Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 19:41

andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 19:39
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:22
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:12
Brent skrev:
29. sep 2019, 19:03
sulakvelidze skrev:
29. sep 2019, 18:17
Gaarde kan ikke gå til bestyrelsen og anbefale fyring af Friis uden samtidig at fyre sig selv. Tre mislykkede trænere i træk må en sportsdirektør ikke overleve. Så jeg tror ikke, at han tager det træk. Hvis Friis skal væk, bliver det sammen med Gaarde i en storvask, og det tror jeg ikke bestyrelsen er klar til. Omvendt tror jeg heller ikke, at snoren nødvendigvis rækker længere end til Hobro og den følgende landskampspause.

Til gengæld tror jeg heller ikke, at AaB er så pokkers langt fra den optimale besætning af trup og trænerteam. Jeg tror nemlig på det, når Friis af andre toptrænere åbenbart bliver fremhævet for sine taktiske egenskaber. Min anke er, at der mangler en motivator. Trænerne under Gaarde har alle haft mere eller mindre samme tilbagelænede karisma. Det er ingen tilfældighed, at det fungerede bedst, da en af dem (Lars Søndergaard) blev suppleret af en motivator i Allan Kuhn.

Friis + Kuhn (eller en anden motivator på samme niveau) med den nuværende trup ville være den optimale opskrift.
Hahaha den var sgu god, han er jo et taktisk hul i jorden og har udstråling som en slatten gulvklud
Hej Brent. Sådan af nysgerrighed, hvad baserer du dine formodninger om Friis taktiske evner på?
Betydeligt mere empiri end hans kolleger, der jo åbenbart også ser Wieghorst som en der ved hvad han laver. Måske man skal tage den slags (i fodboldverdene) intern ros med en gryde salt eller tre. Hvad har man omvendt af bevis på, at han skulle kunne noget ekstraordinært, som man ikke bør forvente af folk der generelt arbejder professionelt med bold?

Aprospos

https://3point.dk/fortroestningsfuldt-f ... l-lige-nu/
1. Han er taktisk dygtig, praktiserer flere spillesystemer, og spiller offensivt fodbold, dog ikke med hovedet under armen som Zorniger ofte gjorde.
Haha
Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
At han har en trup som er langt bedre og markant dyrere end andre trupper men alligevel bliver taktisk udmanøvrer for 3 kamp i streg mod 3 på papiret dårligere trupper men men hvor hans trænerkollegaer formår at få på papiret dårligere trupper til at fungere som en enhed
Vi spiller slet ikke som en enhed med en klar plan

Det viser taktisk dumpe karakter
Nu burde det ikke være relevant om truppen er dyrere. Men derudover, så kan jeg ikke se nogen entydig empiri der udnerstøtter at han bliver taktisk udmanøvreret. Jeg kan dog godt se vi taber kampene, og at spillet ikke fungerer. Men det kan der være flere årsager til, hvor trænerens taktiske forståelse kun er en variabel. I.e. man kan ikke ud fra resultaterne konkludere noget entydigt om hans taktiske evner.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 19:42

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36

Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
Måske

Og samtlige kampe uden Lucas. Han fornyede sig lidt med 4-3-3 efter en længere ørkenvandring med 4-4-2. Det skal han have ros for, men når vi konsekvent er så uforberedte, og skal spille første halvleg færdig før vi vågner op og gider spille fodbold, så er det til dels fordi det taktiske oplæg er noget bras.

Det er lidt som når folk ikke kan kende forskel på Eriksens kvaliteter som fodboldspiller, og Hareides evner som træner. Den ene er fuldstændigt outstanding til det han gør, den anden er middelmådig, og er bare med på turen.

Hvilke argumenter har du for at Friis skulle være en specielt dygtig taktikker?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 19:50

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:42
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36

Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
Måske

Og samtlige kampe uden Lucas. Han fornyede sig lidt med 4-3-3 efter en længere ørkenvandring med 4-4-2. Det skal han have ros for, men når vi konsekvent er så uforberedte, og skal spille første halvleg færdig før vi vågner op og gider spille fodbold, så er det til dels fordi det taktiske oplæg er noget bras.

Det er lidt som når folk ikke kan kende forskel på Eriksens kvaliteter som fodboldspiller, og Hareides evner som træner. Den ene er fuldstændigt outstanding til det han gør, den anden er middelmådig, og er bare med på turen.

Hvilke argumenter har du for at Friis skulle være en specielt dygtig taktikker?
Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Klaus » 29. sep 2019, 19:55

Hvorfor skulle Fossun tage det straffe?? Kusk har lige lave 5 mål mig Vejgaard heraf et på straffe, og Fosun er berygtet for ikke at være den store målscorer. Det var det samme i Herning da forbigik man både Lucas og Kusk, og det kostede os formentlig 3 point. I dag var det også blevet en helt anden kamp, hvis vi havde scoret på det straffe. Træneren bestemmer straffeskytterne og det er vores træner helt vildt dårlig til, og det har vel kostet os mellem 4 og 6 point. Samtidig er det jo til grin, at vi på hjemmebane har så få forsøg på mål. At tage Kaufmann som gidsel ved at køre ham ind som første angriber når han slet, slet ikke er klar er jo i bedste fald pinligt. Der er ingen løbemønstre, ingen førstegangsafleveringer, intet tempo og værst af alt ingen bevægelse ved folk, der ikke har bolden. Hvis de sidste tre kampe er udtryk for vores sande niveau rykker vi ned.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 19:59

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:50

Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
Jeg har ikke skrevet at han er en dårlig træner. Jeg skriver at han er en middelmådig taktikker, der ligesom Friis, har rådighed over en hel fantastisk spiller der på egen hånd kan skabe resultater. Det er tydeligt, at når den ene spiller ikke er til stede, eller ikke rammer niveau, så er der vitterligt INTET der fungerer.
At Lucas er for god til superligaen har de fleste herinde jo været klar over siden han fik sit lille gennembrud i 12/13. Lucas ville være en dominerende spiller på alle hold, måske med undtagelse af FCK.

Nej, det er da muligt, at spillerne ikke lytter, og gør det modsatte af hvad de bliver bedt om, men så må man vel forvente at træneren tager konsekvensen og rokerer. Dit forsvar er mildest talt noget ynkeligt. Det kan være alle mulige grunde, dårlige havregryn til morgenmad, der var for koldt, der var for varmt, græsset var for højt, Okores kone var vred i morges eller den forkerte røg ud af Sex on the beach. Med andre ord, man kan aldrig vurdere noget som helst, for der kan være en masse andre faktorer der spiller ind, og man bør altid kigge efter undskyldningen frem for forklaringen.
Det er elendig taktik at have et hold som vores og konsekvent spille med lange bolde. Mere kompliceret burde det faktisk ikke være.

Det gik jeg ud fra du mente, siden du sådan kastede dig ind foran toget. Du er er med på, at man også kan overnuancere tingene til et punkt hvor det bare bliver fjollet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 19:59

Klaus skrev:
29. sep 2019, 19:55
Hvorfor skulle Fossun tage det straffe?? Kusk har lige lave 5 mål mig Vejgaard heraf et på straffe, og Fosun er berygtet for ikke at være den store målscorer. Det var det samme i Herning da forbigik man både Lucas og Kusk, og det kostede os formentlig 3 point. I dag var det også blevet en helt anden kamp, hvis vi havde scoret på det straffe. Træneren bestemmer straffeskytterne og det er vores træner helt vildt dårlig til, og det har vel kostet os mellem 4 og 6 point. Samtidig er det jo til grin, at vi på hjemmebane har så få forsøg på mål. At tage Kaufmann som gidsel ved at køre ham ind som første angriber når han slet, slet ikke er klar er jo i bedste fald pinligt. Der er ingen løbemønstre, ingen førstegangsafleveringer, intet tempo og værst af alt ingen bevægelse ved folk, der ikke har bolden. Hvis de sidste tre kampe er udtryk for vores sande niveau rykker vi ned.
Ja, hvorfor sætter man ikke bare en anden angriber ind? Dem har vi jo mange af.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2019, 19:59

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:41
andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 19:39
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:22
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:12
Brent skrev:
29. sep 2019, 19:03


Hahaha den var sgu god, han er jo et taktisk hul i jorden og har udstråling som en slatten gulvklud
Hej Brent. Sådan af nysgerrighed, hvad baserer du dine formodninger om Friis taktiske evner på?
Betydeligt mere empiri end hans kolleger, der jo åbenbart også ser Wieghorst som en der ved hvad han laver. Måske man skal tage den slags (i fodboldverdene) intern ros med en gryde salt eller tre. Hvad har man omvendt af bevis på, at han skulle kunne noget ekstraordinært, som man ikke bør forvente af folk der generelt arbejder professionelt med bold?

Aprospos

https://3point.dk/fortroestningsfuldt-f ... l-lige-nu/
1. Han er taktisk dygtig, praktiserer flere spillesystemer, og spiller offensivt fodbold, dog ikke med hovedet under armen som Zorniger ofte gjorde.
Haha
Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
At han har en trup som er langt bedre og markant dyrere end andre trupper men alligevel bliver taktisk udmanøvrer for 3 kamp i streg mod 3 på papiret dårligere trupper men men hvor hans trænerkollegaer formår at få på papiret dårligere trupper til at fungere som en enhed
Vi spiller slet ikke som en enhed med en klar plan

Det viser taktisk dumpe karakter
Nu burde det ikke være relevant om truppen er dyrere. Men derudover, så kan jeg ikke se nogen entydig empiri der udnerstøtter at han bliver taktisk udmanøvreret. Jeg kan dog godt se vi taber kampene, og at spillet ikke fungerer. Men det kan der være flere årsager til, hvor trænerens taktiske forståelse kun er en variabel. I.e. man kan ikke ud fra resultaterne konkludere noget entydigt om hans taktiske evner.
Altså, Jakob Friis har vel basal fodboldforstand og kan selvfølgelig se de samme ting, som vi herinde også kan se. Min anke går på, om han har spillermaterialet til at ændre på det. Som tidligere skrevet kunne man jo ligesågodt klandre Kent Nielsen - som for nogle år siden havde gudestatus herinde - for ikke at få Silkeborg til at fungere.

Jeg bliver ved med at høre om, hvor god denne trup skulle være, og uanset hvor jeg kigger hen, ser jeg en virkelig kvalitetsspiller på det hold, og han er ikke med i øjeblikket. Men truppen er hundedyr, det er korrekt. Men den er ikke god.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Pastorius » 29. sep 2019, 20:02

Hovedet skrev:
29. sep 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:41
andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 19:39
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:22
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:12


Hej Brent. Sådan af nysgerrighed, hvad baserer du dine formodninger om Friis taktiske evner på?
Betydeligt mere empiri end hans kolleger, der jo åbenbart også ser Wieghorst som en der ved hvad han laver. Måske man skal tage den slags (i fodboldverdene) intern ros med en gryde salt eller tre. Hvad har man omvendt af bevis på, at han skulle kunne noget ekstraordinært, som man ikke bør forvente af folk der generelt arbejder professionelt med bold?

Aprospos

https://3point.dk/fortroestningsfuldt-f ... l-lige-nu/
1. Han er taktisk dygtig, praktiserer flere spillesystemer, og spiller offensivt fodbold, dog ikke med hovedet under armen som Zorniger ofte gjorde.
Haha
Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
At han har en trup som er langt bedre og markant dyrere end andre trupper men alligevel bliver taktisk udmanøvrer for 3 kamp i streg mod 3 på papiret dårligere trupper men men hvor hans trænerkollegaer formår at få på papiret dårligere trupper til at fungere som en enhed
Vi spiller slet ikke som en enhed med en klar plan

Det viser taktisk dumpe karakter
Nu burde det ikke være relevant om truppen er dyrere. Men derudover, så kan jeg ikke se nogen entydig empiri der udnerstøtter at han bliver taktisk udmanøvreret. Jeg kan dog godt se vi taber kampene, og at spillet ikke fungerer. Men det kan der være flere årsager til, hvor trænerens taktiske forståelse kun er en variabel. I.e. man kan ikke ud fra resultaterne konkludere noget entydigt om hans taktiske evner.
Altså, Jakob Friis har vel basal fodboldforstand og kan selvfølgelig se de samme ting, som vi herinde også kan se. Min anke går på, om han har spillermaterialet til at ændre på det. Som tidligere skrevet kunne man jo ligesågodt klandre Kent Nielsen - som for nogle år siden havde gudestatus herinde - for ikke at få Silkeborg til at fungere.

Jeg bliver ved med at høre om, hvor god denne trup skulle være, og uanset hvor jeg kigger hen, ser jeg en virkelig kvalitetsspiller på det hold, og han er ikke med i øjeblikket. Men truppen er hundedyr, det er korrekt. Men den er ikke god.
Han har spillermateriale til noget mere end han har leveret. Der er stadig huller, men ikke så store at an ikke kunne kompensere for det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. sep 2019, 20:03

Klaus skrev:
29. sep 2019, 19:55
Hvorfor skulle Fossun tage det straffe?? Kusk har lige lave 5 mål mig Vejgaard heraf et på straffe, og Fosun er berygtet for ikke at være den store målscorer. Det var det samme i Herning da forbigik man både Lucas og Kusk, og det kostede os formentlig 3 point. I dag var det også blevet en helt anden kamp, hvis vi havde scoret på det straffe. Træneren bestemmer straffeskytterne og det er vores træner helt vildt dårlig til, og det har vel kostet os mellem 4 og 6 point. Samtidig er det jo til grin, at vi på hjemmebane har så få forsøg på mål. At tage Kaufmann som gidsel ved at køre ham ind som første angriber når han slet, slet ikke er klar er jo i bedste fald pinligt. Der er ingen løbemønstre, ingen førstegangsafleveringer, intet tempo og værst af alt ingen bevægelse ved folk, der ikke har bolden. Hvis de sidste tre kampe er udtryk for vores sande niveau rykker vi ned.
Med van Weert ude på ubestemt tid har vi ikke andre end Kaufmann. Det er meget tyndt men også en prioritering Gaarde må stå inde for, at han i stedet valgte at allokere midler til Thelander undrer mig.

Hvis man var i tvivl om Lucas' betydning så har de seneste kampe med al tydelighed vist hvor vigtig han er. Det gør ikke skuffelsen over en spiller som Kusk mindre, han skal simpelthen vise noget mere. Fossum har spillet ganske få minutter i indeværende år og er tydeligvis rusten, det er for tidligt at bedømme ham.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. sep 2019, 20:07

10. pladsen bag mastodonter som Lyngby BK og Sønderjyske samt ét point foran mægtige Hobro IK er da meget imponerende eller noget...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 20:08

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:50

Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
Jeg har ikke skrevet at han er en dårlig træner. Jeg skriver at han er en middelmådig taktikker, der ligesom Friis, har rådighed over en hel fantastisk spiller der på egen hånd kan skabe resultater. Det er tydeligt, at når den ene spiller ikke er til stede, eller ikke rammer niveau, så er der vitterligt INTET der fungerer.
At Lucas er for god til superligaen har de fleste herinde jo været klar over siden han fik sit lille gennembrud i 12/13. Lucas ville være en dominerende spiller på alle hold, måske med undtagelse af FCK.


Nej, det er da muligt, at spillerne ikke lytter, og gør det modsatte af hvad de bliver bedt om, men så må man vel forvente at træneren tager konsekvensen og rokerer. Dit forsvar er mildest talt noget ynkeligt. Det kan være alle mulige grunde, dårlige havregryn til morgenmad, der var for koldt, der var for varmt, græsset var for højt, Okores kone var vred i morges eller den forkerte røg ud af Sex on the beach. Med andre ord, man kan aldrig vurdere noget som helst, for der kan være en masse andre faktorer der spiller ind, og man bør altid kigge efter undskyldningen frem for forklaringen.
Det er elendig taktik at have et hold som vores og konsekvent spille med lange bolde. Mere kompliceret burde det faktisk ikke være.

Det gik jeg ud fra du mente, siden du sådan kastede dig ind foran toget. Du er er med på, at man også kan overnuancere tingene til et punkt hvor det bare bliver fjollet?
Det med fed: Har vi simpelthen vidst at Lucas ville være dominerende på alle hold da han forlod os i 2012? Vi vidste hans teknik var fantastisk af hans alder, og havde forhåbninger om at han kunne indfri hans talent. Det kunne han ikke, ikke før han kom hjem. Så at påstå at hans fantastiske niveau er en nødvendighed er underligt. Det er i hvert fald en påstand der ikke kan understøttes.

Det med pink:
Mit forsvar, i.e. mine argumenter, er ikke følsomme overfor om du finder dem ynkelige. Vi kan som observertørere ikke skelne mellem hvilke årsager der er gennemgående i resultatet. Vi kan kun spekulere. Men, når vi ved at der kan være flere forskellige årsager til et udfald, og vi er uvidende om om hvilken årsag der er udslagsgivende, så kan vi naturligvis ikke konkludere så bastant som du gør. Det giver sig selv.

Det med Grøn: Jeg var ikke klar over at det taktiske oplæg var at konsekvent at spiller med lange bolde. Har du en udtalese fra Friis hvor han påstår dette?

Det med turkis:
Nej, man kan ikke overnuancere ting. Det giver ikke mening. Man kan drage forfejlede konklusioner på et forkert grundlag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. sep 2019, 20:18

Der er købt godt ind og truppen har fin kvalitet. Langt mere end til det, som Friis får ud af det.

Friis er sguda ikk noget taktisk geni, hans taktiske dispositioner i kampene, har stort set aldrig forandret kamp billedet fra nederlag til sejr.

En taktisk guru havde vel formået netop dette.

Friis er som Gaarde en elendighed!

Begge skal bare væk fra klubben.

Kuhn bliver tit kald motivator og knapt så skarp taktisk, men begge de herrer har prøvet jobbet som "livredder" og pudsigt nok var Kuhn langt bedre statistisk end Friis.

Fyr Friis. Ansæt Kuhn for resten af sæsonen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 20:22

Jeg sætter pris på den måde du opdeler indlægget på, det gør det nemt og overskueligt. Men kan jeg lokke dig til at nøjes med fed, kursiv og understregning næste gang? Jeg er kraftigt farveblind, og især den grønne og turkis' farve gør, at det det hopper og danser på skærmen, og jeg har svært ved at læse hvad der står. Jeg er med på, at det er mine egne ord du markerer, men det 'går over' i de øvrige linjer, hvis det giver mening.

Men til indlægget: Det er ikke rigtigt det du skriver med fed. Lucas stats i både Willem II og i Zurich er faktisk ganske pæne. Det var de også i Ajax den periode hvor han fik spilletid. Det er en myte, at Lucas ikke kunne slå til i udlandet. Jeg har personligt aldrig været i tvivl om, at han er lysår foran den almene danske fodboldspiller på samtlige offensive parametre udover eksplosivtiet og styrke.
Det giver sig selv
Men med den logik giver det aldrig mening at evaluere trænerens præstationer med mindre spillerne er i decideret åbent oprør. Jeg synes ikke at det giver sig selv. Hvis det taktiske oplæg ikke er at spille med lange bolde, så undrer jeg mig over, at det er det vi ender med at praktisere i hver eneste kamp. Bolden bliver trillet rundt i bagkæden indtil en af dem (ofte ganske upresset) losser den frem mod 3xK i front, vi mister den og venter på vi kan losse den væk når de kommer tæt på igen. Vores centrale midtbane kommer ikke i spil, og selvom vi åbenbart skulle have to teknisk stærke spillere i olsen og Fossom, så spiller vi af mystiske grunde konsekvent udenom dem. Er det spillerne der kører ren anarki, og ofrer de taktiske planer på bålet? Hvis det er tilfældet, så skal de nævnte spillere da tages ud. Hvis ikke du følger det taktiske oplæg, så spiller du imod holdet.

Hvad er forklaringen på, at alle mand foran bolden står og kigger fodbold når vi er i boldbesiddelse? Der er måske ikke meget kreativitet, men der er godt nok heller ikke meget at arbejde med. Der er jo ingen der bevæger sig for boldholderen. Igen; Hvis det er fejl fra de enkelte spillere, så må man jo finde nogle andre.
Selv hvis vi går med den præmis, at det taktiske oplæg er et andet end det vi ser, så fejler Friis ganske åbenlyst med at få kommunikeret sin plan ud til spillerne, og det er som jeg ser det mindst lige så stort et problem. Hvornår har vi sidst spillet en kamp hvor man føler AaB vendte kampen grundet trænerbænken? Eller at vi i det hele taget vandt fordi vores træner bare var bedre end modstanderens?
Nej, man kan ikke overnuancere ting
Naturligvis kan man det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Elscorpio » 29. sep 2019, 20:23

andreasaab89 skrev:
29. sep 2019, 19:39
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:36
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:22
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:12
Brent skrev:
29. sep 2019, 19:03
sulakvelidze skrev:
29. sep 2019, 18:17
Gaarde kan ikke gå til bestyrelsen og anbefale fyring af Friis uden samtidig at fyre sig selv. Tre mislykkede trænere i træk må en sportsdirektør ikke overleve. Så jeg tror ikke, at han tager det træk. Hvis Friis skal væk, bliver det sammen med Gaarde i en storvask, og det tror jeg ikke bestyrelsen er klar til. Omvendt tror jeg heller ikke, at snoren nødvendigvis rækker længere end til Hobro og den følgende landskampspause.

Til gengæld tror jeg heller ikke, at AaB er så pokkers langt fra den optimale besætning af trup og trænerteam. Jeg tror nemlig på det, når Friis af andre toptrænere åbenbart bliver fremhævet for sine taktiske egenskaber. Min anke er, at der mangler en motivator. Trænerne under Gaarde har alle haft mere eller mindre samme tilbagelænede karisma. Det er ingen tilfældighed, at det fungerede bedst, da en af dem (Lars Søndergaard) blev suppleret af en motivator i Allan Kuhn.

Friis + Kuhn (eller en anden motivator på samme niveau) med den nuværende trup ville være den optimale opskrift.
Hahaha den var sgu god, han er jo et taktisk hul i jorden og har udstråling som en slatten gulvklud
Hej Brent. Sådan af nysgerrighed, hvad baserer du dine formodninger om Friis taktiske evner på?
Betydeligt mere empiri end hans kolleger, der jo åbenbart også ser Wieghorst som en der ved hvad han laver. Måske man skal tage den slags (i fodboldverdene) intern ros med en gryde salt eller tre. Hvad har man omvendt af bevis på, at han skulle kunne noget ekstraordinært, som man ikke bør forvente af folk der generelt arbejder professionelt med bold?

Aprospos

https://3point.dk/fortroestningsfuldt-f ... l-lige-nu/
1. Han er taktisk dygtig, praktiserer flere spillesystemer, og spiller offensivt fodbold, dog ikke med hovedet under armen som Zorniger ofte gjorde.
Haha
Har du dobbeltbruger?

Derudover, hvilken empiri understøtter at Friis er et taktisk hul i jorden?
At han har en trup som er langt bedre og markant dyrere end andre trupper men alligevel bliver taktisk udmanøvrer for 3 kamp i streg mod 3 på papiret dårligere trupper men men hvor hans trænerkollegaer formår at få på papiret dårligere trupper til at fungere som en enhed
Vi spiller slet ikke som en enhed med en klar plan

Det viser taktisk dumpe karakter
Helt enig Andreas

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2019, 20:44

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 20:22
Jeg sætter pris på den måde du opdeler indlægget på, det gør det nemt og overskueligt. Men kan jeg lokke dig til at nøjes med fed, kursiv og understregning næste gang? Jeg er kraftigt farveblind, og især den grønne og turkis' farve gør, at det det hopper og danser på skærmen, og jeg har svært ved at læse hvad der står. Jeg er med på, at det er mine egne ord du markerer, men det 'går over' i de øvrige linjer, hvis det giver mening.

Men til indlægget: Det er ikke rigtigt det du skriver med fed. Lucas stats i både Willem II og i Zurich er faktisk ganske pæne. Det var de også i Ajax den periode hvor han fik spilletid. Det er en myte, at Lucas ikke kunne slå til i udlandet. Jeg har personligt aldrig været i tvivl om, at han er lysår foran den almene danske fodboldspiller på samtlige offensive parametre udover eksplosivtiet og styrke.
Det giver sig selv
[b[1]]Men med den logik giver det aldrig mening at evaluere trænerens præstationer med mindre spillerne er i decideret åbent oprør.[/b] [2]Jeg synes ikke at det giver sig selv. Hvis det taktiske oplæg ikke er at spille med lange bolde, så undrer jeg mig over, at det er det vi ender med at praktisere i hver eneste kamp. Bolden bliver trillet rundt i bagkæden indtil en af dem (ofte ganske upresset) losser den frem mod 3xK i front, vi mister den og venter på vi kan losse den væk når de kommer tæt på igen. [3]Vores centrale midtbane kommer ikke i spil, og selvom vi åbenbart skulle have to teknisk stærke spillere i olsen og Fossom, så spiller vi af mystiske grunde konsekvent udenom dem. [4]Er det spillerne der kører ren anarki, og ofrer de taktiske planer på bålet? Hvis det er tilfældet, så skal de nævnte spillere da tages ud. Hvis ikke du følger det taktiske oplæg, så spiller du imod holdet.

[5]Hvad er forklaringen på, at alle mand foran bolden står og kigger fodbold når vi er i boldbesiddelse? Der er måske ikke meget kreativitet, men der er godt nok heller ikke meget at arbejde med. Der er jo ingen der bevæger sig for boldholderen. Igen; Hvis det er fejl fra de enkelte spillere, så må man jo finde nogle andre.
[6]Selv hvis vi går med den præmis, at det taktiske oplæg er et andet end det vi ser, så fejler Friis ganske åbenlyst med at få kommunikeret sin plan ud til spillerne, og det er som jeg ser det mindst lige så stort et problem. Hvornår har vi sidst spillet en kamp hvor man føler AaB vendte kampen grundet trænerbænken? Eller at vi i det hele taget vandt fordi vores træner bare var bedre end modstanderens?
Nej, man kan ikke overnuancere ting
Naturligvis kan man det.
Mht. farver. Selvfølgelig.

[1]
Ja, det er faktisk ekstremt svært at vurdere specifikt på en træners taktiske evner, når man ikke har indsigt i det. Sådan forholder virkeligheden sig desværre. Hvis du derimod har udtalelser fra nuværende spillere, tidligere spillere, medstuderende etc. eller afslørende udtalelser fra træneren, så kan man begynde at konkludere med samme entydighed som du og andre gør.

Men når nu der er opstået en debatsidesandhed, som du eksplicit skriver dig selv ind i, om at Friis er et "taktisk hul i jorden", så konkluderer du/i for hysterisk. Det er helt sikkert en mulighed at Friis er en dårlig taktikker, men

[2]
Det jeg har hørt fra manden selv, i en mediano udsendense, i forhold til hans forgænger (eller, det kunne man gætte sig til at det var), er at man vil forsøge at variere spillet mere, for det ikke skal blive for stereotypt og for nemt at gardere sig imod. Det uddybede han med at man til tider vil forsøge at spiller mere direkte, og også magte at kontrolere kampen uden bold. Dette var dog et taktisk supplement, ikke taktikken i sig selv. Jeg har aldrig hørt ham udtale noget med at man konsekvent sigter efter at spille med lange bolde.

[3]
Jeg kan ikke genkende billedet af at vi spiller udenom dem. Men hvis de mister bolden 9/10 gange, så kan det jo være at medspillerne ubevidst undgår at spille dem, da de gang på gang får en kontra i nakken.

[4]
Det kan være mange ting. Det kan også være træneren har svært ved at gøre taktikken forståelig, eller mangler evnerne til at give spillerne troen på de kan lykkes når de gentagne gange har fejlet.

[5]
Finde nogle andre spillere?

[6] Ja, selvfølgelig er det et kæmpe problem. Vi diskuterer ikke om alt er godt eller skidt ved Friis. Vi diskuterer om han er et taktisk hul i jorden, som var det budskab du købte ind på.

[Nuancer] Nej, man kan ikke tage for mange nuancer med. Det er absurd. Man kan aldrig give et for detaljeret billede af virkeligheden. Der er ikke en ekstrem i den anden ende af en overforsimpling. Det du (måske) mener, er at man kan vægte nogle nuancer forskelligt.

[Lucas]
Han var godt i Willem II. En sæson, og det er vist det. Han har intet derudover præsteret der nødvendiggør at han ville brænde igennem i suppen som i år. Selvom jeg og alle andre alligevel har haft en irrationel tro på det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. sep 2019, 20:59

Efter at ha' set højdepunkter. Okore slap meget billigt for forseelsen i 1. halvleg hvor han stoppede en friløber i feltet, det lignede et klart straffespark til randrusianerne samt en udvisning.
Meget meget tyndt straffespark, ja det kan sikkert forsvares ifølge reglerne men hvis det er linjen skal der dælme dømmes mange straffespark fremover.
Lignede en klar offside på det andet mål

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Klaus » 29. sep 2019, 22:27

Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af strangecap » 29. sep 2019, 22:31

Klaus skrev:
29. sep 2019, 22:27
Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.
Tænker ikke angrebet er problemet når vi lukker 3 ind i hver kamp :)

Hvis vores defensiv var bedre havde de offensive mere frihed

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Klaus » 29. sep 2019, 22:46

strangecap skrev:
29. sep 2019, 22:31
Klaus skrev:
29. sep 2019, 22:27
Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.
Tænker ikke angrebet er problemet når vi lukker 3 ind i hver kamp :)

Hvis vores defensiv var bedre havde de offensive mere frihed


Point taken. Men med to skud indenfor rammen, det ene fra Pallesen det andet straffesparket, ja så er der vist også basis for at kigge lidt kritisk i den ende...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af FIDEL » 29. sep 2019, 22:46

strangecap skrev:
29. sep 2019, 22:31
Klaus skrev:
29. sep 2019, 22:27
Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.
Tænker ikke angrebet er problemet når vi lukker 3 ind i hver kamp :)

Hvis vores defensiv var bedre havde de offensive mere frihed
Vi ville jo ikke få mål 2 og 3 imod os hvis ikke vi skulle satse fremad. Det gav mere plads til Randers.
Mål ændrer kampene, og vi kommer ikke ovenpå når vi kommer bagud hele tiden...

Besvar