Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af FIDEL » 29. sep 2019, 22:49

Klaus skrev:
29. sep 2019, 22:27
Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.
Jamen halløj, endnu engang dårligt arbejde af vores sportslige ledelse...! Helt vanvittigt, at vores hold intet kan uden Lucas. Det er satme ringe trænerarbejde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 29. sep 2019, 23:00

Klaus skrev:
29. sep 2019, 22:27
Vedrørende vores angrebsproblemer... Vi køber Thelander, som er ude af form, men nok skal blive en gevinst. Jeg tror han blev købt i forventning om et Okore-salg. Så har vi købt Fossum. Han er formentlig en god spiller, men vi har masser af andre på hans plads. Han er sikkert købt i forventning om et Abildgaard salg. På angrebspladsen har vi ikke fået noget ind. Wessam blev udlejet, hvilket kan vise sig fint på længere sigt. Problemet er bare, at vi nu står uden alternativer til Tengstedt og Kaufmann. Det er jo helt vildt, at vi har handlet ind på pladser, hvor vi egentlig har fin gardering, mens vi ingen angriber fik ind.
Thelander er hverken helt, halvt eller for den sags skyld kvart parat til Superligafodbold, hvad den første halve time i Aarhus var et klart vidnesbyrd om. Han er først i omdrejninger og form til foråret. Nu har Okore sine fejl og mangler, men vi havde intet alternativ haft til ham, hvis han var blevet solgt.

Det ville komme meget bagpå mig, om vi ser Wessam igen. Hvis vi gør, er det formentlig pga. en fatal angrebssituation som den, vi pt. sidder med, hvor vi tvinges til at skulle anvende mere eller mindre tilfældige ungdomsspillere.

Fossum? Jeg krydser virkelig fingre for, at hans niveau er endda markant højere end det, vi indtil videre har været vidne til. Det var lige præcis ham og Kusk, der skulle have trådt i karakter under Lucas Andersens fravær.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Klaus » 29. sep 2019, 23:05

Noget andet... Hvad gik den lille tifo ud på der var midt i første halvleg???

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 29. sep 2019, 23:25

Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 20:44
Ja, det er faktisk ekstremt svært at vurdere specifikt på en træners taktiske evner, når man ikke har indsigt i det. Sådan forholder virkeligheden sig desværre. Hvis du derimod har udtalelser fra nuværende spillere, tidligere spillere, medstuderende etc. eller afslørende udtalelser fra træneren, så kan man begynde at konkludere med samme entydighed som du og andre gør.

Men når nu der er opstået en debatsidesandhed, som du eksplicit skriver dig selv ind i, om at Friis er et "taktisk hul i jorden", så konkluderer du/i for hysterisk. Det er helt sikkert en mulighed at Friis er en dårlig taktikker, men
Jeg ser kampene, og kan se de prioriteringer han foretager sig uge efter uge. Jeg vil gerne medgive, at vi ikke endegyldigt kan konkludere, at han er et 'hul i jorden'. Det er bekymrende, at han ikke evner at omsætte de fine ord i praksis. Det er vel det han skal bedømmes på, og ikke hvad han kan fortælle om at spille possession, men nogle gange ikke, fordi man er dynamisk og fleksibel.
Det spil Friis gerne vil praktisere lader sig ikke gøre, fordi vi ikke evner at føre bolden frem fra egen banehalvdel. Vi evner ikke at spille bolden udenom modstanderens centrale midtbane, og istedet forsøger vi at sparke den over. Det kan vi ikke, fordi Jores Okore og Kasper Pedersen i de fleste tilfælde losser bolden mod mål eller til indkast. Ingen af de to er specielt gode i at føre bolden frem, men det er vores pt. to bedste spillere på positionen, og Friis har ikke evnet at kompensere for deres mangler (andre spillere). Han må vel bruge de spillere der bedst kan bruges i den måde han gerne vil spille fodbold på.


[Nuancer] Nej, man kan ikke tage for mange nuancer med. Det er absurd. Man kan aldrig give et for detaljeret billede af virkeligheden. Der er ikke en ekstrem i den anden ende af en overforsimpling. Det du (måske) mener, er at man kan vægte nogle nuancer forskelligt.

"Det kan være mange ting. Det kan også være træneren har svært ved at gøre taktikken forståelig, eller mangler evnerne til at give spillerne troen på de kan lykkes når de gentagne gange har fejlet. "
- Altså en dårlig taktikker.

[Lucas]

Lucas var med i 9 mål i 30 kampe sæsonen før han blev lejet ud til os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Mogens » 30. sep 2019, 08:57

Jeg synes ofte, at der alt for hurtigt kræves en eller andens hoved på et fad, når det ikke lige kører, som vi alle håber. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde mulighed for at se så meget som et sekund af gårsdagens kamp, men ud fra denne tråd at dømme, er det vist fint.

Jeg synes, det er helt vanvittigt, at holdet i den grad kan falde sammen i fraværet af blot en spiller - uagtet at denne spiller er ligaens bedste. Fair nok, omend det er pisse irriterende og frustrerende, at man ikke magter at stable en offensiv på benene, der kan skabe nogle chancer, men så må det næste træk være, at stabilisere defensiven. Vi nærmer os jo silkeborg-tilstande, hvor modstanderen "altid" scorer 2 mål, hvilket på ingen måde er godkendt, når vi selv skaber tæt på intet fremad banen.

Personligt kan jeg, ud fra ovennævnte præmis med at vi er tandløse uden Lucas, acceptere, at vi intet skaber og så må vi i de kampe spille efter at holde nullet og være knivskarpe på omstillinger, i håbet om at sikre os 3 point fremfor det ene en målløs forestilling vil give. Jeg vil i samme ombæring understrege, at det aldrig må være udgangspunktet for en hel sæson, for så er der grundlæggende noget galt.

Friis virker rådvild, men selvom jeg mener, at han bruger nogle spillere på "fejl-positioner", så hælder jeg dog stadig til, at træneren ved bedst. Han skal bare snart tii at vise det.

I øvrigt virker det ubegribeligt, at Friis ikke formår at sætte spillerne op, så de er klar fra start, men ligeså ubegribeligt, at spillerne ikke selv er professionelle nok til at være klar til at præstere fra dommerens første fløjt.

Som jubeloptimist glæder jeg mig over, at Lucas atter er tilbage, og vi går lysere tider i møde:-) Støt op om holdet - det er i de dårlige tider, der er brug for det.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af FIDEL » 30. sep 2019, 09:24

Mogens skrev:
30. sep 2019, 08:57
Jeg synes ofte, at der alt for hurtigt kræves en eller andens hoved på et fad, når det ikke lige kører, som vi alle håber. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde mulighed for at se så meget som et sekund af gårsdagens kamp, men ud fra denne tråd at dømme, er det vist fint.

Jeg synes, det er helt vanvittigt, at holdet i den grad kan falde sammen i fraværet af blot en spiller - uagtet at denne spiller er ligaens bedste. Fair nok, omend det er pisse irriterende og frustrerende, at man ikke magter at stable en offensiv på benene, der kan skabe nogle chancer, men så må det næste træk være, at stabilisere defensiven. Vi nærmer os jo silkeborg-tilstande, hvor modstanderen "altid" scorer 2 mål, hvilket på ingen måde er godkendt, når vi selv skaber tæt på intet fremad banen.

Personligt kan jeg, ud fra ovennævnte præmis med at vi er tandløse uden Lucas, acceptere, at vi intet skaber og så må vi i de kampe spille efter at holde nullet og være knivskarpe på omstillinger, i håbet om at sikre os 3 point fremfor det ene en målløs forestilling vil give. Jeg vil i samme ombæring understrege, at det aldrig må være udgangspunktet for en hel sæson, for så er der grundlæggende noget galt.

Friis virker rådvild, men selvom jeg mener, at han bruger nogle spillere på "fejl-positioner", så hælder jeg dog stadig til, at træneren ved bedst. Han skal bare snart tii at vise det.

I øvrigt virker det ubegribeligt, at Friis ikke formår at sætte spillerne op, så de er klar fra start, men ligeså ubegribeligt, at spillerne ikke selv er professionelle nok til at være klar til at præstere fra dommerens første fløjt.

Som jubeloptimist glæder jeg mig over, at Lucas atter er tilbage, og vi går lysere tider i møde:-) Støt op om holdet - det er i de dårlige tider, der er brug for det.
Det er fint, at Lucas er tilbage, men det er alligevel en sølle trøst, for nu ved vi altså, at holdet absolut INTET kan uden ham, og det er både meget bekymrende, men samtidig en stor falliterklæring for Friis og teamet. Det må simpelthen ikke ske, at et hold, er så afhængige af én spiller!

Og så synes jeg det lader til, at defensiven er blevet syltet under Friis. Det sejler jo for tiden, og den defensive organisation er virkelig ringe. Samtidig kommer holdet ud til kampene med et meget skidt udtryk. Disciplinen er ikke-eksisterende.
Jeg synes efterhånden, der er så mange indikationer på, at Friis IKKE er løsningen for AaB på trænerposten. Desværre.

Taber vi imod Hobro, så bør Friis fyres, eller også må Gaarde endelig hente Kuhn tilbage som assistent - hvis altså Kuhn har lysten til det. Der skal ihvertfald ske noget.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2019, 09:36

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 23:25
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 20:44
Ja, det er faktisk ekstremt svært at vurdere specifikt på en træners taktiske evner, når man ikke har indsigt i det. Sådan forholder virkeligheden sig desværre. Hvis du derimod har udtalelser fra nuværende spillere, tidligere spillere, medstuderende etc. eller afslørende udtalelser fra træneren, så kan man begynde at konkludere med samme entydighed som du og andre gør.

Men når nu der er opstået en debatsidesandhed, som du eksplicit skriver dig selv ind i, om at Friis er et "taktisk hul i jorden", så konkluderer du/i for hysterisk. Det er helt sikkert en mulighed at Friis er en dårlig taktikker, men
Jeg ser kampene, og kan se de prioriteringer han foretager sig uge efter uge. Jeg vil gerne medgive, at vi ikke endegyldigt kan konkludere, at han er et 'hul i jorden'. Det er bekymrende, at han ikke evner at omsætte de fine ord i praksis. Det er vel det han skal bedømmes på, og ikke hvad han kan fortælle om at spille possession, men nogle gange ikke, fordi man er dynamisk og fleksibel.
Det spil Friis gerne vil praktisere lader sig ikke gøre, fordi vi ikke evner at føre bolden frem fra egen banehalvdel. Vi evner ikke at spille bolden udenom modstanderens centrale midtbane, og istedet forsøger vi at sparke den over. Det kan vi ikke, fordi Jores Okore og Kasper Pedersen i de fleste tilfælde losser bolden mod mål eller til indkast. Ingen af de to er specielt gode i at føre bolden frem, men det er vores pt. to bedste spillere på positionen, og Friis har ikke evnet at kompensere for deres mangler (andre spillere). Han må vel bruge de spillere der bedst kan bruges i den måde han gerne vil spille fodbold på.


[Nuancer] Nej, man kan ikke tage for mange nuancer med. Det er absurd. Man kan aldrig give et for detaljeret billede af virkeligheden. Der er ikke en ekstrem i den anden ende af en overforsimpling. Det du (måske) mener, er at man kan vægte nogle nuancer forskelligt.

"Det kan være mange ting. Det kan også være træneren har svært ved at gøre taktikken forståelig, eller mangler evnerne til at give spillerne troen på de kan lykkes når de gentagne gange har fejlet. "
- Altså en dårlig taktikker.

[Lucas]

Lucas var med i 9 mål i 30 kampe sæsonen før han blev lejet ud til os.
Nu vil jeg overhovedet ikke trashe Lucas. Han er gud. Men jeg kan ikke få øje på at hans præstationer ligefrem har nødvendiggjort at han vil slå igennem som han har gjort, specielt under Friis. Det er ikke ensbetydende med at det bare er Friis' skyld, men du har gang i den gamle alt-dårligt-er-x's-skyld-mens-alt-godt-er-andres. Angående Lucas sidste sæson, så havde han ca. samme snit som Theluffesen sidste år. At Lucas scorede 4 mål i 35 kampe og lavede 6 assists. Hvis du læste med på Grashoppers forum kan du også se at han fǻr sønderlemmende kritik for at være usynlig. Det har han ikke været i AaB, og slet ikke efter Friis gav ham anførerbindet på.

Og nej, de ting jeg opridser er ikke=en dårlig taktikker. Der bliver tydeligvis skelnet mellem trænerens gennemslagskraft og hans taktiske forståelse.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Halil » 30. sep 2019, 11:34

Jesus Christ en omgang fra AaB.

Det var noget lort. Udspillet af fucking Randers giver nødvendigvis en del bitterhed.

Friis og stabilitet er to ting der ikke hænger sammen, desværre.
Uden Synd Ingen Frelse

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af martinaalborg » 30. sep 2019, 12:27

Har AaB ikke glemt at indkalde til pressemøde i dag??
:S

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2019, 12:29

Buzz Killington skrev:
30. sep 2019, 09:36

Nu vil jeg overhovedet ikke trashe Lucas. Han er gud. Men jeg kan ikke få øje på at hans præstationer ligefrem har nødvendiggjort at han vil slå igennem som han har gjort, specielt under Friis. Det er ikke ensbetydende med at det bare er Friis' skyld, men du har gang i den gamle alt-dårligt-er-x's-skyld-mens-alt-godt-er-andres. Angående Lucas sidste sæson, så havde han ca. samme snit som Theluffesen sidste år. At Lucas scorede 4 mål i 35 kampe og lavede 6 assists. Hvis du læste med på Grashoppers forum kan du også se at han fǻr sønderlemmende kritik for at være usynlig. Det har han ikke været i AaB, og slet ikke efter Friis gav ham anførerbindet på.

Og nej, de ting jeg opridser er ikke=en dårlig taktikker. Der bliver tydeligvis skelnet mellem trænerens gennemslagskraft og hans taktiske forståelse.
Nej, jeg husker godt at han ikke brændte ligaen af, og der selvfølgelig også er en grund til at han er i dansk fodbold, men jeg mindes at han lå ganske pænt til i antallet af skabte chancer, hvilket vel er hans primære rolle. Selv i denne sæson kunne Lucas jo snildt have haft både flere mål og assist.

Jeg tror vist bare vi er uenige. Friis vil gerne spille fodbold på en bestemt måde, men formår ikke at få det gjort med det materiale han har til rådighed. Taktik er vel også, at du tager udgangspunkt i det materiale du har, finder ud af at kompensere for holdets svagheder og sørger for at disse svagheder ikke bliver ødelæggende for holdet. Det syntes jeg ikke Friis har lykkedes med på noget tidspunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Sanchez94 » 30. sep 2019, 13:02

Klaus skrev:
29. sep 2019, 23:05
Noget andet... Hvad gik den lille tifo ud på der var midt i første halvleg???
En hyldest til Ultra Boys, Hammerby som i disse dage har 20 års jubilæum.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Gnu » 30. sep 2019, 13:46

jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:50

Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
Jeg har ikke skrevet at han er en dårlig træner. Jeg skriver at han er en middelmådig taktikker, der ligesom Friis, har rådighed over en hel fantastisk spiller der på egen hånd kan skabe resultater. Det er tydeligt, at når den ene spiller ikke er til stede, eller ikke rammer niveau, så er der vitterligt INTET der fungerer.
Altså, nu har Hareide jo faktisk fået implementeret Christian Eriksen langt bedre end Morten Olsen nogensinde lykkedes med. Derudover lavede Hareide jo også en taktisk ændring op til kampen mod Polen for to år siden, som fuldstændig tog polakkerne på sengen. Danmark vandt 4-0, og den kamp var grundlagt til den efterfølgende lange række af ubesejrede kampe. Så det er et lidt tyndt grundlag, du bruger til at kalde Hareide en middelmådig taktiker.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af FIDEL » 30. sep 2019, 14:01

Gnu skrev:
30. sep 2019, 13:46
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:50

Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
Jeg har ikke skrevet at han er en dårlig træner. Jeg skriver at han er en middelmådig taktikker, der ligesom Friis, har rådighed over en hel fantastisk spiller der på egen hånd kan skabe resultater. Det er tydeligt, at når den ene spiller ikke er til stede, eller ikke rammer niveau, så er der vitterligt INTET der fungerer.
Altså, nu har Hareide jo faktisk fået implementeret Christian Eriksen langt bedre end Morten Olsen nogensinde lykkedes med. Derudover lavede Hareide jo også en taktisk ændring op til kampen mod Polen for to år siden, som fuldstændig tog polakkerne på sengen. Danmark vandt 4-0, og den kamp var grundlagt til den efterfølgende lange række af ubesejrede kampe. Så det er et lidt tyndt grundlag, du bruger til at kalde Hareide en middelmådig taktiker.
Nu skal det lige nævnes, at ideen til taktikken imod Polen, kom fra Jon Dahl. Men ellers enig. :thumbsup:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2019, 16:41

Patmand skrev:
29. sep 2019, 19:21
sulakvelidze skrev:
29. sep 2019, 18:17
Gaarde kan ikke gå til bestyrelsen og anbefale fyring af Friis uden samtidig at fyre sig selv. Tre mislykkede trænere i træk må en sportsdirektør ikke overleve. Så jeg tror ikke, at han tager det træk. Hvis Friis skal væk, bliver det sammen med Gaarde i en storvask, og det tror jeg ikke bestyrelsen er klar til. Omvendt tror jeg heller ikke, at snoren nødvendigvis rækker længere end til Hobro og den følgende landskampspause.

Til gengæld tror jeg heller ikke, at AaB er så pokkers langt fra den optimale besætning af trup og trænerteam. Jeg tror nemlig på det, når Friis af andre toptrænere åbenbart bliver fremhævet for sine taktiske egenskaber. Min anke er, at der mangler en motivator. Trænerne under Gaarde har alle haft mere eller mindre samme tilbagelænede karisma. Det er ingen tilfældighed, at det fungerede bedst, da en af dem (Lars Søndergaard) blev suppleret af en motivator i Allan Kuhn.

Friis + Kuhn (eller en anden motivator på samme niveau) med den nuværende trup ville være den optimale opskrift.
Jeg ved ikke hvordan den myte er opstået - den er i hvert fald usand.

Den eneste jeg har hørt rose Friis til skyerne er *trommehvirvel* Allan Gaarde.

Ellers er jeg enig i, at Allan Gaarde ikke kan anbefale en fyring af Friis. Så bliver det for åbenlyst, at han ud over at have hentet en masse spillere der floppede, heller ikke har været i stand til at finde den rigtige træner. Det ville være 3. strike og så er det som bekendt ud.
Jeg skal ikke kunne sige, om det er en myte. Jeg har ved nærmere eftertanke vist kun set det beskrevet herinde, så du kan sagtens have ret i, at det er en debatside-sandhed. Hvis det er tilfældet, gør det ikke mit forsvar for Friis større, men som det ser ud nu, vurderer jeg stadig, at en indpisker som supplement til træneren kan skabe den mentale effekt, der helt åbenlyst er savnet.

Tre nederlag i træk er slemt nok. Men seks nederlag ud af 11 er skandaløst med den nuværende trup, uanset forklaringer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC 29/09/19 klokken 14

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2019, 19:42

FIDEL skrev:
30. sep 2019, 14:01
Gnu skrev:
30. sep 2019, 13:46
jonas386 skrev:
29. sep 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
29. sep 2019, 19:50

Hvad har de sammenligninger med noget som helst at gøre? For det første, for at dit eksempel skal være relevant for denne diskussion, nu også nødt til overhovedet at understøtte at Hareide er en dårlig træner. Men selv hvis du var i stand til det, så siger det intet om Friis!.

Men fint, lad os tage Lucas. Har han præsteret godt i flere år, og kom han til AaB på sit højeste niveau? Nej. Det gjorde han ikke. Men han blev alligevel før sin skade omtalt om superligaens bedste spiller. Men det har intet med Friis taktiske evner at gøre, overhovedet? Det kan du udelukke?

Og nej, at spillerne ikke "vågner op" og ikke "gider spiller fodbold" behøver ikke nødvendigvis have noget med det taktiske oplæg at gøre. Så du kan ikke konkludere så forsimplet som du gør.

... og hvorfor skal jeg argumentere for at Friis er en dygtig taktikker?
Jeg har ikke skrevet at han er en dårlig træner. Jeg skriver at han er en middelmådig taktikker, der ligesom Friis, har rådighed over en hel fantastisk spiller der på egen hånd kan skabe resultater. Det er tydeligt, at når den ene spiller ikke er til stede, eller ikke rammer niveau, så er der vitterligt INTET der fungerer.
Altså, nu har Hareide jo faktisk fået implementeret Christian Eriksen langt bedre end Morten Olsen nogensinde lykkedes med. Derudover lavede Hareide jo også en taktisk ændring op til kampen mod Polen for to år siden, som fuldstændig tog polakkerne på sengen. Danmark vandt 4-0, og den kamp var grundlagt til den efterfølgende lange række af ubesejrede kampe. Så det er et lidt tyndt grundlag, du bruger til at kalde Hareide en middelmådig taktiker.
Nu skal det lige nævnes, at ideen til taktikken imod Polen, kom fra Jon Dahl. Men ellers enig. :thumbsup:
Det gjorde taktikken mod Georgien her for nylig også ...

Besvar