Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 1. okt 2019, 21:26

Er nok mest skuffet over en spiller der får 3 mio om året er så ringe og på ingen måde føler han skal bidrage til holdet.
At Gaarde ikke har adresseret at vi mangler lederskab efter wurtz og Risgaard og brugt tre mio pr år der er over min forstand. Istedet har han købt en spiller med mentalitet og evner som dem vi har forvejen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 1. okt 2019, 21:39

FIDEL skrev:
1. okt 2019, 20:08
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 19:25
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 19:12
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 18:26
Forza skrev:
1. okt 2019, 17:03
Maglau skrev:
1. okt 2019, 13:36
Fossum 3 mio om året er helt håbløst.
Chanko version 2

Thelander 2 mio men 50% dårligere end okore

Hvad fanden sker der
Havde du regnet med Fossum tjente mindre? Tjek lige mandens CV. Masser af landskampe og endda i en alder med videresalgspotentiale. Men han skal uden tvivle steppe op ift. hvad vi har set fra ham. Det er dog ikke let at træde ind på et hold fra dag 1. Han bliver forhåbentlig kun bedre med tiden.

Thelander er tilgengæld ekstremt. Håber lønnen er meget prtions baseret så vi ikke har den udbetaling hvis han kommer til at døje med skader.
Jeg syntes jo netop, at Fossum viste glimrende takter de første kampe, allerede som indskiftet i en svær udekamp i Brøndby. De sidste 3 kampe har niveauet til gengæld været uhyre lavt, hvor vi ligesågodt kunne have haft Thellufsen rendende derinde. Pointen er imidlertid, at store profiler næsten med det samme plejer at vise deres værd; vi så jo ikke en Andreas Johansson, Ståle Solbakken, Rasmus Jönsson, Martin Ericsson eller ham den anden gode nordmand, der engang lavede et supermål i Herning, og som jeg ikke lige kan huske navnet på, levere så blodfattigt i starten af deres AaB-tid som Fossum har gjort i en måned nu.

Det tegner ikke godt, da jeg på stående fod ikke kan komme eksempler i hu på profiler, der begynder skidt for derefter at gå markant op i niveau.
Lesniak startede faktisk også meget godt.
Spøg til side, så skal Fossum nok komme.
Var ham Meilinger ikke også hæderlig til en start i øvrigt? Men lige præcis Fossum burde ikke bare være hæderlig eller en gennemsnitlig Superligaspiller; han skal være en decideret profil i Anders Johansson-klassen eller dog lige under.

Vi lider også under, at vi aldrig får ungdomsspillere op, der for alvor viser flaget. Jeg vil såmænd ikke dizze den nyeste generation Ross, Klittenblødrende og Kaufmann, der jo er nået langt længere end de fleste kan drømme om, men vi anvender dem alene i mangel af bedres havelse (hvilket er så meget desto mere påfaldende, al den stund vi køber med arme og ben og til højre og venstre). Vi mangler nogle, der har niveau til at presse eksempelvis en Ahlmann, en Patrick Kristensen, en Kasper Kusk mm. Som vi for en del år tilbage fik spillere op i f.eks. Helenius og samme Kusk, der oprigtigt kunne presse gode spillere som Jeppe Curth og Anders Due.
Det er altså ikke nemt for vores unge spillere at komme ind på et hold uden lederskab,og hvor stammen har været så ustabile.
Men Lukas Klitten skal nok presse Ahlmann, når han kommer tilbage i form, og Kaufmann bliver bedre end Weert om 1-2 år.
MC er rimelig fast starter, selvom mange af os er efter ham...
Det er jo gratis at påstå at Kaufmann bliver bedre end Weert. Det kan også være han ender som Christian Christiansen
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 21:43

NIN skrev:
1. okt 2019, 21:39
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 20:08
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 19:25
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 19:12
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 18:26
Forza skrev:
1. okt 2019, 17:03


Havde du regnet med Fossum tjente mindre? Tjek lige mandens CV. Masser af landskampe og endda i en alder med videresalgspotentiale. Men han skal uden tvivle steppe op ift. hvad vi har set fra ham. Det er dog ikke let at træde ind på et hold fra dag 1. Han bliver forhåbentlig kun bedre med tiden.

Thelander er tilgengæld ekstremt. Håber lønnen er meget prtions baseret så vi ikke har den udbetaling hvis han kommer til at døje med skader.
Jeg syntes jo netop, at Fossum viste glimrende takter de første kampe, allerede som indskiftet i en svær udekamp i Brøndby. De sidste 3 kampe har niveauet til gengæld været uhyre lavt, hvor vi ligesågodt kunne have haft Thellufsen rendende derinde. Pointen er imidlertid, at store profiler næsten med det samme plejer at vise deres værd; vi så jo ikke en Andreas Johansson, Ståle Solbakken, Rasmus Jönsson, Martin Ericsson eller ham den anden gode nordmand, der engang lavede et supermål i Herning, og som jeg ikke lige kan huske navnet på, levere så blodfattigt i starten af deres AaB-tid som Fossum har gjort i en måned nu.

Det tegner ikke godt, da jeg på stående fod ikke kan komme eksempler i hu på profiler, der begynder skidt for derefter at gå markant op i niveau.
Lesniak startede faktisk også meget godt.
Spøg til side, så skal Fossum nok komme.
Var ham Meilinger ikke også hæderlig til en start i øvrigt? Men lige præcis Fossum burde ikke bare være hæderlig eller en gennemsnitlig Superligaspiller; han skal være en decideret profil i Anders Johansson-klassen eller dog lige under.

Vi lider også under, at vi aldrig får ungdomsspillere op, der for alvor viser flaget. Jeg vil såmænd ikke dizze den nyeste generation Ross, Klittenblødrende og Kaufmann, der jo er nået langt længere end de fleste kan drømme om, men vi anvender dem alene i mangel af bedres havelse (hvilket er så meget desto mere påfaldende, al den stund vi køber med arme og ben og til højre og venstre). Vi mangler nogle, der har niveau til at presse eksempelvis en Ahlmann, en Patrick Kristensen, en Kasper Kusk mm. Som vi for en del år tilbage fik spillere op i f.eks. Helenius og samme Kusk, der oprigtigt kunne presse gode spillere som Jeppe Curth og Anders Due.
Det er altså ikke nemt for vores unge spillere at komme ind på et hold uden lederskab,og hvor stammen har været så ustabile.
Men Lukas Klitten skal nok presse Ahlmann, når han kommer tilbage i form, og Kaufmann bliver bedre end Weert om 1-2 år.
MC er rimelig fast starter, selvom mange af os er efter ham...
Det er jo gratis at påstå at Kaufmann bliver bedre end Weert. Det kan også være han ender som Christian Christiansen
Gratis ting har også værdi.
Men det er pt. Ikke holdbart med kun Kaufmann til angrebet, men på sigt tror jeg han bliver et bæst.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 1. okt 2019, 21:50

FIDEL skrev:
1. okt 2019, 21:43
NIN skrev:
1. okt 2019, 21:39
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 20:08
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 19:25
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 19:12
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 18:26


Jeg syntes jo netop, at Fossum viste glimrende takter de første kampe, allerede som indskiftet i en svær udekamp i Brøndby. De sidste 3 kampe har niveauet til gengæld været uhyre lavt, hvor vi ligesågodt kunne have haft Thellufsen rendende derinde. Pointen er imidlertid, at store profiler næsten med det samme plejer at vise deres værd; vi så jo ikke en Andreas Johansson, Ståle Solbakken, Rasmus Jönsson, Martin Ericsson eller ham den anden gode nordmand, der engang lavede et supermål i Herning, og som jeg ikke lige kan huske navnet på, levere så blodfattigt i starten af deres AaB-tid som Fossum har gjort i en måned nu.

Det tegner ikke godt, da jeg på stående fod ikke kan komme eksempler i hu på profiler, der begynder skidt for derefter at gå markant op i niveau.
Lesniak startede faktisk også meget godt.
Spøg til side, så skal Fossum nok komme.
Var ham Meilinger ikke også hæderlig til en start i øvrigt? Men lige præcis Fossum burde ikke bare være hæderlig eller en gennemsnitlig Superligaspiller; han skal være en decideret profil i Anders Johansson-klassen eller dog lige under.

Vi lider også under, at vi aldrig får ungdomsspillere op, der for alvor viser flaget. Jeg vil såmænd ikke dizze den nyeste generation Ross, Klittenblødrende og Kaufmann, der jo er nået langt længere end de fleste kan drømme om, men vi anvender dem alene i mangel af bedres havelse (hvilket er så meget desto mere påfaldende, al den stund vi køber med arme og ben og til højre og venstre). Vi mangler nogle, der har niveau til at presse eksempelvis en Ahlmann, en Patrick Kristensen, en Kasper Kusk mm. Som vi for en del år tilbage fik spillere op i f.eks. Helenius og samme Kusk, der oprigtigt kunne presse gode spillere som Jeppe Curth og Anders Due.
Det er altså ikke nemt for vores unge spillere at komme ind på et hold uden lederskab,og hvor stammen har været så ustabile.
Men Lukas Klitten skal nok presse Ahlmann, når han kommer tilbage i form, og Kaufmann bliver bedre end Weert om 1-2 år.
MC er rimelig fast starter, selvom mange af os er efter ham...
Det er jo gratis at påstå at Kaufmann bliver bedre end Weert. Det kan også være han ender som Christian Christiansen
Gratis ting har også værdi.
Men det er pt. Ikke holdbart med kun Kaufmann til angrebet, men på sigt tror jeg han bliver et bæst.
Jeg har faktisk svært ved at se ham blive til noget. Jeg tror ikke han lige pludselig kommer til at kunne tæmme en punkteret plastik bold uden den springer 2 m væk.
Jeg tror hele ikke kommer til at kunne lægge en 2 m aflevering eller løbe en 100 m under 20 sek.
Vi skal have en 5-6 nye spillere hvis vi næste sæson - såfremt vi overlever superligaen i denne - skal i top 6
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2019, 22:45

Maglau skrev:
1. okt 2019, 21:50
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 21:43
NIN skrev:
1. okt 2019, 21:39
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 20:08
Hovedet skrev:
1. okt 2019, 19:25
FIDEL skrev:
1. okt 2019, 19:12


Lesniak startede faktisk også meget godt.
Spøg til side, så skal Fossum nok komme.
Var ham Meilinger ikke også hæderlig til en start i øvrigt? Men lige præcis Fossum burde ikke bare være hæderlig eller en gennemsnitlig Superligaspiller; han skal være en decideret profil i Anders Johansson-klassen eller dog lige under.

Vi lider også under, at vi aldrig får ungdomsspillere op, der for alvor viser flaget. Jeg vil såmænd ikke dizze den nyeste generation Ross, Klittenblødrende og Kaufmann, der jo er nået langt længere end de fleste kan drømme om, men vi anvender dem alene i mangel af bedres havelse (hvilket er så meget desto mere påfaldende, al den stund vi køber med arme og ben og til højre og venstre). Vi mangler nogle, der har niveau til at presse eksempelvis en Ahlmann, en Patrick Kristensen, en Kasper Kusk mm. Som vi for en del år tilbage fik spillere op i f.eks. Helenius og samme Kusk, der oprigtigt kunne presse gode spillere som Jeppe Curth og Anders Due.
Det er altså ikke nemt for vores unge spillere at komme ind på et hold uden lederskab,og hvor stammen har været så ustabile.
Men Lukas Klitten skal nok presse Ahlmann, når han kommer tilbage i form, og Kaufmann bliver bedre end Weert om 1-2 år.
MC er rimelig fast starter, selvom mange af os er efter ham...
Det er jo gratis at påstå at Kaufmann bliver bedre end Weert. Det kan også være han ender som Christian Christiansen
Gratis ting har også værdi.
Men det er pt. Ikke holdbart med kun Kaufmann til angrebet, men på sigt tror jeg han bliver et bæst.
Jeg har faktisk svært ved at se ham blive til noget. Jeg tror ikke han lige pludselig kommer til at kunne tæmme en punkteret plastik bold uden den springer 2 m væk.
Jeg tror hele ikke kommer til at kunne lægge en 2 m aflevering eller løbe en 100 m under 20 sek.
Vi skal have en 5-6 nye spillere hvis vi næste sæson - såfremt vi overlever superligaen i denne - skal i top 6
Så mange behøver vi ikke. Vi skal bare have de rigtige typer.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 2. okt 2019, 21:59

Uldahl skrev:
1. okt 2019, 13:07
Gamen skrev:
1. okt 2019, 09:33
Uldahl skrev:
1. okt 2019, 03:40
Ja det har jeg. Kan du være mere spesifik ang overskrift? Jeg har lige søgt på EB og kunne ikke finde en artikel ang vi skal spare oven på denne sommers transfer vindue.

Ikke at jeg ikke tror vi skal, da vi har brugt mange penge, og har røde tal på bund linien.
Det var sidste uges Superligaen Indefra - så søg under det.

Den fremgår også af søgningen: https://www.google.dk/search?source=hp& ... CAY&uact=5
Der står at vi kommer til at mærke de masive investreringer markant hvis ikke sponsorene strømmer til. Der skal skæres i løningerne, så en forlængelse med Okore bliver ikke aktuel da han tjener 3 milioner om året.

Vi har givet 3,750,000 kr for Fosum og han får det samme i løn som Okore. Der ud.over har vi måtte hæve løn pakken til 2 millioner til Thelander da OB kom på banen, han bliver set som lederen tli forsvaret. Samtidig har det været historisk dyrt at hente Lucas Andersen hjem.

Så med de manglende salg af Abildgård og Okore kommer underskudet til at ligge på 28 til 32 millioner. Med mindre Lucas sælges til en pris i Basogog klassen.

Det var hvad der står om AaB.
Thelander lønnen giver ikke meget mening. Det var fremme ar OB tilbød en væsentlig bedre lønpakke og det var eftersigende 150.000 om måneden. Gaarde bekræftede selv at Thelander havde afvist mere attraktive økonomiske tilbud.

Her er linket til det med OB:

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... vt-tilbud/
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 18. nov 2019, 10:15

Så kan de økonomikloge godt gå i gang med at forklare os andre, hvad det her går ud på:

https://aabsport.dk/nyheder/2019/novemb ... orsamling/

Dagsorden for den ekstraordinære generalforsamling:

https://aabsport.dk/media/15005/dagsord ... g-2019.pdf

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomitråden

Indlæg af Peter A. » 18. nov 2019, 10:33

De vil rejse 20 mio., det rækker jo ikke en gang til at dække underskuddet for det enkelt år..

Jeg tror ikke det her er nok til at rykke noget som helst. Det ligner mere et udtryk for et presset kapitalberedskab..
Hey AaB!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 18. nov 2019, 10:53

Peter A. skrev:
18. nov 2019, 10:33
De vil rejse 20 mio., det rækker jo ikke en gang til at dække underskuddet for det enkelt år..

Jeg tror ikke det her er nok til at rykke noget som helst. Det ligner mere et udtryk for et presset kapitalberedskab..
Det er vel mere damage control det her - mere end det er rettidig omhu...

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 10:54

Nå, så blev det den tid igen... hvor vi ligesom får manifesteret, at vi har mere end svært ved at få indtægter og udgifter til at hænge sammen.
Et godt bud ville være at ansætte de rigtige mennesker næste gang.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Økonomitråden

Indlæg af andreasaab89 » 18. nov 2019, 10:55

De søger bemyndigelse til at udvide kapitalen med nominelt 20 mio. stk. fra nuværende 3,3 mio. stk. som den nedsættes til.
Da stk. størrelsen på aktien er a 10 kr. er det faktisk op til 200 mio. kr. de søger bemyndigelse til at hente.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Økonomitråden

Indlæg af andreasaab89 » 18. nov 2019, 10:56

Jeg syntes sq det er fint hvis vores rige ejere har lyst til at smide en masse penge i os.

Alle de andre klubber rundt omkring os (FCK, BIF, FCM, FCN, OB etc.) får løbende kapitalindskud til at funde underskud. Det er utopi at tro at AaB kan konkurrere mod disse klubber uden også løbende at køre med underskud.

Derfor syntes jeg det er fint hvis vores ejere vil funde 10-20 mio. i årlige underskud og vi samtidig har et ordentlig fodboldhold :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 18. nov 2019, 10:56

Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 11:03

Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Den plade fortsætter med at spille, ligeså længe nogen præsterer bedre end os...
Uagtet at vi har rejst flere penge end FCM har i samme periode.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 18. nov 2019, 11:05

Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Netop det der med at pege fingre ad andre klubber, der har flere penge, er kæmpe tuderi i min bog! Som fodboldfan er man bare nødt til at acceptere, at sådan er moderne fodbold blevet.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 11:17

Vi har jo altså rejst flere penge end FCM.
Vi er også blevet reddet fra afgrunden af investorer.
Kapitalindsprøjtninger til at dække markante underskud har vi også fået flere gange.
Der er absolut ingen forskel, udover at de har nogle kontinuerlige indtægter på spillersalg. Gabet ville jo altså være endnu større, og kapitalbehovet ikke-eksisterende hvis ikke det var fordi de har været så håbløst ringe i Europa.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2019, 11:34

Gamen skrev:
18. nov 2019, 11:17
Vi har jo altså rejst flere penge end FCM.
Vi er også blevet reddet fra afgrunden af investorer.
Kapitalindsprøjtninger til at dække markante underskud har vi også fået flere gange.
Der er absolut ingen forskel, udover at de har nogle kontinuerlige indtægter på spillersalg. Gabet ville jo altså være endnu større, og kapitalbehovet ikke-eksisterende hvis ikke det var fordi de har været så håbløst ringe i Europa.
Deres evne til at omsætte kapital til resultater og spillersalg havde nok ikke været så fantastiske hvis de ikke havde fået smidt Benham's analyseapparat i nakken, gratis. Vi har selv set hvor lidt forskel penge kan gøre hvis man ikke har har evnerne til at omsætte dem fornuftigt, og det har FCM da sandt for dyden også selv.


Nå, nu kom det vist til at handle om det negative i at nogle tilsyneladende er villige til at putte masser af millioner i klubkassen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2019, 11:34

Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Nu ved vi jo ikke hvem der ender med at poste penge i klubben. Men generelt kan vi - som alle andre - glemme alt om at være med i top fodbold, hvis vi IKKE har nogen der vil finansiere gildet.

Jeg har ikke nærlæst info, men det er absolut - og kun - positivt at der evt. tilføres kapital. Om det er nok er en anden diskussion. Hvis der bedes om mulighed for at tilføre kapital på et tidspunkt inden for de næste fem år, og grænsen er 20 mill. Så rækker det ikke så langt, forhåbentlig er der mulighed for at tilføre mere end det på et senere tidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Økonomitråden

Indlæg af andreasaab89 » 18. nov 2019, 11:44

Pastorius skrev:
18. nov 2019, 11:34
Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Nu ved vi jo ikke hvem der ender med at poste penge i klubben. Men generelt kan vi - som alle andre - glemme alt om at være med i top fodbold, hvis vi IKKE har nogen der vil finansiere gildet.

Jeg har ikke nærlæst info, men det er absolut - og kun - positivt at der evt. tilføres kapital. Om det er nok er en anden diskussion. Hvis der bedes om mulighed for at tilføre kapital på et tidspunkt inden for de næste fem år, og grænsen er 20 mill. Så rækker det ikke så langt, forhåbentlig er der mulighed for at tilføre mere end det på et senere tidspunkt.
Som jeg ser det er grænsen 200 mio. og ikke 20 ?
De vil bede om lov til at udstede nominelt 20 mio. aktier. Og aktierne skal minimum ustedes til kurs pari dvs. 10 pr. aktie = 200 mio
Vores nuværende aktiekurs er 80 så vi kunne reelt udstede 20 x 80.

Men differencen mellem de 10 kr. stk størrelsen nedsættes til og markedskursen på 80 i dag afspejler jo at der skal gives en stor rabat på de nye aktier.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 18. nov 2019, 11:45

Gamen skrev:
18. nov 2019, 10:54
Nå, så blev det den tid igen... hvor vi ligesom får manifesteret, at vi har mere end svært ved at få indtægter og udgifter til at hænge sammen.
Et godt bud ville være at ansætte de rigtige mennesker næste gang.
Det hjælper jo intet at ansætte de rigtige mennesker, når fodbold i dag er blevet sådan, at man SKAL have penge ude fra for at kunne være med i toppen af dansk fodbold.

Senest har Randers meldt lignende ud.

Det her er jo ikke nyt og bliver ikke sidste gang.
------------------
mvh Kristian

Besvar