Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af JonasK » 5. okt 2019, 09:20

Danni skrev:
5. okt 2019, 08:42
9800 skrev:
5. okt 2019, 07:58
FIDEL skrev:
4. okt 2019, 17:21
Nordjyske.dk vurderer, at Kusk bænkes imorgen. Den tror jeg dog ikke på...
Jeg tror simpelthen de har glemt ham!
Jeg lagde mærke til, at i den sidste halve time af kampen mod Randers, fik Kusk flere verbale røvfulder af Patrick Olsen. Jeg kunne ikke høre hvad det handlede om, men det kunne være noget taktisk, som ikke blev fulgt, eller for vage tilbageløb, jeg ved det ikke, og jeg ved heller ikke, om det er relevant ift. en eventuel bænkning.
Friis kunne starte med at få Pallesen smidt væk fra den back, så ville Kusk få væsentligt bedre betingelser

Pallesen og hans manglende form + fodboldintelligens er ikke ligefrem de bedste forudsætninger for Kusk, som skal bære offensiven i Van Weert og Lucas fravær

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 5. okt 2019, 10:11

Lad os starte som mod FCK
Vores seneste gode kamp
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Buzz Killington » 5. okt 2019, 10:16

jonas386 skrev:
4. okt 2019, 16:28
Hvis ikke Van Weert er klar til OB kampen, efter landsholdspausen, så bør man seriøst overveje at ophæve hans kontrakt.

Håber på følgende opstilling



Det er vigtigt at vi bliver bedre til at holde i bolden, og derfor foretrækkes de tekniske typer centralt over knoklerne. Kaufmann sendes til venstre - foran Lucas - og den tekniske Tengstedt smidt op som falsk 9'er. Olsen tager 6'eren med Fossum som den løbevillige 8'er, og Lucas som det kreative omdrejningspunkt.
Lucas er sat centralt frem for på kanten, da Kaufmanns fysiske styrke og arbejdsiver kan give Lucas nogle af de offensive muskler, uden at det er eneste spilmulighed.
Den frække kunne være at smide Kusk centralt, og Kaufmann/Børsting på kanterne foran Lucas/Olsen/Fossum.

Patrick ind på højrebacken. Pallesen er så ligegyldig en fodboldspiller, og jeg forstår virkelig ikke hvordan han har vundet den duel, selvom Patrick er eneste konkurrent.

Når Abildgaard engang er tilbage, så bør han også overvejes som den anden 8'er foran Olsen, så vi kan rykke Lucas frem.
Hvordan ophæver man en kontrakt?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af NIN » 5. okt 2019, 10:19

Buzz Killington skrev:
5. okt 2019, 10:16
jonas386 skrev:
4. okt 2019, 16:28
Hvis ikke Van Weert er klar til OB kampen, efter landsholdspausen, så bør man seriøst overveje at ophæve hans kontrakt.

Håber på følgende opstilling



Det er vigtigt at vi bliver bedre til at holde i bolden, og derfor foretrækkes de tekniske typer centralt over knoklerne. Kaufmann sendes til venstre - foran Lucas - og den tekniske Tengstedt smidt op som falsk 9'er. Olsen tager 6'eren med Fossum som den løbevillige 8'er, og Lucas som det kreative omdrejningspunkt.
Lucas er sat centralt frem for på kanten, da Kaufmanns fysiske styrke og arbejdsiver kan give Lucas nogle af de offensive muskler, uden at det er eneste spilmulighed.
Den frække kunne være at smide Kusk centralt, og Kaufmann/Børsting på kanterne foran Lucas/Olsen/Fossum.

Patrick ind på højrebacken. Pallesen er så ligegyldig en fodboldspiller, og jeg forstår virkelig ikke hvordan han har vundet den duel, selvom Patrick er eneste konkurrent.

Når Abildgaard engang er tilbage, så bør han også overvejes som den anden 8'er foran Olsen, så vi kan rykke Lucas frem.
Hvordan ophæver man en kontrakt?
Jeg tænkte på det samme. Nu skal du høre, du har fået en arbejdsskade da du spillede for os. Vi vil gerne sige tak for denne gang og forresten. Du får løn for sidste gang d. 01.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 5. okt 2019, 11:12

Friis er presset.

Medierne taler om krise, dårligt pointsnit, og at toget kører uden AaB.

Det er da bestemt ikke utopi at han så bænker Kusk, og erstatter ham med Børsting.

Ligesom vi så det i perioder med Søndergaard og Wieghorst da det gik værst, så sikrer man op med underlige dispositioner, der fjerner det kreative islæt, men forstærker det mere solide udtryk. Holgersson i Horsens, Wieghorst’ tonseropstillinger hvor fraværet af kreative spillere skreg til himlen etc.
Det er nu engang mekanismerne, når vi har med pressede trænere at gøre.

Jeg synes det er en skam, ikke at spille på egne styrker.

Bortset fra det, så vil Hobro helt sikkert forsøge at udfordre Ross, der har haft store problemer i alle kampe han har spillet denne sæson.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af 9520AaB » 5. okt 2019, 12:17

Gamen skrev:Friis er presset.

Medierne taler om krise, dårligt pointsnit, og at toget kører uden AaB.

Det er da bestemt ikke utopi at han så bænker Kusk, og erstatter ham med Børsting.

Ligesom vi så det i perioder med Søndergaard og Wieghorst da det gik værst, så sikrer man op med underlige dispositioner, der fjerner det kreative islæt, men forstærker det mere solide udtryk. Holgersson i Horsens, Wieghorst’ tonseropstillinger hvor fraværet af kreative spillere skreg til himlen etc.
Det er nu engang mekanismerne, når vi har med pressede trænere at gøre.

Jeg synes det er en skam, ikke at spille på egne styrker.

Bortset fra det, så vil Hobro helt sikkert forsøge at udfordre Ross, der har haft store problemer i alle kampe han har spillet denne sæson.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 5. okt 2019, 12:34

Gamen skrev:
5. okt 2019, 11:12
Friis er presset.

Medierne taler om krise, dårligt pointsnit, og at toget kører uden AaB.

Det er da bestemt ikke utopi at han så bænker Kusk, og erstatter ham med Børsting.

Ligesom vi så det i perioder med Søndergaard og Wieghorst da det gik værst, så sikrer man op med underlige dispositioner, der fjerner det kreative islæt, men forstærker det mere solide udtryk. Holgersson i Horsens, Wieghorst’ tonseropstillinger hvor fraværet af kreative spillere skreg til himlen etc.
Det er nu engang mekanismerne, når vi har med pressede trænere at gøre.

Jeg synes det er en skam, ikke at spille på egne styrker.

Bortset fra det, så vil Hobro helt sikkert forsøge at udfordre Ross, der har haft store problemer i alle kampe han har spillet denne sæson.
Helt enig.
Kusk kan bestemt frustrere mig nogle gange og han er for svingende i hans præstationer, men hvis vi vil noget med vores fodbold skal vi altså have de spillere på banen der har det højeste topniveau og som kan skabe kampene for os. Det virker panik agtigt at smide Kusk på bænken til fordel for en tonser.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af jonas386 » 5. okt 2019, 12:37

Man bliver vel enige om en afgangssum, der ikke svarer til det fulde beløb af kontraktens værdi, men måske (slag på tasken) 75%
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 5. okt 2019, 12:39

jonas386 skrev:
5. okt 2019, 12:37
Man bliver vel enige om en afgangssum, der ikke svarer til det fulde beløb af kontraktens værdi, men måske (slag på tasken) 75%
Og det skulle han være interesseret i, fordi... ?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 5. okt 2019, 12:40

jonas386 skrev:
5. okt 2019, 12:37
Man bliver vel enige om en afgangssum, der ikke svarer til det fulde beløb af kontraktens værdi, men måske (slag på tasken) 75%
Du spiller vist for meget manager, Jonas. Hvorfor i alverden skulle vi (forsøge at) opsige Tom Van Weerts kontrakt?! Og hvad er hans incitament til at ville det. Jeg synes du er lidt langt ude at svømme her...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af jonas386 » 5. okt 2019, 12:51

Det er en mulighed for at han kan få ro på, og stoppe mens legen er god. Hvis hans hoved er så problematisk som det virker til, så er det da heller ikke rimeligt at presse ham til at skulle tilbage som professionel atlet. Du kan ikke have en angriber, der er nødt til at være forsigtig i duellerne, eller skal tages ud hver gang der kommer et slag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

JVstergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. aug 2019, 17:54
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af JVstergaard » 5. okt 2019, 13:00

Danni skrev:
5. okt 2019, 08:42
9800 skrev:
5. okt 2019, 07:58
FIDEL skrev:
4. okt 2019, 17:21
Nordjyske.dk vurderer, at Kusk bænkes imorgen. Den tror jeg dog ikke på...
Jeg tror simpelthen de har glemt ham!
Jeg lagde mærke til, at i den sidste halve time af kampen mod Randers, fik Kusk flere verbale røvfulder af Patrick Olsen. Jeg kunne ikke høre hvad det handlede om, men det kunne være noget taktisk, som ikke blev fulgt, eller for vage tilbageløb, jeg ved det ikke, og jeg ved heller ikke, om det er relevant ift. en eventuel bænkning.
Patrick Olsen var utilfreds med, at Kusk løb ind og overbefolkede midten af banen, istedet for at holde sin kant. Han fik tidligere i kampen også skæld ud af Pallesen for at åbne for løb indenom i forsvarsenden.

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 5. okt 2019, 13:05

JVstergaard skrev:
5. okt 2019, 13:00
Patrick Olsen var utilfreds med, at Kusk løb ind og overbefolkede midten af banen, istedet for at holde sin kant. Han fik tidligere i kampen også skæld ud af Pallesen for at åbne for løb indenom i forsvarsenden.
Lidt mærkeligt, al den stund at en stor del af Kusk's spil er lagt an på, at han netop ikke skal ligge på kridtstregen men i stedet søge ind og gøre sig spilbar, tilgængelig for kombinationer osv. Det er sådan lagt de fleste af hans afslutninger lige uden for feltet bliver til. Og så kan der jo i øvrigt godt være uenighed om, hvordan man bedst kommer til muligheder. Det gør ikke den enes mening mere rigtig end den anden, medmindre det er totalt modsat af hvad træneren har meddelt sine spillere.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af raekkeettre » 5. okt 2019, 15:03

Kusk er ude.....er han skadet?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. okt 2019, 15:05

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen - Okore - Ross - Ahlmann
Olsen - MC - Børsting
Fossum - Kaufmann - Lucas


Reserver:

A. Hansen
Patrick
Abildgaard
Kusk
O. Klitten
Tengstedt
J. Pedersen

:aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. okt 2019, 15:07

raekkeettre skrev:
5. okt 2019, 15:03
Kusk er ude.....er han skadet?
Sat af vil jeg gætte på

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af jonas386 » 5. okt 2019, 15:09

Friis har tabt småkagerne, og det vi ser nu er starten på enden. Præcis som Gamen nævner med Søndergaard og Holgerssen. Der er godt nok ikke meget fodbold i den midtbane. Og hvorfor Fossum på kanten? Jeg er med på, at det var en fejl at bruge ham som 6'er, men hvorfor lige som kant istedet? Har han spillet positionen før? Og er det for at give plads til Børsting og MC? Det synes jeg er en decideret forkert beslutning.
Ville hellere Olsen som 6'er, og Fossum/Børsting som 8'ere.

EDIT: Min livescore har Børsting på kanten, og Fossum centralt. Det giver noget bedre mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af 9520AaB » 5. okt 2019, 15:29

jonas386 skrev:Friis har tabt småkagerne, og det vi ser nu er starten på enden. Præcis som Gamen nævner med Søndergaard og Holgerssen. Der er godt nok ikke meget fodbold i den midtbane. Og hvorfor Fossum på kanten? Jeg er med på, at det var en fejl at bruge ham som 6'er, men hvorfor lige som kant istedet? Har han spillet positionen før? Og er det for at give plads til Børsting og MC? Det synes jeg er en decideret forkert beslutning.
Ville hellere Olsen som 6'er, og Fossum/Børsting som 8'ere.

EDIT: Min livescore har Børsting på kanten, og Fossum centralt. Det giver noget bedre mening.
Står der skrevet i nogen lov at Kusk skal spille hver gang???
Jeg ser kun herinde, at nogen synes han spiller godt.
I min mening har han været sæsonens skuffelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Forza » 5. okt 2019, 15:31

jonas386 skrev:
5. okt 2019, 15:09
Friis har tabt småkagerne, og det vi ser nu er starten på enden. Præcis som Gamen nævner med Søndergaard og Holgerssen. Der er godt nok ikke meget fodbold i den midtbane. Og hvorfor Fossum på kanten? Jeg er med på, at det var en fejl at bruge ham som 6'er, men hvorfor lige som kant istedet? Har han spillet positionen før? Og er det for at give plads til Børsting og MC? Det synes jeg er en decideret forkert beslutning.
Ville hellere Olsen som 6'er, og Fossum/Børsting som 8'ere.

EDIT: Min livescore har Børsting på kanten, og Fossum centralt. Det giver noget bedre mening.
Fossum spiller på venstrekanten på det norske landshold.

Men jeg er enig. Børsting fremfor Kusk er en falliterklæring fra en forvirret træner. Vi spiller ikke på vores kompetencer men satser istedet på at ødelægge modstanderens spil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. okt 2019, 15:32

Hobro Idræts Klub stiller således op:

J. Rask
J. Bøge - Ahmedhodzic - R. Minor - Haarup
Thychosen - F. D. Putros - M. Pedersen - E. Babyan
I. Louati - J. Kristoffersen

Et svækket Hobro IK mandskab vi møder, det skal blive til 3 point!

Besvar