Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 6. okt 2019, 13:01

Patmand skrev:
6. okt 2019, 12:58
Fromthecradle skrev:
6. okt 2019, 12:48
Patmand skrev:
6. okt 2019, 11:39

Det kan godt være der ikke er en finger at sætte på Riis dispositioner, men det er ikke i en kamp som i går, vi kan vurdere hans evner som træner.
Er det kun ved nederlag vi kan vurdere hans evner som træner?

Friis skal naturligvis vurderes som træner over alle kampene, hvor han står i spidsen. Og over en længere periode.
Jeg siger ikke at Riis begik nogen fejl ifm. gårsdagens kamp. Vi vandt uden at imponere, og Hobro så meget svage ud. Nok bla. fordi de manglede flere af deres stærkeste spillere.
Du må have mig undskyldt, men det er bare svært at rose Riis på den baggrund. Det er ikke det samme som at sige han begik nogen fejl, men det var en sejr på en meget taknemmelig baggrund.
Det er sgu noget nemmere at vurdere han evner, når vi mødet en ligeværdig modstander. Er du uenig i det?

Vi har slået Silkeborg og et afbudsramt Hobro-hold. Det er jo ikke det der definerer Riis' evner som træner.
Er der en særlig årsag til at du kalder ham Riis eller er det bare dårlig humor?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Patmand » 6. okt 2019, 13:05

Hanga skrev:
6. okt 2019, 13:01
Patmand skrev:
6. okt 2019, 12:58
Fromthecradle skrev:
6. okt 2019, 12:48
Patmand skrev:
6. okt 2019, 11:39

Det kan godt være der ikke er en finger at sætte på Riis dispositioner, men det er ikke i en kamp som i går, vi kan vurdere hans evner som træner.
Er det kun ved nederlag vi kan vurdere hans evner som træner?

Friis skal naturligvis vurderes som træner over alle kampene, hvor han står i spidsen. Og over en længere periode.
Jeg siger ikke at Riis begik nogen fejl ifm. gårsdagens kamp. Vi vandt uden at imponere, og Hobro så meget svage ud. Nok bla. fordi de manglede flere af deres stærkeste spillere.
Du må have mig undskyldt, men det er bare svært at rose Riis på den baggrund. Det er ikke det samme som at sige han begik nogen fejl, men det var en sejr på en meget taknemmelig baggrund.
Det er sgu noget nemmere at vurdere han evner, når vi mødet en ligeværdig modstander. Er du uenig i det?

Vi har slået Silkeborg og et afbudsramt Hobro-hold. Det er jo ikke det der definerer Riis' evner som træner.
Er der en særlig årsag til at du kalder ham Riis eller er det bare dårlig humor?
Ja okay, jeg er tilsynelandende ikke helt vågen endnu. Syntes ellers jeg lavede en rimelig stærk kaffe i morges.

Men mine pointer er de samme desuagtet navneforvirringen.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. okt 2019, 14:40

OB foran, Brøndby IF foran, Sønderjyske sejr, det var en vigtig sejr i går ift. at holde snor i slutspillet.

Tror at der i denne sæson skal mere end 36 point til for at opnå en plads i slutspillet men nu skal målsætningen heller ikke være bare at kvalificere os som det tynde øl.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Halil » 6. okt 2019, 15:10

Rart at AaB vandt. Andet havde været en skandale mod Hobro. Hobro er satme ringe, så rart AaB kunne køre en 2-0 sejr hjem relativt tidligt i kampen.

SuperPøleren og Pallesen er en giftig højreside. Voldsomt blik for hinanden og snævre kombinationer det giver.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af FIDEL » 6. okt 2019, 15:11

Aalborg frederikshavner skrev:
6. okt 2019, 14:40
OB foran, Brøndby IF foran, Sønderjyske sejr, det var en vigtig sejr i går ift. at holde snor i slutspillet.

Tror at der i denne sæson skal mere end 36 point til for at opnå en plads i slutspillet men nu skal målsætningen heller ikke være bare at kvalificere os som det tynde øl.
Jeps, det koster sgu at være fraværende mentalt i 3 kampe i træk. Vi kan ikke tåle at tabe de indbyrdes kampe mod AGF, rfc, OB, fcn fremover. Det går ikke!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. okt 2019, 15:29

Leeuwin udvist mod AC Horsens, hollænderen dermed i karantæne d. 18. okt. Svækkelse af OB

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 6. okt 2019, 18:13

Lige pt. sætter mange af vores konkurrenter mange point på tavlen. Der er ikke råd til at tabe flere indbyrdes top-6 opgør.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Halil » 7. okt 2019, 11:58

Patmand skrev:
6. okt 2019, 11:39
FIDEL skrev:
6. okt 2019, 11:06
Bum skrev:
6. okt 2019, 10:53
Kritikerne stod i kø, da startopstillingen blev offentliggjort.

Efter kampen er der vist ikke en finger at sætte på Friis’ dispositioner... og hans begrundelser for Kusks bænkning er gode og helt fair.
Ja, Friis ramte rigtigt, og Børsting samt Pallesen spillede en god kamp.
Der er jo en grund til at Friis valgte at bænke Kusk, og det var pga. Børstings evner i presset, defensivt og så er han mere disciplineret end Kusk. Noget vores træner åbenbart har ment, der har manglet. Det må jeg give Friis ret i.
Her er det fra hestens egen mund: (men tak for referatet :D )
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... boersting/

Der er vel heller ikke tvivl om, at det et vink med en vognstang om at Kusk skal præstere bedre. Han har i momenter spillet udemærket, men over en længere periode har det bare ikke været godt nok.
Når Kusk rammer hans gamle høje niveau, så skal han naturligvis starte inde - også mod Hobro.

Til Bum:
Nu var jeg ikke selv en af kritikerne, men mener du helt seriøst, at AaB burde have problemer med at besejre et totalt vingeskudt Hobro-hold?

Jeg syntes det var fint nok, at Kusk var bænket. Han har ikke præsteret godt nok.
Men vi taler om to klubber på helt forskellige niveauer økonomisk. AaB har vel et budget der er mere end dobbelt så stort som Hobro?
Læg dertil at Hobro overholder deres budget og det gør AaB ikke. De smider ydeligere 25 mio. i holdet årligt, og det betyder i virkeligheden at der bliver brugt mere end 3 gange så mange penge som i Hobro.
Når så Hobro er langt fra at stille i stærkeste opstilling, så er der himmelvid forskel på de to hold.

Det kan godt være der ikke er en finger at sætte på Riis dispositioner, men det er ikke i en kamp som i går, vi kan vurdere hans evner som træner.
Enig i det sidste. Dertil var Hobro for elendige. De tre forudgående kampe derimod...

Men noget af en argumentation Friis fremfører for Børsting. Og Lucas.

Det er noget selvmodsigende.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Pastorius » 7. okt 2019, 12:11

Gamen skrev:Lige pt. sætter mange af vores konkurrenter mange point på tavlen. Der er ikke råd til at tabe flere indbyrdes top-6 opgør.
Det har vel været sådan i nogle sæsoner, at vi altid har hængt lidt efter forventningerne, og tabt nogle at de kampe vi burde vinde, og derfor har været pisket til at vinde nogle at de andre kampe.

Jeg tænker ikke det nytter så meget at være i den tankegang. Der er ikke så meget andet, end at forbedre det der forbedres kan, og så tage resultaterne som de kommer. Det er dog rigtig trist at den hype vi var ved at få på plads efter FCK-kampen, blev afløst af tre nederlag på stribe. Vi har virkelig brug for en konsistent stime af gode kampe, der kan vende stemningen i det nordjyske, og for alvor banke noget selvtillid ind i truppen. Det er intet der virker så godt på vindermentaliteten som mange sejre på stribe.

...men der er ingen tvivl om at det skal blive bedre, og at det ville varme rigtig meget med en positiv stime.

Jeg håber virkelig at vi er helt klar efter landsholdspausen og vinder over OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2019, 12:58

Halil skrev:
7. okt 2019, 11:58
Patmand skrev:
6. okt 2019, 11:39
FIDEL skrev:
6. okt 2019, 11:06
Bum skrev:
6. okt 2019, 10:53
Kritikerne stod i kø, da startopstillingen blev offentliggjort.

Efter kampen er der vist ikke en finger at sætte på Friis’ dispositioner... og hans begrundelser for Kusks bænkning er gode og helt fair.
Ja, Friis ramte rigtigt, og Børsting samt Pallesen spillede en god kamp.
Der er jo en grund til at Friis valgte at bænke Kusk, og det var pga. Børstings evner i presset, defensivt og så er han mere disciplineret end Kusk. Noget vores træner åbenbart har ment, der har manglet. Det må jeg give Friis ret i.
Her er det fra hestens egen mund: (men tak for referatet :D )
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... boersting/

Der er vel heller ikke tvivl om, at det et vink med en vognstang om at Kusk skal præstere bedre. Han har i momenter spillet udemærket, men over en længere periode har det bare ikke været godt nok.
Når Kusk rammer hans gamle høje niveau, så skal han naturligvis starte inde - også mod Hobro.

Til Bum:
Nu var jeg ikke selv en af kritikerne, men mener du helt seriøst, at AaB burde have problemer med at besejre et totalt vingeskudt Hobro-hold?

Jeg syntes det var fint nok, at Kusk var bænket. Han har ikke præsteret godt nok.
Men vi taler om to klubber på helt forskellige niveauer økonomisk. AaB har vel et budget der er mere end dobbelt så stort som Hobro?
Læg dertil at Hobro overholder deres budget og det gør AaB ikke. De smider ydeligere 25 mio. i holdet årligt, og det betyder i virkeligheden at der bliver brugt mere end 3 gange så mange penge som i Hobro.
Når så Hobro er langt fra at stille i stærkeste opstilling, så er der himmelvid forskel på de to hold.

Det kan godt være der ikke er en finger at sætte på Riis dispositioner, men det er ikke i en kamp som i går, vi kan vurdere hans evner som træner.
Enig i det sidste. Dertil var Hobro for elendige. De tre forudgående kampe derimod...

Men noget af en argumentation Friis fremfører for Børsting. Og Lucas.

Det er noget selvmodsigende.
Det der yderligere taler for Børsting, istedet for Kusk, er Børstings evner til at indgå i et offensivt kollektiv. Her er Kusk ikke lige så god. Dvs. overholde aftaler, presspil, disciplin, taktik. Børsting erobrer flere bolde end Kusk, og jeg synes det er en tydelig del af spillet, som Friis vægter højt.

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 7. okt 2019, 14:46

FIDEL skrev:
7. okt 2019, 12:58
Det der yderligere taler for Børsting, istedet for Kusk, er Børstings evner til at indgå i et offensivt kollektiv. Her er Kusk ikke lige så god. Dvs. overholde aftaler, presspil, disciplin, taktik. Børsting erobrer flere bolde end Kusk, og jeg synes det er en tydelig del af spillet, som Friis vægter højt.
I et offensivt kollektiv? Hold nu op. Børsting har en dårlig førsteberøring, er som oftest ringe teknisk, har store problemer 1-mod-1 og har en dårlig mål/assist-ratio kontra spilletid. Der er ikke en jordisk chance for at han slår Kusk af over tid.

Han har udviklet sig til en slags Patrick, der af og til spiller gode kampe mod ringe modstand men ellers er på det jævne.
Der er en grund til at han stadig spiller i AaB.

Kusk vinder i øvrigt enormt mange dueller ved jorden, og er slet ikke så ubetydelig i presspillet som du gør ham til. Han er en af de spillere i ligaen der trækker allerflest kort, mens Børsting konsekvent er en af de offensivspillere der laver flest frispark.
Derudover har han denne sæson skabt lige så mange eller flere chancer for sine medspillere end spillere som Lobjanidze, Bundu, Atanga og Sabbi. Tal Børsting aldrig kommer i nærheden af.
Et AaB med Børsting i stedet for Kusk er lig med en enorm offensiv svækkelse.

Friis’ opgave er at sikre at AaB vinder fodboldkampe, og i 95 % af tilfældene vil det være lig med at Kasper Kusk spiller - selvfølgelig fristes man til at sige. I den her debat virker enkelte ærligt talt ret fakta-resistente.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Sanchez94 » 7. okt 2019, 15:19

Gamen skrev:
7. okt 2019, 14:46
FIDEL skrev:
7. okt 2019, 12:58
Det der yderligere taler for Børsting, istedet for Kusk, er Børstings evner til at indgå i et offensivt kollektiv. Her er Kusk ikke lige så god. Dvs. overholde aftaler, presspil, disciplin, taktik. Børsting erobrer flere bolde end Kusk, og jeg synes det er en tydelig del af spillet, som Friis vægter højt.
I et offensivt kollektiv? Hold nu op. Børsting har en dårlig førsteberøring, er som oftest ringe teknisk, har store problemer 1-mod-1 og har en dårlig mål/assist-ratio kontra spilletid. Der er ikke en jordisk chance for at han slår Kusk af over tid.

Han har udviklet sig til en slags Patrick, der af og til spiller gode kampe mod ringe modstand men ellers er på det jævne.
Der er en grund til at han stadig spiller i AaB.

Kusk vinder i øvrigt enormt mange dueller ved jorden, og er slet ikke så ubetydelig i presspillet som du gør ham til. Han er en af de spillere i ligaen der trækker allerflest kort, mens Børsting konsekvent er en af de offensivspillere der laver flest frispark.
Derudover har han denne sæson skabt lige så mange eller flere chancer for sine medspillere end spillere som Lobjanidze, Bundu, Atanga og Sabbi. Tal Børsting aldrig kommer i nærheden af.
Et AaB med Børsting i stedet for Kusk er lig med en enorm offensiv svækkelse.

Friis’ opgave er at sikre at AaB vinder fodboldkampe, og i 95 % af tilfældene vil det være lig med at Kasper Kusk spiller - selvfølgelig fristes man til at sige. I den her debat virker enkelte ærligt talt ret fakta-resistente.
Men alligevel performer Kasper Kusk som en slatten karklud i de fleste kampe, senest vist mod Randers på hjemmebane, hvor han har 1 succesfuld dribling og 6 mislykkedes driblinger, alle hvor han forsøger at gå indvendigt i banen.. Kusk og Børsting trækker det samme antal frispark i den kamp, Kasper Kusk smider 12 bolde væk, med ringe afleveringer og Børsting kun 9.
Selvfølgelig er Kasper Kusk på papiret en væsentlig bedre fodbold spiller en Børsting, men når han ikke rammer niveau, så er Børsting ikke mere ringere, hvis han overhovedet er ringere.

Kusk afgjorde kampen mod FCK og han spillede en OK kamp mod GF. Men det simpelthen for sløjt at i indeværende sæson har han kun være direkte involveret i 4 mål fordelt på 1 mål og 3 assist. Børsting har direkte være involveret i 3 mål i form af 1 mål og 2 assist på 279 minutter færre end Kasper Kusk.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2019, 15:39

Gamen skrev:
7. okt 2019, 14:46
FIDEL skrev:
7. okt 2019, 12:58
Det der yderligere taler for Børsting, istedet for Kusk, er Børstings evner til at indgå i et offensivt kollektiv. Her er Kusk ikke lige så god. Dvs. overholde aftaler, presspil, disciplin, taktik. Børsting erobrer flere bolde end Kusk, og jeg synes det er en tydelig del af spillet, som Friis vægter højt.
I et offensivt kollektiv? Hold nu op. Børsting har en dårlig førsteberøring, er som oftest ringe teknisk, har store problemer 1-mod-1 og har en dårlig mål/assist-ratio kontra spilletid. Der er ikke en jordisk chance for at han slår Kusk af over tid.

Han har udviklet sig til en slags Patrick, der af og til spiller gode kampe mod ringe modstand men ellers er på det jævne.
Der er en grund til at han stadig spiller i AaB.

Kusk vinder i øvrigt enormt mange dueller ved jorden, og er slet ikke så ubetydelig i presspillet som du gør ham til. Han er en af de spillere i ligaen der trækker allerflest kort, mens Børsting konsekvent er en af de offensivspillere der laver flest frispark.
Derudover har han denne sæson skabt lige så mange eller flere chancer for sine medspillere end spillere som Lobjanidze, Bundu, Atanga og Sabbi. Tal Børsting aldrig kommer i nærheden af.
Et AaB med Børsting i stedet for Kusk er lig med en enorm offensiv svækkelse.

Friis’ opgave er at sikre at AaB vinder fodboldkampe, og i 95 % af tilfældene vil det være lig med at Kasper Kusk spiller - selvfølgelig fristes man til at sige. I den her debat virker enkelte ærligt talt ret fakta-resistente.
Jeg har det jeg skriver om Børsting kontra Kusk, direkte fra én meget tæt på holdet, så det er ikke helt skævt...
Der er jo også en grund til, at Kusk kom tilbage til AaB. Han slog ikke for alvor til andre steder.

Vi lukkede 8 mål ind i de 3 katastrofale kampe, og derfor skulle der noget rugbrød ind og arbejde. Pallesen blev endvidere også bedre af at spille sammen med Børsting, selvom han stadig har problemer i 1-mod-1 situationerne, hvor han er alt for passiv.

Jeg synes Kusk formøbler de fleste situationer offensivt ved at afslutte selv uden for feltet. Nogle gange fordi han ikke har så mange andre muligheder, men oftest er det dumt af ham, da han har flere muligheder for at spille bolden. Jeg tror det har at gøre med, at Kusk gerne vil tage ansvar, men han tager ansvar ved at gå solo, og det har altså ikke virket.

Vi er ikke et tophold, og derfor er der ikke plads til humørspillere - i mine øjne! Vi er nødt til at være mere solide, og Kusk er ikke garant for soliditet.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af 9520AaB » 7. okt 2019, 19:31

Jeg har jo skrevet det i lang tid, og Gamen har været efter mig for at skrive det.
Men jeg mener simpelthen ikke Kusk er god nok. Han er ikke 2014 mere.
Det eneste jeg vil sige til Gamens forsvar er, at det er Børsting altså heller ikke. Så derfor ønsker jeg mig stadig et salg af Kusk og en powerkant i truppen(med en smule mere teknik end Børsting).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Fromthecradle » 7. okt 2019, 20:32

9520AaB skrev:
7. okt 2019, 19:31
Jeg har jo skrevet det i lang tid, og Gamen har været efter mig for at skrive det.
Men jeg mener simpelthen ikke Kusk er god nok. Han er ikke 2014 mere.
Det eneste jeg vil sige til Gamens forsvar er, at det er Børsting altså heller ikke. Så derfor ønsker jeg mig stadig et salg af Kusk og en powerkant i truppen(med en smule mere teknik end Børsting).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det der er helt sort. Selvfølgelig er Kusk god nok til AaB. Og det er Børsting iøvrigt også omend han ikke er på Kusks niveau.
You pay for this?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. okt 2019, 20:45

Fromthecradle skrev:
7. okt 2019, 20:32
9520AaB skrev:
7. okt 2019, 19:31
Jeg har jo skrevet det i lang tid, og Gamen har været efter mig for at skrive det.
Men jeg mener simpelthen ikke Kusk er god nok. Han er ikke 2014 mere.
Det eneste jeg vil sige til Gamens forsvar er, at det er Børsting altså heller ikke. Så derfor ønsker jeg mig stadig et salg af Kusk og en powerkant i truppen(med en smule mere teknik end Børsting).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det der er helt sort. Selvfølgelig er Kusk god nok til AaB. Og det er Børsting iøvrigt også omend han ikke er på Kusks niveau.
Kusk er naturligvis god nok til AaB men han er ligesom Ahlmann ikke på samme niveau som i '14. Der kan sikkert findes tal der viser at Kusk gør det ganske fint men spillemæssigt synes jeg at han er faldet i niveau

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Hovedet » 8. okt 2019, 10:29

Aalborg frederikshavner skrev:
7. okt 2019, 20:45
Fromthecradle skrev:
7. okt 2019, 20:32
9520AaB skrev:
7. okt 2019, 19:31
Jeg har jo skrevet det i lang tid, og Gamen har været efter mig for at skrive det.
Men jeg mener simpelthen ikke Kusk er god nok. Han er ikke 2014 mere.
Det eneste jeg vil sige til Gamens forsvar er, at det er Børsting altså heller ikke. Så derfor ønsker jeg mig stadig et salg af Kusk og en powerkant i truppen(med en smule mere teknik end Børsting).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det der er helt sort. Selvfølgelig er Kusk god nok til AaB. Og det er Børsting iøvrigt også omend han ikke er på Kusks niveau.
Kusk er naturligvis god nok til AaB men han er ligesom Ahlmann ikke på samme niveau som i '14. Der kan sikkert findes tal der viser at Kusk gør det ganske fint men spillemæssigt synes jeg at han er faldet i niveau
De eneste tal, der er interessante i forhold til Kusk, er mål og assists, fordi det er jo det, han er købt til. Ikke til genpres, tilbageløb, indkast og alverdens andre ting. Og på de centrale punkter kniber det altså; der går bogstaveligt talt måneder mellem scoringer, og det er meget længe siden, at Kusk har været den kampafgørende spiller, han var i 2014. Selvfølgelig god nok til AaB, men ikke længere en spiller, der er relevant for klubber på højere hylder og ej heller i forhold til den løn, han får og den transfersum, vi betalte for ham.

Gamen

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gamen » 8. okt 2019, 10:57

Hovedet skrev:
8. okt 2019, 10:29
Og på de centrale punkter kniber det altså; der går bogstaveligt talt måneder mellem scoringer, og det er meget længe siden, at Kusk har været den kampafgørende spiller, han var i 2014. Selvfølgelig god nok til AaB, men ikke længere en spiller, der er relevant for klubber på højere hylder og ej heller i forhold til den løn, han får og den transfersum, vi betalte for ham.
Det er simpelthen lodret løgn. I sidste sæson, så skabte han flere chancer for sine medspillere end spillere som Lobjanidze, Skov, Tibbling og Falk og 1 færre end f.eks. Hany Mukhtar.
Hans scoringsprocent var højere end langt de fleste af vores modstanderes offensiv-profiler.

Kasper Kusk anno 2014 var mindre holdspiller og mere afslutter end Kasper Kusk anno 2019. Han skaber så meget for sine medspillere, og havde sidste sæson langt færre afslutninger end de spillere vi normalt sammenligner ham med. Netop fordi han er blevet enormt dygtig til at have 2. og 3. sidste fod på bolden.

Skabte 6. flest åbne chancer, og havde 8. flest assists og er blandt de spillere som trækker flest gule kort på vores modstandere. Målt ud fra det, så leverer han præcis det han skal. Han ER en profil.

Jeg hører gerne argumenter der ikke er baseret på "synsning". For det kan da ikke diskuteres, at han målt på statistikkerne er sin løn værd. Han leverer på niveau eller bedre end spillere som Falk, Tibbling, Mukhtar osv. der er store profiler for større hold og i øvrigt bedre lønnet.
Han tager enormt meget fokus væk fra resten af holdet, hvilket en spiller som Lucas udnytter.
Hvad er det helt præcist du kræver af ham?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Gnu » 8. okt 2019, 11:19

Hvor har du egentlig købt dit Kasper Kusk-sengetøj?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Hobro - AaB 05/10/19 klokken 16:00

Indlæg af Uldahl » 8. okt 2019, 11:22

Gnu skrev:
8. okt 2019, 11:19
Hvor har du egentlig købt dit Kasper Kusk-sengetøj?
Tøhø :thumbsup:

Besvar