Det gør de. Men der er stor risiko for at det falder af igen og at man skal derud og have det rettet.Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. jul 2019, 20:30Tror at du kan købe den nye trøje i Sjportmaster i Aalborg Storcenter, jeg ved dog ikke om de også laver tryk
AaB Reklamer og Merchandise
- Køllen I Møllen
- Allstar
- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Janteloven eksisterer IKKE!
-
- Allstar
- Indlæg: 6392
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Pissefed trøje og jeg skal have en. Dernæst kan jeg simpelthen ikke forstå, at det er samme pris om jeg vælge rygnsvn Rinne eller FlæskeFrank. Klubnavne bør være billigst blot som princip. Selvfølgelig burde der være en kampagneperiode - inden 15. August tryk gratis(spillernavn) eller halv pris.
Brugte de al kreativ energi på opturkampagnen i 2010/2011???
Brugte de al kreativ energi på opturkampagnen i 2010/2011???
- FlæskeFrank
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4
Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!
All Cops Are Heroes!
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!
All Cops Are Heroes!
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Enig. Meget mærkværdig beslutning.Jakobsen skrev: ↑31. jul 2019, 07:58Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4
Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Det jeg hører, er at Bælum og Co. har mere end svært ved at få gentegnet sponsorater, samt lande nye sponsorer.
Men det har delvist noget at gøre med den sportslige deroute samt, at AaB som brand er en tynd kop øl.
Nu må vi se hvad Bælum kan tilføre. Indtil videre har han været usynlig.
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.Jakobsen skrev: ↑31. jul 2019, 07:58Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4
Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Jeg er helt enig i at det var forkert at fyre Schors. Han virkede både dygtig og sympatisk, og økonomien spillede sgu. Jeg har svært ved at vurdere Bælum, for jeg må sige jeg ikke misunder ham den opgave han er blevet stillet, med det produkt på banen han har med at gøre.9000AA skrev: ↑31. jul 2019, 09:47Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.Jakobsen skrev: ↑31. jul 2019, 07:58Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4
Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Fyringen af Schors var komplet idiotisk. Schors var ganske åbenlyst uhyre kompetent til økonomistyring, noget alle virksomheder har brug for.Frygah skrev: ↑31. jul 2019, 09:54Jeg er helt enig i at det var forkert at fyre Schors. Han virkede både dygtig og sympatisk, og økonomien spillede sgu. Jeg har svært ved at vurdere Bælum, for jeg må sige jeg ikke misunder ham den opgave han er blevet stillet, med det produkt på banen han har med at gøre.9000AA skrev: ↑31. jul 2019, 09:47Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.Jakobsen skrev: ↑31. jul 2019, 07:58Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4
Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Bestyrelsens ide om, at AaB skulle vækste på sponsorområdet kunne være løst ved at hyre Bælum ind som direktør for sponsorer og kampoplevelser. Ligesom det ses ved bif-svinene, som jeg har en ide om at AaB-bestyrelsen har hentet inspiration fra i denne forbindelse.
Men ud røg Schors og ind med naboens søn som direktør.
Jeg frygter meget, at det som Bælum skulle gøre i forhold til reklamer ikke kan ses på bundlinjen til næste regnskab, mens faste udgifter og lignende stiger pga. Schors ikke er med mere.
JEG BLIR UROLIG!!!
Uden Synd Ingen Frelse
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.
F.eks:
- Jo, det er en fyring.
- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.
- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.
- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
Uden Synd Ingen Frelse
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Ja, den har jeg også læst. Analysen var da korrekt - selvom det heller ikke er lykkedes for Bælum at gøre noget ved det endnu?Halil skrev: ↑31. jul 2019, 10:27Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.
F.eks:
- Jo, det er en fyring.
- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.
- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.
- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
(Desuden har man før hørt om at dne offentlig forklaring ikke altid stemmer overens med den reelle årsag).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Analysen må antages at være korrekt(at AaB i forhold til sammenlignelige konkurrenter ikke får nok sponsorkroner og indtægter fra kampe) og med tanke på, hvordan Schors har ageret efterfølgende, så tillægger jeg egentlig udtalelsen fra Finn Nielsen ganske stor værdi.Pastorius skrev: ↑31. jul 2019, 10:28Ja, den har jeg også læst. Analysen var da korrekt - selvom det heller ikke er lykkedes for Bælum at gøre noget ved det endnu?Halil skrev: ↑31. jul 2019, 10:27Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.
F.eks:
- Jo, det er en fyring.
- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.
- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.
- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
(Desuden har man før hørt om at dne offentlig forklaring ikke altid stemmer overens med den reelle årsag).
Men var implementeringen korrekt?
Det mener jeg ikke.
Uden Synd Ingen Frelse
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Magtkamp mellem Schors og Gaarde.
Schors tabte.
Det er da det mest oplagte. Schors var meget udadvendt og højt respekteret, ikke bare blandt sponsorer osv. men også i kraft af hans kæmpe arbejde i klub- og liga-regi.
Hans fyring gav meget, meget lidt mening.
-
- Allstar
- Indlæg: 1336
- Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Helt enig Gamen. Kan ikke finde nogen mening i den fyring. Men den bestyrelse vi har, og dens hang til nabo sønner ligger et valg af Bælum nok lige for. Hovedrystende dumt.
Bestyrelsen kunne stadig have holdt hånd i hankke med udgifterne, hvis det var det de frygtede skulle løbe løbsk under Schors. Som en anden skriver så kunne Bælum være ansat som salgsdiretør med ansvar for salg og focus på kampdags salg, og nye events, der kan bringe øget opmærksom om klubben, til gavn for sponsore og fans. Og samtidig give grobund for nye indtægter.
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Det går rimelig meget amok på stadionoplevelsen i AaB for tiden. En række, nærmest banebrydende, tiltag er blevet sat i søen.
Et af målene i strategi Nordkraften er at skabe en bedre stadionoplevelse for tilskuerne til AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park.
For at styrke stadionoplevelsen er der løbende foretaget en række ændringer, der skulle gøre netop det. Blandt andet er der nøje udvalgt en særlig musikplayliste op til kampen, der er skabt Theodors Familiezone med en masse aktiviteter for børn på Weber Tribunen, og fansangen “Som Ramt af Lynet” kører på storskærmen lige inden kickoff efter ønske fra AaB’s fans, der har selv har skabt sangen.
Endnu en af de ændringer, der er foretaget, er, at AaB’s stadionspeaker, Lars Bech, frem mod kickoff forlader sin sædvanlige plads i speakerboksen for at tage opstilling nede på grønsværen, hvor han har en mere stemningsindpiskende rolle.
Forinden er der skåret ned på mængden af speak, så musikken i stedet får mere plads inden kampen. Men når han iført sit rød-hvide jakkesæt indtager sin position på græstæppet, guider han de senest ankomne fans med de vigtigste oplysninger frem mod kampstart.
Uden Synd Ingen Frelse
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Det er fine små tiltag, men pånær måske familezonen så er det ikke noget jeg kan se trække flere på stadion. Det primære er selvfølgelig resultaterne og spillet på banen. Dernæst er det at det er nemt og bekvemt. Billetsystemet har vi fået styr på, men det tog en halv time at komme ind på vest til FCK kampen. Der kunne jeg mærke på mange i køen, at de var frustreret, og det taler selvfølgelig mod at de kommer igen. Det ændrer sangtekst på storskærmen eller en cirkusklovn i rødhvidt jakkesæt næppe på.Halil skrev: ↑17. okt 2019, 09:44Det går rimelig meget amok på stadionoplevelsen i AaB for tiden. En række, nærmest banebrydende, tiltag er blevet sat i søen.
Et af målene i strategi Nordkraften er at skabe en bedre stadionoplevelse for tilskuerne til AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park.
For at styrke stadionoplevelsen er der løbende foretaget en række ændringer, der skulle gøre netop det. Blandt andet er der nøje udvalgt en særlig musikplayliste op til kampen, der er skabt Theodors Familiezone med en masse aktiviteter for børn på Weber Tribunen, og fansangen “Som Ramt af Lynet” kører på storskærmen lige inden kickoff efter ønske fra AaB’s fans, der har selv har skabt sangen.
Endnu en af de ændringer, der er foretaget, er, at AaB’s stadionspeaker, Lars Bech, frem mod kickoff forlader sin sædvanlige plads i speakerboksen for at tage opstilling nede på grønsværen, hvor han har en mere stemningsindpiskende rolle.
Forinden er der skåret ned på mængden af speak, så musikken i stedet får mere plads inden kampen. Men når han iført sit rød-hvide jakkesæt indtager sin position på græstæppet, guider han de senest ankomne fans med de vigtigste oplysninger frem mod kampstart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Problemet er processen frem mod at man scanner sin billet. Alle andre steder i Europa laver man en lille visitationszone, hvor folk kan blive visiteret, og så kan folk gå lige ind derefter. Det ideelle ville være at lave en 3. billetautomat ud mod hegnet igennem den port som sagtens kan åbnes, og så slippe folk ind fra 3 sider, efter visitation.
Det tager ekstremt lang tid, og det gør det jo ikke bedre at dørene først åbner tættere på kampstart, samt at man tilsyneladende konsekvent har for få kontrollører til at tage sig af visitation og indgang.
Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.
Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Det tager ekstremt lang tid, og det gør det jo ikke bedre at dørene først åbner tættere på kampstart, samt at man tilsyneladende konsekvent har for få kontrollører til at tage sig af visitation og indgang.
Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.
Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Helt enig. Jeg medgiver at den begrænsede plads bag tribunen er en udfordring, men man er nød til at finde en eller anden form for løsning. Det var meget uorganiseret og der var køer på kryds og tværs. Samtidig var der, som du er inde på, for få kontrollører til at tage sig af opgaven.Gamen skrev: ↑17. okt 2019, 12:15Problemet er processen frem mod at man scanner sin billet. Alle andre steder i Europa laver man en lille visitationszone, hvor folk kan blive visiteret, og så kan folk gå lige ind derefter. Det ideelle ville være at lave en 3. billetautomat ud mod hegnet igennem den port som sagtens kan åbnes, og så slippe folk ind fra 3 sider, efter visitation.
Det tager ekstremt lang tid, og det gør det jo ikke bedre at dørene først åbner tættere på kampstart, samt at man tilsyneladende konsekvent har for få kontrollører til at tage sig af visitation og indgang.
Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.
Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Apropro kontrollørerne så virker de heller ikke altid lige godt klædt på til opgaven. Til en anden kamp overhørte jeg et spørgsmål til en kontrollør ved indgangen: "Er det her Spar Nord tribunen?"... "Øøøhh nej jeg tror det er i den anden ende"...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Spørgsmålet er hvor meget længere man kan komme uden at gribe mere grundlæggende fat. Stadion har haft sin nuværende udformning i snart 20 år, og vi må jo konstatere at forventningen fra dengang om en vækst til 11.000 i snit ikke rigtig har været realistisk. Samtidig må vi konstatere at forholdene omkring boder, pre-match, merchandise og komforten generelt ikke er tilstrækkelig.Gamen skrev: ↑17. okt 2019, 12:15
Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.
Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Et par forslag, rangeret efter omkostning:
1) Lav to overordnede indgange til stadionområdet mod hhv. Nord og Syd, hvor visitation kan foregå. Inden for indgangene har man så en stor pre-match-zone, som man kunne udnytte bedre - evt. ved inddragelse af parkeringspladser osv.
2) Skift de nuværende sæder ud med bedre og bredere (og røde!) sæder med kopholder. Det vil give plads til knapt så mange tilskuere på hhv. Nord og Syd, men ville øge komforten og oplevelsen for den type tilskuere markant. Se evt. den øvrige ring på Farum Park for inspiration.
3) Byg de to endetribuner stejlere under samme tag. Det vil igen mindske kapaciteten, men give bedre vilkår for stemning og give rum til et bod-areal i 1. sals-højde bag den nuværende tribune. Der er ingen grund til at man har 3-4 meter op til taget når man står bagerst på Vest, for eksempel.
4) Riv Nord-tribunen ned og ryk den (og banen) 10 meter mod syd. Det ville gøre stadion meget mere kompakt og levende og give plads til et helt nyt areal til restauranter, boder osv. mod nord.
Re: AaB Reklamer og Merchandise
Gode forslag. Jeg tvivler dog stærkt på at man er klar til at ofte hvad punkt 3 og 4 koster - hverken fra AaBs eller Kommunens side.Yankee skrev: ↑17. okt 2019, 13:05Spørgsmålet er hvor meget længere man kan komme uden at gribe mere grundlæggende fat. Stadion har haft sin nuværende udformning i snart 20 år, og vi må jo konstatere at forventningen fra dengang om en vækst til 11.000 i snit ikke rigtig har været realistisk. Samtidig må vi konstatere at forholdene omkring boder, pre-match, merchandise og komforten generelt ikke er tilstrækkelig.Gamen skrev: ↑17. okt 2019, 12:15
Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.
Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Et par forslag, rangeret efter omkostning:
1) Lav to overordnede indgange til stadionområdet mod hhv. Nord og Syd, hvor visitation kan foregå. Inden for indgangene har man så en stor pre-match-zone, som man kunne udnytte bedre - evt. ved inddragelse af parkeringspladser osv.
2) Skift de nuværende sæder ud med bedre og bredere (og røde!) sæder med kopholder. Det vil give plads til knapt så mange tilskuere på hhv. Nord og Syd, men ville øge komforten og oplevelsen for den type tilskuere markant. Se evt. den øvrige ring på Farum Park for inspiration.
3) Byg de to endetribuner stejlere under samme tag. Det vil igen mindske kapaciteten, men give bedre vilkår for stemning og give rum til et bod-areal i 1. sals-højde bag den nuværende tribune. Der er ingen grund til at man har 3-4 meter op til taget når man står bagerst på Vest, for eksempel.
4) Riv Nord-tribunen ned og ryk den (og banen) 10 meter mod syd. Det ville gøre stadion meget mere kompakt og levende og give plads til et helt nyt areal til restauranter, boder osv. mod nord.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14