Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Spanky » 18. okt 2019, 08:22

Nordjyske bud:
(4-3-3): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Kasper Pedersen , Jakob Ahlmann - Patrick Olsen, Magnus Christensen, Iver Fossum - Frederik Børsting , Mikkel Kaufmann, Lucas Andersen

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Nitten » 18. okt 2019, 08:22

Fadøl til 25kr 👍🏻🍺

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Fromthecradle » 18. okt 2019, 08:23

Nordjyske forventer Pallesen på backen og Børsting i stedet for Kusk.
You pay for this?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 08:31

Fromthecradle skrev:
18. okt 2019, 08:23
Nordjyske forventer Pallesen på backen og Børsting i stedet for Kusk.
Tyndt!

Kuriøs statistik: AaB har vundet 1 ud af 11 kampe mod OB, hvor Børsting har spillet.
Men 6 ud af 9 hvor Kusk har spillet.
Han plejer at spille rigtig gode kampe mod fynboerne, senest udekampen sidste år, hvor han ene mand vendte kampen med et mål og en assist.

Jeg forstår ikke fravalget, men det må være presset der tynger Friis til at tage et mere defensivt udgangspunkt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 08:35

Glæder mig rigtig meget til aftenens kamp som er den eneste hjemmekamp i oktober :S
Vigtig vigtig kamp mod en direkte konkurrent, når fynboerne rammer dagen spiller de noget af ligaens bedste bold men i deres nuværende skadesplagede tilstand må de være klart svækket.
Efter en flyvende start har Sander Svendsen ramt et mere normalt niveau, den eneste vi sådan for alvor skal holde øje med er Basim Kadrii som ofte har voldt os problemer.

Gætter på at vi vinder 3-0

:aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 08:37

Gamen skrev:
18. okt 2019, 08:31
Fromthecradle skrev:
18. okt 2019, 08:23
Nordjyske forventer Pallesen på backen og Børsting i stedet for Kusk.
Tyndt!

Kuriøs statistik: AaB har vundet 1 ud af 11 kampe mod OB, hvor Børsting har spillet.
Men 6 ud af 9 hvor Kusk har spillet.
Han plejer at spille rigtig gode kampe mod fynboerne, senest udekampen sidste år, hvor han ene mand vendte kampen med et mål og en assist.

Jeg forstår ikke fravalget, men det må være presset der tynger Friis til at tage et mere defensivt udgangspunkt.
Med eller uden Kusk har vi ofte haft det svært hjemme mod Odense

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 08:43

OBs trup: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob- ... l-mod-AaB/

Barrett, AK47 og Opondo er udtaget. Af hvad jeg har læst er Barrett tvivlsom og Opondo lige så da han har været afsted med landsholdet

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 08:43

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2019, 08:35
den eneste vi sådan for alvor skal holde øje med er Basim
Mon ikke han har travlt i studiet.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 08:44

Gamen skrev:
18. okt 2019, 08:43
Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2019, 08:35
den eneste vi sådan for alvor skal holde øje med er Basim
Mon ikke han har travlt i studiet.
Damn auto correct...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af 9520AaB » 18. okt 2019, 08:45

Gamen skrev:
Fromthecradle skrev:
18. okt 2019, 08:23
Nordjyske forventer Pallesen på backen og Børsting i stedet for Kusk.
Tyndt!

Kuriøs statistik: AaB har vundet 1 ud af 11 kampe mod OB, hvor Børsting har spillet.
Men 6 ud af 9 hvor Kusk har spillet.
Han plejer at spille rigtig gode kampe mod fynboerne, senest udekampen sidste år, hvor han ene mand vendte kampen med et mål og en assist.

Jeg forstår ikke fravalget, men det må være presset der tynger Friis til at tage et mere defensivt udgangspunkt.
Eller også mister træneren fuldstændig respekt fra truppen, hvis han skifter Børsting med Kusk i forhold til sidste kamp, ja ja svag modstander, men sejr og Børsting med i mål.
Jeg vil da også gerne have Kusk til at lykkedes, men imo har han været enormt ringe i denne sæson(og ved godt du er uenig).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 08:59

Gamen skrev:
18. okt 2019, 08:31
Fromthecradle skrev:
18. okt 2019, 08:23
Nordjyske forventer Pallesen på backen og Børsting i stedet for Kusk.
Tyndt!

Kuriøs statistik: AaB har vundet 1 ud af 11 kampe mod OB, hvor Børsting har spillet.
Men 6 ud af 9 hvor Kusk har spillet.
Han plejer at spille rigtig gode kampe mod fynboerne, senest udekampen sidste år, hvor han ene mand vendte kampen med et mål og en assist.

Jeg forstår ikke fravalget, men det må være presset der tynger Friis til at tage et mere defensivt udgangspunkt.
Det lyder som en sjov statistik der nok siger mere om hvem det har spillet på holdet i vores gode vs. vores dårlige perioder, og ikke nødvendigvis så meget om hvem det står bedst til OB.

Men Kusk var selvfølgelig hamrende god tilbage i 12/13 og 13/14 hvor vi fik en del point mod OB.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 09:18

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 08:59
Det lyder som en sjov statistik der nok siger mere om hvem det har spillet på holdet i vores gode vs. vores dårlige perioder, og ikke nødvendigvis så meget om hvem det står bedst til OB.

Men Kusk var selvfølgelig hamrende god tilbage i 12/13 og 13/14 hvor vi fik en del point mod OB.
Gode og dårlige perioder... Eller perioder hvor vi har haft dårligere spillere på banen.

Og igen, han var instrumental for vores sejr i Odense sidste år, hvor han på egen hånd vendte kampen.

Jeg synes holdet burde spille på sine styrker, og ikke sine svagheder. Men det er selvfølgelig heller ikke mig der er en presset træner, der er på vej ind i 4 kampe mod nogle af ligaens mest formstærke hold.
Der er en reel fare for at vi skal spille lidt af en skæbnekamp mod Horsens, hvis ikke vi får mindst 6-8 point i de kommende 4 kampe. Alle hold omkring os leverer lige pt. mens vi er i noget af en spille- og resultatmæssig downtrend, som næppe vendes af en forventet sejr mod et skadesramt Hobro-hold.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 09:58

Der er mange holdninger til spilletidspunkter men personligt synes jeg at det er fedt med en aftenkamp, der er noget særligt ved at være på stadion når det er badet i lysanlæggets lys som bliver tilfældet i aften.

Alle på stadion :aabfan:

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Danni » 18. okt 2019, 11:39

Gamen skrev:
18. okt 2019, 09:18
Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 08:59
Det lyder som en sjov statistik der nok siger mere om hvem det har spillet på holdet i vores gode vs. vores dårlige perioder, og ikke nødvendigvis så meget om hvem det står bedst til OB.

Men Kusk var selvfølgelig hamrende god tilbage i 12/13 og 13/14 hvor vi fik en del point mod OB.
Gode og dårlige perioder... Eller perioder hvor vi har haft dårligere spillere på banen.

Og igen, han var instrumental for vores sejr i Odense sidste år, hvor han på egen hånd vendte kampen.

Jeg synes holdet burde spille på sine styrker, og ikke sine svagheder. Men det er selvfølgelig heller ikke mig der er en presset træner, der er på vej ind i 4 kampe mod nogle af ligaens mest formstærke hold.
Der er en reel fare for at vi skal spille lidt af en skæbnekamp mod Horsens, hvis ikke vi får mindst 6-8 point i de kommende 4 kampe. Alle hold omkring os leverer lige pt. mens vi er i noget af en spille- og resultatmæssig downtrend, som næppe vendes af en forventet sejr mod et skadesramt Hobro-hold.
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 11:52

Danni skrev:
18. okt 2019, 11:39
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Det er formentlig en defensiv styrkelse, men en markant offensiv svækkelse. I de seneste 9 hjemmekampe er det kun mod ultra-svage Esbjerg og Silkeborg at vi har formået at score mere end én gang. OB har holdt modstanderne fra at score i 6 af de seneste 8 opgør.

Det er derfor vi skal score mål for at vinde den her kamp, og skabe rigeligt med chancer. Her er Kusk væsentligt stærkere end Børsting, der har skabt 5 chancer mod Kusks 17 hidtil i sæsonen. Vi mister desuden link-up spillet mellem Kusk og Lucas som en væsentlig trussel.

Så ja, jeg konkluderer at Friis fastholder en forsigtig tilgang i stedet for at angribe kampen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Maglau » 18. okt 2019, 12:28

Man kan overhovedet ikke konkludere om det er defensivt eller offensivt med Kusk vs Børsting.
Børsting tilfører nogle andre ting i spillet end Kusk også offensivt. Mit bud er at han er bedre i presspillet og derfor lægger et større pres på modstanderens forsvar og øger chancen for tidligere bolderobringer. Kusk er helt sikkert en bedre spiller i det etableret spil med en mere boldsikker tilgang.

Det hele kommer an på trænerens taktiske setup til spillet.

Tag Liverpool - deres ofte brugte midtbane med Henderson, Milner, Wijnaldum og Fabinho vil jeg mene er mere Børsting end den er Kusk, da den vel næppe er en top 10 midtbane i verden. Det er med mit kendskab til fodbold ikke givet at Klopp nødvendigvis ville bruge Kusk over Børsting skulle han få den tanke at træne AaB. Men jeg ved selvfølgelig heller ikke om nogen vil påstå at Klopp er en udpræget defensivt indstillet træner.

Personligt er jeg da også mere til tekniske lækkerier ala Kusk end pøle fodbold ala Børsting, men lad os se hvad der virker. Jeg gider mindst af alt at det lort de diskede op med mod Agf FCN og Randers.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2019, 12:30

Gamen skrev:
18. okt 2019, 11:52
Danni skrev:
18. okt 2019, 11:39
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Det er formentlig en defensiv styrkelse, men en markant offensiv svækkelse. I de seneste 9 hjemmekampe er det kun mod ultra-svage Esbjerg og Silkeborg at vi har formået at score mere end én gang. OB har holdt modstanderne fra at score i 6 af de seneste 8 opgør.

Det er derfor vi skal score mål for at vinde den her kamp, og skabe rigeligt med chancer. Her er Kusk væsentligt stærkere end Børsting, der har skabt 5 chancer mod Kusks 17 hidtil i sæsonen. Vi mister desuden link-up spillet mellem Kusk og Lucas som en væsentlig trussel.

Så ja, jeg konkluderer at Friis fastholder en forsigtig tilgang i stedet for at angribe kampen.
Og allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner. Hvad er der med AaB og bare lære lige præcis INTET af de sidste par sæsoner? Det ærger mig, for der er virkelig ikke noget jeg hellere ville, end at stå på stadion og hylde Friis som mesterskabstræner, men jeg frygter lidt at selv Friis har mistet troen på Friis, og han derfor hellere vil prøve med noget fighterbold, istedet for at spille på det vi påstår at skulle være så gode til.

Hvis man mener at Børsting specifikt skal spille, så er der altså også muligheder. Vi kunne eksempelvis skifte til en 3-5-2 med Lucas, Olsen og Fossum centralt, Kusk i angrebet ved siden af Kaufmann og Børsting som wingback, eller en 3-4-3 med Børsting som den brede midtbane, hvis man gerne vil benytte ham således. Jeg forstår ikke behovet for at holde Kusk ude. Ja, han har været under niveau i en periode, og går for ofte direkte på mål (den kritik har vi været igennem), men han er også en af vores få spillere der kan sætte en mand, og bringe noget fart i offensiven. Der er masser af muligheder.
Det der generer mig er ikke så meget at vi bruger Børsting. Han har gjort det fint. Men der er jo rigeligt af andre spillere der også kunne ryge på bænken, som eksempelvis MC eller Pallesen, og hvor småjusteringer ville gøre at vi rent faktisk har plads til vores 11 bedste spillere på banen samtidig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 12:37

jonas386 skrev:
18. okt 2019, 12:30
Gamen skrev:
18. okt 2019, 11:52
Danni skrev:
18. okt 2019, 11:39
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Det er formentlig en defensiv styrkelse, men en markant offensiv svækkelse. I de seneste 9 hjemmekampe er det kun mod ultra-svage Esbjerg og Silkeborg at vi har formået at score mere end én gang. OB har holdt modstanderne fra at score i 6 af de seneste 8 opgør.

Det er derfor vi skal score mål for at vinde den her kamp, og skabe rigeligt med chancer. Her er Kusk væsentligt stærkere end Børsting, der har skabt 5 chancer mod Kusks 17 hidtil i sæsonen. Vi mister desuden link-up spillet mellem Kusk og Lucas som en væsentlig trussel.

Så ja, jeg konkluderer at Friis fastholder en forsigtig tilgang i stedet for at angribe kampen.
Og allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner. Hvad er der med AaB og bare lære lige præcis INTET af de sidste par sæsoner? Det ærger mig, for der er virkelig ikke noget jeg hellere ville, end at stå på stadion og hylde Friis som mesterskabstræner, men jeg frygter lidt at selv Friis har mistet troen på Friis, og han derfor hellere vil prøve med noget fighterbold, istedet for at spille på det vi påstår at skulle være så gode til.

Hvis man mener at Børsting specifikt skal spille, så er der altså også muligheder. Vi kunne eksempelvis skifte til en 3-5-2 med Lucas, Olsen og Fossum centralt, Kusk i angrebet ved siden af Kaufmann og Børsting som wingback, eller en 3-4-3 med Børsting som den brede midtbane, hvis man gerne vil benytte ham således. Jeg forstår ikke behovet for at holde Kusk ude. Ja, han har været under niveau i en periode, og går for ofte direkte på mål (den kritik har vi været igennem), men han er også en af vores få spillere der kan sætte en mand, og bringe noget fart i offensiven. Der er masser af muligheder.
Det der generer mig er ikke så meget at vi bruger Børsting. Han har gjort det fint. Men der er jo rigeligt af andre spillere der også kunne ryge på bænken, som eksempelvis MC eller Pallesen, og hvor småjusteringer ville gøre at vi rent faktisk har plads til vores 11 bedste spillere på banen samtidig.
Det burde være game over når Friis sætter Børsting ind i stedet for Kusk, selvom det ikke generer dig at vi bruger Børsting da han har gjort det fint?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 12:43

Maglau skrev:
18. okt 2019, 12:28
Man kan overhovedet ikke konkludere om det er defensivt eller offensivt med Kusk vs Børsting.
Børsting tilfører nogle andre ting i spillet end Kusk også offensivt. Mit bud er at han er bedre i presspillet og derfor lægger et større pres på modstanderens forsvar og øger chancen for tidligere bolderobringer. Kusk er helt sikkert en bedre spiller i det etableret spil med en mere boldsikker tilgang.

Det hele kommer an på trænerens taktiske setup til spillet.

Tag Liverpool - deres ofte brugte midtbane med Henderson, Milner, Wijnaldum og Fabinho vil jeg mene er mere Børsting end den er Kusk, da den vel næppe er en top 10 midtbane i verden. Det er med mit kendskab til fodbold ikke givet at Klopp nødvendigvis ville bruge Kusk over Børsting skulle han få den tanke at træne AaB. Men jeg ved selvfølgelig heller ikke om nogen vil påstå at Klopp er en udpræget defensivt indstillet træner.

Personligt er jeg da også mere til tekniske lækkerier ala Kusk end pøle fodbold ala Børsting, men lad os se hvad der virker. Jeg gider mindst af alt at det lort de diskede op med mod Agf FCN og Randers.
Ja, det er da ganske korrekt, men nu bør Kusk vel også retteligt sammenlignes med en kantspiller og ikke en central midtbanespiller.

Vores problem er, at det isolerer vores kreative indslag til én spiller. Lucas har nydt godt af trusler i begge sider, og krydsløbene som Børsting aldrig laver - men nu skal modstanderne kun holde øje med ham.
Man kan sige meget om Fossum, men kreativ er han ikke. Han er mere rugbrødsspiller end jeg havde forestillet mig. En Andreas Johansson uden samme finesse og kreativitet.

Vi kommer ikke til at tage røven på OB - de står sindssygt sikkert på banen, giver få chancer væk og er selv meget dygtige på bolden. Ergo får vi brug for typer der kan åbne dem op, lave det overraskende. Det er altså ikke lige indbegrebet af Børstings spillestil, der mere handler om at tonse på og bruge sin energi. Teknisk er han i truppens ringere halvdel, og han smider mere væk end han skaber for sine medspillere.

Nå, lad os se hvilket udtryk vi kommer ud med i aften - så kan vi bagefter diskutere om det var en klokkeklar fejl eller ej.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2019, 12:47

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 12:37
jonas386 skrev:
18. okt 2019, 12:30
Gamen skrev:
18. okt 2019, 11:52
Danni skrev:
18. okt 2019, 11:39
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Det er formentlig en defensiv styrkelse, men en markant offensiv svækkelse. I de seneste 9 hjemmekampe er det kun mod ultra-svage Esbjerg og Silkeborg at vi har formået at score mere end én gang. OB har holdt modstanderne fra at score i 6 af de seneste 8 opgør.

Det er derfor vi skal score mål for at vinde den her kamp, og skabe rigeligt med chancer. Her er Kusk væsentligt stærkere end Børsting, der har skabt 5 chancer mod Kusks 17 hidtil i sæsonen. Vi mister desuden link-up spillet mellem Kusk og Lucas som en væsentlig trussel.

Så ja, jeg konkluderer at Friis fastholder en forsigtig tilgang i stedet for at angribe kampen.
Og allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner. Hvad er der med AaB og bare lære lige præcis INTET af de sidste par sæsoner? Det ærger mig, for der er virkelig ikke noget jeg hellere ville, end at stå på stadion og hylde Friis som mesterskabstræner, men jeg frygter lidt at selv Friis har mistet troen på Friis, og han derfor hellere vil prøve med noget fighterbold, istedet for at spille på det vi påstår at skulle være så gode til.

Hvis man mener at Børsting specifikt skal spille, så er der altså også muligheder. Vi kunne eksempelvis skifte til en 3-5-2 med Lucas, Olsen og Fossum centralt, Kusk i angrebet ved siden af Kaufmann og Børsting som wingback, eller en 3-4-3 med Børsting som den brede midtbane, hvis man gerne vil benytte ham således. Jeg forstår ikke behovet for at holde Kusk ude. Ja, han har været under niveau i en periode, og går for ofte direkte på mål (den kritik har vi været igennem), men han er også en af vores få spillere der kan sætte en mand, og bringe noget fart i offensiven. Der er masser af muligheder.
Det der generer mig er ikke så meget at vi bruger Børsting. Han har gjort det fint. Men der er jo rigeligt af andre spillere der også kunne ryge på bænken, som eksempelvis MC eller Pallesen, og hvor småjusteringer ville gøre at vi rent faktisk har plads til vores 11 bedste spillere på banen samtidig.
Det burde være game over når Friis sætter Børsting ind i stedet for Kusk, selvom det ikke generer dig at vi bruger Børsting da han har gjort det fint?
Nej. Når han begynder at spille med livrem og seler. Børsting er ikke i sig selv problemet, det er sammensætningen på den foreslåede opstilling tilgengæld. Jeg synes da også at Rinne skal spille, men helst i målet, og meget lidt istedet for Lucas.
Børsting må ikke være blandt vores bærende offensive spillere, og det er muligt det ikke er hensigten, men der er ikke nogle af de andre (set bort fra Lucas selvfølgelig) der har vist, at de kan tage det nødvendige ansvar offensivt. Olsen er vel den der er tættest på, men hvis han skal for meget offensivt bliver vi kørt over centralt. Jeg har ikke tiltro til at Fossom/MC kan styre den defensive del af midtbanen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar