Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 22. okt 2019, 11:32

Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:12
Funky skrev:
22. okt 2019, 11:01
Jeg er ikke specielt begejstret. Ikke fordi Gaarde ligefrem har været ufejlbarlig, men fordi jeg tror meget på stabilitet. Gaarde har været en meget stor fortaler for Friis-løsningen. Er den så også til diskussion igen nu?
Og samtidig et nederlag til Lynge, som vel var manden bag Gaardes ansættelse i sin tid.
Jo, men der er ingen tvivl om at trænercirkusset har været kraftigt medvirkende. Og det piller desværre også lidt ved Lynges eftermæle - han har jo altså siddet med i ansættelsesudvalget ved alle 3 trænere.

Nej, det bedste vil være én som ikke er tynget af fortidens skygger, men som alligevel kan arbejde i tråd med klubbens værdier.
Jeg håber i alt fald, det ikke bliver et skifte som sætter alt til debat igen. Jeg havde indtrykket af, at man havde gjort et stort stykke arbejde og lagt sig fast på en udviklingsstrategi og et trænerteam, og at der nu stille og roligt blev (bliver) arbejdet fremad og opad.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Jakobsen » 22. okt 2019, 11:35

Fromthecradle skrev:
22. okt 2019, 11:00
Tjah, jeg syntes nu det er ærgerligt. Gaarde har virket både hårdtarbejdende og intelligent (fejlkøbene til trods).

Men mest bekymrende er nu udtalelsen fra formanden i pressemeddelelsen:

- Efter drøftelser mellem bestyrelsen og direktionen omkring den fremtidige struktur i vores sportslige afdeling er vi imidlertid enige om, at revurdere vores sportslige setup. Bestyrelsen vil snarest sætte sig sammen og beslutte den fremtidige struktur, oplyser Torben Fristrup.

Det løber mig koldt ned ad ryggen at bestyrelsen vil styre den sportslige struktur - det lyder næsten som at der er gået Oscar i den ("nu skal os med pengene nok vise jer hvordan det her skal køres - vi har engang tjent penge på at sælge kontorstole, byggematerialer og andet godt - så vi ved vel også hvordan detaljerne skal køres i et fodboldselskab").
Sådan er jeg ikke sikker på det skal tolkes. Gaarde ryger logisk nok som en konsekvens af fem magre år. Det bekymrer mig mere, at det godt kan læses som om, at bestyrelsen ikke 100% har en plan klar siden de skal beslutte kulturen. Hvad er der dog at beslutte? Jeg håber sgu ikke vi skal ud i alle mulig emærkelige sportslige udvalg som Esbjerg har dummet sig med. Nej, lad os få en god stærk sportsdirektør som kan give den her klub en kæmpe overhaling
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af martinaalborg » 22. okt 2019, 11:41

Lad os få HAMREN i en manager-funtion ala Ståle i FCK.
- det tror jeg vil rykke! Og så Kuhn som assistent.
Friis som "Poul Erik"...

SÅ kører bussen...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2019, 11:46

martinaalborg skrev:
22. okt 2019, 11:41
Lad os få HAMREN i en manager-funtion ala Ståle i FCK.
- det tror jeg vil rykke! Og så Kuhn som assistent.
Friis som "Poul Erik"...

SÅ kører bussen...
Og Prica, Jesus, bette Anders, og Strandli som kantinemutter. Det kører
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 11:46

andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 11:31
Aalborg frederikshavner skrev:
22. okt 2019, 11:17
Lindmark skrev:
22. okt 2019, 11:15
andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 10:55
Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
Der var en bruger på bold.dk der havde hørt et rygte om at Gaarde skulle til O'ense. Men det lyder nærmere som en klassisk joke...
Så kan vi lave en byttehandel, Hansen for Gaarde ;)
Vi skal sq da ikke have Jesper Hansen ? Hvad har manden hentet til OB ?
Sander Svensen som er gået i stå? Kadrii som var en kendt af huset i forvejen

Herunder var det vel ham som gav AK + KEP guldrandede kontrakter + helenius mv.?
Var ment som en joke...

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 11:47

Troels Bech kunne være et super interessant emne men hvis han vil tilbage til branchen vil jeg gætte på at OB står foran i køen

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 11:50

Aalborg frederikshavner skrev:
22. okt 2019, 11:47
Troels Bech kunne være et super interessant emne men hvis han vil tilbage til branchen vil jeg gætte på at OB står foran i køen
ville da være noget af et step ned fra BIF.
Kan godt lide Troels. Men syntes stadig ikke var meget han fik ud af et stort budget i BIF.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af martinaalborg » 22. okt 2019, 11:50

Buzz Killington skrev:
22. okt 2019, 11:46
martinaalborg skrev:
22. okt 2019, 11:41
Lad os få HAMREN i en manager-funtion ala Ståle i FCK.
- det tror jeg vil rykke! Og så Kuhn som assistent.
Friis som "Poul Erik"...

SÅ kører bussen...
Og Prica, Jesus, bette Anders, og Strandli som kantinemutter. Det kører
TAK for nedgørelsen af mit indlæg i debatten, Synes ikke at mit forslag er usagligt eller med forslag af ukompetente folk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2019, 11:51

martinaalborg skrev:
22. okt 2019, 11:50
Buzz Killington skrev:
22. okt 2019, 11:46
martinaalborg skrev:
22. okt 2019, 11:41
Lad os få HAMREN i en manager-funtion ala Ståle i FCK.
- det tror jeg vil rykke! Og så Kuhn som assistent.
Friis som "Poul Erik"...

SÅ kører bussen...
Og Prica, Jesus, bette Anders, og Strandli som kantinemutter. Det kører
TAK for nedgørelsen af mit indlæg i debatten, Synes ikke at mit forslag er usagligt eller med forslag af ukompetente folk.
Det var ikke en nedgørelse. Men jeg kan godt forstå min joke kunne opfattes sårn.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 11:59

- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2019, 12:01

Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:59
- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.
Jeg kan nu godt li' han slutter af med noget der ligner en Lyngeisme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2019, 12:10

Aalborg frederikshavner skrev:
22. okt 2019, 11:47
Troels Bech kunne være et super interessant emne men hvis han vil tilbage til branchen vil jeg gætte på at OB står foran i køen
OB, som har fyret ham 3 gange ?
You pay for this?

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborgmanden » 22. okt 2019, 12:11

martinaalborg skrev:
22. okt 2019, 11:41
Lad os få HAMREN i en manager-funtion ala Ståle i FCK.
- det tror jeg vil rykke! Og så Kuhn som assistent.
Friis som "Poul Erik"...

SÅ kører bussen...
Sgu slet ikke så tosset !

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2019, 12:12

Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:59
- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.
Ja, det siger Gaarde også åbent i andre interviews.

Rigtig gode udgsangsinterviews han laver - smækker ikke med døren og udtrykker glæde over årene i jobbet - det er sgu professionelt.
You pay for this?

José
2. div
2. div
Indlæg: 125
Tilmeldt: 25. apr 2006, 11:53
Geografisk sted: far away from reality

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af José » 22. okt 2019, 12:13

Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:59
- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.
På Gaarde lyder det som om man har villet ændre på stillingsbeskrivelsen eller arbejdsopgaverne. Så gad vide om bestyrelsen så vil ansætte en ny mand i en klassisk sportsdirektør-stilling eller om vi er ude i noget med en masse udvalg. Det ligger ikke lige for at gøre Friis til manager.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 12:19

José skrev:
22. okt 2019, 12:13
Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:59
- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.
På Gaarde lyder det som om man har villet ændre på stillingsbeskrivelsen eller arbejdsopgaverne. Så gad vide om bestyrelsen så vil ansætte en ny mand i en klassisk sportsdirektør-stilling eller om vi er ude i noget med en masse udvalg. Det ligger ikke lige for at gøre Friis til manager.
Friis har sq nok at gøre med at passe trænerjobbet. Skal da ikke være manager oveni.
En manager skal være en der kan klare begge ting ala Ståle (og jeg vil stadig sætte spørgsmålstegn ved ståle som indkøber).
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 22. okt 2019, 12:25

Fromthecradle skrev:
22. okt 2019, 12:12
Gamen skrev:
22. okt 2019, 11:59
- Igennem en længere periode har jeg forhandlet med mig selv, om det var på tide snart at forfølge en anden udfordring.

- Det er krævende at være sportsdirektør i en topklub, og da bestyrelsen så prikkede til mig og indledte en dialog om en revurdering af det sportslige setup, så var terningerne kastet, og vi blev enige om, at jeg skal stoppe, siger Allan Gaarde til Ritzau

- Når man står på et dansegulv og lurer lidt på hinanden, så er det den mest modige, der byder op til dans. I det her tilfælde var det bestyrelsen, der bød op til dans.
Så det var altså bestyrelsen og ikke Gaarde der tog initiativet til at skilles.
Ja, det siger Gaarde også åbent i andre interviews.

Rigtig gode udgsangsinterviews han laver - smækker ikke med døren og udtrykker glæde over årene i jobbet - det er sgu professionelt.
Enig. Gaarde har ofte været halvkedelig i sin kommunikation, men aldrig uprofessionel. Til mandens 'forsvar' skal også siges, at han allerede ved sin tiltrædelse sagde, at han ikke forestillede sig, det var en stilling han ville blive i resten af sine dage. Så måske er der reelt set tale om en fælles overenskomst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 12:27


Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2019, 12:28

Fra Bold.dk:

"Nu går bestyrelsen stille og roligt i gang med at sondere terrænet efter vedkommende, der skal tage over efter Allan Gaarde.

- For det første skal vi vurdere, hvordan vores organisation skal se ud fremover. Derefter skal vi lave en profil på den, vi gerne vil have ansat. I den erkendelse at vi nok ikke får en profil, der dækker alle områder, så skal vi være skarpe på, hvad vores højeste prioriteter er.

- Det er en diskussion, vi skal have internt, og vi skal have det på plads, før vi går ud og leder.

- Vi tager os den tid, det tager. Vi vil selvfølgelig gerne have en på plads så hurtigt som muligt, men vi skal have den rigtige, så det betyder ikke så meget, om det tager en, to eller tre måneder, siger Torben Fristrup."

Det lyder lidt som samme uplanlagte shit som da Schors blev fyret. Det er - undskyld mig - meget lidt professionelt som den bestyrelse agerer.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 22. okt 2019, 12:29

De to første navne er vel Mogens Krogh, som ledig direktør og i området og Jakob Krüger, som emne og tidl. AaB er. Begge med formodet fodboldnetværk

Men ændres formen kan ændre komme i spil.
- FlæskeFrank

Besvar