Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 6. nov 2019, 10:49

jonas386 skrev:
6. nov 2019, 10:03
Jimmy kunne sikkert være fin som en eller anden form for deltidsscout, nu hvor han alligevel er i det amerikanske, og beskæftiger sig med bold. Men jeg tænker umiddelbart et løst ansættelsesforhold, så der også er mulighed for andet job ved siden af.
Lyder faktisk ikke dumt men tvivler på nogle gider ansætte ham som træner i USA hvis han samtidig er deltids scout for en anden klub. Medmindre han self går selvstændig som spiller agent så kunne man lave et seriøst samarbejde med ham mens han bor i USA.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 12:30

Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 6. nov 2019, 12:41

Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:30
Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?
Jeg har desværre ikke mulighed for at læse artiklen, men udtaler han sig mere konkret end det?
At vi skal gøre mere ved scouting har de sagt i mange år uden at der er sket noget som helst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 6. nov 2019, 12:48

Hanga skrev:
6. nov 2019, 12:41
Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:30
Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?
Jeg har desværre ikke mulighed for at læse artiklen, men udtaler han sig mere konkret end det?
At vi skal gøre mere ved scouting har de sagt i mange år uden at der er sket noget som helst.
Han siger, der skal mere til end nu. Agenter er ikke nok, specielt pga konkurrencen om de helt unge talenter.
Og der ligger en plan fra Gaarde. Den nye sportschef skal dog først ind over.
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2019, 12:54

Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:30
Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?
Det kan også være der bare er nogen der har lyttet til Gaarde, selvom det desværre nok er ved at være 30 mio for sent.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 13:00

Buzz Killington skrev:
6. nov 2019, 12:54
Det kan også være der bare er nogen der har lyttet til Gaarde, selvom det desværre nok er ved at være 30 mio for sent.
Nu var det jo altså Gaarde selv, der var manden bag den her inddragende tilgang, hvor prioriteter blev fastlagt og scouting ikke prioriteret.
Så det er vist hans egen skyld.

Britta Nielsen kan vel heller ikke fritages for ansvar, selv hvis hun havde opfordret til at lukke hullerne i tilskudssystemet.

Han har haft 6 år til at rette op på det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2019, 13:20

Gamen skrev:
6. nov 2019, 13:00
Buzz Killington skrev:
6. nov 2019, 12:54
Det kan også være der bare er nogen der har lyttet til Gaarde, selvom det desværre nok er ved at være 30 mio for sent.
Nu var det jo altså Gaarde selv, der var manden bag den her inddragende tilgang, hvor prioriteter blev fastlagt og scouting ikke prioriteret.
Så det er vist hans egen skyld.

Britta Nielsen kan vel heller ikke fritages for ansvar, selv hvis hun havde opfordret til at lukke hullerne i tilskudssystemet.

Han har haft 6 år til at rette op på det.
Jeg tror du og Jonas bør holde lidt igen med analogierne, indtil i lære hvordan den slags skal bruges. Hvis Britta vitterligt havde opfordret til at lukke hullerne, så ville man ikke kunne klandre hende for ikke at opfordre til at lukke hullerne - uagtet hvad hun så ellers måtte være skyld i. Det samme med Gaarde. Han har vitterligt proklameret, offentligt, flere gange, at man bør opgradere på scouting-delen. Om det så er faldet for døve ører hos bestyrelsen, eller om han selv har prioriteret anderledes, er ikke til at sige (selvom jeg er sikker på du selvfølgelig ved bedre).

Hvem skulle jeg forresten hilse i Hjørring Gamen? Underlight at skrive den slags, uden at ville uddybe. Jeg troede NeverDefeated var sådan en sej gut der turde stå ved hvad han skriver.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2019, 13:24

Hvorfor skal jeg nu blandes ind i din og gamens personlige fnidder? Hvilke analogier har jeg brugt? Og hvornår - siden det skal nævnes i denne tråd
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 13:31

Buzz Killington skrev:
6. nov 2019, 13:20
Jeg tror du og Jonas bør holde lidt igen med analogierne, indtil i lære hvordan den slags skal bruges. Hvis Britta vitterligt havde opfordret til at lukke hullerne, så ville man ikke kunne klandre hende for ikke at opfordre til at lukke hullerne - uagtet hvad hun så ellers måtte være skyld i. Det samme med Gaarde. Han har vitterligt proklameret, offentligt, flere gange, at man bør opgradere på scouting-delen. Om det så er faldet for døve ører hos bestyrelsen, eller om han selv har prioriteret anderledes, er ikke til at sige (selvom jeg er sikker på du selvfølgelig ved bedre).

Hvem skulle jeg forresten hilse i Hjørring Gamen?
Ja, det seneste år. Men det er 6 år siden han tiltrådte. Og han nævnte det allerede for flere år siden.
Det har ikke stået på plakaten til nogen af fanmøderne ifht. kommende sportslige tiltag, og heller ikke i den første strategi han lancerede.
Ergo har han ikke gjort noget før efter han havde haft to helt katastrofale vinduer.

Han har været åben om at han havde lagt det ud til resten af klubben hvad der skulle prioriteres, men med det ansvar han har haft og resultatet af det første store fejlslagne vindue, så er det helt tåbeligt at han ikke har gjort mere ved det.
Mon ikke han kunne have startet en indsats op, alene for de penge han brugte på Erik Larsen... bare et gæt. Det bekendtskab kostede os så en 10-12 mio.
At han så kommer her 3 år efter han første gang udviste elendigt købmandskab... Ja, goddag mand økseskaft. Det er en gratis omgang efter at have pisset Bassogog-millionerne væk.

Det ved du bedst selv :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2019, 13:45

Gamen skrev:
6. nov 2019, 13:31
Buzz Killington skrev:
6. nov 2019, 13:20
Jeg tror du og Jonas bør holde lidt igen med analogierne, indtil i lære hvordan den slags skal bruges. Hvis Britta vitterligt havde opfordret til at lukke hullerne, så ville man ikke kunne klandre hende for ikke at opfordre til at lukke hullerne - uagtet hvad hun så ellers måtte være skyld i. Det samme med Gaarde. Han har vitterligt proklameret, offentligt, flere gange, at man bør opgradere på scouting-delen. Om det så er faldet for døve ører hos bestyrelsen, eller om han selv har prioriteret anderledes, er ikke til at sige (selvom jeg er sikker på du selvfølgelig ved bedre).

Hvem skulle jeg forresten hilse i Hjørring Gamen?
Ja, det seneste år. Men det er 6 år siden han tiltrådte. Og han nævnte det allerede for flere år siden.
Det har ikke stået på plakaten til nogen af fanmøderne ifht. kommende sportslige tiltag, og heller ikke i den første strategi han lancerede.
Ergo har han ikke gjort noget før efter han havde haft to helt katastrofale vinduer.

Han har været åben om at han havde lagt det ud til resten af klubben hvad der skulle prioriteres, men med det ansvar han har haft og resultatet af det første store fejlslagne vindue, så er det helt tåbeligt at han ikke har gjort mere ved det.
Mon ikke han kunne have startet en indsats op, alene for de penge han brugte på Erik Larsen... bare et gæt. Det bekendtskab kostede os så en 10-12 mio.

Det ved du bedst selv :thumbsup:
Jeg aner ikke om Gaarde kunne ha' fået etableret en scouting-afdeling hvis han havde slået i bordet, omend jeg er sikker på Gaarde ikke er typen der slår i borde. Men bare fordi hans budgett har indeholdt beføjelser til ad-hoc scouting, er ikke det samme som at han har haft lov/midler til at gøre mere ud af det.

Men mit indlæg handlede slet ikke om Gaarde's evner, eller mangel på samme. Det var en kritik af bestyrelsen for ikke at lytte når der nu var folk i selve klubben der råbte op. At man (lad os håbe) nu vil fokusere mere på scouting, er næppe noget Bælum har hevet ud rumpen. Men noget der kommer fra bestyrelsen.

Og nej. Jeg ved ikke bedst selv hvad du henviser til med Hjørring-kommentaren. Jeg kender vitterligt ingen i Hjørring, og de forbindelser jeg har til byen er ikke offentlige. Så, for lige at udelukke at du har gang i noget doxing, gider du så ikke uddybe hvad du mener? Mys.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2019, 16:16

Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:30
Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?
Ja, for I er nemlig de eneste, der har efterspurgt prof scouting... :S

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. nov 2019, 01:29

Fromthecradle skrev:
6. nov 2019, 12:48
Hanga skrev:
6. nov 2019, 12:41
Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:30
Se AaB Inside. Bælum udtaler at der skal lægges mere vægt på scouting. Så er der da nogen der har lyttet til undertegnede og Yankee :thumbsup:

Nogen der kan referere fra artiklen?
Jeg har desværre ikke mulighed for at læse artiklen, men udtaler han sig mere konkret end det?
At vi skal gøre mere ved scouting har de sagt i mange år uden at der er sket noget som helst.
Han siger, der skal mere til end nu. Agenter er ikke nok, specielt pga konkurrencen om de helt unge talenter.
Og der ligger en plan fra Gaarde. Den nye sportschef skal dog først ind over.
Kan stadigvæk huske da Gaarde talte om købet af Blomquist til et preseason arrangement. Det foregik via agentnetværk hvor AaB fik Blomquist anbefalet og tilsyneladende stolede på dette, klubben har forhåbentlig lært noget siden

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af doukas » 7. nov 2019, 09:19

Nu VIL vi altså vide, hvem Buzz Killington skal hilse i Hjørring?! :@ :@
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af RicoBR02 » 7. nov 2019, 10:15

Jeres personlige kærligheds forhold med seksuelle frustrationer har allerede kørt flere debatter af sporet, lad os nu stoppe her.. Ligeså snart vi har hørt Hjørring historien selvfølgelig..

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 12:38

doukas skrev:
7. nov 2019, 09:19
Nu VIL vi altså vide, hvem Buzz Killington skal hilse i Hjørring?! :@ :@
https://gifyu.com/image/vzK1

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 7. nov 2019, 12:51

Hvornår kommer Jimmy officielt?
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 12:55

Halil skrev:
7. nov 2019, 12:51
Hvornår kommer Jimmy officielt?
Han kommer forhåbentlig ikke.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hovedet » 7. nov 2019, 13:17

En person, der skal hilses på i Hjørring, glemte drikkedunke til en ikke - kamp mod HB Køge i pokalen og et heksehyl på tribunen mod FCM; det er vilde tider, vi lever i som AaB-tilhængere :cheers:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gaarde6 » 7. nov 2019, 17:09

Jeg tænker følgende:
Nu har jeg hørt rygter om Jimmy, Curth, Kuhn osv osv.
Jeg kan SLET IKKE se fidusen ?!

Jeg var KÆMPE fan af Gaarde som spiller.
Da han blev ansat efter Lynge tænkte jeg at han selvfølgelig skulle have chancen.
Jeg synes hans første 3-4 år i AaB bar præg af at han ingen erfaring og netværk havde.
Der kom nogle underlige indkøb ud af det.

Det sidste vindue han var her (I sommers) var et fantastisk vindue! Det klart bedste i hans 6 år i klubben.
Tilfældigt? Jeg tror det ikke.. Han havde lært af tidligere tiders fejl indkøb.

Så fyrer man manden. Efter det bedste vindue han har præsteret (Indkøbsmæssigt)
Fair nok at klubben nu vil prøve noget andet.

Og så er det her kæden hopper af for mig, når nogen mennesker foreslår Kuhn, Jimmy eller Curth til at overtage for Gaarde!?!?
Gaarde fik mere og mere erfaring i jobbet. Og nu er der så seriøst nogen, som mener vi skal starte forfra og lære en ny person opå i faget??

Nu er vi satme nød til at steppe op. Vi skal IKKE have en mand ind med MINDRE erfaring en Gaarde har nu.
Det vil dælme være at skyde sig selv i foden!!!

Og til dem, som mener Jimmy har erfaring, vil jeg bare sige at der FORHÅBENTLIG er stor forskel på at hente en Danni Kønig til USA, og så de spuillere AaB skal hente!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 7. nov 2019, 17:22

Gaarde6 skrev:
7. nov 2019, 17:09
Jeg tænker følgende:
Nu har jeg hørt rygter om Jimmy, Curth, Kuhn osv osv.
Jeg kan SLET IKKE se fidusen ?!

Jeg var KÆMPE fan af Gaarde som spiller.
Da han blev ansat efter Lynge tænkte jeg at han selvfølgelig skulle have chancen.
Jeg synes hans første 3-4 år i AaB bar præg af at han ingen erfaring og netværk havde.
Der kom nogle underlige indkøb ud af det.

Det sidste vindue han var her (I sommers) var et fantastisk vindue! Det klart bedste i hans 6 år i klubben.
Tilfældigt? Jeg tror det ikke.. Han havde lært af tidligere tiders fejl indkøb.

Så fyrer man manden. Efter det bedste vindue han har præsteret (Indkøbsmæssigt)
Fair nok at klubben nu vil prøve noget andet.

Og så er det her kæden hopper af for mig, når nogen mennesker foreslår Kuhn, Jimmy eller Curth til at overtage for Gaarde!?!?
Gaarde fik mere og mere erfaring i jobbet. Og nu er der så seriøst nogen, som mener vi skal starte forfra og lære en ny person opå i faget??

Nu er vi satme nød til at steppe op. Vi skal IKKE have en mand ind med MINDRE erfaring en Gaarde har nu.
Det vil dælme være at skyde sig selv i foden!!!

Og til dem, som mener Jimmy har erfaring, vil jeg bare sige at der FORHÅBENTLIG er stor forskel på at hente en Danni Kønig til USA, og så de spuillere AaB skal hente!
De fleste af os herinde er jo helt enige med dig, men baseret erfaringer og økonomien i AaB, så mener jeg det er helt legalt at spekulere i, hvilke navne AaB kunne finde på at hente ind.
Jeg håber også på en erfaren sportschef, men jeg lever fint med Gaardsøe også.

Låst