Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 13. nov 2019, 16:30

Yankee skrev:
12. nov 2019, 12:07
sulakvelidze skrev:
11. nov 2019, 21:36
Nej, vi er da ej. Vi er der, hvor vi skal overveje, om vi vil sælge AaB eller ej.
Newsflash - AaB ER solgt, og er pt. primært ejet af Cubic-investorgruppen. Det er jo ikke sådan at Torben Fristrup er blevet valgt af medlemmerne i AaB af 1885.

Det er ikke "fanejet vs sugardaddy". Det er "engelsk fodboldentreprenør vs maskinfabrik i Brønderslev".
Ok, så lad mig omformulere: Vi er der, hvor vi skal overveje, om AaB skal sælges til en milliardær, der med et greb i lommen kan tredoble AaBs spillerbudgettet, så det kommer på niveau med dem i FCM og Brøndby, selv om indtægterne kun står mål med udgifterne, når der præsteres supersalg. Mod at han til gengæld får den fulde styring af klubben med alt hvad det indebærer af risiko.

ELLER om vi skal fortsætte som nu med en række forskellige ejere, der nok redder AaBs røv, når klubben som så mange andre har brugt seneste donation af nødhjælp, men som ikke har midler til at løfte AaB til toppen, fordi de samtidig har virksomheder og medarbejdere at tænke på.

Det er helt sikkert smag og behag, og jeg anerkender begge synspunkter, men foretrækker personligt at gå andre veje end milliardærvejen.

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 260
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FEDE » 13. nov 2019, 16:32

Syntes ikke der er meget snak om ny sportschef i denne tråd??

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 13. nov 2019, 16:47

Gamen skrev:
12. nov 2019, 17:48
Jeg hørte af omveje fra en storsponsor i Midtjylland efter en af de første kampe efter vinterpausen i ‘14, at de havde store bud på bl.a. Jesper Juelsgård såvidt jeg husker, men den sportslige ledelse havde fået grønt lys til at droppe 2-3 planlagte spillersalg for at jagte guldet. Måske fordi man allerede der forhandlede med Benham, der investerede i klubben lige efter sæsonen.
Den historie harmonerer godt nok meget dårligt med, at de efter foråret 14 var klar til at sælge Sviatchenko til FCK, men aflyste i 11. time, da Bentham købte klubben.

Både før og efter milliadærens indtog blødte FCM for vildt. At få det til at lyde som dygtig venten på den uundgåelige sportslige succes, der med akademiets hjælp var lige om hjørnet, er mildest talt historieforvanskning.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 13. nov 2019, 21:22

sulakvelidze skrev:
13. nov 2019, 16:47
Den historie harmonerer godt nok meget dårligt med, at de efter foråret 14 var klar til at sælge Sviatchenko til FCK, men aflyste i 11. time, da Bentham købte klubben.

Både før og efter milliadærens indtog blødte FCM for vildt. At få det til at lyde som dygtig venten på den uundgåelige sportslige succes, der med akademiets hjælp var lige om hjørnet, er mildest talt historieforvanskning.
Det kan godt være alvidende sulakvelidze mener det, men der står sort på hvidt her, at man allerede på daværende tidspunkt havde forhandlet med Benham i flere måneder, og at man derfor må have tilbudt sig selv til investorer inden da.

“Tidligere på ugen annoncerede FCM overraskende, at den engelske rigmand Matthew Benham har købt aktiemajoriteten og lod samtidigt FCK og Sviatchenko-lejren meddele, at handlen med FCK var uaktuel.

- De engelske millioner ændrede alt, og det på trods af, at FCM har forhandlet med Benham i flere måneder. De har vidst, det her med stor sandsynlighed kunne ske, men alligevel har de trukket forhandlingerne i langdrag og holdt handlen i live ud fra en præmis om, at millionerne fra et salg af Erik var nødvendige, såfremt Benham ikke kom med pengene.“

FCM har investeret, fordi de konstant har solgt spillere, og altså tjent flere hundrede millioner mere end os på den front over de seneste 10 år. Så jeg køber ikke det der misundelses-pjat.

Og til sammenligning har AaB blødt endnu mere, af flere omgange.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 13. nov 2019, 21:29

sulakvelidze skrev:
13. nov 2019, 16:30
Yankee skrev:
12. nov 2019, 12:07
sulakvelidze skrev:
11. nov 2019, 21:36
Nej, vi er da ej. Vi er der, hvor vi skal overveje, om vi vil sælge AaB eller ej.
Newsflash - AaB ER solgt, og er pt. primært ejet af Cubic-investorgruppen. Det er jo ikke sådan at Torben Fristrup er blevet valgt af medlemmerne i AaB af 1885.

Det er ikke "fanejet vs sugardaddy". Det er "engelsk fodboldentreprenør vs maskinfabrik i Brønderslev".
Ok, så lad mig omformulere: Vi er der, hvor vi skal overveje, om AaB skal sælges til en milliardær, der med et greb i lommen kan tredoble AaBs spillerbudgettet, så det kommer på niveau med dem i FCM og Brøndby, selv om indtægterne kun står mål med udgifterne, når der præsteres supersalg. Mod at han til gengæld får den fulde styring af klubben med alt hvad det indebærer af risiko.

ELLER om vi skal fortsætte som nu med en række forskellige ejere, der nok redder AaBs røv, når klubben som så mange andre har brugt seneste donation af nødhjælp, men som ikke har midler til at løfte AaB til toppen, fordi de samtidig har virksomheder og medarbejdere at tænke på.

Det er helt sikkert smag og behag, og jeg anerkender begge synspunkter, men foretrækker personligt at gå andre veje end milliardærvejen.
Helt enig. Men den tredje vej kunne jo være at få nogle folk ind i bestyrelse og direktion, der havde forstand på og erfaring med at drive en underholdningsvirksomhed eller en fodboldklub og som havde nogle visioner i den retning.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 13. nov 2019, 22:30

Gamen skrev:
13. nov 2019, 21:22
Det kan godt være alvidende sulakvelidze mener det, men der står sort på hvidt her, at man allerede på daværende tidspunkt havde forhandlet med Benham i flere måneder, og at man derfor må have tilbudt sig selv til investorer inden da.
Ja, det står sort på hvidt - med Ståle Solbakken som den kilde, du ikke lige gad nævne. Men ak, jeg er ikke alvidende, så jeg giver dig gerne ret: De forhandlede selvfølgelig med Benham allerede i foråret, måske endda før.

Det er dog ikke det samme, som at de ikke var på røven – for det var de big time og var derfor på vej til at sælge Sviatchenko, indtil Benham købte dem. Som Ståle Solbakken også netop siger i det citat, du har gravet frem. Så din beundring af dem behøver altså ikke kamme så meget over, at du ser bort fra, at de både på det tidspunkt og tidligere i deres korte liv selv var i tvivl, om de ville overleve deres vilde overforbrug. Et sådan har de stadig, men holder sig oppe via nogle vilde salg og ikke længere de store lån af Benham, de også måtte tage efter salget til ham. Det er dygtigt, ingen tvivl, men det betyder ikke, at de altid har været dygtige, og at deres vej er den rigtige for alle andre. Det er den med garanti ikke.

Gamen skrev:
13. nov 2019, 21:22
“Tidligere på ugen annoncerede FCM overraskende, at den engelske rigmand Matthew Benham har købt aktiemajoriteten og lod samtidigt FCK og Sviatchenko-lejren meddele, at handlen med FCK var uaktuel.

- De engelske millioner ændrede alt, og det på trods af, at FCM har forhandlet med Benham i flere måneder. De har vidst, det her med stor sandsynlighed kunne ske, men alligevel har de trukket forhandlingerne i langdrag og holdt handlen i live ud fra en præmis om, at millionerne fra et salg af Erik var nødvendige, såfremt Benham ikke kom med pengene.“

FCM har investeret, fordi de konstant har solgt spillere, og altså tjent flere hundrede millioner mere end os på den front over de seneste 10 år. Så jeg køber ikke det der misundelses-pjat.

Og til sammenligning har AaB blødt endnu mere, af flere omgange.
Ja, AaB har blødt mange gange. Det anfægter ingen. Men på trods af de store FCM-salg over de seneste 10 år har de i samme periode flere gange været døden nær. Det imponerer åbenlyst dig mere end de fleste.

Nå, Mr. Trump, har du ellers lyst til at svare på mit tidligere indlæg?

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 13. nov 2019, 23:12

sulakvelidze skrev:
13. nov 2019, 22:30
Ja, det står sort på hvidt - med Ståle Solbakken som den kilde, du ikke lige gad nævne. Men ak, jeg er ikke alvidende, så jeg giver dig gerne ret: De forhandlede selvfølgelig med Benham allerede i foråret, måske endda før.

Det er dog ikke det samme, som at de ikke var på røven – for det var de big time og var derfor på vej til at sælge Sviatchenko, indtil Benham købte dem. Som Ståle Solbakken også netop siger i det citat, du har gravet frem. Så din beundring af dem behøver altså ikke kamme så meget over, at du ser bort fra, at de både på det tidspunkt og tidligere i deres korte liv selv var i tvivl, om de ville overleve deres vilde overforbrug. Et sådan har de stadig, men holder sig oppe via nogle vilde salg og ikke længere de store lån af Benham, de også måtte tage efter salget til ham. Det er dygtigt, ingen tvivl, men det betyder ikke, at de altid har været dygtige, og at deres vej er den rigtige for alle andre. Det er den med garanti ikke.

Ja, AaB har blødt mange gange. Det anfægter ingen. Men på trods af de store FCM-salg over de seneste 10 år har de i samme periode flere gange været døden nær. Det imponerer åbenlyst dig mere end de fleste.

Nå, Mr. Trump, har du ellers lyst til at svare på mit tidligere indlæg?
Du kan stadig ikke læse. Ståle Solbakken er ikke agent for Sviatchenko, er han?

Jeg beundrer deres salgsevner og deres akademi, ikke meget andet.
Men hvis de har et overforbrug, hvad har vi så haft i disse år? De bruger penge de har tjent! Nøjagtig som vi har gjort.

Og jeg vil nok foretrække at applaudere en klub der satser og fejler, end en klub der i værste bananrepublik-stil lader bestyrelsesmedlemmers personlige og økonomiske interesser drive klubben tæt på konkurs.
Det er et sort, sort kapitel i AaB’s historie.

Nej, jeg gider ikke respondere på dine skriblerier. Jeg har spildt nok tid på dig. Du kan også hilse i Hjørring, ka’ du.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 13. nov 2019, 23:31

Gamen skrev:
13. nov 2019, 23:12
Du kan stadig ikke læse. Ståle Solbakken er ikke agent for Sviatchenko, er han?
Du har minsandten ret igen! Jeg overså, at det var hans agent, da jeg fandt det citat, du ikke gad linke til. :thumbsup:
Gamen skrev:
13. nov 2019, 23:12
Jeg beundrer deres salgsevner og deres akademi, ikke meget andet.
Men hvis de har et overforbrug, hvad har vi så haft i disse år? De bruger penge de har tjent! Nøjagtig som vi har gjort.

Og jeg vil nok foretrække at applaudere en klub der satser og fejler, end en klub der i værste bananrepublik-stil lader bestyrelsesmedlemmers personlige og økonomiske interesser drive klubben tæt på konkurs.
Det er et sort, sort kapitel i AaB’s historie.
Ingen af delene er da værd at applaudere! Vil du virke applaudere en klub, der satser og fejler sig selv på randen af konkurs? I så fald tillykke! Med den holdning har du lige diskvalificeret dig selv fra at kritisere fejlslagne spillerhandler og alle andre mislykkede sats i AaB.

Der er i øvrigt stadig ingen, der anfægter, at AaB også har brændt masser af millioner af. Helt vildt mange, endda. Men lige som det er enøjet at påstå, at FCM kun har opnået succes takket være Benhams mange millioner, er det også enøjet at påstå, at de altid har været dygtige. Det har de ikke. Hvis de havde, var de jo aldrig blevet solgt, for du forestiller dig forhåbentlig ikke, at det i fusionen mellem Herning og Ikast var med i planen, at klubben 15 år senere skulle være ejet af en englænder?

Så du kan roligt stole på mig. Jeg er jo alvidende, som du siger. Og hvis jeg er, gælder det samme for Pastorius, FlæskeFrank og de andre, der ser mere kritisk på FCM's dødedans i klubbens første 15 år, end du gør. Men selvfølgelig...muligheden foreligger jo også, at det er dig, der er den alvidende?
Gamen skrev:
13. nov 2019, 23:12
Nej, jeg gider ikke respondere på dine skriblerier. Jeg har spildt nok tid på dig. Du kan også hilse i Hjørring, ka’ du.
Hahaha! Hils i Herning. Eller måske i Malmø - klubben med "det kæmpe forspring" i Sverige. (Og sølv og bronze i de seneste to sæsoner). :cheers:

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 13. nov 2019, 23:56

sulakvelidze skrev:
13. nov 2019, 23:31
Eller måske i Malmø - klubben med "det kæmpe forspring" i Sverige. (Og sølv og bronze i de seneste to sæsoner). :cheers:
Ja, måske jeg skulle have skåret den ud i pap for Mr. know-it-All.

Malmö er rent økonomisk i en liga for sig, ifht. de andre svenske klubber, der gør at de er mesterskabsfavorit hvert år. Og også var det i år.
Mere end fuldt ud sammenlignelige med FCK.

En økonomisk forskel der vil blive svær at hente. Kunstgræsset hos hovedstadsklubberne gør at de fejler max. i Europa. Og ej heller kan fastholde de bedste spillere. Ergo er indtjeningsmulighederne små.

Så der var intet forkert ved min karakteristik af Malmö som et hold der er fucking miles away. Holdets bedste spiller undgår dog helst kunstgræs, og de fik en dårlig sæsonstart.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 14. nov 2019, 00:04

Gamen skrev:
13. nov 2019, 23:56
sulakvelidze skrev:
13. nov 2019, 23:31
Eller måske i Malmø - klubben med "det kæmpe forspring" i Sverige. (Og sølv og bronze i de seneste to sæsoner). :cheers:
Ja, måske jeg skulle have skåret den ud i pap for Mr. know-it-All.

Malmö er rent økonomisk i en liga for sig, ifht. de andre svenske klubber, der gør at de er mesterskabsfavorit hvert år. Og også var det i år.
Mere end fuldt ud sammenlignelige med FCK.

En økonomisk forskel der vil blive svær at hente. Kunstgræsset hos hovedstadsklubberne gør at de fejler max. i Europa. Og ej heller kan fastholde de bedste spillere. Ergo er indtjeningsmulighederne små.

Så der var intet forkert ved min karakteristik af Malmö som et hold der er fucking miles away. Holdets bedste spiller undgår dog helst kunstgræs, og de fik en dårlig sæsonstart.
Tre spørgsmål:

1) Fik de en dårlig sæsonstart i den sæson, de vandt sølv? Eller var det i den, hvor de trods deres kæmpe forspring kun fik bronze? Ja, jeg spørger dumt, for jeg følger ikke den svenske liga så tæt som dig.

2) Hvis jeg er Mr. Know-it-all, hvordan vil du så omtale dig selv?

3) Er det så nu, du har spildt tid nok på mig? Eller er det først nu?

4) Hvad med nu? (Ups, det var fire).

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 10:08

sulakvelidze skrev:
14. nov 2019, 00:04
Tre spørgsmål:

1) Fik de en dårlig sæsonstart i den sæson, de vandt sølv? Eller var det i den, hvor de trods deres kæmpe forspring kun fik bronze? Ja, jeg spørger dumt, for jeg følger ikke den svenske liga så tæt som dig.

2) Hvis jeg er Mr. Know-it-all, hvordan vil du så omtale dig selv?

3) Er det så nu, du har spildt tid nok på mig? Eller er det først nu?

4) Hvad med nu? (Ups, det var fire).
Nu bliver det jo en gang pedanteri. Malmö ansatte Magnus Pehrsson efter Kuhn. Da de fyrede ham lå de i bund. Uwe Rösler skaffede dem alligevel medaljer. I år var de uheldige med skader til bl.a. Rosenborg i starten af sæsonen, men kunne og burde have vundet mesterskabet.

Inden ligaen begynder, er der hvert år et optaktspressemøde hvor alle journalister + landstræneren tipper slutplacering for alle hold. Her var Malmö storfavorit både i 2017, 2018 og 2019.
Bl.a. begrundet i en egenkapital der er 5 gange større end nr. 2 på listen. Heraf har man mere end 175 mio. i likvide midler.
Det gab er kun øget med EL-deltagelse i år.
Så min konklusion fejler ikke noget.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af doukas » 14. nov 2019, 10:36

Synes umiddelbart den svenske liga ser noget mere jævnbyrdig ud end den danske, hvis der tages udgangspunkt i værdien af truppen på transfermakt

Billede

Billede

Gamen, har du noget bud på, hvilke spillerbudget top 6 i Sverige kører med?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 10:58

doukas skrev:
14. nov 2019, 10:36
Synes umiddelbart den svenske liga ser noget mere jævnbyrdig ud end den danske, hvis der tages udgangspunkt i værdien af truppen på transfermakt

Billede

Billede

Gamen, har du noget bud på, hvilke spillerbudget top 6 i Sverige kører med?
Hej,

Det kan du bl.a. læse her:

https://www.fotbolldirekt.se/2019/05/09 ... kan-utmana

De ligger typisk på lavere grundløn, men højere signon.

I denne rapport står deres lønbudget fra 2017 angivet, samt man kan se den eksplosive vækst i lønninger i Sverige bare indenfor de seneste 10 år.
https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/I ... 4153013-uq

Mads Fenger tjener f.eks. nok under 1/3 af Okore i grundløn, men fik 3 mio. da han skrev under på kontrakten.

Hvad angår transfermarktværdierne, så se lige Malmös bænk fra sidste kamp mod Örebro:

1.Dusan Melicharek
4.Behrang Safari - tidl. klasseback med et hav af kampe for Basel og landskampe for Sverige.
16.Felix Beijmo - skiftede til Bundesligaen. Hjemme på leje. Den nye Augustinsson.
18.Romain Gall - købt for 4 mio. i Sundsvall. I øvrigt en spiller jeg har anbefalet før, og som kan være på vippen i Malmö.
20.Bonke Innocent - købt for 8-10 mio. i Lilleström
23.Marcus Antonsson - købt i Leeds. Har scoret i godt halvdelen af sine 82 Allsvenskan-kampe.
24.Lasse Nielsen - ham kender vi.

Det er en bænk, som FC Midtjylland knap nok kan matche.

Tallene på transfermarkt er misvisende. Jeg mener f.eks. at Malmö har et klart bedre hold end Brøndby - også rent navnenæssigt. Brøndbys trup er uforholdsmæssigt dyrt vurderet, og det er ofte problemet med transfermarkt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 14. nov 2019, 11:22

Sorry Gamen, det er godt nok ikke et transferønske om en eller anden random svensk spiller der allerede er skiftet. Men i det mindste er det en bold.dk nyhed.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ros ... likkeligt/

Måske man har prikket/burde prikke til ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 11:52

Buzz Killington skrev:
14. nov 2019, 11:22
Sorry Gamen, det er godt nok ikke et transferønske om en eller anden random svensk spiller der allerede er skiftet. Men i det mindste er det en bold.dk nyhed.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ros ... likkeligt/

Måske man har prikket/burde prikke til ham.
Tøhø :thumbsup:

Bjørnebye er da om nogen en tro kopi af Allan Gaarde.

Man vandt The Double første år han var i klubben.
Så fulgte der lidt forskelligt: En dårlig træneransættelse, elendig håndtering af transfers, stjernespillere der ikke sælges til tiden og derfor må plantes på bænken, og han får heller ikke ligefrem det bedste skudsmål med fra medierne.
Fansene ville allerede have ham til at skride i sommers, men han nægtede og blev.
Støttede voldsomme omstruktureringer i norsk fodbold, som foreslået af Hypercube, trods at fansene var imod dette. Heldigvis blev dette aldrig til noget.
For dårlig rekruttering og for tæt omgang med bestemte agenter (hej Erik Larsen)
Den pinlige håndtering af Ingebrigtsen-sagen, hvor han snigløb sin egen træner og de endte i retten.

Ja, hvis vi vil have en kopi af Allan Gaarde, så er det da nu vi skal slå til :-) De har stort set samme track-record, og har haft nærmest identiske forløb i deres respektive klubber.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Uldahl » 14. nov 2019, 12:00

Buzz Killington skrev:
14. nov 2019, 11:22
Sorry Gamen, det er godt nok ikke et transferønske om en eller anden random svensk spiller der allerede er skiftet. Men i det mindste er det en bold.dk nyhed.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ros ... likkeligt/

Måske man har prikket/burde prikke til ham.
Det håber jeg de har gjort Buz. Han har kvaliteterne og er faringen, men jeg tvivler på vi har spurgt ham.

Det ligner ikke umidelbart en hylde vi henter folk til klubben fra.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 12:05

Uldahl skrev:
14. nov 2019, 12:00
Det håber jeg de har gjort Buz. Han har kvaliteterne og er faringen, men jeg tvivler på vi har spurgt ham.

Det ligner ikke umidelbart en hylde vi henter folk til klubben fra.
Alle i Norge har vel respekt for hans meritter som spiller, men han har ikke været særligt dygtig i Rosenborg.

Det er altså ikke altid at tidl. spillere nødvendigvis er åbenbaringer som ledere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af doukas » 14. nov 2019, 12:56

Gamen skrev:
14. nov 2019, 10:58
doukas skrev:
14. nov 2019, 10:36
Synes umiddelbart den svenske liga ser noget mere jævnbyrdig ud end den danske, hvis der tages udgangspunkt i værdien af truppen på transfermakt

Billede

Billede

Gamen, har du noget bud på, hvilke spillerbudget top 6 i Sverige kører med?
Hej,

Det kan du bl.a. læse her:

https://www.fotbolldirekt.se/2019/05/09 ... kan-utmana

De ligger typisk på lavere grundløn, men højere signon.

I denne rapport står deres lønbudget fra 2017 angivet, samt man kan se den eksplosive vækst i lønninger i Sverige bare indenfor de seneste 10 år.
https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/I ... 4153013-uq

Mads Fenger tjener f.eks. nok under 1/3 af Okore i grundløn, men fik 3 mio. da han skrev under på kontrakten.

Hvad angår transfermarktværdierne, så se lige Malmös bænk fra sidste kamp mod Örebro:

1.Dusan Melicharek
4.Behrang Safari - tidl. klasseback med et hav af kampe for Basel og landskampe for Sverige.
16.Felix Beijmo - skiftede til Bundesligaen. Hjemme på leje. Den nye Augustinsson.
18.Romain Gall - købt for 4 mio. i Sundsvall. I øvrigt en spiller jeg har anbefalet før, og som kan være på vippen i Malmö.
20.Bonke Innocent - købt for 8-10 mio. i Lilleström
23.Marcus Antonsson - købt i Leeds. Har scoret i godt halvdelen af sine 82 Allsvenskan-kampe.
24.Lasse Nielsen - ham kender vi.

Det er en bænk, som FC Midtjylland knap nok kan matche.

Tallene på transfermarkt er misvisende. Jeg mener f.eks. at Malmö har et klart bedre hold end Brøndby - også rent navnenæssigt. Brøndbys trup er uforholdsmæssigt dyrt vurderet, og det er ofte problemet med transfermarkt.
Tak fordi du gad at grave det frem.

Hvis man kigger på tallene på side 14 i denne rapport: https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/I ... 4153013-uq så må man bare sige, at den svenske liga er markant mere jævnbyrdig end den danske https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... nes-budget

Det hold i Sverige, der har det 6. højeste spillerbudget, har et spillerbudget der ligger på 54 % af Malmøs

I Danmark er det tilsvarende tal 22,5 %!

Det er da fint, at du synes, at transfermakt tager fejl, men jeg tillægger alligevel transfermakts overslagsberegninger noget mere værdi end dine holdninger, især i forhold til at få et overblik på et mere generelt plan.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 14. nov 2019, 12:58

Gamen skrev:
14. nov 2019, 10:08
sulakvelidze skrev:
14. nov 2019, 00:04
Tre spørgsmål:

1) Fik de en dårlig sæsonstart i den sæson, de vandt sølv? Eller var det i den, hvor de trods deres kæmpe forspring kun fik bronze? Ja, jeg spørger dumt, for jeg følger ikke den svenske liga så tæt som dig.

2) Hvis jeg er Mr. Know-it-all, hvordan vil du så omtale dig selv?

3) Er det så nu, du har spildt tid nok på mig? Eller er det først nu?

4) Hvad med nu? (Ups, det var fire).
Nu bliver det jo en gang pedanteri. Malmö ansatte Magnus Pehrsson efter Kuhn. Da de fyrede ham lå de i bund. Uwe Rösler skaffede dem alligevel medaljer. I år var de uheldige med skader til bl.a. Rosenborg i starten af sæsonen, men kunne og burde have vundet mesterskabet.

Inden ligaen begynder, er der hvert år et optaktspressemøde hvor alle journalister + landstræneren tipper slutplacering for alle hold. Her var Malmö storfavorit både i 2017, 2018 og 2019.
Bl.a. begrundet i en egenkapital der er 5 gange større end nr. 2 på listen. Heraf har man mere end 175 mio. i likvide midler.
Det gab er kun øget med EL-deltagelse i år.
Så min konklusion fejler ikke noget.
Malmø er næppe helt så store favoritter i Sverige, som FCK altid bliver gjort i Danmark. Men fred være med det, jeg anerkender selvfølgelig, at de er førende økonomisk. Det har bare ikke vist sig sportsligt i de seneste sæsoner, og er, som doukas viser, heller ikke slået igennem i vurderingen på transfermarkt.

Anyway, dette er kun for at lukke det sidespor om FCM, som man af en eller anden grund ikke må nævne, uden at du misfortolker budskabet og fremturer med påstande om ynkelig taberretorik og mindreværd over for de dygtige folk fra Herning. Min grundholdning er denne: Lige som det er enøjet at påstå, at FCM kun har opnået succes takket være Benhams mange millioner, er det også enøjet at påstå, at de altid har været dygtige. Og jeg tror egentlig, at du er enig, om du vil indrømme det eller ej. ;)

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 14. nov 2019, 13:50

doukas skrev:
14. nov 2019, 12:56
Tak fordi du gad at grave det frem.

Hvis man kigger på tallene på side 14 i denne rapport: https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/I ... 4153013-uq så må man bare sige, at den svenske liga er markant mere jævnbyrdig end den danske https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... nes-budget

Det hold i Sverige, der har det 6. højeste spillerbudget, har et spillerbudget der ligger på 54 % af Malmøs

I Danmark er det tilsvarende tal 22,5 %!

Det er da fint, at du synes, at transfermakt tager fejl, men jeg tillægger alligevel transfermakts overslagsberegninger noget mere værdi end dine holdninger, især i forhold til at få et overblik på et mere generelt plan.
Og jeg har mere tiltro til svenske fodboldeksperter, end dine vurderinger. Og Malmös trup er længder foran de andre holds når man ser på bredde og kvalitet.
At du kan påstå at ligaen er jævnbyrdig, når den rigeste klub har en større egenkapital end de øvrige 15 klubber tilsammen (!) må enten være en joke, eller bare usædvanlig dårlig økonomisk forståelse.
2017 var et storsatsende år for AIK, som kostede dyrt herefter. Alene sidste år havde de underskud på 17 mio., selvom de blev mestre.

Som jeg prøvede at skrive før, så opererer de svenske klubber ikke med voldsomme grundlønninger pga. den høje beskatning.

Oversat til svenske forhold hvor der ikke er nogen Jan Bech-typer, så er Malmös økonomiske dominans udtalt.
Ingen af de andre klubber har, fraset sæsoner hvor de har tjent gode penge på spillersalg, råd til at lægge hverken 10 eller 15 mio. for spillere, som Malmö har.

Når det ikke har betydet bedre resultater de seneste par år, så handler det om Magnus Pehrsson, og problemer i starten af denne sæson. Og så selvfølgelig om kunstgræsset, som giver andre hold konkurrencefordele. Der har været hele 10 kunstgræs-hold i år, og det er en ulempe for hold som AIK og Malmö der spiller på alm. græs.
Malmö snitter f.eks. 2,4 point på alm. græs og har det klart højeste pointsnit på græs, men var før de sidste 2 udekampe kun 8. bedste hold på kunstgræs.
Det giver en ulige konkurrence, som hverken store lønninger store transferbudgetter kan gøre op for.
Endnu en grund til at vi ikke skal have mere af det lort herhjemme.

Låst