Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 24. nov 2019, 17:35

Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Enten vinder vi 4-0 eller også taber vi 0-3. Det er altid enten/eller med dine forudsigelser og betragtninger. Heldigvis er der lige så lidt substans i dem, som i Kasper Pedersens udlandsdrømme.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. nov 2019, 17:35

Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. nov 2019, 17:43

Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 17:35
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Det giver god mening at koncentrere ressourcerne hos færre hold, vores egen økonomi viser med al tydelighed at det er tiltrængt.
Anyway så er det en håbløs kamp da det næppe nogensinde kommer til at ske

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2019, 17:57

Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 17:35
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Hør nu her. Der vil altid være hold der forsøger at finde en niche. Uanset om man har 20 eller 10 hold. Der vil altid være hold der vil være relativt dårlige og relativt gode, igen uanset antallet. Hvorfor skulle 10 hold være det magiske antal? Hvorfor ikke 8?

Og min anke mht. Frede gik slet ikke på substansen. Den gik på at der aldrig var noget substantielt til at understøtte hans holdninger, hvad end det handler om VAR, antal hold i ligaen, eller om et stadion i en skov er en god eller dårlig ide.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2019, 18:36

Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:57
Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 17:35
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Hør nu her. Der vil altid være hold der forsøger at finde en niche. Uanset om man har 20 eller 10 hold. Der vil altid være hold der vil være relativt dårlige og relativt gode, igen uanset antallet. Hvorfor skulle 10 hold være det magiske antal? Hvorfor ikke 8?

Og min anke mht. Frede gik slet ikke på substansen. Den gik på at der aldrig var noget substantielt til at understøtte hans holdninger, hvad end det handler om VAR, antal hold i ligaen, eller om et stadion i en skov er en god eller dårlig ide.
Den danske liga er aldeles glimrende og ligger endda lidt over det niveau, man kan forvente, indbyggertal og klima taget i betragtning. Jeg kan ikke se, at vi skulle være til grin sammenlignet med Sverige, Norge, Skotland, Polen, Rumænien, Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn, Østrig, Schweiz, Holland, Belgien osv. Og stort set alle disse lande har flere indbyggere og gunstigere klimaforhold end Danmark.

Der er absolut intet, der understøtter den efterhånden trættende tirade om, at alle hold er "elendige" (helt ærligt, hvor mange spillere når lige Superliganiveau?), den skotske 2. division osv.

Dagens modstander Horsens havde før dagens kamp 18 point, og de har bl.a. slået Brøndby på udebane. FCK har i denne sæson hhv. tabt og vundet 2-1 mod Hobro (et andet "elendigt" hold) for slet ikke at nævne yderligere et "elendigt" hold i Vendsyssel, der i fjor besejrede både Brøndby, FCK og selveste AaB. Vi bør i den grad gå den modsatte vej og udvide ligaen til 16 hold, som ligaen sportsligt sagtens kan bære; også for at slippe for en endeløs række af kampe mod samme modstander, som ikke udvikler noget som helst. Der var jo en grund til, at vi gik bort fra 10 hold; en af dem var - også - en komplet idiotisk struktur. Alternativt skal vi møde de samme hold absurde 4 gange på en sæson.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Kristian » 24. nov 2019, 18:39

Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:20
Kristian skrev:
24. nov 2019, 16:51
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 14:55
Kamp på et vanvittigt lavt niveau, begge hold sparker langt og på mange måder ligner det en kamp fra den skotske 2. division
Hold da op for en gang gylle.
1. halvleg var en gang makværk med en masse planløst losseri fra begge hold, prøv lige at lægge mærke til hvor mange gange vi tonser bolden op i de højere luftlag som var vi et skotsk sekundahold.
Ja det gav nogle chancer men jeg synes godt nok at det er sørgeligt at se holdet spille så primitivt.

Spillet blev heldigvis klart bedre i 2. halvleg.
Det er simpelthen noget værre gylle igen.
Orker ik at skrive mere end det.

Self blev spillet bedre i anden. Horsens havde jo nærmest ik bolden
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. nov 2019, 20:04

Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:57
Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 17:35
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Hør nu her. Der vil altid være hold der forsøger at finde en niche. Uanset om man har 20 eller 10 hold. Der vil altid være hold der vil være relativt dårlige og relativt gode, igen uanset antallet. Hvorfor skulle 10 hold være det magiske antal? Hvorfor ikke 8?

Og min anke mht. Frede gik slet ikke på substansen. Den gik på at der aldrig var noget substantielt til at understøtte hans holdninger, hvad end det handler om VAR, antal hold i ligaen, eller om et stadion i en skov er en god eller dårlig ide.
Hør nu her. Jeg har intet imod antallet af hold i ligaen. Jeg var ironisk og overdrev Frederikshavnerens ønske.

God aften herfra
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2019, 20:05

Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 20:04
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:57
Erasmus Montanus skrev:
24. nov 2019, 17:35
Buzz Killington skrev:
24. nov 2019, 17:29
Aalborg frederikshavner skrev:
24. nov 2019, 17:23
Nu har vi klasket fornærmende ringe AC Horsens to gange, det er trist at Divisionsforeningen ikke havde modet til at komme af med 'uønskede hold' som eksempelvis AC Horsens ved at reducere ligaen til 10 hold.
Du har så mange holdninger, men det er som om det aldrig bliver til mere end det.
Hør nu her. En liga med fire hold vil hæve bundniveauet betydeligt, og kun de ønskede hold ville være tilbage.
Hør nu her. Der vil altid være hold der forsøger at finde en niche. Uanset om man har 20 eller 10 hold. Der vil altid være hold der vil være relativt dårlige og relativt gode, igen uanset antallet. Hvorfor skulle 10 hold være det magiske antal? Hvorfor ikke 8?

Og min anke mht. Frede gik slet ikke på substansen. Den gik på at der aldrig var noget substantielt til at understøtte hans holdninger, hvad end det handler om VAR, antal hold i ligaen, eller om et stadion i en skov er en god eller dårlig ide.
Hør nu her. Jeg har intet imod antallet af hold i ligaen. Jeg var ironisk og overdrev Frederikshavnerens ønske.

God aften herfra
Hør nu her. Jeg kan ikke læse.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Klaus » 24. nov 2019, 20:15

Super kamp, man følte sig i den grad underholdt. 2. Halvleg var vel noget af det bedste Kusk har spillet i lang tid... Det var vel kun Lucas, der spillede under niveau i dag?? Og så er der altså noget ekstraordinært lækkert ved at se en knokler som Børsting score et vigtigt mål og i øvrigt spille en rigtig god kamp :aabfan:

Tykgaard til gengæld :S

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 24. nov 2019, 20:39

Klaus skrev:
24. nov 2019, 20:15
Super kamp, man følte sig i den grad underholdt. 2. Halvleg var vel noget af det bedste Kusk har spillet i lang tid... Det var vel kun Lucas, der spillede under niveau i dag?? Og så er der altså noget ekstraordinært lækkert ved at se en knokler som Børsting score et vigtigt mål og i øvrigt spille en rigtig god kamp :aabfan:

Tykgaard til gengæld :S
Det var en elendig kamp mellem to pivelendige hold. Vejret og dommeren var gode sammenlignet med de elendige spillere.
You pay for this?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. nov 2019, 20:42

Klaus skrev:
24. nov 2019, 20:15
Super kamp, man følte sig i den grad underholdt. 2. Halvleg var vel noget af det bedste Kusk har spillet i lang tid... Det var vel kun Lucas, der spillede under niveau i dag?? Og så er der altså noget ekstraordinært lækkert ved at se en knokler som Børsting score et vigtigt mål og i øvrigt spille en rigtig god kamp :aabfan:

Tykgaard til gengæld :S
Tykgaard dømte da en ganske fin kamp med bl.a. en lidt tvivlsom udvisning, det er liniedommeren der fejlede ved fejlagtigt at vinke for offside.

Vi blev snydt for et mål men fik også foræret et mål da der var et stort frispark til AC Horsens ved det andet mål. Det går op, sammenholdt med en tvivlsom udvisning har vi vist ikke noget at brokke os over ;)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Klaus » 24. nov 2019, 21:44

Jeg tænker også at det første gule kort er helt skævt. Advarslen skulle jo ret beset være givet til ham, der stod med bolden i et halvt minut uden at gøre noget. Til gengæld var det andet gule helt korrekt, og man kan vel indvende, at ham Horsens spilleren burde være for klog til at lave sådan et frispark, når han vidste han havde gult. I øvrigt endnu en god aktion fra Børsting, han burde vel være man of the match....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 24. nov 2019, 21:51

For lige at runde børstings kamp. Helt og aldeles fremragende.
Han scorer tre mål hvor to af dem er 100% reelle og et måske tvivlsomt, der udover har han et stolpeskud i en rigtig angriber position, han trækker også lige en udvisning
Jeg kan komme i tanke om “bedre” angribere der slet ikke ville være kommet i de positioner - pisse god kamp af Børsting
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Nordjyden
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 26. apr 2014, 21:50
Favoritspiller: Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Nordjyden » 24. nov 2019, 22:00

Børsting på toppen giver jo flashbacks til Søren Dissing.
Vanvittigt fighter uden stor teknisk finesse.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 386
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af nj27 » 24. nov 2019, 22:22

Klaus skrev:
24. nov 2019, 21:44
Jeg tænker også at det første gule kort er helt skævt. Advarslen skulle jo ret beset være givet til ham, der stod med bolden i et halvt minut uden at gøre noget. Til gengæld var det andet gule helt korrekt, og man kan vel indvende, at ham Horsens spilleren burde være for klog til at lave sådan et frispark, når han vidste han havde gult. I øvrigt endnu en god aktion fra Børsting, han burde vel være man of the match....
Nej det gule kort er helt i orden , det jo ham der løber derud der skaber situationen , hvis han ikke løber derud sker der ingenting

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af 9800 » 24. nov 2019, 22:39

Nordjyden skrev:
24. nov 2019, 22:00
Børsting på toppen giver jo flashbacks til Søren Dissing.
Vanvittigt fighter uden stor teknisk finesse.
Jeg sad sgu lige og tænkte på ham i dag. Tænk en forskel der er på nu og dengang. Vi hev en mand på 32 år ind fra danmarksserien, og han gik direkte ind på holdet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2019, 22:39

nj27 skrev:
24. nov 2019, 22:22
Nej det gule kort er helt i orden , det jo ham der løber derud der skaber situationen , hvis han ikke løber derud sker der ingenting
Der var ingen som helst grund til, at han skulle blande sig og så sent i forløbet. Jeg synes heller ikke, at Horsens udtrykte, at de var blevet bortdømt helt urimeligt - konsekvensen af det gule kort havde de nok ingen problemer med, hvis det ikke var pga. løbeduellen mod Børsting senere i kampen.

Havde Nymann fået kortet og han efterfølgende havde fået gult mod Børsting. Så ville Horsens jo mene, at hvis nogen skulle have haft kortet, så var det Ludwig, fordi han blandede sig i situationen.

Og generelt synes jeg, at det er fint, at dommeren er lidt efter de indkast, hvor der er tidsudtræk eller der bliver vundet absurd mange meter. Specielt det sidste hidser modstanderpublikum unødigt op.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2019, 22:47

Paradoksalt nok var der faktisk offside på Børstings første - anerkendte - scoring...

Nu så jeg ikke kampen og har kun set et par minutters højdepunkter på DR Sporten. Jeg kom til at tænke på Janick Pohl? Han endte jo i Horsens. Var han med i dag?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2019, 23:02

9800 skrev:
24. nov 2019, 22:39
Nordjyden skrev:
24. nov 2019, 22:00
Børsting på toppen giver jo flashbacks til Søren Dissing.
Vanvittigt fighter uden stor teknisk finesse.
Jeg sad sgu lige og tænkte på ham i dag. Tænk en forskel der er på nu og dengang. Vi hev en mand på 32 år ind fra danmarksserien, og han gik direkte ind på holdet!
Legendariske Søren Dissing I øvrigt den eneste spiller - mig bekendt da - der har optrådt i samtlige rækker fra serie 6 til 1. division/Superligaen. Imponerende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens 24/11/19 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 24. nov 2019, 23:31

Maglau skrev:
24. nov 2019, 21:51
For lige at runde børstings kamp. Helt og aldeles fremragende.
Han scorer tre mål hvor to af dem er 100% reelle og et måske tvivlsomt, der udover har han et stolpeskud i en rigtig angriber position, han trækker også lige en udvisning
Jeg kan komme i tanke om “bedre” angribere der slet ikke ville være kommet i de positioner - pisse god kamp af Børsting
Superfed kamp af Børsting. Han bliver svær at sætte af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar