Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2019, 17:24

Aalborg frederikshavner skrev:
11. nov 2019, 17:17
Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 11:05
Aalborg frederikshavner skrev:
10. nov 2019, 23:49
Gamen skrev:
10. nov 2019, 23:42
Deres forsvar er jo bare brølstærkt. Klassespillere de har dernede.
Det vinder mesterskaber.
De har et stærkt forsvar samt en super dygtig individualist i Evander som jeg mener er Superligaens bedste spiller. De kommer til at score kassen på brasilianeren.
Hvorfor?
Ligaens bedste tekniker, det er bare at tænke tilbage til seneste hjemmekamp hvor Evander i glimt viste et teknisk niveau hvor ikke engang Lucas kan være med.
Evander har en fantastisk teknik, et godt spark, overblik og en god pasningsfod. Det er godt gået af FCM at de kunne lande en så stærk spiller
Bo Storm havde efter sigende også en fantastisk teknik. Jeg vil nok også stille spørgsmålstegn ved om han ligefrem et bedre end Lucas på det punkt, selvom han klart er i toppen ligamæssigt. Syntes også Evander er lidt sløv i det til tider og ikke i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas (uden han nødvendigvis er den bedste herhjemme).

Nå, men tak for du uddybede det en smule. Kan dog ikke se han har præsteret noget over en længere periode der understreger din pointe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 11. nov 2019, 18:25

Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 17:24
Bo Storm havde efter sigende også en fantastisk teknik. Jeg vil nok også stille spørgsmålstegn ved om han ligefrem et bedre end Lucas på det punkt, selvom han klart er i toppen ligamæssigt. Syntes også Evander er lidt sløv i det til tider og ikke i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas (uden han nødvendigvis er den bedste herhjemme).

Nå, men tak for du uddybede det en smule. Kan dog ikke se han har præsteret noget over en længere periode der understreger din pointe.
Ikke så dominerende som Lucas? Manden har skabt 25 % flere chancer end Lucas der er nummer 2 på listen. Har lavet flere mål og assists end Lucas. Indiskutabelt, at hans topniveau er højere end Lucas’.
Han er mere dominerende end Mukhtar var da han var bedst, og også mere konsistent i sine præstationer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2019, 19:30

Gamen skrev:
11. nov 2019, 18:25
Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 17:24
Bo Storm havde efter sigende også en fantastisk teknik. Jeg vil nok også stille spørgsmålstegn ved om han ligefrem et bedre end Lucas på det punkt, selvom han klart er i toppen ligamæssigt. Syntes også Evander er lidt sløv i det til tider og ikke i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas (uden han nødvendigvis er den bedste herhjemme).

Nå, men tak for du uddybede det en smule. Kan dog ikke se han har præsteret noget over en længere periode der understreger din pointe.
Ikke så dominerende som Lucas? Manden har skabt 25 % flere chancer end Lucas der er nummer 2 på listen. Har lavet flere mål og assists end Lucas. Indiskutabelt, at hans topniveau er højere end Lucas’.
Han er mere dominerende end Mukhtar var da han var bedst, og også mere konsistent i sine præstationer.
Jeg skrev vist ikke noget om "topniveau" (mega diffust). Jeg skrev at han ikke var tydeligt bedre end Lucas teknisk. Så, måske vi skulle lade målstolperne blive på deres plads.

Angående skabte chancer. Ja, jeg forstår ikke helt relevansen af den stat her, og det er ikke gennemskueligt hvordan den opgøres. Jeg kan dog læse mig frem til at de 25% ikke bliver omsat til mål, eftersom han kun har en flere assist end Lucas, som derimod har scoret et mere mål. Lucas har også præsteret disse stats på lidt mindre spilletid (jf. transfermarkt).

Derudover er Evander på papiret en noget dårligere afslutter (hvilket taler imod det tekniske), så bare fordi han spiller andre fri og bringer sig selv i position til at score, bliver det ikke omsat til dertil flere mål. Det er forresten interessant i sig selv, da Evander spiller på et betydeligt bedre hold, der har fået næsten dobbelt så mange point som os. Man skulle tro at det ville være lettere for en playmaker at være mere udslagsgivende, end for en der spiller på et hold der hvis man skal tro bl.a. dig, ikke spiller særligt godt. Man skulle forvente at flere af de chancer man skaber ville resultere i mål. At Lucas præsterer hvad han gør både mht. mål og assists, for AaB, taler til Lucas fordel.

Jeg anerkender dog at jeg var lidt for fremme i skoene. Det er forkert at påstå at Evander ikke er i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas. Han er skam i nærheden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 11. nov 2019, 19:59

Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 19:30
Jeg skrev vist ikke noget om "topniveau" (mega diffust). Jeg skrev at han ikke var tydeligt bedre end Lucas teknisk. Så, måske vi skulle lade målstolperne blive på deres plads.

Angående skabte chancer. Ja, jeg forstår ikke helt relevansen af den stat her, og det er ikke gennemskueligt hvordan den opgøres. Jeg kan dog læse mig frem til at de 25% ikke bliver omsat til mål, eftersom han kun har en flere assist end Lucas, som derimod har scoret et mere mål. Lucas har også præsteret disse stats på lidt mindre spilletid (jf. transfermarkt).

Derudover er Evander på papiret en noget dårligere afslutter (hvilket taler imod det tekniske), så bare fordi han spiller andre fri og bringer sig selv i position til at score, bliver det ikke omsat til dertil flere mål. Det er forresten interessant i sig selv, da Evander spiller på et betydeligt bedre hold, der har fået næsten dobbelt så mange point som os. Man skulle tro at det ville være lettere for en playmaker at være mere udslagsgivende, end for en der spiller på et hold der hvis man skal tro bl.a. dig, ikke spiller særligt godt. Man skulle forvente at flere af de chancer man skaber ville resultere i mål. At Lucas præsterer hvad han gør både mht. mål og assists, for AaB, taler til Lucas fordel.

Jeg anerkender dog at jeg var lidt for fremme i skoene. Det er forkert at påstå at Evander ikke er i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas. Han er skam i nærheden.
Nej, det er da klart. FCM har angribere der har afsluttet dårligt hele sæsonen til nu.

Lidt underligt du bruger transfermarkt fremfor superliga.dk, som får deres statistik fra ligaens statistikpartner, og har langt bedre styr på den del end en international hjemmeside. Her fremgår det tydeligt at Evander har lavet 2 assists mere end Lucas.

Og ja, nemt at dreje statistik til egen fordel. FCM har scoret ganske få mål hele sæsonen, og jo altså nøjagtig ligeså mange som os. De har haft dårlige angribere hele sæsonen, der ikke har kunnet ramme mål og fået meget kritik.

Evander er bedre end Lucas, mere chanceskabende og lider udelukkende under at FCM sjældent scorer på gennemspillede angreb. Lucas er da dygtig, men til syvende og sidst vil jeg godt vædde en kasse bajere på at Evander sælges dyrere end Lucas. Ganske enkelt fordi han er en bedre og mere komplet spiller.

Mon ikke du har de rød-hvide briller på her...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2019, 20:13

Gamen skrev:
11. nov 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 19:30
Jeg skrev vist ikke noget om "topniveau" (mega diffust). Jeg skrev at han ikke var tydeligt bedre end Lucas teknisk. Så, måske vi skulle lade målstolperne blive på deres plads.

Angående skabte chancer. Ja, jeg forstår ikke helt relevansen af den stat her, og det er ikke gennemskueligt hvordan den opgøres. Jeg kan dog læse mig frem til at de 25% ikke bliver omsat til mål, eftersom han kun har en flere assist end Lucas, som derimod har scoret et mere mål. Lucas har også præsteret disse stats på lidt mindre spilletid (jf. transfermarkt).

Derudover er Evander på papiret en noget dårligere afslutter (hvilket taler imod det tekniske), så bare fordi han spiller andre fri og bringer sig selv i position til at score, bliver det ikke omsat til dertil flere mål. Det er forresten interessant i sig selv, da Evander spiller på et betydeligt bedre hold, der har fået næsten dobbelt så mange point som os. Man skulle tro at det ville være lettere for en playmaker at være mere udslagsgivende, end for en der spiller på et hold der hvis man skal tro bl.a. dig, ikke spiller særligt godt. Man skulle forvente at flere af de chancer man skaber ville resultere i mål. At Lucas præsterer hvad han gør både mht. mål og assists, for AaB, taler til Lucas fordel.

Jeg anerkender dog at jeg var lidt for fremme i skoene. Det er forkert at påstå at Evander ikke er i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas. Han er skam i nærheden.
Nej, det er da klart. FCM har angribere der har afsluttet dårligt hele sæsonen til nu.

Lidt underligt du bruger transfermarkt fremfor superliga.dk, som får deres statistik fra ligaens statistikpartner, og har langt bedre styr på den del end en international hjemmeside. Her fremgår det tydeligt at Evander har lavet 2 assists mere end Lucas.

Og ja, nemt at dreje statistik til egen fordel. FCM har scoret ganske få mål hele sæsonen, og jo altså nøjagtig ligeså mange som os. De har haft dårlige angribere hele sæsonen, der ikke har kunnet ramme mål og fået meget kritik.

Evander er bedre end Lucas, mere chanceskabende og lider udelukkende under at FCM sjældent scorer på gennemspillede angreb. Lucas er da dygtig, men til syvende og sidst vil jeg godt vædde en kasse bajere på at Evander sælges dyrere end Lucas. Ganske enkelt fordi han er en bedre og mere komplet spiller.

Mon ikke du har de rød-hvide briller på her...
Nu skal en assist eller et mål ikke afgøre det hele, men jeg tjekkede både bold.dk og transfermarkt og de viste begge 5 assists. Jeg syntes superliga.dk er langtsom når man vil hive stats frem og uintuitivt organiseret. Det ser dog ud til transfermarkt har Lucas til to assists i sidste kamp, mens jeg ikke kan finde kampudspecificering hos superliga.dk. Men mon ikke det er fordi superliga.dk ikke ser Lucas stolpeskud som en assist, hvilket er selvfølgelig er fair nok.

Og selvfølgelig bliver Evander solgt dyrere, bl.a. pga. alderen og potentialet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Kristian » 25. nov 2019, 20:06

Nu må den hype omkring OB godt lægge sig herinde..

De er ved at blive kørt rundt af FCM..et FCM hold som vi klarede det hæderligt mod og burde have fået 1 point.

OB er gået i stå..
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 25. nov 2019, 20:39

Kristian skrev:
25. nov 2019, 20:06
Nu må den hype omkring OB godt lægge sig herinde..

De er ved at blive kørt rundt af FCM..et FCM hold som vi klarede det hæderligt mod og burde have fået 1 point.

OB er gået i stå..
Spændende konklusion - ikke at der er fugls føde på den.

De er de eneste der har slået FCM i denne sæson.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2019, 22:05

Gamen skrev:
25. nov 2019, 20:39
Kristian skrev:
25. nov 2019, 20:06
Nu må den hype omkring OB godt lægge sig herinde..

De er ved at blive kørt rundt af FCM..et FCM hold som vi klarede det hæderligt mod og burde have fået 1 point.

OB er gået i stå..
Spændende konklusion - ikke at der er fugls føde på den.

De er de eneste der har slået FCM i denne sæson.
Konklusionen om at OB ikke er specielt hypeværdige står da i hvert fald ved magt. De er blevet lovprist for deres angreb, og alligevel er de efter 17 runder bagefter et af landets med ringeagtede (af egne fans) hold (AaB) og har endda formået at score færre mål.

I det hele taget er det forresten dejligt at se AGF, AaB og OB følges ad for en gangs skyld i subtoppen. Utroligt så lige det står mellem os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2019, 22:29

Buzz Killington skrev:
25. nov 2019, 22:05
Gamen skrev:
25. nov 2019, 20:39
Kristian skrev:
25. nov 2019, 20:06
Nu må den hype omkring OB godt lægge sig herinde..

De er ved at blive kørt rundt af FCM..et FCM hold som vi klarede det hæderligt mod og burde have fået 1 point.

OB er gået i stå..
Spændende konklusion - ikke at der er fugls føde på den.

De er de eneste der har slået FCM i denne sæson.
Konklusionen om at OB ikke er specielt hypeværdige står da i hvert fald ved magt. De er blevet lovprist for deres angreb, og alligevel er de efter 17 runder bagefter et af landets med ringeagtede (af egne fans) hold (AaB) og har endda formået at score færre mål.

I det hele taget er det forresten dejligt at se AGF, AaB og OB følges ad for en gangs skyld i subtoppen. Utroligt så lige det står mellem os.
Ja, og så kan man kigge på hvilke hold der har mest potentiale til forbedring. Jeg ville ikke bytte.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 25. nov 2019, 23:29

Pastorius skrev:
25. nov 2019, 22:29
Ja, og så kan man kigge på hvilke hold der har mest potentiale til forbedring. Jeg ville ikke bytte.
Jeg synes godt nok, at det har været en af de mest slidsomme sæsoner med AaB, hvis ikke den "værste".

Bruger ufattelig meget energi på resultaterne denne sæson, fordi top og bundpræstationer er så langt fra hinanden. Euforisk efter kampen i Horsens, afskrev hele sæsonen i pausen mod SønderjyskE - manglende mål, skader og bagud(brugte dobbelt energi, da vi så ved kampslut havde vundet. Og sådan kan jeg blive ved, f.eks. nåede jeg hele følelsesregisteret med 3-3 kampen mod Randers.

Men potentialet virker rigtig spændende. Faktisk ligner vi et typisk hold, som kan vinde pokalen. Gode i enkelte kampe, men måske ikke i lange serier, som et godt ligaresultat kræver. Og når det så er sagt, så vil vi selvfølgelig kunne ryge ud til HB Køge...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2019, 06:43

FlæskeFrank skrev:
25. nov 2019, 23:29
Pastorius skrev:
25. nov 2019, 22:29
Ja, og så kan man kigge på hvilke hold der har mest potentiale til forbedring. Jeg ville ikke bytte.
Jeg synes godt nok, at det har været en af de mest slidsomme sæsoner med AaB, hvis ikke den "værste".

Bruger ufattelig meget energi på resultaterne denne sæson, fordi top og bundpræstationer er så langt fra hinanden. Euforisk efter kampen i Horsens, afskrev hele sæsonen i pausen mod SønderjyskE - manglende mål, skader og bagud(brugte dobbelt energi, da vi så ved kampslut havde vundet. Og sådan kan jeg blive ved, f.eks. nåede jeg hele følelsesregisteret med 3-3 kampen mod Randers.

Men potentialet virker rigtig spændende. Faktisk ligner vi et typisk hold, som kan vinde pokalen. Gode i enkelte kampe, men måske ikke i lange serier, som et godt ligaresultat kræver. Og når det så er sagt, så vil vi selvfølgelig kunne ryge ud til HB Køge...
Man kan også sige at vi er rigtig gode når Lucas er med fra start. Så har vi i de sidste 8 kampe vundet 6, spillet en uafgjort og tabt én (FCM), med en målscore på 19-5. (Er med på det er lidt søgt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Gamen » 26. nov 2019, 09:19

Pastorius skrev:
26. nov 2019, 06:43
Man kan også sige at vi er rigtig gode når Lucas er med fra start. Så har vi i de sidste 8 kampe vundet 6, spillet en uafgjort og tabt én (FCM), med en målscore på 19-5. (Er med på det er lidt søgt).
Mod Sønderjyske begyndte vi først at spille godt, og fik vendt kampen, efter han gik ud. Kigger vi på de seneste 8 kampe hvor han har spillet MERE end 45 minutter, så hører nederlaget i Brøndby jo også med.
Og så var han relativt usynlig senest mod Horsens.

Han er dog uden tvivl en af ligaens bedste spillere, og det er bare med at nyde ham mens vi kan. Der er lang tid imellem, at der optræder så dygtige spillere i AaB, og det er så absolut ham vi skal hænge vores hat på ifht. at nå top 6.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2019, 10:53

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
26. nov 2019, 06:43
Man kan også sige at vi er rigtig gode når Lucas er med fra start. Så har vi i de sidste 8 kampe vundet 6, spillet en uafgjort og tabt én (FCM), med en målscore på 19-5. (Er med på det er lidt søgt).
Mod Sønderjyske begyndte vi først at spille godt, og fik vendt kampen, efter han gik ud. Kigger vi på de seneste 8 kampe hvor han har spillet MERE end 45 minutter, så hører nederlaget i Brøndby jo også med.
Og så var han relativt usynlig senest mod Horsens.

Han er dog uden tvivl en af ligaens bedste spillere, og det er bare med at nyde ham mens vi kan. Der er lang tid imellem, at der optræder så dygtige spillere i AaB, og det er så absolut ham vi skal hænge vores hat på ifht. at nå top 6.
Som sagt er den lidt søgt - men det viser altså lidt om hvad holdet har af potentiale, når vi er i tilnærmelsesvis stærkeste opstilling.

Det betyder ikke at han behøver at spille godt i alle kampe, uanset hvor dominerende han er i den enkelte kamp, så er modstanderen nødt til at forholde sig til ham, og er de i stand til at give ham så meget opmærksomhed at han ikke er dominerende, vil der typisk være bedre plads til andre. Han er vigtig - men dermed ikke være sagt at han kan gøre det alene, eller at vi ikke kan noget uden ham.

Vi skal mere end at hige efter top 6, med det hold vi har. Jeg er sådan set ikke i tvivl om at vi når den - men det skal helst også være med en nogenlunde god margin.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Mogens » 26. nov 2019, 14:31

Gamen skrev:
11. nov 2019, 19:59
Buzz Killington skrev:
11. nov 2019, 19:30
Jeg skrev vist ikke noget om "topniveau" (mega diffust). Jeg skrev at han ikke var tydeligt bedre end Lucas teknisk. Så, måske vi skulle lade målstolperne blive på deres plads.

Angående skabte chancer. Ja, jeg forstår ikke helt relevansen af den stat her, og det er ikke gennemskueligt hvordan den opgøres. Jeg kan dog læse mig frem til at de 25% ikke bliver omsat til mål, eftersom han kun har en flere assist end Lucas, som derimod har scoret et mere mål. Lucas har også præsteret disse stats på lidt mindre spilletid (jf. transfermarkt).

Derudover er Evander på papiret en noget dårligere afslutter (hvilket taler imod det tekniske), så bare fordi han spiller andre fri og bringer sig selv i position til at score, bliver det ikke omsat til dertil flere mål. Det er forresten interessant i sig selv, da Evander spiller på et betydeligt bedre hold, der har fået næsten dobbelt så mange point som os. Man skulle tro at det ville være lettere for en playmaker at være mere udslagsgivende, end for en der spiller på et hold der hvis man skal tro bl.a. dig, ikke spiller særligt godt. Man skulle forvente at flere af de chancer man skaber ville resultere i mål. At Lucas præsterer hvad han gør både mht. mål og assists, for AaB, taler til Lucas fordel.

Jeg anerkender dog at jeg var lidt for fremme i skoene. Det er forkert at påstå at Evander ikke er i nærheden af at være så dominerende som e.g. Lucas. Han er skam i nærheden.
Nej, det er da klart. FCM har angribere der har afsluttet dårligt hele sæsonen til nu.

Lidt underligt du bruger transfermarkt fremfor superliga.dk, som får deres statistik fra ligaens statistikpartner, og har langt bedre styr på den del end en international hjemmeside. Her fremgår det tydeligt at Evander har lavet 2 assists mere end Lucas.

Og ja, nemt at dreje statistik til egen fordel. FCM har scoret ganske få mål hele sæsonen, og jo altså nøjagtig ligeså mange som os. De har haft dårlige angribere hele sæsonen, der ikke har kunnet ramme mål og fået meget kritik.


Evander er bedre end Lucas, mere chanceskabende og lider udelukkende under at FCM sjældent scorer på gennemspillede angreb. Lucas er da dygtig, men til syvende og sidst vil jeg godt vædde en kasse bajere på at Evander sælges dyrere end Lucas. Ganske enkelt fordi han er en bedre og mere komplet spiller.

Mon ikke du har de rød-hvide briller på her...
Jeg køber den med, at Evander bliver solgt dyrere, men ikke præmissen om, at han nødvendigvis er en bedre og mere komplet spiller. Der er andre aspekter der vægter tungere, herunder alder, videresalgspotentiale og det faktum, at fcm har råd til at afvente et salg og generelt sælger supergodt - ikke just noget vi kan sige om AaB.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2019, 15:54

Jeg har ikke set alle FCMs kampe, men jeg er enig i at Evander er en spiller fra allerhøjeste hylde i superligaen. Han er god på bolden, og performer nogenlunde konsistent (ikke mange dårlige aktioner, og indimellem virkelig gode). Men jeg har endnu ikke set en præstation fra hans side der er lige så dominerende som eksempelvis Lucas imod FCK eller Randers(?)kampen - hvor han blandt andet scorer efter en helt umulig aflevering fra Børsting. Det siger vel også noget at Evander har 20 millioner kroners angribere foran sig (der ikke præsterer) og Lucas kan sætte Frederik Børsting op, som var han en rutineret målræv. Selv i Horsenskampen, som vel er en af de mindre iøjnefaldende i AaB trøjen, viser han igen og igen sin klasse. Børsting skud på stolpen er så latterligt godt taget ned, og midt i tæmningen registrerer han allerede hvor Børsting løber hen, og finder ham imellem tre forsvarsspillere på en kvadratmeter og med ryggen til.

Det er jo ikke fordi Lucas ligefrem har haft superbombere foran sig, og både Van Weert og Kaufmann har da også brændt nogle voldsomt store chancer. Han kunne sagtens have haft 3-4 assists mere, uden det ville kræve det helt vilde af medspillerne. Jeg husker umiddelbart VWs kæmpe chance i overtiden mod SønderjyskE, eller nogle af Patrick Olsens mega afbrændere lige under mål.

Jeg tror dog også at Evander bliver solgt dyrere, blandt andet af de grunde nævnt ovenover, men jeg synes ikke at han har vist sig at være en bedre fodboldspiller. Det er dog også klart, at kampen (imo) står imellem netop de to, når vi snakker ligaens bedste spiller. Fischer er svagt spillende, men selvfølgelig også en 'joker' når han er i form.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 26. nov 2019, 16:31

jonas386 skrev:
26. nov 2019, 15:54
Jeg har ikke set alle FCMs kampe, men jeg er enig i at Evander er en spiller fra allerhøjeste hylde i superligaen. Han er god på bolden, og performer nogenlunde konsistent (ikke mange dårlige aktioner, og indimellem virkelig gode). Men jeg har endnu ikke set en præstation fra hans side der er lige så dominerende som eksempelvis Lucas imod FCK eller Randers(?)kampen - hvor han blandt andet scorer efter en helt umulig aflevering fra Børsting. Det siger vel også noget at Evander har 20 millioner kroners angribere foran sig (der ikke præsterer) og Lucas kan sætte Frederik Børsting op, som var han en rutineret målræv. Selv i Horsenskampen, som vel er en af de mindre iøjnefaldende i AaB trøjen, viser han igen og igen sin klasse. Børsting skud på stolpen er så latterligt godt taget ned, og midt i tæmningen registrerer han allerede hvor Børsting løber hen, og finder ham imellem tre forsvarsspillere på en kvadratmeter og med ryggen til.

Det er jo ikke fordi Lucas ligefrem har haft superbombere foran sig, og både Van Weert og Kaufmann har da også brændt nogle voldsomt store chancer. Han kunne sagtens have haft 3-4 assists mere, uden det ville kræve det helt vilde af medspillerne. Jeg husker umiddelbart VWs kæmpe chance i overtiden mod SønderjyskE, eller nogle af Patrick Olsens mega afbrændere lige under mål.

Jeg tror dog også at Evander bliver solgt dyrere, blandt andet af de grunde nævnt ovenover, men jeg synes ikke at han har vist sig at være en bedre fodboldspiller.
Glimrende analyse, som jeg er meget enig i. MEN:
Det er dog også klart, at kampen (imo) står imellem netop de to, når vi snakker ligaens bedste spiller. Fischer er svagt spillende, men selvfølgelig også en 'joker' når han er i form.
Der er vel ingen tvivl om at Dame N'Doye og Carlos Zeca er Superligaens bedste spillere? Deres kvaliteter holder også vand på internationalt niveau, hvilket både Lucas og Evander mangler at bevise. På samme hylde som Lucas og Evander finder vi i øvrigt også Erik Sviatchenko, Kamil Wilczek og Guillermo Varela, efter min mening.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 26. nov 2019, 16:44

Yankee skrev:
26. nov 2019, 16:31
jonas386 skrev:
26. nov 2019, 15:54
Jeg har ikke set alle FCMs kampe, men jeg er enig i at Evander er en spiller fra allerhøjeste hylde i superligaen. Han er god på bolden, og performer nogenlunde konsistent (ikke mange dårlige aktioner, og indimellem virkelig gode). Men jeg har endnu ikke set en præstation fra hans side der er lige så dominerende som eksempelvis Lucas imod FCK eller Randers(?)kampen - hvor han blandt andet scorer efter en helt umulig aflevering fra Børsting. Det siger vel også noget at Evander har 20 millioner kroners angribere foran sig (der ikke præsterer) og Lucas kan sætte Frederik Børsting op, som var han en rutineret målræv. Selv i Horsenskampen, som vel er en af de mindre iøjnefaldende i AaB trøjen, viser han igen og igen sin klasse. Børsting skud på stolpen er så latterligt godt taget ned, og midt i tæmningen registrerer han allerede hvor Børsting løber hen, og finder ham imellem tre forsvarsspillere på en kvadratmeter og med ryggen til.

Det er jo ikke fordi Lucas ligefrem har haft superbombere foran sig, og både Van Weert og Kaufmann har da også brændt nogle voldsomt store chancer. Han kunne sagtens have haft 3-4 assists mere, uden det ville kræve det helt vilde af medspillerne. Jeg husker umiddelbart VWs kæmpe chance i overtiden mod SønderjyskE, eller nogle af Patrick Olsens mega afbrændere lige under mål.

Jeg tror dog også at Evander bliver solgt dyrere, blandt andet af de grunde nævnt ovenover, men jeg synes ikke at han har vist sig at være en bedre fodboldspiller.
Glimrende analyse, som jeg er meget enig i. MEN:
Det er dog også klart, at kampen (imo) står imellem netop de to, når vi snakker ligaens bedste spiller. Fischer er svagt spillende, men selvfølgelig også en 'joker' når han er i form.
Der er vel ingen tvivl om at Dame N'Doye og Carlos Zeca er Superligaens bedste spillere? Deres kvaliteter holder også vand på internationalt niveau, hvilket både Lucas og Evander mangler at bevise. På samme hylde som Lucas og Evander finder vi i øvrigt også Erik Sviatchenko, Kamil Wilczek og Guillermo Varela, efter min mening.
Meget enig.

Lucas er en fremragende spiller målt på superliganiveau, men han har endnu ikke bevist sig for alvor når niveauet bliver højere. Hans tekniske overlegenhed stråler igennem når vi møder "nem" modstand i Superligaen, især hvis kampen bliver på vores præmisser. Så er han virkelig en fryd for øjet. Fungerer holdet derimod ikke rigtig og er modstanderen væsentligt bedre, har han det med at falde lidt ud. Det bliver hans store hurdle den dag han igen søger udenlands og hvor tingene ikke bliver bygget op omkring ham. Det kunne også blive Evanders problem, omend jeg må indrømme at jeg ikke har set så mange Ikast kampe.

Der er spillere som N'Doye og Zeca altså bare trådt i karakter når scenen er blevet større. Især Zeca er mindre i øjnefaldende som type, men bundsolid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2019, 16:50

Yankee skrev:
26. nov 2019, 16:31
Det er dog også klart, at kampen (imo) står imellem netop de to, når vi snakker ligaens bedste spiller. Fischer er svagt spillende, men selvfølgelig også en 'joker' når han er i form.
Der er vel ingen tvivl om at Dame N'Doye og Carlos Zeca er Superligaens bedste spillere? Deres kvaliteter holder også vand på internationalt niveau, hvilket både Lucas og Evander mangler at bevise. På samme hylde som Lucas og Evander finder vi i øvrigt også Erik Sviatchenko, Kamil Wilczek og Guillermo Varela, efter min mening.
Det har du ret i. Jeg synes dog at spillere som Sviatchenko, Wilczchek og især Zeca også er spillere der er gode grundet nogle af deres ikke-fodbold kvaliteter. Zeca har eksempelvis et tilstedeværd på en fodboldbane, som jeg ikke kan huske mange AaB'ere har haft. Jeg modererer mit udsagn til 'bedste spillere med bolden'. Jeg forventer altid at der sker noget når Lucas har den. Zeca er modsat en sikker spiller, i begge ender, ligesom Ndoye er decideret modbydelig i boksen.
Men jeg skal da også indrømme, at det kan være svært med de sammenligninger på tværs af positioner. Jeg ville da gerne have både Sviatchenko, Wilczek og Varela i AaB, men jeg ville ikke bytte, hvis det omvendt betød at Lucas røg den anden vej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af gravballe » 27. nov 2019, 10:14


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 27. nov 2019, 13:16

gravballe skrev:
27. nov 2019, 10:14
den sindsyge sag bliver ved

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ri/7890068
Fedt at han prøvede at sælge det hele som "bullshit story" over telefonen til oneside i søndags.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar