Kristoffer Pallesen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Yankee » 29. nov 2019, 17:27

Funky skrev:
29. nov 2019, 17:11
RicoBR02 skrev:
29. nov 2019, 15:26
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor vi skal nedgøre en mand der altid kæmper røven ud af bukserne som Pallesen gør! Han er ikke noget teknisk geni, men han kæmper satme for trøjen. Jeg er godt tilfreds med de 4 år!
Enig. Manden har hævet niveauet og er helt åbenlyst til større gavn for AaB end folk herinde generelt vil anerkende - og selv hvis han ikke var, så stikker tonen da af. Tillykke til AaB og Pallesen, det har været en lang indflyvning, lad os få 4 gode, stabile år på hb.
Uanset hvor tilfreds man er med hans præstationer de sidste par år, så er det:

1) Dumt at give en 29-årig spiller en 4-årig kontrakt
2) Dumt at give en rendyrket speed-spiller kontrakt indtil han bliver 33
3) Dumt at binde klubben til en lang kontrakt inden den nye sportschef er på plads

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af RicoBR02 » 29. nov 2019, 18:48

Yankee skrev:
29. nov 2019, 17:27
Funky skrev:
29. nov 2019, 17:11
RicoBR02 skrev:
29. nov 2019, 15:26
Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor vi skal nedgøre en mand der altid kæmper røven ud af bukserne som Pallesen gør! Han er ikke noget teknisk geni, men han kæmper satme for trøjen. Jeg er godt tilfreds med de 4 år!
Enig. Manden har hævet niveauet og er helt åbenlyst til større gavn for AaB end folk herinde generelt vil anerkende - og selv hvis han ikke var, så stikker tonen da af. Tillykke til AaB og Pallesen, det har været en lang indflyvning, lad os få 4 gode, stabile år på hb.
Uanset hvor tilfreds man er med hans præstationer de sidste par år, så er det:

1) Dumt at give en 29-årig spiller en 4-årig kontrakt
2) Dumt at give en rendyrket speed-spiller kontrakt indtil han bliver 33
3) Dumt at binde klubben til en lang kontrakt inden den nye sportschef er på plads
1) Hvorfor?
2) men hvorfor?
3) ja lige der må jeg erkende at jeg ikke er enig.

Det er jo lige præcis pga hans præstationer at han får kontrakten..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Yankee » 29. nov 2019, 19:25

RicoBR02 skrev:
29. nov 2019, 18:48
1) Hvorfor?
2) men hvorfor?
3) ja lige der må jeg erkende at jeg ikke er enig.

Det er jo lige præcis pga hans præstationer at han får kontrakten..
Man skal jo helst give kontrakter ud fra hvordan spilleren kommer til at præstere og ikke hvordan han har præsteret.

Enrico
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. sep 2007, 12:00
Geografisk sted: Århus

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Enrico » 29. nov 2019, 20:02

Yankie vi er desværre i en position, hvor vi ikke kan vælge (ikke engang fra hylde to p.t) Vi må tage til takke med Pallesen,som jeg synes har vokset med opgaven og har været solidt spillende men som man siger money rules, og hvis vi skal op og have en fra en anden hylde er det desværre nok nødvendigt med nogle storinvestorer på sigt hvis vi gerne vil indfrie vores forventninger .Sad but true.
Mvh Enrico

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jakobsen » 29. nov 2019, 20:09

Enrico skrev:
29. nov 2019, 20:02
Yankie vi er desværre i en position, hvor vi ikke kan vælge (ikke engang fra hylde to p.t) Vi må tage til takke med Pallesen,som jeg synes har vokset med opgaven og har været solidt spillende men som man siger money rules, og hvis vi skal op og have en fra en anden hylde er det desværre nok nødvendigt med nogle storinvestorer på sigt hvis vi gerne vil indfrie vores forventninger .Sad but true.
Mvh Enrico
Det rationale har jeg nu svært ved at følge. Pallesen er rutineret og får givet en god løn. Er det ikke her man i ånd med strategien burde bruge egen avl i stedet eller finde et talent som har samme niveau, men større potentiale. I øvrigt synes jeg, at det er vanvid at binde os så længe til en spiller på det nivau. Han er ikke en gang hylde to eller det der ligner. Pallesen er for dårlig, passer dårligt til det trænerne siger de gerne vil med deres backs og helt og aldels fejlcastet for spillestilen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Enrico
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. sep 2007, 12:00
Geografisk sted: Århus

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Enrico » 29. nov 2019, 20:23

Jacobsen du har ret i vi bruge vores talenter hvis de har niveauet, men der står desværre ikke nogle på spring i øjeblikket der kan hæve barren.Jeg havde da håbet at vi kunne bringe Dalle tilbage, men som Lynge sagde går han nok ikke for en bankelevløn. Så hvis vi skal bruge din tese angående spillere med et højere niveau, så må vi som klub ud og bruge flere penge på scouting (som der også er blevet nævnt herinde før)
Mvh Enrico og god aften :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jakobsen » 29. nov 2019, 20:28

Enrico skrev:
29. nov 2019, 20:23
Jacobsen du har ret i vi bruge vores talenter hvis de har niveauet, men der står desværre ikke nogle på spring i øjeblikket der kan hæve barren.Jeg havde da håbet at vi kunne bringe Dalle tilbage, men som Lynge sagde går han nok ikke for en bankelevløn. Så hvis vi skal bruge din tese angående spillere med et højere niveau, så må vi som klub ud og bruge flere penge på scouting (som der også er blevet nævnt herinde før)
Mvh Enrico og god aften :)
Det med scouting er vi ikke uenige i, men hvorfor ikke vente vi har ansat sportschef, scout etc.? Kristoffer Pallesen er jo ikke nogen unik spiller og det er ikke en spiller som klubber på vores niveau står i kø for at snuppe. Vi kunne sagtens vente og holde råderummet åbent for, at det nye setup er på plads. Ligeledes giver fire år slet ingen mening. Skal man have folk på så lange kontrakter skal det enten være talenter, hvor de førte år er billige eller de spillere du vil bygge op omkring. Det sidste er Pallesen ikke i nærheden af at have niveau til. Vi havde fint råd til at vente her og kunne enten have fundet bedre eller i det mindste tilsvarende og han var næppe blevet snuppet af andre mens vi sonderede markedet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Enrico
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. sep 2007, 12:00
Geografisk sted: Århus

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Enrico » 29. nov 2019, 20:53

Du har ret i at fire år er for lang en aftale ifht hans niveau, men 1 til 2 år havde været ønskværdigt, sådan man kunne scoute en spiller udefra eller vente på den næste Mæhle. Vi er ikke uenige i at setuppet skal være der først....men har vi så meget at skyde med rent økonomisk (ved godt der venter en aktieemission)
Mvh Enrico

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Mogens » 29. nov 2019, 22:22

Yankee skrev:
29. nov 2019, 19:25
RicoBR02 skrev:
29. nov 2019, 18:48
1) Hvorfor?
2) men hvorfor?
3) ja lige der må jeg erkende at jeg ikke er enig.

Det er jo lige præcis pga hans præstationer at han får kontrakten..
Man skal jo helst give kontrakter ud fra hvordan spilleren kommer til at præstere og ikke hvordan han har præsteret.
På den anden side vil det også være mærkeligt at give en fuldkommen nobody en kontrakt, fordi man tror, at han pludselig opper sig og bliver en stjerne.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Mogens » 29. nov 2019, 22:23

Måske jeg ikke forstår mekanismerne og en sportschefs opgave, men hvorfor er det SÅ mærkeligt, at forlænge uden en sportschef? Jeg vil sgu hellere have, at en træner ønsker en spiller, end en sportschef gør.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 29. nov 2019, 22:34

Mogens skrev:
29. nov 2019, 22:23
Måske jeg ikke forstår mekanismerne og en sportschefs opgave, men hvorfor er det SÅ mærkeligt, at forlænge uden en sportschef? Jeg vil sgu hellere have, at en træner ønsker en spiller, end en sportschef gør.
Enig. Og Bælum har ikke lagt skjul på, at han og Friis altså kører tingene nu OG i det kommende transfervindue. jeg gætter på, at Friis er ganske godt tilfreds med Pallesens bidrag til truppen, og ser ham som en solid option på hb de næste 3-4 år. Ikke nødvendigvis som en spiller, der skal spille samtlige kampe, men måske netop som en spiller, som også kan affinde sig med, at der måske på et tidspunkt kommer et ungt talent, som skal oplæres og lempes ind på pladsen.

For helt ærligt, Dalle er sgu lidt langt væk nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Klaus » 29. nov 2019, 23:20

Jeg tillader mig at være glad for den forlængelse. Pallesen har spillet en god sæson, og det er som om han omsider er ved at vise noget af det vi forventede af ham da han kom. 4 år er en lang kontrakt, men på den anden side er længden af kontrakten vel også et forhandlingsparameter i forhold til lønnen?? Jeg tænker De årlige udgifter til spilleren måske bliver noget lavere, når han får en god jobsikkerhed. Uanset hvad er det bare om at krydse hvad krydses kan for at Pallesen opadgående formkurve vil fortsætte.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af andreasaab89 » 30. nov 2019, 07:24

Klaus skrev:
29. nov 2019, 23:20
Jeg tillader mig at være glad for den forlængelse. Pallesen har spillet en god sæson, og det er som om han omsider er ved at vise noget af det vi forventede af ham da han kom. 4 år er en lang kontrakt, men på den anden side er længden af kontrakten vel også et forhandlingsparameter i forhold til lønnen?? Jeg tænker De årlige udgifter til spilleren måske bliver noget lavere, når han får en god jobsikkerhed. Uanset hvad er det bare om at krydse hvad krydses kan for at Pallesen opadgående formkurve vil fortsætte.
[/quote

Palle er hurtigt og er blevet bedre i småspillet op ad banen
Mener dog stadig det værste er at han ingen slutprodukt har. Han laver stadig farlige defensive fejl. Samtidig laver han jo aldrig assist etc. Et godt eksempel er den assist ahlman lige laver til Abildgaard sidst. Sådan en vil du bare aldrig se Palle lave
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af jonas386 » 30. nov 2019, 14:32

Der findes bare 100 højrebacks imellem Pallesen og Dalsgaard. Man kunne sagtens have fundet et alternativ. Jeg ville da ønske at Pallesen var en klar profil, men jeg synes desværre at hans topniveau kun lige er til Superliganiveau. Vi skal gerne stile højere. Især med spillere der er på vej i karrierens efterår.

Jeg kunne forstå en kort forlængelse, 1-2 år, hvis man ville købe tid. Men 4 år er alt alt for meget.

Nå. Vi må håbe det er til lavere løn, og Pallesen fra nu af begynder at vise landsholdsklasse. Jeg forudser dog mange frustrationer over de næste år, over denne forlængelse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Dampbarn » 30. nov 2019, 21:13

Håber han har været meget billig, og kun er tiltænkt som reserve.
Der mangler virkelig en ny højre back i truppen, så håber det stadig sker.
Hvis Pallesen fuldfører den nye kontrakt og spiller de fleste kampe, så kan vi statistisk set forvente 0-1 assist og 0 mål over de næste 4 år.
Hvis de har givet ham mere end en elevløn, så er det en katastrofe, at binde lønkroner i en spiller, som ikke bør være i nærheden af start opstillingen

Pallesen kan ikke forsvare, han kan ikke slå et indlæg, om så hans liv var afhængerig af det, han kan ikke læse spillet, han kan ikke lave mål eller assist. Han kan give energi, der ikke munder ud i noget og det er det. Det kan man få hos Børsting, og med flere mål ud af det, så hvorfor fanden forlænger man så med Pallesen..? Man giver simpelthen en 4 års kontrakt, til en af de spillere/fejlkøb, som er sværest at komme af med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2019, 22:14

Der er vel ingen, som oprigtig havde set den kontraktforlængelse komme. Men når forgængerne hedder Mæhle/Dalsgaard - så er det nok svært at leve op til forventningerne.

Pallesen har i 138 SL ikke scoret endnu, men venstrebacken - har været omkring landsholdet - Jakob Ahlmann har spillet 180 SL-kampe og lavet sølle tre mål. Så det er ikke den mest målrige spillertype i AaB, og havde vi ikke Allan Olesen på højreback i mesterskabssæsonen 2008. Nåede han nogensinde at score et mål for os, selvom han var absurd vigtig for holdet ?

Jeg synes dog, at Pallesen virker på nippet til at komme på assisttavlen og indgå rigtig meget i spillet. Selvom manglerne stadig er store. Vi skal også huske på, at selvom Pallesen er 29 år, så har han altså ikke spillet superliga i mere end 5-6 år. Så han har mindre mere SL-rutine end f.eks. Børsting på 24 år.

Prove us wrong, Pallesen!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Kristian » 30. nov 2019, 23:31

FlæskeFrank skrev:
30. nov 2019, 22:14
Der er vel ingen, som oprigtig havde set den kontraktforlængelse komme. Men når forgængerne hedder Mæhle/Dalsgaard - så er det nok svært at leve op til forventningerne.

Pallesen har i 138 SL ikke scoret endnu, men venstrebacken - har været omkring landsholdet - Jakob Ahlmann har spillet 180 SL-kampe og lavet sølle tre mål. Så det er ikke den mest målrige spillertype i AaB, og havde vi ikke Allan Olesen på højreback i mesterskabssæsonen 2008. Nåede han nogensinde at score et mål for os, selvom han var absurd vigtig for holdet ?

Jeg synes dog, at Pallesen virker på nippet til at komme på assisttavlen og indgå rigtig meget i spillet. Selvom manglerne stadig er store. Vi skal også huske på, at selvom Pallesen er 29 år, så har han altså ikke spillet superliga i mere end 5-6 år. Så han har mindre mere SL-rutine end f.eks. Børsting på 24 år.

Prove us wrong, Pallesen!
Allan Olesen scorede 1 mål i en Viasat cup kamp mod Sønderjyske fra straffepletten :-)

Hvis man går 2 årtier tilbage er listen faktisk lidt sjov i forhold til assist og mål fra højre backs.

Pallesen har noget at bevise, men med et snit som han har nu ender han jo på det samme som de fleste af dem vi har haft.
Dalsgaard og Priske markere sig markant i hvert deres årti.

Pallesen - 1 assist og 0 mål (59 kampe)
Mæhle - 3 assist og 1 mål (24 kampe)
Dalsgaard - 17 assist og 9 mål (177 kampe)
Bøgelund - 3 assist og 1 mål (77 kampe)
Olesen - 7 assist og 0 mål (172 kampe)
Priske - 13 assist og 1 mål (121 kampe)

Og nej statistik kan som sådan ikke bruges til alverden. For ingen er i tvivl om at Bøgelund og Olesen er bedre defensivt end Pallesen.
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af FlæskeFrank » 30. nov 2019, 23:58

Hvordan kunne jeg glemme i et mål fra en Viasat Cup-kamp???!!!

I øvrigt kan man passende sætte Patrick Kristensen og 289 kampe, 8 mål og 12 assist ind sammen med de andre.

Spørgsmålet for især Mæhle, Dalsgaard og måske Kristensen er, hvor de spillede på banen, da de lavede mål. De er jo blevet omskolet.

Og jeg tror heller ikke, at Pallesen nogensinde giver holdet samme ro, som Bøgelund og Olesen gav holdet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af AaB1978 » 1. dec 2019, 09:42

Fra Nordjyske:
Han ønsker ikke at fortælle om deltaljerne i den nye kontrakt, men ifølge NORDJYSKEs oplysninger har han til gengæld for den lange kontrakt måttet acceptere en mindre lønnedgang.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Dalbjerg » 3. dec 2019, 11:01

FlæskeFrank skrev:
30. nov 2019, 22:14
Der er vel ingen, som oprigtig havde set den kontraktforlængelse komme. Men når forgængerne hedder Mæhle/Dalsgaard - så er det nok svært at leve op til forventningerne.

Pallesen har i 138 SL ikke scoret endnu, men venstrebacken - har været omkring landsholdet - Jakob Ahlmann har spillet 180 SL-kampe og lavet sølle tre mål. Så det er ikke den mest målrige spillertype i AaB, og havde vi ikke Allan Olesen på højreback i mesterskabssæsonen 2008. Nåede han nogensinde at score et mål for os, selvom han var absurd vigtig for holdet ?

Jeg synes dog, at Pallesen virker på nippet til at komme på assisttavlen og indgå rigtig meget i spillet. Selvom manglerne stadig er store. Vi skal også huske på, at selvom Pallesen er 29 år, så har han altså ikke spillet superliga i mere end 5-6 år. Så han har mindre mere SL-rutine end f.eks. Børsting på 24 år.

Prove us wrong, Pallesen!
På nippet til at lave assist?

Jeg så må jeg bare sige, at man har haft lukket øjne, alle de gange hvor Pallesen har lavet et indlæg..

Jeg var rystet over hans lave niveau på indlæg, da han kom til klubben, og det er altså ikke blevet bedre.

Og det er lige meget om det er højt indlæg, eller et cut-back.

Besvar