KMD cup 2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: KMD cup 2020

Indlæg af FlemmingG » 10. jan 2020, 23:10

Synes nu også man i glimt, så nogle rigtig fine færdigheder hos Jeppe P. Har et rigtig fint og hurtigt drev med bolden. Gabriel Alves også en rigtig fin præstation. Tror bare han er for klejn, hvis vi kigger Superliga potentiale - der har jeg væsentligt større tiltro til Jeppe P.
Generelt synes jeg der var en fed energi og agressivitet over vores hold - godt at se.
Og lad os da så håbe at Kusk kan begynde at blomstre igen. Han var stærkt spillende her til aften, overfør venligst det til grønsværen her i foråret

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: KMD cup 2020

Indlæg af KongGulerod » 11. jan 2020, 00:12

Gabriel har en fed personlighed, men han virker desværre ikke stærk nok fysisk. Jeg håber personligt, at AaB giver ham chancen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: KMD cup 2020

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2020, 00:15

På TV var de fleste unge for klejne til at tro dem en chance på superliganiveau. Men vindermentaliteten er åbenbart tilstede. Det kan bringe folk langt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Jakobsen » 11. jan 2020, 00:19

Jeppe P fik et par point hos mig ovenpå hans kompromisløse duel med to Brøndby svin i det ene hjørne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Maglau » 11. jan 2020, 11:10

Jeg sad og nød at vi var suverænt det bedst teknisk spillende hold. Samtidig er lidt fortvivlet - hvor fanden er det set går galt i transformationen til at gøre de her unge tekniske knægte til superliga stjerner.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis de havde spillet i FCN - så havde vo allerede set dem flere gange på TV.
De havde ikke ladet sig begrænse af at knægten med brasser navnet er for klejn.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Hanga » 11. jan 2020, 11:26

Maglau skrev:
11. jan 2020, 11:10
Jeg sad og nød at vi var suverænt det bedst teknisk spillende hold. Samtidig er lidt fortvivlet - hvor fanden er det set går galt i transformationen til at gøre de her unge tekniske knægte til superliga stjerner.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis de havde spillet i FCN - så havde vo allerede set dem flere gange på TV.
De havde ikke ladet sig begrænse af at knægten med brasser navnet er for klejn.
Der er milevidt forskel på at spille indendørs og udendørs. Der hvor vi kan bedømme vores u-spillere er i u17/19 turneringen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: KMD cup 2020

Indlæg af FIDEL » 11. jan 2020, 15:03

Hanga skrev:
11. jan 2020, 11:26
Maglau skrev:
11. jan 2020, 11:10
Jeg sad og nød at vi var suverænt det bedst teknisk spillende hold. Samtidig er lidt fortvivlet - hvor fanden er det set går galt i transformationen til at gøre de her unge tekniske knægte til superliga stjerner.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis de havde spillet i FCN - så havde vo allerede set dem flere gange på TV.
De havde ikke ladet sig begrænse af at knægten med brasser navnet er for klejn.
Der er milevidt forskel på at spille indendørs og udendørs. Der hvor vi kan bedømme vores u-spillere er i u17/19 turneringen.
Og der går det ikke skide godt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: KMD cup 2020

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2020, 15:37

Kan man se højdepunkter et sted?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Maglau » 11. jan 2020, 19:06

Hanga skrev:
11. jan 2020, 11:26
Maglau skrev:
11. jan 2020, 11:10
Jeg sad og nød at vi var suverænt det bedst teknisk spillende hold. Samtidig er lidt fortvivlet - hvor fanden er det set går galt i transformationen til at gøre de her unge tekniske knægte til superliga stjerner.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis de havde spillet i FCN - så havde vo allerede set dem flere gange på TV.
De havde ikke ladet sig begrænse af at knægten med brasser navnet er for klejn.
Der er milevidt forskel på at spille indendørs og udendørs. Der hvor vi kan bedømme vores u-spillere er i u17/19 turneringen.
Jeg ved selvfølgelig godt at der er forskel. Men i går viste de unge spillere er højt teknisk niveau som jeg gerne så blev overført til superliga holdet. Det viser jo at der i AaB er teknisk dygtige spille a la FCN og ikke alle Pallesen og Abildgaard typer
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: KMD cup 2020

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2020, 19:43

Vævre tekniske typer kan da også sagtens spille superliga. Det er "bare" et spørgsmål om at være hurtig nok på bolden, og kunne læse spillet. Noget der kan trænes. Men ofte (er mit indtryk) vælges marginalt stærkere spillere - rent fysisk - over de mindre men bedre teknikere. Især i dansk fodbold, hvor man virker bange for at smide dem for løverne.

Se bare Tengstedt hos os, og så ift eksempelvis Klitten (der dog ikke ligefrem er noget fysisk monster) eller Børsting, der så har andre kvaliteter. Muligt der så er andre faktorer som kontaktforlængelse der spiller ind
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Jakobsen » 11. jan 2020, 20:10

jonas386 skrev:
11. jan 2020, 19:43
Vævre tekniske typer kan da også sagtens spille superliga. Det er "bare" et spørgsmål om at være hurtig nok på bolden, og kunne læse spillet. Noget der kan trænes. Men ofte (er mit indtryk) vælges marginalt stærkere spillere - rent fysisk - over de mindre men bedre teknikere. Især i dansk fodbold, hvor man virker bange for at smide dem for løverne.

Se bare Tengstedt hos os, og så ift eksempelvis Klitten (der dog ikke ligefrem er noget fysisk monster) eller Børsting, der så har andre kvaliteter. Muligt der så er andre faktorer som kontaktforlængelse der spiller ind
Præcis, det er hurtighed på bolden og løbepensum som vil være vigtigt for dem. Der løbes mere og mere i international fodbold så du kan ikke bare være en god tekniker. Der har vi måske haft lidt problemer med Bruhn og Kusk i anden omgang, men vi har jo generelt manglet dem der kan åbne et hold.

Jeg ser dog et stort problem i forhold til en mere tekniske betonet spillestil og det er fundamentet på holdet i central midt og midterforsvar. Jeg ser simpelthen ikke spillere som Thelander, Kasper P eller Magnus Christensen som specielt fordrende for den spillestil. Magnus ville sikkert være et hit i Viborg eller Haderslev, men han er simpelthen for dårlig/ideforaldt pasningssspiller og slet ikke dynamisk nok til et hold der spiller hurtigt pasningsspil. Det er jo ikke fordi Magnus skulle være Henrik Dalsgaard hurtig for at fungere, men jeg synes han er for langsom i tanke og handling og slet ikke kan flytte sig med spillet. Jeg tror i og for sig, at man helst skal have en mere løbestærk 6'er i moderne fodbold.

Derudover bliver det jo i en meget offensiv stil vigtigt at vores forsvarsspillere kan magte mere selv og kan være med til at bygge op. Okore kan i nogle situationer stadig løse 1-mod-1 situatiioner selv og løse det hvis han begår fejl, men P og Thelander er jo hhv. leverpostejs markeringsspiller og duelspiller. Vi kan sagtens bruge en duelspiller, men jeg tror vi vil få problemer med Thelanders fart over tid. Derudover er vores backs jo hverken pasningssstærke eller de wings vi havde en gang. Hvis man bekender sig rent til en mere teknisk stil mener jeg faktisk, at en større udskiftning af defensiven skal til. Det blev syltet under Gaarde i mange omgange og der er blevet castet meget dårligt til, hvad vi har manglet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: KMD cup 2020

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2020, 03:13

Hurtighed skal ikke forstås som fart. Det skal forstås som hvor hurtigt du kan modtage bolden og sende den fornuftigt videre. Det er selvfølgelig godt hvis der også er noget fart i stængerne, men ellers er det et spørgsmål om hvor mange berøringer man har brug for pr. Aktion, og hvor hurtigt man læser spillet.

Der er også behov for de fysisk stærkere typer, og de mentalt stærke indpiskere, men der er masser af plads til de vævre teknikere, hvis de teknisk set er dygtige nok.
Nicolaj Thomsen er et godt eksempel på en spiller der ikke excellerer i hverken fart eller fysik, men med overblik og teknik stadig kan være en vigtig spiller på det rigtige hold. Det samme kan siges om Lucas, selvom han er hurtigere end man umiddelbart skulle tro
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Mogens » 13. jan 2020, 11:46

Altid-for-Aalborg skrev:
10. jan 2020, 22:47
Lavede brøndby’s fans dumheder igen?
Så ikke stævnet, kan bare se kommentare inde på bold.dk
Dummeste spørgsmål ever :D ?

De magter bare ikke at opføre sig nogenlunde normalt. De brækkede stolesæder af og tyrede dem efter andre fans og politiet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: KMD cup 2020

Indlæg af FIDEL » 13. jan 2020, 16:56

Kan ikke rigtigt hidse mig op over denne KMD cup. Det er i mine øjne en ligegyldig turnering. Fint, at andre jubler over et trofæ i indendørsfodbold - jeg kan bare ikke... :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Buzz Killington » 13. jan 2020, 16:57

FIDEL skrev:
13. jan 2020, 16:56
Kan ikke rigtigt hidse mig op over denne KMD cup. Det er i mine øjne en ligegyldig turnering. Fint, at andre jubler over et trofæ i indendørsfodbold - jeg kan bare ikke... :thumbsup:
Ja, folk er helt oprigtigt ved at gå helt amok herinde i glædesrus. Det er mindst som i 13/14
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Brodernumsi » 13. jan 2020, 21:37

Buzz Killington skrev:
13. jan 2020, 16:57
FIDEL skrev:
13. jan 2020, 16:56
Kan ikke rigtigt hidse mig op over denne KMD cup. Det er i mine øjne en ligegyldig turnering. Fint, at andre jubler over et trofæ i indendørsfodbold - jeg kan bare ikke... :thumbsup:
Ja, folk er helt oprigtigt ved at gå helt amok herinde i glædesrus. Det er mindst som i 13/14
Ja puha, mere emo tak!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KMD cup 2020

Indlæg af Hovedet » 14. jan 2020, 20:47

Buzz Killington skrev:
13. jan 2020, 16:57
FIDEL skrev:
13. jan 2020, 16:56
Kan ikke rigtigt hidse mig op over denne KMD cup. Det er i mine øjne en ligegyldig turnering. Fint, at andre jubler over et trofæ i indendørsfodbold - jeg kan bare ikke... :thumbsup:
Ja, folk er helt oprigtigt ved at gå helt amok herinde i glædesrus. Det er mindst som i 13/14
Og iflg. rygterne var der lige så mennesker i Aalborgs gader efter sejren i KMD Cup som på en gennemsnitlig fredag aften :aabfan:

Besvar