Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 28. jan 2020, 20:59

Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Det virker da ikke til at de ved det. I sommers prioriterede man at skrive med to spillere på 27 og 28 til midterforsvaret og de sidste par år har man brugt alle transferkronerne på spillere mellem 23 og 27.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Nestor » 28. jan 2020, 21:33

Gaarde6 skrev:
28. jan 2020, 15:51
Yankee skrev:
28. jan 2020, 09:52
Gaarde6 skrev:
27. jan 2020, 22:00

Jeg er slet ikke uenig.
Vil også gerne vi henter unge spillere vi kan sælge igen.
Spørgsmålet er så om vi kan blive fast top 4 på den måde? Det er jo lidt FCN artigt og de er om nogle, vanvittig gode når det kører! Og elendige når det ikke gør. Vil gerne have Thomsen. Men vil hellere have en klasse 6,er og en hurtig kant.
Tror bare der skal mere til en ungdoms spillere, hvis vi skal være fast top 4.
For at få i top-4 skal man jo først være i top-6 når ligaen skiller. Det har FCN været 3/3 gange i den nye struktur og AaB kun 1/3 - selvom AaB i perioden har investeret historiske summer i spillerindkøb og -lønninger.

Der skal selvfølgelig være en god balance mellem ungdom og rutine, men vi risikerer også at balancen på holdet tipper. Der er næsten ingen salgsværdi i spillere over 27. Den absolutte best case er fx Wilczek eller Kadrii - to salg, der på ingen måde gør Brøndby og OB rige.

Lige nu ser AaBs opstilling sådan ud:

26
29 - 27 - 27 - 29
23 - 22 - 25
28 - 29 - 25

Og de primære reserver er Hansen (24), Paddy (32), Thelander (28), Abildgaard (23) og Børsting (24).

Der kan sagtens være salgspotentiale i Rinne, Fossum og Lucas selvom de er 23-26, men generelt er der absolut ikke behov for flere "performance"-spillere. Der skal fokus på potentiale og videresalg, hvis AaB skal have en fremtid i top-6/4.
Helt enig.
Jeg ser også hellere unge spillere ind, med videre salgs potentiale.
Jeg er også af den holdning at der skal noget rutine ind, som en balance på holdet.
Mht til Thomsen synes jeg bare (hvis han er i form) at han er bedre , end de fleste af dem vi har på midten i forvejen.
Fakta er jo bare at en fodboldspillers guldalder ligger, når de er 27 - 30 år, og der skal vi op, hvis vi ligge med i toppen.
AaBs gennemsnitalder er lige nu 26 år.
Hvis vi vil spille med lutter unge spillere, bliver det en stadig kamp om bare at komme i Top-6.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 28. jan 2020, 21:44

Yankee skrev:
28. jan 2020, 20:59
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Det virker da ikke til at de ved det. I sommers prioriterede man at skrive med to spillere på 27 og 28 til midterforsvaret og de sidste par år har man brugt alle transferkronerne på spillere mellem 23 og 27.
Uden helt at have føling med tingene, så er det min opfattelse at det er langt dyrere at købe unge spillere med potentiale, der stadig er gode nok til at vi kan bruge dem, end det er at finde de spillere vi ellers har købt. Jeg er dog enig i at vores transfers har lidt slagside, men vi mangler altså også et solidt fundament, der skan sætte prop i bundniveauet, hvis vi for alvor skal kunne udvikle de unge spillere samtidig med at vi skaber resultater.

Jeg ville nu heller ikke være tilfreds, hvis vi skulle være en klub der kun satsede på at skabe talenter. Det må være et underordnet mål ift. at vinde fodboldkampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 28. jan 2020, 21:47

Pastorius skrev:
28. jan 2020, 21:44
Yankee skrev:
28. jan 2020, 20:59
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Det virker da ikke til at de ved det. I sommers prioriterede man at skrive med to spillere på 27 og 28 til midterforsvaret og de sidste par år har man brugt alle transferkronerne på spillere mellem 23 og 27.
Uden helt at have føling med tingene, så er det min opfattelse at det er langt dyrere at købe unge spillere med potentiale, der stadig er gode nok til at vi kan bruge dem, end det er at finde de spillere vi ellers har købt. Jeg er dog enig i at vores transfers har lidt slagside, men vi mangler altså også et solidt fundament, der skan sætte prop i bundniveauet, hvis vi for alvor skal kunne udvikle de unge spillere samtidig med at vi skaber resultater.

Jeg ville nu heller ikke være tilfreds, hvis vi skulle være en klub der kun satsede på at skabe talenter. Det må være et underordnet mål ift. at vinde fodboldkampe.
Jeg deler din opfattelse. Talenter der kan træde direkte ind i startopstillingen er voldsomt dyre. Det er dem de fleste store klubber sigter efter. Se blot hvad FCK betaler for Kaufmann.

AaB’s taktik på transfermarkedet har længe været at man helst henter rutinerede spillere til at supplere vores egne talenter. Det er derfor vores talentafdeling der helst skal levere salgspotentiale.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 29. jan 2020, 09:28

Pastorius skrev:
28. jan 2020, 21:44

Uden helt at have føling med tingene, så er det min opfattelse at det er langt dyrere at købe unge spillere med potentiale, der stadig er gode nok til at vi kan bruge dem, end det er at finde de spillere vi ellers har købt. Jeg er dog enig i at vores transfers har lidt slagside, men vi mangler altså også et solidt fundament, der skan sætte prop i bundniveauet, hvis vi for alvor skal kunne udvikle de unge spillere samtidig med at vi skaber resultater.

Jeg ville nu heller ikke være tilfreds, hvis vi skulle være en klub der kun satsede på at skabe talenter. Det må være et underordnet mål ift. at vinde fodboldkampe.
Joh, men til gengæld er spillere fra 26-29 langt, langt dyrere i løn og sign-on-fee. Hvis man i stedet går efter spillere i 16-18-års-alderen, kan man få meget mere for pengene, selvom usikkerheden selvfølgelig også er større. Det er trenden hos konkurrenterne i øjeblikket og derfor er det glædeligt at høre om Valgeir, der netop er et eksempel på dette og et tegn på at man har droppet Gaardes holdning om ikke at hente 16-18-årige spillere uden for Nordjylland. De skal selvfølgelig have nogle års modning før de er Superliga-klar, men det gælder jo også for de lokale talenter.

Jeg er enig i at AaB skal være en topklub, men vi må jo konstatere at modellen med at købe dyre, gamle spillere udefra ikke holder rent økonomisk. AaB laver, trods salget af Kaufmann, et samlet underskud i 2019 og 2020 på mindst 30-40 mio. kr. Hvordan skal man vende det til en positiv case? Det kræver et europæisk gruppespil hver andet år eller 2-3 Kaufmann-salg hvert eneste år. Det er jo ikke på nogen måde realistisk - heller ikke hvis man får en udenlandsk investor til at spytte svarende til 1-2 års budget ind i klubben. Det forlænger bare pinen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 29. jan 2020, 09:34

Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2020, 09:50

Yankee skrev:
29. jan 2020, 09:28
Pastorius skrev:
28. jan 2020, 21:44

Uden helt at have føling med tingene, så er det min opfattelse at det er langt dyrere at købe unge spillere med potentiale, der stadig er gode nok til at vi kan bruge dem, end det er at finde de spillere vi ellers har købt. Jeg er dog enig i at vores transfers har lidt slagside, men vi mangler altså også et solidt fundament, der skan sætte prop i bundniveauet, hvis vi for alvor skal kunne udvikle de unge spillere samtidig med at vi skaber resultater.

Jeg ville nu heller ikke være tilfreds, hvis vi skulle være en klub der kun satsede på at skabe talenter. Det må være et underordnet mål ift. at vinde fodboldkampe.
Joh, men til gengæld er spillere fra 26-29 langt, langt dyrere i løn og sign-on-fee. Hvis man i stedet går efter spillere i 16-18-års-alderen, kan man få meget mere for pengene, selvom usikkerheden selvfølgelig også er større. Det er trenden hos konkurrenterne i øjeblikket og derfor er det glædeligt at høre om Valgeir, der netop er et eksempel på dette og et tegn på at man har droppet Gaardes holdning om ikke at hente 16-18-årige spillere uden for Nordjylland. De skal selvfølgelig have nogle års modning før de er Superliga-klar, men det gælder jo også for de lokale talenter.

Jeg er enig i at AaB skal være en topklub, men vi må jo konstatere at modellen med at købe dyre, gamle spillere udefra ikke holder rent økonomisk. AaB laver, trods salget af Kaufmann, et samlet underskud i 2019 og 2020 på mindst 30-40 mio. kr. Hvordan skal man vende det til en positiv case? Det kræver et europæisk gruppespil hver andet år eller 2-3 Kaufmann-salg hvert eneste år. Det er jo ikke på nogen måde realistisk - heller ikke hvis man får en udenlandsk investor til at spytte svarende til 1-2 års budget ind i klubben. Det forlænger bare pinen.
Jeg synes det er for letkøbt at konstatere at det ikke fungerer at købe “dyre, gamle spillere” og at man nu istedetfor skal købe ungt. Selvfølgelig skal der kæbes rutinerede spillere også. Men det handler om at kæbe de rigtige! De er ikke nødvendigvis fejlet fordi de er over 25 pr gamle. Men vores scouting har været rædselsfuld (Holgersson, Safranko som de klareste eksempler). Vi skal købe de RIGTIGE spillere. Og efter min mening skal det være en blanding af unge, ærgerrige spillere udefra OG erfarne folk. Og så er der en hel essentiel ting der ikke nævnes og det er kontinuitet. Det ærgrer mig st der i moderne fodbold i Danmark ikke længere er mulighed for at spille et hold sammen fordi hver gang der er en ung spiller der stikker lidt ud over den grå masse så skal han absolut skydes af. Og det er jo der hvor jeg er imod din pointe om kun at købe ungt. Når vi køber spillere i slutningen af 20’erne er der større mulighed for at holde dem i flere år. Fordi udlængslen nok ikke er så stor. Og SÅ kan man bygge noget op.

Kort sagt skal vi have en balance med erfarne og dygtige (ældre) folk som stamme på holdet og så skal der naturligvis være plads til de unge folk når de er gode nok.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 29. jan 2020, 10:04

FIDEL skrev:
29. jan 2020, 09:34
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.
Jeg ved ikke om det viser andet end at man har lov til at være heldig. Det er jo ikke fordi SE har fundet en eller anden formel der har gjort dem til et permanent top 4 hold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 29. jan 2020, 10:21

Buzz Killington skrev:
29. jan 2020, 10:04
FIDEL skrev:
29. jan 2020, 09:34
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.
Jeg ved ikke om det viser andet end at man har lov til at være heldig. Det er jo ikke fordi SE har fundet en eller anden formel der har gjort dem til et permanent top 4 hold.
Nej, så nemt er det selvfølgelig ikke. Men at kalde en sølvmedalje heldig er nok at strække den. De havde et fasttømret hold, kontinuitet samt en god træner.
Så længe AaB ikke kommer i top 6, så er det absolut ingen grund til at konkludere, at de gør tingene rigtigt ude på Hornevej - tværtimod. Vi får ikke nok ud af hver enkelt spiller, og det er et stort problem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 29. jan 2020, 10:24

Klart, hvis man forventer en 20-23 årig spiller der med sikkerhed kan gå direkte ind og være en profil, så skal man være dygtig eller punge ud.

Men det er jo ikke nødvendigvis det der efterspørges lige nu. Det handler om at finde spillere der kan vokse yderligere i AaB og forhåbentlig blive en salgsvare eller mangeårig profil.

Det er en strategi vi tidligere har forsøgt os med. Naturligvis ikke udelukkende med succes, men spillere som Würtz, KEP, Thelander og AK blev hentet i de danske divisionsklubber og endte med at blive vigtige spillere for os. Der har også været fejlskud som Blomqvist og Lesniak.

Set med mine øjne handler det også i høj grad om at finde den rigtige type til holdet, fremfor at finde det rigtige navn. Thomsen er et navn vi holder af, men ikke den type vi står og mangler.

AaB har sat top 4 som sin langtsigtede målsætning, men vi er nød til at indse, at vi pt. er ret afhængige af at kunne lave spillersalg. Men der er ikke mange oplagte salgsobjekter tilbage i truppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 476
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af AnyFellow » 29. jan 2020, 10:49

FIDEL skrev:
29. jan 2020, 09:34
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.
Jeg går ud fra du har de 4 mill. fra en eller anden artikel?

Forfatteren af artiklen må have drukket af natpotten, den dag artiklen blev skrevet, da alle spillere ellers har gået for en løn under dagpengesatsen - det lyder alligevel lidt for utrolig.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 29. jan 2020, 11:05

AnyFellow skrev:
29. jan 2020, 10:49
FIDEL skrev:
29. jan 2020, 09:34
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.
Jeg går ud fra du har de 4 mill. fra en eller anden artikel?

Forfatteren af artiklen må have drukket af natpotten, den dag artiklen blev skrevet, da alle spillere ellers har gået for en løn under dagpengesatsen - det lyder alligevel lidt for utrolig.
Ja, og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde artiklen. Kan sgu ikke huske om der stod 4 mill. brugt på transfers. Det må det være. Ellers er det jo en bankelev-trup. :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 29. jan 2020, 11:13

FIDEL skrev:
29. jan 2020, 11:05
AnyFellow skrev:
29. jan 2020, 10:49
FIDEL skrev:
29. jan 2020, 09:34
Brodernumsi skrev:
28. jan 2020, 16:56
Aha, så vi skal finde unge spillere med videresalgspotientiale og billige spillere, der kan forstærke holdet... Doh.

Det tror jeg godt de ved i AaBs ledelse, men det er jo også den klart sværeste disciplin, når det kommer til transfers.
Til info, så kostede Sønderjyskes sølvhold for nogle sæsoner siden, kun 4 mill. kr., hvilket viser, at det kan lade sig gøre at ramme rigtigt for færre penge end vi bruger nu. Men det kræver naturligvis en dygtig sportslig ledelse, og her har jeg mine tvivl om AaB har været og er dygtige nok pt., og
Det bliver ihvertfald spændende at se og høre, hvad Inge vurderer og mener, efter han har været i AaB i et stykke tid.
Jeg går ud fra du har de 4 mill. fra en eller anden artikel?

Forfatteren af artiklen må have drukket af natpotten, den dag artiklen blev skrevet, da alle spillere ellers har gået for en løn under dagpengesatsen - det lyder alligevel lidt for utrolig.
Ja, og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde artiklen. Kan sgu ikke huske om der stod 4 mill. brugt på transfers. Det må det være. Ellers er det jo en bankelev-trup. :aabfan:
Tror I ikke bare at I forveksler transferbudget med lønbudget?

Det er jo stadig imponerende hvis SE kun havde brugt 4 mio kr. på transfers på det hold der hev sølv hjem. Det er det vi ofte bruger på én spiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 29. jan 2020, 11:35

Køllen I Møllen skrev:
29. jan 2020, 09:50
Jeg synes det er for letkøbt at konstatere at det ikke fungerer at købe “dyre, gamle spillere” og at man nu istedetfor skal købe ungt. Selvfølgelig skal der kæbes rutinerede spillere også. Men det handler om at kæbe de rigtige! De er ikke nødvendigvis fejlet fordi de er over 25 pr gamle. Men vores scouting har været rædselsfuld (Holgersson, Safranko som de klareste eksempler). Vi skal købe de RIGTIGE spillere. Og efter min mening skal det være en blanding af unge, ærgerrige spillere udefra OG erfarne folk. Og så er der en hel essentiel ting der ikke nævnes og det er kontinuitet. Det ærgrer mig st der i moderne fodbold i Danmark ikke længere er mulighed for at spille et hold sammen fordi hver gang der er en ung spiller der stikker lidt ud over den grå masse så skal han absolut skydes af. Og det er jo der hvor jeg er imod din pointe om kun at købe ungt. Når vi køber spillere i slutningen af 20’erne er der større mulighed for at holde dem i flere år. Fordi udlængslen nok ikke er så stor. Og SÅ kan man bygge noget op.

Kort sagt skal vi have en balance med erfarne og dygtige (ældre) folk som stamme på holdet og så skal der naturligvis være plads til de unge folk når de er gode nok.
Siden 18/19-sæsonen er den eneste ændring jo at Würtz + Risgård er erstattet af Fossum og Olsen. Ift. 17/18 er det derudover kun Lucas og van Weert, der er nye. Dvs 4 ændringer på to år. Der har været ret god erfaring og kontinuitet på holdet over de sidste 2-2½ år, men det har bare ikke rigtig forplantet sig i præstationer og resultater.

Der er jo også en kontinuitet hos den enkelte spiller. Fx Fossum eller Thelander kommer uden kontinuerlig kampform og det tager rigtig lang tid at bygge op - oftest kan de slet ikke nå det samme niveau, de havde før. Hvis man i stedet fx havde hentet Mads Emil Madsen eller tilsvarende, havde man fået en spiller med pil opad og i 100% kampform.

Derudover har du da helt ret. Der skal være balance i tingene. Jeg synes bare det er bemærkelsesværdigt at AaB ikke har betalt transfer for en spiller under 22 i mange år. Det er en skarp kontrast til trenden i resten af fodbold-Danmark og fodbold-verden og i min verden en forsømt mulighed for AaB. Det kræver selvfølgelig noget bedre scouting, men potentialet er til gengæld enormt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 29. jan 2020, 11:48

Køllen I Møllen skrev:
29. jan 2020, 09:50

Jeg synes det er for letkøbt at konstatere at det ikke fungerer at købe “dyre, gamle spillere” og at man nu istedetfor skal købe ungt. Selvfølgelig skal der kæbes rutinerede spillere også. Men det handler om at kæbe de rigtige! De er ikke nødvendigvis fejlet fordi de er over 25 pr gamle. Men vores scouting har været rædselsfuld (Holgersson, Safranko som de klareste eksempler). Vi skal købe de RIGTIGE spillere. Og efter min mening skal det være en blanding af unge, ærgerrige spillere udefra OG erfarne folk. Og så er der en hel essentiel ting der ikke nævnes og det er kontinuitet. Det ærgrer mig st der i moderne fodbold i Danmark ikke længere er mulighed for at spille et hold sammen fordi hver gang der er en ung spiller der stikker lidt ud over den grå masse så skal han absolut skydes af. Og det er jo der hvor jeg er imod din pointe om kun at købe ungt. Når vi køber spillere i slutningen af 20’erne er der større mulighed for at holde dem i flere år. Fordi udlængslen nok ikke er så stor. Og SÅ kan man bygge noget op.

Kort sagt skal vi have en balance med erfarne og dygtige (ældre) folk som stamme på holdet og så skal der naturligvis være plads til de unge folk når de er gode nok.
Jeg er enig i langt det meste du skriver.

Vores udfordring er bare, at AaB stadig er en klub der er afhængige af spillersalg, og vi har ikke ret mange store salgsobjekter i truppen. Hvis vi skal ud og smide flere millioner i truppen, ville det være en stor fordel, hvis spilleren realistisk kan skydes af igen til en god pris. Selvom det er super træls at skulle sende dem videre, som du rigtigt skriver. Men indtil vi har en anden investor bag AaB, må vi desværre affinde os med det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Rams » 29. jan 2020, 13:51

Nogen med nyt om evt Okore-transfer eller alternativt om det er Bærtelsen eller Ross, der udlejes?
In verbis simus faciles

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Tyskeren » 29. jan 2020, 19:42

OB har budt på Okore har jeg lige hørt...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 29. jan 2020, 19:45

Tyskeren skrev:
29. jan 2020, 19:42
OB har budt på Okore har jeg lige hørt...
Held og lykke med det. Okore vil til udlandet. Hvis OB er alternativet kan han ligeså godt blive i AaB og enten forlænge eller se hvilke muligheder han har på en fri transfer til sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Tyskeren » 29. jan 2020, 19:46

Forza skrev:
29. jan 2020, 19:45
Tyskeren skrev:
29. jan 2020, 19:42
OB har budt på Okore har jeg lige hørt...
Held og lykke med det. Okore vil til udlandet. Hvis OB er alternativet kan han ligeså godt blive i AaB og enten forlænge eller se hvilke muligheder han har på en fri transfer til sommer.
Enig!!! Men OB er kendt for høje lønninger og han kommer tættere på KBH... Måske han finder det interessant.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 29. jan 2020, 21:20

Tyskeren skrev:
29. jan 2020, 19:46
Forza skrev:
29. jan 2020, 19:45
Tyskeren skrev:
29. jan 2020, 19:42
OB har budt på Okore har jeg lige hørt...
Held og lykke med det. Okore vil til udlandet. Hvis OB er alternativet kan han ligeså godt blive i AaB og enten forlænge eller se hvilke muligheder han har på en fri transfer til sommer.
Enig!!! Men OB er kendt for høje lønninger og han kommer tættere på KBH... Måske han finder det interessant.
OB må gerne tage ham for min skyld.
Syntes Okore er go m, men kan koster nogle mål og kort hele tiden..plus ka vi få lidt for ham, spare en del på lønen og få talenterne tættere på spilletid (er kæmpe fan af Ross og B.) - kan ikke se ulemperne på Okore smutter....

Låst