Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Rams » 1. feb 2020, 08:46

Glæd dig - måske får vi lov at opleve storebror og lillebror Børsting på banen samtidig som frontduo....
In verbis simus faciles

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 08:49

Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:44
Hovedet skrev:
Funky skrev:
1. feb 2020, 01:22
Farvel til Kaufmann og Abildgaard. Nada ind. Okore sat til salg - uden succes. AaB kunne (tilsyneladende) ikke købe et 17-årigt islandsk talent fri. Ja det er sgu ikke til de store skåltaler på den korte bane, dette vindue.
Ah, altså, hvis vi vitterligt får 14 - 18 millioner for Abildgaard - hvilket også lyder komplet bizart i min verden - og i tilgift 21,5 millioner kr. for Kaufmann plus det løse; så har vi da gjort noget rigtigt i dette vindue. Hvor i alverden skulle Abildgaard i øvrigt være på vej hen?

Jeg er enig med andre brugere i, at det langsigtede perspektiv er vigtigere end dette forår, hvor det kun er pokalen, der reelt er spændende. Vi er helt væk i forhold til interessante placeringer og kan maximalt håbe på en af disse 5. pladser, vi vist nok aldrig har jublet over. Mesterskabsslutspillet vil være 10 træningskampe, som det var for to år siden; det samme vil et evt. nedrykningsspil i øvrigt være. Det er ikke så meget AaBs skyld, men mere den højt besungne strukturændring, der har affødt en flodbølge af ligegyldige kampe for flere hold, hvad enten man nu - for flere holds vedkommende - mere eller mindre tilfældigt ender på den rigtige eller forkerte side af stregen. Tag eksempelvis Esbjergs bronzemedalje i fjor. Dette hold var få sekunder og et gigantisk målmandsdrop fra at slutte under os.

Det er de kommende år, der bliver vigtige. Ikke dette forår. Vi er reelt gået på sommerferiepause, inden forårssæsonen begynder.
Er der en kilde på den Abildgaard pris?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Baresi skrev det tidligere i tråden. Jeg tvivler selv ret meget på den holder stik.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2020, 08:52

Forza skrev:
Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:44
Hovedet skrev:
Funky skrev:
1. feb 2020, 01:22
Farvel til Kaufmann og Abildgaard. Nada ind. Okore sat til salg - uden succes. AaB kunne (tilsyneladende) ikke købe et 17-årigt islandsk talent fri. Ja det er sgu ikke til de store skåltaler på den korte bane, dette vindue.
Ah, altså, hvis vi vitterligt får 14 - 18 millioner for Abildgaard - hvilket også lyder komplet bizart i min verden - og i tilgift 21,5 millioner kr. for Kaufmann plus det løse; så har vi da gjort noget rigtigt i dette vindue. Hvor i alverden skulle Abildgaard i øvrigt være på vej hen?

Jeg er enig med andre brugere i, at det langsigtede perspektiv er vigtigere end dette forår, hvor det kun er pokalen, der reelt er spændende. Vi er helt væk i forhold til interessante placeringer og kan maximalt håbe på en af disse 5. pladser, vi vist nok aldrig har jublet over. Mesterskabsslutspillet vil være 10 træningskampe, som det var for to år siden; det samme vil et evt. nedrykningsspil i øvrigt være. Det er ikke så meget AaBs skyld, men mere den højt besungne strukturændring, der har affødt en flodbølge af ligegyldige kampe for flere hold, hvad enten man nu - for flere holds vedkommende - mere eller mindre tilfældigt ender på den rigtige eller forkerte side af stregen. Tag eksempelvis Esbjergs bronzemedalje i fjor. Dette hold var få sekunder og et gigantisk målmandsdrop fra at slutte under os.

Det er de kommende år, der bliver vigtige. Ikke dette forår. Vi er reelt gået på sommerferiepause, inden forårssæsonen begynder.
Er der en kilde på den Abildgaard pris?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Baresi skrev det tidligere i tråden. Jeg tvivler selv ret meget på den holder stik.
Det skulle jo i så fald være det første.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Forza » 1. feb 2020, 09:13

Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:52
Forza skrev:
Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:44
Hovedet skrev:
Funky skrev:
1. feb 2020, 01:22
Farvel til Kaufmann og Abildgaard. Nada ind. Okore sat til salg - uden succes. AaB kunne (tilsyneladende) ikke købe et 17-årigt islandsk talent fri. Ja det er sgu ikke til de store skåltaler på den korte bane, dette vindue.
Ah, altså, hvis vi vitterligt får 14 - 18 millioner for Abildgaard - hvilket også lyder komplet bizart i min verden - og i tilgift 21,5 millioner kr. for Kaufmann plus det løse; så har vi da gjort noget rigtigt i dette vindue. Hvor i alverden skulle Abildgaard i øvrigt være på vej hen?

Jeg er enig med andre brugere i, at det langsigtede perspektiv er vigtigere end dette forår, hvor det kun er pokalen, der reelt er spændende. Vi er helt væk i forhold til interessante placeringer og kan maximalt håbe på en af disse 5. pladser, vi vist nok aldrig har jublet over. Mesterskabsslutspillet vil være 10 træningskampe, som det var for to år siden; det samme vil et evt. nedrykningsspil i øvrigt være. Det er ikke så meget AaBs skyld, men mere den højt besungne strukturændring, der har affødt en flodbølge af ligegyldige kampe for flere hold, hvad enten man nu - for flere holds vedkommende - mere eller mindre tilfældigt ender på den rigtige eller forkerte side af stregen. Tag eksempelvis Esbjergs bronzemedalje i fjor. Dette hold var få sekunder og et gigantisk målmandsdrop fra at slutte under os.

Det er de kommende år, der bliver vigtige. Ikke dette forår. Vi er reelt gået på sommerferiepause, inden forårssæsonen begynder.
Er der en kilde på den Abildgaard pris?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Baresi skrev det tidligere i tråden. Jeg tvivler selv ret meget på den holder stik.
Det skulle jo i så fald være det første.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Husker ikke hans historik med insiderviden herinde men de andre ting han nævnte holdte i hvert fald ikke stik.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Elscorpio » 1. feb 2020, 09:26

At sælge sin topscorer og vi ikke har ham tilgængelig her i foråret var dumt i forhold til vores ambitioner og vel også i forhold til aktionærernes forventninger.

Kan godt være Bælum synes vores trup er god nok, men vi har stadig ikke en dygtig nok træner der kan få det maksimale ud af vores trup.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 1. feb 2020, 09:30

Det mig en gåde at Abildgaard ikke er solgt endnu, fortjener han snart at blive....
Derudover er det mig en gåde vi kun får 1.5 mill for at sælge Kaufman nu....
FCM køber Schwartz for 2 mill kun.....
Okore kunne de heller ikke sælge....
Ingen ny islænding.
Ingen ny angriber....
Ingen nye spillere overhovedet....

Er jeg den eneste der er 10000% skuffet over det her vindue? Og som er forundret over at der er 3 nedrykker i år, og vi har kun 1 angriber til at klare det......

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af baresi » 1. feb 2020, 09:42

Forza skrev:
1. feb 2020, 08:49
Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:44
Hovedet skrev:
Funky skrev:
1. feb 2020, 01:22
Farvel til Kaufmann og Abildgaard. Nada ind. Okore sat til salg - uden succes. AaB kunne (tilsyneladende) ikke købe et 17-årigt islandsk talent fri. Ja det er sgu ikke til de store skåltaler på den korte bane, dette vindue.
Ah, altså, hvis vi vitterligt får 14 - 18 millioner for Abildgaard - hvilket også lyder komplet bizart i min verden - og i tilgift 21,5 millioner kr. for Kaufmann plus det løse; så har vi da gjort noget rigtigt i dette vindue. Hvor i alverden skulle Abildgaard i øvrigt være på vej hen?

Jeg er enig med andre brugere i, at det langsigtede perspektiv er vigtigere end dette forår, hvor det kun er pokalen, der reelt er spændende. Vi er helt væk i forhold til interessante placeringer og kan maximalt håbe på en af disse 5. pladser, vi vist nok aldrig har jublet over. Mesterskabsslutspillet vil være 10 træningskampe, som det var for to år siden; det samme vil et evt. nedrykningsspil i øvrigt være. Det er ikke så meget AaBs skyld, men mere den højt besungne strukturændring, der har affødt en flodbølge af ligegyldige kampe for flere hold, hvad enten man nu - for flere holds vedkommende - mere eller mindre tilfældigt ender på den rigtige eller forkerte side af stregen. Tag eksempelvis Esbjergs bronzemedalje i fjor. Dette hold var få sekunder og et gigantisk målmandsdrop fra at slutte under os.

Det er de kommende år, der bliver vigtige. Ikke dette forår. Vi er reelt gået på sommerferiepause, inden forårssæsonen begynder.
Er der en kilde på den Abildgaard pris?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Baresi skrev det tidligere i tråden. Jeg tvivler selv ret meget på den holder stik.
Har Heller ik andet end rygter fra agentverdenen der siger at Rubin kasan fra Rusland er meget intetesseret i abild. Og at AaB ikke vil sælge billigt og eller billigere end da Sparta var på banen i sidste vindue . Og der snakkede man 12-14mio. AaB har en mere tight strategi og salg og sælger ikke for peanuts mere. Og beskeden med prisen ift abild aner jeg ikke om er med div klausuler eller? Har bare hørt at de var gået i dialog og at prisen og vilkår er under forhandling .men agenten sagde at han ikke var billigere end da Sparta bød. Ved ikke mere.
Jeg skriver udelukkende det jeg hører uden at jeg sætter et personligt filter eller holdning på 😂😂
Det er en helt anden sag.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af nj27 » 1. feb 2020, 09:45

En tynd trup vi skal spille de vigtige kampe i foråret med
Der er ikke plads til en eneste skade af længere varighed hvis drømmen om.top 6 skal indfries
Og må.så også konstatere at alt det der om at AaB skulle være et top 4 hold , viser sig at være en storm i et glas vand , med mindre man her til sommer viser handlekraft af en anden verden, som kræver en 5-6 kvalitets spillere ind som minimum
Men nu gælder det først og fremmest at komme med i top 6 , kommer vi Ikke det kommer vi til at slås for at undgå degradering til 1 div. Der er nemlig ikke så mange point ned til de pladser som kan udløse katastrofen
Så med denne trup med mange unge der skal tage ansvar bliver det en gyser af et forår
Håber det bedste for AaB, frygter det værste

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af baresi » 1. feb 2020, 09:52

Personlige holdning er:
Okore skal væk og forstår ikke man ikke kan komme af med ham - måske det er okore selv der er for kritisk.
Men han får uden tvivl ikke forlænget.
At kaufmann ryger nu forstår jeg i og med han var solgt alligevel.
Men at man ikke har en plan B ift top 6 er satme skrøbeligt.
Abild - tror han blir solgt en af de nærmeste dage med mindre der måske er problemer med lægetjek eller.. for mht pris tror jeg ik der blir problemer.
Islændinge er fair man ik skriver med såfremt man har en aftale om at købe ham om få mdr. men er det sikkert nok. Hmm.
Så faktisk gerne Thomsen heroppe - han kan flere ting på både den centrale og helt oppe i siderne.
Pål - har jeg nævnt mange gange. Tror personligt den dør nu for der har været for mange forsøg. Men som målscorer syns jeg han har noget spændende.

Og så er jeg utroligt spændt på ny spillestil som jeg har hørt meget positivt om også fra spillere der er kørt hårdere end tidligere - der er vist steppet lidt op.

Jeg er sgu for en gangs skyld lidt positiv for med ny stil prøver man netop at få det bedste ud af mandskabet .
AaB skal ikke leve af kontra bold konstant. For skrøbeligt. Og savner at se hjemmekampe hvor AaB presser modstanderne i bund.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 1. feb 2020, 09:53

En transferfri Tobias Mikkelsen kunne da være en fin gardering på bænken. Han har noget erfaring, men er selvfølgelig ikke den samme spiller, som for 5 år siden.
Men ellers er det nu, at talenter, som Tengstedt og Klitten skal slå til! Og så skal Kusk altså oppe sit game nu - ellers er vi fucked.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. feb 2020, 10:15

baresi skrev:
1. feb 2020, 09:42
Forza skrev:
1. feb 2020, 08:49
Hanga skrev:
1. feb 2020, 08:44
Hovedet skrev:
Funky skrev:
1. feb 2020, 01:22
Farvel til Kaufmann og Abildgaard. Nada ind. Okore sat til salg - uden succes. AaB kunne (tilsyneladende) ikke købe et 17-årigt islandsk talent fri. Ja det er sgu ikke til de store skåltaler på den korte bane, dette vindue.
Ah, altså, hvis vi vitterligt får 14 - 18 millioner for Abildgaard - hvilket også lyder komplet bizart i min verden - og i tilgift 21,5 millioner kr. for Kaufmann plus det løse; så har vi da gjort noget rigtigt i dette vindue. Hvor i alverden skulle Abildgaard i øvrigt være på vej hen?

Jeg er enig med andre brugere i, at det langsigtede perspektiv er vigtigere end dette forår, hvor det kun er pokalen, der reelt er spændende. Vi er helt væk i forhold til interessante placeringer og kan maximalt håbe på en af disse 5. pladser, vi vist nok aldrig har jublet over. Mesterskabsslutspillet vil være 10 træningskampe, som det var for to år siden; det samme vil et evt. nedrykningsspil i øvrigt være. Det er ikke så meget AaBs skyld, men mere den højt besungne strukturændring, der har affødt en flodbølge af ligegyldige kampe for flere hold, hvad enten man nu - for flere holds vedkommende - mere eller mindre tilfældigt ender på den rigtige eller forkerte side af stregen. Tag eksempelvis Esbjergs bronzemedalje i fjor. Dette hold var få sekunder og et gigantisk målmandsdrop fra at slutte under os.

Det er de kommende år, der bliver vigtige. Ikke dette forår. Vi er reelt gået på sommerferiepause, inden forårssæsonen begynder.
Er der en kilde på den Abildgaard pris?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Baresi skrev det tidligere i tråden. Jeg tvivler selv ret meget på den holder stik.
Har Heller ik andet end rygter fra agentverdenen der siger at Rubin kasan fra Rusland er meget intetesseret i abild. Og at AaB ikke vil sælge billigt og eller billigere end da Sparta var på banen i sidste vindue . Og der snakkede man 12-14mio. AaB har en mere tight strategi og salg og sælger ikke for peanuts mere. Og beskeden med prisen ift abild aner jeg ikke om er med div klausuler eller? Har bare hørt at de var gået i dialog og at prisen og vilkår er under forhandling .men agenten sagde at han ikke var billigere end da Sparta bød. Ved ikke mere.
Jeg skriver udelukkende det jeg hører uden at jeg sætter et personligt filter eller holdning på 😂😂
Det er en helt anden sag.

Jeg synes det lyder aldeles fornuftigt at AaB holder på Abildgaard indtil prisen er som man forlanger. Måske får man så ikke salg nu her men det er penge i banken i forhold til fremtidige salg når andre klubber erfarer at AaB ikke længere hopper på det første det bedste bud. Fremragende!

Og det er selvfølgelig vigtigt at vi beholder Okore. Alt andet ville være hjernedødt.

20-25 millioner for Kaufmann er oppe på højde med Bassogog-salget. Fantastisk salg.

Selvfølglig ville det være rart med en ekstra stabil angriber i foråret men man skal heller ikke gå i panik hvis der ikke står den rigtige og er til rådighed.

Absolut godkendt vindue!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af troelsh » 1. feb 2020, 10:17

1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Funky » 1. feb 2020, 10:25

troelsh skrev:
1. feb 2020, 10:17
1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.
Ja, jeg er også overrasket over, hvordan stemningen herinde pludselig er "top-6 er lige meget". De seneste år med forårskampe i nedrykningsgrupperne har været aldeles rædselsfulde, ingen udvikling, ingen positiv omtale, holdet er klasket sammen, trænerne har ikke kunnet levere på deres egne opstillede mål i den del af turneringen, og man har mere eller mindre skullet starte fra scratch næste sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af MrBangDK » 1. feb 2020, 10:36

Funky skrev:
1. feb 2020, 10:25
troelsh skrev:
1. feb 2020, 10:17
1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.
Ja, jeg er også overrasket over, hvordan stemningen herinde pludselig er "top-6 er lige meget". De seneste år med forårskampe i nedrykningsgrupperne har været aldeles rædselsfulde, ingen udvikling, ingen positiv omtale, holdet er klasket sammen, trænerne har ikke kunnet levere på deres egne opstillede mål i den del af turneringen, og man har mere eller mindre skullet starte fra scratch næste sæson.
Fokus er vel ikke på, at top6 er lige meget, men derimod, at man ikke skal ud og brænde en masse penge af for måske at kunne komme i top 6. Lad nu Inge komme til roret og være med til at sætte holdet. Jeg tænker der kommer til at ske en masse til sommer. O

Om vi så ender i eller udenfor top 6 i år må tiden vise. Og ja, selvfølgelig vil det være federe med kampe mod FCK, BIF etc.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2020, 10:39

Køllen I Møllen skrev:
1. feb 2020, 10:15


Jeg synes det lyder aldeles fornuftigt at AaB holder på Abildgaard indtil prisen er som man forlanger. Måske får man så ikke salg nu her men det er penge i banken i forhold til fremtidige salg når andre klubber erfarer at AaB ikke længere hopper på det første det bedste bud. Fremragende!

Og det er selvfølgelig vigtigt at vi beholder Okore. Alt andet ville være hjernedødt.

20-25 millioner for Kaufmann er oppe på højde med Bassogog-salget. Fantastisk salg.

Selvfølglig ville det være rart med en ekstra stabil angriber i foråret men man skal heller ikke gå i panik hvis der ikke står den rigtige og er til rådighed.

Absolut godkendt vindue!
Enig med Okore, uenig i resten... Men det kommer jo nok ned til hvad man mener om de enkelte spillere :P

Personligt ser jeg meget meget gerne at vi får lukket den Abildgaard handel nu, da jeg ikke tror at han bliver mere værd. Det er ikke rigtig en spiller jeg tror på og har aldrig gjort. Jeg må indrømme at han har overrasket mig ved at være kommet så langt som han trods alt er, men jeg synes stadig han mangler for meget til at kunne bidrage på et AaB hold der vil være med i den sjove ende.

Så kan vi få et salg på 1,5-2,0 mio. euro vil det være en lige så god handel i mine øjne som Kaufmann, som jeg til gengæld tror rigtig meget på. Dermed ikke sagt at jeg er utilfreds med det salg, for det er absolut en pæn pris. Jeg er mest ærgerlig over at det kommer allerede nu og ikke om 1-2 år, og så naturligvis at det sker til Tjøvenhavnerne.

I forhold til angrebserstatning, så har har vi haft årevis nu til at finde den angriber der skal føre AaB fremad. Måske han var på vej i Kauf, men det får vi så ikke at se. Lige siden Spalvis har vi haltet på den position. Det er utilgiveligt og har kostet os enormt dyrt i tabellen. Så mens det muligvis er fornuftigt at vi ikke panik henter en på sidste dag, så er det absolut ikke fornuftigt, at vi ikke har haft en klar plan for hvad der skulle ske på den plads.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Funky » 1. feb 2020, 10:43

Hanga skrev:
1. feb 2020, 10:39
Køllen I Møllen skrev:
1. feb 2020, 10:15


Jeg synes det lyder aldeles fornuftigt at AaB holder på Abildgaard indtil prisen er som man forlanger. Måske får man så ikke salg nu her men det er penge i banken i forhold til fremtidige salg når andre klubber erfarer at AaB ikke længere hopper på det første det bedste bud. Fremragende!

Og det er selvfølgelig vigtigt at vi beholder Okore. Alt andet ville være hjernedødt.

20-25 millioner for Kaufmann er oppe på højde med Bassogog-salget. Fantastisk salg.

Selvfølglig ville det være rart med en ekstra stabil angriber i foråret men man skal heller ikke gå i panik hvis der ikke står den rigtige og er til rådighed.

Absolut godkendt vindue!
Enig med Okore, uenig i resten... Men det kommer jo nok ned til hvad man mener om de enkelte spillere :P

Personligt ser jeg meget meget gerne at vi får lukket den Abildgaard handel nu, da jeg ikke tror at han bliver mere værd. Det er ikke rigtig en spiller jeg tror på og har aldrig gjort. Jeg må indrømme at han har overrasket mig ved at være kommet så langt som han trods alt er, men jeg synes stadig han mangler for meget til at kunne bidrage på et AaB hold der vil være med i den sjove ende.

Så kan vi få et salg på 1,5-2,0 mio. euro vil det være en lige så god handel i mine øjne som Kaufmann, som jeg til gengæld tror rigtig meget på. Dermed ikke sagt at jeg er utilfreds med det salg, for det er absolut en pæn pris. Jeg er mest ærgerlig over at det kommer allerede nu og ikke om 1-2 år, og så naturligvis at det sker til Tjøvenhavnerne.

I forhold til angrebserstatning, så har har vi haft årevis nu til at finde den angriber der skal føre AaB fremad. Måske han var på vej i Kauf, men det får vi så ikke at se. Lige siden Spalvis har vi haltet på den position. Det er utilgiveligt og har kostet os enormt dyrt i tabellen. Så mens det muligvis er fornuftigt at vi ikke panik henter en på sidste dag, så er det absolut ikke fornuftigt, at vi ikke har haft en klar plan for hvad der skulle ske på den plads.
Planen har vel været Tom. At han så render ind i to grimme hjernerystelser efter hinanden, det var fandme ikke nemt at forudse. Men jeg synes faktisk stadig, han var en flot signing. En proven goalgetter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2020, 10:44

Funky skrev:
1. feb 2020, 10:43

Planen har vel været Tom. At han så render ind i to grimme hjernerystelser efter hinanden, det var fandme ikke nemt at forudse. Men jeg synes faktisk stadig, han var en flot signing. En proven goalgetter.
Jeg kan også godt li Tom, men et hold der gerne vil være med i den sjove ende skal have mere end én regulær og dygtig angriber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2020, 10:44

MrBangDK skrev:
1. feb 2020, 10:36
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:25
troelsh skrev:
1. feb 2020, 10:17
1,5 mil for øjeblikkeligt Kaufmann skifte, av av det var ikke meget, kampen om top 6 bliver sindsyg tæt igen i år, og en Kaufmann der ved hvor målet står kunne sagtens blive tungen på vægtskålen der gør vi ikke kommer med igen igen.
Ja, jeg er også overrasket over, hvordan stemningen herinde pludselig er "top-6 er lige meget". De seneste år med forårskampe i nedrykningsgrupperne har været aldeles rædselsfulde, ingen udvikling, ingen positiv omtale, holdet er klasket sammen, trænerne har ikke kunnet levere på deres egne opstillede mål i den del af turneringen, og man har mere eller mindre skullet starte fra scratch næste sæson.
Fokus er vel ikke på, at top6 er lige meget, men derimod, at man ikke skal ud og brænde en masse penge af for måske at kunne komme i top 6. Lad nu Inge komme til roret og være med til at sætte holdet. Jeg tænker der kommer til at ske en masse til sommer. O

Om vi så ender i eller udenfor top 6 i år må tiden vise. Og ja, selvfølgelig vil det være federe med kampe mod FCK, BIF etc.
Jeg tror nu sandsynligheden for at møde Brøndby er større hvis vi holder os udenfor top 6. De fik så vidt jeg kan se ikke hentet nogen på falderebet og har samtidig sagt farvel til deres tre største profiler. De satser på at de kan forcere en talentstrategi, men der er godt nok ikke meget der antyder at masterclass er i stand til at frembringe superligaspillere af tilstrækkelig kvalitet.

https://www.transfermarkt.com/brondby-i ... verein/206
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Funky » 1. feb 2020, 10:48

Hanga skrev:
1. feb 2020, 10:44
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:43

Planen har vel været Tom. At han så render ind i to grimme hjernerystelser efter hinanden, det var fandme ikke nemt at forudse. Men jeg synes faktisk stadig, han var en flot signing. En proven goalgetter.
Jeg kan også godt li Tom, men et hold der gerne vil være med i den sjove ende skal have mere end én regulær og dygtig angriber.
Enig. Det havde vi så også i Kaufmann. Nu har vi til gengæld nogle signaler fra AaB, som ærligt talt virker lidt som en grimasse der bare skal passe. "Vi er helt trygge ved truppen. Men vi ledte også efter en erstatning, og der dukkede ikke lige noget op (eller vi var ikke i stand til at finde en). Men vi er helt trygge ved truppen". Okay.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2020, 10:51

Funky skrev:
1. feb 2020, 10:48
Hanga skrev:
1. feb 2020, 10:44
Funky skrev:
1. feb 2020, 10:43

Planen har vel været Tom. At han så render ind i to grimme hjernerystelser efter hinanden, det var fandme ikke nemt at forudse. Men jeg synes faktisk stadig, han var en flot signing. En proven goalgetter.
Jeg kan også godt li Tom, men et hold der gerne vil være med i den sjove ende skal have mere end én regulær og dygtig angriber.
Enig. Det havde vi så også i Kaufmann. Nu har vi til gengæld nogle signaler fra AaB, som ærligt talt virker lidt som en grimasse der bare skal passe. "Vi er helt trygge ved truppen. Men vi ledte også efter en erstatning, og der dukkede ikke lige noget op (eller vi var ikke i stand til at finde en). Men vi er helt trygge ved truppen". Okay.
Enig. Det var også det jeg mente med, at vi måske var ved at have fundet en løsning i Kauf, men det er jo så siden i sommers og ikke noget man kunne have spået på forhånd. Min pointe er, at vi lige siden Spalvis exit har sluttet hvert vindue med en for tynd besætning i angrebet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst