Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af AnyFellow » 12. feb 2020, 17:06

Sønderhof skrev:
12. feb 2020, 16:44
FCK udnytter en klausul, der gør, at vi sælger vores topscorer i 11. time af transfervinduet. Det tror jeg ikke man havde forventet i AaB.
Pardon my french, men det er simpelthen debat på så lavt et niveau at påstå, at AaB laver en salgsaftale, hvor FCK kan hente Kaufmann i forårets transfervindue for x millioner, og at de så bliver overrasket over at det sker. Så er man vist bare negativ for at være negativ. Man kan være uenig i fornuften i at lave en sådan aftale, men selvfølgelig har AaB da vidst at det var en mulighed, for hvorfor ellers lave kontrakten således?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 12. feb 2020, 17:18

Sønderhof skrev:
12. feb 2020, 16:44
Gaarde6 skrev:
12. feb 2020, 16:29
Sønderhof skrev:
12. feb 2020, 16:11
le Cid skrev:
12. feb 2020, 15:17
...han kan også bare have været for dyr for eks. Fredericia...
Det virker simpelthen for useriøst at hente sådan en gut ind på prøvetræning!

Det får os til at fremstå som uambitiøse, og en klub hvor der mangler en sportslig ledelse, der har en plan for truppens sammensætning.

Jeg håber Inge er mere grundig og struktureret i sin arbejdsmåde!

:thumbsdown:
Roooolig nu.
Det er en PRØVE træning.
ALLE klubber har spillere til prøvetræning og det får ikke nogen som helst, til at se uambitiøse ud.
Det er jeg simpelthen ikke enig i. Hvad hvis vi havde sendt en kutter over efter Rolf Toft?

FCK udnytter en klausul, der gør, at vi sælger vores topscorer i 11. time af transfervinduet. Det tror jeg ikke man havde forventet i AaB.
Vi er i en situation, hvor alt andet end top 6, vil være en katastrofe.
Vi har en papirtynd offensiv, hvor både Lucas og Van Weert har haft store skadesproblemer hele sæsonen.
Vi har i flere sæsoner haft det svært når modstanderne har stillet sig ned og ventet på os. Bedre spillere og mere konkurrence i offensiven er en af hovedårsagerne hertil.

Nu prøver vi så en dude af, som er fundet for let i klubber, hvor man skal være en stor profil for at være i betragtning til at spille i superligaen. Vi er blevet taget med bukserne nede. Og det her, er ren desperation.
Vinduet er lukket.
Man tager en spiller ind til prøve træning.
Hvad er problemet??
Er han for dårlig smutter han igen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Sønderhof » 12. feb 2020, 17:27

AnyFellow skrev:
12. feb 2020, 17:06
Sønderhof skrev:
12. feb 2020, 16:44
FCK udnytter en klausul, der gør, at vi sælger vores topscorer i 11. time af transfervinduet. Det tror jeg ikke man havde forventet i AaB.
Pardon my french, men det er simpelthen debat på så lavt et niveau at påstå, at AaB laver en salgsaftale, hvor FCK kan hente Kaufmann i forårets transfervindue for x millioner, og at de så bliver overrasket over at det sker. Så er man vist bare negativ for at være negativ. Man kan være uenig i fornuften i at lave en sådan aftale, men selvfølgelig har AaB da vidst at det var en mulighed, for hvorfor ellers lave kontrakten således?
Kan vi blive enige om to ting:
1: Det er marginaler der gør om vi kommer i top 6 eller ej?
2: Kaufmann ville være en spiller man, umiddelbart, ville bringe i alle forårets kampe?

Hvorfor havde Allan K. en klausul, da han skiftede til Vålerenga? Kusk da han skiftede til Twente, og hvorfor fik vi ikke flere procent ud af Flores salget denne vinter?

Jeg er af den overbevisning, at de ex-spillere der har haft ansvaret for trupsammensætningen de seneste 5 år har været inkompetente. At man samtidig har en bestyrelse, som heller ikke virker til at have den store indsigt i at drive en fodboldklub, ja så skal det naturligvis gå galt.
Min kritik er berettiget.

Det kan kun blive bedre med Inge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 13. feb 2020, 09:20

Gaarde6 skrev:
12. feb 2020, 17:18

Vinduet er lukket.
Man tager en spiller ind til prøve træning.
Hvad er problemet??
Er han for dårlig smutter han igen.
Det er efterhånden ikke ret mange af de store klubber, der har random spillere til prøvetræning så tæt på opstarten. Det går for meget ud over træningsniveauet og tager opmærksomhed fra trænerstaben og medspillerne.

Det er også underligt at have en mand til prøvetræning i denne uge, hvor det meste af træningen må formodes at være taktisk og kampforberedende.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2020, 11:04

Har kigget video af Kouzine, og han ser ud til at være en hårdtarbejdende angriber, som er god til at tage bolden til sig, samt indgå i kombinationer. Ser ud til at kunne presse højt også, men altså....det er dælme ikke meget man kan finde med ham - særligt ikke mål.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 13. feb 2020, 14:13

FIDEL skrev:
13. feb 2020, 11:04
Har kigget video af Kouzine, og han ser ud til at være en hårdtarbejdende angriber, som er god til at tage bolden til sig, samt indgå i kombinationer. Ser ud til at kunne presse højt også, men altså....det er dælme ikke meget man kan finde med ham - særligt ikke mål.
Hvorhenne har du fundet film med ham? jeg kan intet finde...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2020, 14:17

9000AaB skrev:
13. feb 2020, 14:13
FIDEL skrev:
13. feb 2020, 11:04
Har kigget video af Kouzine, og han ser ud til at være en hårdtarbejdende angriber, som er god til at tage bolden til sig, samt indgå i kombinationer. Ser ud til at kunne presse højt også, men altså....det er dælme ikke meget man kan finde med ham - særligt ikke mål.
Hvorhenne har du fundet film med ham? jeg kan intet finde...
YouTube og Google.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Sønderhof » 13. feb 2020, 15:10

FIDEL skrev:
13. feb 2020, 14:17
9000AaB skrev:
13. feb 2020, 14:13
FIDEL skrev:
13. feb 2020, 11:04
Har kigget video af Kouzine, og han ser ud til at være en hårdtarbejdende angriber, som er god til at tage bolden til sig, samt indgå i kombinationer. Ser ud til at kunne presse højt også, men altså....det er dælme ikke meget man kan finde med ham - særligt ikke mål.
Hvorhenne har du fundet film med ham? jeg kan intet finde...
YouTube og Google.
Er det mon også der AaBs analytiker har fundet materiale på ham? Eller er der nogen med indsigt i den slags der kan hjælpe mig her?
Jeg mener, det eneste sted han har spillet er i den ukrainske 1. division. Jeg tænker ikke der er den store tv-dækning herfra.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 13. feb 2020, 15:31

Yankee skrev:
13. feb 2020, 09:20
Gaarde6 skrev:
12. feb 2020, 17:18

Vinduet er lukket.
Man tager en spiller ind til prøve træning.
Hvad er problemet??
Er han for dårlig smutter han igen.
Det er efterhånden ikke ret mange af de store klubber, der har random spillere til prøvetræning så tæt på opstarten. Det går for meget ud over træningsniveauet og tager opmærksomhed fra trænerstaben og medspillerne.

Det er også underligt at have en mand til prøvetræning i denne uge, hvor det meste af træningen må formodes at være taktisk og kampforberedende.
Hvis man mener det er et problem, så er jeg temmelig sikker på man havde sagt nej tak.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 13. feb 2020, 18:06

Gaarde6 skrev:
13. feb 2020, 15:31
Yankee skrev:
13. feb 2020, 09:20
Gaarde6 skrev:
12. feb 2020, 17:18

Vinduet er lukket.
Man tager en spiller ind til prøve træning.
Hvad er problemet??
Er han for dårlig smutter han igen.
Det er efterhånden ikke ret mange af de store klubber, der har random spillere til prøvetræning så tæt på opstarten. Det går for meget ud over træningsniveauet og tager opmærksomhed fra trænerstaben og medspillerne.

Det er også underligt at have en mand til prøvetræning i denne uge, hvor det meste af træningen må formodes at være taktisk og kampforberedende.
Hvis man mener det er et problem, så er jeg temmelig sikker på man havde sagt nej tak.
Bælum kommer ind på ham her i den nye Ripodst. Det ser ud til det er på grund af de har set nogle gode data på ham, der for de vil se ham an til en prøve træning.

Han er ikke en der bliver hentet direkte til startopstillingen. Men til fremtiden, dataene passer fint til den nye stil.

Den er et lyt værd, Bælum kommer godt rundt om meget.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af RicoBR02 » 13. feb 2020, 18:44

Men hvad med gutten fra Ghana? Noget nyt om ham?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 13. feb 2020, 21:19

RicoBR02 skrev:
13. feb 2020, 18:44
Men hvad med gutten fra Ghana? Noget nyt om ham?
Tror desværre det er en røver historie ligesom med ham målmanden der var på vej til Aalborg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 14. feb 2020, 08:45

Gaarde6 skrev:
13. feb 2020, 15:31
Hvis man mener det er et problem, så er jeg temmelig sikker på man havde sagt nej tak.
Ja og den sportslige ledelse i AaB begår aldrig fejl :)

Nej, selvfølgelig har du ret. Det er bare for at forklare hvorfor prøvetræninger efterhånden er ret sjældne i topklubber og hvorfor det kan diskuteres.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2020, 11:00

Yankee skrev:
14. feb 2020, 08:45
Gaarde6 skrev:
13. feb 2020, 15:31
Hvis man mener det er et problem, så er jeg temmelig sikker på man havde sagt nej tak.
Ja og den sportslige ledelse i AaB begår aldrig fejl :)

Nej, selvfølgelig har du ret. Det er bare for at forklare hvorfor prøvetræninger efterhånden er ret sjældne i topklubber og hvorfor det kan diskuteres.
Var det ikke noget med, at Magnus Pehrsson ifølge rygterne skulle have sagt nej til at få Quincy Antipas fra Jetsmark til prøvetræning, fordi Pehrsson ville undgå at sænke niveauet til træning. Selvfølgelig er der gode og dårlige historier.

Pt. står vi til sommer med van Weert, som har en kedelig skadeshistorik, Tengstedt med udløb, Abou Ali som ikke alle tror på. En Lucas, som kan være på vej videre og en Kusk, som mangler at vise kontinuerlig højt niveau det seneste ½ år.

Det lyder i mine øre som en klub, der godt kunne prøve en angriber af i optakten til forårssæsonen
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 16. feb 2020, 11:09

FlæskeFrank skrev:
16. feb 2020, 11:00
Yankee skrev:
14. feb 2020, 08:45
Gaarde6 skrev:
13. feb 2020, 15:31
Hvis man mener det er et problem, så er jeg temmelig sikker på man havde sagt nej tak.
Ja og den sportslige ledelse i AaB begår aldrig fejl :)

Nej, selvfølgelig har du ret. Det er bare for at forklare hvorfor prøvetræninger efterhånden er ret sjældne i topklubber og hvorfor det kan diskuteres.
Var det ikke noget med, at Magnus Pehrsson ifølge rygterne skulle have sagt nej til at få Quincy Antipas fra Jetsmark til prøvetræning, fordi Pehrsson ville undgå at sænke niveauet til træning. Selvfølgelig er der gode og dårlige historier.

Pt. står vi til sommer med van Weert, som har en kedelig skadeshistorik, Tengstedt med udløb, Abou Ali som ikke alle tror på. En Lucas, som kan være på vej videre og en Kusk, som mangler at vise kontinuerlig højt niveau det seneste ½ år.

Det lyder i mine øre som en klub, der godt kunne prøve en angriber af i optakten til forårssæsonen
Enig, vores angrebs situation er kritisk. Forhåbentlig er der lagt en plan for hvad der skal ske og at Inge kommer med en lang liste af potentielle signings til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9800 » 16. feb 2020, 17:31

Jeg havde fornøjelsen af at sidde ved siden af vores canadiske prøvespiller. Rigtig hyggelig fyr.
Han fortalte om hans tid i Ukraine, hvor han scorede masser af mål i optaktskampene, men klubben lejede en spiller tilbage fra D.Kiev som de tidligere havde solgt, med en klausul om at han SKULLE spille.
Han har været på prøve et par steder, og i Fredericia havde de ikke råd til ham, og han brød sig ikke om at være i Norge.
Han virker drøn seriøs, og havde en omfattende viden om ligaen og sine holdkammerater.
Efter eget udsagn og målinger er han en my langsommere end Kauf, og hans store forcer er placerings evne og hans afslutninger
Ved ikke om i kan bruge det til noget, men det er nok det bedste info jeg har set på ham herinde

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 16. feb 2020, 17:39

9800 skrev:
16. feb 2020, 17:31
Jeg havde fornøjelsen af at sidde ved siden af vores canadiske prøvespiller. Rigtig hyggelig fyr.
Han fortalte om hans tid i Ukraine, hvor han scorede masser af mål i optaktskampene, men klubben lejede en spiller tilbage fra D.Kiev som de tidligere havde solgt, med en klausul om at han SKULLE spille.
Han har været på prøve et par steder, og i Fredericia havde de ikke råd til ham, og han brød sig ikke om at være i Norge.
Han virker drøn seriøs, og havde en omfattende viden om ligaen og sine holdkammerater.
Efter eget udsagn og målinger er han en my langsommere end Kauf, og hans store forcer er placerings evne og hans afslutninger
Ved ikke om i kan bruge det til noget, men det er nok det bedste info jeg har set på ham herinde
Super info.
Lyder som en poacher/boksspiller som vi mangler i truppen efter Kaufs exit. Lad os håbe at han viser et godt niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 16. feb 2020, 21:39

Tror ik vi ska satse på ham Adu Poku, for han spillede idag og scorede, så gætter på han er tilbage i sin klub igen ;(

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 17. feb 2020, 10:28

Det bliver interessant idag hvordan Kouzine klarer sig i reservekampen. Håber han er dygtig nok til en kontrakt, men tvivler.
Har vi slet ikke nogen herinde, som har overværet træninger med ham, og som kan fortælle lidt mere? Martino, hvor er du??! :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2020, 13:14

Hvis Silkeborg rykker ned, så håber jeg vi har lidt kig på Mads Emil Madsen. Teknisk stærk, bevægelig og med et flot blik for spillet. Lige den dynamiske midtbanespiller jeg sådan savner hos AaB. God alder også, plus han er anfører hos dem, hvilket må sige et eller andet om hans øvrige kvaliteter.
Han kan næppe være voldsomt dyr. Måske han har en klausul på linje med Robert Skov?

Men måske han er for meget samme type som Malthe Højholt eller Jeppe Pedersen? Kunne dog sagtens se ham være en fin suppleant (og nogle gange et alternativ) til Fossum/Olsen centralt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst