Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af troelsh » 23. feb 2020, 20:42

Positivt: Presspillet fungerer rigtig godt og har givet vores hold et nyt udtryk. Ross spiller en kanon kamp, og har en vanvittig redning på stregen. Der var virkelig smæk på stemningen idag!

Negativt: Kæmpe hjerneblødninger fra Okore og Thelander idag, kunne sagtens have kostet os sejren. Graulunds Brøndby liderlighed er utrolig trættende i længden.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 23. feb 2020, 20:44

Meelsen skrev:
23. feb 2020, 20:34
Hanga skrev:
23. feb 2020, 18:05
Super fed TIFO og så ser det altså bare knald godt ud med Vesttribunen på bagvæggen af tribunen!

Puha Okore, godt Rinne var vågen.
Tak, Hanga. Der er lagt vanvittigt meget arbejde i den. En sten faldt fra hjertet, da det viste sig at vores første hejse-tifo lykkedes.

Hold kæft en søndag. Elsker AaB.
Med en sovende søn ovenpå armen( han skyllede AaB - eller Danmarks hold som han kalder det 🥳🥳)

Flot arbejde, lækkert med stemning og tifo.

KEP gør det også fint👏
:aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 23. feb 2020, 20:45

Super fed kamp med høj intensitet. Det er det AaB jeg har savnet at se. Jeg håber meget at vi kan fortsætte den her offensive og aggressive stil, i hvert fald i størstedelen af kampene. Det klæder os, selvom det også gør os sårbare den anden vej.

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.

Top 3: Tom, Lucas og MC
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2020, 20:45

Meelsen skrev:
23. feb 2020, 20:34
Hanga skrev:
23. feb 2020, 18:05
Super fed TIFO og så ser det altså bare knald godt ud med Vesttribunen på bagvæggen af tribunen!

Puha Okore, godt Rinne var vågen.
Tak, Hanga. Der er lagt vanvittigt meget arbejde i den. En sten faldt fra hjertet, da det viste sig at vores første hejse-tifo lykkedes.

Hold kæft en søndag. Elsker AaB.
Det så rigtig godt ud!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af NIN » 23. feb 2020, 20:47

Pastorius skrev:
23. feb 2020, 20:45
Meelsen skrev:
23. feb 2020, 20:34
Hanga skrev:
23. feb 2020, 18:05
Super fed TIFO og så ser det altså bare knald godt ud med Vesttribunen på bagvæggen af tribunen!

Puha Okore, godt Rinne var vågen.
Tak, Hanga. Der er lagt vanvittigt meget arbejde i den. En sten faldt fra hjertet, da det viste sig at vores første hejse-tifo lykkedes.

Hold kæft en søndag. Elsker AaB.
Det så rigtig godt ud!
Enig. Virkelig imponerende syn og gav en god kickstart til opgøret og stemningen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2020, 20:50

Hanga skrev:
23. feb 2020, 20:45

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.
Så skal de dælme til at spille noget bedre, ellers er der mange inkl mig selv der ikke dukker op på stadion, hvorfor gi penge for at se holdet få tæsk af selv de dårlige modstander? (dagens kamp en glædelig overraskelse).

Det kræver flere positive præstationer før man kan lokke nordjyderne på lægterne igen, nu har man ikke leveret varen i flere år, det koster på tilskuer siden.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 23. feb 2020, 20:51

Lyngehoevdingen skrev:
23. feb 2020, 20:39
Fed, fed kamp. Størst underholdende. Skønt med sejr.

Karakterer efter Nordjyskes 6-boldeskala:

Rinne - 2 Han skal redde Brøndbys første mål. Derudover en okay kamp. Vigtgt at han kommer godt ud af feltet, med en høj (og langsom) bagkæde.

Ross- 4 - Klart bedste mand i bagkæden. Hvis nogen af af midterforsvarerne skal føre bolden op, skal det være ham.

Okore- 2 - Katastrofe med bolden. Redder 2-tal med en del vundne dueller.

Thelander 2 Langsom, når han i en 3-backkæde skal stå mere over for kantspillerne. Fysiske dueller vinder han ligesom Okore stadig mange af.

Ahlmann - 4 Godt med offensivt. Var ikke så vigtig defensivt i den nye opstilling.

Pallesen - 4 - Det sidste kvarter gav ham den sidste nøk op på fire. Tydeligt frigjort af færre defensive opgaver.

Christensen - 4- Stærk duelspiller

Olsen - 3 - Sled og slæbte og løb. Men havde mange fejlafleveringer.

Andersen - 4 - Middelmådig i 1. Halvleg. Forrygende i 2. Han bare holdets bedste spiller.

Van Weert - 4 - Flere fine aktioner og to mål. Godkendt.
Fuldstændig enig med Nordjyske. Fossum var ikke på banen og har naturligvis ikke fået karakter. Bleg indsats - desværre også i dag.
- FlæskeFrank

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kzpr » 23. feb 2020, 21:14

Mr. Larsen skrev:
23. feb 2020, 20:50
Hanga skrev:
23. feb 2020, 20:45

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.
Så skal de dælme til at spille noget bedre, ellers er der mange inkl mig selv der ikke dukker op på stadion, hvorfor gi penge for at se holdet få tæsk af selv de dårlige modstander? (dagens kamp en glædelig overraskelse).

Det kræver flere positive præstationer før man kan lokke nordjyderne på lægterne igen, nu har man ikke leveret varen i flere år, det koster på tilskuer siden.
Det er da vist definitionen på en såkaldt fair-weather fan... Helt seriøst, det er fodbold, det går op og ned, specifikt hvis du ikke holder med moderne bastarder med sugardday-penge i alle åbninger. Hvordan er det helt præcist du støtter en positiv udvikling ved at sidde derhjemme og oftest brokke dig på et debatforum?
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2020, 21:24

Kzpr skrev:
23. feb 2020, 21:14
Mr. Larsen skrev:
23. feb 2020, 20:50
Hanga skrev:
23. feb 2020, 20:45

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.
Så skal de dælme til at spille noget bedre, ellers er der mange inkl mig selv der ikke dukker op på stadion, hvorfor gi penge for at se holdet få tæsk af selv de dårlige modstander? (dagens kamp en glædelig overraskelse).

Det kræver flere positive præstationer før man kan lokke nordjyderne på lægterne igen, nu har man ikke leveret varen i flere år, det koster på tilskuer siden.
Det er da vist definitionen på en såkaldt fair-weather fan... Helt seriøst, det er fodbold, det går op og ned, specifikt hvis du ikke holder med moderne bastarder med sugardday-penge i alle åbninger. Hvordan er det helt præcist du støtter en positiv udvikling ved at sidde derhjemme og oftest brokke dig på et debatforum?
Sikke engang opkast, helt ærligt prøv nu at se realistisk på problemstillingen, folk kommer ikke hvis man ikke bliver underholdt, og vi har reelt ikke haft vildt god fodbold siden Kent Nielsen & Allan Kuhn stod for holdet, det har været en nedadgående kurve men enkelte spike, der har ikke været en reel udvikling i den rigtige retning eller en desideret rød linie i klubben. Gaarde fik alt for lang snor, det samme kan i den grad siges om Morten Weighorst.

Nepotismen har desværre levet alt for godt i AaB, heldigvis får vi da nu en Sportchef uden tidligere tilknytning til klubben og det samme med vores Ungdomschef, det gir nogen forhåbninger om bedre tilstande, men vi er stadig langt tidligere tiders storhed.

Jeg er ikke fanatisk AaB fan, men jeg har holdt med klubben i over 20 år, men ligesom mange andre gider jeg ikke at komme ud og se den rene elendighed på stadion, så kan jeg godt bruge mine penge bedre.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. feb 2020, 21:32

Pastorius skrev:
23. feb 2020, 20:10
Aalborg frederikshavner skrev:
23. feb 2020, 20:03
Medrivende kamp som blev afgjort af et meget tvivlsomt straffespark.
Gu gjorde den ej. Der er fejldomme (hvis det da var en fejl) i alle kampe, vi var langt bedre end Brøndby - særligt fra Børsting kom ind. De havde intet, og vi havde flere chancer end det straffe. Vi vandt den kamp fordi vi var det bedste hold.
Begge hold havde masser af chancer, det var en kamp med to vaklende forsvar der sagtens kunne være endt 4-4 eller 5-5.

Synes det var en meget lige kamp hvor begge hold havde deres perioder. Begge hold med samme tilgang til kampen, der blev godt nok spillet ekstremt direkte

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 23. feb 2020, 21:36

Aalborg frederikshavner skrev:
23. feb 2020, 21:32
Pastorius skrev:
23. feb 2020, 20:10
Aalborg frederikshavner skrev:
23. feb 2020, 20:03
Medrivende kamp som blev afgjort af et meget tvivlsomt straffespark.
Gu gjorde den ej. Der er fejldomme (hvis det da var en fejl) i alle kampe, vi var langt bedre end Brøndby - særligt fra Børsting kom ind. De havde intet, og vi havde flere chancer end det straffe. Vi vandt den kamp fordi vi var det bedste hold.
Begge hold havde masser af chancer, det var en kamp med to vaklende forsvar der sagtens kunne være endt 4-4 eller 5-5.

Synes det var en meget lige kamp hvor begge hold havde deres perioder. Begge hold med samme tilgang til kampen, der blev godt nok spillet ekstremt direkte
Jeg synes ikke, det var en meget lige kamp, set ud fra spillet og hvad holdene gerne ville - der opnåede AaB klart mest. Jeg tror ikke, Brøndby har en ambition om at spille som de spillede her til aften, egentlig heller ikke i den periode, hvor de scorede 2 mål. De var under pres i store dele af kampen, og det er sgu nyt. Men målt på chancer var den meget lige, og ja, den kunne da sagtens have endt med flere mål og et andet samlet resultat.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 23. feb 2020, 21:37

FIDEL skrev:
23. feb 2020, 11:48
Den startopstilling giver dælme muligheder for et højt pres.
Og det er nok det fysisk stærkeste forsvar, vi nogensinde har haft... :cheers:
Tror på en vild kamp. 3-3.
Det var tæt på. :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. feb 2020, 21:48

Nu står den på to gange løve jagt, jeg tror vi bryder Superliga forbandelsen i Parken næste søndag. FCK virker at være til at tale med og de skal tilmed spille en hård kamp torsdag aften i Glasgow

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kristian » 23. feb 2020, 21:54

Mr. Larsen skrev:
23. feb 2020, 20:50
Hanga skrev:
23. feb 2020, 20:45

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.
Så skal de dælme til at spille noget bedre, ellers er der mange inkl mig selv der ikke dukker op på stadion, hvorfor gi penge for at se holdet få tæsk af selv de dårlige modstander? (dagens kamp en glædelig overraskelse).

Det kræver flere positive præstationer før man kan lokke nordjyderne på lægterne igen, nu har man ikke leveret varen i flere år, det koster på tilskuer siden.
Den nye stil skal nok få nogle gode resultater frem og så kommer folk også. Det er et langt træk der skal til.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kokkefar » 23. feb 2020, 22:00


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 23. feb 2020, 22:02

Kristian skrev:
23. feb 2020, 21:54
Mr. Larsen skrev:
23. feb 2020, 20:50
Hanga skrev:
23. feb 2020, 20:45

Der var 2000 for lidt på stadion men alligevel fornemmede man tydeligt gennem skærmen at kulissen var kanon her til aften. Jeg ærger mig over, at min kalender ikke helt gik op, så jeg kunne komme afsted.
Så skal de dælme til at spille noget bedre, ellers er der mange inkl mig selv der ikke dukker op på stadion, hvorfor gi penge for at se holdet få tæsk af selv de dårlige modstander? (dagens kamp en glædelig overraskelse).

Det kræver flere positive præstationer før man kan lokke nordjyderne på lægterne igen, nu har man ikke leveret varen i flere år, det koster på tilskuer siden.
Den nye stil skal nok få nogle gode resultater frem og så kommer folk også. Det er et langt træk der skal til.
Klart, men folk kommer kun, hvis resultaterne også kommer. Ellers helt enig, aftenens kamp var super god underholdning, lad det endelig fortsætte. Og så forstår jeg ikke hvorfor man netop i aften har behov for at hive de negative briller frem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kasper » 23. feb 2020, 22:12

NIN skrev:
23. feb 2020, 20:17
Det findes simpelthen ingen øvre grænse for hvor hjernedød Gravlund er.
Klokkeklart straffe. Det eneste der er mærkeligt er at Palle ikke falder da Mensah rammer hans støtteben. Tv billederne er elendige. VAR med disse billeder, held og lykke til os.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2020, 22:26

Flot sejr. Straffesparket tager jeg gerne, selvom det ligner Pallesen sparker ned i jorden. Fine præstationer af MC, Lucas, Ross, Rinne og Van Weert.

Mål og assist til vores kaptajn er vigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 23. feb 2020, 22:33

FlæskeFrank skrev:
23. feb 2020, 20:51
Lyngehoevdingen skrev:
23. feb 2020, 20:39
Fed, fed kamp. Størst underholdende. Skønt med sejr.

Karakterer efter Nordjyskes 6-boldeskala:

Rinne - 2 Han skal redde Brøndbys første mål. Derudover en okay kamp. Vigtgt at han kommer godt ud af feltet, med en høj (og langsom) bagkæde.

Ross- 4 - Klart bedste mand i bagkæden. Hvis nogen af af midterforsvarerne skal føre bolden op, skal det være ham.

Okore- 2 - Katastrofe med bolden. Redder 2-tal med en del vundne dueller.

Thelander 2 Langsom, når han i en 3-backkæde skal stå mere over for kantspillerne. Fysiske dueller vinder han ligesom Okore stadig mange af.

Ahlmann - 4 Godt med offensivt. Var ikke så vigtig defensivt i den nye opstilling.

Pallesen - 4 - Det sidste kvarter gav ham den sidste nøk op på fire. Tydeligt frigjort af færre defensive opgaver.

Christensen - 4- Stærk duelspiller

Olsen - 3 - Sled og slæbte og løb. Men havde mange fejlafleveringer.

Andersen - 4 - Middelmådig i 1. Halvleg. Forrygende i 2. Han bare holdets bedste spiller.

Van Weert - 4 - Flere fine aktioner og to mål. Godkendt.
Fuldstændig enig med Nordjyske. Fossum var ikke på banen og har naturligvis ikke fået karakter. Bleg indsats - desværre også i dag.
Nej Fossum var stort at usynlig. Jeg synes vores 3-mands forsvar spillede sig gevaldigt op. Og jeg synes faktisk både Thelander og Okore hamrede igennem til sidst da det gjaldt. Problemet lå primært i manglende støtte fra midtbanen hvor Magnus og især Fossum ikke fik fat i nok. Omvendt er det kampe som i dag, der gør, at man bliver ved med at komme på stadion. Spillerne gav alt hvad de havde, og man gik virkelig efter sejren. Brøndby spillede med og stillede sig ikke bare tilbage og ventede på, at vi dummede os. Sådan noget skaber seværdige kampe, og jeg føler mig i den grad underholdt. Og så tænker jeg tiden er kommet til et noget mere nuanceret syn på Pallesen. Jeg er med på, at han ikke er verdens bedste fodboldspiller. Men hold da kæft en fight, han lægger for dagen. I det hele taget kan spillerne tilgives meget, når man kan se, at de gør deres aller, allerbedste og dør med støvlerne på.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. feb 2020, 22:34

Også stor respekt for den hyldest KEP fik efter kampen, det var klasse
:aabfan:

Besvar