Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 24. feb 2020, 07:49

Mr. Larsen skrev:
24. feb 2020, 07:09
Kristian skrev:
23. feb 2020, 21:54

Den nye stil skal nok få nogle gode resultater frem og så kommer folk også. Det er et langt træk der skal til.
Det skader bestemt ikke med de fine resultater her i starten, dejligt udtryk de havde på banen igår :thumbsup:
Det er ikke kun resultater. Den måde vi spiller på, og den intensitet der er i kampen er langt mere attraktiv end Wieghorst-bold. Hvis det holder, skal det nok blive meget bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 24. feb 2020, 07:50

Mr. Larsen skrev:
24. feb 2020, 07:09
Kristian skrev:
23. feb 2020, 21:54

Den nye stil skal nok få nogle gode resultater frem og så kommer folk også. Det er et langt træk der skal til.
Det skader bestemt ikke med de fine resultater her i starten, dejligt udtryk de havde på banen igår :thumbsup:
Præcis. Udtrykket er bare så vigtigt for at få flere på lægterne. Flot fight igår!
Det eneste negative er, at Okore simpelthen kegler for meget rundt. Utroligt! Starter måske inde i Parken, men derudover får han nok ikke flere kampe.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af sulakvelidze » 24. feb 2020, 08:01

Det er underligt at skulle skrive det efter en dramatisk sejr over hadeklubben over dem alle, men for mig var dagens højdepunkt at se, hvordan hyldesten af KEP gik i hjertet på ham. Men jeg er også en sucker (hedder det sådan nu om dage?) for den slags. En ting er hyldest af spillere, der stopper, det er også fedt. Men hyldest af en tidligere spiller, der endda har sluttet karrieren hos en konkurrent, er noget særligt. Og når det så er en mand, der har en personlighed man længe har savnet i truppen, og som er synligt rørt af det, så er det lige så fedt som at slå Brøndby.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 24. feb 2020, 08:35

Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 24. feb 2020, 08:44

Tv-indslag om vesttribunen. Flot arbejde, meget imponerende.
https://www.tv2nord.dk/aalborg/AaB-fans ... ny-tribune
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Anubit » 24. feb 2020, 08:59

Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Lyder i hvert fald på Friis til at være én go-to opstilling, ud fra hans interview med Rishøj. Dejligt med noget fleksibilitet!
https://www.youtube.com/watch?v=iBtWGYVicv0
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af 9800 » 24. feb 2020, 09:05

Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2020, 09:35

Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.

I et sådant tilfælde skal tacklingen ikke bare sidde lige i skabet; han skal også forlade sig på, at dommer og/eller linjevogter befinder sig i en position, hvor de omgående kan konstatere, at der ikke er ugler i mosen.

Med andre ord: Mads Mensah inviterer jo nærmest til en straffekendelse via sit hasardspil i feltet. Dermed være ikke sagt, at der faktisk er straffespark, for det afslører billederne som sagt ikke entydigt.

Jeg kom i øvrigt i tanke om en hændelse i opgøret mod FCK i september, hvor Thelander ligeledes hasarderet gik ind i en tackling i feltet i en relativ ufarlig situation, der i et mindre gunstigt parallelunivers kunne have ført til et irriterende straffe til FCK.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2020, 09:39

Klaus skrev:
23. feb 2020, 23:37
Hovedet skrev:
23. feb 2020, 23:18
Funky skrev:
23. feb 2020, 22:36
Kasper skrev:
23. feb 2020, 22:12
NIN skrev:
23. feb 2020, 20:17
Det findes simpelthen ingen øvre grænse for hvor hjernedød Gravlund er.
Klokkeklart straffe. Det eneste der er mærkeligt er at Palle ikke falder da Mensah rammer hans støtteben. Tv billederne er elendige. VAR med disse billeder, held og lykke til os.
Jeg synes faktisk også (og modsat TV-klogeågerne) at der ser ud til at være straffe.
Der er i hvert fald ikke tale om en skandaledom, og ydermere drejer det sig jo om en for Brøndby potentielt farlig situation. Det er ikke som de straffespark, man somme tider ser, hvor en spiller i udkanten af straffesparksfeltet modtager bolden med ryggen til mål, falder efter en sagte kontakt, hvorpå der dømmes straffe. Var det ikke blevet dømt, havde vi jo diskuteret, om AaB blev snydt for et straffespark.

Jeg betragter det dog fortsat som et helt åbent spørgsmål, om vi når det slutspil. Alene en Randerssejr i deres udsatte kamp sender os ud af top 6. Nordsjælland virker rigtig godt kørende, selv om de jo kun ligger en marginal med målscoren foran os. Det ligner en kamp mellem AaB, Randers og Lyngby, selv om både FCN og Brøndby lige akkurat foran os også kan blive involveret i kampen. Til gengæld tror jeg, at OB er hægtet af.
Sejren i dag var så vigtig, mon ikke 5 point mere vil være nok. FCN har både Brøndby og FCM samt en lidt tricky udekamp mod Esbjerg. Randers har både FCK og FCM, taber de til AGF tror jeg ikke de når os. Lyngby har både Brøndby, FCK og os. Vinder vi hjemmekampen mod dem, vil de få det svært. Vinder vi over Lyngby og enten Esbjerg eller AGF tror jeg vi ender på en 5. plads. Men nu kan vi jo starte at øve os i den svære kunst at holde med Brøndby, når de skal spille mod Nordsjælland. :S
Det er i grunden utroligt, at vi ikke sidder langt sikrere i slutspilssadlen, når vi efter 22 runder ligger med 34 point og + 10 i målscore. Det burde jo næsten have været et fait accomplit allerede nu, men et blik på stillingen afslører, at det på ingen måde forholder sig sådan. Jeg tror ikke et øjeblik på point i Parken næste søndag; FCK må jo være syge efter revanche, og AaB står i skud på det mest uheldige tidspunkt. Dog finder jeg en vis trøst i konkurrenternes slutprogram, og i det faktum at AaB først møder AGF i sidste spillerunde og ikke efter FCK-kampen, som jeg umiddelbart troede.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 24. feb 2020, 09:42

Hovedet skrev:
24. feb 2020, 09:35
Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.

I et sådant tilfælde skal tacklingen ikke bare sidde lige i skabet; han skal også forlade sig på, at dommer og/eller linjevogter befinder sig i en position, hvor de omgående kan konstatere, at der ikke er ugler i mosen.

Med andre ord: Mads Mensah inviterer jo nærmest til en straffekendelse via sit hasardspil i feltet. Dermed være ikke sagt, at der faktisk er straffespark, for det afslører billederne som sagt ikke entydigt.

Jeg kom i øvrigt i tanke om en hændelse i opgøret mod FCK i september, hvor Thelander ligeledes hasarderet gik ind i en tackling i feltet i en relativ ufarlig situation, der i et mindre gunstigt parallelunivers kunne have ført til et irriterende straffe til FCK.
Det er vel også rimeligt ligegyldigt om han spiller bolden (hvad jeg ikke kan se, han gør, og han siger også selv, formålet var at "forstyrre" Pallesen) hvis han samtidig vælter manden.

Jeg glæder mig i øvrigt IKKE til, at vi skal have VAR ind over fra til sommer. Jeg har det langt bedre med, at det er dommeren som træffer en beslutning i øjeblikket, og så er det sådan, det er. Men de siger jo, at det kun skal bruges herhjemme hvis det er i situationer hvor der er tale om tydelige fejl - dvs. en situation som det straffe skal vel ikke hives gennem VAR? Det håber jeg i alt fald ikke. Jeg synes ikke, der er nogle erfaringer med VAR nogle steder fra, som peger på, at fodboldoplevelsen bliver bedre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 24. feb 2020, 09:51

Funky skrev:
24. feb 2020, 09:42
Hovedet skrev:
24. feb 2020, 09:35
Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.

I et sådant tilfælde skal tacklingen ikke bare sidde lige i skabet; han skal også forlade sig på, at dommer og/eller linjevogter befinder sig i en position, hvor de omgående kan konstatere, at der ikke er ugler i mosen.

Med andre ord: Mads Mensah inviterer jo nærmest til en straffekendelse via sit hasardspil i feltet. Dermed være ikke sagt, at der faktisk er straffespark, for det afslører billederne som sagt ikke entydigt.

Jeg kom i øvrigt i tanke om en hændelse i opgøret mod FCK i september, hvor Thelander ligeledes hasarderet gik ind i en tackling i feltet i en relativ ufarlig situation, der i et mindre gunstigt parallelunivers kunne have ført til et irriterende straffe til FCK.
Det er vel også rimeligt ligegyldigt om han spiller bolden (hvad jeg ikke kan se, han gør, og han siger også selv, formålet var at "forstyrre" Pallesen) hvis han samtidig vælter manden.

Jeg glæder mig i øvrigt IKKE til, at vi skal have VAR ind over fra til sommer. Jeg har det langt bedre med, at det er dommeren som træffer en beslutning i øjeblikket, og så er det sådan, det er. Men de siger jo, at det kun skal bruges herhjemme hvis det er i situationer hvor der er tale om tydelige fejl - dvs. en situation som det straffe skal vel ikke hives gennem VAR? Det håber jeg i alt fald ikke. Jeg synes ikke, der er nogle erfaringer med VAR nogle steder fra, som peger på, at fodboldoplevelsen bliver bedre.
Jeg er splittet omkring VAR. Helt optimalt ville være at undgå det og så leve med en fejldom en gang imellem. Jeg synes desværre det danske dommerniveau generelt er rystende lavt. Derfor tror jeg VAR kan blive godt i Danmark. Især hvis det lykkes dem kun at holde det til meget få og tydelige tilfælde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Uldahl » 24. feb 2020, 09:54

9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
:thumbsup: Der er en skilling på vej her fra.

Fremragende kamp i går, jeg er vild med den nye stil, længder bedre end Gaardes og M.W's evendelige spillen til siden, og angrebende skulle starte nede fra forsvaret.

Som jeg ser det var der straffe han bliver tydeligt generet af Mensah, først af hans hofte/lårben der rammer Pallesen's hæl da han skal til at svinge bennet, og bag efter hans støtte ben, dog dårlige kamera vinkler, så evt. VAR dommere skulle nok bruge lang tid på at gennem se det.

Jeg er vild imponeret over Ross, dejlig offensiv drev og den kliring han har på stregen med baghovedet er hel fantastisk. Han kan godt gå hen og blive vores næste store salg.

Fortjent sejr i en underholdende kamp der lover godt for fremtiden. Samme udtryk og energi i næste kamp mod FCK så napper vi 3 point der også. FCK er ramt på selvtilliden, og har en kamp mod Celtic ude om Torsdagen.

Det ser helt fornuftigt ud ang top 6 nu efter 2 sejre i træk, og den nye spille stil er kommet i spil. Jeg er fortrøstnings fuld ang forråret, og er sikker på det kun bliver bedre som mønstre og relationerne kommer på plads. :aabfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af NIN » 24. feb 2020, 10:02

Folk tror på ikke bare point i Parken, men tre af slagsen. Debatsiden når nye højder. Det bliver spændende på søndag ved 20-tiden.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Spanky » 24. feb 2020, 10:07

Jeg sælger gerne kampen på søndag mod at vi slår København ud af pokalen ugen efter.

Når det er sagt, så er det det helt rigtige tidspunkt at møde dem på. De har fået en lortestart og må være ramt på selvtilliden derudover skal de også til Skotland på torsdag - lad os håbe på forlænget spilletid der ;)

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kokkefar » 24. feb 2020, 10:25

9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
Hvorfor er det egentlig op til os fans at financiere den slags, og er det et spørgsmål om penge, at det ikke er der hver gang? Er AaB ikke interesserede i at have tifoer og stemning hver gang? Det forbedrer da markant stadionoplevelsen og får da flere folk på stadion i længden. Var det så ikke oplagt at AaB lagde 5-10.000 i AaB tifo kaos til hver hjemmekamp. Det ville ikke kunne mærkes i budgettet, men det ville forbedre stadionoplevelsen markant? Eller er det et spørgsmål om frivillige? Jeg ved ikke ret meget om det.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Mr. Larsen » 24. feb 2020, 10:33

Pastorius skrev:
24. feb 2020, 07:49
Mr. Larsen skrev:
24. feb 2020, 07:09
Kristian skrev:
23. feb 2020, 21:54

Den nye stil skal nok få nogle gode resultater frem og så kommer folk også. Det er et langt træk der skal til.
Det skader bestemt ikke med de fine resultater her i starten, dejligt udtryk de havde på banen igår :thumbsup:
Det er ikke kun resultater. Den måde vi spiller på, og den intensitet der er i kampen er langt mere attraktiv end Wieghorst-bold. Hvis det holder, skal det nok blive meget bedre.

Helt enig :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2020, 10:43

andreasaab89 skrev:
24. feb 2020, 06:44
Meelsen skrev:
24. feb 2020, 01:20
Fossum var da pisse god i dag. Olien i vores spillestils-maskineri.
Enig.
Folk undervurderer ham voldsomt . Han er altså over det hele igår , har mega mange berøringer, binder holder vildt flot sammen og tilbyder sig altid. Syntes han spiller helt kanon igår
Man kan godt nok se fodbold forskelligt. I presspillet er han ikke konsekvent nok. Leverer et lille pres, men fører det sjældent igennem. Selv her er Patrick Olsen - der godt kan virke lidt tung - foran Fossum. I opspillet synes jeg han er langsom med bolden, og synes sjældent han er med til at gøre chancerne større. Det virker til at være et selvtillidsproblem. Han spiller for ofte bagud eller til siden. Her er Olsen igen med en helt anden selvtillid, hvor han forsøger med skærende afleveringer eller sideskift.
Jeg kan ellers godt li' arbejdsfordelingen. Den tekniske playmaker type (Olsen), det defensive anker (MC) og den mere bevægelige og dynamiske boks-til-boks spiller i Fossum. Som det er nu, er Fossum mest degragderet til boldflytter, og det tror jeg ikke på han er købt ind som.

Der er ikke fordi han slet ikke gør noget rigtigt. Men generelt er han for anonym og tager for lidt ansvar både med og uden bolden. Jeg forventer mig mere af en landsholdsspiller med BuLi erfaring.
Måske den gode start på foråret kan give det boost han mangler.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 24. feb 2020, 10:45

Lyngehoevdingen skrev:
23. feb 2020, 20:39
Fed, fed kamp. Størst underholdende. Skønt med sejr.

Karakterer efter Nordjyskes 6-boldeskala:

Rinne - 2 Han skal redde Brøndbys første mål. Derudover en okay kamp. Vigtgt at han kommer godt ud af feltet, med en høj (og langsom) bagkæde.

Ross- 4 - Klart bedste mand i bagkæden. Hvis nogen af af midterforsvarerne skal føre bolden op, skal det være ham.

Okore- 2 - Katastrofe med bolden. Redder 2-tal med en del vundne dueller.

Thelander 2 Langsom, når han i en 3-backkæde skal stå mere over for kantspillerne. Fysiske dueller vinder han ligesom Okore stadig mange af.

Ahlmann - 4 Godt med offensivt. Var ikke så vigtig defensivt i den nye opstilling.

Pallesen - 4 - Det sidste kvarter gav ham den sidste nøk op på fire. Tydeligt frigjort af færre defensive opgaver.

Christensen - 4- Stærk duelspiller

Olsen - 3 - Sled og slæbte og løb. Men havde mange fejlafleveringer.

Andersen - 4 - Middelmådig i 1. Halvleg. Forrygende i 2. Han bare holdets bedste spiller.

Van Weert - 4 - Flere fine aktioner og to mål. Godkendt.
Pallesen er frigjort af defensive opgaver.

Desværre er han voldsomt ringe til at slå indlæg i det offensive.

Igår rammer han en medspiller på 1 ud af 7 indlæg.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2020, 11:05

Og så er jeg iøvrigt enig i, at Pallesen spillede en fin kamp. Hans arbejdsindsats er der som altid ikke noget at sætte på. Men han er igen-igen for langsom med bolden. Der er for mange situationer hvor han tager trækket frem for bare at smække den ind over. Hans spil ville være så meget bedre, hvis han havde flere aktioner, hvor han modtager bolden og kan sende den videre på anden berøring. Det må da være noget man kan træne. 100 situationer i træk med bold ud på kanten, ét træk og indlæg. Situationen opstår vel en 10-20 gange iløbet af en kamp, men vi får for lidt ud af det. Selvfølgelig heller ikke fordi der er alverden at skyde efter, selvom Tom viste sine færdigheder med hovedet igår.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kenneth K » 24. feb 2020, 11:32

Jeg stemmer lige i det kor, som roser gårsdagens tifo. Siiiindssygt flot tifo! Den må vel kandidere til at være blandt de 3-5 flotteste, "vi" nogensinde har lavet. Så kæmpe meget hatten af til alle jer, der har været med til at udtænke og lave den!

Heldigvis var der også lyspunkter på banen. Særlig ros skal her tilfalde Magnus Christensen og Iver Fossum. Brølstærk start på foråret fra Magnus, og den nye spillestil lader også til at bekomme Iver Fossum, og alle de kilometer som ligger i hans ben, meget vel.

Og fem mål fra Kusk, van Weert og Lucas indtil videre i foråret... uhyre vigtigt, at særligt de tre får gang i målscoringen, hvis vi skal forblive i top 6 (og også være mere end blot statister i et (potentielt) mesterskabsslutspil).

FCK ude i næste kamp; den taber vi jo altid, og det føles også som om at deres gamle AaB-spillere fucking altid scorer mod os... men FCK virker da heldigvis rimelig shaky, så der kan da måske vente point på os?

Besvar