Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
kronenburg
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16. sep 2008, 09:14

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af kronenburg » 24. feb 2020, 11:54

Ift. kritikken af Fossum synes jeg, det er relevant at se på lidt stats for dét, som måske er svært at se i spillet, men som er så pisse vigtigt - løberadius .

https://ibb.co/L0c4p2Z

(endnu tydeligere her: http://www.superliga.dk/performance-cen ... -2019-2020)

Han løber 6. flest meter af alle i hele runden - 800 meter flere end BIF's Frendrup og over 1200 meter mere end PO.

Selvom man altid kan håbe på et tydeligere aftryk fra ham, så er jeg ikke i tvivl om, at hans store løbepensum gør en kæmpe - men måske mindre synlig - forskel på banen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2020, 12:04

kronenburg skrev:
24. feb 2020, 11:54
Selvom man altid kan håbe på et tydeligere aftryk fra ham, så er jeg ikke i tvivl om, at hans store løbepensum gør en kæmpe - men måske mindre synlig - forskel på banen.
Hmm. Silkeborg har alle tre mand i top-3. Manden i top er en vi selv har vendt tommelen ned til
Fossum løber meget, men han er for sjældent hvor spillet foregår - er mit indtryk. At man løber meget kan også være udtryk for negative faktorer. Eksempelvis at man generelt er skidt placeret.
Altså det er da fedt med store lunger midt på banen - misforstå mig ikke - men som stat i sig selv er det ligegyldigt. Det er vel mere noget med erobringer, tacklinger, driblinger, chancer skabt osv. man skal kigge på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2020, 12:08

kronenburg skrev:
24. feb 2020, 11:54
Ift. kritikken af Fossum synes jeg, det er relevant at se på lidt stats for dét, som måske er svært at se i spillet, men som er så pisse vigtigt - løberadius .

https://ibb.co/L0c4p2Z

(endnu tydeligere her: http://www.superliga.dk/performance-cen ... -2019-2020)

Han løber 6. flest meter af alle i hele runden - 800 meter flere end BIF's Frendrup og over 1200 meter mere end PO.

Selvom man altid kan håbe på et tydeligere aftryk fra ham, så er jeg ikke i tvivl om, at hans store løbepensum gør en kæmpe - men måske mindre synlig - forskel på banen.
Det er ekstremt vigtigt at have en spiller der bevæger sig over hele banen, og altid skaber en spilmulighed og tager tilrager sig modstanderens opmærksomhed, og formår at skille sig hurtigt af med bolden så tempoet bevares. Her er Fossum virkelig god. Det kan også læse på antallet af afleveringer, hvor han har tredjeflest på holdet, kun overgået af Olsen og Okore, som dog også har haft fire kampe flere.

Men, den slags kan ikke stå alene. Lesniak scorer e.g. også meget højt på meter løbet og på antal afleveringer og han var overhovedet ikke pladsen værd. Og Lesniak, ud fra nuværende tal, har i procent flere aflevering på modstanderens banehalvdel, og flere fremadrettede afleveringer.

Heldigvis er Fossum langt mere chanceskabende end e.g. Lesniak, og faktisk de fleste spillere på vores hold. Selvom det ikke er blevet til mange mål, er Fossum vores næstmest chanceskabende spiller efter Lucas, med 1,6 per kamp (Lucas har 2,5). Det tror jeg overrasker mange.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Lausten
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30. aug 2018, 18:03
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Lausten » 24. feb 2020, 13:44

Kokkefar skrev:
24. feb 2020, 10:25
9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
Hvorfor er det egentlig op til os fans at financiere den slags, og er det et spørgsmål om penge, at det ikke er der hver gang? Er AaB ikke interesserede i at have tifoer og stemning hver gang? Det forbedrer da markant stadionoplevelsen og får da flere folk på stadion i længden. Var det så ikke oplagt at AaB lagde 5-10.000 i AaB tifo kaos til hver hjemmekamp. Det ville ikke kunne mærkes i budgettet, men det ville forbedre stadionoplevelsen markant? Eller er det et spørgsmål om frivillige? Jeg ved ikke ret meget om det.
Det er jo noget som vi fans giver til klubben. Så derfor er det lige præcis ikke klubben som der skal financiere tifoerne men os fans. Man giver jo heller ikke en gave til sig selv :)

Vi har ikke tifoer til alle kampe da det kræver meget tid. Se på den vi havde i går. Vi startede planlægning allerede i december og startede med produktionen i januar. Den blev først færdig natten til søndag. Det er frivillige kræfter for alle pengene og det er ren vilje og lyst. Så når vi har gang i en tifo giver vi den 120% på det. Nogle dage hedder fx arbejde, tifo, arbejde og så igen tifo. Så nu her dagen derpå er man helt smadret og samler kræfter til en ny tifo.

Så nu skal vi have samlet penge sammen til en ny og have startet en ny proces :D
AaB Tifo Kaos

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kokkefar » 24. feb 2020, 14:01

Lausten skrev:
24. feb 2020, 13:44
Kokkefar skrev:
24. feb 2020, 10:25
9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
Hvorfor er det egentlig op til os fans at financiere den slags, og er det et spørgsmål om penge, at det ikke er der hver gang? Er AaB ikke interesserede i at have tifoer og stemning hver gang? Det forbedrer da markant stadionoplevelsen og får da flere folk på stadion i længden. Var det så ikke oplagt at AaB lagde 5-10.000 i AaB tifo kaos til hver hjemmekamp. Det ville ikke kunne mærkes i budgettet, men det ville forbedre stadionoplevelsen markant? Eller er det et spørgsmål om frivillige? Jeg ved ikke ret meget om det.
Det er jo noget som vi fans giver til klubben. Så derfor er det lige præcis ikke klubben som der skal financiere tifoerne men os fans. Man giver jo heller ikke en gave til sig selv :)

Vi har ikke tifoer til alle kampe da det kræver meget tid. Se på den vi havde i går. Vi startede planlægning allerede i december og startede med produktionen i januar. Den blev først færdig natten til søndag. Det er frivillige kræfter for alle pengene og det er ren vilje og lyst. Så når vi har gang i en tifo giver vi den 120% på det. Nogle dage hedder fx arbejde, tifo, arbejde og så igen tifo. Så nu her dagen derpå er man helt smadret og samler kræfter til en ny tifo.

Så nu skal vi have samlet penge sammen til en ny og have startet en ny proces :D
Tak for opklaringen, og fortsæt det gode arbejde!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 24. feb 2020, 14:20

Lausten skrev:
24. feb 2020, 13:44
Kokkefar skrev:
24. feb 2020, 10:25
9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
Hvorfor er det egentlig op til os fans at financiere den slags, og er det et spørgsmål om penge, at det ikke er der hver gang? Er AaB ikke interesserede i at have tifoer og stemning hver gang? Det forbedrer da markant stadionoplevelsen og får da flere folk på stadion i længden. Var det så ikke oplagt at AaB lagde 5-10.000 i AaB tifo kaos til hver hjemmekamp. Det ville ikke kunne mærkes i budgettet, men det ville forbedre stadionoplevelsen markant? Eller er det et spørgsmål om frivillige? Jeg ved ikke ret meget om det.
Det er jo noget som vi fans giver til klubben. Så derfor er det lige præcis ikke klubben som der skal financiere tifoerne men os fans. Man giver jo heller ikke en gave til sig selv :)

Vi har ikke tifoer til alle kampe da det kræver meget tid. Se på den vi havde i går. Vi startede planlægning allerede i december og startede med produktionen i januar. Den blev først færdig natten til søndag. Det er frivillige kræfter for alle pengene og det er ren vilje og lyst. Så når vi har gang i en tifo giver vi den 120% på det. Nogle dage hedder fx arbejde, tifo, arbejde og så igen tifo. Så nu her dagen derpå er man helt smadret og samler kræfter til en ny tifo.

Så nu skal vi have samlet penge sammen til en ny og have startet en ny proces :D
I gør det skide godt. Virkelig imponerende igår. Hatten af for det store arbejde i lægger i det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 24. feb 2020, 15:33

Lausten skrev:
24. feb 2020, 13:44
Kokkefar skrev:
24. feb 2020, 10:25
9800 skrev:
24. feb 2020, 09:05
Jeg tager endnu engang hatten af for Tifo gruppen!
Fuck en fed tifo! Utroligt at de kan blive ved med at overgå sig selv. Bevares, Brøndbys var da også flot, men vores var virkelig detaljeret, med respekt for historien.

Op med tegnedrengen folkens, giv dem en skilling så de kan lave flere flotte tifos
Hvorfor er det egentlig op til os fans at financiere den slags, og er det et spørgsmål om penge, at det ikke er der hver gang? Er AaB ikke interesserede i at have tifoer og stemning hver gang? Det forbedrer da markant stadionoplevelsen og får da flere folk på stadion i længden. Var det så ikke oplagt at AaB lagde 5-10.000 i AaB tifo kaos til hver hjemmekamp. Det ville ikke kunne mærkes i budgettet, men det ville forbedre stadionoplevelsen markant? Eller er det et spørgsmål om frivillige? Jeg ved ikke ret meget om det.
Det er jo noget som vi fans giver til klubben. Så derfor er det lige præcis ikke klubben som der skal financiere tifoerne men os fans. Man giver jo heller ikke en gave til sig selv :)

Vi har ikke tifoer til alle kampe da det kræver meget tid. Se på den vi havde i går. Vi startede planlægning allerede i december og startede med produktionen i januar. Den blev først færdig natten til søndag. Det er frivillige kræfter for alle pengene og det er ren vilje og lyst. Så når vi har gang i en tifo giver vi den 120% på det. Nogle dage hedder fx arbejde, tifo, arbejde og så igen tifo. Så nu her dagen derpå er man helt smadret og samler kræfter til en ny tifo.

Så nu skal vi have samlet penge sammen til en ny og have startet en ny proces :D
Fandme godt arbejde!!!!!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Patmand » 24. feb 2020, 18:36

Hovedet skrev:
24. feb 2020, 09:35
Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.

I et sådant tilfælde skal tacklingen ikke bare sidde lige i skabet; han skal også forlade sig på, at dommer og/eller linjevogter befinder sig i en position, hvor de omgående kan konstatere, at der ikke er ugler i mosen.

Med andre ord: Mads Mensah inviterer jo nærmest til en straffekendelse via sit hasardspil i feltet. Dermed være ikke sagt, at der faktisk er straffespark, for det afslører billederne som sagt ikke entydigt.

Jeg kom i øvrigt i tanke om en hændelse i opgøret mod FCK i september, hvor Thelander ligeledes hasarderet gik ind i en tackling i feltet i en relativ ufarlig situation, der i et mindre gunstigt parallelunivers kunne have ført til et irriterende straffe til FCK.
Der er tydeligt straffespark ligefrem?

Jeg kan personligt ikke se et straffespark i situationen. Det lader også til at dommeren har ændret mening.
Der skal også være plads til vi ikke altid er enige.

Men det er i hvert fald skønt med 6 point ud af 6 mulige. En god kamp med masser af chancer i begge ender.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 24. feb 2020, 19:01

Patmand skrev:
24. feb 2020, 18:36
Hovedet skrev:
24. feb 2020, 09:35
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.
Der er tydeligt straffespark ligefrem?

Jeg kan personligt ikke se et straffespark i situationen. Det lader også til at dommeren har ændret mening.
Der skal også være plads til vi ikke altid er enige.
Altså hvis det havde været Mads Mensah i tacklingen, så havde Pallesen nok ikke rejst sig igen...

Men vi bliver også nød til at indrømme, at nu har Viasat vist sekvensen 3000 gange og så kommer tvivlen jo altid ind under huden. Dommeren var ikke i tvivl og hvor mange protester er der lige. Det er jo ikke forbi Brøndby opfører sig som om de bliver voldsomt bortdømt. Kevin Mensah er selvfølgelig utilfreds, men han har jo også gjort i nælderne.

Ved den type kendelser bliver der ofte sagt, at de kan dømmes og man som forsvarer giver dommeren mulighed for at dømme straffe. Så Mensah har problemet, ikke Pallesen. Og ofte skal der ikke ret meget berøring til i den type situationer til, at modspilleren kommer ud af balance.

Hvis Pallesen havde lavet den samme forseelse i den anden ende af banen, så havde I og Viasat jo ikke brugt resten af ugen på at vurdere, om der var straffe. Så havde Pallesen taget en for stor risiko og tabt.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 24. feb 2020, 21:56

Patmand skrev:
24. feb 2020, 18:36
Hovedet skrev:
24. feb 2020, 09:35
Funky skrev:
24. feb 2020, 08:35
Det er jo helt vildt at se højdepunkterne fra i går; hvornår har vi sidst skabt SÅ mange chancer i en kamp? Okay, vi giver så også flere chancer væk end i flere af de kampe under ex Wieghorst, så der er bestemt potentiale for forbedring. Det bliver ret spændende at se, om tremands midterforsvaret er vejen frem, for det lader virkelig til at få det bedste frem i Pallesen og Ahlmann. De tre bagerste må bare ikke have offdage, i går var det Okore som nemt kunne have kostet et par mål i 1. halvleg.

Og jeg forstår ikke, der kan være så meget palaver om det straffe, den er da tydelig.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/februa ... by-if-3-2/
Den er ikke entydig, men det Brøndbyfans og andet godtfolk helt overser i den situation, er, at Mads Mensah går ned i en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet på en modstander, der lige har tørret ham, og at AaB i samme moment er tæt på en uhyre stor chance.

I et sådant tilfælde skal tacklingen ikke bare sidde lige i skabet; han skal også forlade sig på, at dommer og/eller linjevogter befinder sig i en position, hvor de omgående kan konstatere, at der ikke er ugler i mosen.

Med andre ord: Mads Mensah inviterer jo nærmest til en straffekendelse via sit hasardspil i feltet. Dermed være ikke sagt, at der faktisk er straffespark, for det afslører billederne som sagt ikke entydigt.

Jeg kom i øvrigt i tanke om en hændelse i opgøret mod FCK i september, hvor Thelander ligeledes hasarderet gik ind i en tackling i feltet i en relativ ufarlig situation, der i et mindre gunstigt parallelunivers kunne have ført til et irriterende straffe til FCK.
Der er tydeligt straffespark ligefrem?

Jeg kan personligt ikke se et straffespark i situationen. Det lader også til at dommeren har ændret mening.
Der skal også være plads til vi ikke altid er enige.

Men det er i hvert fald skønt med 6 point ud af 6 mulige. En god kamp med masser af chancer i begge ender.
På ingen måde tydeligt; jeg skriver jo netop, at den ikke er entydig :-)

Min anke går på, at Mensah i den pågældende situation - i to tempi - optræder klodset og hasarderet og med en glidende tackling bagfra i straffesparksfeltet mod en modstander i fuld fart fremad (eller noget - det var jo vores gode ven Pallesen :-), placerer sin røv i gedigen klaskehøjde. Jeg ville have været rasende, hvis f.eks. Okore var gået ind i en lignende aktion, selv om billeder fra 117 vinkler efterfølgende såede tvivl om kontakt. Derfor fremhævede jeg Thelanderepisoden fra septembers kamp mod FCK, der snildt kunne have kostet et billigt, men forståeligt straffe til FCK.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Meelsen » 24. feb 2020, 22:51

Billede

Billede
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. feb 2020, 04:16

Træls at gjæf hev sejren hjem til sidst i Horsens

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2020, 06:26

Meelsen skrev:
24. feb 2020, 22:51
Billede

Billede
Han er bare en glad dreng!! :) perfekt indlæg af Ahlmann på 2. scoring. Fart på og millimeter præcis!
Ska' vi hak'?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af 9000AaB » 25. feb 2020, 08:10

Efter at ha genset kampen, er jeg blevet endnu mere Ross fan.
Syntes han spiller ligepå og hårdt.
Lægger nogle go lange afleveringer og prøver ofte at ramme angriberne så de kan løbe i dybden.
Fortsætter han udviklingen, og får Okore på bænken, så bliver han vores næste store salg.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Kokkefar » 25. feb 2020, 11:18

9000AaB skrev:
25. feb 2020, 08:10
Efter at ha genset kampen, er jeg blevet endnu mere Ross fan.
Syntes han spiller ligepå og hårdt.
Lægger nogle go lange afleveringer og prøver ofte at ramme angriberne så de kan løbe i dybden.
Fortsætter han udviklingen, og får Okore på bænken, så bliver han vores næste store salg.
Enig, han har set godt ud. Synes hans største mangler er på fart, og så synes jeg han vinder for lidt hovedstødsdueller. I hvert fald sammenlignet med Okore og T.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2020, 11:58

Det er selvfølgelig fair, at kigge på Fossums offensive stats, og konkludere han har været udmærket. Men hans defensive stats er præcis lige så middelmådige, som hans offensive stats umiddelbart er godkendt. Det er muligt mine egne forventinger har været for høje. Jeg havde forestillet mig en 2-vejs spiller, med både løbepensum, overblik, defensivt tilstedeværd og teknik. Det synes jeg ikke vi har fået. Vi har istedet fået en boldflytter der ganske rigtigt løber meget, men især i den defensive del ganske enkelt fylder for lidt. På bolden er han til gengæld ikke offensivt tænkende nok, synes jeg. Det kommer i glemt, men langt de fleste af hans aktioner er for at vi kan holde fast i kuglen, og ikke for at starte nye angreb.
Jeg kan sagtens se, at han har nogle kvaliteter vi kan bruge. Han er bare så anonym langt det meste af tiden. Jeg håber selvfølgelig stadig, at han bliver den store profil han er købt ind som, men han mangler at vise hvorfor han bør være center i holdets maskinrum.

Tilgengæld synes jeg dog han er god til at komme i boksen, selvom vi ikke helt har lært at udnytte den del af hans spil til fulde endnu. Hvis vi får ordentligt styr på løb og sådan, så tror jeg sagtens han kunne score en god håndfuld mål på den bekostning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 25. feb 2020, 12:12

9000AaB skrev:
25. feb 2020, 08:10
Efter at ha genset kampen, er jeg blevet endnu mere Ross fan.
Syntes han spiller ligepå og hårdt.
Lægger nogle go lange afleveringer og prøver ofte at ramme angriberne så de kan løbe i dybden.
Fortsætter han udviklingen, og får Okore på bænken, så bliver han vores næste store salg.
Enig. Som jeg tidligere har plæderet for, virker det som en god strategi at han har fået et par kampe, så et par uger på bænken, så et par kampe osv. Det giver ham tid til at bearbejde den kamperfaring han har fået og presser ham ikke for hårdt fysisk. Rigtig godt håndteret af Friis - set udefra.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 25. feb 2020, 12:33

jonas386 skrev:Det er selvfølgelig fair, at kigge på Fossums offensive stats, og konkludere han har været udmærket. Men hans defensive stats er præcis lige så middelmådige, som hans offensive stats umiddelbart er godkendt. Det er muligt mine egne forventinger har været for høje. Jeg havde forestillet mig en 2-vejs spiller, med både løbepensum, overblik, defensivt tilstedeværd og teknik. Det synes jeg ikke vi har fået. Vi har istedet fået en boldflytter der ganske rigtigt løber meget, men især i den defensive del ganske enkelt fylder for lidt. På bolden er han til gengæld ikke offensivt tænkende nok, synes jeg. Det kommer i glemt, men langt de fleste af hans aktioner er for at vi kan holde fast i kuglen, og ikke for at starte nye angreb.
Jeg kan sagtens se, at han har nogle kvaliteter vi kan bruge. Han er bare så anonym langt det meste af tiden. Jeg håber selvfølgelig stadig, at han bliver den store profil han er købt ind som, men han mangler at vise hvorfor han bør være center i holdets maskinrum.

Tilgengæld synes jeg dog han er god til at komme i boksen, selvom vi ikke helt har lært at udnytte den del af hans spil til fulde endnu. Hvis vi får ordentligt styr på løb og sådan, så tror jeg sagtens han kunne score en god håndfuld mål på den bekostning.
Var han ikke ude af holdet i lang tid i Hannover? Måske det er en spiller der skal i omdrejninger/bygges op igen. Jeg synes man kan se ideen med Fossim selvom han ikke har brændt banen af.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 25. feb 2020, 16:11

9000AaB skrev:
25. feb 2020, 08:10
Efter at ha genset kampen, er jeg blevet endnu mere Ross fan.
Syntes han spiller ligepå og hårdt.
Lægger nogle go lange afleveringer og prøver ofte at ramme angriberne så de kan løbe i dybden.
Fortsætter han udviklingen, og får Okore på bænken, så bliver han vores næste store salg.
Ross var rigtig god. Spørgsmålet er så om det er fordi et 3-mands forsvar bare passer bedre til ham. Okore var usikker i første halvleg, men det var trods alt også han første kamp i foråret. Jeg synes han spillede sig noget op i 2. Halvleg og sammen med Thelander og Ross skraldede han godt igennem. Jeg synes det er en seriøs overvejelse værd om vi ikke skal fortsætte med 3-mands forsvaret, i hvert fald mod FCK....

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB- Brøndby IF 23/02/20 klokken 18:00

Indlæg af 9000AaB » 25. feb 2020, 17:07

Klaus skrev:
25. feb 2020, 16:11
9000AaB skrev:
25. feb 2020, 08:10
Efter at ha genset kampen, er jeg blevet endnu mere Ross fan.
Syntes han spiller ligepå og hårdt.
Lægger nogle go lange afleveringer og prøver ofte at ramme angriberne så de kan løbe i dybden.
Fortsætter han udviklingen, og får Okore på bænken, så bliver han vores næste store salg.
Ross var rigtig god. Spørgsmålet er så om det er fordi et 3-mands forsvar bare passer bedre til ham. Okore var usikker i første halvleg, men det var trods alt også han første kamp i foråret. Jeg synes han spillede sig noget op i 2. Halvleg og sammen med Thelander og Ross skraldede han godt igennem. Jeg synes det er en seriøs overvejelse værd om vi ikke skal fortsætte med 3-mands forsvaret, i hvert fald mod FCK....
Syntes nu os han spillede rigtig godt mod silkeborg så efter min mening har hans 2 sidste kampe ikke spillet ham af holdet - tværtimod syntes jeg okore har det istedet.

Besvar