DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Halil » 5. mar 2020, 10:54

ALF skrev:
5. mar 2020, 09:50
BoT skrev:
5. mar 2020, 09:37
Imponerende stærk indsats i går, der viser, at der altså virkelig er krummer i det her hold. Fantastisk fight, indstilling og attitude.

Thelander spillede på på 2014-niveau, og imponerende at se Kusk rejse sig efter i søndags. Og så bliver jeg mere og mere imponeret af van Weert: Han tog virkelig anfører-tjansen til sig, gik forrest i alt, han var med i, og spiller en virkelig stærk kamp.

Det lover godt. Næste udfordring bliver en hjemmekamp mod en på papiret svag modstander. Kan vi møde op med samme attitude? Men forhåbentlig er Lucas helt på top da.
På papiret en svag modstand er vel at stramme den - faktum jf. tabellen er vel at Lyngby og os er nogenlunde på samme niveau, og tror nøglen til sejr er at spillerne bevare den behørige respekt der skal være ift. modstanderne,
Jeg ønsker Horsens eller Silkeborg, hjemme, i semifinalen.

Det vil være optimalt.

Fin kamp igår. Det var rart.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af BoT » 5. mar 2020, 10:58

ALF skrev:
5. mar 2020, 09:50
BoT skrev:
5. mar 2020, 09:37
Imponerende stærk indsats i går, der viser, at der altså virkelig er krummer i det her hold. Fantastisk fight, indstilling og attitude.

Thelander spillede på på 2014-niveau, og imponerende at se Kusk rejse sig efter i søndags. Og så bliver jeg mere og mere imponeret af van Weert: Han tog virkelig anfører-tjansen til sig, gik forrest i alt, han var med i, og spiller en virkelig stærk kamp.

Det lover godt. Næste udfordring bliver en hjemmekamp mod en på papiret svag modstander. Kan vi møde op med samme attitude? Men forhåbentlig er Lucas helt på top da.
På papiret en svag modstand er vel at stramme den - faktum jf. tabellen er vel at Lyngby og os er nogenlunde på samme niveau, og tror nøglen til sejr er at spillerne bevare den behørige respekt der skal være ift. modstanderne,
Lyngby har 1-3-7 på udebane i denne sæson - og er, lige meget hvad tabellen generelt siger - et på papiret svagere hold, end vi er.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Halil » 5. mar 2020, 11:10

BoT skrev:
5. mar 2020, 10:58
ALF skrev:
5. mar 2020, 09:50
BoT skrev:
5. mar 2020, 09:37
Imponerende stærk indsats i går, der viser, at der altså virkelig er krummer i det her hold. Fantastisk fight, indstilling og attitude.

Thelander spillede på på 2014-niveau, og imponerende at se Kusk rejse sig efter i søndags. Og så bliver jeg mere og mere imponeret af van Weert: Han tog virkelig anfører-tjansen til sig, gik forrest i alt, han var med i, og spiller en virkelig stærk kamp.

Det lover godt. Næste udfordring bliver en hjemmekamp mod en på papiret svag modstander. Kan vi møde op med samme attitude? Men forhåbentlig er Lucas helt på top da.
På papiret en svag modstand er vel at stramme den - faktum jf. tabellen er vel at Lyngby og os er nogenlunde på samme niveau, og tror nøglen til sejr er at spillerne bevare den behørige respekt der skal være ift. modstanderne,
Lyngby har 1-3-7 på udebane i denne sæson - og er, lige meget hvad tabellen generelt siger - et på papiret svagere hold, end vi er.
AaB skal slå fucking Lyngby. Af mange forskellige årsager.

Alt andet vil være uværdigt for AaB som organisation og vil være at sammenligne med at spytte AaB-fans i ansigtet, hvis ikke AaB leverer en indsats og energiniveau i stil med bif-kampen og pokalkampen.

Top6 skal sikres og her er Lyngbykampen ekstrem vigtig.
Uden Synd Ingen Frelse

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af 9000AaB » 5. mar 2020, 12:08

Syntes kampen igår var mega klasse - kæft jeg glæder mig til næste runde!

Bliver bar så træt igen når man går ind på onside idag og man skal halvvejs ned på siden før man finder noget omkring AaB som IKKE omhandler om hvor forfærdelig FCK har haft det efter den kamp og hvor meget de følte sig snydt.
Der er 3 artikler om AaB og 8 om FCK efter kampen igår som alle omhandler om det delvist var unfair det hele....................Kæft onside er en Brøndby og FUCK platform.

Nå skulle bar ha lettet mit hjerte - KLASSE KAMP!
og nogle der har et bud på det reelle antal tilskuer for der var langt over 7700 (de lukkede bar folk ind for ikke at forsinke kampen på VESTTRIBUNEN)
gætter på 9000+

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Funky » 5. mar 2020, 14:29

Forholdvis hårdt udskældte Kakeeto kom da i øvrigt ind og gjorde et ret godt stykke arbejde, synes jeg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Brodernumsi » 5. mar 2020, 16:08

BoT skrev:
5. mar 2020, 09:37
og imponerende at se Kusk rejse sig efter i søndags.
Hvad lavede Kusk i søndags?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Klaus » 5. mar 2020, 16:24

Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 09:03
Nu giver det i hvert fald ikke nogen mening at holde Brøndby Stadion inde i overvejelserne omkring stadion til afholdelse af finalen.

Jeg håber, det bliver Århus Stadion, og jeg håber, at vi slår AGF i finalen. :cheers:

Flot kamp i går! Og det nye udtryk er en fornøjelse at se på, sammenlignet med det gamle.

I øvrigt, hvornår mon Ståle finder checkhæftet frem og køber Ross og Klitten(erne)? :P
Århus Stadion nej tak. Esbjerg Stadion er meget, meget bedre, og jeg kan ved Gud ikke se, hvorfor man skal spille på et atletikstadion hvor en af semifinaleklubberne endda har hjemmebane. Nej, så hellere Brøndby, men allerhelst Esbjerg Stadion.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af dyhrmaN » 5. mar 2020, 16:28

Klaus skrev:
5. mar 2020, 16:24
Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 09:03
Nu giver det i hvert fald ikke nogen mening at holde Brøndby Stadion inde i overvejelserne omkring stadion til afholdelse af finalen.

Jeg håber, det bliver Århus Stadion, og jeg håber, at vi slår AGF i finalen. :cheers:

Flot kamp i går! Og det nye udtryk er en fornøjelse at se på, sammenlignet med det gamle.

I øvrigt, hvornår mon Ståle finder checkhæftet frem og køber Ross og Klitten(erne)? :P
Århus Stadion nej tak. Esbjerg Stadion er meget, meget bedre, og jeg kan ved Gud ikke se, hvorfor man skal spille på et atletikstadion hvor en af semifinaleklubberne endda har hjemmebane. Nej, så hellere Brøndby, men allerhelst Esbjerg Stadion.
Selvom Esbjerg stadion er fedt er det ikke et specielt festligt sted at holde pokalfinale. Jeg kunne stadig godt hælde til Brøndby stadion alene for kapaciteten. Sidste gang var der 15.000 med fra Aalborg?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Kenneth K » 5. mar 2020, 16:56

Klaus skrev:
5. mar 2020, 16:24
Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 09:03
Nu giver det i hvert fald ikke nogen mening at holde Brøndby Stadion inde i overvejelserne omkring stadion til afholdelse af finalen.

Jeg håber, det bliver Århus Stadion, og jeg håber, at vi slår AGF i finalen. :cheers:

Flot kamp i går! Og det nye udtryk er en fornøjelse at se på, sammenlignet med det gamle.

I øvrigt, hvornår mon Ståle finder checkhæftet frem og køber Ross og Klitten(erne)? :P
Århus Stadion nej tak. Esbjerg Stadion er meget, meget bedre, og jeg kan ved Gud ikke se, hvorfor man skal spille på et atletikstadion hvor en af semifinaleklubberne endda har hjemmebane. Nej, så hellere Brøndby, men allerhelst Esbjerg Stadion.
Århus Stadion er da ren lort, enig, men det kan trods alt holde flere tilskuere end Esbjerg Stadion kan. Der kan være 2.500 flere på Århus Stadion end på Esbjerg Stadion. Og vi alene ville jo nærmest kunne fylde begge stadioner med fans. Bevares, det kan være, at AGF kommer i finalen og at de i så fald spiller på det stadion, som til daglig er deres hjemmebane, men til en pokalfinale går jeg da ud fra, at billetterne vil blive delt ligeligt mellem de to deltagende klubber, såfremt det forventes, at begge hold kan aftage minimum 50% af billetterne.

Plus at det er nemmere for fans af alle tilbageværende hold (minus Sønderjyske) at transportere sig til Århus end til Esbjerg.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Klaus » 5. mar 2020, 17:54

Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 16:56
Klaus skrev:
5. mar 2020, 16:24
Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 09:03
Nu giver det i hvert fald ikke nogen mening at holde Brøndby Stadion inde i overvejelserne omkring stadion til afholdelse af finalen.

Jeg håber, det bliver Århus Stadion, og jeg håber, at vi slår AGF i finalen. :cheers:

Flot kamp i går! Og det nye udtryk er en fornøjelse at se på, sammenlignet med det gamle.

I øvrigt, hvornår mon Ståle finder checkhæftet frem og køber Ross og Klitten(erne)? :P
Århus Stadion nej tak. Esbjerg Stadion er meget, meget bedre, og jeg kan ved Gud ikke se, hvorfor man skal spille på et atletikstadion hvor en af semifinaleklubberne endda har hjemmebane. Nej, så hellere Brøndby, men allerhelst Esbjerg Stadion.
Århus Stadion er da ren lort, enig, men det kan trods alt holde flere tilskuere end Esbjerg Stadion kan. Der kan være 2.500 flere på Århus Stadion end på Esbjerg Stadion. Og vi alene ville jo nærmest kunne fylde begge stadioner med fans. Bevares, det kan være, at AGF kommer i finalen og at de i så fald spiller på det stadion, som til daglig er deres hjemmebane, men til en pokalfinale går jeg da ud fra, at billetterne vil blive delt ligeligt mellem de to deltagende klubber, såfremt det forventes, at begge hold kan aftage minimum 50% af billetterne.

Plus at det er nemmere for fans af alle tilbageværende hold (minus Sønderjyske) at transportere sig til Århus end til Esbjerg.
Jeg tænker ikke at de 1000 ekstra billetter vi måske vil få kan forsvare at spille på AGFs hjemmebane. Jeg hører til fortalerne for Parken, selvom det er FCKs hjemmebane. Men det er i egenskab af nationalstadion. Når kampen nu ikke kan spilles der, så er det andre parametre der må frem. Et helt fyldt Esbjerg Stadion vil have langt mere atmosfære end Aarhus atletikstadion. Og hvis kapaciteten endelig skal være et parameter er Brøndby eneste mulighed. Men hvis man fordeler billetterne rigtigt, vil der alligevel være plads til de knap 7000 tilskuere, der fast følger AaB, hvis kampen spilles i Esbjerg. Og måske vil det på den lange bane ikke være helt dumt, hvis de faste tilskuere fik en særlig fordel ved sæsonkort og medlemskab af ASC, fx ved forkøbsret til en pokalfinale.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Mephisto2 » 5. mar 2020, 18:29

Det er gået hen over hovedet på mig.

Spilles finalen ikke i Parken i år?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af NIN » 5. mar 2020, 18:37

Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 16:56
Klaus skrev:
5. mar 2020, 16:24
Kenneth K skrev:
5. mar 2020, 09:03
Nu giver det i hvert fald ikke nogen mening at holde Brøndby Stadion inde i overvejelserne omkring stadion til afholdelse af finalen.

Jeg håber, det bliver Århus Stadion, og jeg håber, at vi slår AGF i finalen. :cheers:

Flot kamp i går! Og det nye udtryk er en fornøjelse at se på, sammenlignet med det gamle.

I øvrigt, hvornår mon Ståle finder checkhæftet frem og køber Ross og Klitten(erne)? :P
Århus Stadion nej tak. Esbjerg Stadion er meget, meget bedre, og jeg kan ved Gud ikke se, hvorfor man skal spille på et atletikstadion hvor en af semifinaleklubberne endda har hjemmebane. Nej, så hellere Brøndby, men allerhelst Esbjerg Stadion.
Århus Stadion er da ren lort, enig, men det kan trods alt holde flere tilskuere end Esbjerg Stadion kan. Der kan være 2.500 flere på Århus Stadion end på Esbjerg Stadion. Og vi alene ville jo nærmest kunne fylde begge stadioner med fans. Bevares, det kan være, at AGF kommer i finalen og at de i så fald spiller på det stadion, som til daglig er deres hjemmebane, men til en pokalfinale går jeg da ud fra, at billetterne vil blive delt ligeligt mellem de to deltagende klubber, såfremt det forventes, at begge hold kan aftage minimum 50% af billetterne.

Plus at det er nemmere for fans af alle tilbageværende hold (minus Sønderjyske) at transportere sig til Århus end til Esbjerg.
Ganske enig. Århus stadion er ca. lige så sexet som Lidl.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af zadion » 5. mar 2020, 18:39

Mephisto2 skrev:
5. mar 2020, 18:29
Det er gået hen over hovedet på mig.

Spilles finalen ikke i Parken i år?
Det gør den ikke, da Parken skal benyttes under EM, og UEFA her har råderetten over Parken i en hvis periode før netop EM.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af 9800 » 5. mar 2020, 23:02

Agf hjemme, 2. Værste lodtrækning, men boget bedre end agf ude

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Tyskeren » 5. mar 2020, 23:02

Hjemmebane mod AGF... Fint fint!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Kristian » 5. mar 2020, 23:03

Puha

Vigtigt med hjemmebane..Men ved kamp at få..kommer vi forbi her, så er vi jo kæmpe favoritter til pokalen...

Vi går ikke større chance nu
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. mar 2020, 00:03

Tyskeren skrev:
5. mar 2020, 23:02
Hjemmebane mod AGF... Fint fint!!
Tja selvfølgelig et plus med hjemmebane men jeg ved ikke rigtigt, David har virkelig samlet et solidt hold nede i Århus som ser meget fornuftigt ud. Jeg er nok også bare præget af at ha' haft et mareridt om at gjæf (igen) slår os ud af pokalen

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Gentleman Finn » 6. mar 2020, 00:59

Vi er særdeles gode i de her type kampe på hjemmebane, hvor alting koger, meget a la hvad vi så imod Fck i går og tildels mod bif. Vi er bare i stand til at skrue et gear op på hjemmebane i store kampe, og så skulle vi jo nok uanset forbi Agf for at få pokalen, formentligt skulle vi møde Agf nede i århus nu hvor parken er utilgængelig. Og så er det bare en fed kamp for publikummet herude. Kommer vi forbi Agf møder vi Sønderjyske/Horsens i Århus, og de har jo knap nogle fans, så vi burde kunne fylde stadion op så det føles som en hjemmebane

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af HVK » 6. mar 2020, 03:51

9800 skrev:
5. mar 2020, 23:02
Agf hjemme, 2. Værste lodtrækning, men boget bedre end agf ude
I min optik den bedst mulige lodtrækning.
Meget bedre at møde Gymnastik Foreningen hjemme nu end i Aarhus eller på neutral bane i finalen.
Hjemme ser jeg os som favoritter :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Yankee » 6. mar 2020, 07:50

NIN skrev:
5. mar 2020, 18:37
Ganske enig. Århus stadion er ca. lige så sexet som Lidl.
Århus Stadion er elendigt fra både udebaneafsnittet og deres nye afsnit for hjemmeholdets aktive fans. Det har du helt ret i.

Men set fra trænerbænken, hovedtribunen og til dels fra tv er det altså stadig et væsentligt federe stadion end Esbjerg i mine øjne. Det føles langt mere som et "stort" stadion end fx Esbjerg gør. Området omkring stadion og nærheden til Aarhus centrum er også 10x federe end tilsvarende i Esbjerg.

Alternativet kan selvfølgelig være Brøndby, men jeg synes virkelig at finalen skal spilles i Jylland. Desuden er Brøndby jo nok det mest dødssyge sted at varme op til en fodboldkamp og et rent helvede at komme til/fra, hvis ikke man er med fanbus fra Jylland, som en stor del af tilskuerne jo er til deres hjemmekampe.

Besvar