Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 20. mar 2020, 10:47

Pastorius skrev:
20. mar 2020, 09:45
Forza skrev:
20. mar 2020, 08:59
Yankee skrev:
18. mar 2020, 12:41
hje1980 skrev:
18. mar 2020, 12:30
Hvis Rinne smutter for et større million beløb (som han gør på et tidspunkt), så skal der selvfølgelig hentes en fuldgod erstatning. Jeg tænker enten til sommer eller næste sommer så må en Grytebust også snart være træt af bænken i FCK.
Det er den klasse vi skal have i målet. Ikke en der har "set fin ud".
Enig - i hvert fald skal der være en konkurrencesituation. Nicolai Larsen er muligvis på markedet til sommer og selvom jeg ikke er hans største fan, kunne man jo godt lave en 1-2-årig aftale med ham og så lade kampen om pladsen være åben, ligesom den i perioder har været i FCN mellem Nicolai Larsen og Peter Vindahl.

Det kunne også være en endnu yngre målmand end Andreas Hansen, der trods alt er 24. Der har jeg ikke ret godt kendskab til markedet og har svært ved at få øje på de åbenlyse muligheder inden for landets grænser.
Jeg synes ikke vi skal hente Larsen tilbage. Enten en ung keeper med potentiale eller en profil, afhængigt af om man vil satse på Hansen eller ej.

Nicolai Larsen er ingen af delene. Han er en middelmådig Superliga keeper i mine øjne.
Han er en solid superligakeeper med god erfaring. Hvis man virkelig tror på Andreas Hansen skal være den nye 1- målmand, ville han være en rigtig fin mand til at holde ham til ilden, og måle sig op imod. Hvis man ikke er helt overbevist om Andreas Hansen, er jeg enig i at Nicolai Larsen er sådan lidt lala, men det er ikke sikkert at vi har mulighed for at hente fra en væsentligt højere hylde.

Jeg tror nu slet ikke han er interesseret i at komme tilbage - eller vi er interesserede i ham. Det virkede ikke til at hverken han eller AaB var rigtig kede af at kontrakten i sin tid ikke blev forlænget.
Vi har da hentet Rinne... han er på en væsentlig anden hylde end Larsen som peakede under guldsæsonen men efterfølgende ikke har udviklet sig yderligere og som stadig har udfordring i feltet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 20. mar 2020, 10:59

hje1980 skrev:
20. mar 2020, 10:47
Vi har da hentet Rinne... han er på en væsentlig anden hylde end Larsen som peakede under guldsæsonen men efterfølgende ikke har udviklet sig yderligere og som stadig har udfordring i feltet.
Og Rinne var også ualmindeligt godt spottet og signet. Men ret beset er en reservemålmand i Gent vel ikke en meget højere hylde end førstemålmanden i FC Nordsjælland?

Desuden må vi nok erkende at AaB's økonomi ikke rigtig er til de store investeringer i spillertruppen. Salgene af Kaufmann og Abildgaard (7-9-13) forlænger den uundgåelige skrænt, men ændrer grundlæggende ikke på, at der er kæmpe ubalance mellem indtægter og udgifter, herunder især løn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2020, 11:09

hje1980 skrev:
20. mar 2020, 10:47

Vi har da hentet Rinne... han er på en væsentlig anden hylde end Larsen som peakede under guldsæsonen men efterfølgende ikke har udviklet sig yderligere og som stadig har udfordring i feltet.
Rinne har været fantastisk - en lille periode med lidt fejl (men det kommer til alle målmænd). Af det lidt jeg har set af Andreas Hansen, er det ikke til at vide hvordan han klarer sig i feltet - han har nemlig mest holdt sig på stregen.

Hvis vi kan signe noget i samme klasse som Rinne, så er der ingen tvivl, det skal bare gøres.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2020, 11:11

Yankee skrev:
20. mar 2020, 10:59
hje1980 skrev:
20. mar 2020, 10:47
Vi har da hentet Rinne... han er på en væsentlig anden hylde end Larsen som peakede under guldsæsonen men efterfølgende ikke har udviklet sig yderligere og som stadig har udfordring i feltet.
Og Rinne var også ualmindeligt godt spottet og signet. Men ret beset er en reservemålmand i Gent vel ikke en meget højere hylde end førstemålmanden i FC Nordsjælland?

Desuden må vi nok erkende at AaB's økonomi ikke rigtig er til de store investeringer i spillertruppen. Salgene af Kaufmann og Abildgaard (7-9-13) forlænger den uundgåelige skrænt, men ændrer grundlæggende ikke på, at der er kæmpe ubalance mellem indtægter og udgifter, herunder især løn.
Det kan man vel ikke sig noget om generelt, hvem er konkurrenten i de respektive klubber fx. Specifikt, vil jeg nødigt bytte Rinne for Nicolai 1-1.
Jeg tror ikke Nicolai ser sig selv som en billig nødløsning til AaB, hvis de ikke har råd til at hente noget bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Silver77 » 26. mar 2020, 09:08

Hvad med at hente Markus Solbakken ? selv om han er søn af ståle Solbakken har er 19 år spiller på midtbanen og er et ret stor talent i Norge. Jeg er også sikker på at han nemt kan sælges videre.

Eller hvad med Torgeir Børven ? han er liga topscorer i Norge Med 21 mål og hans kontrakt udløber til sommer han er dog 28 år.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 26. mar 2020, 09:40

Silver77 skrev:
26. mar 2020, 09:08
Hvad med at hente Markus Solbakken ? selv om han er søn af ståle Solbakken har er 19 år spiller på midtbanen og er et ret stor talent i Norge. Jeg er også sikker på at han nemt kan sælges videre.

Eller hvad med Torgeir Børven ? han er liga topscorer i Norge Med 21 mål og hans kontrakt udløber til sommer han er dog 28 år.
Har aldrig set de to spille, så det skal jeg ikke kloge mig på.

Generelt tror jeg dog virkelig vi skal dæmpe forventningerne til sommervinduet. Næsten alle Superliga-klubber er i akut økonomisk krise, herunder selvfølgelig også AaB. Hvis Abildgaard-salget går igennem, burde der være luft til at køre 2020-21-sæsonen igennem, men uanset hvad ser vi ind i en massiv opbremsning og nedskæring over de næste par vinduer, medmindre der kommer ny kapital ind til at dække de fortsatte underskud.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2020, 10:00

Yankee skrev:
26. mar 2020, 09:40
Silver77 skrev:
26. mar 2020, 09:08
Hvad med at hente Markus Solbakken ? selv om han er søn af ståle Solbakken har er 19 år spiller på midtbanen og er et ret stor talent i Norge. Jeg er også sikker på at han nemt kan sælges videre.

Eller hvad med Torgeir Børven ? han er liga topscorer i Norge Med 21 mål og hans kontrakt udløber til sommer han er dog 28 år.
Har aldrig set de to spille, så det skal jeg ikke kloge mig på.

Generelt tror jeg dog virkelig vi skal dæmpe forventningerne til sommervinduet. Næsten alle Superliga-klubber er i akut økonomisk krise, herunder selvfølgelig også AaB. Hvis Abildgaard-salget går igennem, burde der være luft til at køre 2020-21-sæsonen igennem, men uanset hvad ser vi ind i en massiv opbremsning og nedskæring over de næste par vinduer, medmindre der kommer ny kapital ind til at dække de fortsatte underskud.
Det kan så også være en ganske fornuftig takits økonmisk manøvre og tage springet nu. Få styrket økonomien og køb godt ind (og billigere ind i efterkrisetiden), således den fordelagtige Europæiske plads bliver sikret i næste sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 26. mar 2020, 10:05

hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:00
Det kan så også være en ganske fornuftig takits økonmisk manøvre og tage springet nu. Få styrket økonomien og køb godt ind (og billigere ind i efterkrisetiden), således den fordelagtige Europæiske plads bliver sikret i næste sæson.
Jojo, men hvem skal betale for det? Jeg tror ikke Cubic vælter sig i ordrer på store eltavler i øjeblikket.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2020, 10:21

Yankee skrev:
26. mar 2020, 10:05
hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:00
Det kan så også være en ganske fornuftig takits økonmisk manøvre og tage springet nu. Få styrket økonomien og køb godt ind (og billigere ind i efterkrisetiden), således den fordelagtige Europæiske plads bliver sikret i næste sæson.
Jojo, men hvem skal betale for det? Jeg tror ikke Cubic vælter sig i ordrer på store eltavler i øjeblikket.
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 26. mar 2020, 10:33

hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:21
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.
Det tror jeg på ingen måde. Og selv hvis man har, så kan man i den nuværende krisesituation ikke forsvare at tage ekstra økonomiske sats med forventning om at der kommer en gruppe investorer med en masse penge næste år.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 26. mar 2020, 11:05

Yankee skrev:
26. mar 2020, 10:33
hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:21
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.
Det tror jeg på ingen måde. Og selv hvis man har, så kan man i den nuværende krisesituation ikke forsvare at tage ekstra økonomiske sats med forventning om at der kommer en gruppe investorer med en masse penge næste år.
Helt enig. Vores likviditet var ikke ret stor inden Kaufmann salget. Med det der er sket siden, har det salg muligvis reddet os fra en lurende betalingsstandsning! Forhåbentlig går Abild transferen igennem og giver os endnu en tiltrængt indsprøjtning. Jeg undrer mig over at Nordjyske slet ikke borer lidt i den aftale. Det er enormt interessant hvorvidt den er betinget af antal kampe der ikke kan opnås!

Med den i forvejen kritisk negative drift vi har, er der absolut intet der tyder på, at vi kan investere stort til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 26. mar 2020, 13:20

Yankee skrev:
26. mar 2020, 10:33
hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:21
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.
Det tror jeg på ingen måde. Og selv hvis man har, så kan man i den nuværende krisesituation ikke forsvare at tage ekstra økonomiske sats med forventning om at der kommer en gruppe investorer med en masse penge næste år.
Der kan jo foretages en forhåndstegning hvor de bliver garanteret et beløb.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 26. mar 2020, 13:27

hje1980 skrev:
26. mar 2020, 13:20
Yankee skrev:
26. mar 2020, 10:33
hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:21
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.
Det tror jeg på ingen måde. Og selv hvis man har, så kan man i den nuværende krisesituation ikke forsvare at tage ekstra økonomiske sats med forventning om at der kommer en gruppe investorer med en masse penge næste år.
Der kan jo foretages en forhåndstegning hvor de bliver garanteret et beløb.
Det har intet at gøre med teknikken. Det har noget at gøre med at hele verden er plumpet ned i en enorm økonomisk krise. Derfor er der lige nu meget få investorer, der har løse penge at kaste efter en AaB-emission.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2020, 15:24

hje1980 skrev:
26. mar 2020, 13:20
Yankee skrev:
26. mar 2020, 10:33
hje1980 skrev:
26. mar 2020, 10:21
AaB har pengene selv nu til at kunne gøre det... og så foretage aktieemisionen næste år.
Det tror jeg på ingen måde. Og selv hvis man har, så kan man i den nuværende krisesituation ikke forsvare at tage ekstra økonomiske sats med forventning om at der kommer en gruppe investorer med en masse penge næste år.
Der kan jo foretages en forhåndstegning hvor de bliver garanteret et beløb.
JEg er ikke sikker på det er en farbar vej. ALLE fodboldklubber kommer i en eller anden form for likviditetsproblemer. Så det vil kun være en mulighed, hvis sælgende klub er velkonsolideret og det vil ganske givet have en omkostning i en noget højere pris, end hvis man bare havde smidt pengene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 31. mar 2020, 09:09

Noget af en start Inge får, han må i starten passe jobbet hjemme fra Norge.

Uvisheden og de afledte effekter af Corona krisen kan få store konsekvenser fremover og her tænker jeg ikke kun på sommerens transfervindue. Er det overhovedet muligt at sælge spillere som Rinne og Andersen som det vel er planen snart skal sælges?

Om ikke andet vil det være noget hvis den aktuelle krise gør noget ved de absurde transfersummer og lønninger som er stukket helt af de sidste år. Det er ikke rart at skrive som sælgende klub men ret beset vil det være godt hvis transfersummerne får et ordentlig hak.

Tror sommerens transfervindue bliver meget stille og at eneste 'tilgang' kan vise sig at være tilbagevendte Abild

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 31. mar 2020, 09:29

Aalborg frederikshavner skrev:
31. mar 2020, 09:09
Noget af en start Inge får, han må i starten passe jobbet hjemme fra Norge.

Uvisheden og de afledte effekter af Corona krisen kan få store konsekvenser fremover og her tænker jeg ikke kun på sommerens transfervindue. Er det overhovedet muligt at sælge spillere som Rinne og Andersen som det vel er planen snart skal sælges?

Om ikke andet vil det være noget hvis den aktuelle krise gør noget ved de absurde transfersummer og lønninger som er stukket helt af de sidste år. Det er ikke rart at skrive som sælgende klub men ret beset vil det være godt hvis transfersummerne får et ordentlig hak.

Tror sommerens transfervindue bliver meget stille og at eneste 'tilgang' kan vise sig at være tilbagevendte Abild
Med den start Abildgaard har fået så tror jeg ikke han kommer retur.
Men ja... ellers giver denne tid en opbremsning af transfer summer og lønninger... hvilket især kan ramme en klub som FCM meget hårdt. De lever af deres dyre salg!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Rams » 31. mar 2020, 09:37

På positivsiden bliver kontraktforlængelser ikke nogen bonanza for spillerne.

Patrick K kommer helt sikkert til at gå ned i løn, overgå til anden funktion eller får ikke forlænget. Og den unge Tengstedt skal vel tænke sig godt og grundigt om ift egen værdiansættelse.

Zilina, der pt. ligger nr. 2 i Slovakiet gik konkurs i går, og det er sikkert bare toppen af isbjerget. Vi kommer til at se mange kvalitetsspillere på jagt efter en stabil lønindkomst, og her ligger AaB lunt i svinget, som en klub, der behandler spillerne ordentligt.
In verbis simus faciles

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 31. mar 2020, 10:05

hje1980 skrev:
31. mar 2020, 09:29
Aalborg frederikshavner skrev:
31. mar 2020, 09:09
Noget af en start Inge får, han må i starten passe jobbet hjemme fra Norge.

Uvisheden og de afledte effekter af Corona krisen kan få store konsekvenser fremover og her tænker jeg ikke kun på sommerens transfervindue. Er det overhovedet muligt at sælge spillere som Rinne og Andersen som det vel er planen snart skal sælges?

Om ikke andet vil det være noget hvis den aktuelle krise gør noget ved de absurde transfersummer og lønninger som er stukket helt af de sidste år. Det er ikke rart at skrive som sælgende klub men ret beset vil det være godt hvis transfersummerne får et ordentlig hak.

Tror sommerens transfervindue bliver meget stille og at eneste 'tilgang' kan vise sig at være tilbagevendte Abild
Med den start Abildgaard har fået så tror jeg ikke han kommer retur.
Men ja... ellers giver denne tid en opbremsning af transfer summer og lønninger... hvilket især kan ramme en klub som FCM meget hårdt. De lever af deres dyre salg!
I stort set alle ligaer skal de største klubber nok klare sig, det er længere ned i kæden at krisen for alvor slår hårdt. Gætter på at vi bliver økonomisk presset før FCM gør det da de har en større egenkapital. FCK har netop meldt ud om kollektiv lønnedgang og mon ikke at der er andre klubber som gerne vil følge eksemplet.

Ang. Abild så har forudsætningerne ændret sig, kan han overhovedet nå det antal krævede kampe og har den russiske klub økonomien til at løfte transferen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 31. mar 2020, 11:56

Aalborg frederikshavner skrev:
31. mar 2020, 10:05
I stort set alle ligaer skal de største klubber nok klare sig, det er længere ned i kæden at krisen for alvor slår hårdt. Gætter på at vi bliver økonomisk presset før FCM gør det da de har en større egenkapital. FCK har netop meldt ud om kollektiv lønnedgang og mon ikke at der er andre klubber som gerne vil følge eksemplet.

Ang. Abild så har forudsætningerne ændret sig, kan han overhovedet nå det antal krævede kampe og har den russiske klub økonomien til at løfte transferen?
Jeg synes godt nok du kommer med nogle meget hurtige og nemme konklusioner uden meget hold i

Det kommer jo helt an på hvordan deres sugardaddies klarer sig gennem krisen.

I BIF ser det ud til at Oscar klarer sig fint, jeg har ikke så meget indsigt i de andre, men der kan hurtigt komme pres på adgang til nemme kreditter.

Det er alt for nemt at sige at det er de store klubber der får det nemmest. Der er garanteret nogle klubber der hænger med røven i vandskorpen, både højt og lavt. Så er der nogen der har bundet deres forretningsmodel op på transfers. De kan godt få det svært, for det mest sikre er ved at transfermarkedet bliver langt mere forsigtig end det hidtil har været.

Endelig bliver det interessant at se hvordan de store TV-udbydere klarer sig. Både de direkte rettighedshavere, men også dem der udbyder videre til slutforbrugeren. Det kan hurtigt flytte indtægtsgrundlaget væk fra nogle af de rigeste klubber (som er dem der får langt den største del af TV-pengene).
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. mar 2020, 12:33

Der er vel ingen tvivl om, at de uhyggelig høje stigninger i transfersummer, som vi har set de sidste par år, stopper fuldstændig. Og formentlig også falder rigtig meget på den korte bane.

Så et af de problemer, som vil opstå, er vel for de klubber, som skulle sælge stjernen til sommer, fordi de har kontraktudløb næste sommer.

Og her har vi vel ingen rigtig problematiske.

Iøvrigt må den svage norske krone jo betyde, at nogle norske fodboldspillere måske vil følges med en norsk sportschef til Danmark.
- FlæskeFrank

Låst