henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Forza » 21. jul 2020, 14:36

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... -investor/

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om dette.

Hvad siger i?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Dr.Jones » 21. jul 2020, 14:39

Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 21. jul 2020, 14:49

Forza skrev:
21. jul 2020, 14:36
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... -investor/

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om dette.

Hvad siger i?
Jeg har altid været imod den slags såfremt at det skaber usikkerhed om de ting jeg forbinder med AaB-substansen. Af den grund har jeg ikke været specielt betænkelig når det har været en lokal fan med penge på bogen der kaster penge efter foretagnet, for her har i det mindste en slags garanti imod ravage.

Nedestående giver mig dog lidt ro i maven:
Klubben har meldt ud, at man fra 2022 vil være et permanent top fire-hold i Danmark, ligesom udviklingen af egne talenter skal opjusteres, og dén vision skal en eventuel investor være med på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 14:50

Som jeg læser meddelelsen fra AaB, så bliver der gennemført en kapitaludvidelse i efteråret uanset hvad. Samtidig undersøger de så den henvendelse de har fået.

Kapitaludvidelsen er en god ting (i hvert fald hvis man ikke etænker som aktionær). Den udenlandske investor - well, that depends.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Jakobsen » 21. jul 2020, 14:52

For mig kommer det helt og holdent an på modellen. Vi skal ikke have klubben solgt fuldstændig til nogen så vi risikerer at blive en dubiøs transferfabrik som Vejle. Kan vi dog en part mere ind i ejer-kredsen som skyder kapital ind er det derimod spændende, men det interesasnte er selvfølgelig hvad de skal have igen. Er det en bid af transferindtægter kan det gå og betyder det at vi f.eks. kommer skal have et par spillere ude fra på akademiet med en vdereslagsklausul er det også fint. For mig er det afgørende, vi stadig er en selvstændig klub.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Gaarde6 » 21. jul 2020, 15:12

Jeg ser det lidt sådan her:

Vil vi være midterhold og poppe op en gang i mellem i top 4 og engang i mellem i pokalfinalen. Så kører det meget godt som det gør nu.

Vil vi spille med, hvor det er sjovt, hvert år. Så skal der penge ind udefra. Sådan er det overalt i verden nu.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 21. jul 2020, 15:15

Man kan jo håbe at det kan være en investor der ikke kun kommer med kapital, men også med noget knowhow eller et nyt netværk. Det har man fx set i FCN, Vejle og til dels FCM, mens fx de danske investorer i Brøndby, OB eller gode gamle Kurt i AGF jo ikke kom med så meget andet end penge.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Brent » 21. jul 2020, 15:18

Personligt synes jeg det er fedt med en investor udefra, det kan give klubben et tiltrængt løft. Håber det er red bull eller andre med pengekassen i orden der vil gå ind i klubben
AaB - the Nordic gateway to Europe

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:24

Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:26

Brent skrev:
21. jul 2020, 15:18
Personligt synes jeg det er fedt med en investor udefra, det kan give klubben et tiltrængt løft. Håber det er red bull eller andre med pengekassen i orden der vil gå ind i klubben
Hvis det er Redbull, så sælger vi alle de værdier som AaB er bygger op omkring. Vi bliver ligegyldigheden selv.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 15:27

Jeg vil godt nok være trist, hvis klubben skulle ryge på udenlandske hænder. En investor lyder fint, men kan ikke forestille mig at nogen kommer udefra, smider en masse penge i foretagendet og blot forvente en plads eller to i bestyrelsen til gengæld. FCN er et godt eksempel på en 'god' investor, men her er klubben nærmest bare degraderet til at være udstillingsvindue for store talenter. Altså al respekt for det man gør i FCN, men som fan er store salg ikke noget værd i sig selv, det er nærmere grunden til det store salg, og hvad det kan give igen der er spændende.

Det er meget få realistiske scenarier hvor jeg kan se en udenlandsk investor være interesseret i meget mindre end aktiemajoriteten. Og jeg kan ikke se mange scenarier hvor det er en konstellation jeg vil være tilfreds med. Men lad os se hvad det er for noget.

I det hele taget burde der være nogle regler for den slags. At Mohamed Bin Salman kan få lov til at købe Newcastle og få lov til at lege fodbold for sine mange milliarder er kvalmt. Fodbold bør ikke være skjult propaganda.

Brent er en troll. Red Bull er det ikke. Det bliver nærmere Randers eller sådan, hvis de vil til DK.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Gaarde6 » 21. jul 2020, 15:27

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Ja men vil vi vinde eller er vi tilfreds med 6 pladser?
Jeg er dælme også i mod moderne fodbold. Men vi kan hoppe med på toget eller stå og vinke, når det kører forbi.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:30

Gaarde6 skrev:
21. jul 2020, 15:27
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Ja men vil vi vinde eller er vi tilfreds med 6 pladser?
Jeg er dælme også i mod moderne fodbold. Men vi kan hoppe med på toget eller stå og vinke, når det kører forbi.
Jeg vil hellere have en 6. plads end at sælge sin sjæl. Værdierne og traditioner er grunden til at det er federe at holde med AaB end de ligegyldigt foretagende som FCK, FCN og FCM

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Bech » 21. jul 2020, 15:34

Brent skrev:
21. jul 2020, 15:18
Personligt synes jeg det er fedt med en investor udefra, det kan give klubben et tiltrængt løft. Håber det er red bull eller andre med pengekassen i orden der vil gå ind i klubben
Red Bull Aalborg? AaB RB? Vi har allerede Tyren på Vesterbro, så ligger lige til højreskøjten...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hanga » 21. jul 2020, 15:40

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Kan du definere de "nordjyske værdier" ?

Synes egentlig AaB skriver det meget fint. Investoreren skal være på linje med AaBs strategi og målsætning om top 4 og øget talentsatsning, og der skal være den rette kemi.

Det helt afgørende for mig er at den potentielle investorer har 100% respekt for vores historie og klubkultur, men samtidig også bringer noget nyt foretagenet. Et AaB med samme værdisæt men i en styrket udgave.

Er der derimod tale om investor, der vil ændre fundamentalt på klubben, så bliver det et No Go fra mig, men lige der føler jeg mig ret tryg ved bestyrelsen. Det er ikke fordi vi er tvunget til et salg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:43

Hanga skrev:
21. jul 2020, 15:40
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Kan du definere de "nordjyske værdier" ?

Synes egentlig AaB skriver det meget fint. Investoreren skal være på linje med AaBs strategi og målsætning om top 4 og øget talentsatsning, og der skal være den rette kemi.

Det helt afgørende for mig er at den potentielle investorer har 100% respekt for vores historie og klubkultur, men samtidig også bringer noget nyt foretagenet. Et AaB med samme værdisæt men i en styrket udgave.
De nordjyske værdier; Talenter på førsteholdet, ydmyghed, ordentlighed - Vi skal ikke være "klassen frækkedreng".
Det er fuldstændig urealistisk at tro en investor blot passivt vil se sin formue forsvinde, det vil kræve drastiske ændringer, hvis AaB nogensinde skal være en rentabel forretning der kan give et afkast til en investor, og de ændringer vil højest sandsynligt betyde at man må give afkald på store dele af det klubben står for.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af michael_nagg » 21. jul 2020, 15:44

Så skal vi ikke på stadion længere. Så skal vi på redbull park.
Jeg er lidt lunken ved tanken. Men som der er flere der skriver. Så er det nok vejen frem, hvis man vil have medaljer hvert år.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Sanchez94 » 21. jul 2020, 15:48

michael_nagg skrev:
21. jul 2020, 15:44
Så skal vi ikke på stadion længere. Så skal vi på redbull park.
Jeg er lidt lunken ved tanken. Men som der er flere der skriver. Så er det nok vejen frem, hvis man vil have medaljer hvert år.
Selvfølgelig skal vi på stadion. Det bliver bare ikke for at se AaB, men derimod Vejgaard, Gug eller et andet serie/divisionshold

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 15:50

michael_nagg skrev:
21. jul 2020, 15:44
Så skal vi ikke på stadion længere. Så skal vi på redbull park.
Jeg er lidt lunken ved tanken. Men som der er flere der skriver. Så er det nok vejen frem, hvis man vil have medaljer hvert år.
Atlså lige dér er Aalborg Portland Park vel ikke så meget bedre. På trods af den nordjyske forbindelse, er det et af de grimmeste stadionnavne herhjemme. Er ret sikker på det ikke er Red Bull!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hanga » 21. jul 2020, 15:52

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:43
Hanga skrev:
21. jul 2020, 15:40
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Kan du definere de "nordjyske værdier" ?

Synes egentlig AaB skriver det meget fint. Investoreren skal være på linje med AaBs strategi og målsætning om top 4 og øget talentsatsning, og der skal være den rette kemi.

Det helt afgørende for mig er at den potentielle investorer har 100% respekt for vores historie og klubkultur, men samtidig også bringer noget nyt foretagenet. Et AaB med samme værdisæt men i en styrket udgave.
De nordjyske værdier; Talenter på førsteholdet, ydmyghed, ordentlighed - Vi skal ikke være "klassen frækkedreng".
Det er fuldstændig urealistisk at tro en investor blot passivt vil se sin formue forsvinde, det vil kræve drastiske ændringer, hvis AaB nogensinde skal være en rentabel forretning der kan give et afkast til en investor, og de ændringer vil højest sandsynligt betyde at man må give afkald på store dele af det klubben står for.
Det behøver det da ikke? Øget talentsatsning er direkte nævnt i AaBs skriv. Så er jeg helt enig i at vi fortsat skal have samme værdisæt med bl.a. ydmyghed og ordentlighed som du nævner, men du tager det næsten som en selvfølge, at en investor vil ændre ved det? Det behøver ingenlunde være tilfældet.

Til gengæld vil der alt andet lige være en plan for udviklingen af forretningen. Det er ikke interessant at hælde penge ned i et hul. Der skal være en interessant bussiness case. Men igen behøver det da ikke ændre ved klubbens grundlæggende værdisæt.

Er det en investor der vil ændre AaB markant så står jeg også af, men jeg er helt på hvis det er en person/gruppe der vil udvikle det AaB vi alle elsker.

Dr. Jones har helt ret - vi er nød til at vide mere, før vi kan danne en oplyst mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar