henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2020, 20:47

Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 19:20
FIDEL skrev:
22. jul 2020, 18:50
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 18:40
FIDEL skrev:
22. jul 2020, 18:23
jonas386 skrev:
22. jul 2020, 17:49
FIDEL skrev:
22. jul 2020, 17:36


Ærgerligt du ikke vil støtte din klub, men så er der jo stadig Nørresundby, Vejgaard etc.
Red Bull Aalborg er da ikke 'min klub'.
Hvis du har noget lokal stolthed, så bør det være din klub. :thumbsup:
Red Bull ligger i Østrig, det er ikke specielt lokalt. Hvis der mht. lokalpatriotisme ikke skal mere til for dig end at stadion ligger i kørselsafstand, så cool med mig. Men, jeg tænker at der for en del skal mere til.
Nu er det jo stadig AaB, som vi kender. Nyt logo og bla bla bla... Det ændrer ikke så meget for mig. Jeg er voksen.

Jeg er også voksen. Men jeg er ikke dig. Og jeg kan ikke holde med Red Bull Aalborg.
Oki, det må jeg jo acceptere. :cheers: skål.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2020, 21:10

Nitten skrev:
22. jul 2020, 20:38
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 19:19
Nitten skrev:
22. jul 2020, 19:17
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 18:40
FIDEL skrev:
22. jul 2020, 18:23
jonas386 skrev:
22. jul 2020, 17:49


Red Bull Aalborg er da ikke 'min klub'.
Hvis du har noget lokal stolthed, så bør det være din klub. :thumbsup:
Red Bull ligger i Østrig, det er ikke specielt lokalt. Hvis der mht. lokalpatriotisme ikke skal mere til for dig end at stadion ligger i kørselsafstand, så cool med mig. Men, jeg tænker at der for en del skal mere til.
Så investorer og vel også sponsorer skal være lokale for at du kan identificere dig med AaB eller hva? Jeg tror du får det svært så.
Hvis du kigger rundt i andre ligaer så er det vist ret sjældent at sponsorer er lokale.
Jeg er ligeglad med hvor pengene eller sponsorer kommer fra hvis det er betingelsesløst.
Undskyld men du er altså lidt naiv hvis du tror at sponsorerne betingelsesløst giver deres sponsorater. Der følger altid betingelser med i en eller anden form. Intet er gratis, der er altid noget for noget.
Jeg har ikke skrevet at jeg tror nogle vil smide penge i klubben betingelsesløst. Jeg har ikke skrevet at sponsorer skal være lokale. Jeg har ikke skrevet at investorere skal have klubtilhørsforhold til AaB. Du har opsat en underlig præmis for den her samtale som jeg ikke går med på.

Jeg vil ikke have RB Aalborg, for Red Bull vil ændre klubben radikalt i en grad hvor det ikke er min klub længere. Men jeg vil ikke have store problemer med at nogle investerer i klubben eller sponsorerer den selvom de kommer udefra. Hvis bare de ikke kræver så radikale ændringer.

Så er den forhåbentlig på plads.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af donjuul84 » 22. jul 2020, 21:11

I hørte det først her har stor fidus til at det er hæderkronede Metax der genopstår og en gammel trøje kan derfor komme i spil igen https://www.oldfootballshirts.com/en/te ... s1932.html

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Nitten » 22. jul 2020, 22:08

Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 21:10
Nitten skrev:
22. jul 2020, 20:38
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 19:19
Nitten skrev:
22. jul 2020, 19:17
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 18:40
FIDEL skrev:
22. jul 2020, 18:23


Hvis du har noget lokal stolthed, så bør det være din klub. :thumbsup:
Red Bull ligger i Østrig, det er ikke specielt lokalt. Hvis der mht. lokalpatriotisme ikke skal mere til for dig end at stadion ligger i kørselsafstand, så cool med mig. Men, jeg tænker at der for en del skal mere til.
Så investorer og vel også sponsorer skal være lokale for at du kan identificere dig med AaB eller hva? Jeg tror du får det svært så.
Hvis du kigger rundt i andre ligaer så er det vist ret sjældent at sponsorer er lokale.
Jeg er ligeglad med hvor pengene eller sponsorer kommer fra hvis det er betingelsesløst.
Undskyld men du er altså lidt naiv hvis du tror at sponsorerne betingelsesløst giver deres sponsorater. Der følger altid betingelser med i en eller anden form. Intet er gratis, der er altid noget for noget.
Jeg har ikke skrevet at jeg tror nogle vil smide penge i klubben betingelsesløst. Jeg har ikke skrevet at sponsorer skal være lokale. Jeg har ikke skrevet at investorere skal have klubtilhørsforhold til AaB. Du har opsat en underlig præmis for den her samtale som jeg ikke går med på.

Jeg vil ikke have RB Aalborg, for Red Bull vil ændre klubben radikalt i en grad hvor det ikke er min klub længere. Men jeg vil ikke have store problemer med at nogle investerer i klubben eller sponsorerer den selvom de kommer udefra. Hvis bare de ikke kræver så radikale ændringer.

Så er den forhåbentlig på plads.
Øhh du må undskyld men jeg opfatter det altså sådan når du skriver at du er ligeglad med hvor de kommer fra bare det er betingelsesløst.

Jeg kan ikke se forskellen på om sponsorer og investorer er fra Brønderslev eller Salzburg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2020, 22:20

Nitten skrev:
22. jul 2020, 22:08
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 21:10
Nitten skrev:
22. jul 2020, 20:38
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 19:19
Nitten skrev:
22. jul 2020, 19:17
Buzz Killington skrev:
22. jul 2020, 18:40


Red Bull ligger i Østrig, det er ikke specielt lokalt. Hvis der mht. lokalpatriotisme ikke skal mere til for dig end at stadion ligger i kørselsafstand, så cool med mig. Men, jeg tænker at der for en del skal mere til.
Så investorer og vel også sponsorer skal være lokale for at du kan identificere dig med AaB eller hva? Jeg tror du får det svært så.
Hvis du kigger rundt i andre ligaer så er det vist ret sjældent at sponsorer er lokale.
Jeg er ligeglad med hvor pengene eller sponsorer kommer fra hvis det er betingelsesløst.
Undskyld men du er altså lidt naiv hvis du tror at sponsorerne betingelsesløst giver deres sponsorater. Der følger altid betingelser med i en eller anden form. Intet er gratis, der er altid noget for noget.
Jeg har ikke skrevet at jeg tror nogle vil smide penge i klubben betingelsesløst. Jeg har ikke skrevet at sponsorer skal være lokale. Jeg har ikke skrevet at investorere skal have klubtilhørsforhold til AaB. Du har opsat en underlig præmis for den her samtale som jeg ikke går med på.

Jeg vil ikke have RB Aalborg, for Red Bull vil ændre klubben radikalt i en grad hvor det ikke er min klub længere. Men jeg vil ikke have store problemer med at nogle investerer i klubben eller sponsorerer den selvom de kommer udefra. Hvis bare de ikke kræver så radikale ændringer.

Så er den forhåbentlig på plads.
Øhh du må undskyld men jeg opfatter det altså sådan når du skriver at du er ligeglad med hvor de kommer fra bare det er betingelsesløst.

Jeg kan ikke se forskellen på om sponsorer og investorer er fra Brønderslev eller Salzburg
Men det var ikke sådan ment. Og nej, geografien i sig selv er ligegyldig. Hele pointen, og det jeg hele tiden har fastholdt, er at investoreren fra Salzburg har alt for mange betingelser. Jeg ville også være modstander hvis en fra Brønderslev ville ændre vores navn, vores farver, vores logo, og gøre os til transitklub for BI.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af 9000AA » 23. jul 2020, 00:51

Hvis det bliver red bull, skal jeg finde noget andet at gå op i. Jeg vil simpelthen ikke kunne holde med en rb klub. De er alt jeg foragter ved moderne fodbold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hovedet » 23. jul 2020, 02:17

Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?

Brugeravatar
Don.O
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 20. maj 2006, 11:24
Geografisk sted: 9210

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Don.O » 23. jul 2020, 06:55

Kunne det ikke tænkes at det var en norsk olie sheik?

Med diverse forskellige udmeldinger omkring målsætning..inden Olsen-top 6..efter Olsen ansat - top hold.. kunne det tænkes at Olsen er en del af en overordnet Plan hvor han har trykket en potentiel investor med dig?

Bare en tanke
Et Liv En Klub.....Aalborg Bk...
"Der er en grund til blod er rødt"

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Lyngehoevdingen » 23. jul 2020, 08:14

Hovedet skrev:
23. jul 2020, 02:17
Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?
Her er hvad vi ved:

Der er en ukrainer, der liker Thomas Bælums opslag på LikedIn.
Vi er begyndt at spille med højt pres og alle Red Bull-klubber spiller med højt pres.
Vi har fået norsk sportsdirektør og nordmænd er rige.
Tyren er åbenbart Aalborg vigtigste vartegn, så derfor vil forskellen til at hedde noget med RedBull ikke være så stor.

Derudover er der også en masse løse spekulationer.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 23. jul 2020, 08:38

Don.O skrev:
23. jul 2020, 06:55
Kunne det ikke tænkes at det var en norsk olie sheik?

Med diverse forskellige udmeldinger omkring målsætning..inden Olsen-top 6..efter Olsen ansat - top hold.. kunne det tænkes at Olsen er en del af en overordnet Plan hvor han har trykket en potentiel investor med dig?

Bare en tanke
Det ville være ulovligt hvis der var sådan en plan og man ikke have orienteret om det via en fondsbørsmeddelelse.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Nitten » 23. jul 2020, 08:49

Lyngehoevdingen skrev:
23. jul 2020, 08:14
Hovedet skrev:
23. jul 2020, 02:17
Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?
Her er hvad vi ved:

Der er en ukrainer, der liker Thomas Bælums opslag på LikedIn.
Vi er begyndt at spille med højt pres og alle Red Bull-klubber spiller med højt pres.
Vi har fået norsk sportsdirektør og nordmænd er rige.
Tyren er åbenbart Aalborg vigtigste vartegn, så derfor vil forskellen til at hedde noget med RedBull ikke være så stor.

Derudover er der også en masse løse spekulationer.
Og vi kalder os de røde ! Så rød og tyr ! Red Bull

Mon ikke de har opdaget det i Salzburg

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hanga » 23. jul 2020, 08:55

Nitten skrev:
23. jul 2020, 08:49
Lyngehoevdingen skrev:
23. jul 2020, 08:14
Hovedet skrev:
23. jul 2020, 02:17
Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?
Her er hvad vi ved:

Der er en ukrainer, der liker Thomas Bælums opslag på LikedIn.
Vi er begyndt at spille med højt pres og alle Red Bull-klubber spiller med højt pres.
Vi har fået norsk sportsdirektør og nordmænd er rige.
Tyren er åbenbart Aalborg vigtigste vartegn, så derfor vil forskellen til at hedde noget med RedBull ikke være så stor.

Derudover er der også en masse løse spekulationer.
Og vi kalder os de røde ! Så rød og tyr ! Red Bull

Mon ikke de har opdaget det i Salzburg
Det kunne også være sheikerne bag PSG... Nordens Paris you know... ;)

Ingen ved noget som helst... men ligesom Maglau er jeg overbevist om at det har luret i kulissen lige siden bemyndigelsen til kapitaludvidelsen blev givet, så når AaB vælger at gå ud med det nu, er det formentlig fordi de er ret langt i processen.

Håber snart der bliver sat et navn på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af 9000AaB » 23. jul 2020, 09:09

Hanga skrev:
23. jul 2020, 08:55
Nitten skrev:
23. jul 2020, 08:49
Lyngehoevdingen skrev:
23. jul 2020, 08:14
Hovedet skrev:
23. jul 2020, 02:17
Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?
Her er hvad vi ved:

Der er en ukrainer, der liker Thomas Bælums opslag på LikedIn.
Vi er begyndt at spille med højt pres og alle Red Bull-klubber spiller med højt pres.
Vi har fået norsk sportsdirektør og nordmænd er rige.
Tyren er åbenbart Aalborg vigtigste vartegn, så derfor vil forskellen til at hedde noget med RedBull ikke være så stor.

Derudover er der også en masse løse spekulationer.
Og vi kalder os de røde ! Så rød og tyr ! Red Bull

Mon ikke de har opdaget det i Salzburg
Det kunne også være sheikerne bag PSG... Nordens Paris you know... ;)

Ingen ved noget som helst... men ligesom Maglau er jeg overbevist om at det har luret i kulissen lige siden bemyndigelsen til kapitaludvidelsen blev givet, så når AaB vælger at gå ud med det nu, er det formentlig fordi de er ret langt i processen.

Håber snart der bliver sat et navn på.
Hvis der har været en potentiel invester siden december og man stadig ikke er nået længere end man vil afstemme hinanden først nu så er man ikke et seriøst aktieselskab.

Tror nu mest at det med godkendelsen af aktieudvidelsen i december var for at man kunne starte en process med at lede efter nogle, og nu har man endelig fundet en med for mange penge i lommen der gerne vil have en hobby ting og hygge med og det er så måske AaB.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Peroni21 » 23. jul 2020, 09:46

Det virker som om at den danske medier har mere travlt med at undersøge hvor middelmådige Kasper Fisker skal spille efter sommer, end at finde ud af hvem der er interesseret i AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2020, 11:46

Yankee skrev:
23. jul 2020, 08:38
Det ville være ulovligt hvis der var sådan en plan og man ikke have orienteret om det via en fondsbørsmeddelelse.
Nej, det er at stramme den. Kun hvis planen forhandles meget konkret, der er et tilsagn om at der vil blive tilført midler i en grad der kan gøre at aktiekursen påvirkes eller at ejerforholdene skifter vil man skulle informere fondsbørsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2020, 11:48

Hanga skrev:
23. jul 2020, 08:55

Det kunne også være sheikerne bag PSG... Nordens Paris you know... ;)

Ingen ved noget som helst... men ligesom Maglau er jeg overbevist om at det har luret i kulissen lige siden bemyndigelsen til kapitaludvidelsen blev givet, så når AaB vælger at gå ud med det nu, er det formentlig fordi de er ret langt i processen.

Håber snart der bliver sat et navn på.
Det er sandsynligvis den anden vej rundt. Det er blevet kendt i markedet at AaB jagter kapital, og der er sikkert også arbejdet aktivt for at gøre evt. interesserede opmærksomme på muligheden. Nu er der så én der har bidt på krogen, som virker interessant for de nuværende ejere, men jeg tror stadig at det mest sandsynlige er at det ikke bliver til noget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 23. jul 2020, 11:52

Pastorius skrev:
23. jul 2020, 11:46
Yankee skrev:
23. jul 2020, 08:38
Det ville være ulovligt hvis der var sådan en plan og man ikke have orienteret om det via en fondsbørsmeddelelse.
Nej, det er at stramme den. Kun hvis planen forhandles meget konkret, der er et tilsagn om at der vil blive tilført midler i en grad der kan gøre at aktiekursen påvirkes eller at ejerforholdene skifter vil man skulle informere fondsbørsen.
Jojo, men nu blev der spekuleret i at der var en overordnet plan med en norsk investor, der hang sammen med ansættelsen Inge André Olsen. Det må siges at være ret konkret og noget, som man skulle informere fondsbørsen om.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af ekni99 » 23. jul 2020, 12:28

9000AaB skrev:
23. jul 2020, 09:09
Hanga skrev:
23. jul 2020, 08:55
Nitten skrev:
23. jul 2020, 08:49
Lyngehoevdingen skrev:
23. jul 2020, 08:14
Hovedet skrev:
23. jul 2020, 02:17
Findes der nogle med reelle nyheder i denne sag udover ævlen og bævlen om Red Bull?
Her er hvad vi ved:

Der er en ukrainer, der liker Thomas Bælums opslag på LikedIn.
Vi er begyndt at spille med højt pres og alle Red Bull-klubber spiller med højt pres.
Vi har fået norsk sportsdirektør og nordmænd er rige.
Tyren er åbenbart Aalborg vigtigste vartegn, så derfor vil forskellen til at hedde noget med RedBull ikke være så stor.

Derudover er der også en masse løse spekulationer.
Og vi kalder os de røde ! Så rød og tyr ! Red Bull

Mon ikke de har opdaget det i Salzburg
Det kunne også være sheikerne bag PSG... Nordens Paris you know... ;)

Ingen ved noget som helst... men ligesom Maglau er jeg overbevist om at det har luret i kulissen lige siden bemyndigelsen til kapitaludvidelsen blev givet, så når AaB vælger at gå ud med det nu, er det formentlig fordi de er ret langt i processen.

Håber snart der bliver sat et navn på.
Hvis der har været en potentiel invester siden december og man stadig ikke er nået længere end man vil afstemme hinanden først nu så er man ikke et seriøst aktieselskab.

Tror nu mest at det med godkendelsen af aktieudvidelsen i december var for at man kunne starte en process med at lede efter nogle, og nu har man endelig fundet en med for mange penge i lommen der gerne vil have en hobby ting og hygge med og det er så måske AaB.
Hvorfor er man ikke seriøst aktieselskab når et salg tager lang tid?
Det ikke unormalt at det tager halve og hele år at købe og sælge virksomheder.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af michael_nagg » 23. jul 2020, 13:00

Hvordan kom det der red Bull på tale. Var det ikke omkring jul det blev nævnt første gang. Men hvor kommer snakken egentlig fra

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Lyngehoevdingen » 23. jul 2020, 13:28

michael_nagg skrev:
23. jul 2020, 13:00
Hvordan kom det der red Bull på tale. Var det ikke omkring jul det blev nævnt første gang. Men hvor kommer snakken egentlig fra
Kun at Red Bull køber klubber. Der har intet rygte været. Så det er ren spekulation.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar