Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 4. aug 2020, 12:52

Hanga skrev:
4. aug 2020, 12:47
BoT skrev:
4. aug 2020, 12:45
Det burde altså også betyde noget for vores muligheder for at hente nye spillere, om Okore vælger at forlænge eller ej. Det er altså 220.00-250.000 kr. fra eller til på det sportslige budget hver måned.
Hvis det stadig er hans lønniveau, så er valget enkelt. Farvel.
Jeg tror roligt, vi kan regne med, at han vil have mindst det samme for at fortsætte. Det lyder meget sandsynligt, at AGF vil se ham som den ideelle afløser, hvis de sælger Tingager. Og de er ganske givet klar til at betale ham en fin løn...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 4. aug 2020, 12:56

BoT skrev:
4. aug 2020, 12:52
Hanga skrev:
4. aug 2020, 12:47
BoT skrev:
4. aug 2020, 12:45
Det burde altså også betyde noget for vores muligheder for at hente nye spillere, om Okore vælger at forlænge eller ej. Det er altså 220.00-250.000 kr. fra eller til på det sportslige budget hver måned.
Hvis det stadig er hans lønniveau, så er valget enkelt. Farvel.
Jeg tror roligt, vi kan regne med, at han vil have mindst det samme for at fortsætte. Det lyder meget sandsynligt, at AGF vil se ham som den ideelle afløser, hvis de sælger Tingager. Og de er ganske givet klar til at betale ham en fin løn...
Njae, han har altså ikke helt samme navn som han havde for 3 år siden. Hans præstationer i AaB trøjen har vist at han aldrig igen bliver den samme spiller som han var. Stadig en solid superligaforsvarer, men langt fra f.eks. landsholdniveau. Han er også blevet 27 år og bliver derfor næppe det salgsemne, som vi håbede da vi skrev med ham. Vi snakker en top lønning også i AGF (vi har nogenlunde samme lønbudget), og det er jeg ikke helt overbevist om at han bare sådan lige får tilbudt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 4. aug 2020, 12:57

Dejligt endelig at få en spiller på plads - selvom jeg havde håbet på en transfer.

Jeg ser både plusser og minusser ved handlen. Men jeg hæfter mig ved følgende:

- vores hold har skreget på hurtighed og gennembrudsevner i det offensive. Her passer han vist godt ind. Samtidig har vi simpelthen haft for lidt alternativer til de offensive pladser. Om han bliver starter eller indskifter vil han uden tvivl være en forstærkning.

- han har fået nr. 19 og altså ikke nr. 11. Det tyder på at han ikke er hentet som “frelseren”.

- det lader ikke til han har en frikøbsklausul. Dermed tror jeg han er hentet med fokus på dette ene år, så vi har sikkert fået ham ret billigt.

- Inge har eftersigende scoutet ham siden før han tiltrådte. Det tyder på at man har helt styr på hvilken spiller man får ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 4. aug 2020, 12:57

KongGulerod skrev:
4. aug 2020, 12:25
FIDEL skrev:
4. aug 2020, 12:01
Bisgaard skrev:
4. aug 2020, 11:46
Lige den "target" spiller vi har ventet på. Et ordentligt skur på 1,77 m og 68 kilo :| Han kommer til at styre luftrummet.....
De der tal passer ikke. Han er højere og tungere.

Så lige et rygte på bold.dk fra d. 28. juli omkring, at FCK har konkret interesse i Mathias Ross. Håber jeg ikke er sandt. :oops:
Det er positivt, at vi er begyndt at producere spillere som andre klubber er interesserede i. Når det så er sagt, så er det en falliterklæring, hvis vi konsekvent sælger vores største talenter til konkurrerende klubber efter 6-12 måneder.
AaB er da ikke konkurrenter til FCK.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2020, 13:01

Gamling skrev:
4. aug 2020, 12:51
Med tilgangen af Nkada og returneringen af thellufsen og Ali er offensiven da væsentligt styrket ifht foråret.

Nu mangler vi bare en bette 6’er og et ungt backtalent til hb.
Hvis det er forventningerne, så forventer jeg heller ingen brok på Debatsiden, når vi skraber med røven i vandskorpen for lige at snige os med i top-6.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. aug 2020, 13:06

Forza skrev:
4. aug 2020, 12:57
Dejligt endelig at få en spiller på plads - selvom jeg havde håbet på en transfer.

Jeg ser både plusser og minusser ved handlen. Men jeg hæfter mig ved følgende:

- vores hold har skreget på hurtighed og gennembrudsevner i det offensive. Her passer han vist godt ind. Samtidig har vi simpelthen haft for lidt alternativer til de offensive pladser. Om han bliver starter eller indskifter vil han uden tvivl være en forstærkning.

- han har fået nr. 19 og altså ikke nr. 11. Det tyder på at han ikke er hentet som “frelseren”.

- det lader ikke til han har en frikøbsklausul. Dermed tror jeg han er hentet med fokus på dette ene år, så vi har sikkert fået ham ret billigt.

- Inge har eftersigende scoutet ham siden før han tiltrådte. Det tyder på at man har helt styr på hvilken spiller man får ind.
Han er nr. 19 i Reims, så det er nok ham selv der har valgt det nummer. Det tror jeg ikke du kan lægge noget i.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af abbifar » 4. aug 2020, 13:08

jonas386 skrev:
4. aug 2020, 12:24
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... PuLhnAkvUo

Der kommer flere folk til snart. Inge udelukker ikke at vores franske ven kan blive mere end det planlagte år.

Kan dog ikke læse mere end det da jeg ikke har abo
Indlæg slettet
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2020, 13:14

Fint med mere permanente aftaler også. Lejeaftaler kan selvfølgelig være et fint supplement, hvis der mangler en enkelt spiller, og der ikke nødvendigvis er midler til det helt store

Spændende hvad vi ellers kan se frem til. Og fint at vi både kan forvente unge spillere og mere profilstærke typer.

Transfervinduet skal vel bedømmes på sin helhed, og mon ikke vi også ser et par folk blive sendt videre?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 4. aug 2020, 13:15

abbifar skrev:
4. aug 2020, 13:08
jonas386 skrev:
4. aug 2020, 12:24
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... PuLhnAkvUo

Der kommer flere folk til snart. Inge udelukker ikke at vores franske ven kan blive mere end det planlagte år.

Kan dog ikke læse mere end det da jeg ikke har abo
"AaB fik tirsdag den første forstærkning forud for den kommende sæson på plads, da den nordjyske superligaklub præsenterede en aftale med den 21-årige franske angriber Timothé Nkada, der er lejet i Stade Reims.

Han bliver dog ikke den sidste, for der er flere forstærkninger klar til cheftræner Jacob Friis, når han næste onsdag kalder til den første træning efter sommerferien, varsler sportschef Inge André Olsen.

- Der kommer flere spillere ind. Vi har arbejdet med det længe, og jeg er ret sikker på, at det er på plads før den første træning. Vi skal skabe en større konkurrence og forstærke holdet samtidig med, at vi gør det yngre for også at skabe spillere, der kan sælges videre efter nogle år.

- Der vil både komme nogle rigtig store talenter, og nogle, der kan gå direkte ind på holdet. Timothé er lejet, men de andre, vi får ind, vil være på permanente aftaler, siger Inge André Olsen.

Sportschefen har tidligere lagt op til, at AaB skal forstærkes i alle kæder, og det er ikke ændret af tirsdagens lejeaftale med Timothé Nkada.

- Vi har sagt, at vi vil forstærke alle kæder. Nu har vi fået en angriber ind, så vi kigger selvfølgelig på forsvaret og midtbanen, men måske kommer der også en angriber mere, siger Inge André Olsen.

Lejeaftalen med Timothé Nkada er i første omgang af en sæsons varighed, men Inge André Olsen vil ikke afsløre, om AaB har sikret sig en mulighed for at købe franskmanden fri efter sæsonen.

- Jeg kan ikke kommentere, hvad der er aftalt mellem klubberne, for det er fortroligt, men det vil altid være sådan, at hvis spilleren føler, at han er det rigtige sted, udvikler sig og gør det godt, vil hans ønske veje tungt i sådan en situation, siger Inge André Olsen.

Timothé Nkadas navn blev allerede noteret på Inge André Olsens blok, inden han i april tiltrådte som sportschef i AaB.

- Jeg så ham live i november sidste år, da han var med Frankrigs U20-landshold til en turnering i Marbella, hvor de blandt andre mødte Sverige og Norge. Der var rigtig mange dygtige spillere på det franske hold, men Timothé er en spiller med de kompetencer, som vi har manglet her i AaB. Det er en spiller med masser af fart og dybdeløb, siger Inge André Olsen.

I dialogen med Stade Reims og Timothé Nkada er det Inge André Olsens netværk fra de ni år som sportslig ansvarlig i Stabæk, der er kommet AaB til gavn.

- Jeg har en god forbindelse til Reims og kender deres sportschef rigtig godt. De har besøgt os, og spilleren har også været heroppe for at se på forholdene. Alle parter kunne se, at den her aftale var en fin mulighed, siger Inge André Olsen.

Timothé Nkada spillede i den forgangne sæson otte kampe i den bedste franske række uden scoringer til følge, men den udeblevne succes på seniorniveau bekymrer ikke Inge André Olsen.

- Hvis han som 20-årig havde spillet fast i en liga som Ligue 1, var han selvfølgelig aldrig endt i Superligaen, konstaterer Inge André Olsen.

Timothé Nkada kommer dog heller ikke uden videre til at træde direkte ind i AaB's startopstilling.

- Han er en meget talentfuld spiller med de kompetencer, vi har eftersøgt, men det er selvfølgelig en ny oplevelse for ham at komme til en udenlandsk klub. Heldigvis er han her fra første træning, og så skal han vise, at han har kvaliteterne til at spille, siger Inge André Olsen."
Spændende artikel. Især interessant at han forventer at have yderligere spillere klar til første træning - og at disse bliver købt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2020, 13:19

Julgranen skrev:
4. aug 2020, 12:24
Buzz Killington skrev:
4. aug 2020, 12:12
Vi har noget der ligner en fornuftig fødekæde på den plads i Bærtelsen, Hannesbo og Christiansen
Bærtelsen har vel kontraktudløb om et år. Debut for 2 år siden, og har ikke vist meget siden.

Lige præcis i det centrale forsvar har vi haft så mange "talenter", der er kommet op og udskreget til det helt store, for så at forsvinde ud i glemslen uden at have efterladt noget indtryk. Rokkedal og Lyngø de to seneste.
Hvis de unge ikke kan presse sig på til start-11 indenfor en overskuelig fremtid, så skal de ud. Jeg kender ikke de unges niveau men kigger udelukkende på antal. Og i det lys (under antagelse af at vi bør have tillid til Inge) så er mellem 25-30 mio for Ross til FCK til at spise.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 4. aug 2020, 13:20

Forza skrev:
4. aug 2020, 13:15
abbifar skrev:
4. aug 2020, 13:08
jonas386 skrev:
4. aug 2020, 12:24
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... PuLhnAkvUo

Der kommer flere folk til snart. Inge udelukker ikke at vores franske ven kan blive mere end det planlagte år.

Kan dog ikke læse mere end det da jeg ikke har abo
"AaB fik tirsdag den første forstærkning forud for den kommende sæson på plads, da den nordjyske superligaklub præsenterede en aftale med den 21-årige franske angriber Timothé Nkada, der er lejet i Stade Reims.

Han bliver dog ikke den sidste, for der er flere forstærkninger klar til cheftræner Jacob Friis, når han næste onsdag kalder til den første træning efter sommerferien, varsler sportschef Inge André Olsen.

- Der kommer flere spillere ind. Vi har arbejdet med det længe, og jeg er ret sikker på, at det er på plads før den første træning. Vi skal skabe en større konkurrence og forstærke holdet samtidig med, at vi gør det yngre for også at skabe spillere, der kan sælges videre efter nogle år.

- Der vil både komme nogle rigtig store talenter, og nogle, der kan gå direkte ind på holdet. Timothé er lejet, men de andre, vi får ind, vil være på permanente aftaler, siger Inge André Olsen.

Sportschefen har tidligere lagt op til, at AaB skal forstærkes i alle kæder, og det er ikke ændret af tirsdagens lejeaftale med Timothé Nkada.

- Vi har sagt, at vi vil forstærke alle kæder. Nu har vi fået en angriber ind, så vi kigger selvfølgelig på forsvaret og midtbanen, men måske kommer der også en angriber mere, siger Inge André Olsen.

Lejeaftalen med Timothé Nkada er i første omgang af en sæsons varighed, men Inge André Olsen vil ikke afsløre, om AaB har sikret sig en mulighed for at købe franskmanden fri efter sæsonen.

- Jeg kan ikke kommentere, hvad der er aftalt mellem klubberne, for det er fortroligt, men det vil altid være sådan, at hvis spilleren føler, at han er det rigtige sted, udvikler sig og gør det godt, vil hans ønske veje tungt i sådan en situation, siger Inge André Olsen.

Timothé Nkadas navn blev allerede noteret på Inge André Olsens blok, inden han i april tiltrådte som sportschef i AaB.

- Jeg så ham live i november sidste år, da han var med Frankrigs U20-landshold til en turnering i Marbella, hvor de blandt andre mødte Sverige og Norge. Der var rigtig mange dygtige spillere på det franske hold, men Timothé er en spiller med de kompetencer, som vi har manglet her i AaB. Det er en spiller med masser af fart og dybdeløb, siger Inge André Olsen.

I dialogen med Stade Reims og Timothé Nkada er det Inge André Olsens netværk fra de ni år som sportslig ansvarlig i Stabæk, der er kommet AaB til gavn.

- Jeg har en god forbindelse til Reims og kender deres sportschef rigtig godt. De har besøgt os, og spilleren har også været heroppe for at se på forholdene. Alle parter kunne se, at den her aftale var en fin mulighed, siger Inge André Olsen.

Timothé Nkada spillede i den forgangne sæson otte kampe i den bedste franske række uden scoringer til følge, men den udeblevne succes på seniorniveau bekymrer ikke Inge André Olsen.

- Hvis han som 20-årig havde spillet fast i en liga som Ligue 1, var han selvfølgelig aldrig endt i Superligaen, konstaterer Inge André Olsen.

Timothé Nkada kommer dog heller ikke uden videre til at træde direkte ind i AaB's startopstilling.

- Han er en meget talentfuld spiller med de kompetencer, vi har eftersøgt, men det er selvfølgelig en ny oplevelse for ham at komme til en udenlandsk klub. Heldigvis er han her fra første træning, og så skal han vise, at han har kvaliteterne til at spille, siger Inge André Olsen."
Spændende artikel. Især interessant at han forventer at have yderligere spillere klar til første træning - og at disse bliver købt.
Og jeg synes ikke rigtigt, der er noget af det, han varsler, som ligefrem skriger "N. Thomsen". Nogle vil græde over det, andre le, men det er i alt fald sådan, jeg læser det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 4. aug 2020, 13:22

Ideen om at Nicolai kom tilbage til AaB døde da Inge kom til, og heldigvis for det da. Han vil skulle have en høj løn, og er han typen vi mangler? tvivler, vi spiller på en hel anden måde nu.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 13:23

Gamling skrev:
4. aug 2020, 12:51
Med tilgangen af Nkada og returneringen af thellufsen og Ali er offensiven da væsentligt styrket ifht foråret.
2 spillere, der ikke kunne spille sig på holdet og en lottokupon.

Vi kan tale om styrket offensiv når der er en synlig forskel i kvalitet. Jeg tror ikke hverken Abou Ali eller Thellufsen får specielt meget spilletid. Og Nkada ved vi jo altså meget, meget lidt om.
Men nu ved vi så, at han så ham i Marbella, mens der var landskampspause. Nkada fik 80 min. i den kamp, og fik en marginal rolle i kampens enlige mål, da han pressede målmanden meget lidt, og denne skød bolden direkte hen til en holdkammerat der kunne sætte den ind fra lang afstand.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2020, 13:23

Han bliver dog ikke den sidste, for der er flere forstærkninger klar til cheftræner Jacob Friis, når han næste onsdag kalder til den første træning efter sommerferien, varsler sportschef Inge André Olsen.
Det lyder til ketchuppen kommer sprøjtende nu. Lækkert.
Der vil både komme nogle rigtig store talenter, og nogle, der kan gå direkte ind på holdet.
Det er det mest opløftende i mine øjne og noget vi har savnet i en del år efterhånden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3269
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 4. aug 2020, 13:25

gravballe skrev:
4. aug 2020, 13:22
Ideen om at Nicolai kom tilbage til AaB døde da Inge kom til, og heldigvis for det da. Han vil skulle have en høj løn, og er han typen vi mangler? tvivler, vi spiller på en hel anden måde nu.
Thomsen er vel også nået til et punkt, hvor han skal begynde at kigge indad. Han er vel klar over, han skal ned i løn, hvis han vil til en klub hvor han kan spille fast, og få gang i karrieren igen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 4. aug 2020, 13:27

gravballe skrev:
4. aug 2020, 13:22
Ideen om at Nicolai kom tilbage til AaB døde da Inge kom til, og heldigvis for det da. Han vil skulle have en høj løn, og er han typen vi mangler? tvivler, vi spiller på en hel anden måde nu.
Ikke nødvendigvis, for Inge lytter til sin cheftræner og hvis Friis sagde at det var en ønskespiller ville Inge selvfølgelig kigge på det.

Jeg tolker dog heller ikke Inges udtalelser som at Thomsen er på vej, og det er jeg ret tilfreds med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 13:29

Hanga skrev:
4. aug 2020, 12:56
Njae, han har altså ikke helt samme navn som han havde for 3 år siden. Hans præstationer i AaB trøjen har vist at han aldrig igen bliver den samme spiller som han var. Stadig en solid superligaforsvarer, men langt fra f.eks. landsholdniveau. Han er også blevet 27 år og bliver derfor næppe det salgsemne, som vi håbede da vi skrev med ham. Vi snakker en top lønning også i AGF (vi har nogenlunde samme lønbudget), og det er jeg ikke helt overbevist om at han bare sådan lige får tilbudt.
AGF lader til at løfte deres spillerbudget en anelse - man skal ikke undervurdere betydningen af øgede sponsorindtægter samt øget tilskuertilstrømning.
Så ved jeg godt, at vi jo har råd til at aflønne spillere i 4-5 millioners-klassen årligt, mens vi så har en del spillere der formentlig ikke tjener så meget.

Men AGF kommer til at bruge den nyligt overståede sæson, en økonomi i alvorlig fremgang og et formentlig nyt stadion, som løftestang til at buldre ind i top 4-kampen i de kommende år. Jeg vil nu se det før jeg tror det :-)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 13:30

Buzz Killington skrev:
4. aug 2020, 13:19
Hvis de unge ikke kan presse sig på til start-11 indenfor en overskuelig fremtid, så skal de ud. Jeg kender ikke de unges niveau men kigger udelukkende på antal. Og i det lys (under antagelse af at vi bør have tillid til Inge) så er mellem 25-30 mio for Ross til FCK til at spise.
Helt, helt enig. Til gengæld tror jeg også vi kommer til at se dem tidligere inde omkring førsteholdet. Her er der en helt anden mentalitet hos Inge André, men i Norge har man også en anden tradition for at lade de bedste talenter få tidlig debut.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gamling » 4. aug 2020, 13:32

Pastorius skrev:
4. aug 2020, 13:01
Gamling skrev:
4. aug 2020, 12:51
Med tilgangen af Nkada og returneringen af thellufsen og Ali er offensiven da væsentligt styrket ifht foråret.

Nu mangler vi bare en bette 6’er og et ungt backtalent til hb.
Hvis det er forventningerne, så forventer jeg heller ingen brok på Debatsiden, når vi skraber med røven i vandskorpen for lige at snige os med i top-6.
5-7 har jo også været AaB´s naturlige niveau de sidste mange år - bortset fra de år hvor vi er blevet mestre.

Ali er jo vokset af opholdet i sdrjyske og thellufsen kan vel godt gå ind og som minimum matche den forkølede indsats Klitten brødrene som oftest har leveret. Så derfor er offensiven da væsentligt styrket ifht et forår med stort set intet offensivt at skyde med fra bænken.

Desuden skal de have chancen for at vise sig frem ifht den nye spillestil.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 4. aug 2020, 13:34

Julgranen skrev:
4. aug 2020, 13:29
Hanga skrev:
4. aug 2020, 12:56
Njae, han har altså ikke helt samme navn som han havde for 3 år siden. Hans præstationer i AaB trøjen har vist at han aldrig igen bliver den samme spiller som han var. Stadig en solid superligaforsvarer, men langt fra f.eks. landsholdniveau. Han er også blevet 27 år og bliver derfor næppe det salgsemne, som vi håbede da vi skrev med ham. Vi snakker en top lønning også i AGF (vi har nogenlunde samme lønbudget), og det er jeg ikke helt overbevist om at han bare sådan lige får tilbudt.
AGF lader til at løfte deres spillerbudget en anelse - man skal ikke undervurdere betydningen af øgede sponsorindtægter samt øget tilskuertilstrømning.
Så ved jeg godt, at vi jo har råd til at aflønne spillere i 4-5 millioners-klassen årligt, mens vi så har en del spillere der formentlig ikke tjener så meget.

Men AGF kommer til at bruge den nyligt overståede sæson, en økonomi i alvorlig fremgang og et formentlig nyt stadion, som løftestang til at buldre ind i top 4-kampen i de kommende år. Jeg vil nu se det før jeg tror det :-)
Og så skal vi næppe heller undervurdere AGF's interesse i at understrege en ny magtbalance mellem Aalborg og Aarhus. Vi snupper jeres største talent - vi snupper jeres bedste forsvarsspiller. Endda selvom I desperat har forsøgt at forlænge med begge. Det vil PC sikkert gerne betale en høj Okore-løn for...

Låst