Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 12. aug 2020, 18:24

Salle17 skrev:
12. aug 2020, 15:12
Inde på https://aabsport.dk/holdet/spillertruppen/ har man endnu ikke fjernet Okore fra truppen, mens man allerede har sat de nye ind. Hmm, jeg lugter en forlængelse.
AaB kommer ikke til at ændre noget på hjemmesiden før det er afklaring. At han stadig står derinde kan du ikke vurdere noget som helst ud fra.

Jeg tænker dog også det peger imod at han forlænger nu han stadig ikke har noget på plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Legum Magister » 12. aug 2020, 18:25

jonas386 skrev:
12. aug 2020, 16:00
Så er vi på 23 spillere (24 hvis der kommer en midtbanespiller ind) med 2xKlitten, Kakeeto, Van Weert og Kasper P (N'kada også), som spillere hvis kontrakt udløber over det næste år. Umiddelbart er det vel kun Lukas Klitten der er værd at forlænge med. Ved ikke om Van Weert kunne få en kort forlængelse, men ellers giver det da Inge noget handlerum ift at få justeret lidt på truppen.
Jeg må indrømme, at jeg har et ambivalent forhold til en forlængelse med Van Weert. Sportsligt synes jeg bestemt, at han er værd at forlænge med. Menneskeligt er jeg ærlig talt bekymret for, at han ender med at få f.eks. CTE, hvis han får flere hovedskader/hjernerystelser. (erfaringerne fra amerikansk fodbold mht. langtidsvirkninger, CTE, Parkinsons m.v. er i hvert fald skræmmende)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Klaus » 12. aug 2020, 19:22

Det ser fornuftigt ud i angrebet nu. Jeg tænker ikke man skal udelukke Wessam helt. Hvis nu vi tænker tilbage på Risgaard, der også blev udlejet og ikke lignede nogen profil. Ja så ved vi, at spillere nogle gange bare brager igennem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 12. aug 2020, 19:38

Klaus skrev:
12. aug 2020, 19:22
Det ser fornuftigt ud i angrebet nu. Jeg tænker ikke man skal udelukke Wessam helt. Hvis nu vi tænker tilbage på Risgaard, der også blev udlejet og ikke lignede nogen profil. Ja så ved vi, at spillere nogle gange bare brager igennem.
Risgård havde en helt, helt anden mentalitet. Wessams store problem har været hans mangel på professionel indstilling. Jeg håber vores serbiske ven sidder i haserne på ham de første 15 gange til træning.

Jeg vil stadig påstå, at jeg ikke tror på at han bliver til mere. Dertil har han for lidt at skyde med, og det ændrer et fint ophold i 1. division ikke på.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Lyfe » 12. aug 2020, 19:40

Julgranen skrev:
Klaus skrev:
12. aug 2020, 19:22
Det ser fornuftigt ud i angrebet nu. Jeg tænker ikke man skal udelukke Wessam helt. Hvis nu vi tænker tilbage på Risgaard, der også blev udlejet og ikke lignede nogen profil. Ja så ved vi, at spillere nogle gange bare brager igennem.
Risgård havde en helt, helt anden mentalitet. Wessams store problem har været hans mangel på professionel indstilling. Jeg håber vores serbiske ven sidder i haserne på ham de første 15 gange til træning.

Jeg vil stadig påstå, at jeg ikke tror på at han bliver til mere. Dertil har han for lidt at skyde med, og det ændrer et fint ophold i 1. division ikke på.
Enig! Wessam bliver aldrig mere end han er nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 12. aug 2020, 19:40

Klaus skrev:
12. aug 2020, 19:22
Det ser fornuftigt ud i angrebet nu. Jeg tænker ikke man skal udelukke Wessam helt. Hvis nu vi tænker tilbage på Risgaard, der også blev udlejet og ikke lignede nogen profil. Ja så ved vi, at spillere nogle gange bare brager igennem.
Og så vil jeg lige indskyde, at vi jo altså ikke kender niveauet på vores forstærkninger. Rade taler selv om at Tim har brug for tilpasning - det tager tid. Mht. vores franske ven er niveauet jo ligeså ret ubekendt.
Lad os nu se... Det kan gå begge veje. Men det er spillere med talent - så må vi håbe vi kan få det forløst.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Lyfe » 12. aug 2020, 19:41

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... c1f959df80


Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Tyskeren » 12. aug 2020, 20:00

At Nkada er vanvittigt hurtig og smadrede testen for højeste topfart. Klar vores hurtigste spiller som skal bruges til at købe dybt..

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af KongGulerod » 12. aug 2020, 20:05

Tyskeren skrev:
12. aug 2020, 20:00
At Nkada er vanvittigt hurtig og smadrede testen for højeste topfart. Klar vores hurtigste spiller som skal bruges til at købe dybt..
Køb dybt, sælg højt

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af aaballday » 12. aug 2020, 20:23

Tyskeren skrev:
12. aug 2020, 20:00
At Nkada er vanvittigt hurtig og smadrede testen for højeste topfart. Klar vores hurtigste spiller som skal bruges til at købe dybt..
Derudover: har sat sig meget ind i klubben, set flere kampe på video og live. Han kan engelsk, fordi han ved det er vigtigt. Virker som en super fed type.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2020, 20:24

Friis kalder ham voldsomt hurtig og udpeger ham som vores hurtigste spiller.

Friis vil gerne fange vores modstandere i ubalance - det skal Nkadas fart bruges til.

Nkada selv kalder selv farten for sin styrke, og han peger på sin fars rolle som atletiktræner som årsagen til det. Han øvede nemlig sprinterdistancerne i atletik som yngre.

Han siger, at han er imponeret over ligaens niveau, da han har set nogle kampe med AaB, og han fremhæver også træningsfaciliteterne, som der selv i den bedste franske række ville være klubber, der er misundelige på.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af johnfrank » 12. aug 2020, 21:07

Tyskeren skrev:At Nkada er vanvittigt hurtig og smadrede testen for højeste topfart. Klar vores hurtigste spiller som skal bruges til at købe dybt..
Hvor hurtigt løb han og er det 100 meter eller hvad?





Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2020, 21:08

Lyfe skrev:
12. aug 2020, 19:41
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... c1f959df80


Nogen der kan fortælle lidt om hvad der står i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, som de andre siger. Han er dælme hurtig. Det er forresten en god måned at smide et par kroner efter et nordjyske abbonement.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Salle17 » 12. aug 2020, 21:29

Forza skrev:
12. aug 2020, 18:24
Salle17 skrev:
12. aug 2020, 15:12
Inde på https://aabsport.dk/holdet/spillertruppen/ har man endnu ikke fjernet Okore fra truppen, mens man allerede har sat de nye ind. Hmm, jeg lugter en forlængelse.
AaB kommer ikke til at ændre noget på hjemmesiden før det er afklaring. At han stadig står derinde kan du ikke vurdere noget som helst ud fra.

Jeg tænker dog også det peger imod at han forlænger nu han stadig ikke har noget på plads.
Han er jo reelt set ikke en del af truppen længere, i og med at hans kontrakt udløb d. 31/7. Så jeg ser ikke nogen grund til at de kan tilføje de nye spillere på så kort tid og ikke samtidigt fjerne Okore. Jeg medgiver dog, at det er lidt håbefuldt og ønsketænkning fra min side af.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 12. aug 2020, 21:45

Julgranen skrev:
12. aug 2020, 19:38
Risgård havde en helt, helt anden mentalitet. Wessams store problem har været hans mangel på professionel indstilling. Jeg håber vores serbiske ven sidder i haserne på ham de første 15 gange til træning.

Jeg vil stadig påstå, at jeg ikke tror på at han bliver til mere. Dertil har han for lidt at skyde med, og det ændrer et fint ophold i 1. division ikke på.
Det er jeg sådan set enig i, men prøv at lave den klassiske test:

Hvis nu det ikke var Wessam - ville vi så ikke være ret begejstrede for en 21-årig nordjysk angriber, der lige havde lavet 11 mål i 21 kampe i 1. division?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. aug 2020, 21:49

Erasmus Montanus skrev:
12. aug 2020, 20:24
Friis kalder ham voldsomt hurtig og udpeger ham som vores hurtigste spiller.

Friis vil gerne fange vores modstandere i ubalance - det skal Nkadas fart bruges til.

Nkada selv kalder selv farten for sin styrke, og han peger på sin fars rolle som atletiktræner som årsagen til det. Han øvede nemlig sprinterdistancerne i atletik som yngre.

Han siger, at han er imponeret over ligaens niveau, da han har set nogle kampe med AaB, og han fremhæver også træningsfaciliteterne, som der selv i den bedste franske række ville være klubber, der er misundelige på.
Men hov er der ikke noget med at udenlandske lykkeriddere som kommer på leje er ligeglad med den klub de kommer til og knap nok aner hvor de er havnet ;)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 12. aug 2020, 22:30

Yankee skrev:
12. aug 2020, 21:45
Det er jeg sådan set enig i, men prøv at lave den klassiske test:

Hvis nu det ikke var Wessam - ville vi så ikke være ret begejstrede for en 21-årig nordjysk angriber, der lige havde lavet 11 mål i 21 kampe i 1. division?
Så prøver vi lige en anden test: Hvor mange herinde ville synes at Steven Enna, Martin Koch Helsted eller Kristoffer Munksgaard ville være værdige til at få en chance i AaB? Nok de færreste.

Klubben sendte Wessam nordpå efter manglende professionalisme, disciplinærstraffe mm. Det er svært at lukke øjnene for.
Jeg tror ganske enkelt ikke han får flere chancer under Jacob Friis. Og vores transfers tyder også på, at det skal være slut med den flinkeskole overfor egne spillere.
Inge kommer fra en klub hvor de unge spillere lader støvlerne tale, og hvor det kun er de bedste som slipper gennem nåleøjet.
Af dem vi har sendt på leje i de seneste år er det vel kun Kakeeto der er kommet tilbage stærkere - resten er hældt ud med badevandet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. aug 2020, 22:48

Julgranen skrev:
12. aug 2020, 22:30

Så prøver vi lige en anden test: Hvor mange herinde ville synes at Steven Enna, Martin Koch Helsted eller Kristoffer Munksgaard ville være værdige til at få en chance i AaB? Nok de færreste.

Hold nu op, to af spillerne er over 30.
Julgranen skrev:
12. aug 2020, 22:30
Klubben sendte Wessam nordpå efter manglende professionalisme, disciplinærstraffe mm. Det er svært at lukke øjnene for.
Det er én tolkning.
Officielt har det heddet:
"Wessams potentiale er indiskutabelt, men i øjeblikket har vi stor konkurrence om de offensive pladser, og Wessam har brug for fast spilletid for at fortsætte sin udvikling."

Og han tog til Hjørring, fik fast spilletid og scorede et pænt antal mål trods klubbens ikke-ophidsende spillestil

Wessams disciplinære problemer er blevet råbt ud af proportioner herinde. Der var en grund til, at han var anfører på U-holdene. Der er en grund til, det er blevet fremhævet, hvordan han selvtræner efter træning. Selvfølgelig er det ikke okay at bowle med sine venner dagen før en kamp, men nu lå han ikke under en ølhane på Zwei eller kom op at slås foran McDonalds som en anden Wichmann.
Julgranen skrev:
12. aug 2020, 22:30

Jeg tror ganske enkelt ikke han får flere chancer under Jacob Friis.
Måske, måske ikke.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2020, 22:56

Erasmus Montanus skrev:
12. aug 2020, 22:48
Julgranen skrev:
12. aug 2020, 22:30

Så prøver vi lige en anden test: Hvor mange herinde ville synes at Steven Enna, Martin Koch Helsted eller Kristoffer Munksgaard ville være værdige til at få en chance i AaB? Nok de færreste.

Hold nu op, to af spillerne er over 30.

Enig og så kunne man jo også passende nævne 22-23 årige Anders K Jakobsen, som også var et fint supplement fra 1. division i 2013 og havde vel også et lidt blakket ry, som spiller/primadonna...

Vi bliver sgu mestre næste år !!! Angriber fra første division, mester næste år.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2020, 22:56

Erasmus Montanus skrev:
12. aug 2020, 22:48
Julgranen skrev:
12. aug 2020, 22:30

Så prøver vi lige en anden test: Hvor mange herinde ville synes at Steven Enna, Martin Koch Helsted eller Kristoffer Munksgaard ville være værdige til at få en chance i AaB? Nok de færreste.

Hold nu op, to af spillerne er over 30.
Enig og så kunne man jo også passende nævne 22-23 årige Anders K Jakobsen, som også var et fint supplement fra 1. division i 2013 og havde vel også et lidt blakket ry, som spiller/primadonna...

Vi bliver sgu mestre næste år !!! Angriber fra første division, mester næste år.
- FlæskeFrank

Låst