FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 14. aug 2020, 16:23

Kattefarmer skrev:
12. aug 2020, 19:58
Hvad med Vladimir Prijovic og Santiago Ocampos?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Prijovic var slet ikke oprettet og Ocampos kommer med CA 65 / PA -5,5.

Hvilket jo siger lidt om at det er to spillere hentet på ret lav hylde.

Portugiseren har pt. CA 104 og PA 136 så det ser mere fornuftigt ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2020, 11:58

Er der forresten nogen der har en velfungerende AaB taktik med 3 i centerforsvaret de har lyst til at dele? Jeg har prøvet og prøvet at skrue en sammen - men det funker bare ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2020, 19:46

FM2020 - hvad fanden sker der?

Jeg har sat Ross' pris til 65 mio, og PSG og Juventus byder på ham. Fedt. Ser frem til at bruge nogle penge på transfermarkedet. Men, når budet så kommer, så blokerer min bestyrelse kraft edme for salget!? De påstår han er mindst 345 mio værd. WTF? For en superligaspiller en sæson inde? Jeg er blevet mester, har spillet fint, og Ross lavede 7 mål og 2 assists i 34 kampe (AVR 7,29). En fin sæson, og han har også et udemærket potentiale (har ikke redigeret ham). Men det her ligner sgu da en bug af de store. Jeg vil aldrig kunne sælge ham for det beløb, så han ender med at blive sur, og går sin kontrakt ud. Han er vurderet til 9,5 mio kr.

Billede

Nogen der har oplevet det samme?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: FM

Indlæg af alithebeast » 26. aug 2020, 22:05

Buzz Killington skrev:
26. aug 2020, 19:46
FM2020 - hvad fanden sker der?

Jeg har sat Ross' pris til 65 mio, og PSG og Juventus byder på ham. Fedt. Ser frem til at bruge nogle penge på transfermarkedet. Men, når budet så kommer, så blokerer min bestyrelse kraft edme for salget!? De påstår han er mindst 345 mio værd. WTF? For en superligaspiller en sæson inde? Jeg er blevet mester, har spillet fint, og Ross lavede 7 mål og 2 assists i 34 kampe (AVR 7,29). En fin sæson, og han har også et udemærket potentiale (har ikke redigeret ham). Men det her ligner sgu da en bug af de store. Jeg vil aldrig kunne sælge ham for det beløb, så han ender med at blive sur, og går sin kontrakt ud. Han er vurderet til 9,5 mio kr.

Billede

Nogen der har oplevet det samme?
Nye tider også på de brunede(😂) gulve - selv de virtuelle..
Hader København!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: FM

Indlæg af emenike » 27. aug 2020, 09:11

Buzz Killington skrev:
26. aug 2020, 19:46
FM2020 - hvad fanden sker der?

Jeg har sat Ross' pris til 65 mio, og PSG og Juventus byder på ham. Fedt. Ser frem til at bruge nogle penge på transfermarkedet. Men, når budet så kommer, så blokerer min bestyrelse kraft edme for salget!? De påstår han er mindst 345 mio værd. WTF? For en superligaspiller en sæson inde? Jeg er blevet mester, har spillet fint, og Ross lavede 7 mål og 2 assists i 34 kampe (AVR 7,29). En fin sæson, og han har også et udemærket potentiale (har ikke redigeret ham). Men det her ligner sgu da en bug af de store. Jeg vil aldrig kunne sælge ham for det beløb, så han ender med at blive sur, og går sin kontrakt ud. Han er vurderet til 9,5 mio kr.

Billede

Nogen der har oplevet det samme?
Oplevede det med Kasper Kusk hvor en klub fra Saudi-Arabien ud af det blå bød 30 millioner for ham i vintervinduet 20/21. Han havde haft en fin sæson men var ikke uerstattelig, så fik forhandlet det op til 40 mio inklusiv en række bonusser som jeg accepterede, hvorefter bestyrelsen så afbryder handlen og mener han er mindst 150 mio (!!!) værd... Af hvad jeg har set andre steder på nettet er det en bug der generelt rammer klubber på samme niveau som AaB.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: FM

Indlæg af Peroni21 » 10. nov 2020, 19:47

Er i andre klar til at styre AaB mod storhed senere i aften?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 12. nov 2020, 09:16

emenike skrev:
27. aug 2020, 09:11
Buzz Killington skrev:
26. aug 2020, 19:46
FM2020 - hvad fanden sker der?

Jeg har sat Ross' pris til 65 mio, og PSG og Juventus byder på ham. Fedt. Ser frem til at bruge nogle penge på transfermarkedet. Men, når budet så kommer, så blokerer min bestyrelse kraft edme for salget!? De påstår han er mindst 345 mio værd. WTF? For en superligaspiller en sæson inde? Jeg er blevet mester, har spillet fint, og Ross lavede 7 mål og 2 assists i 34 kampe (AVR 7,29). En fin sæson, og han har også et udemærket potentiale (har ikke redigeret ham). Men det her ligner sgu da en bug af de store. Jeg vil aldrig kunne sælge ham for det beløb, så han ender med at blive sur, og går sin kontrakt ud. Han er vurderet til 9,5 mio kr.

Billede

Nogen der har oplevet det samme?
Oplevede det med Kasper Kusk hvor en klub fra Saudi-Arabien ud af det blå bød 30 millioner for ham i vintervinduet 20/21. Han havde haft en fin sæson men var ikke uerstattelig, så fik forhandlet det op til 40 mio inklusiv en række bonusser som jeg accepterede, hvorefter bestyrelsen så afbryder handlen og mener han er mindst 150 mio (!!!) værd... Af hvad jeg har set andre steder på nettet er det en bug der generelt rammer klubber på samme niveau som AaB.
Det er, som jeg har forstået det, en kendt bug i FM20. Bestyrelserne kræver absurde værdierne for spillerne. Til gengæld kan jeg sige at Ross ikke vil skifte til Kina for 290 mio efter 3. sæson. Desværre

Kattefarmer
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2009, 14:49

Re: FM

Indlæg af Kattefarmer » 16. nov 2020, 17:46

Er der nogen der er kommet igang med FM21 endnu?

Jeg er kun lige kommet forbi transferdeadline selv, så er ikke nået så langt endnu. Det er lykkedes mig at købe Faghir, Mucoli og Gundelund fra Vejle. Havde også et bud på Magnus Mattson accepteret, men transferbudgettet rakte desværre ikke så langt. Man kan godt mærke at corona-situationen har ændret økonomien i spillet og på transfers især - man kan få ret meget kvalitet for ganske få penge i FM21.

Jeg har desuden hentet Bendtner og (på debatsiden meget omtalte) Astrit Ajdarević på free transfer.

Hvem har I andre hentet?

Og hvad taktik har I andre haft held med at bruge? Holder i fast i Friis' 3-4-3 eller...?

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 13. dec 2020, 16:30

Hejsa
Det er et stykke tid siden jeg har spillet FM. Har FM 20 og tænker at starte på en frisk med AaB og opdaterede transfers. Hvilken taktik er go-to?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2021, 20:52

Kan man på en eller anden måde fjerne alle skader og karantæne fra start? Tidligere synes jeg man kunne tikke en boks af i editoren, men synes ikke jeg kan se den funktion i 21'eren. Skal man godt nok manuelt ind og fjerne eventuelle skader og sådan, hvis ikke man gider at starte med Lucas og Thelander med lange skader?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Moen » 15. feb 2021, 03:21

johannes95 skrev:
13. dec 2020, 16:30
Hejsa
Det er et stykke tid siden jeg har spillet FM. Har FM 20 og tænker at starte på en frisk med AaB og opdaterede transfers. Hvilken taktik er go-to?
4231 gegenpres

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Moen » 25. okt 2021, 09:38

Fra ungdomsholdene, er det kun Theo Sander og Oliver Ross, som er noget værd i FM22. Hannesbo og Prijovic har også fint potentiale. Generelt er AaBs trup ret stærk.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: FM

Indlæg af DGK » 27. okt 2021, 12:39

Er spændt på Fossum og Makaric stats, hvordan er de? :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 27. okt 2021, 15:21

Billede

Billede

Billede

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: FM

Indlæg af DGK » 28. okt 2021, 09:28

Hanga skrev:
27. okt 2021, 15:21
Billede

Billede

Billede

Billede
Tusind tak Hanga! fede screenshots :)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: FM

Indlæg af Ham der Emil » 9. nov 2021, 12:12

Prica22 skrev:
25. okt 2021, 09:38
Generelt er AaBs trup ret stærk.
Det må man sige. Jeg har spillet de første 8 kampe og vundet alle med en målscore der hedder 23-2.
Makaric er et bæst deri! 10 mål i 8 kampe.

I betaen gik det dog lidt anderledes, da jeg ikke tror, at jeg vandt en kamp før 12. spillerunde.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2432
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Moen » 9. nov 2021, 12:21

Ham der Emil skrev:
9. nov 2021, 12:12
Prica22 skrev:
25. okt 2021, 09:38
Generelt er AaBs trup ret stærk.
Det må man sige. Jeg har spillet de første 8 kampe og vundet alle med en målscore der hedder 23-2.
Makaric er et bæst deri! 10 mål i 8 kampe.

I betaen gik det dog lidt anderledes, da jeg ikke tror, at jeg vandt en kamp før 12. spillerunde.
Vild start!

Jeg har ikke fået spillet mere end de første sæson, som jeg spillede i betaen. Det blev en 2. plads.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 28. dec 2021, 11:25

Truppen virker rimeligt solid. Jeg har netop gennemført min første sæson, og det gik betydeligt bedre end frygtet. Mesterskabet kom i hus et par runder før tid. En lidt spøjs sæson, hvor jeg møder FCK (der blev nummer 2) fire gange sidst i sæsonen (to gange i slutspil og to gange i pokalsemifinalen). Jeg fik ikke et ben til jorden i tre kampe og fik en uafgjort med i den sidste. Det giver indtil videre to point i 6 opgør mod FCK, der indtil nu ikke har været til at bide skeer med. Til gengæld tabte jeg virkelig få af de øvrige kampe, og både GF' og BIF var virkelig længe om at komme igang, ligesom FCM smed en masse point tidligt. FCN er stærke, og blev nummer tre.

Makaric er modbydelig foran kassen, og derudover er/var RInne og Thelander de store defensive profiler. Rufo og Kusk er to andre der har leveret betydeligt bedre end i virkeligheden, og især Rufo har skaffet mange point efter han er kommet ind sidst i kampene. Med fem udskiftninger har jeg ofte bare smidt ham ind hvor der lige har været træthed, gult kort osv.

Ret skal være ret. Jeg har "snydt" en anelse, da jeg har fjernet alle skader og karantæner fra spillets start (dette kan gøres med et klik eller to i editoren), og derudover har jeg boostet ungdomsvurderingen en anelse hos de skandinaviske lande, da jeg ofte er begyndt at kede mig efter nogle sæsoner i den danske liga, fordi der senere i spillet begynder at blive ekstremt langt imellem snapsene vedr. potentielle topspillere fra dansk, svensk eller norsk fodbold. Der er dog ingen Regen-spillere der har fået spilletid endnu, og det er heller ikke fordi jeg har fået noget specielt ind i første omgang. Lucas har ligeledes haft en fin sæson, men har slet ikke været blandt de mere kampafgørende spillere.

Af transfers har jeg købt to unge norske spillere i Syver Aas (Central midt) og Dennis Gjengaar (højre back). Derudover har jeg lånt FIlip Bundgaard i Randers (der dog har været plaget af skader) samt en fransk midterforsvarer i vintervinduet efter længerevarende skader til både Granli og Hagelskjær. I første sæsons vintervindue hentede jeg ligeledes Markus Henriksen i Nottingham Forrest.
Af de to unge nordmænd har Syver Aas indtil nu ageret back-up til Fossum-Pedro-Henriksen sammen med Højholt og Rufo - der har fået et års forlængelse som alt-mulig-mand i offensiven. Gjengaar har derimod slået Pallesen af. Pallesen spillede faktisk en rigtig fin sæson, men Gjengaar har udviklet sig virkelig meget.

Jeg er så småt ved at komme igang med anden sæson, men har store problemer med at finde en afløser for Rinne, der er smuttet til Serie-A på en fri transfer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2022, 09:25

Jeg har smækket en AaB/Lars Friis taktik sammen, der nogenlunde afspejler den måde vi spiller på. Dvs. højt pres, høje omstilling, indlæg fra backs.

Den lukker godt ned for modstanderen og producerer et tilfredsstillende xG. Jeg har testet den en del gange, og den kører bare derudaf uden taktiske ændringer ift. modstanderen eller "shouts". Den er sikkert ikke perfekt, men hvis man ikke orker at komme i gang med AaB i FM22 pga. man ikke gider eksperimentere med en basistaktik og gerne vil være lidt tro mod den måde AaB spiller på IRL, så kan jeg anbefale den her. Per min erfaring ender den altid i toppen af superligaen.

https://file.io/haJOeb32FIAH

Billede
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 22. mar 2022, 16:13

Er der nogen bestemt grund til at du bruger Prip som 'Pressing Forward' og Makaric som Falsk 9'er i stedet for omvendt? Eller er det bare for eksemplets skyld? Makaric smadrede mål ind på samlebånd i mine første sæsoner. Han er en yderst giftig afslutter på superliganiveau.

Spændende taktik ellers.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar