Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 17. aug 2020, 21:26

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 21:20
san skrev:
17. aug 2020, 21:08

:thumbsup: :thumbsup: Ja fakta er en grum ting, når den går en imod :danmarkfan:
Ah ja, ligesom det var fakta at Holgersson var en boldspillende ledertype.

Det ændrer ikke en tøddel på, at Patrick Olsen er skolet som 6'er, og sjældent i sin karriere har været offensiv spilfordeler.
Det var hvad diskussionen gik på - og åbenbart morskab i retrospektiv over, at nogen forholdt sig til hans hidtidige karrieres typiske rolle på de hold han har spillet på.

Dokumentationen er så en Gaarde-udtalelse - samme mand som udtalte ovenstående om Holgersson, og også kom med en totalt forfejlet karakteristik af Safranko. Så tilgiv mig, at jeg ikke tillægger mandens ord den store værdi.
At han har skudt helt forkerte i andre cases ændrer ikke en tøddel på at hans udtalelser om PO var korrekte.

Du har en tendens til at opholde dine gisninger/vurderinger herinde til fakta. Her spørger du efter dokumentation. Du får det og snakker derefter udenom, i stedet for bare at erkende, at du tog fejl. Lad os nu bare blive enige om at vi alle tager fejl en gang i mellem og Gaarde havde ret i denne sag. Slut.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. aug 2020, 21:28

Hovedet skrev:
17. aug 2020, 20:59
Men hvad er det, I mener med "at hæve niveauet til træning"? Mig bekendt hæver man niveauet ved at hente spillere, der er bedre end dem, der er der i forvejen? Ud fra samme logik må man formode, at "niveauet til træning" blev hævet ved tilgangen af Ochs og Lesniak i sin tid...
Nej, man hæver niveauet ved f.eks. at tilføre fremmede impulser. Den massive tilgang af ungdomsspillere over årene svækkede træningsmiljøet. For meget spas, for lidt konkurrence osv, lidt for meget lullen i søvn.
Nu kommer der spillere fra langt mere kompetitive træningsmiljøer - og det er der i dén grad behov for. I storklubber har man bedre trænere, langt større konkurrence, øget udskilningsløb.

Inge André Olsen har tidligere omstillet en mindre klub til i langt højere grad at leve af sit akademi, og skille unge spillere fra der ikke havde kvaliteten. Til gengæld fik de bedste lov til at spille langt tidligere.
Det skal være slut med spillere, der som nu er her til op i 20'erne selvom de ikke har niveauet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 17. aug 2020, 21:28

Gamling skrev:
17. aug 2020, 19:02
Han bliver fravalgt til fordel for et potentielt talent fra tredjebedste liga i Mongoliet.
Der er skam ikke nogen, som bliver fravalgt, hvis de er gode nok.
Uagtet om de er fra Vejgaard eller Mongoliet.
Mon ikke bedste mand får lov at spille?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2020, 21:43

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 21:28
Hovedet skrev:
17. aug 2020, 20:59
Men hvad er det, I mener med "at hæve niveauet til træning"? Mig bekendt hæver man niveauet ved at hente spillere, der er bedre end dem, der er der i forvejen? Ud fra samme logik må man formode, at "niveauet til træning" blev hævet ved tilgangen af Ochs og Lesniak i sin tid...
Nej, man hæver niveauet ved f.eks. at tilføre fremmede impulser. Den massive tilgang af ungdomsspillere over årene svækkede træningsmiljøet. For meget spas, for lidt konkurrence osv, lidt for meget lullen i søvn.
Nu kommer der spillere fra langt mere kompetitive træningsmiljøer - og det er der i dén grad behov for. I storklubber har man bedre trænere, langt større konkurrence, øget udskilningsløb.

Inge André Olsen har tidligere omstillet en mindre klub til i langt højere grad at leve af sit akademi, og skille unge spillere fra der ikke havde kvaliteten. Til gengæld fik de bedste lov til at spille langt tidligere.
Det skal være slut med spillere, der som nu er her til op i 20'erne selvom de ikke har niveauet.
Jeg håber da ved gud også, at det bliver en succes, men synes simpelthen, at det er for mange spillere af en meget usikker kvalitet. Som sagt hentede vi jo også under Gaarde spillere som Ochs og Lesniak fra hhv. det tyske U21 - hold samt Tottenhams Premier League - trup. Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.

Det skal rimeligvis påpeges, at også jeg var en stor kritiker af den overdrevne fokus på nabosønner og lokale talenter, når det nu helt åbenlyst ikke virkede. I praksis virkede det nu også som om, at AaB forlod den linje, og at det til sidst mest var retorik kulminerende med det fjollede Bilbao- og CIES-interview. Vi hentede jo et hav af spillere uden nordjyske aner de sidste 3 år af Gaardes regeringstid og ofte til rigtig dyre penge.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. aug 2020, 21:51

Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg håber da ved gud også, at det bliver en succes, men synes simpelthen, at det er for mange spillere af en meget usikker kvalitet. Som sagt hentede vi jo også under Gaarde spillere som Ochs og Lesniak fra hhv. det tyske U21 - hold samt Tottenhams Premier League - trup. Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Come on, Hovedet. Der er også spillere, der har fået enkelte kampe for AaB uden at have skyggen af Superliga-niveau.
Filip Lesniak kom fra en lejeaftale som reservespiller i Slovakiet.
Jeg er helt med på, at Ochs har et skidt eftermæle. Spørger du dem der trænede med ham, vil de fortælle dig om en spiller som leverede 110 %, var super professionel og aldrig brokkede sig over manglende spilletid, og konsekvent var blandt de bedste til træning. Det kom aldrig til at lykkedes særligt godt på banen, men hans indstilling var upåklagelig.
Så kan man sammenligne med egne talenter der skaber sig over manglende spilletid, eller spiller fandango ude i byen...

Det er den slags vi skal have udryddet, og nu får vi unge spillere ind som kommer fra et niveau, hvor man har en håndfuld konkurrenter, hvor træningsniveauet er langt højere og hvor disciplinen SKAL være bedre, hvis man så meget som skal have chancen for et minuts spilletid. De vil dø med støvlerne på, og er ikke blevet tudet ørerne fulde af nabosøn-retorik og at "det er okay bare at være med." Gu er det ej. Vi skal opfostre vindere, ikke endnu et kuld af ligegyldige spillere.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 17. aug 2020, 21:58

Come on, kan vi snart få nogen rygter i stedet for han sagde det, nej det sagde han ikke, jo det hørte jeg 😡

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. aug 2020, 22:03

Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Gaarde gjorde intet ved det, trods kritik fra de ældre spillere.
Nu er Würtz assistent, og Inge har peget på det som noget af det der øjeblikkeligt skal ændres - således bl.a. fyringen af vores assistenter.

Igen, vi har nu en sportsdirektør der har erfaring, og kan opbygge et stærkt miljø, hvor unge spillere kan integreres.
Modsat vores nu tidligere sportsdirektør, som jo altså var en novice.
Det bliver da uhyre interessant, at se hvordan det spænder af, men jeg nægter at tro på at han kan klare sit job dårligere end sin forgænger.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kristian » 17. aug 2020, 22:08

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:03
Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Gaarde gjorde intet ved det, trods kritik fra de ældre spillere.
Nu er Würtz assistent, og Inge har peget på det som noget af det der øjeblikkeligt skal ændres - således bl.a. fyringen af vores assistenter.

Igen, vi har nu en sportsdirektør der har erfaring, og kan opbygge et stærkt miljø, hvor unge spillere kan integreres.
Modsat vores nu tidligere sportsdirektør, som jo altså var en novice.
Det bliver da uhyre interessant, at se hvordan det spænder af, men jeg nægter at tro på at han kan klare sit job dårligere end sin forgænger.
Og skal vi så ikke lukke den der og komme videre ?
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 17. aug 2020, 22:13

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 21:51
Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg håber da ved gud også, at det bliver en succes, men synes simpelthen, at det er for mange spillere af en meget usikker kvalitet. Som sagt hentede vi jo også under Gaarde spillere som Ochs og Lesniak fra hhv. det tyske U21 - hold samt Tottenhams Premier League - trup. Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Come on, Hovedet. Der er også spillere, der har fået enkelte kampe for AaB uden at have skyggen af Superliga-niveau.
Filip Lesniak kom fra en lejeaftale som reservespiller i Slovakiet.
Jeg er helt med på, at Ochs har et skidt eftermæle. Spørger du dem der trænede med ham, vil de fortælle dig om en spiller som leverede 110 %, var super professionel og aldrig brokkede sig over manglende spilletid, og konsekvent var blandt de bedste til træning. Det kom aldrig til at lykkedes særligt godt på banen, men hans indstilling var upåklagelig.
Så kan man sammenligne med egne talenter der skaber sig over manglende spilletid, eller spiller fandango ude i byen...

Det er den slags vi skal have udryddet, og nu får vi unge spillere ind som kommer fra et niveau, hvor man har en håndfuld konkurrenter, hvor træningsniveauet er langt højere og hvor disciplinen SKAL være bedre, hvis man så meget som skal have chancen for et minuts spilletid. De vil dø med støvlerne på, og er ikke blevet tudet ørerne fulde af nabosøn-retorik og at "det er okay bare at være med." Gu er det ej. Vi skal opfostre vindere, ikke endnu et kuld af ligegyldige spillere.
Så kan man vist ikke være mere farvet...

Kan I ikke tage det, i den der "hader Gaarde" tråd. Det er trættende for os andre at høre på i en transfer ønsker tråd...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2020, 22:22

Kristian skrev:
17. aug 2020, 22:08
Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:03
Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Gaarde gjorde intet ved det, trods kritik fra de ældre spillere.
Nu er Würtz assistent, og Inge har peget på det som noget af det der øjeblikkeligt skal ændres - således bl.a. fyringen af vores assistenter.

Igen, vi har nu en sportsdirektør der har erfaring, og kan opbygge et stærkt miljø, hvor unge spillere kan integreres.
Modsat vores nu tidligere sportsdirektør, som jo altså var en novice.
Det bliver da uhyre interessant, at se hvordan det spænder af, men jeg nægter at tro på at han kan klare sit job dårligere end sin forgænger.
Og skal vi så ikke lukke den der og komme videre ?
Jojo, bevares da. Men der opstår jo ikke rygter hvert femte minut, og det er da relevant nok at diskutere de i øvrigt mange handler, AaB allerede har foretaget.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 17. aug 2020, 22:25

Hovedet skrev:
17. aug 2020, 22:22
Kristian skrev:
17. aug 2020, 22:08
Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:03
Hovedet skrev:
17. aug 2020, 21:43
Jeg mindes da ikke, vi dengang talte om, at det skulle hæve niveauet til træning.
Gaarde gjorde intet ved det, trods kritik fra de ældre spillere.
Nu er Würtz assistent, og Inge har peget på det som noget af det der øjeblikkeligt skal ændres - således bl.a. fyringen af vores assistenter.

Igen, vi har nu en sportsdirektør der har erfaring, og kan opbygge et stærkt miljø, hvor unge spillere kan integreres.
Modsat vores nu tidligere sportsdirektør, som jo altså var en novice.
Det bliver da uhyre interessant, at se hvordan det spænder af, men jeg nægter at tro på at han kan klare sit job dårligere end sin forgænger.
Og skal vi så ikke lukke den der og komme videre ?
Jojo, bevares da. Men der opstår jo ikke rygter hvert femte minut, og det er da relevant nok at diskutere de i øvrigt mange handler, AaB allerede har foretaget.
Der er rigtig mange andre tråde hvor den snak passer 😜

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 17. aug 2020, 22:28

Gamling skrev:
17. aug 2020, 19:02
Han bliver fravalgt til fordel for et potentielt talent fra tredjebedste liga i Mongoliet.
Hvem
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 17. aug 2020, 22:32

Maglau skrev:
17. aug 2020, 22:28
Gamling skrev:
17. aug 2020, 19:02
Han bliver fravalgt til fordel for et potentielt talent fra tredjebedste liga i Mongoliet.
Hvem
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2020, 22:36

Der var - måske mest i Lynges tid - transfervinduer, hvor man manglede en angriber og klubben derfor hentede midtbanespillere...

Jeg synes dette transfervindue, at man henter spillere, der hvor man mangler. Så må vi se ,om de har kvaliteten.

Sålænge der ikke er forlænget med Okore må Kasper P være erstatningen i en 3-5-2. Thelander og Ross er selvskrevne.

Jeg ser ham som en 4-4-2 forsvarsspiller, men han har overrasket før og gør det måske igen. Ellers må Prijovic bare være god nok. Går ud fra, at Christiansen kun er udviklingsspiller i efteråret.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. aug 2020, 22:44

Himmerland skrev:
17. aug 2020, 22:32
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen
Og det er vel også Inge Andre Olsens store opgave her. Det skal være slut med at unge spillere får 3 år med alibibold, før der kommer en (i dette tilfælde nordmand) og siger: Hallo, ham her er da overhovedet ikke god nok.
Spillere skal tidligere ind omkring 1. holdet, og hurtigere ud, hvis de ikke har nogen spændende spidskompetencer og/eller bidrager med noget.

Nabosøn-mantraet har jo altså givet alt for meget spilletid til flere spillere, der aldrig nogensinde har været top 4-materiel. Magnus Christensen og Jannik Pohl, for nu bare at nævne 2 spillere...
Hvad forummet afspejler er vel også, at det har været totalt overvurderet med al den snak om at vi i Aalborg elsker at vores hold består af lokale knægte. Selvfølgelig gør vi det... når de er gode nok. Men det har hovedparten ikke været. Og for 85 % vedkommende har de været pivhamrende anonyme.
Det var sådan set det der triggede mig ved Valgeir Valgeirsson - at han som 17-årig beskrives som sit holds vigtigste spiller, en der er hyperaggressiv og nogengange bisset i sit spil og som trives fint med at der hviler et stort pres på hans skuldre, og tager ansvaret på sig. Den mentalitet er der forsvindende lidt af hos langt de fleste der er kommet op via ungdomsrækkerne.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 17. aug 2020, 22:46

FlæskeFrank skrev:
17. aug 2020, 22:36
Sålænge der ikke er forlænget med Okore må Kasper P være erstatningen i en 3-5-2. Thelander og Ross er selvskrevne.
Og det vil være et kvalitetstab der er mærkbart. Kasper Pedersen ligner mere og mere den danmarksseriespiller han var inden vi skrev første kontrakt med ham.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 17. aug 2020, 22:57

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:44
Himmerland skrev:
17. aug 2020, 22:32
Præcis Ingen i AaB bliver fravalgt hvis de havde grebet chancen
Og det er vel også Inge Andre Olsens store opgave her. Det skal være slut med at unge spillere får 3 år med alibibold, før der kommer en (i dette tilfælde nordmand) og siger: Hallo, ham her er da overhovedet ikke god nok.
Spillere skal tidligere ind omkring 1. holdet, og hurtigere ud, hvis de ikke har nogen spændende spidskompetencer og/eller bidrager med noget.

Nabosøn-mantraet har jo altså givet alt for meget spilletid til flere spillere, der aldrig nogensinde har været top 4-materiel. Magnus Christensen og Jannik Pohl, for nu bare at nævne 2 spillere...
Hvad forummet afspejler er vel også, at det har været totalt overvurderet med al den snak om at vi i Aalborg elsker at vores hold består af lokale knægte. Selvfølgelig gør vi det... når de er gode nok. Men det har hovedparten ikke været. Og for 85 % vedkommende har de været pivhamrende anonyme.
Det var sådan set det der triggede mig ved Valgeir Valgeirsson - at han som 17-årig beskrives som sit holds vigtigste spiller, en der er hyperaggressiv og nogengange bisset i sit spil og som trives fint med at der hviler et stort pres på hans skuldre, og tager ansvaret på sig. Den mentalitet er der forsvindende lidt af hos langt de fleste der er kommet op via ungdomsrækkerne.
Ingen tvivl om jeg elsker når det er vores egen drenge der spiller på holdet 😍 men når det så er sagt, er alle dem der har været på holdet de 4 gange vi har vundet mesterskaber, i mine øjne været vores drenge 💪 så jeg er kold i r.... hvis vi er nød til at hyre en ung knægt fra Peru hvis det gør mit hold stærkere ❤️

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2020, 23:00

Julgranen skrev:
17. aug 2020, 22:46
FlæskeFrank skrev:
17. aug 2020, 22:36
Sålænge der ikke er forlænget med Okore må Kasper P være erstatningen i en 3-5-2. Thelander og Ross er selvskrevne.
Og det vil være et kvalitetstab der er mærkbart. Kasper Pedersen ligner mere og mere den danmarksseriespiller han var inden vi skrev første kontrakt med ham.
Det er jo lidt skæbnens ironi, at vi for mindre end et år siden havde meget travlt med at hente ham tilbage igen i en periode, hvor forsvaret ikke fungerede. Men ja, er han ikke næsten gledet helt ud af truppen efterhånden?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2020, 00:42

Har der været noget fremme om den deadline, som Okore fik til at melde tilbage??

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Himmerland » 18. aug 2020, 07:18

Nordjyske skriver idag i papir udgaven at Ferrei er i Aalborg nu for at skrive under

Låst