Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 15:33

TK-allez skrev:
19. aug 2020, 15:30
Det er ikke ligefrem fordi Ferreira lyder specielt engageret ved at være kommet til AaB. Han siger: "it is very strange for me to be here" :danmarkfan:
Nu lyder han ikke til at være særligt stærk på engelsk, så mon ikke det blot var i mangel på et bedre ord.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2020, 15:37

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 15:32
Munken83 skrev:
19. aug 2020, 15:23
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 15:20
Nu er der snak om Van Weert ud, på twitter.
Link? eller hvad fortælles der
https://twitter.com/1885vibes/status/12 ... 64483?s=21
Det kom 2 min efter Twitter-Axel postede det her. Så det er bare bullshit.

https://twitter.com/axelmoeen/statuses/ ... 7026103296
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 15:38

Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 15:28
En random teenager named Axel
Ja, desværre er der ikke lukket for hans internet-forbindelse endnu :thumbsdown:

Nå, men det er da noget af en foryngelseskur der er igang.
På den anden side - der er kun 1 spiller tilbage fra de 16 mand der udgjorde start-11 + bænk i David Nielsens første kamp for AGF for knap 3 år siden.
Man kan sagtens skifte meget ud, og stadig opnå noget positivt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 15:39

En lille dreng, der går og fører sig frem. Ignorér ham.
Han er fuldstændig utålelig på Twitter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3001
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 15:41

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 14:10
Det bliver nok nemmere sagt end gjort.

Både Inge Andre Olsen og Henriksens agent Jim Solbakken var involveret i Stengel-skandalen for en del år siden - en af de største skandaler i norsk fodbold.
Så sent som sidste år røg de to i totterne på hinanden.
Solbakken er agent for kæmpetalentet Ola Brynhildsen, og var ret utilfreds med IA’s ageren.
Det har jo ret beset ikke noget med Markus Henriksen at gøre, men Solbakken er hans agent...
Fandme god info!!! :thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2020, 15:47

Buzz Killington skrev:
19. aug 2020, 14:31
Efter at ha læst med herinde fastholder min svigerfar at dette altså er en fornuftig case.

Billede

Denne joke blev præsenteret af Buzz' svigerfar. Tak svigerfar.
Der kunne muligvis ligge en fornuftig handel der:
https://ekstrabladet.dk/dagsorden/ekspe ... es/8252767
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 16:10

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 15:39
En lille dreng, der går og fører sig frem. Ignorér ham.
Han er fuldstændig utålelig på Twitter.
Kan du ikke bare ignorere ham så? Det er sgu lidt patetisk at en voksen mand, der gemmer sig bag et intetsigende brugernavn, gang på gang har brug for tale sådan om en ung fan, der om nogen brænder for vores klub. Han er 16, slap nu lige af med den hetz der.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2020, 16:13

Johnnygogo skrev:
19. aug 2020, 12:58
Håber på at han laver en Anders K Jakobsen og falder helt igennem.

Tror generelt ikke Patrick Olsen passer ind i et galehus som AGF.
AK Jakobsen var også en helt anden sag. Han var jo fra Odense, hans kæreste læste i Odense - og AaB havde altså på det tidspunkt en angrebsduo, der hed Spalvis og Enevoldsen, som lå hhv. nr. 1 og 2 på Superligaens topscorerliste, og dertil en Nicklas Helenius som reserve, tidligere dobbbelt vicetopscorer i Superligaen. Den kunne overhovedet ikke ophidse mig.

Dette her er derimod en ekstrem underlig handel med en spiller, som klubben forlængede med for mindre end 6 uger siden. Naturligvis finder der spillere derude på niveau med Patrick Olsen, men det drejer sig også om kontinuitet - og det bekræfter jo nok vores bange anelser, når køberen hedder AGF. Det indikerer, at vores stjerne er falmende, og AGFs tilsvarende er stigende.

Vi kan naturligvis håbe på, at AaB henter en spiller, der brænder igennem, og at Patrick Olsen tilsvarende fiser ud i AGF. Men vi er nødt til at tage bestik af den situation, at vi pt. synes at blive kørt længere og længere ud på et sidespor i dansk fodbold.

De fire spillere, vi har hentet, er alle eksotiske lottokuponer, hvoraf ingen af dem har niveau til vores startopstilling. Jeg skal ikke kunne sige, om dette skulle hæve niveauet til træning, som nogle påstår, men det er godt svært at have armene over hovedet her. Der skal en eller to lækkerbidskner på bordet her for at fjerne den harske smag.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 16:15

Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3625
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2020, 16:19

Fjams skrev:
19. aug 2020, 14:07
Det her salg af PO udstiller i den grad Friis
Han som andre var ikke rykket 120 km sydpå HVIS, AaB havde en træner med visioner og karma og som spillerne havde respekt for og kunne se fremtid i.. Der er ifølge folk med dagligdag i klubben ingen respekt omkring Friis.
Friis burde selv stå af ræset.. nevø af Henning Jensen gør ham ikke berettiget til at stå i spidsen for rød og hvid

Hilsen en meget tør Fjams
Åh, en nevø af Henning Jensen svarer vel sådan omtrent til en søn af Rade Prica; logikken må tilskrive, at vi skal bryde ud i spontant Halleluha :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 16:25

Bortset fra at Rade's søn har været omtrent lige så målfarlig som Jonas Wind i ungdomsårene. Han ville være et flot indkøb om det så var Kristian Bach Bak der havde leveret opskriften.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 16:27

Ifølge BT er Ocampos på et fly mod Aalborg i aften.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 16:34

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Meget enig i meget af det du siger.

I forhold til Patrick kan jeg hellere ikke kritisere hans valg. Det eneste med ham der irriterer mig er hans latterlige klap på deres logo i videoen.

Rød Aalborg afsnittet var vagt. Ham journalisten der påstod at ingen serbiske journalister kendte vores nye forsvarer, nævnte også at han havde en forkert alder og glemte at sige at han altså har u-landskampe på cv’et. Så helt fremmed for alle kan han dog næppe være.

Inge sætter for alvor sin egen røv i klasse højde. Køber han en dygtig afløser skal alt nok løse sig, men får vi et flop til 8’eren og lykkedes alle de andre udlændinge heller ikke, så er han færdig i Aalborg.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7869
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 16:36

Hovedet skrev:
19. aug 2020, 16:13
Johnnygogo skrev:
19. aug 2020, 12:58
Håber på at han laver en Anders K Jakobsen og falder helt igennem.

Tror generelt ikke Patrick Olsen passer ind i et galehus som AGF.
AK Jakobsen var også en helt anden sag. Han var jo fra Odense, hans kæreste læste i Odense - og AaB havde altså på det tidspunkt en angrebsduo, der hed Spalvis og Enevoldsen, som lå hhv. nr. 1 og 2 på Superligaens topscorerliste, og dertil en Nicklas Helenius som reserve, tidligere dobbbelt vicetopscorer i Superligaen. Den kunne overhovedet ikke ophidse mig.

Dette her er derimod en ekstrem underlig handel med en spiller, som klubben forlængede med for mindre end 6 uger siden. Naturligvis finder der spillere derude på niveau med Patrick Olsen, men det drejer sig også om kontinuitet - og det bekræfter jo nok vores bange anelser, når køberen hedder AGF. Det indikerer, at vores stjerne er falmende, og AGFs tilsvarende er stigende.

Vi kan naturligvis håbe på, at AaB henter en spiller, der brænder igennem, og at Patrick Olsen tilsvarende fiser ud i AGF. Men vi er nødt til at tage bestik af den situation, at vi pt. synes at blive kørt længere og længere ud på et sidespor i dansk fodbold.

De fire spillere, vi har hentet, er alle eksotiske lottokuponer, hvoraf ingen af dem har niveau til vores startopstilling. Jeg skal ikke kunne sige, om dette skulle hæve niveauet til træning, som nogle påstår, men det er godt svært at have armene over hovedet her. Der skal en eller to lækkerbidskner på bordet her for at fjerne den harske smag.
Hvordan kan du vurdere om at de ikke har niveau til startopstillingen uden at de har spillet en eneste kamp? Jeg formoder at Friis og Inge har et noget bedre kendskab til deres niveau end du og jeg har.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 16:41

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 16:10
Kan du ikke bare ignorere ham så? Det er sgu lidt patetisk at en voksen mand, der gemmer sig bag et intetsigende brugernavn, gang på gang har brug for tale sådan om en ung fan, der om nogen brænder for vores klub. Han er 16, slap nu lige af med den hetz der.
Så længe andre AaB-fans skal stå på mål for hans rablerier på Twitter, så har jeg ikke noget problem med at stikke til ham.
Han brænder for at høre sig selv, og spille vigtig.

Jeg gemmer mig overhovedet ikke, der er da en lang række debattører herinde der ved hvem jeg er.
Jeg har ikke noget problem med at stå ved hvad jeg skriver :-)

Tilbage til transfersagaen:

jonas, du skriver at Dennis Søndergaards nære ven og bonkammerat Mikkel B. Ottesen nævnte at ingen serbiske journalister kendte til ham.
Det er også meget fint, men det giver sig selv når han har spillet på Røde Stjernes ungdomshold hvor der formentlig er en 30 spillere.
Det siger meget lidt.
Portugiseren er uden tvivl købt til 6’er positionen, og dermed en startplads hvor vi er uhyre dårligt besat - det lader til at man har overvejet meget nøje hvad 6’eren skal bringe i vores system.

lapal89
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:34

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af lapal89 » 19. aug 2020, 16:42

Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 16:46

Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kristian » 19. aug 2020, 16:47

Forza skrev:
19. aug 2020, 16:34
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Meget enig i meget af det du siger.

I forhold til Patrick kan jeg hellere ikke kritisere hans valg. Det eneste med ham der irriterer mig er hans latterlige klap på deres logo i videoen.

Rød Aalborg afsnittet var vagt. Ham journalisten der påstod at ingen serbiske journalister kendte vores nye forsvarer, nævnte også at han havde en forkert alder og glemte at sige at han altså har u-landskampe på cv’et. Så helt fremmed for alle kan han dog næppe være.

Inge sætter for alvor sin egen røv i klasse højde. Køber han en dygtig afløser skal alt nok løse sig, men får vi et flop til 8’eren og lykkedes alle de andre udlændinge heller ikke, så er han færdig i Aalborg.
Han har jo sagt at der kommer en etableret hvis vi sælger en etableret så ro på.

Det du siger kunne vi jo nærmest have smidt Lynge ud af klubben 100 gange for.
Sælge Prica og tro at vi vinder mesterskabet..

Er vel en sportsdirektør der tør, der er de bedste.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kristian » 19. aug 2020, 16:48

lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Hvis de kommer med 20 mio er det jo sådan det er, så kan vi ikke andet.
------------------
mvh Kristian

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 19. aug 2020, 16:50

Kristian skrev:
19. aug 2020, 16:48
lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Hvis de kommer med 20 mio er det jo sådan det er, så kan vi ikke andet.
Har AGF råd til at betale 20 mio for Ross?

Låst