Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kristian » 19. aug 2020, 16:52

9000AaB skrev:
19. aug 2020, 16:50
Kristian skrev:
19. aug 2020, 16:48
lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Hvis de kommer med 20 mio er det jo sådan det er, så kan vi ikke andet.
Har AGF råd til at betale 20 mio for Ross?
De kunne også være Barcelona.. de mangler sq en god mand dernede ;)
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2020, 16:52

Forza skrev:
19. aug 2020, 16:36
Hovedet skrev:
19. aug 2020, 16:13
Johnnygogo skrev:
19. aug 2020, 12:58
Håber på at han laver en Anders K Jakobsen og falder helt igennem.

Tror generelt ikke Patrick Olsen passer ind i et galehus som AGF.
AK Jakobsen var også en helt anden sag. Han var jo fra Odense, hans kæreste læste i Odense - og AaB havde altså på det tidspunkt en angrebsduo, der hed Spalvis og Enevoldsen, som lå hhv. nr. 1 og 2 på Superligaens topscorerliste, og dertil en Nicklas Helenius som reserve, tidligere dobbbelt vicetopscorer i Superligaen. Den kunne overhovedet ikke ophidse mig.

Dette her er derimod en ekstrem underlig handel med en spiller, som klubben forlængede med for mindre end 6 uger siden. Naturligvis finder der spillere derude på niveau med Patrick Olsen, men det drejer sig også om kontinuitet - og det bekræfter jo nok vores bange anelser, når køberen hedder AGF. Det indikerer, at vores stjerne er falmende, og AGFs tilsvarende er stigende.

Vi kan naturligvis håbe på, at AaB henter en spiller, der brænder igennem, og at Patrick Olsen tilsvarende fiser ud i AGF. Men vi er nødt til at tage bestik af den situation, at vi pt. synes at blive kørt længere og længere ud på et sidespor i dansk fodbold.

De fire spillere, vi har hentet, er alle eksotiske lottokuponer, hvoraf ingen af dem har niveau til vores startopstilling. Jeg skal ikke kunne sige, om dette skulle hæve niveauet til træning, som nogle påstår, men det er godt svært at have armene over hovedet her. Der skal en eller to lækkerbidskner på bordet her for at fjerne den harske smag.
Hvordan kan du vurdere om at de ikke har niveau til startopstillingen uden at de har spillet en eneste kamp? Jeg formoder at Friis og Inge har et noget bedre kendskab til deres niveau end du og jeg har.
Det kan vi selvfølgelig håbe på, men med undtagelse af fætteren fra den portugisiske 2. division, har ingen af dem spillet seniorfodbold. Det tyder jo ikke ligefrem på guldregn over Aalborg det her. Det kan vel sammenlignes med den sværm af brasilianere, der dukkede op over Aalborg i Erik Hamréns tid. Der kan måske gemme sig en Tulio, en Bassogog eller en Djiby Fall i mængden, men mest af alt ligner det noget, man ser hos mindrebemidlede klubber. Jeg tænker snarere Hobro og Vejle end AaB her.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 16:56

Kristian skrev:
19. aug 2020, 16:47
Forza skrev:
19. aug 2020, 16:34
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Meget enig i meget af det du siger.

I forhold til Patrick kan jeg hellere ikke kritisere hans valg. Det eneste med ham der irriterer mig er hans latterlige klap på deres logo i videoen.

Rød Aalborg afsnittet var vagt. Ham journalisten der påstod at ingen serbiske journalister kendte vores nye forsvarer, nævnte også at han havde en forkert alder og glemte at sige at han altså har u-landskampe på cv’et. Så helt fremmed for alle kan han dog næppe være.

Inge sætter for alvor sin egen røv i klasse højde. Køber han en dygtig afløser skal alt nok løse sig, men får vi et flop til 8’eren og lykkedes alle de andre udlændinge heller ikke, så er han færdig i Aalborg.
Han har jo sagt at der kommer en etableret hvis vi sælger en etableret så ro på.

Det du siger kunne vi jo nærmest have smidt Lynge ud af klubben 100 gange for.
Sælge Prica og tro at vi vinder mesterskabet..

Er vel en sportsdirektør der tør, der er de bedste.

Helt enig. Pointen er bare at han tør kaste sig derud hvor det kan koste ham jobbet. Det er fedt hvis det lykkes og skidt hvis der flopper.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 19. aug 2020, 16:57

9000AaB skrev:
19. aug 2020, 16:50
Kristian skrev:
19. aug 2020, 16:48
lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Hvis de kommer med 20 mio er det jo sådan det er, så kan vi ikke andet.
Har AGF råd til at betale 20 mio for Ross?
Det er en pisse irriterende trend at unge spillere skal skydes afsted så snart de har bidt sig fast på superliganiveau. Det er Mæhle og Kaufman om igen. Nu håber jeg bare at det IKKE er FCK, jeg magter simpelthen ikke at se flere af vores spillere gå til andre danske klubber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 16:58

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Du skriver nogle smukke ting nogle gange. Jeg er helt enig.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 16:58

Hovedet skrev:
19. aug 2020, 16:52
Forza skrev:
19. aug 2020, 16:36
Hovedet skrev:
19. aug 2020, 16:13
Johnnygogo skrev:
19. aug 2020, 12:58
Håber på at han laver en Anders K Jakobsen og falder helt igennem.

Tror generelt ikke Patrick Olsen passer ind i et galehus som AGF.
AK Jakobsen var også en helt anden sag. Han var jo fra Odense, hans kæreste læste i Odense - og AaB havde altså på det tidspunkt en angrebsduo, der hed Spalvis og Enevoldsen, som lå hhv. nr. 1 og 2 på Superligaens topscorerliste, og dertil en Nicklas Helenius som reserve, tidligere dobbbelt vicetopscorer i Superligaen. Den kunne overhovedet ikke ophidse mig.

Dette her er derimod en ekstrem underlig handel med en spiller, som klubben forlængede med for mindre end 6 uger siden. Naturligvis finder der spillere derude på niveau med Patrick Olsen, men det drejer sig også om kontinuitet - og det bekræfter jo nok vores bange anelser, når køberen hedder AGF. Det indikerer, at vores stjerne er falmende, og AGFs tilsvarende er stigende.

Vi kan naturligvis håbe på, at AaB henter en spiller, der brænder igennem, og at Patrick Olsen tilsvarende fiser ud i AGF. Men vi er nødt til at tage bestik af den situation, at vi pt. synes at blive kørt længere og længere ud på et sidespor i dansk fodbold.

De fire spillere, vi har hentet, er alle eksotiske lottokuponer, hvoraf ingen af dem har niveau til vores startopstilling. Jeg skal ikke kunne sige, om dette skulle hæve niveauet til træning, som nogle påstår, men det er godt svært at have armene over hovedet her. Der skal en eller to lækkerbidskner på bordet her for at fjerne den harske smag.
Hvordan kan du vurdere om at de ikke har niveau til startopstillingen uden at de har spillet en eneste kamp? Jeg formoder at Friis og Inge har et noget bedre kendskab til deres niveau end du og jeg har.
Det kan vi selvfølgelig håbe på, men med undtagelse af fætteren fra den portugisiske 2. division, har ingen af dem spillet seniorfodbold. Det tyder jo ikke ligefrem på guldregn over Aalborg det her. Det kan vel sammenlignes med den sværm af brasilianere, der dukkede op over Aalborg i Erik Hamréns tid. Der kan måske gemme sig en Tulio, en Bassogog eller en Djiby Fall i mængden, men mest af alt ligner det noget, man ser hos mindrebemidlede klubber. Jeg tænker snarere Hobro og Vejle end AaB her.
Jeg tror portugiseren er hentet til start 11’eren. Om han har niveauet er umuligt at vide for os.

Prica tror jeg får en del spilletid. Om han bliver fast starter afhænger af mange ting.

Men ellers er jeg da enig i at man har gået efter at styrke bredden, fremtiden og træningskulturen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 16:59

Bare det ikke er FCK der har henvendt sig igen, som det var tidligere på sommeren.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 16:59

Hanga skrev:
19. aug 2020, 16:57
9000AaB skrev:
19. aug 2020, 16:50
Kristian skrev:
19. aug 2020, 16:48
lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Hvis de kommer med 20 mio er det jo sådan det er, så kan vi ikke andet.
Har AGF råd til at betale 20 mio for Ross?
Det er en pisse irriterende trend at unge spillere skal skydes afsted så snart de har bidt sig fast på superliganiveau. Det er Mæhle og Kaufman om igen. Nu håber jeg bare at det IKKE er FCK, jeg magter simpelthen ikke at se flere af vores spillere gå til andre danske klubber.
Mega irriterende! Det er desværre bare der de er dyrest.

Skal Ross ud er 3 mio eur minimumskravet i mine øjne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 17:00

Weert rygtes også væk på Twitter.
Man må sige, at Inge benhårdt går efter at få nogle helt specifikke typer spillere ind.
Kusk må også være på affyringsrampen.

Iøvrigt tror jeg Ross ryger til FCK nu. Fck er ihvertfald i færd med at hente en ny forsvarer.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 17:04

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 17:00
Weert rygtes også væk på Twitter.
Man må sige, at Inge benhårdt går efter at få nogle helt specifikke typer spillere ind.
Kusk må også være på affyringsrampen.

Iøvrigt tror jeg Ross ryger til FCK nu. Fck er ihvertfald i færd med at hente en ny forsvarer.
Det giver heller ingen mening for mig at Tom ikke spiller centralt.

Jeg frygter faktisk også Ross og FCK nu du siger det. Vil virkelig være glad hvis han røg til udlandet den dag han smutter fra os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af duncan88 » 19. aug 2020, 17:05

skyder folk ikke i øst og vest mht til ross lige nu? er det helt 100 han ikke er i truppen?
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 17:06

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Gaarde var da længe upopulær? Men det er vel ikke så mystisk at han fik lang snor, nu hvor første sæson endte med pokal og mesterskab, og vi efterfølgende kom i EL gruppespil, hvor vi (måske heldigt) endda gik videre. Vi kunne så ikke kapitulere på vores momentum, og Gaardes manglende scouting og netværk viste sig desværre frem.

Angående Inge, så tror jeg for mit eget vedkommende, at det handler om, at jeg bare ikke er så super imponeret over hvad han har præsteret i Stabæk - ud fra hvad jeg umiddelbart kan se og læse mig frem til. Langt hen af vejen skyldes det måske uvidenhed om de faktiske forhold i Stabæk, og hvordan han drev klubben. Men hvad jeg ser er der én god sæson, et par tungere midterplaceringer og et par næsten-nedrykninger. Der er hentet spillere i hobetal, hvor langt de fleste har været nitter - Fra den liste du selv linkede, så kunne jeg komme frem til en hit-rate på ca. 15%. Jeg er ikke overbevist om, at det skulle blive markant bedre fordi han har lidt ekstra hjælp med sit data. I Stabæk hentede han over 10 spillere pr. sæson i gennemsnit. Er det sådan en klub AaB vil være? Er det virkelig den strategi man gerne vil jagte? Som andre skriver er det nærmere sådan noget Lyngby, Hobro, SønderjyskE eller Randers.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 17:06

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Jeg er enig - men Gaarde solgte sgu aldrig nogen til en konkurrent og heller ikke GF, det er NÆSTEN lige så uhyggeligt som FCM, BIF eller FCK.

Men tonen får jo en anden lyd om et par dage - ligesom når vi har spillet en dårlig kamp, folk skal sunde sig, og lige få optimismen tilbage.

DOG må jeg altså rettet dig - vi har ikke fået en ny strategi, det er samme strategiske grundlag. Jeg ved godt jeg har skrevet det her 100 gange, men det er bare lige så folk forstår det - Nordkraft strategien lever 100% som altid. forskellen er måden den bliver implementeret på, og der er fandme forskel fra Gaarde i den ene enden af skalaen til IAO i den anden ende.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 17:06

FCK skulle være tæt på Zanka, og har ham som klar 1. prio. Så jeg tror ikke de henter Ross. Jeg synes også det er for tidligt at sælge ham. Lad os nu få nogle sportslige resultater ud af vores unge folk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 19. aug 2020, 17:09

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 17:06
FCK skulle være tæt på Zanka, og har ham som klar 1. prio. Så jeg tror ikke de henter Ross. Jeg synes også det er for tidligt at sælge ham. Lad os nu få nogle sportslige resultater ud af vores unge folk.
AaB vil helt sikkert også helst beholde Ross men buddene dikterer hvor længe han bliver. AaB er jo iskolde når de får tilbudt nok 0’er. Det så vi så sent som i dag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 17:20

Forza skrev:
19. aug 2020, 17:09
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 17:06
FCK skulle være tæt på Zanka, og har ham som klar 1. prio. Så jeg tror ikke de henter Ross. Jeg synes også det er for tidligt at sælge ham. Lad os nu få nogle sportslige resultater ud af vores unge folk.
AaB vil helt sikkert også helst beholde Ross men buddene dikterer hvor længe han bliver. AaB er jo iskolde når de får tilbudt nok 0’er. Det så vi så sent som i dag.
Jeg formoder da at et salg også er med tanken om, at man dermed kan sige nej til andre bud nu og her, som julgran nævner med Rinne og Ross. Dermed ikke sagt at vi skal beholde for enhver pris, men jeg synes ikke at 'markedspris' er dækkende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2020, 17:21

Hanga skrev:
gravballe skrev:
19. aug 2020, 13:39
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ar/8254374
AGF betaler AaB 6 mio. kr. nu og kan – hvis alle bonusser udløses – ende med at betale tæt ved ni mio. kr. for Patrick Olsen.
Det er sku for lidt!

Når man tænker på regnskabet også er blevet opjusteret, hvad kan man så realt få for samme penge der er bedre? Det har jeg svært ved at se. 10m var det en super handel, men det her er sku sølle.
Helt enig, det er hovedrystende. Kun hvis alle klausuler udløses så vi står med de 9 mio. kr. er dette en nogenlunde tilfredsstillende handel, og selv der havde jeg langt foretrukket at han var blevet.
Klausulerne er sikkert lagt i år to af kontrakten så dem ser vi aldrig :( Der er han Long gone


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 19. aug 2020, 17:22

Forza skrev:
19. aug 2020, 16:34
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Meget enig i meget af det du siger.

I forhold til Patrick kan jeg hellere ikke kritisere hans valg. Det eneste med ham der irriterer mig er hans latterlige klap på deres logo i videoen.

Rød Aalborg afsnittet var vagt. Ham journalisten der påstod at ingen serbiske journalister kendte vores nye forsvarer, nævnte også at han havde en forkert alder og glemte at sige at han altså har u-landskampe på cv’et. Så helt fremmed for alle kan han dog næppe være.

Inge sætter for alvor sin egen røv i klasse højde. Køber han en dygtig afløser skal alt nok løse sig, men får vi et flop til 8’eren og lykkedes alle de andre udlændinge heller ikke, så er han færdig i Aalborg.
Hvis AaB købte en spiller, der kun har præsteret i én sæson, for et hold der lige sneg sig med i slutspillet, for 6-9 millioner + klausul. Så er jeg ret sikker på, der havde lydt et ramaskrig herinde. Jeg synes, det er en god handel, men enig i det er træls det er til GF. Spillere som PO findes i stort antal, og jeg er sikker på vi får en fuldgod erstatning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Munken83 » 19. aug 2020, 17:25

lapal89 skrev:
19. aug 2020, 16:42
Ingen ross med i testkamp idag. Hvor mon han bliver solgt til? Calll'er den at han er solgt senest i weekenden, desværre!
Ocampos skulle desuden flyve til Aalborg idag.
Er du i Ikast og ser hvem der er der, eller ? Han er ihvertfald udtaget til holdet

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2020, 17:26

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Kæft hvor har du ret!
Jeg er vild med den nye strategi. Vi har ikke opnået en skid med vores nuværende trup.
Hvor er det forfriskende at man så arbejder på at lave tingene om til det bedre.
Men det kræver dælme lidt tålmodighed! Lad nu vinduet smække i før Inge skal bedømmes på hans gøren og laden!

Låst