Patrick Olsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13643
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Funky » 24. aug 2020, 10:48

gravballe skrev:
24. aug 2020, 10:44
Agf er nu lige under fcm og FCK

https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... uperligaen

Medierne har godt nok travlt med at tale Agf op
Nøgternt set giver det vel også god mening. Det gør Olsens udtalelser også. At han så også godt kunne tænke en lille smule "politisk" om tingene, det er en anden snak, men han har aldrig slået mig som den helt store tænker. Og det er også helt okay.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. aug 2020, 10:53

emenike skrev:
24. aug 2020, 10:47
gravballe skrev:
24. aug 2020, 10:44
Agf er nu lige under fcm og FCK

https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... uperligaen

Medierne har godt nok travlt med at tale Agf op
Man kan selvfølgelig også bare kigge på tabellen og komme frem til samme konklusion, at de er lige efter FCM og FCK.
Ja, men medierne gør det fandme til så meget mere, end det er.
Jeg har stået til redaktionsmøder, hvor det er blevet påtalt, at det dog er lidt besynderligt, at vi dækker AGF's flotte, flotte, flotte BRONZEmedalje så meget, når man sammenligner dækningen med Esbjergs tilsvarende eller SønderjyskEs sølv, men så bliver der rykket på skuldrene, og så gør vi det sgu bare alligevel, fordi det er AGF.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvorfor det sker. Måske fordi de har en karismatisk træner, måske fordi det er så sensationelt at det notorisk ringe galehus af en storklub klarer sig nogenlunde. Sensation er det vigtigste nyhedskriterie.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Patrick Olsen

Indlæg af emenike » 24. aug 2020, 11:14

Erasmus Montanus skrev:
24. aug 2020, 10:53
emenike skrev:
24. aug 2020, 10:47
gravballe skrev:
24. aug 2020, 10:44
Agf er nu lige under fcm og FCK

https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... uperligaen

Medierne har godt nok travlt med at tale Agf op
Man kan selvfølgelig også bare kigge på tabellen og komme frem til samme konklusion, at de er lige efter FCM og FCK.
Ja, men medierne gør det fandme til så meget mere, end det er.
Jeg har stået til redaktionsmøder, hvor det er blevet påtalt, at det dog er lidt besynderligt, at vi dækker AGF's flotte, flotte, flotte BRONZEmedalje så meget, når man sammenligner dækningen med Esbjergs tilsvarende eller SønderjyskEs sølv, men så bliver der rykket på skuldrene, og så gør vi det sgu bare alligevel, fordi det er AGF.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvorfor det sker. Måske fordi de har en karismatisk træner, måske fordi det er så sensationelt at det notorisk ringe galehus af en storklub klarer sig nogenlunde. Sensation er det vigtigste nyhedskriterie.
Er enig i, at de fleste medier har gjort et stort og flot stykke arbejde med at få talt GF's tredjeplads op til nærmest at rangere med et midtjysk mesterskab. Det var især tydeligt da TV3 med førstevalg til tv-rettighederne valgte at dække "bronzefesten" i Århus fremfor pokaloverrækkelsen i Herning i sidste runde.

Men uagtet mediernes indflydelse og deres nylige positive opmærksomhed, så er GF vel den tredje bedste klub lige nu. Og med penge i kassen, stadionprojekt, Europe League kvalifikation, osv., så kan jeg da godt forstå at Olsen hellere vil spille der med nr. 10 på ryggen og en fordoblet løn ifølge Bruun. At han så fremstår relativt illoyal og utroværdig baseret på hans udtalelser efter han forlængede tror jeg egentlig at han er ret ligeglad med.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 11:18

I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Fromthecradle » 24. aug 2020, 11:23

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18
I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...
Helt enig.
IAO har sat røven i klaskehøjde - hvis han ikke får noget bedre end PO ind til den midtbane. Hvis der ikke kommer en erstatning/opgradering og holdet går ud og skuffer fra sæsonstart er det primært IAO, og ikke Friis, der er i skudlinien.
You pay for this?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Fromthecradle » 24. aug 2020, 11:23

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18
I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...
Helt enig.
IAO har sat røven i klaskehøjde - hvis han ikke får noget bedre end PO ind til den midtbane. Hvis der ikke kommer en erstatning/opgradering og holdet går ud og skuffer fra sæsonstart er det primært IAO, og ikke Friis, der er i skudlinien.
You pay for this?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Yankee » 24. aug 2020, 11:27

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Lige præcis. Det mest markante her er jo ikke at Patrick vælger AGF eller at Inge Andre vælger at sælge. Det mest markante er at AGF kan lægge 6-9 mio. kr. og tilsyneladende en enorm lønpakke. De har haft gang i en fantastisk forretningsudvikling, mens AaB i bedste fald har stået fuldstændig i stampe de sidste fem år.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Patrick Olsen

Indlæg af jonas386 » 24. aug 2020, 11:28

Jeg synes Morten Bruun overser en vigtig pointe i den hypotetiske handel med Tingager til AaB. Hvis vi havde solgt Ross for 25-20 millioner og hentet Frederik Tingager til topløn og op imod 9 millioner i overgangssum, så ville jeg finde det både uambitiøst og spild af penge. Til den slags penge ville jeg forvente spillere i klassen Jes Høgh, Ståle, Greven, Nomwethe, Prica, Fossum, Lucas osv.

Men selvfølgelig er GF' da foran både os, BIF og FCN på nuværende tidspunkt. Måske det billede ser helt anderledes ud efter 10 runder. Vi har selv haft gode sæsoner at kunne bygge videre på, men fejlede da muligheden for at kapitulere på mesterskab og europa var der. Lad os se hvordan GF tackler den udfordring, og om de kan bygge ovenpå - eller om der blot var tale om en enlig svale.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:28

emenike skrev:
24. aug 2020, 11:14
Erasmus Montanus skrev:
24. aug 2020, 10:53
emenike skrev:
24. aug 2020, 10:47
gravballe skrev:
24. aug 2020, 10:44
Agf er nu lige under fcm og FCK

https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... uperligaen

Medierne har godt nok travlt med at tale Agf op
Man kan selvfølgelig også bare kigge på tabellen og komme frem til samme konklusion, at de er lige efter FCM og FCK.
Ja, men medierne gør det fandme til så meget mere, end det er.
Jeg har stået til redaktionsmøder, hvor det er blevet påtalt, at det dog er lidt besynderligt, at vi dækker AGF's flotte, flotte, flotte BRONZEmedalje så meget, når man sammenligner dækningen med Esbjergs tilsvarende eller SønderjyskEs sølv, men så bliver der rykket på skuldrene, og så gør vi det sgu bare alligevel, fordi det er AGF.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvorfor det sker. Måske fordi de har en karismatisk træner, måske fordi det er så sensationelt at det notorisk ringe galehus af en storklub klarer sig nogenlunde. Sensation er det vigtigste nyhedskriterie.
Er enig i, at de fleste medier har gjort et stort og flot stykke arbejde med at få talt GF's tredjeplads op til nærmest at rangere med et midtjysk mesterskab. Det var især tydeligt da TV3 med førstevalg til tv-rettighederne valgte at dække "bronzefesten" i Århus fremfor pokaloverrækkelsen i Herning i sidste runde.

Men uagtet mediernes indflydelse og deres nylige positive opmærksomhed, så er GF vel den tredje bedste klub lige nu. Og med penge i kassen, stadionprojekt, Europe League kvalifikation, osv., så kan jeg da godt forstå at Olsen hellere vil spille der med nr. 10 på ryggen og en fordoblet løn ifølge Bruun. At han så fremstår relativt illoyal og utroværdig baseret på hans udtalelser efter han forlængede tror jeg egentlig at han er ret ligeglad med.
Olsens motiver fejler ikke noget. Han er en lejesvend (som 99% af alle prof. fodboldspillere) og vil selvfølgelig til hver en tid gå efter den bedste deal.

Morten Bruuns konklusioner er dog tynde, og mere baseret på at AGF blev nummer 3. Jeg vil give ham ret så langt at HVIS AGF igen viser sig at være i top-3 næste år, og bliver ved med at spille med musklerne, så får han selvfølgelig ret. Hvis de derimod tager en sæson hvor de kæmper omkring top-6, og vi eller FCN fx smutter med i top-3 i stedet, så kommer der en ny historie, om hvordan talentudvikling baseret på at indkøbe unge lovende spillere er virkelig effektivt.

Jeg forstå iøvrigt ikke hvorfor sammenligningen lige er overfor AaB, selvom PO blev hentet herfra. For mig er det en historie om at AaB mener de kan få mere ud af de penge de får for PO, end han selv er værd (og jeg er absolut ikke blandt dem der mener han er vores næst-bedste spiller - det er jeg ret sikker på at IAO heller ikke er), og få mere ud af måske tre yngre talenter, end at det er et spørgsmål om at AGF har overhalet os økonomisk (selvom det sikkert nok også er tilfældet).

Det mest bemærkelsesværdige i forhold til alt dette er hvor lidt omtale BIF får. Når der skal spås om næste sæson, så bliver de vel regnet 4-6 mere end 1-3, men jeg tror nu faktisk mere på at de kan nappe bronzen end jeg gør på AGF. Mht. os selv, tror jeg der går en sæson mere. Et frustrende efterår, et lovende forår, for at brænde igennem 21/22.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:30

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18
I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...
Det mest opsigtsvækkende er at AGF mener han er så meget værd. Jeg (og AaB) tror det ikke, og så må tiden vise hvem der havde ret. GF vil måle tissemænd, mens Inge er ret ligeglad med om hans er størst eller mindst, han går efter at score pigen på en anden måde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. aug 2020, 11:32

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18
I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...
Helt enig med dig - og også i det store hele med Bruun.

Og jeg regner med, at Inge henter en top-spiller, der skal være en bærende profil for os de næste år. Det har han jo på sin vis også lovet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:38

Yankee skrev:
24. aug 2020, 11:27
Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Lige præcis. Det mest markante her er jo ikke at Patrick vælger AGF eller at Inge Andre vælger at sælge. Det mest markante er at AGF kan lægge 6-9 mio. kr. og tilsyneladende en enorm lønpakke. De har haft gang i en fantastisk forretningsudvikling, mens AaB i bedste fald har stået fuldstændig i stampe de sidste fem år.
Før det giver mening, skal vi se om de har brændt det hele af på PO (Det tror jeg ikke) og om deres model er bæredygtig over flere år. Kan deres økonomi fx holde til at de skulle misse top-6, og har de styr over at kunne betale lønninger og lave nye transfers fremover, hvis de ikke spiller godt og ender med at være det tredjebedste hold i dk de næste sæsoner.

...men vi er helt enige i at hvis AaB skal klare sig godt over tid, så skal vi også have skruet kraftigt op for budgettet på den ene eller anden måde (sponsorer, transfers etc.). Om sportsdirektøren hedder IAO eller Gaarde, om spillerne hedder MC eller Kakeeto, Pallesen eller PK eller om træneren hedder Friis eller Wieghorst er små mellemregninger. Vi kan være heldige med enkelte handler eller halv-sæsoner, men vi kommer ikke til lave kontinuert bedre resultater før vi kan hente spillere og trænere på en højere hylde - også på de lidt yderligere pladser på holdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 11:43

AGF har jo altså de sidste par år skruet ned for lønbudgettet og stadig forbedret deres trup. Nu kan de godt være de skruer op igen, men den AGF-trup der fik bronze i år er som udgangspunkt billigere end den David Nielsen overtog i 2017.
Og den balance skal vi også helst finde. AGF har så gjort det ved at gøre en del af lønnen præstationsbaseret.

Du kan være helt sikker på, at AGF får nemmere ved at klare svigtede målsætninger. Fordelen ved sponsorkroner og f.eks. øgning af antal solgte sæsonkort er at pengene er i kassen tidligt. Det giver et andet økonomisk råderum, end hvis man skal afvente salg, afvente placeringspenge osv.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 11:46

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:43
AGF har jo altså de sidste par år skruet ned for lønbudgettet og stadig forbedret deres trup.
Og den balance skal vi også helst finde.

Du kan være helt sikker på, at AGF får nemmere ved at klare svigtede målsætninger. Fordelen ved sponsorkroner og f.eks. øgning af antal solgte sæsonkort er at pengene er i kassen tidligt. Det giver et andet økonomisk råderum, end hvis man skal afvente salg, afvente placeringspenge osv.
Jeg er helt sikker på at AGF på et tidspunkt kommer ud med et større millionunderskud igen, eller kommer til at klare sig halvdårligt sportsligt (og så kommer underskuddet bare lidt forskudt) over de næste 3-4 år. Ellers så er de i hvert fald lykkedes med noget som ingen andre klubber i DK har gjort længe, medmindre de har en rigtig stærk partner i baggrunden, der er klar til bare at dække de huller der dukker op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2020, 12:00

AGF har mistet Amini, som var fint spillet ind, og som de ved passede i systemet. De har erstattet ham med en spiller der lige skal spilles ind, som har spist 8-9 mio af deres lønbudget bare i transfer, som sikkert har fået en slat penge mere i signon, og som antageligvis belaster lønbudgettet mere end Amini gjorde. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor AGF skulle være tydeligt bedre stillet nu end tidligere? Jeg kan simpelthen ikke se det, også selvom jeg har været glad for PO.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 12:01

Pastorius skrev:
24. aug 2020, 11:46
Jeg er helt sikker på at AGF på et tidspunkt kommer ud med et større millionunderskud igen, eller kommer til at klare sig halvdårligt sportsligt (og så kommer underskuddet bare lidt forskudt) over de næste 3-4 år. Ellers så er de i hvert fald lykkedes med noget som ingen andre klubber i DK har gjort længe, medmindre de har en rigtig stærk partner i baggrunden, der er klar til bare at dække de huller der dukker op.
AGF budgetterede med en 8. plads i år...
Så de kan sagtens tåle dårlige resultater og stadig holde skruen i vandet.
De har tydeligvis haft held med at øge antallet af længerevarende sponsoraftaler på næst-højeste og højeste niveau de sidste par år.
De har dobbelt så meget i sponsorindtægter som vi har. Det er voldsomt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 12:04

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 12:01
Pastorius skrev:
24. aug 2020, 11:46
Jeg er helt sikker på at AGF på et tidspunkt kommer ud med et større millionunderskud igen, eller kommer til at klare sig halvdårligt sportsligt (og så kommer underskuddet bare lidt forskudt) over de næste 3-4 år. Ellers så er de i hvert fald lykkedes med noget som ingen andre klubber i DK har gjort længe, medmindre de har en rigtig stærk partner i baggrunden, der er klar til bare at dække de huller der dukker op.
AGF budgetterede med en 8. plads i år...
Så de kan sagtens tåle dårlige resultater.
De har tydeligvis haft held med at øge antallet af længerevarende sponsoraftaler på næst-højeste og højeste niveau de sidste par år.
De har dobbelt så meget i sponsorindtægter som vi har. Det er voldsomt!
Du snakker stadig om et år. Jeg vil se en "sustainable" model over i hvert fald 3-4 år før jeg tro på de har styr på tingene. Jeg tror ikke på det, heller ikke selvom de har gode sponsorindtægter. Hvis de vil købe spillere i andre danske klubber og betale dem dobbelt løn, så får de så rigeligt brug for at have det dobbelte i sponsorindtægter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Julgranen » 24. aug 2020, 12:12

Pastorius skrev:
24. aug 2020, 12:04
Du snakker stadig om et år. Jeg vil se en "sustainable" model over i hvert 3-4 år før jeg tro på de har styr på tingene. Jeg tror ikke på det, heller ikke selvom de har gode sponsorindtægter. Hvis de vil købe spillere i andre danske klubber og betale dem dobbelt løn, så får de så rigeligt brug for at have det dobbelte i sponsorindtægter.
Jeg prøver lige igen.

Øget salg af sæsonkort, tilskuerfremgang, sponsorindtægter udgør 25 mio. mere end ditto hos os, hvoraf de nyest indgåede er flerårige.
En lønstrategi, der afhænger i langt højere grad af præstationer og dermed også virksomhedens indtjening (qua TV-penge, øget tilgang af tilskuere osv.).

Til sammenligning var AGF for 3-5 år siden en accident waiting to happen. Absurd høje lønninger, nul transferindtægter, små biindtægter på event og catering, dårlige tilskuertal osv.

De er langt, langt bedre rustet, og kan vel køre rundt uden spillersalg. Selv med en budgetteret 8.plads.
Tilgiv mig, hvis jeg er den eneste der kan se de markant ændrede forudsætninger i AGF, men det tvivler jeg på.
Nu garnerer de det så med et par store spillersalg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Patrick Olsen

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2020, 12:28

Julgranen skrev:
24. aug 2020, 12:12
Pastorius skrev:
24. aug 2020, 12:04
Du snakker stadig om et år. Jeg vil se en "sustainable" model over i hvert 3-4 år før jeg tro på de har styr på tingene. Jeg tror ikke på det, heller ikke selvom de har gode sponsorindtægter. Hvis de vil købe spillere i andre danske klubber og betale dem dobbelt løn, så får de så rigeligt brug for at have det dobbelte i sponsorindtægter.
Jeg prøver lige igen.

Øget salg af sæsonkort, tilskuerfremgang, sponsorindtægter udgør 25 mio. mere end ditto hos os, hvoraf de nyest indgåede er flerårige.
En lønstrategi, der afhænger i langt højere grad af præstationer og dermed også virksomhedens indtjening (qua TV-penge, øget tilgang af tilskuere osv.).

Til sammenligning var AGF for 3-5 år siden en accident waiting to happen. Absurd høje lønninger, nul transferindtægter, små biindtægter på event og catering, dårlige tilskuertal osv.

De er langt, langt bedre rustet, og kan vel køre rundt uden spillersalg. Selv med en budgetteret 8.plads.
Tilgiv mig, hvis jeg er den eneste der kan se de markant ændrede forudsætninger i AGF, men det tvivler jeg på.
Nu garnerer de det så med et par store spillersalg.
Jeg modsiger intet af det du skriver - jeg siger bare at jeg ikke tror det holder, og selvom man tjener mere og tidligere har fået styr over lønnen, så er det i sidste ende et spørgsmål om at få det til at balancere over tid. Der er ikke mange klubber der er lykkedes med det uden eksterne penge i stor stil, og jeg tror altså heller ikke på at AGF gør det - selvom de nok kommer til at være noget man skal regne mere med end tidligere.

Kontrakten til PO, tyder ikke umiddelbart på at de også fremover har bedre lønkontrol end os. Det var sådan set det jeg hentydede til. De er også sårbare, det er bare på andre parametre.

Økonomisk står de selvfølgelig helt klart bedre end os, men hvem der kommer til at klare sig bedst fremover synes jeg stadig ikke er klart. Vi kan sagtens blive enige om at vi også har vores udfordringer. HVis vi ikke klarer os fornuftigt sportsligt, har vi langt sværere ved at hente de nødvendige transferindtægter for at vi ikke bare kan holde niveauet men også hæve det.

Det er to helt forskellige strategier og vores kræver måske nok en lidt større portion held end AGF's gør, til gengæld er der også højere til loftet hvis den virkelig går hjem (PO's salgspris kommer nok ikke til at stige med en faktor 10 igen).

Sportsligt ser det heller ikke ud til at David Nielsen hidtil har haft succes med at sætte to gode sæsoner sammen i træk. Hidtil har han levet af at de sportslige forventninger til ham har været ret lave, og han har kunnet slippe afsted med at bruge noget tid på at sætte en trup sammen og få den til at fungere uden at blive fyret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5265
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Patrick Olsen

Indlæg af R Rosenberg » 24. aug 2020, 13:14

Pastorius skrev:
24. aug 2020, 11:30
Julgranen skrev:
24. aug 2020, 11:18
I bund og grund må man jo bare konstatere at Bruun har ret. Det ER en opsigtsvækkende handel - som vi kun kan dysse ned, hvis vi henter en endnu bedre spiller.

Og så er det et wakeup-call til AaB ifht. at det skal være slut med stagnation på sponsorsiden og tilbagegang på tilskuerfronten. 2 faktorer der pt. giver AGF alvorlig økonomisk medvind.
Man kan ikke engang tilskrive udviklingen en sugardaddy - blot en flot eksekveret forandring af løn- og transferstrategien i AGF, og en korrekt sammensat spillertrup, der både indeholder salgspotentiale og egne talenter. 2 ting århusianerne har haft problemer med at kombinere i mange år.

Jeg kan godt lide Inge, og han har en langt mere bred appel end Gaarde. Men ord skal følges op af handling, og den kurs der sættes skal sætte sig nogle aftryk ret hurtigt...
Det mest opsigtsvækkende er at AGF mener han er så meget værd. Jeg (og AaB) tror det ikke, og så må tiden vise hvem der havde ret. GF vil måle tissemænd, mens Inge er ret ligeglad med om hans er størst eller mindst, han går efter at score pigen på en anden måde.
Inge VED at hans er størst. Og kødfuld. Han behøver ikke engang at tænke på PC's under maven gemte 4 cm fjeder der er så lille at den ikke kan hænge.
Ædruelighedens stemme

Besvar