Mr. Green til AaB - Problematisk?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 14:44

Hej

Jeg skriver egentlig sådan lidt i forundring over seneste partner tilslutning i AaB: Mr. Green

først og fremmest så håber jeg ikke det er den investor vi venter på at få noget afvide om
for det andet så syntes jeg det lyder meget mærkeligt at vi har fået dem ind som hovedpartner og det forlyder sig de skal optræde på trøjen.

Det sidste undrer mig eftersom der lige har været i medierne omkring landsholdet hvor at arbejdernes landsbank har trukket sig fordi danske spil kom på trøjen og der er en lov der forbyder udbydere af forbrugslån(herunder bliver almindelige banker, såsom vores kære Spar Nord, også ramt) at reklamere side om side med spilleselskaber (Mr. Green tænkes her). - Link til artiklen: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... nsorat-med - mener også at der er en sag med Aalborg Håndbold der har måtte sige farvel til en sponsor

Spørgsmålet er så om Mr. Green giver mindst samme mængde penge som danske spil + Spar nord til sammen så det derfor godt kan betale sig at "pisse" på vores trofaste sponsor Spar Nord?
Sådan som jeg ser det lige nu så står spar nord i præcis samme situation som arbejdernes landsbank gjorde i forhold til landsholdet her den 20.
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2020, 14:53

Hvorfor har vi overhovedet en bettingpartner? Nu har vi jo en klub der slår sig meget op på ordentlighed så vi kunne meget nærliggende starte med ikke at entrere med den lorte industri eller holde os til de mindst snuskede, altså danske spil. Betting er klamt og det skal bare pisse ud af fodbolden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 31. aug 2020, 14:59

Jakobsen skrev:
31. aug 2020, 14:53
Hvorfor har vi overhovedet en bettingpartner? Nu har vi jo en klub der slår sig meget op på ordentlighed så vi kunne meget nærliggende starte med ikke at entrere med den lorte industri eller holde os til de mindst snuskede, altså danske spil. Betting er klamt og det skal bare pisse ud af fodbolden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg er sådan set meget enig men som altid er det pengene der taler. Vi har en målsætning om top 4 trods vi er oppe imod nogle klubber som har en helt anden økonomi og set i det lys har vi ikke råd til at sige nej uanset hvor pengene kommer fra.

Det er vel også derfor at der lyder nye toner fra Hornevej ang. investor da bestyrelsen må ha' indset at vi skal øge indtjeningen markant for at kunne være med.

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 15:01

Aalborg frederikshavner skrev:
31. aug 2020, 14:59
Jakobsen skrev:
31. aug 2020, 14:53
Hvorfor har vi overhovedet en bettingpartner? Nu har vi jo en klub der slår sig meget op på ordentlighed så vi kunne meget nærliggende starte med ikke at entrere med den lorte industri eller holde os til de mindst snuskede, altså danske spil. Betting er klamt og det skal bare pisse ud af fodbolden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg er sådan set meget enig men som altid er det pengene der taler. Vi har en målsætning om top 4 trods vi er oppe imod nogle klubber som har en helt anden økonomi og set i det lys har vi ikke råd til at sige nej uanset hvor pengene kommer fra.

Det er vel også derfor at der lyder nye toner fra Hornevej ang. investor da bestyrelsen må ha' indset at vi skal øge indtjeningen markant for at kunne være med.
god kunne man godt have fundet pengene på en anden måde en direkte brud på lovgivning, da bank og betting firma nu kommer til at optræde sammen på trøjer/sponsorvæg osv.

Jeg ved godt vi skal finde penge, men mere etiske måder havde fra min side været foretrukket
Studerende, Fan og Videomand

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Fromthecradle » 31. aug 2020, 15:02

JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 14:44
Hej

Jeg skriver egentlig sådan lidt i forundring over seneste partner tilslutning i AaB: Mr. Green

først og fremmest så håber jeg ikke det er den investor vi venter på at få noget afvide om
for det andet så syntes jeg det lyder meget mærkeligt at vi har fået dem ind som hovedpartner og det forlyder sig de skal optræde på trøjen.

Det sidste undrer mig eftersom der lige har været i medierne omkring landsholdet hvor at arbejdernes landsbank har trukket sig fordi danske spil kom på trøjen og der er en lov der forbyder udbydere af forbrugslån(herunder bliver almindelige banker, såsom vores kære Spar Nord, også ramt) at reklamere side om side med spilleselskaber (Mr. Green tænkes her). - Link til artiklen: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... nsorat-med - mener også at der er en sag med Aalborg Håndbold der har måtte sige farvel til en sponsor

Spørgsmålet er så om Mr. Green giver mindst samme mængde penge som danske spil + Spar nord til sammen så det derfor godt kan betale sig at "pisse" på vores trofaste sponsor Spar Nord?
Sådan som jeg ser det lige nu så står spar nord i præcis samme situation som arbejdernes landsbank gjorde i forhold til landsholdet her den 20.
Der er da ihvertfald et eller andet som AaB mangler at fortælle om hvordan de vil håndtere.

Pba landsholdets problemer har ministeren (levebrødsmanden fra Thy, er det vist), annonceret en "præcisering" af loven. Gad vide om det er den de forventer, der kan redde dem? Og gad vide om de har en aftale med Sparnord - de kan da ikke være interesseret i at blive koblet til et så odiøst selskab som mr. green?
You pay for this?

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 15:04

Fromthecradle skrev:
31. aug 2020, 15:02
JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 14:44
Hej

Jeg skriver egentlig sådan lidt i forundring over seneste partner tilslutning i AaB: Mr. Green

først og fremmest så håber jeg ikke det er den investor vi venter på at få noget afvide om
for det andet så syntes jeg det lyder meget mærkeligt at vi har fået dem ind som hovedpartner og det forlyder sig de skal optræde på trøjen.

Det sidste undrer mig eftersom der lige har været i medierne omkring landsholdet hvor at arbejdernes landsbank har trukket sig fordi danske spil kom på trøjen og der er en lov der forbyder udbydere af forbrugslån(herunder bliver almindelige banker, såsom vores kære Spar Nord, også ramt) at reklamere side om side med spilleselskaber (Mr. Green tænkes her). - Link til artiklen: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/lands ... nsorat-med - mener også at der er en sag med Aalborg Håndbold der har måtte sige farvel til en sponsor

Spørgsmålet er så om Mr. Green giver mindst samme mængde penge som danske spil + Spar nord til sammen så det derfor godt kan betale sig at "pisse" på vores trofaste sponsor Spar Nord?
Sådan som jeg ser det lige nu så står spar nord i præcis samme situation som arbejdernes landsbank gjorde i forhold til landsholdet her den 20.
Der er da ihvertfald et eller andet som AaB mangler at fortælle om hvordan de vil håndtere.

Pba landsholdets problemer har ministeren (levebrødsmanden fra Thy, er det vist), annonceret en "præcisering" af loven. Gad vide om det er den de forventer, der kan redde dem? Og gad vide om de har en aftale med Sparnord - de kan da ikke være interesseret i at blive koblet til et så odiøst selskab som mr. green?
det var jo også lige præcis det jeg stilte spørgsmålstegn ved... jeg forstår ikke vores klub den her gang...
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2020, 15:08

1) Jeg er ret sikker på at AaB har en plan for at overholde lovgivningen. Så det tænker jeg ikke du skal være nervøs ved.
2) Spar Nord har neddroslet sit sponsorat til AaB og ville vel egentlig helst være holdt helt op. Så jeg tror ikke vi "pisser nogen ned af ryggen".
3) Alle dem der er forargede over bettingreklamer, må så også synes at vi helt skal droppe at få TV-penge (prøv at se hvor stor en del af reklameblokkene der går til betting).

Jeg er sådan set enig i at betting er noget skidt, og kunne man forbyde det effektivt, ville det være helt fint med mig. Men hvis det skal give mening at gøre noget mod betting i Danmark, så skal hele fodbolddanmark (incl TV-stationer) stå sammen om at lukke ned for pengene den vej.

Jeg tør godt afsløre at det ikke kommer til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 15:18

Pastorius skrev:
31. aug 2020, 15:08
1) Jeg er ret sikker på at AaB har en plan for at overholde lovgivningen. Så det tænker jeg ikke du skal være nervøs ved.
2) Spar Nord har neddroslet sit sponsorat til AaB og ville vel egentlig helst være holdt helt op. Så jeg tror ikke vi "pisser nogen ned af ryggen".
3) Alle dem der er forargede over bettingreklamer, må så også synes at vi helt skal droppe at få TV-penge (prøv at se hvor stor en del af reklameblokkene der går til betting).

Jeg er sådan set enig i at betting er noget skidt, og kunne man forbyde det effektivt, ville det være helt fint med mig. Men hvis det skal give mening at gøre noget mod betting i Danmark, så skal hele fodbolddanmark (incl TV-stationer) stå sammen om at lukke ned for pengene den vej.

Jeg tør godt afsløre at det ikke kommer til at ske.
det er nu ikke så meget det med betting at jeg er direkte imod 100% men mere det med at lovgivningen jo netop siger at betting og banker ikke må optræde sammen, hvilket det på nuværende tidspunkt ser ud til at ske... så ender de jo med at bryde loven - dertil så skal planen for overholdelse jo findes i at spar nord hverken optræder på trøjer eller sponsorvæg mere...
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2020, 15:24

Synes det er forkasteligt fra AaBs side, at associere med den slags type firma, og især Mr Green, der betaler 0 kroner i skat i DK.
Og det er direkte kvalmende at læse AaBs lovprisning af Mr Green.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Forza » 31. aug 2020, 15:49

Selvfølgelig skal AaB tage imod de kroner Mr. Green vil kaste i klubben.

Vi konkurrerer selvfølgelig på lige vilkår med de andre Superliga klubber.

Tv dækningen af fodbold er også finansieret af betting. Skal den så også droppes?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Julgranen » 31. aug 2020, 15:51

Brodernumsi skrev:
31. aug 2020, 15:24
Synes det er forkasteligt fra AaBs side, at associere med den slags type firma, og især Mr Green, der betaler 0 kroner i skat i DK.
Og det er direkte kvalmende at læse AaBs lovprisning af Mr Green.
Det er jo noget vrøvl. Det kan godt være de ikke betaler selskabsskat, men de betaler div. afgifter, både for at entrere markedet og være tilstede her, og så i øvrigt en spilafgift.
Den nye forhøjelse der træder i kraft her i 2021 betyder således 150 mio. kr. ekstra i statskassen. Så det er altså flere hundrede mio. de afleverer for at må operere i Danmark.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2020, 15:51

Kan man forresten stadig få en AaB-menu på den lokale McD?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 15:52

Forza skrev:
31. aug 2020, 15:49
Selvfølgelig skal AaB tage imod de kroner Mr. Green vil kaste i klubben.

Vi konkurrerer selvfølgelig på lige vilkår med de andre Superliga klubber.

Tv dækningen af fodbold er også finansieret af betting. Skal den så også droppes?
ja på lige vilkår også i forhold til loven der jo siger at betting firmaer og banker ikke må optræde sammen på trøjer, sponsorvæg osv
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af doukas » 31. aug 2020, 15:55

Håber fandme bettingsponsorer på trøjerne mm bliver forbudt ligesom i Serie A .

Så kan vores “ordentlige” klub og Mr. Scream stikke deres lokumsaftale op et sted solen ikke skinner.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Maglau » 31. aug 2020, 15:56

JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 15:52
Forza skrev:
31. aug 2020, 15:49
Selvfølgelig skal AaB tage imod de kroner Mr. Green vil kaste i klubben.

Vi konkurrerer selvfølgelig på lige vilkår med de andre Superliga klubber.

Tv dækningen af fodbold er også finansieret af betting. Skal den så også droppes?
ja på lige vilkår også i forhold til loven der jo siger at betting firmaer og banker ikke må optræde sammen på trøjer, sponsorvæg osv
Det gør de så nok ikke - hvad er problemet
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

JonasNNielsen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. nov 2018, 10:52
Favoritspiller: Risgaard

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af JonasNNielsen » 31. aug 2020, 16:16

Maglau skrev:
31. aug 2020, 15:56
JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 15:52
Forza skrev:
31. aug 2020, 15:49
Selvfølgelig skal AaB tage imod de kroner Mr. Green vil kaste i klubben.

Vi konkurrerer selvfølgelig på lige vilkår med de andre Superliga klubber.

Tv dækningen af fodbold er også finansieret af betting. Skal den så også droppes?
ja på lige vilkår også i forhold til loven der jo siger at betting firmaer og banker ikke må optræde sammen på trøjer, sponsorvæg osv
Det gør de så nok ikke - hvad er problemet
det er ulovligt for låneudbyder og betting firmaer ikke må optræde sammen, så vi skal bare droppe spar nord som har været stolt sponsor for et udenlandsk firma? ville være noget helt andet i forhold til det hvis der ikke allerede var en aftale...
Studerende, Fan og Videomand

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2020, 16:21

Julgranen skrev:
31. aug 2020, 15:51
Brodernumsi skrev:
31. aug 2020, 15:24
Synes det er forkasteligt fra AaBs side, at associere med den slags type firma, og især Mr Green, der betaler 0 kroner i skat i DK.
Og det er direkte kvalmende at læse AaBs lovprisning af Mr Green.
Det er jo noget vrøvl. Det kan godt være de ikke betaler selskabsskat, men de betaler div. afgifter, både for at entrere markedet og være tilstede her, og så i øvrigt en spilafgift.
Den nye forhøjelse der træder i kraft her i 2021 betyder således 150 mio. kr. ekstra i statskassen. Så det er altså flere hundrede mio. de afleverer for at må operere i Danmark.
Nå ja, bare de betaler noget af det de skal...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2020, 16:30

Er det korrekt at Mr. Green benytter sig af skattely og således ikke har overskud i Danmark?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Maglau » 31. aug 2020, 16:31

JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 16:16
Maglau skrev:
31. aug 2020, 15:56
JonasNNielsen skrev:
31. aug 2020, 15:52
Forza skrev:
31. aug 2020, 15:49
Selvfølgelig skal AaB tage imod de kroner Mr. Green vil kaste i klubben.

Vi konkurrerer selvfølgelig på lige vilkår med de andre Superliga klubber.

Tv dækningen af fodbold er også finansieret af betting. Skal den så også droppes?
ja på lige vilkår også i forhold til loven der jo siger at betting firmaer og banker ikke må optræde sammen på trøjer, sponsorvæg osv
Det gør de så nok ikke - hvad er problemet
det er ulovligt for låneudbyder og betting firmaer ikke må optræde sammen, så vi skal bare droppe spar nord som har været stolt sponsor for et udenlandsk firma? ville være noget helt andet i forhold til det hvis der ikke allerede var en aftale...
Selvfølgelig skal vi droppe sparnord hvis ikke deres bidrag er konkurrencedygtigt. Det er vel logik i professionel idræt og børsnoteret selskaber.
Det kommer nok næppe bag på sparnord at deres engagement er for småt De har nok også fået tilbudet om at spytte mere i kassen - hvilket de nok har takket nej til
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Julgranen » 31. aug 2020, 16:33

dyhrmaN skrev:
31. aug 2020, 16:30
Er det korrekt at Mr. Green benytter sig af skattely og således ikke har overskud i Danmark?
De betaler en række afgifter, inkl. en større afgift beregnet ud fra omsætning.
Men de er ejet af britiske William Hill.

Besvar