Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 6. okt 2020, 10:59

Forza skrev:
6. okt 2020, 10:44
R Rosenberg skrev:
6. okt 2020, 10:43
Mon Pallesen ligger inde med nøgenbilleder af Torben Fristrup, siden hans plads jo nærmest er urørlig gennem mange vinduer nu. Satme mærkeligt, at man ikke har handlet på truppens svageste led endnu.
Tja, det var Bælum der gav ham en 4 årig forlængelse så han indgår nok også på billederne ;)
Evt. dem alle tre - sammen, tæt sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 6. okt 2020, 11:00

Pastorius skrev:
6. okt 2020, 10:58
Det var vel nøjagtig det samme han sagde til BT og Rishøj i går?
Omvendt. Forlydenerne om at vi havde afgivet bud, og afgivet et nyt bud var i skoven.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ham der Emil » 6. okt 2020, 11:28

Nå, nu må det være tid til en status på transfervinduet.

IND:
Prijovich
Prica
Nkada
Ferrarien
Granli
TC (oprykket)
Hiljemark

UD:
Abildgaard
PO
Wessam
Lesniak
Tengstedt
O. Klitten (lån)
Thellufsen
Bærtelsen
Kouzine
Blåbjerg

Indkøbene har været fremragende, og vi ser i den grad forstærket ud. PO var svær at erstatte, men på papiret har vi nu fået en spiller som er markant bedre! Der er kommet en markant bredde i truppen, som vi ikke havde før - dejligt! Der mangler et par spillere på UD listen imo, bl.a. Okore, MC, KP m.m. Der er sket en kulturændring på holdene, grundet de spillere som er hentet ind, og skal konkurrere på lige vilkår som talenterne, for at få spilletid på 1. holdet. Vi har formået at holde på vores største profiler som Lucas og Rinne, hvilket er en præstation i sig selv. Vi går en lys fremtid i møde nu!

5/6 Jeppe Curth herfra.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Et Hjerte - En Klub

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Rextherunt » 6. okt 2020, 11:50

Ham der Emil skrev:
6. okt 2020, 11:28
Nå, nu må det være tid til en status på transfervinduet.

IND:
Prijovich
Prica
Nkada
Ferrarien
Granli
TC (oprykket)
Hiljemark

UD:
Abildgaard
PO
Wessam
Lesniak
Tengstedt
O. Klitten (lån)
Thellufsen
Bærtelsen
Kouzine
Blåbjerg

Indkøbene har været fremragende, og vi ser i den grad forstærket ud. PO var svær at erstatte, men på papiret har vi nu fået en spiller som er markant bedre! Der er kommet en markant bredde i truppen, som vi ikke havde før - dejligt! Der mangler et par spillere på UD listen imo, bl.a. Okore, MC, KP m.m. Der er sket en kulturændring på holdene, grundet de spillere som er hentet ind, og skal konkurrere på lige vilkår som talenterne, for at få spilletid på 1. holdet. Vi har formået at holde på vores største profiler som Lucas og Rinne, hvilket er en præstation i sig selv. Vi går en lys fremtid i møde nu!

5/6 Jeppe Curth herfra.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
enig...vi ser ud som om vi er kommet godt ud af dette vindue. Det eneste jeg er ærgerlig over er at vi ikke fik en angriber med mål i støvlerne. Jeg syns de sidste kampe har vist at vi er gode til at skabe chancerne men ikke formår at omsætte dem til mål. Det er måske lidt meget at forlange at Prica skal løse den udfordring så havde meget gerne set den udfordring løst i dette vindue. Diamanten, som flere også nævnte, havde formodentlig været en god signing da vi også mangler styrke i luften som jeg ser det. Men det bliver spændende at se hvordan holdet præstere med de nye tilgange og især med Hilje når han får spillet sig ind i systemet.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kristian » 6. okt 2020, 12:03

Buzz Killington skrev:
6. okt 2020, 11:00
Pastorius skrev:
6. okt 2020, 10:58
Det var vel nøjagtig det samme han sagde til BT og Rishøj i går?
Omvendt. Forlydenerne om at vi havde afgivet bud, og afgivet et nyt bud var i skoven.
Men vi havde da noget at skrive om i går aftes haha
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 6. okt 2020, 12:03

Ham der Emil skrev:
6. okt 2020, 11:28
Nå, nu må det være tid til en status på transfervinduet.

IND:
Prijovich
Prica
Nkada
Ferrarien
Granli
TC (oprykket)
Hiljemark

UD:
Abildgaard
PO
Wessam
Lesniak
Tengstedt
O. Klitten (lån)
Thellufsen
Bærtelsen
Kouzine
Blåbjerg

Indkøbene har været fremragende, og vi ser i den grad forstærket ud. PO var svær at erstatte, men på papiret har vi nu fået en spiller som er markant bedre! Der er kommet en markant bredde i truppen, som vi ikke havde før - dejligt! Der mangler et par spillere på UD listen imo, bl.a. Okore, MC, KP m.m. Der er sket en kulturændring på holdene, grundet de spillere som er hentet ind, og skal konkurrere på lige vilkår som talenterne, for at få spilletid på 1. holdet. Vi har formået at holde på vores største profiler som Lucas og Rinne, hvilket er en præstation i sig selv. Vi går en lys fremtid i møde nu!

5/6 Jeppe Curth herfra.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Jeg er lidt skuffet over vi ikke fik solgt Okore - nu når vi med indkøbet af Hiljemark nok går tilbage i en 4 back kæde. Der skal vi bare ikke have ham ind igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 6. okt 2020, 12:04

Kristian skrev:
6. okt 2020, 12:03
Buzz Killington skrev:
6. okt 2020, 11:00
Pastorius skrev:
6. okt 2020, 10:58
Det var vel nøjagtig det samme han sagde til BT og Rishøj i går?
Omvendt. Forlydenerne om at vi havde afgivet bud, og afgivet et nyt bud var i skoven.
Men vi havde da noget at skrive om i går aftes haha
Det var ikke kedeligt. Næste vindue skal vi finde på en drukleg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 6. okt 2020, 12:05

Ved vi overhovedet, om der stadig er - og om der har været - kontakt mellem AaB og Diomande? Kunne virkelig godt se ham her.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af baresi » 6. okt 2020, 12:17

Sikkert ikke svært at gætte. Men lidt updates fra mit netværk efter igår.

Men mine forbindelser var MEGET klar i spyttet på hvem INGE prøvede at afhænde, endda både på Salg og Leje.

Magnus C - er jvf. Inge så langt bag i køen pt at man var villige til både at afhænde ham permanent eller lave en Klitten på ham.
Kakeeto er endda foran ham, og lige nu mangler der ikke MCér. Pedro har taget den defensive taktstok og slipper den ikke.
magnus C var den Inge mest prøvede at komme af med, ikke pga. han er løntung, men simpelthen overflødig pt.

Desuden har der været henvendelser på:
Ross - men afvist da man vil have ham ind som fast mand og vise et vist niveau så prisen afspejler et godt salg til udlandet
Van Weert - men afvist da økonomien vist var dårlig og man stadig ser van weert være en god viceanfører og ret god for hele truppen. Han yder vist et stort bidrag til den rette mentalitet på og udenfor banen. Men han får nok mere og mere tid på bænken.
ahlmann - men ikke interessant og efterlod bare AaB i udfordringer med kun 1 direkte afløser i klitten.

Men alle dem der siger at Okore har været på vej væk, har jeg til gengæld intet hørt om :-)
og der har vist heller ikke været bud efter RINNE i denne omgang.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 6. okt 2020, 12:28

baresi skrev:
6. okt 2020, 12:17
Magnus C - er jvf. Inge så langt bag i køen pt at man var villige til både at afhænde ham permanent eller lave en Klitten på ham.
Kakeeto er endda foran ham, og lige nu mangler der ikke MCér.
Angiveligt havde både KI Klaksvik og Fuglafjordur fra Færøerne henvendt sig, men agenten havde afvist dem da de spiller lige fremadrettet nok.

For nu at være lidt seriøs, så er det også det bedste for klubben. Han byder ikke ind med noget som helst, sammenlignet med Pedro. Med Oscar har vi nu 2 kvalitetsspillere og Kakeeto der kan træde ind på den 6’er.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2020, 12:32

baresi skrev:
6. okt 2020, 12:17
Sikkert ikke svært at gætte. Men lidt updates fra mit netværk efter igår.
Ved du hvad der skete med Kasper P? Jeg har flere gange hørt, at han har været i kontakt med udenlandske klubber, men at han helst ville til Norge, hvor der dog ikke har været interesse. Det sidste jeg hørte var, at der var lidt snak i går, men det er jo så tydeligvis ikke blevet til noget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 6. okt 2020, 12:39

jonas386 skrev:
6. okt 2020, 12:32

Ved du hvad der skete med Kasper P? Jeg har flere gange hørt, at han har været i kontakt med udenlandske klubber, men at han helst ville til Norge, hvor der dog ikke har været interesse. Det sidste jeg hørte var, at der var lidt snak i går, men det er jo så tydeligvis ikke blevet til noget.
Det er i hvert fald ved at blive lidt patetisk, at han aktivt søger efter klubber uden at kunne finde én.
Tvivler på at han har så meget fremtid i AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2020, 12:57

Julgranen skrev:
6. okt 2020, 12:39
jonas386 skrev:
6. okt 2020, 12:32

Ved du hvad der skete med Kasper P? Jeg har flere gange hørt, at han har været i kontakt med udenlandske klubber, men at han helst ville til Norge, hvor der dog ikke har været interesse. Det sidste jeg hørte var, at der var lidt snak i går, men det er jo så tydeligvis ikke blevet til noget.
Det er i hvert fald ved at blive lidt patetisk, at han aktivt søger efter klubber uden at kunne finde én.
Tvivler på at han har så meget fremtid i AaB.
Enig. Men mon ikke lønnen i AaB er lidt sjovere end i Island, eller de lavere divisioner i Frankrig? Jeg forstår at han har en norsk kæreste, og derfor gerne vil flytte dertil, men interessen har ikke været der den anden vej. Der skulle være et par svenske klubber, men fra den næstbedste række, som han ikke har fundet interessant, og noget divisionsfodbold i DK, som heller ikke skulle leve op til forventningerne.

Han burde nok have slået til. Han bliver nok ikke meget mere interessant som fodboldspiller af at sidde på bænken i en sæsons tid. Hans håb er vel, at der kan opstå nogle huller i de norske klubber, og at han kan være en billig løsning for en af klubberne i den tungere ende.

Jeg VED at han har fået løbepas, men han bliver trods alt ikke presset eller frosset ud af klubben, hvilket jeg også synes er helt fint, nu hvor vi selv valgte den korte forlængelse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af baresi » 6. okt 2020, 12:58

Julgranen skrev:
6. okt 2020, 12:39
jonas386 skrev:
6. okt 2020, 12:32

Ved du hvad der skete med Kasper P? Jeg har flere gange hørt, at han har været i kontakt med udenlandske klubber, men at han helst ville til Norge, hvor der dog ikke har været interesse. Det sidste jeg hørte var, at der var lidt snak i går, men det er jo så tydeligvis ikke blevet til noget.
Det er i hvert fald ved at blive lidt patetisk, at han aktivt søger efter klubber uden at kunne finde én.
Tvivler på at han har så meget fremtid i AaB.
jeg fik faktisk ingen kommentarer på KP, men tænker at han jo også blot er på en korttids kontrakt, så at han under alle omstændigheder er færdig i AaB. Men med skader osv og hvis man spiller med 3 stoppere giver det måske mening at have ham indtil nytår. Men hørte intet på hans navn.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Dalbjerg » 6. okt 2020, 13:17

Ham der Emil skrev:
6. okt 2020, 11:28
Nå, nu må det være tid til en status på transfervinduet.

IND:
Prijovich
Prica
Nkada
Ferrarien
Granli
TC (oprykket)
Hiljemark

UD:
Abildgaard
PO
Wessam
Lesniak
Tengstedt
O. Klitten (lån)
Thellufsen
Bærtelsen
Kouzine
Blåbjerg

Indkøbene har været fremragende, og vi ser i den grad forstærket ud. PO var svær at erstatte, men på papiret har vi nu fået en spiller som er markant bedre! Der er kommet en markant bredde i truppen, som vi ikke havde før - dejligt! Der mangler et par spillere på UD listen imo, bl.a. Okore, MC, KP m.m. Der er sket en kulturændring på holdene, grundet de spillere som er hentet ind, og skal konkurrere på lige vilkår som talenterne, for at få spilletid på 1. holdet. Vi har formået at holde på vores største profiler som Lucas og Rinne, hvilket er en præstation i sig selv. Vi går en lys fremtid i møde nu!

5/6 Jeppe Curth herfra.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ganske god opsummering..

5 ud af 6 er for meget i min optik, men 4 ud af 6 er måske også lige lidt for meget "nordjysk"..
Men ud over at det havde været fedt med en goal getter (men det er det jo altid, så det er også sådan lidt en kliché), ja så synes jeg simpelthen at vores hold nu fremstår med én stor svaghed, hvor vi tidligere have udfordringer på DMC pladsen.

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg simpelthen synes, at vores dejlig højre back, som helt sikkert er god mod dyr, og generelt et bedre menneske end de fleste, simpelthen ikke er god nok i forhold til resten af holdet nu..
Pallesen bør altså ikke være mere end backup, og ikke fast starter...

Vi ville være decideret skræmmende, hvis vi havde bare 3-4 gode indlæg fra den kant.. Nu skal vi være heldige, hvis der kommer bare ét hæderligt pr. kamp.

Havde egentlig glemt Gammelby, men da hans lejeaftale med Lyngby kom frem, ja så sad jeg faktisk og tænkte, at det havde været et forsøg værd..

Men jaja.. Jeg må sætte et håb til Børsting på en back

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 6. okt 2020, 13:21

Rextherunt skrev:
6. okt 2020, 11:50

enig...vi ser ud som om vi er kommet godt ud af dette vindue. Det eneste jeg er ærgerlig over er at vi ikke fik en angriber med mål i støvlerne.
Jah, det vil man selvfølgelig altid gerne, men vi har ham jo allerede i Tom van Weert. Han er ikke nogen international top-angriber, men han har lavet 20 mål i 53 kampe for AaB, hvilket er et ganske pænt snit når man tænker på at han har spillet en del på kanten og relativt sjældent spiller 90 minutter. Det svarer til ca. 12-14 mål pr. sæson og det er cirka hvad vi kan forvente af en førsteangriber i AaB.

Tom er også god fordi han er så all-round og komplet. Han kan lidt af det hele og kan derfor sættes sammen med mange typer medspillere i forskellige konstellationer. Mit gæt er at Tom runder de 15 mål i indeværende sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 6. okt 2020, 13:39

Yankee skrev:
6. okt 2020, 13:21
Han er ikke nogen international top-angriber, men han har lavet 20 mål i 53 kampe for AaB
Jeg håber du har ringet til AaB! Eller Freddie har godkendt dine tal...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 6. okt 2020, 15:18

På 12 skalaen er dette transfervindue til et 10 tal for mig.

De to gæster i dagens Rød Aalborg giver det 7 og kalder tilmed Pedro for en middelmådig spiller. Det fatter jeg intet af.

Prica og Oscar er hentet for næsten af store klubber, Pedro har vist kæmpe potentiale og er allerede sikker mand i start 11’eren. Granli har vist sig godt frem, især i spillet med bolden i fødderne. Fremragende scoutet af Inge i flere af handlerne.

Og så har man tilmed hentet unge spillere til fremtiden og forstærket bænken.

Det eneste malurt i bægeret er at man ikke får sendt flere spillere afsted. MC og KP havde været oplagte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Martino » 6. okt 2020, 16:07

Forza skrev:
6. okt 2020, 15:18
På 12 skalaen er dette transfervindue til et 10 tal for mig.

De to gæster i dagens Rød Aalborg giver det 7 og kalder tilmed Pedro for en middelmådig spiller. Det fatter jeg intet af.

Prica og Oscar er hentet for næsten af store klubber, Pedro har vist kæmpe potentiale og er allerede sikker mand i start 11’eren. Granli har vist sig godt frem, især i spillet med bolden i fødderne. Fremragende scoutet af Inge i flere af handlerne.

Og så har man tilmed hentet unge spillere til fremtiden og forstærket bænken.

Det eneste malurt i bægeret er at man ikke får sendt flere spillere afsted. MC og KP havde været oplagte.
Et rigtig flot vindue. Et 12-tal skulle i min optik været givet hvis Kakeeto, MC og KP var blevet solgt. Evt et stort salg af Ross.
På indgangssiden er jeg meget imponeret. Hiljemark har jeg kæmpe forventninger til. Prica og Prijovic virker som store talenter. Granli er jeg allerede kæmpe fan af fordi han kan spille fodbold - det har vi manglet nede i bagkæden. Ferreira ligner allerede et kæmpe scoop. Nkada kan blive spændende også...
Det er altså noget andet end Holgersson og Casper Sloth ;)
Jeg savner Winsnes

Jimo
2. div
2. div
Indlæg: 136
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jimo » 6. okt 2020, 16:40

:cheers: Lækkert transfer vindue !

Men for at den når et rent 12 tal skulle vi nok have solgt en eller to og så skulle Inge have hevet en kanin op af hatten med en angriber (men den drøm lever nok stadig hvad angår kontraktfrie spillere) :danmarkfan: :cool:

Låst