Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2020, 09:41

Yankee skrev:
22. sep 2020, 09:29
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Spændende nyt. Folk bør også prøve at læse selve prospektet, der er rigtig spændende læsning - især omkring transferbeløb og -afskrivninger.

Bundlinjen er vel, at pengene fra seneste kapitaludvidelse samt de store spillersalg og gruppespil siden da er ved at være væk og man har brug for flere penge for at investere i klubben. Det er der ikke noget nyt i. Det nye er, at man har droppet at finde en ekstern investor og i stedet har ejerkredsen valgt at hælde endnu flere penge i AaB.

Med denne kapitaludvidelse vil AaB også placere sig solidt i toppen af ligaen når det kommer til ekstern kapital set over de sidte 20-25 år. Det er vanvittigt hvad diverse rigmænd har skudt i klubben, men det er jo herligt at de er klar på endnu en omgang. Personligt ser jeg intet i prospektet, der redegør for hvordan man fremover skal undgå kapitaltilførsler, så det virker til at man har affundet sig med at være afhængig af CUBIC og andre virksomheders velvilje.
Målet er utvetydigt at skabe Skandinaviens bedste og mest attraktive akademi, først og fremmest for vores nordjyske talenter, men også for talenter fra resten af Danmark, Sverige og Norge. Vi vil producere de største talenter, der efterfølgende
skal sælges videre til de fem største ligaer i Europa, og vi har en målsætning om i løbet af de kommende fem år at fordoble antallet af ungdomslandsholdsspillere i AaB.
Det ligger måske implicit i det her hvor man vil sælge spillere til de største ligaer i europa. Om det så er realistisk må tiden og Inge vise. Men når man (sammen med Vigør) nu har et catchment område på omkring 800.000 indbyggere, så er det også tilladt at sætte baren lidt højere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2020, 09:55

Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Jeg synes det ser lidt uambitiøst ud. Uden at have regnet, så tænker jeg forhåndstilkendegivelserne sikrer at de nuværende aktionærer beholder magten ved en fuldtegning.

De 53 millioner flytter ikke rammerne for hvad vi kan, men sikrer blot at vi kan holde det nuværende aktivitetsniveau i kog et par sæsoner længere - sikkert i håb om en jackpot eller to i form af europæisk fodbold eller et par flotte transfers. Jeg savner at alt det der ligger udenfor fodbolden i AaB tager ansvar og at vi også der klart formulerer at vi vil være klart i top-4 økonomisk - ellers giver den sportslige målsætning ikke så meget meningen. Det kræver at vi er med på både sponsorer, matchday-indtægter og TV-penge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: Økonomitråden

Indlæg af HVK » 23. sep 2020, 09:14

Jeg tænker de 53mio er det muliges kunst.
Lad os i det hele taget håbe at der kommer 53mio i kassen her.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2020, 09:24

Jeg antager at det primært er til oprettelsen/opgradering af det omtalte akademi? Hvis vi skal være nummer 1 i skandinavien, og dermed foran FCN, FCM, FCK og hvad der findes af gode akademier i Norge/Sverige, så skal vi have mange flere, og bedre, trænere tilknyttet, bedre faciliteter og vel også tilknyttet nogle boligtilbud. Det sidste ved jeg vi har haft tidligere, men mener også at vi solgte det fra igen i kølvandet på finanskrisen.

FCM brugte en overgang godt 10 mio. om året på akademiet, kender ikke prisen i dag, og FCN bruger næsten 40 mio. årligt på de to akademier i Ghana og nordsjælland. Vi skal nok ikke helt derop, men i hvert fald et sted der imellem, og det kan jeg godt være lidt usikker på om vi egentlig kan bære. Selvfølgelig er det tjent hjem, når vi sælger de første spillere for +30, eller endnu mere, men hvis vores bedste talenter bliver ved med at ryge for mindre, og i nogle tilfælde helt ned til 10-15 mio, så bliver det en udfordring at få det til at løbe rundt. Især når vi har haft den lidt dårlige vane med at sælge vores unge folk nærmest i det sekund de er brudt igennem. Så er der pludselig ikke meget rum til at skabe sportslige resultater.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 23. sep 2020, 09:42

Hvor meget bruger vi om året på ungdomsafdelingen på nuværende tidspunkt?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 23. sep 2020, 09:46

jonas386 skrev:
23. sep 2020, 09:24
Jeg antager at det primært er til oprettelsen/opgradering af det omtalte akademi? Hvis vi skal være nummer 1 i skandinavien, og dermed foran FCN, FCM, FCK og hvad der findes af gode akademier i Norge/Sverige, så skal vi have mange flere, og bedre, trænere tilknyttet, bedre faciliteter og vel også tilknyttet nogle boligtilbud. Det sidste ved jeg vi har haft tidligere, men mener også at vi solgte det fra igen i kølvandet på finanskrisen.

FCM brugte en overgang godt 10 mio. om året på akademiet, kender ikke prisen i dag, og FCN bruger næsten 40 mio. årligt på de to akademier i Ghana og nordsjælland. Vi skal nok ikke helt derop, men i hvert fald et sted der imellem, og det kan jeg godt være lidt usikker på om vi egentlig kan bære. Selvfølgelig er det tjent hjem, når vi sælger de første spillere for +30, eller endnu mere, men hvis vores bedste talenter bliver ved med at ryge for mindre, og i nogle tilfælde helt ned til 10-15 mio, så bliver det en udfordring at få det til at løbe rundt. Især når vi har haft den lidt dårlige vane med at sælge vores unge folk nærmest i det sekund de er brudt igennem. Så er der pludselig ikke meget rum til at skabe sportslige resultater.
Mht. botilbud, så troede jeg egentlig at Aabybro Efterskole fungerede som en slags college. Er der andre der kan be-afkræfte den, evt. uddybe hvad vores samarbejde går ud på der? Eller ville sikkert være et fint sted at udvide samarbejdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 23. sep 2020, 09:48

HVK skrev:
23. sep 2020, 09:14
Jeg tænker de 53mio er det muliges kunst.
Lad os i det hele taget håbe at der kommer 53mio i kassen her.
JA, det er det maksimalt opnåelige. Der forhåndstilsagn for 20,4 Millioner
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2020, 14:45

Pastorius skrev:
22. sep 2020, 09:55
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Jeg synes det ser lidt uambitiøst ud. Uden at have regnet, så tænker jeg forhåndstilkendegivelserne sikrer at de nuværende aktionærer beholder magten ved en fuldtegning.

De 53 millioner flytter ikke rammerne for hvad vi kan, men sikrer blot at vi kan holde det nuværende aktivitetsniveau i kog et par sæsoner længere - sikkert i håb om en jackpot eller to i form af europæisk fodbold eller et par flotte transfers. Jeg savner at alt det der ligger udenfor fodbolden i AaB tager ansvar og at vi også der klart formulerer at vi vil være klart i top-4 økonomisk - ellers giver den sportslige målsætning ikke så meget meningen. Det kræver at vi er med på både sponsorer, matchday-indtægter og TV-penge.
Helt enig. Det her rykker næsten intet. Til gengæld er SønderjyskE lykkes med det, der fejlede for os. At få en storinvestor ind med masser af penge. Og det er også den eneste vej, vi kan gå, hvis vi for alvor skal tilbage i toppen af dansk fodbold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 23. sep 2020, 14:50

Hovedet skrev:
23. sep 2020, 14:45
Pastorius skrev:
22. sep 2020, 09:55
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Jeg synes det ser lidt uambitiøst ud. Uden at have regnet, så tænker jeg forhåndstilkendegivelserne sikrer at de nuværende aktionærer beholder magten ved en fuldtegning.

De 53 millioner flytter ikke rammerne for hvad vi kan, men sikrer blot at vi kan holde det nuværende aktivitetsniveau i kog et par sæsoner længere - sikkert i håb om en jackpot eller to i form af europæisk fodbold eller et par flotte transfers. Jeg savner at alt det der ligger udenfor fodbolden i AaB tager ansvar og at vi også der klart formulerer at vi vil være klart i top-4 økonomisk - ellers giver den sportslige målsætning ikke så meget meningen. Det kræver at vi er med på både sponsorer, matchday-indtægter og TV-penge.
Helt enig. Det her rykker næsten intet. Til gengæld er SønderjyskE lykkes med det, der fejlede for os. At få en storinvestor ind med masser af penge. Og det er også den eneste vej, vi kan gå, hvis vi for alvor skal tilbage i toppen af dansk fodbold.
Vi fejlede da ikke hvis manglende investeringer er udtryk for at vi i modsætning til SE ikke ville overgive kontrollen med klubben. Det er helt forskællige præmisser. Det lød jo netop til at vores kunde kun ville være med hvis han kunne købe klubben
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 23. sep 2020, 14:51

Yankee skrev:
22. sep 2020, 09:29
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Spændende nyt. Folk bør også prøve at læse selve prospektet, der er rigtig spændende læsning - især omkring transferbeløb og -afskrivninger.

Bundlinjen er vel, at pengene fra seneste kapitaludvidelse samt de store spillersalg og gruppespil siden da er ved at være væk og man har brug for flere penge for at investere i klubben. Det er der ikke noget nyt i. Det nye er, at man har droppet at finde en ekstern investor og i stedet har ejerkredsen valgt at hælde endnu flere penge i AaB.

Med denne kapitaludvidelse vil AaB også placere sig solidt i toppen af ligaen når det kommer til ekstern kapital set over de sidte 20-25 år. Det er vanvittigt hvad diverse rigmænd har skudt i klubben, men det er jo herligt at de er klar på endnu en omgang. Personligt ser jeg intet i prospektet, der redegør for hvordan man fremover skal undgå kapitaltilførsler, så det virker til at man har affundet sig med at være afhængig af CUBIC og andre virksomheders velvilje.
Det er fandme sådan jeg kan lide en fodboldklub. Et ordentligt hul i kassen og en aktieemission. Glem alt det snusfornuftige pis om bæredygtig forretningsmodel og balance i regnskaberne. Ingen gider jo se på et regnskab, der går i nul, hvis holdet er lort. Nej, Lad os brænde pengene af på fodboldspillere, og når kassen så er tom må hatten gå rundt igen. :cool:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 23. sep 2020, 15:45

Hovedet skrev:
23. sep 2020, 14:45
Pastorius skrev:
22. sep 2020, 09:55
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Jeg synes det ser lidt uambitiøst ud. Uden at have regnet, så tænker jeg forhåndstilkendegivelserne sikrer at de nuværende aktionærer beholder magten ved en fuldtegning.

De 53 millioner flytter ikke rammerne for hvad vi kan, men sikrer blot at vi kan holde det nuværende aktivitetsniveau i kog et par sæsoner længere - sikkert i håb om en jackpot eller to i form af europæisk fodbold eller et par flotte transfers. Jeg savner at alt det der ligger udenfor fodbolden i AaB tager ansvar og at vi også der klart formulerer at vi vil være klart i top-4 økonomisk - ellers giver den sportslige målsætning ikke så meget meningen. Det kræver at vi er med på både sponsorer, matchday-indtægter og TV-penge.
Helt enig. Det her rykker næsten intet. Til gengæld er SønderjyskE lykkes med det, der fejlede for os. At få en storinvestor ind med masser af penge. Og det er også den eneste vej, vi kan gå, hvis vi for alvor skal tilbage i toppen af dansk fodbold.
Sønderjyske vejen er heller ikke - for mig - vejen frem. Selvom jeg ikke er overvældende naiv ift. hvad der skal til for at nå toppen i fodbold, så er det ikke helt ligegyldigt hvodan man når det. Hvis tilknytningen til Aalborg og nordjylland begrænser sig til at der var der firmaet lå, da det tilfældigvis blev overtaget af rige mennesker fra et helt andet sted, så kan det være ligegyldigt. Så mister de rød/hvide striber deres betydning, og alt der skiller os fra FC-klubberne bliver så utydeligt, at jeg lige så godt kan skifte til at være fan af det hold der er tættest på geografisk.

Jeg har ikke nogen drøm om at AaB bliver taget over af amerikanere. Det er ikke væsentlig forskelligt fra Red Bull, eller Benham. Jeg har en drøm om at AaB kan blive ved med at stikke snuden frem til toppen en gang imellem, med nordjyske folk i ryggen der er her, fordi de selv har elsket at komme på stadion, kender historien og baggrunden og respekterer den. Det er komplet uinteressant hvis vi var i stand til at vinde CL år efter år med en arabisk oliesheik i ryggen.

Reelt bliver billedet selvfølgelig mere mudret, og dobbeltmoralen svær at holde nede, men hvis vi ikke engang kan bevare illusionen om at et nordjysk AaB, så kan det være det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 23. sep 2020, 15:58

Gnu skrev:
23. sep 2020, 14:51
Det er fandme sådan jeg kan lide en fodboldklub. Et ordentligt hul i kassen og en aktieemission. Glem alt det snusfornuftige pis om bæredygtig forretningsmodel og balance i regnskaberne. Ingen gider jo se på et regnskab, der går i nul, hvis holdet er lort. Nej, Lad os brænde pengene af på fodboldspillere, og når kassen så er tom må hatten gå rundt igen. :cool:
Så er det jo godt at du holder med AaB ;) Med den her kapitaltilførsel runder AaB 400 mio. kr. i tilført kapital siden 1995.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 23. sep 2020, 16:12

Pastorius skrev:
23. sep 2020, 15:45
Hovedet skrev:
23. sep 2020, 14:45
Pastorius skrev:
22. sep 2020, 09:55
Lyfe skrev:
22. sep 2020, 09:19
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... udvidelse/

kapital udvidelse er sat i gang
Jeg synes det ser lidt uambitiøst ud. Uden at have regnet, så tænker jeg forhåndstilkendegivelserne sikrer at de nuværende aktionærer beholder magten ved en fuldtegning.

De 53 millioner flytter ikke rammerne for hvad vi kan, men sikrer blot at vi kan holde det nuværende aktivitetsniveau i kog et par sæsoner længere - sikkert i håb om en jackpot eller to i form af europæisk fodbold eller et par flotte transfers. Jeg savner at alt det der ligger udenfor fodbolden i AaB tager ansvar og at vi også der klart formulerer at vi vil være klart i top-4 økonomisk - ellers giver den sportslige målsætning ikke så meget meningen. Det kræver at vi er med på både sponsorer, matchday-indtægter og TV-penge.
Helt enig. Det her rykker næsten intet. Til gengæld er SønderjyskE lykkes med det, der fejlede for os. At få en storinvestor ind med masser af penge. Og det er også den eneste vej, vi kan gå, hvis vi for alvor skal tilbage i toppen af dansk fodbold.
Sønderjyske vejen er heller ikke - for mig - vejen frem. Selvom jeg ikke er overvældende naiv ift. hvad der skal til for at nå toppen i fodbold, så er det ikke helt ligegyldigt hvodan man når det. Hvis tilknytningen til Aalborg og nordjylland begrænser sig til at der var der firmaet lå, da det tilfældigvis blev overtaget af rige mennesker fra et helt andet sted, så kan det være ligegyldigt. Så mister de rød/hvide striber deres betydning, og alt der skiller os fra FC-klubberne bliver så utydeligt, at jeg lige så godt kan skifte til at være fan af det hold der er tættest på geografisk.

Jeg har ikke nogen drøm om at AaB bliver taget over af amerikanere. Det er ikke væsentlig forskelligt fra Red Bull, eller Benham. Jeg har en drøm om at AaB kan blive ved med at stikke snuden frem til toppen en gang imellem, med nordjyske folk i ryggen der er her, fordi de selv har elsket at komme på stadion, kender historien og baggrunden og respekterer den. Det er komplet uinteressant hvis vi var i stand til at vinde CL år efter år med en arabisk oliesheik i ryggen.

Reelt bliver billedet selvfølgelig mere mudret, og dobbeltmoralen svær at holde nede, men hvis vi ikke engang kan bevare illusionen om at et nordjysk AaB, så kan det være det samme.
Det er der selvfølgelig også noget om, og jeg anerkender balancegangen. Eksempelvis ville et Red Bull Nord, eller hvad ved jeg, ikke være interessant for mig, om så alle de penge, der fandtes på planeten Jorden, fulgte med i købet. Jeg har derimod ikke problemer med en udenlandsk investor; jeg kender jo heller ikke de nordjyder, der har postet rundt regnet 400 millioner kr. i AaB gennem de sidste 25 år. Og tiden siden den på smukkeste og mest romantiske måde erhvervede double tilbage i 2014, viser jo, at vores trang til metal og blaftende netmasker bag modstandernes målmand er markant højere end glæden ved pæne placeringer på CIES-lister over antal af hjemmegroede spillere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 23. sep 2020, 17:57

Yankee skrev:
23. sep 2020, 15:58
Gnu skrev:
23. sep 2020, 14:51
Det er fandme sådan jeg kan lide en fodboldklub. Et ordentligt hul i kassen og en aktieemission. Glem alt det snusfornuftige pis om bæredygtig forretningsmodel og balance i regnskaberne. Ingen gider jo se på et regnskab, der går i nul, hvis holdet er lort. Nej, Lad os brænde pengene af på fodboldspillere, og når kassen så er tom må hatten gå rundt igen. :cool:
Så er det jo godt at du holder med AaB ;) Med den her kapitaltilførsel runder AaB 400 mio. kr. i tilført kapital siden 1995.
Lige præcis. Derfor forstår jeg heller ikke den udbredte rynken på næsen af andre klubber med en “sugardaddy.” Altså, sådan en har AaB jo også i de nordjyske erhvervsfolk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 10. okt 2020, 12:28

Nogen, som har læst, hvor mange aktier, der blev solgt?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2020, 12:42

Gaarde6 skrev:
10. okt 2020, 12:28
Nogen, som har læst, hvor mange aktier, der blev solgt?
Nej det har jeg ikke men jeg tænker at det ikke er et godt tegn at der blev reklameret for aktieudvidelsen på hjemmesiden helt op til fristen udløb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 10. okt 2020, 12:43

Gaarde6 skrev:
10. okt 2020, 12:28
Nogen, som har læst, hvor mange aktier, der blev solgt?
Det vil selvfølgelig blive en officiel udmelding som det første af hensyn til børsreglerne, så du skal blot holde øje med AaBsport, det skulle helst ikke dukke op et andet sted først.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2020, 19:17

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:
10. okt 2020, 12:28
Nogen, som har læst, hvor mange aktier, der blev solgt?
Det vil selvfølgelig blive en officiel udmelding som det første af hensyn til børsreglerne, så du skal blot holde øje med AaBsport, det skulle helst ikke dukke op et andet sted først.
Jeg tænker faktisk der kommer em meddelelse via OMX inden det kommer på hjemmesiden. (dem kan man abonnere på)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 10. okt 2020, 20:17

Pastorius skrev:
10. okt 2020, 19:17
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:
10. okt 2020, 12:28
Nogen, som har læst, hvor mange aktier, der blev solgt?
Det vil selvfølgelig blive en officiel udmelding som det første af hensyn til børsreglerne, så du skal blot holde øje med AaBsport, det skulle helst ikke dukke op et andet sted først.
Jeg tænker faktisk der kommer em meddelelse via OMX inden det kommer på hjemmesiden. (dem kan man abonnere på)
Yes selvfølgelig men det bliver jo meldt ud på AaBsport umiddelbart herefter. Pointen var at det ikke er noget vi kan læse andre steder først.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomitråden

Indlæg af hje1980 » 12. okt 2020, 10:06

Var på familietur igår, og her er en af dem gode venner med en i organisationen/bestyrrelsen i AaB (ønsker ikke at komme en på hvem for at beskytte kilden).
Det han fortalte at AaB har interesse fra en udenlansk investor. Der er tale om et firma som ikke har nogle aktiviteter i Norden og ønsker en partner for at promovere sit brand heroppe...

Der er "desværre" tale om Red Bull.

Det er godt en tvivl om det er godt eller skidt. Vi har jo set hvordan RB har forvandlet andre klubber. Både økonomisk men desværre også brand mæssigt.
At AaB skal spille på Red Bull Arene og med RB på brystet er jeg ret ligeglad med.. men RB Aalborg BK. GLEM DET...

Om hvad det ender med... ja det aner jeg ikke.

Besvar