Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 5. okt 2020, 22:36

Pastorius skrev:
5. okt 2020, 22:30
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 22:12
Jeg fatter det simpelthen ikke. FCM har lige tjent omkring 250 mio, og så køber de en bomber fra den tredjebedste række og Daniel Høgh?

Man skulle tro de kunne lukrere på deres status som CL-klub og hente spillere i Evander-klassen, men de har tilsyneladende andre planer. Det kan selvfølgelig være at den der med at FCM ville få en bid af PL-kronerne hvis Benhamford rykkede op går begge veje.
De har jo ikke fået pengene endnu, og de har ikke rigtig fået solgt noget.
Nu er FCM's regnskaber ikke længere offentlige, så det kan selvfølgelig være de er løbet tør for kvider. For ellers var det da bare om at få søsat de penge i nogle smartodds-investeringer på en højere hylde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2020, 22:38

Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 22:36
Pastorius skrev:
5. okt 2020, 22:30
Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 22:12
Jeg fatter det simpelthen ikke. FCM har lige tjent omkring 250 mio, og så køber de en bomber fra den tredjebedste række og Daniel Høgh?

Man skulle tro de kunne lukrere på deres status som CL-klub og hente spillere i Evander-klassen, men de har tilsyneladende andre planer. Det kan selvfølgelig være at den der med at FCM ville få en bid af PL-kronerne hvis Benhamford rykkede op går begge veje.
De har jo ikke fået pengene endnu, og de har ikke rigtig fået solgt noget.
Nu er FCM's regnskaber ikke længere offentlige, så det kan selvfølgelig være de er løbet tør for kvider. For ellers var det da bare om at få søsat de penge i nogle smartodds-investeringer på en højere hylde.
Jeg tror sagtens de kunne låne hvis de ville, men mon ikke forretningsmodellen bare betyder at de nu kan lade være med at sælge hvis prisen ikke er den rette, og det ser det ikke ud til at den er.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2020, 22:39

Buzz Killington skrev:
5. okt 2020, 22:12
Jeg fatter det simpelthen ikke. FCM har lige tjent omkring 250 mio, og så køber de en bomber fra den tredjebedste række og Daniel Høgh?

Man skulle tro de kunne lukrere på deres status som CL-klub og hente spillere i Evander-klassen, men de har tilsyneladende andre planer. Det kan selvfølgelig være at den der med at FCM ville få en bid af PL-kronerne hvis Benhamford rykkede op går begge veje.
De har været ret åbne om, at de (lidt á la os) vil bruge pengene på bl.a. markant investering i akademiet og de langsigtede planer, og ikke smide en hulens masse penge efter spillere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 5. okt 2020, 23:44

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bom ... anka-hjem/

FCK når Zanka. Det havde jeg ikke set længere. Den er ellers meldt død mange gange.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlemmingG » 10. okt 2020, 08:49

Ståle fyret i FCK! Mine sparepenge lægges på at David Nielsen overtaget roret i FCK. Han har en fortid og forkærlighed for FCK og selvom GF er en klub på vej frem, så er trænersædet i FCK det største i Skandinavien. Den tror jeg han får svært ved at afvise

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Funky » 10. okt 2020, 08:54

FlemmingG skrev:
10. okt 2020, 08:49
Ståle fyret i FCK! Mine sparepenge lægges på at David Nielsen overtaget roret i FCK. Han har en fortid og forkærlighed for FCK og selvom GF er en klub på vej frem, så er trænersædet i FCK det største i Skandinavien. Den tror jeg han får svært ved at afvise
De kommer til at være on fire i næste kamp. Men de kan sikkert også frustreres, hvis vi kan holde nullet længe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlemmingG » 10. okt 2020, 08:59

Ja, der kommer sikkert en trodsreaktion fra spillerne - men frustrationer og usikkerhed kan komme i løbet af kampen, hvis vi kan holde dem stangen. I hvert fald vigtigt at vi er klar fra kampstart, de kommer sikkert buldrende

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af 9000AA » 10. okt 2020, 09:05

Jeg frygter Ståle bliver AaB træner nu. 😬

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlemmingG » 10. okt 2020, 09:08

Jeg tror derimod Ståle overtager landtræner posten for Norge. De har lige misset EM, perfekt timing for dem til at skifte ud på den position

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 10. okt 2020, 09:36

9000AA skrev:
10. okt 2020, 09:05
Jeg frygter Ståle bliver AaB træner nu. 😬
Det behøver du ikke at frygte. Det er jo dybt utænkeligt. Men spændende at se hvor han ender. Han vader jo, ifølge ham selv, i vilde tilbud. Han bliver sikkert ‘bare’ norsk landstræner.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af doukas » 10. okt 2020, 09:57

Kommer sgu til at savne det indebrændte æggehoved. Kommer til gengæld ikke til at savne hans uforståelige norske sprog.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Salle17 » 10. okt 2020, 11:56

9000AA skrev:
10. okt 2020, 09:05
Jeg frygter Ståle bliver AaB træner nu. 😬
Helt ubegrundet frygt. Så du kan trygt lægge dig til at sove om natten.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2020, 12:08

Kan sgu heller ikke se Ståle i AaB. Dels er han for dyr og dels spiller han jo slet ikke den type fodobld som AaB er i gang med at implementere. Kunne godt se en upgrade på cheftrænerpostn, men Ståle er ikke en gang en vi skal kigge på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2020, 12:30

Vores held, frem mod næste kamp om ikke andet, kan være at det er lidt et chok for nogle af FCK'erne, der måske er mere Ståle folk end andre. Var Ankersen og Zanka vendt hjem, hvis træneren hed Hjalte Bo Nørregaard istedet for Ståle?

På længere sigt burde de nok finde en dygtig udenlandsk træner med erfaring fra større klubber. En der kan få styr på deres scouting, en mere moderne taktik, og en træner der stadig har sulten. Man kan sige meget om Ståle, men han har virket noget træt det sidste års tid, og FCMs succes virker til at have ramt ham hårdt. Arrogance og en bedrevidende attitude er kun fedt hvis man vinder. Han virker til at være en tikkende bombe i dårlige tider.

Jeg tror dog, at de ender med David Nielsen. Det vil nok også være fint nok for os, hvis GF' skal ud og finde en ny cheftræner. Fin fuckfinger til både PO og Tengstedt, og et set-back for GF' i indeværende sæson. Det vil være mit drømmescenarie. Hvis han samtidig kan sparke FCM af tronen, så vil det også passe mig så udmærket.

Ståle får ikke et andet job i dansk fodbold. Jeg kan ikke forestille mig, at han nogensinde ville finde OB, GF', os eller andre klubber interessante. Hvis ikke han bliver norsk landstræner, så kunne jeg forestille mig, at han tager en pause og venter på et ledigt trænersæde i en topklub i Norge/Sverige.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2020, 12:45

jonas386 skrev:
10. okt 2020, 12:30
Vores held, frem mod næste kamp om ikke andet, kan være at det er lidt et chok for nogle af FCK'erne, der måske er mere Ståle folk end andre. Var Ankersen og Zanka vendt hjem, hvis træneren hed Hjalte Bo Nørregaard istedet for Ståle?

På længere sigt burde de nok finde en dygtig udenlandsk træner med erfaring fra større klubber. En der kan få styr på deres scouting, en mere moderne taktik, og en træner der stadig har sulten. Man kan sige meget om Ståle, men han har virket noget træt det sidste års tid, og FCMs succes virker til at have ramt ham hårdt. Arrogance og en bedrevidende attitude er kun fedt hvis man vinder. Han virker til at være en tikkende bombe i dårlige tider.

Jeg tror dog, at de ender med David Nielsen. Det vil nok også være fint nok for os, hvis GF' skal ud og finde en ny cheftræner. Fin fuckfinger til både PO og Tengstedt, og et set-back for GF' i indeværende sæson. Det vil være mit drømmescenarie. Hvis han samtidig kan sparke FCM af tronen, så vil det også passe mig så udmærket.

Ståle får ikke et andet job i dansk fodbold. Jeg kan ikke forestille mig, at han nogensinde ville finde OB, GF', os eller andre klubber interessante. Hvis ikke han bliver norsk landstræner, så kunne jeg forestille mig, at han tager en pause og venter på et ledigt trænersæde i en topklub i Norge/Sverige.
Jeg gætter på at FCK går efter Christian Poulsen da han har en fortid i klubben samt har spillet i mange store europæiske klubber.
Hamrén er en mulig dark horse

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Legum Magister » 10. okt 2020, 16:45

Aalborg frederikshavner skrev:
10. okt 2020, 12:45
jonas386 skrev:
10. okt 2020, 12:30
Vores held, frem mod næste kamp om ikke andet, kan være at det er lidt et chok for nogle af FCK'erne, der måske er mere Ståle folk end andre. Var Ankersen og Zanka vendt hjem, hvis træneren hed Hjalte Bo Nørregaard istedet for Ståle?

På længere sigt burde de nok finde en dygtig udenlandsk træner med erfaring fra større klubber. En der kan få styr på deres scouting, en mere moderne taktik, og en træner der stadig har sulten. Man kan sige meget om Ståle, men han har virket noget træt det sidste års tid, og FCMs succes virker til at have ramt ham hårdt. Arrogance og en bedrevidende attitude er kun fedt hvis man vinder. Han virker til at være en tikkende bombe i dårlige tider.

Jeg tror dog, at de ender med David Nielsen. Det vil nok også være fint nok for os, hvis GF' skal ud og finde en ny cheftræner. Fin fuckfinger til både PO og Tengstedt, og et set-back for GF' i indeværende sæson. Det vil være mit drømmescenarie. Hvis han samtidig kan sparke FCM af tronen, så vil det også passe mig så udmærket.

Ståle får ikke et andet job i dansk fodbold. Jeg kan ikke forestille mig, at han nogensinde ville finde OB, GF', os eller andre klubber interessante. Hvis ikke han bliver norsk landstræner, så kunne jeg forestille mig, at han tager en pause og venter på et ledigt trænersæde i en topklub i Norge/Sverige.
Jeg gætter på at FCK går efter Christian Poulsen da han har en fortid i klubben samt har spillet i mange store europæiske klubber.
Hamrén er en mulig dark horse
Christian Lønstrup kunne også være et bud, hvis de vil have en træner med FCK-baggrund.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2020, 17:13

9000AA skrev:
10. okt 2020, 09:05
Jeg frygter Ståle bliver AaB træner nu. 😬
Det kommer ikke til at ske. Norge har ikke kvalificeret sig til en slutrunde i laaang tid, mon ikke han skal være landstræner nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2020, 18:39

Der er mange på twitter der gætter på David Nielsen til FCK (det bliver vel i givet fald kun i trænerrollen).

Det ser jeg som en win-win. Jeg tror ikke på han for alvor kan løfte opgaven i FCK - i hvert fald ikke hurtigt nok til at de bliver tilfredse, til gengæld har AGF bundet sig op på ham, og jeg tvivl på de kan finde en der kan bære det videre dér, uden bump på vejen. Det kan blive svært nok for David, hvis han bliver der. Bo henriksen bliver nævnt som mulig afløser i AGF.

Alt er selvfølgelig fangætterier uden meget hold i virkeligheden, men derfor er det jo et meget sjovt tankeeksperiment alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2020, 21:13

En anden sjov kombination kunne være Zorninger som træner, og så lokke CV tilbage - om ikke andet ville det da give lidt liv på SoMe :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af sulakvelidze » 11. okt 2020, 20:53

Har Michael Laudrup egentlig meldt ud, at hans trænerkarriere er endegyldigt forbi? Ikke at jeg tror de kunne finde på at ansætte ham, men det kunne være ganske god underholdning at se Brøndby pisset af og skulle forholde sig til en ændring af navnet på den lounge, de har opkaldt efter ham. Hvis den da ikke allerede hedder noget andet.

Men ja, David Nielsen er jo nok mere sandsynlig blandt danske emner. Det ville nok heller ikke overraske, hvis netop han havde en særlig FCK-klausul i sin AGF-kontrakt. Eller at han kunne finde på at gøre sig så tovlig for at få drømmejobbet, at AGF ikke havde andet valg end at lade ham smutte.

Besvar