Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Forza »

Gaarde6 skrev: 10. okt 2020, 12:22
NicoBasso skrev: 10. okt 2020, 09:07
jayC skrev: 10. okt 2020, 08:38 Efter Ståles fyring i FCK ser jeg gerne ham tage over for Friis 😁
Nej tak! Forstår ikke den store hate på Jacob Friis herinde
Det fatter jeg heller ikke?!

Han skaffede os en 5 plads og førte os i en pokalfinale sidste sæson.
Kan ikke se, hvad mere han kunne opnå med den trup han havde til rådighed?
Det er som om man sammenligner pærer og bananer, sommetider herinde.

Det er som at bede en racerkører om at komme i top 4 i formel 1, men han må kun køre i en tunet golf.

Jeg mener at det vil være fair at bedømme Friis mellem efterår og forårs sæsonen.
Nu har han endelig en konkurrence dygtig trup. Så skal der selvfølgelig bedømmes på et andet niveau.

Det var godt nok en dårlig sammenligning. For dig er det udelukkende afgørende om placeringen er indenfor målsætningen eller ej.

For andre handler det ikke om resultatet i sidste sæson men nærmere Friis’ mangler overordnet set. Jeg synes Friis har kostet mange point i sidste sæson, uagtet af de fine resultater efter pokal fadæsen.

Man kan også vende diskussionen om. Hvis Friis gik ledig på markedet, ville han så være aktuel i en af de andre top 6 klubber? I min optik er han tættere på Vendsyssel end OB niveaumæssigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner »

Vildt at tænke på at vi nærmest kan stå uden et midterforsvar til vinter. Det er kendt at Okore vil væk og at klubben vil arbejde for et salg og det er også kendt at KP gerne vil prøve en ny udfordring.

Ross kan også sagtens blive solgt hvis han leverer et stærkt efterår, talentet er der men der er stadigvæk meget at arbejde med. Ross ligner den bedste mulighed for at få nogle penge i den slunkne kasse medmindre Andersen pludselig genfinder niveauet.

Thelander har glasben og ligner ikke en spiller forsvaret skal bygges op om. Skal nok blive en forstærkning når han er klar men han vil altid være et usikkert kort med den skadeshistorik han har.

Granli er lejet og det er usikkert om han bliver. Granli har fået stor ros primært for spillet med bolden, han har dog vist usikkerhed i selve forsvarsspillet hvilket er gået under radaren. I selve forsvarsspillet er Granli temmelig middelmådig og det er også derfor at han blev ratet svagt i Norge/Sverige.

T. Christiansen og Prijovic har ikke ligefrem vist Superliga niveau i træningskampene.
Brugeravatar
mich1596
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 »

Ualmindeligt spændende vindue. Uden en investor: Alias suggardaddy :cool: klare vi os sgu meget godt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 »

Forza skrev: 10. okt 2020, 12:46
NicoBasso skrev: 10. okt 2020, 09:07
jayC skrev: 10. okt 2020, 08:38 Efter Ståles fyring i FCK ser jeg gerne ham tage over for Friis 😁
Nej tak! Forstår ikke den store hate på Jacob Friis herinde
Det fatter jeg heller ikke?!

Det er som at bede en racerkører om at komme i top 4 i formel 1, men han må kun køre i en tunet golf.

Jeg mener at det vil være fair at bedømme Friis mellem efterår og forårs sæsonen.
Nu har han endelig en konkurrence dygtig trup. Så skal der selvfølgelig bedømmes på et andet niveau.

Det var godt nok en dårlig sammenligning. For dig er det udelukkende afgørende om placeringen er indenfor målsætningen eller ej.

For andre handler det ikke om resultatet i sidste sæson men nærmere Friis’ mangler overordnet set. Jeg synes Friis har kostet mange point i sidste sæson, uagtet af de fine resultater efter pokal fadæsen.

Man kan også vende diskussionen om. Hvis Friis gik ledig på markedet, ville han så være aktuel i en af de andre top 6 klubber? I min optik er han tættere på Vendsyssel end OB niveaumæssigt.
Nej for mig handler det om at kigge på det materiale en træner har til rådighed, når man bedømmer ham.
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 »

jonas386 skrev: 10. okt 2020, 12:37
En pokal evt? Det var SønderjyskE vi mødte i finalen, og den europakamp imod Plzen skulle have været vores. Sæsonen var generelt et studie i svingende præstationer. Der er for meget fokus på de 2-3 gode kampe efter vinterpausen, og de sidste kampe i slutspillet, hvor medaljer var uden for rækkevidde.

Jacob Friis har en rigtig stærk trup til rådighed, men får for lidt til egentlig at fungere. Imo er vi på papiret bedre end både GF' og BIF. En 5. plads sidste sæson var nærmest det mindste man kunne forvente. Havde du ærlig talt været tilfreds med et ringere resultat?

EDIT: En bedre start-11'er end de to. Ikke en bedre/bredere trup sidste år* I år synes jeg at vores trup virker bedre.
Jeg sagde lige fra dag 1 af sidste sæson (og blev høvlet ned for det) at vi skulle være heldige for at nå top 6 med vores trup.
Nu blev det så en 5 plads og det er det optimale, jeg mente man kunne få ud af truppen (minus den tabte finale)
Denne sæson skulle gerne blive lidt bedre, da holdet er er blevet bredere og forhåbentlig også bedre.

Jeg holder ikke hånden over Friis. Jeg skrev det samme under Wieghorst og Søndergaard.
Jeg tror ikke det er en dyt tilfældigt at vi har hevet middelplaceringer hjem under de trænere.
Jeg tror bare ikke truppen har været bedre i forhold til de andre hold.

Det mener jeg den er nu og derfor bliver mine forventninger også sat op.
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 »

Julgranen skrev: 9. okt 2020, 22:33
634 skrev: 9. okt 2020, 22:00 Vi mangler en som kan sparke hjørnespark, sådan højt indlæg til bagrummet i det lille felt udfor bageste mål-stolpe, faldende med sne som Christian Lundberg ville sige.
Vi har flere gode sparkere, men det er nu som om at der mangler en plan med dødboldene. Sjældent indøvede kombinationer.
Det er en træneropgave.
Jamen så lad os få Augu tilbage til at sætte de standard øvelser
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Hohenhaus Tenne
2. div
2. div

Indlæg af Hohenhaus Tenne »

634 skrev: 9. okt 2020, 22:00 Vi mangler en som kan sparke hjørnespark, sådan højt indlæg til bagrummet i det lille felt udfor bageste mål-stolpe, faldende med sne som Christian Lundberg ville sige.
Jeg har aldrig hørt noget så dumt. Hvorfor tror du det er kutyme at slå hårde hjørnespark?
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

Forza skrev: 10. okt 2020, 12:46 For andre handler det ikke om resultatet i sidste sæson men nærmere Friis’ mangler overordnet set. Jeg synes Friis har kostet mange point i sidste sæson, uagtet af de fine resultater efter pokal fadæsen.

Nævn lige hvilken træner, som du gerne ville have fra de andre top6 hold: Ståle/Hjalte, Brian Priske, David Nielsen, Niels Frederiksen eller Flemming Pedersen ?

Det er vel kun Priske. Og han spiller skisme heller ikke sprudlende champagnefodbold...
- FlæskeFrank
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre »

FlæskeFrank skrev: 10. okt 2020, 23:09
Forza skrev: 10. okt 2020, 12:46 For andre handler det ikke om resultatet i sidste sæson men nærmere Friis’ mangler overordnet set. Jeg synes Friis har kostet mange point i sidste sæson, uagtet af de fine resultater efter pokal fadæsen.

Nævn lige hvilken træner, som du gerne ville have fra de andre top6 hold: Ståle/Hjalte, Brian Priske, David Nielsen, Niels Frederiksen eller Flemming Pedersen ?

Det er vel kun Priske. Og han spiller skisme heller ikke sprudlende champagnefodbold...
Ikke fordi jeg ikke synes Friis faktisk gør det okay. Men lige til det spørgsmål du stiller, så er vel kun være Niels Frederiksen jeg ikke kunne se i AaB. De andre har nogle kvaliteter hver især, som jeg synes er spidskompetancer. Men ingen har hele pakken, hvis det er det du spørg efter.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

raekkeettre skrev: 10. okt 2020, 23:27 Ikke fordi jeg ikke synes Friis faktisk gør det okay. Men lige til det spørgsmål du stiller, så er vel kun være Niels Frederiksen jeg ikke kunne se i AaB. De andre har nogle kvaliteter hver især, som jeg synes er spidskompetancer. Men ingen har hele pakken, hvis det er det du spørg efter.
Pointen var netop, at jeg ikke var ret misundelig på de andres trænere - af forskellige årsager.
- FlæskeFrank
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Ham der Emil »

Jeg forstår ikke den store bashing af Friis. Han gjorde det eminent i Mesterskabsspillet, og vi ville have haft ihvertfald 4 point mere i indeværende sæson, hvis vores angribere havde været bare lidt skarpere. Det er ikke noget vi kan klandre Friis for. Vi skal gøre det bedre denne sæson end sidste. Vores spillermateriale er bedre nu.
Et Hjerte - En Klub
gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe »

Ham der Emil skrev: 11. okt 2020, 01:37 Jeg forstår ikke den store bashing af Friis. Han gjorde det eminent i Mesterskabsspillet, og vi ville have haft ihvertfald 4 point mere i indeværende sæson, hvis vores angribere havde været bare lidt skarpere. Det er ikke noget vi kan klandre Friis for. Vi skal gøre det bedre denne sæson end sidste. Vores spillermateriale er bedre nu.
Friis ham der sætter tom på kanten? Bullshit han har leveret for lidt.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture

Indlæg af Buzz Killington »

gravballe skrev: 11. okt 2020, 01:43
Ham der Emil skrev: 11. okt 2020, 01:37 Jeg forstår ikke den store bashing af Friis. Han gjorde det eminent i Mesterskabsspillet, og vi ville have haft ihvertfald 4 point mere i indeværende sæson, hvis vores angribere havde været bare lidt skarpere. Det er ikke noget vi kan klandre Friis for. Vi skal gøre det bedre denne sæson end sidste. Vores spillermateriale er bedre nu.
Hvad er der galt i at Tom spiller yderste angriber siden det i sig selv skulle diskvalificere ham? Han har stadig fået 11 mål ud af ham.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P

Indlæg af Ham der Emil »

Tjek lige pointsnittet fra mesterskabsspillet.
Et Hjerte - En Klub
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Ham der Emil skrev: 11. okt 2020, 08:25
Tjek lige pointsnittet fra mesterskabsspillet.
Det nytter jo ikke at lave point, når vi forlængst er væk fra alt det der er sjovt.

Jeg har ikke givet op på Friis endnu, men det snerper altså til, med at vi får pointudbytte af vores kampe. Vi har ikke helt fået dem vi skulle i starten af sæsonen, og bliver det ved, kan vi hurtigt være kørt bagud, og igen skulle hutle os igennem til en top-6, uden chance for at nå noget der er sjovt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

Når man evaluerer AaB og Friis er det som om mange hænger fast i en myte om at AaB har et skrabet budget og en ekstremt ung spillertrup. Begge dele er jo åbenlyst forkerte.

Truppen er meget rutineret og har store profiler med masser af skandinaviske landskampe. Samtidig bruger AaB rigtig mange løn- og transferkroner - cirka på niveau med AGF som ligaens nr 4/5. Samtidig er der en rigtig god kontinuitet i truppen trods en del udskiftning på reservepladserne her til sommer.

AaB SKAL spille med blandt de 4-5 bedste med den her trup. Ikke bare snige sig med i top-6, men konkurrere med Brøndby og AGF. Der skal være klar afstand til hold som Randers, Sønderjyske m.fl.
Bruno
2. div
2. div

Indlæg af Bruno »

Nu er ordene bashing og hate blevet brugt om Jacob Friis inden for kort tid. Var det ikke muligt at skrue lidt ned for retorikken? At sætte spørgsmålstegn ved en træners kompetencer på en sober og saglig måde som flere gør er vel ikke hverken det ene eller det andet.
Faktum er vel at Jacob Friis har et ret ringe pointgennemsnit som for mange ikke helt afspejler truppens potentiale således også i sidste sæson.
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 »

Yankee skrev: 11. okt 2020, 08:48 Når man evaluerer AaB og Friis er det som om mange hænger fast i en myte om at AaB har et skrabet budget og en ekstremt ung spillertrup. Begge dele er jo åbenlyst forkerte.

Truppen er meget rutineret og har store profiler med masser af skandinaviske landskampe. Samtidig bruger AaB rigtig mange løn- og transferkroner - cirka på niveau med AGF som ligaens nr 4/5. Samtidig er der en rigtig god kontinuitet i truppen trods en del udskiftning på reservepladserne her til sommer.

AaB SKAL spille med blandt de 4-5 bedste med den her trup. Ikke bare snige sig med i top-6, men konkurrere med Brøndby og AGF. Der skal være klar afstand til hold som Randers, Sønderjyske m.fl.
Det skal vi nu (Altså spille med om top 4)
Men i sidste sæson og en bænk, der tit bestod af spillere som: PK, Børsting, Magnus, 2 x Klitten, Kasper P og Søren Tengsted. Så tror jeg selv Jürgen Klopp ville få svært ved at hive en top 4 placering hjem.
I denne sæson er truppen meget bedre og bredere. Så jeg forventer bestemt det samme, som du skriver.
Vi SKAL spille os klart i top 6 og kæmpe med om top 4.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga »

Gaarde6 skrev: 11. okt 2020, 09:14
Yankee skrev: 11. okt 2020, 08:48 Når man evaluerer AaB og Friis er det som om mange hænger fast i en myte om at AaB har et skrabet budget og en ekstremt ung spillertrup. Begge dele er jo åbenlyst forkerte.

Det skal vi nu (Altså spille med om top 4)
Men i sidste sæson og en bænk, der tit bestod af spillere som: PK, Børsting, Magnus, 2 x Klitten, Kasper P og Søren Tengsted. Så tror jeg selv Jürgen Klopp ville få svært ved at hive en top 4 placering hjem.
I denne sæson er truppen meget bedre og bredere. Så jeg forventer bestemt det samme, som du skriver.
Vi SKAL spille os klart i top 6 og kæmpe med om top 4.
Jeg er helt sikker på at Klopp havde løftet så godt som samtlige spillere med 10-20%, for ikke at snakke om hvor meget han kunne flytte holdet som helhed. Men det er selvfølgelig en utopisk tanke.

Enig i at vi har manglet kvalitet i bredden (og stadig gør det lidt), men der hvor Friis har fejlet for mig, er at få udnyttet den stamme af stærke, erfarne spillere som Yankee omtaler, i et holdbart system og koncept hvor deres kompetencer udnyttes bedst muligt. Vores topspillere har ikke kunnet præstere på et stabilt højt niveau. Taktisk har han efterhånden prøvet en del forskellige konstellationer og i perioder er der også noget der fungerer, men så er det som om at det falder lidt fra hinanden igen og straks bliver det ændret. Pt. er vi ude i et system hvor vi spiller flere ude af position og tilpasser så holdet så vi kan få plads til spillere som Frederik Børsting.

Selvfølgelig er det ikke Friis ansvar alene og han skal også kun udskiftes hvis det er en åbenlys bedre kandidat, men jeg ser absolut plads til forbedringer på trænerposten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture

Indlæg af Buzz Killington »

Jeg har intet problem med at finde en anden træner i princippet. Men, man har fra klubbens side valgt at acceptere nogle benspænd som også vil komme til at begrænse hvilken som helst anden træner om det så er Klopp eller Bo Henriksen.

- Man skal spille underholdende

- Man skal spille med højt pres

- Man skal bruge de unge (sommetider ud fra en meget stringent plan (se Prica)

Plus, man har en forventning om at træneren skal kunne indgå i et større samarbejde på tværs af hele trænerstaben.

Hvis man kan finde en træner der kan fungere mærkbart bedre under de forudsætninger, så er det da bare at slå til (ring til Klopp). Alternativt kan man lave en AGF og igen igen droppe visionerne og hyre en træner der potentielt fremadrettet ønsker en anden trup, en anden stil, og som ikke i samme grad er villig til at prøve talenterne af.

Min mavefornemmelse siger at det bliver meget svært at finde et etableret navn inden for vores økonomiske rækkevidde der kan gøre et bedre job. Så det vil nok blive endnu et omstillingsvilligt *trænertalent* vi skal satse på hvis der skal skiftes ud.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Besvar