Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 12. okt 2020, 10:19

hje1980 skrev:
12. okt 2020, 10:06
Var på familietur igår, og her er en af dem gode venner med en i organisationen/bestyrrelsen i AaB (ønsker ikke at komme en på hvem for at beskytte kilden).
Det han fortalte at AaB har interesse fra en udenlansk investor. Der er tale om et firma som ikke har nogle aktiviteter i Norden og ønsker en partner for at promovere sit brand heroppe...

Der er "desværre" tale om Red Bull.

Det er godt en tvivl om det er godt eller skidt. Vi har jo set hvordan RB har forvandlet andre klubber. Både økonomisk men desværre også brand mæssigt.
At AaB skal spille på Red Bull Arene og med RB på brystet er jeg ret ligeglad med.. men RB Aalborg BK. GLEM DET...

Om hvad det ender med... ja det aner jeg ikke.
Eftersom man ikke har meldt noget ud om forhandlinger tvivler jeg på der er kontakt. Eftersom man lige har afvist en milliardær med den begrundelse at han ville overtage klubben tvivler jeg på der er kontakt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 12. okt 2020, 10:36

hje1980 skrev:
12. okt 2020, 10:06
Var på familietur igår, og her er en af dem gode venner med en i organisationen/bestyrrelsen i AaB (ønsker ikke at komme en på hvem for at beskytte kilden).
Det han fortalte at AaB har interesse fra en udenlansk investor. Der er tale om et firma som ikke har nogle aktiviteter i Norden og ønsker en partner for at promovere sit brand heroppe...

Der er "desværre" tale om Red Bull.

Det er godt en tvivl om det er godt eller skidt. Vi har jo set hvordan RB har forvandlet andre klubber. Både økonomisk men desværre også brand mæssigt.
At AaB skal spille på Red Bull Arene og med RB på brystet er jeg ret ligeglad med.. men RB Aalborg BK. GLEM DET...

Om hvad det ender med... ja det aner jeg ikke.
Jeg har også hørt rb rygtet og skrev om det for nogle mdr siden. Troede enlig den var død

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5167
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 12. okt 2020, 11:22

gravballe skrev:
12. okt 2020, 10:36
hje1980 skrev:
12. okt 2020, 10:06
Var på familietur igår, og her er en af dem gode venner med en i organisationen/bestyrrelsen i AaB (ønsker ikke at komme en på hvem for at beskytte kilden).
Det han fortalte at AaB har interesse fra en udenlansk investor. Der er tale om et firma som ikke har nogle aktiviteter i Norden og ønsker en partner for at promovere sit brand heroppe...

Der er "desværre" tale om Red Bull.

Det er godt en tvivl om det er godt eller skidt. Vi har jo set hvordan RB har forvandlet andre klubber. Både økonomisk men desværre også brand mæssigt.
At AaB skal spille på Red Bull Arene og med RB på brystet er jeg ret ligeglad med.. men RB Aalborg BK. GLEM DET...

Om hvad det ender med... ja det aner jeg ikke.
Jeg har også hørt rb rygtet og skrev om det for nogle mdr siden. Troede enlig den var død
Det kommer meget an på setuppet. Kan vi få en mere løs tilknytning til Red Bull familien er jeg åben for det. Det væsnetlige er:

- at vi er en klub med egen selvbestemmelse. VI skal ikke være et 4-5 hold i RB pyramiden
- At der ikke ændres på navn, dragt eller logo (de må selvfølgelig ogdt være hovedsponsor og få stadionnavnet)
- At der en sponsor/medejer og ikke en ejer

Ellers så Keine Interesse!
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6387
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 12. okt 2020, 13:05

Hvorfor er det folk tror, at Red Bull vil opføre sig anderledes med en dansk klub?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 12. okt 2020, 13:12

FlæskeFrank skrev:
12. okt 2020, 13:05
Hvorfor er det folk tror, at Red Bull vil opføre sig anderledes med en dansk klub?
Det tror folk vel heller ikke rigtig på...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Økonomitråden

Indlæg af Anubit » 12. okt 2020, 13:19

le Cid skrev:
12. okt 2020, 13:12
FlæskeFrank skrev:
12. okt 2020, 13:05
Hvorfor er det folk tror, at Red Bull vil opføre sig anderledes med en dansk klub?
Det tror folk vel heller ikke rigtig på...!
Tvivler jeg også på. Vil være en kende naivt, om ikke andet.
Så det store spørgsmål er nok hvor meget vi reelt kan/vil strække os. Navnet og logo'et vil fx i de flestes optik være for langt. Og af hvad vi kan se i de andre RB klubber, er det jo bestemt en del af "herligheden".
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 13. okt 2020, 00:29

Jakobsen skrev:
12. okt 2020, 11:22
gravballe skrev:
12. okt 2020, 10:36
hje1980 skrev:
12. okt 2020, 10:06
Var på familietur igår, og her er en af dem gode venner med en i organisationen/bestyrrelsen i AaB (ønsker ikke at komme en på hvem for at beskytte kilden).
Det han fortalte at AaB har interesse fra en udenlansk investor. Der er tale om et firma som ikke har nogle aktiviteter i Norden og ønsker en partner for at promovere sit brand heroppe...

Der er "desværre" tale om Red Bull.

Det er godt en tvivl om det er godt eller skidt. Vi har jo set hvordan RB har forvandlet andre klubber. Både økonomisk men desværre også brand mæssigt.
At AaB skal spille på Red Bull Arene og med RB på brystet er jeg ret ligeglad med.. men RB Aalborg BK. GLEM DET...

Om hvad det ender med... ja det aner jeg ikke.
Jeg har også hørt rb rygtet og skrev om det for nogle mdr siden. Troede enlig den var død
Det kommer meget an på setuppet. Kan vi få en mere løs tilknytning til Red Bull familien er jeg åben for det. Det væsnetlige er:

- at vi er en klub med egen selvbestemmelse. VI skal ikke være et 4-5 hold i RB pyramiden
- At der ikke ændres på navn, dragt eller logo (de må selvfølgelig ogdt være hovedsponsor og få stadionnavnet)
- At der en sponsor/medejer og ikke en ejer

Ellers så Keine Interesse!
Det jeg hørte i sommers var navnet skulle ændres og der var ledelsen ikke sikke på fans ville acceptere. Samtidig så man AaB som en talent udviklings mulighed, så vi ville ikke få 200m til at købe et mesterskab for. Derfor døde den også ret hurtig dengang. Hvis de stadig snakker så er det ikke noget jeg har hørt.

Jeg kan ikke se ideen i at sælge sig selv hvis det bare er for at vi skal udvikle talenter til de andre klubber. Skal man sælge sig selv skal det også være fordi man kan få en masse spillere til at komme i top 3.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenGamleMand » 13. okt 2020, 10:15

Personligt ville jeg aldrig kunne støtte op om et Red Bull projekt. Min interessse for klubben ville forsvinde fra første dag. Jeg vil hellere have bundplaceringer resten af min levetid end at komme på Red Bull Arena og se Red Bull Aalborg. Hele ideen om én vaskeægte Sugerdaddy som sidder på magten ala. FCM og Brøndby kan jeg ikke lide. Jeg behøver ikke flere mesterskaber hvis det kræver en tåbe som f.eks. Jan Bech.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5259
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 13. okt 2020, 10:38

Med ét hurtigt trylleslag ville AaB, i tilfælde af en aftale med Red Bull, blive en meget rig, men også meget ligegyldig klub. Ligegyldig er måske så meget sagt, thi AaB ville placere sig på samme hylde som FCM. Nej, faktisk værre. Det ville blive særdeles ulækkert, og jeg kan garantere, at jeg aldrig igen tager min søndagsspadseretur til stadion. Det skulle dog lige være for at gå i Haraldslund - jeg har så svært ved at blive ren i øjeblikket.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 13. okt 2020, 15:17

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. okt 2020, 15:18

Resultatet af kapitaludvidelsen blev et bruttoprovenu på 25,3 mio. kr.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/oktobe ... udvidelse/

Det er meget langt fra det mål de meldte ud inden.
Bruttoprovenuet fra Udbuddet forventes at udgøre op til 53,3 mio. kr.
https://aabsport.dk/media/16649/boersme ... 9-2020.pdf

Det må give panderynker hvis de havde forventet en helt anden opbakning end den der viste sig at være.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 13. okt 2020, 15:20

Hanga skrev:
13. okt 2020, 15:18
Resultatet af kapitaludvidelsen blev et bruttoprovenu på 25,3 mio. kr.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/oktobe ... udvidelse/

Det er meget langt fra det mål de meldte ud inden.
Bruttoprovenuet fra Udbuddet forventes at udgøre op til 53,3 mio. kr.
https://aabsport.dk/media/16649/boersme ... 9-2020.pdf

Det må give panderynker hvis de havde forventet en helt anden opbakning end den der viste sig at være.
Man må dog lige medtage i den beregning, at de 53,3 mio blev meldt ud inden der var nogle der havde hørt om corona. Det må naturligvis ha’ spillet negativt ind på investeringslysten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. okt 2020, 15:24

Hohenhaus Tenne skrev:
13. okt 2020, 15:20
Hanga skrev:
13. okt 2020, 15:18
Resultatet af kapitaludvidelsen blev et bruttoprovenu på 25,3 mio. kr.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/oktobe ... udvidelse/

Det er meget langt fra det mål de meldte ud inden.
Bruttoprovenuet fra Udbuddet forventes at udgøre op til 53,3 mio. kr.
https://aabsport.dk/media/16649/boersme ... 9-2020.pdf

Det må give panderynker hvis de havde forventet en helt anden opbakning end den der viste sig at være.
Man må dog lige medtage i den beregning, at de 53,3 mio blev meldt ud inden der var nogle der havde hørt om corona. Det må naturligvis ha’ spillet negativt ind på investeringslysten.
Prospektet blev annonceret 22/9.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2501
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 13. okt 2020, 15:29

Av av der er godt nok langt op til de 53 mio. det må vel understrege at vi har brug for en udenlandsk investor, hvis vi for alvor skal gøre noget ved ambitionen om top 4

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5167
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 13. okt 2020, 15:31

25 millioner er jo ikke en gang lønbudgettet for et år. Det undrer mig dog, at aftrækket fra emissionen blev annonceret og til deadline virkede relativt kort. Jeg kan ikke lade være at tænke på om det lige så meget handlede om likvider på den korte bane som det strategiske. Det her er nærmere noget der polstrer os under COVID end noget der løfter os.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 13. okt 2020, 15:32

Det var godt nok tyndt. I forvejen var emissionen med et lavt udgangspunkt på de 53 mio.

Det må alt andet lige betyde yderligere tryk på salgstankerne.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 13. okt 2020, 15:43

Ualmindeligt ringe arbejde af bestyrelsen, at melde fuldstændig urealistiske forventninger ud.
Det kan vist kun gå for langsomt med at få sonderet markedet for investorer med den rette profil.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 13. okt 2020, 15:48

Julgranen skrev:
13. okt 2020, 15:43
Ualmindeligt ringe arbejde af bestyrelsen, at melde fuldstændig urealistiske forventninger ud.
Det kan vist kun gå for langsomt med at få sonderet markedet for investorer med den rette profil.
Du ved det måske bedre, men jeg har hele tiden undret mig over hvem denne emission var rettet imod? Det er jo ikke mere end tre år siden at man tvangsindløste de fleste mindre aktionærer. Så har man vel ikke regnet med at småaktionærer ville støtte emissionen denne gang? Det kan godt være jeg blander tingene sammen, men kommunikationen og retningen forekommer mig noget underlig.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 13. okt 2020, 15:55

Fristrup og co. sejler som sædvanlig rundt i det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. okt 2020, 16:03

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... aign=sport

Man må håbe at Nordjyske har opfølgende artikler på vej hvor bestyrelsen bliver spurgt om det her. Det virker for mig meget besynderligt at man kan ramme så meget ved siden af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar