Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 10:07

Raiman skrev:
19. okt 2020, 10:01
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 09:56
Lidt stats på Pedro i superligaen.

Flest tacklinger i superligaen (18).

Andenflest dueller vundet langs jorden (33)

Flest bolderobringer af ikke-forsvarsspillere (12)

Tredjeflest meter løbet (Fossum er naturligvis bedste i suppen).

Han kommer til at koste mange penge. Han begynder snart at bonne ud i mange sydlandske klubbers scouting-systemer.

Andre interessante stats, så er Pallesen den spiller i suppen med tredjeflest løb i høj fart - Børsting er nummer seks.
Hvor støver du dette lækre data op henne?
Performance center på superliga.dk
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 10:10

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 09:57

Arh Julle, den køber jeg ikke. I det screengrab er han ude af balance da han dækker af for Zeca.
Ude af balance, nej, men det er ham selv der tager trækket ind i banen og går ned i fart - derfor henviser jeg til hvor tæt bolden er på fødderne i momentet inden - lige da den skifter til 24:17, her kan han sagtens få afsluttet. Men han holder ikke farten fra det første stikløb, og giver derfor mulighed for både at drible ind i Zeca og Boilesen.
Synd og skam, men det er samme ubeslutsomhed som mod Sønderjyske, hvor han heller aldrig fik afsluttet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 19. okt 2020, 10:14

Skal vi kigge mere på stats - ift kritikken af startopstillingen, så har AaB to spillere på top 20 over flest afslutninger. Kusk og Van Weert (7 og 9).
Børsting har 2.

Jeg vil gerne have Børsting i opstillingen men ikke som angriber. HWB ville være rigtig fint, og slå to fluer med et smæk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Fromthecradle » 19. okt 2020, 10:16

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:10
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 09:57

Arh Julle, den køber jeg ikke. I det screengrab er han ude af balance da han dækker af for Zeca.
Ude af balance, nej, men det er ham selv der tager trækket ind i banen og går ned i fart - derfor henviser jeg til hvor tæt bolden er på fødderne i momentet inden - lige da den skifter til 24:17, her kan han sagtens få afsluttet. Men han holder ikke farten fra det første stikløb, og giver derfor mulighed for både at drible ind i Zeca og Boilesen.
Synd og skam, men det er samme ubeslutsomhed som mod Sønderjyske, hvor han heller aldrig fik afsluttet.
Børsting burde have fået mere ud af den - en afslutning, omend en presset en.

Men hvis Kusk ses som alternativet, bør hans jordtriller af en afslutning - upresset - vel også fremhæves.
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 10:17

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:10
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 09:57

Arh Julle, den køber jeg ikke. I det screengrab er han ude af balance da han dækker af for Zeca.
Ude af balance, nej, men det er ham selv der tager trækket ind i banen og går ned i fart - derfor henviser jeg til hvor tæt bolden er på fødderne i momentet inden - lige da den skifter til 24:17, her kan han sagtens få afsluttet. Men han holder ikke farten fra det første stikløb, og giver derfor mulighed for både at drible ind i Zeca og Boilesen.
Synd og skam, men det er samme ubeslutsomhed som mod Sønderjyske, hvor han heller aldrig fik afsluttet.
Overhovedet ikke enig. Han er under pres fra Zeca og kan ikke afslutte ordenligt. Det er måske en konsekvens af manglende færdigheder, såsom fart. Men jeg kan ikek se at det screengrab understøtter at han kan afslutte på mål. Overhovedet ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 10:33

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 10:17
Overhovedet ikke enig. Han er under pres fra Zeca og kan ikke afslutte ordenligt. Det er måske en konsekvens af manglende færdigheder, såsom fart. Men jeg kan ikek se at det screengrab understøtter at han kan afslutte på mål. Overhovedet ikke.
https://imgur.com/a/foXai9U

https://imgur.com/a/iJT25Fx

Hvis man får en friløber derfra, så skal man score.

Men han går ned i fart, og så viser hans dårlige teknik sig ved en ydersideberøring, der gør at han bliver presset i afslutningen.
En god angriber, eller en spiller der er hurtig med bolden på fødderne tager bolden med ind foran Zeca, så han er tvunget til at gå ned i fart, eller trække et rødt kort.

Og så mener jeg stadig at han bør få en afslutning på mål her. I sekvensen lige da den skifter til 24:17, har Zeca endnu ikke sat fysik ind på ham og bolden er tæt nok på fødderne til at han kan afslutte.

Men fejlen begår han før. Han skal holde farten, og han skal tage et træk der gør at han kan holde farten.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 10:42

Fromthecradle skrev:
19. okt 2020, 10:16
Men hvis Kusk ses som alternativet, bør hans jordtriller af en afslutning - upresset - vel også fremhæves.
Man kunne også bare nøjes med at fremhæve hans 5 oplæg til 100 % chancer i denne sæson, men ja. Der sker mere, når han er på banen.
Børsting var ikke med i kampen i går, udover i presset.

Antal afleveringer i går (iflg. Superliga.dk):

Lucas: 35
Fossum: 28
Van Weert: 12
Kusk: 8
Børsting: 7
Prica: 6
Klitten: 6

Det siger alt om, hvor lidt han var involveret, når han næsten bliver indhentet af 2 spillere der får 6-8 minutter på banen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 10:44

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:33
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 10:17
Overhovedet ikke enig. Han er under pres fra Zeca og kan ikke afslutte ordenligt. Det er måske en konsekvens af manglende færdigheder, såsom fart. Men jeg kan ikek se at det screengrab understøtter at han kan afslutte på mål. Overhovedet ikke.
https://imgur.com/a/foXai9U

https://imgur.com/a/iJT25Fx

Hvis man får en friløber derfra, så skal man score.

Men han går ned i fart, og så viser hans dårlige teknik sig ved en ydersideberøring, der gør at han bliver presset i afslutningen.
En god angriber, eller en spiller der er hurtig med bolden på fødderne tager bolden med ind foran Zeca, så han er tvunget til at gå ned i fart, eller trække et rødt kort.

Og så mener jeg stadig at han bør få en afslutning på mål her. I sekvensen lige da den skifter til 24:17, har Zeca endnu ikke sat fysik ind på ham og bolden er tæt nok på fødderne til at han kan afslutte.

Men fejlen begår han før. Han skal holde farten, og han skal tage et træk der gør at han kan holde farten.
Jeg siger jo kun at han er for presset til at afslutte. Det er du såvidt jeg kan se enig i. Der er mange andre spillere med mere fart og mere teknik der ikke var blevet så presset i den situation.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 10:48

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 10:44
Jeg siger jo kun at han er for presset til at afslutte. Det er du såvidt jeg kan se enig i. Der er mange andre spillere med mere fart og mere teknik der ikke var blevet så presset i den situation.
Nej, jeg mener sagtens han kan få afsluttet i det splitsekund inden Zeca sætter sin fysik ind. Det er klart at han bliver presset, med en dårlig berøring og fordi han går ned i fart. Men presset kommer kun fordi han tillader det i situationen. Jeg tror ikke på at han havde scoret uanset hvad, men han skal som minimum få en afslutning på her, og bortset fra presspillet og et dybt løb, hvor han laver en dårlig aflevering skråt tilbage, så var han desværre ikke rigtig med i kampen i går. Men så er det jo godt at andre meldte sig ind :-)

Og det vigtigste er nu engang sejren. Nu må vi se hvordan vi griber Vejle an. Direkte duel mellem Superligaens bedste nyindkøb indtil videre Pedro Ferreira og Saied Ezatollahi.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. okt 2020, 11:06

Når jeg skriver om muligheder for guld, så mener jeg ikke at vi bliver mestre på baggrund af kampen i går. Jeg mener bare, at vi for første gang i jeg ved ikke hvor mange år har en trup der bør være med helt fremme. En 5./6. plads med det her materiale er ikke nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Fromthecradle » 19. okt 2020, 11:15

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:42
Fromthecradle skrev:
19. okt 2020, 10:16
Men hvis Kusk ses som alternativet, bør hans jordtriller af en afslutning - upresset - vel også fremhæves.
Man kunne også bare nøjes med at fremhæve hans 5 oplæg til 100 % chancer i denne sæson, men ja. Der sker mere, når han er på banen.
Børsting var ikke med i kampen i går, udover i presset.

Antal afleveringer i går (iflg. Superliga.dk):

Lucas: 35
Fossum: 28
Van Weert: 12
Kusk: 8
Børsting: 7
Prica: 6
Klitten: 6

Det siger alt om, hvor lidt han var involveret, når han næsten bliver indhentet af 2 spillere der får 6-8 minutter på banen.
Syntes du det var en god afslutning af Kusk?
You pay for this?

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Elvis lever » 19. okt 2020, 11:20

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:42
Fromthecradle skrev:
19. okt 2020, 10:16
Men hvis Kusk ses som alternativet, bør hans jordtriller af en afslutning - upresset - vel også fremhæves.
Man kunne også bare nøjes med at fremhæve hans 5 oplæg til 100 % chancer i denne sæson, men ja. Der sker mere, når han er på banen.
Børsting var ikke med i kampen i går, udover i presset.

Antal afleveringer i går (iflg. Superliga.dk):

Lucas: 35
Fossum: 28
Van Weert: 12
Kusk: 8
Børsting: 7
Prica: 6
Klitten: 6

Det siger alt om, hvor lidt han var involveret, når han næsten bliver indhentet af 2 spillere der får 6-8 minutter på banen.
Det står mig ikke klart, om du ikke ønsker eller ikke evner at forstå hvad Børstings rolle er helt fremme på et hold, som ønsker at lægge et højt pres, men du kan få et par hint her.

Dueller langs jorden vundet: Børsting 27, Kusk 10
Taklinger : Børsting 9 , Kusk 4
Blokeringer. :Børsting 11, Kusk 5

Fodbold er iøvrigt et holdspil, hvor den enkelte spillers evner ikke nødvendigvis skaber et bedre hold. Michael Laudrup exit på landsholde er et meget godt eksempel på det.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. okt 2020, 11:42

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:33
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 10:17
Overhovedet ikke enig. Han er under pres fra Zeca og kan ikke afslutte ordenligt. Det er måske en konsekvens af manglende færdigheder, såsom fart. Men jeg kan ikek se at det screengrab understøtter at han kan afslutte på mål. Overhovedet ikke.
https://imgur.com/a/foXai9U

https://imgur.com/a/iJT25Fx

Hvis man får en friløber derfra, så skal man score.

Men han går ned i fart, og så viser hans dårlige teknik sig ved en ydersideberøring, der gør at han bliver presset i afslutningen.
En god angriber, eller en spiller der er hurtig med bolden på fødderne tager bolden med ind foran Zeca, så han er tvunget til at gå ned i fart, eller trække et rødt kort.

Og så mener jeg stadig at han bør få en afslutning på mål her. I sekvensen lige da den skifter til 24:17, har Zeca endnu ikke sat fysik ind på ham og bolden er tæt nok på fødderne til at han kan afslutte.

Men fejlen begår han før. Han skal holde farten, og han skal tage et træk der gør at han kan holde farten.
Jeg er helt og aldeles enig. Hvis Børsting kender sine egne begrænsninger så ved han at han ikke scorer på den der. Og det lyser jo nærmest også ud af ham at han ikke tror på den. Men så SKAL han ind foran Zeca og trække et rødt kort. Det ville være det optimale at få ud af den situation man desværre har sat sig selv i ved at spille med Børsting fremme så det er ham der får den chance. Andre havde haft en reel chance for at score.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Kasper » 19. okt 2020, 12:17

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 09:56
Lidt stats på Pedro i superligaen.

Flest tacklinger i superligaen (18).

Andenflest dueller vundet langs jorden (33)

Flest bolderobringer af ikke-forsvarsspillere (12)

Tredjeflest meter løbet (Fossum er naturligvis bedste i suppen).

Han kommer til at koste mange penge. Han begynder snart at bonne ud i mange sydlandske klubbers scouting-systemer.

Andre interessante stats, så er Pallesen den spiller i suppen med tredjeflest løb i høj fart - Børsting er nummer seks.
Tak for at dele stats.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 12:25

Elvis lever skrev:
19. okt 2020, 11:20

Det står mig ikke klart, om du ikke ønsker eller ikke evner at forstå hvad Børstings rolle er helt fremme på et hold, som ønsker at lægge et højt pres, men du kan få et par hint her.

Dueller langs jorden vundet: Børsting 27, Kusk 10
Taklinger : Børsting 9 , Kusk 4
Blokeringer. :Børsting 11, Kusk 5

Fodbold er iøvrigt et holdspil, hvor den enkelte spillers evner ikke nødvendigvis skaber et bedre hold. Michael Laudrup exit på landsholde er et meget godt eksempel på det.
Han har så også spillet over 1 kamp mere. Kusk er ikke med for duelspil, men for at have bolden, bruge bolden, kombinere og finde rum. Og derfra spille chancerne større.

Men det ændrer ikke på at Børsting ikke er farlig. Eller gør sine medspillere farlige.
Og nej, jeg foretrækker spillere der gør hinanden gode, kan kombinere osv.
Den dimension var ikke rigtig i vores spil i går udover ved målet til 0-1, og gjorde i perioder 2. halvleg meget hektisk. En del af forklaringen på det er jo, at hvor Kusk ofte bliver sendt til at søge ned, modtage bolde, kombinere, spille chancer større, så var Børsting ikke med i spillet i går.
Måske var det planen, det må man spørge Friis om.

Men det er åbenlyst ikke nogen god præstation, når indskifterne med 6-7 minutter på banen kan være lige så meget på bolden som en der har spillet 72 min.
Det var jo ikke fordi han var mandsopdækket, han var bare ikke brugbar hverken i angrebsopbygning eller afslutningsspil. Så er det jo spørgsmålet om han har gemt sig, eller medspillerne ikke er trygge ved hans boldbehandling, men det er da påfaldende at han kun er på bolden 1 gang hver 10. minut.
Det er en nøgtern konstatering, som understøttes af tallene fra kampen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Gaarde6 » 19. okt 2020, 12:33

Hanga skrev:
19. okt 2020, 08:29
Gaarde6 skrev:
19. okt 2020, 03:21
BoT skrev:
18. okt 2020, 23:34
Fremragende kamp, der på ny viser, hvorfor det heldigvis er Jakob Friis, der er træner, og ikke de ellers mange, kloge stemmer herinde. Shit mand, prøv lige at læs denne kamptråd igennem og husk det, forud for næste kamptråd.

Fremragende kamp. Den måske bedste udekamp siden 3-2 i Herning. Hiljemark og Ferreira suveræne på den centrale midt, Børsting og Fossum fremrangende som presspillere offensivt. Vi har det måske bedste hold siden 99. Og det siger ikke så lidt.
SÅ ENIG!
Helt sindssygt, så kloge folk er før en kamp.
Det herinde er ikke engang det værste.
På facebook haglede folk Friis ned før kampen.
Efter kampen er der ikke en eneste kommentar fra de selv samme folk.
Der er bestemt folk derude der kommer med fuldstændigt usaglige kommentarer.

Men I laver lidt samme fejl, bare med omvendte fortegn. Efter én kamp med succes er I der med jeres "se hvad vi sagde, jeres kritik var tåbelig", mens dem i den anden grøft har kunnet sige stort set det samme efter andre kampe.

Gaarde 6 du må jo så være klar til at sende Friis på porten til vinter, hvis ikke vi ligger til medaljer... hvis du altså vitterligt er enig i, at vi nu har det bedste hold siden 99? Det plejer ikke just at være tonen fra dig.

Hvis vi zoomer ud en gang, så har vi det seneste halve års tid bevist at vi med det nye system og aggressiv fight fodbold kan gøre kampbillederne mod "de store" til 50/50 kampe. Det er meget positivt for det kæmpede vi jo virkeligt med før. Til gengæld mangler jeg stadig at se os præsterer på højt stabilt niveau i de øvrige opgør, og især vores offensive output skal forbedres væsentligt. I for mange kampe skaber vi alt for få chancer.
Jeg synes jo det er fuldstændig legitimt at være "efter" en træner/spiller, hvis det bare er lidt sagligt.
Men bør man ikke vente med kritikken og føre den i en ordentlig tone til kampen/sæsonen er slut?
Jeg synes det er vanvittigt at skrive, hvor tåbelig en taktik er INDEN kampen reelt er spillet?! Nu viste det sig jo at taktikken faktisk var den helt rigtige.
Mht til om Friis skal sendes på porten. Så er min anke PRÆCIS den samme, som den var under Søndergaard og Wieghorst.
Man er NØD TIL at kigge på materialet. Både internet men også blandt de andre klubber. Ellers får man jo ikke det reelle billede frem.

Personligt mener jeg ikke vi har haft en trup, som har været til meget mere end de placeringer vi har fået (plus minus en lille smule) Heller ikke når man kigger på vores modstandere i ligaen. Friis førte os til en 5 plads og en pokalfinale sidste sæson. kan ikke se andet end det er godkendt, når man så på truppen og de modstandere vi var oppe i mod, hvor jeg mener FCM, FCK, AGF og BIF havde en bedre og bredere trup end os.

Fodbold er følelser og det løber selvfølgelig af med os allesammen (mig selv incl, når jeg skriver at jeg ikke synes MC er god nok til at spille) Men spiller han er jeg selvfølgelig bag ham 200%. Jeg bliver ikke den type, som skriver han er en idiot eller en boldmongol, eller at træneren er blind fordi han tager ham med.

Men man er altså nød til at se tingene i et større perspektiv en den enkelte kamp og taktikken i den ene kamp.
Vi er inde i en virkelig god periode, hvor vi ikke taber ret mange kampe. Vi har en kanon defensiv og skaber et hav af chancer. Det synes jeg tit folk glemmer, når de sviner vores træner til, for at mangle taktiske evner. I går stillede vi op uden angriber og vandt. Mod Lyngby spillede vi med VW og Kusk og skabte et hav af chancer men fik kun 0-0. Taktikken var jo den rigtige i begge kampe. Kun uskarpe angribere og en kanon kamp af lyngbys målmand gjorde, at vi ikke stod med 3 point bagefter. Men var taktikken så forkert ?
Vi har tabet 2 ud af de sidste hvad? 12 kampe? Og holdet er blevet endnu stærkere end sidste sæson. Selvfølgelig skal vi forvente mere af holdet og Friis, end vi skulle i sidste sæson. Og jeg mener bestemt vi skal være et top 4 hold, som det ser ud nu.
Om Friis skal fyres, hvis ikke vi bliver top 4? Det må vi jo tage til den tid (når sæsonen er slut) der er jo et hav at ting, som kan spille ind (bla skader ved os selv og modstanderne) Men så længe Friis, Pallesen, Børsting eller MC tager verdens flotteste trøje over hovedet. Så er det altså mine drenge.

Og lige til sidst. Jeg er ikke den, som popper op og siger: Hvad sagde jeg. Det kan nemlig ramme mig lige i røven, hvis vi taber næste kamp ;-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Hovedet » 19. okt 2020, 12:43

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 07:54
gravballe skrev:
19. okt 2020, 07:45
Point imod fck og folk snakker om guld? Har i glemt alle de lette point AaB smed væk imod Lyngby og sønderjyske? AaB ender ikke I top 3 i år
Siden Lyngby har vi fået tilgang af Lucas, Thelander og Hiljemark. Pedro er desuden kommet i form.

Aner ikke hvor vi ender, men vores trup i topform er bedre end i hvert fald 9 af de andre hold.
Og desuden var vi i begge kampe - og da navnlig den første i Lyngby - så uheldige, at man tror, det er løgn. Vi kunne sagtens have haft yderligere 3-4 point og burde også have haft det, selv uden ovenstående perlerække af spillere.

Vi har det bedste hold siden efteråret 2015. Det er jeg enig i. Hvor langt det bærer, er svært at spå om, da det også inkluderer held på de rigtige tidspunkter, andre holds form osv. Doubleholdet i 2014 var ikke prædestineret til at vinde det mesterskab og var måske sluttet på en 3. plads, hvis andre hold havde kendt deres besøgelsestid og været glemt i dag; atter andre år, f.eks. 2000 og navnlig 2005, hvor vi havde drønstærke hold, der i min verden var bedre end nogle af vores mesterhold, var vi måske blevet mestre, hvis tingene havde flasket sig en smule anderledes i stedet for at ende på 5. pladsen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 19. okt 2020, 12:47

2005 var det med Mikkel Beck
?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 19. okt 2020, 12:51

Gaarde6 skrev:
19. okt 2020, 12:33

Jeg synes jo det er fuldstændig legitimt at være "efter" en træner/spiller, hvis det bare er lidt sagligt.
Men bør man ikke vente med kritikken og føre den i en ordentlig tone til kampen/sæsonen er slut?
Jeg synes det er vanvittigt at skrive, hvor tåbelig en taktik er INDEN kampen reelt er spillet?! Nu viste det sig jo at taktikken faktisk var den helt rigtige.
Mht til om Friis skal sendes på porten. Så er min anke PRÆCIS den samme, som den var under Søndergaard og Wieghorst.
Man er NØD TIL at kigge på materialet. Både internet men også blandt de andre klubber. Ellers får man jo ikke det reelle billede frem.

Personligt mener jeg ikke vi har haft en trup, som har været til meget mere end de placeringer vi har fået (plus minus en lille smule) Heller ikke når man kigger på vores modstandere i ligaen. Friis førte os til en 5 plads og en pokalfinale sidste sæson. kan ikke se andet end det er godkendt, når man så på truppen og de modstandere vi var oppe i mod, hvor jeg mener FCM, FCK, AGF og BIF havde en bedre og bredere trup end os.

Fodbold er følelser og det løber selvfølgelig af med os allesammen (mig selv incl, når jeg skriver at jeg ikke synes MC er god nok til at spille) Men spiller han er jeg selvfølgelig bag ham 200%. Jeg bliver ikke den type, som skriver han er en idiot eller en boldmongol, eller at træneren er blind fordi han tager ham med.

Men man er altså nød til at se tingene i et større perspektiv en den enkelte kamp og taktikken i den ene kamp.
Vi er inde i en virkelig god periode, hvor vi ikke taber ret mange kampe. Vi har en kanon defensiv og skaber et hav af chancer. Det synes jeg tit folk glemmer, når de sviner vores træner til, for at mangle taktiske evner. I går stillede vi op uden angriber og vandt. Mod Lyngby spillede vi med VW og Kusk og skabte et hav af chancer men fik kun 0-0. Taktikken var jo den rigtige i begge kampe. Kun uskarpe angribere og en kanon kamp af lyngbys målmand gjorde, at vi ikke stod med 3 point bagefter. Men var taktikken så forkert ?
Vi har tabet 2 ud af de sidste hvad? 12 kampe? Og holdet er blevet endnu stærkere end sidste sæson. Selvfølgelig skal vi forvente mere af holdet og Friis, end vi skulle i sidste sæson. Og jeg mener bestemt vi skal være et top 4 hold, som det ser ud nu.
Om Friis skal fyres, hvis ikke vi bliver top 4? Det må vi jo tage til den tid (når sæsonen er slut) der er jo et hav at ting, som kan spille ind (bla skader ved os selv og modstanderne) Men så længe Friis, Pallesen, Børsting eller MC tager verdens flotteste trøje over hovedet. Så er det altså mine drenge.

Og lige til sidst. Jeg er ikke den, som popper op og siger: Hvad sagde jeg. Det kan nemlig ramme mig lige i røven, hvis vi taber næste kamp ;-)
Som jeg sagde allerede inden kampen. Det er ikke om vi vinder eller taber der afgør om taktikken er korrekt eller ej. Vi vandt kampen fordi vi scorer på 2 ud af 2 åbne chancer, og i hvert fald den ene får vi kun fordi FCK er skræmmende ringe defensivt. Prøv engang at forestille jer, hvordan debatsiden ville have reageret hvis det var Okore der havde lavet det tilbageløb som Ankersen præsterede ved det første mål.

Vi prioriterer helt klart - og stort set 100% - løbevillighed og presspill over teknik og chanceskabende spil med bolden. Var FCK kommet foran, havde vi ikke haft nogen som helst mulighed for at vende den kamp med den opstilling vi havde på banen.

Vores defensiv bliver også berømmet, men vi giver masser af chancer væk, som et FCK-hold med selvtillid (eller måske bare med Wilcek på banen) havde puttet nogle stykker ind af.

Nu er det sådan at vinderen altid har ret, så den må gå til Friis denne gang, men jeg tror slet ikke på at vi over tid vi får det bedste ud af truppen på denne måde, og vi kommer ikke til at vinde nok kampe til at vi blive et stensikkert tophold.

Det var iøvrigt nøjagtig det samme i de kampe vi havde efter pokalen i sidste sæson. Det ser rigtig godt ud, fordi vi har en sindsygt høj scoringseffektivitet, og modstanderne ikke får scoret på deres chancer. Jeg skal ikke helt kunne afvise at vi ved et eller anden mirakel kan blive ved med at sparke de fleste af vores chancer ind, og undgå at modstanderne scorer på deres, men normalt er det sådan at den slags udjævner sig over tid, så både mål pr chance og mål pr chance imod stille og roligt udligner sig, og nærmer sig mere normale tal.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Brodernumsi » 19. okt 2020, 12:51

Tror de fleste er enige i, at Børsting ikke skal spille angriber, og måske slet ikke skal være i vores start-11.

Synes det er mere interessant, at diskutere hvorfor Friis prioriterer som han gør. Synes det er mærkeligt, at prioritere presspillet så meget, at han vælger Børsting over en mere boldspillene angriber. Ville vi miste så meget, hvis vi feks satte Kusk derop, han har tidligere gjort det godt som spids.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar