Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Maglau » 2. nov 2020, 10:18

henrik skrev:
2. nov 2020, 10:04
Fra min sofa bobler der en optimisme omkring potentialet i den her trup.
Og den er der ikke kun dagen efter en skøn sejr over Brøndby. Den har været der hele sæsonen.

Og jeg kan rigtig godt lide at Fehrer blander kortene, og ikke bare trykkker copy - paste.
Ikke alt var kønt i går. Men der var vilje.
Før jeg bobler helt over af optimisme vil jeg se meget færre halvlege end det vi så i første halvleg i går og hele kampen mod Vejle.
Hvis vi spiller som i ovennævnte kommer vi ikke i nærheden af slutspillet og det er vel vores mål og det der skal være vores optimisme.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af baresi » 2. nov 2020, 10:26

Holdninger søges :-)
Om Prica - jeg synes slet ikke man kan bedømme ham endnu, og da slet ikke efter igår. han var ikke med i noget, fordi bolden simpelthen ikke kom op til ham. Han pressede det han skulle, men der var ikke noget offentivt at sætte et aftryk på.

Nkada: synes ikke han har den fart han tilskrives. Jeg ser det ikke. Virker umoden i sine beslutninger, og fysisk er han vel ikke superliga materiale endnu i 1:1 situationer. Jeg synes ikke han kan være mere en mulig indhopper.

Kusk: Hvis IKKE der er noget personligt mod ham, så SKAL han simpelthen have chancen fra start. han er alt overskyggende faktor til at 2. halvleg bliver bedre offensivt, OG at Lucas rykkes over på ventrekanten hvor han kommer meget mere til sin ret. bedre afleveringer, større overblik og meget farligere selv.

Forsvar: synes ikke vore 3 mands forsvar er en succes, det sejler sgu for meget, og løsningen med granli og palle virker bestemt heller ik.
Desuden så synes jeg at bruges af fossum som en af de 3 forreste hæmmer resten af offensiven, da det netop betyder at KUSK ikke starter inde og at Lucas sættes på højrekanten hvor han ikke top performer. Fossum er en pisse god mellemrums spiller, godt overblik,og med en midtbane af både hiljemark og ikke mindst pedro der kan jeg godt se fossum på en 3 mands midt med okay offensiv frihed :-)
Synes vi skal tilbage til 4-3-3 eller 4-2-3-1
Rinne
Palle - Ross - thelander - Ahlmann
Hilje - pedro - Fossum
Kusk - Van Weert - Lucas

Rinne
palle - Ross - Thelander - Ahlmann
Hilje - Pedro
Kusk - Fossum - Lucas
Van Weert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 10:29

henrik skrev:
2. nov 2020, 10:04
Fra min sofa bobler der en optimisme omkring potentialet i den her trup.
Og den er der ikke kun dagen efter en skøn sejr over Brøndby. Den har været der hele sæsonen.

Og jeg kan rigtig godt lide at Fehrer blander kortene, og ikke bare trykkker copy - paste.
Ikke alt var kønt i går. Men der var vilje.
Til min smag er vi gået lige meget nok i den anden grøft. Jeg giver ikke meget for at blande kortene uden et klart mål og synes ikke der har manglet vilje under Friis.

Det kan være svart at se ordenligt på TV, men selvom der blev snakket om Pallesen som en del af midterforsvaret i 3-4-3 i optakten, har jeg svært ved at se det var det vi spillede. Det lignede mere at vi spillede med 4 mand i bagkæden og Palle var traditionel HB. Han var i hvert fald med afstand den mest offensive midterforsvarer jeg nogensinde har set.

Når man så snakker om at man vil have mere boldspillende typer inde, og stadig bruger både Børsting og Pallesen i samme side.
I første halvleg forsøgte vi meget at føre bolden frem i højre side. Det fik vi meget lidt ud af, og Lucas så samtidig skidt ud. I anden halvleg spillede vi meget mere i venstre (og skiftede så til højre ind imellem længere fremme af banen). Det gjorde både spillet og Lucas meget bedre.

Jeg har svært ved at at forstå man kan lave så meget om, og så alligevel have både Børsting og Pallesen med i startopstillingen. JEg kan godt li' meget af det Børsting kommer med, men jeg har svært ved at se hvem der skal spille en god højrekant isf. Pallesen - vi har simpelthen ingen i truppen. Eneste alternattivet er at spille med tre deciderede midterforsvarer igen, og så satse på Børsting som en rendyrket Wingback. Det sidste tror jeg ikke meget på, så hvis man vil være mere boldspillende må Børsting ud.

Feher skal selvfølgelig også have lidt tid til at få sine ideer på plads, men hvor jeg synes at Friis var lige forsigtig nok, så synes jeg at Feher ser lidt for risikovillig ud. En mellemting ville være fin.

Jeg håber vi igen stiller med 3 midterforsvarere (Gerne Granli i højre og Ross med igen), og så Pallesen op hvor Børsting spillede. UAsnet skade eller ej, så tænker jeg det er tid til at bruge Lucas i venstre igen, Kusk i højre, og så må Fossum hvile sig, uanset om han er skaden kvit (alternativet er bytte med Ferreira eller Hiljemark, og der er vi vel ikke). Om det skal være Van Weert eller Prica på midten må være op til dagsformen. Hvis Fossum SKAL være med, så må Kusk være midterangriber, og så spiller vi igen uden. Det er jeg ikke fan af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Bruno » 2. nov 2020, 10:37

Jeg medgiver at en sejr over Brøndby altid er stærkt rart og ofte giver en form for nærmest blind kærlighed.
Men altså hvis man nu her dagen derpå kigger lidt så var det jo ikke just prangende.

Vi var meget bedre end Brøndby i anden halvleg men første var stadig noget bras som vi har set alt for mange gange. Og hvor truppens kvalitet godt kan give os højere forventninger.
Det var jo heller ikke sådan at vi spillede dem fuldstændig ud af brættet i anden halvleg selvom vi blev meget bedre da Kasper Kusk og Tom van Weert kom ind og Lucas Andersen blev rykket på venstre side. Sejren var fuldt fortjent dog.

Jeg synes stadig der er masser af plads til forbedring og denne trup burde have meget mere magt over modstanderen end vi har set i kampene hidtil i sæsonen.
Det var godt at se Peter Feher lave et taktisk træk i pausen. Det har været savnet. Jeg er dog langt fra overbevist om at han skal være den permanente løsning. Der kunne jeg godt tænke mig én med noget stærkere meritter samt international erfaring som kan geare holdet og klubben yderligere.

depor
2. div
2. div
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23. aug 2020, 15:48
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af depor » 2. nov 2020, 10:43

Sofafan skrev:
2. nov 2020, 09:25
Synes som mange andre desværre ikke at Prica bidrager med særlig meget. Det var mit indtryk at han var ret afgørende i træningskampene med flere gode mål. Husker at han blev anbefalet af flere eksperter som det 'frække' bud på en angriber på diverse drømmehold. Og flere herinde (inden Hiljemarks ankomst og Pedros opblomstring) mente at han var eneste godkendte transfer.

Har svært ved at forstå at det er den samme spiller der er tale om.

Nogle bud på niveaufaldet?
Jeg mener ikke at Prica spillede en dårlig kamp, han havde bare ikke mulighed for at komme med i spillet, men det var Brøndby's fortjeneste. Vi var ikke meget på deres banehalvdel i det meste af den første time. Han skal så afgjort have chance igen og jeg tror stadig på ham.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af 634 » 2. nov 2020, 10:44

I modsætning til Prica lignede Nkada en som var gået tidligt i seng dagen før.
Nkada ser nok mere glæde i at spille fodbold end være 100 meter løber.
Tom og Pedro er i min optik nogle af de bedste value spillere AaB har hentet,
Ståle, Frank og Jozo, med flere har ofte været nævt som nogle af de bedste,
men Tom og Pedro fremhæver sig også.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Maglau » 2. nov 2020, 10:46

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 10:29
henrik skrev:
2. nov 2020, 10:04
Fra min sofa bobler der en optimisme omkring potentialet i den her trup.
Og den er der ikke kun dagen efter en skøn sejr over Brøndby. Den har været der hele sæsonen.

Og jeg kan rigtig godt lide at Fehrer blander kortene, og ikke bare trykkker copy - paste.
Ikke alt var kønt i går. Men der var vilje.
Til min smag er vi gået lige meget nok i den anden grøft. Jeg giver ikke meget for at blande kortene uden et klart mål og synes ikke der har manglet vilje under Friis.

Det kan være svart at se ordenligt på TV, men selvom der blev snakket om Pallesen som en del af midterforsvaret i 3-4-3 i optakten, har jeg svært ved at se det var det vi spillede. Det lignede mere at vi spillede med 4 mand i bagkæden og Palle var traditionel HB. Han var i hvert fald med afstand den mest offensive midterforsvarer jeg nogensinde har set.

Når man så snakker om at man vil have mere boldspillende typer inde, og stadig bruger både Børsting og Pallesen i samme side.
I første halvleg forsøgte vi meget at føre bolden frem i højre side. Det fik vi meget lidt ud af, og Lucas så samtidig skidt ud. I anden halvleg spillede vi meget mere i venstre (og skiftede så til højre ind imellem længere fremme af banen). Det gjorde både spillet og Lucas meget bedre.

Jeg har svært ved at at forstå man kan lave så meget om, og så alligevel have både Børsting og Pallesen med i startopstillingen. JEg kan godt li' meget af det Børsting kommer med, men jeg har svært ved at se hvem der skal spille en god højrekant isf. Pallesen - vi har simpelthen ingen i truppen. Eneste alternattivet er at spille med tre deciderede midterforsvarer igen, og så satse på Børsting som en rendyrket Wingback. Det sidste tror jeg ikke meget på, så hvis man vil være mere boldspillende må Børsting ud.

Feher skal selvfølgelig også have lidt tid til at få sine ideer på plads, men hvor jeg synes at Friis var lige forsigtig nok, så synes jeg at Feher ser lidt for risikovillig ud. En mellemting ville være fin.

Jeg håber vi igen stiller med 3 midterforsvarere (Gerne Granli i højre og Ross med igen), og så Pallesen op hvor Børsting spillede. UAsnet skade eller ej, så tænker jeg det er tid til at bruge Lucas i venstre igen, Kusk i højre, og så må Fossum hvile sig, uanset om han er skaden kvit (alternativet er bytte med Ferreira eller Hiljemark, og der er vi vel ikke). Om det skal være Van Weert eller Prica på midten må være op til dagsformen. Hvis Fossum SKAL være med, så må Kusk være midterangriber, og så spiller vi igen uden. Det er jeg ikke fan af.
Jeg tror heller ikke vi spillede med 3 i forsvaret. Med Pallesen offensive indslag bla ved scoringen lignede han en back.
Der er ingen tvivl om at de 11 stærkeste spillere er en 4-3-3. Med både Fossum van wert og kusk. Vil ikke kloge mig på hvem af de 4 mf skal spille de to pladser.
Men om det er det stærkeste hold er fandme en svær omgang. Jeg tror godt man kan give 4 i bagkæden forsørget igen - vi er trods alt blevet væsentligt forstærket på midtbanen og dermed beskyttelsen af forsvaret siden pokalfinalen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2020, 10:48

Vi blev godt nok meget bedre med bolden efter Kusk og Van Weert kom ind. Feher skal være en modig mand, hvis de fortsat starter ude imod Randers. Som så mange har skrevet herinde, så er vi bare længder bedre offensivt med Kusk og Van Weert end med eksempelvis Fossum og Børsting ved siden af Lucas. Det må snart være klart for enhver omkring trænerteamet, og det bør nærmere være undtagelsen end reglen at de tre ikke starter inde sammen.

Foruden at være dygtigere boldspillere, så har Kusk og Van Weert også bare et godt blik for hinanden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2020, 10:49

baresi skrev:
2. nov 2020, 10:26
Holdninger søges :-)
Om Prica - jeg synes slet ikke man kan bedømme ham endnu, og da slet ikke efter igår. han var ikke med i noget, fordi bolden simpelthen ikke kom op til ham. Han pressede det han skulle, men der var ikke noget offentivt at sætte et aftryk på.

Nkada: synes ikke han har den fart han tilskrives. Jeg ser det ikke. Virker umoden i sine beslutninger, og fysisk er han vel ikke superliga materiale endnu i 1:1 situationer. Jeg synes ikke han kan være mere en mulig indhopper.

Kusk: Hvis IKKE der er noget personligt mod ham, så SKAL han simpelthen have chancen fra start. han er alt overskyggende faktor til at 2. halvleg bliver bedre offensivt, OG at Lucas rykkes over på venstrekanten hvor han kommer meget mere til sin ret. bedre afleveringer, større overblik og meget farligere selv.

Forsvar: synes ikke vore 3 mands forsvar er en succes, det sejler sgu for meget, og løsningen med granli og palle virker bestemt heller ik.
Desuden så synes jeg at bruges af fossum som en af de 3 forreste hæmmer resten af offensiven
Prica lider under det samme som Børsting, nemlig at vi pt. spiller på en måde, hvor angriberen stort set ikke får noget at lege med og hurtig bliver blind passagerer uanset om han hedder van Weert, Børsting, Nkada, Prica eller Kusk.

Nkada. Nu må han ikke måles på den "friløber", hvor han stopper op. Det var ikke den rigtige beslutning og han kom til at se meget ringe ud. Jeg synes, at han i går havde flyttet sig meget.

Kusk: Han har lavet gode indhop, men når interimstræneren heller ikke ser ham som starter, så er det måske fordi, at han simpelthen ikke kan begå sig i ret mange systemer? Nu skal det ikke blive en Kusk-tråd, men med mindre han har knaldet både Friis og Fehers kone, så må der altså være nogle pile som peger på Kusk selv.

Forsvar: Jo, tremandsforsvaret er en succes uanset hvor meget det irriterer mig, så er det bare det rette for os.

Fossum: Jeg ser på ingen måde Fossum i frontlinjen. Men det gjorde jeg heller ikke med Kusk. De har begge i deres første kampe overrasket positiv på den plads, men derfra og så tro de er langtidsholdbare mangler vi at se.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 10:58

baresi skrev:
2. nov 2020, 10:26
Holdninger søges :-)
Om Prica - jeg synes slet ikke man kan bedømme ham endnu, og da slet ikke efter igår. han var ikke med i noget, fordi bolden simpelthen ikke kom op til ham. Han pressede det han skulle, men der var ikke noget offentivt at sætte et aftryk på.
Prica skal bruges på højresiden, og ikke som midterangriber, hvis vi skal have mest muligt ud af ham. Han er ikke superhurtig, det er et problem, men han skal have noget tid og nogle indhop - for at vi kan se hvor god han kan blive for os.
Nkada: synes ikke han har den fart han tilskrives. Jeg ser det ikke. Virker umoden i sine beslutninger, og fysisk er han vel ikke superliga materiale endnu i 1:1 situationer. Jeg synes ikke han kan være mere en mulig indhopper.
Nkada viste i går hvad det er han kan. Han var dirkete, fik afsluttet et par gange. Det var langt mere lovende takter end han har vist i andre kampe. Der er dog lang til at vi skal overveje en kontraktforlængelse endnu.
Kusk: Hvis IKKE der er noget personligt mod ham, så SKAL han simpelthen have chancen fra start. han er alt overskyggende faktor til at 2. halvleg bliver bedre offensivt, OG at Lucas rykkes over på ventrekanten hvor han kommer meget mere til sin ret. bedre afleveringer, større overblik og meget farligere selv.
Enig. Kusk skal spille o gLucas skal spille i venstre. Det må være en no-brainer.
Forsvar: synes ikke vore 3 mands forsvar er en succes, det sejler sgu for meget, og løsningen med granli og palle virker bestemt heller ik.
Desuden så synes jeg at bruges af fossum som en af de 3 forreste hæmmer resten af offensiven, da det netop betyder at KUSK ikke starter inde og at Lucas sættes på højrekanten hvor han ikke top performer. Fossum er en pisse god mellemrums spiller, godt overblik,og med en midtbane af både hiljemark og ikke mindst pedro der kan jeg godt se fossum på en 3 mands midt med okay offensiv frihed :-)
Jeg er i tvivl om vi reelt spillede med et tremandsforsvar i går. Synes mere det lignede 4-3-3 i hvert fald i mange situationer.

Hvis vi skal spille med 3 mand dernede, skal det være midterforsvarere. Vi har indiskutabelt gode erfaringer med det (og nogle enkelte svipsere), men prisen er at vi kommer til at mangle en offensivspiller. Hvis vi sætter Ross eller Okore ind, så skal Pallesen rykkes frem og erstatte Børsting, men så mangler vi stadig at skabe en plads til Kusk.
Synes vi skal tilbage til 4-3-3 eller 4-2-3-1
Rinne
Palle - Ross - thelander - Ahlmann
Hilje - pedro - Fossum
Kusk - Van Weert - Lucas

Rinne
palle - Ross - Thelander - Ahlmann
Hilje - Pedro
Kusk - Fossum - Lucas
Van Weert
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Brodernumsi » 2. nov 2020, 12:15

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Maglau skrev:
Hajen skrev:
1. nov 2020, 23:55
depor skrev:
1. nov 2020, 23:39
FlæskeFrank skrev:
1. nov 2020, 23:31
Var sådan set positiv overfor Nkada's indhop.

Synes endelig at han viste noget af talentet, som man har hentet ham til klubben for.

Det var vel det bedste indhop til dato. Men lidt øv, at han nu har været med i fem kampe og stadig ikke leveret en helstøbt indsats endnu. Men jeg er positiv.
Ja helt klart det bedste vi har set fra ham endnu. Han laver også mål på reserveholdet, så måske er han langsom på vej til at blive den stjerne, som vi alle havde håbet på da han kom.
Undskyld jeg lige bryder denne "fan-klub", men der er forhåbentlig da ingen der ser en fremtid for Nkada i AaB......, synes ikke engang jeg kan følge ovennævnte i, at han lavede noget som helst godt i dag - han er angriber, og virker fuldstændig handlingslammet, når han eks kommer 1-1 - videre/tilbage med ham ASAP
Han bliver næppe nogen stjerne men lige nu byder han ind med meget mere end Prica. Måske Prica er er større talent udviklingsmæssigt men han er total blind passager i kampene. Jeg husker faktisk ikke han havde en eneste vellykket aktion.
Det er muligt at Prica skal have tid og udvikles - men det skal ikke være på bekostning af kusk eller van wert når hans bidrag er tæt på 0. Så må det være fra bænken eller på reserveholdet.
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 12:45

Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Brodernumsi » 2. nov 2020, 13:05

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 12:45
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Ja, grundlaget skal være stort nok, men det kan også blive mudret, når en kikset afslutning pludselig kommer til at tælle som en assist. Hvis ret skal være ret, burde det jo være Pallesen der fik den assist.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 13:22

Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 13:05
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 12:45
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Ja, grundlaget skal være stort nok, men det kan også blive mudret, når en kikset afslutning pludselig kommer til at tælle som en assist. Hvis ret skal være ret, burde det jo være Pallesen der fik den assist.
Statistisk set er det langt mere præcist at benytte objektive kritierier hver gang, fremfor at skulle vurdere. (Her: Næstsidste fod på bolden). Har man data nok, så vil det i sidste ende give et fornuftigt billede af en spillers evne til at lave assist.

Det giver så også et hint til hvor meget data man skal bruge før det bliver præcist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Maglau » 2. nov 2020, 13:26

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:22
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 13:05
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 12:45
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Ja, grundlaget skal være stort nok, men det kan også blive mudret, når en kikset afslutning pludselig kommer til at tælle som en assist. Hvis ret skal være ret, burde det jo være Pallesen der fik den assist.
Statistisk set er det langt mere præcist at benytte objektive kritierier hver gang, fremfor at skulle vurdere. (Her: Næstsidste fod på bolden). Har man data nok, så vil det i sidste ende give et fornuftigt billede af en spillers evne til at lave assist.

Det giver så også et hint til hvor meget data man skal bruge før det bliver præcist.
Men for at statistikken skal give retvisende billede skal man have XG med og den falder negativt på Prica i går.
Man kan godt have en fantastisk assistmager som ser skidt ud i statistikerne hvis der kun tælles mål og han spiller på et hold med bovlamme angribere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 15:12

Maglau skrev:
2. nov 2020, 13:26
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:22
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 13:05
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 12:45
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 09:40
Statistisk fik han da en assist.
Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Ja, grundlaget skal være stort nok, men det kan også blive mudret, når en kikset afslutning pludselig kommer til at tælle som en assist. Hvis ret skal være ret, burde det jo være Pallesen der fik den assist.
Statistisk set er det langt mere præcist at benytte objektive kritierier hver gang, fremfor at skulle vurdere. (Her: Næstsidste fod på bolden). Har man data nok, så vil det i sidste ende give et fornuftigt billede af en spillers evne til at lave assist.

Det giver så også et hint til hvor meget data man skal bruge før det bliver præcist.
Men for at statistikken skal give retvisende billede skal man have XG med og den falder negativt på Prica i går.
Man kan godt have en fantastisk assistmager som ser skidt ud i statistikerne hvis der kun tælles mål og han spiller på et hold med bovlamme angribere.
Der ramte du lige ind i min kæphest, og fortjener et dummeslag. xG-kan slet ikke bruges til noget, hvis man kigger på mindre end en hel sæson. Selv talnørderne i Mediano siger det hver gang de så alligevel bruger dem til noget på en enkelt kamp.

Det ser iøvrigt ud til at XG ikke giver assisten til Prica, men derimod giver ham en brændt chance. (Edit: Vrøvl - den giver bare kun 0,17, Pallesen har en anden der giver 0,4)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 2. nov 2020, 15:28

Kusk topper endnu engang xA.
Og topper også flest chancer skabt i kampen.

Nu er det på tide trænerne også fatter at han skal spille.

P.S. Læg mærke til at Hiljemark ved begge mål slår de pasninger der åbner spillet. På trods af en lidt bleg kamp, så er det altså nøgleaktioner.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Fromthecradle » 2. nov 2020, 15:51

Læg også mærke til alle de løb Børsting tager og derigennem skaber chancer. Ved 2-1 målet var han 30 meter foran Kusk - og er forudsætningen for at Kusk kan komme til det målgivende indlæg.
Det er vel nærmest en symbiose mellem Kusk, Børsting og deres respektive styrker vi oplevede her.
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2020, 16:06

Fromthecradle skrev:
2. nov 2020, 15:51
Læg også mærke til alle de løb Børsting tager og derigennem skaber chancer. Ved 2-1 målet var han 30 meter foran Kusk - og er forudsætningen for at Kusk kan komme til det målgivende indlæg.
Det er vel nærmest en symbiose mellem Kusk, Børsting og deres respektive styrker vi oplevede her.
Kan du underbygge det yderligere?
Carl Lewis tog også et ret vildt løb i 1987, som man måske kan sige, på en eller anden måde har en intergalaktisk indflydelse på, at Kusk lavede en assist i går.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Brodernumsi » 2. nov 2020, 16:23

R Rosenberg skrev:
2. nov 2020, 16:06
Fromthecradle skrev:
2. nov 2020, 15:51
Læg også mærke til alle de løb Børsting tager og derigennem skaber chancer. Ved 2-1 målet var han 30 meter foran Kusk - og er forudsætningen for at Kusk kan komme til det målgivende indlæg.
Det er vel nærmest en symbiose mellem Kusk, Børsting og deres respektive styrker vi oplevede her.
Kan du underbygge det yderligere?
Carl Lewis tog også et ret vildt løb i 1987, som man måske kan sige, på en eller anden måde har en intergalaktisk indflydelse på, at Kusk lavede en assist i går.
Børstings dybdeløb gjorde, at Hijlemark kunne lave den lækre diagonal til Børsting, som så kunne sætte Kusk op til hans fine indlæg.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar