Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Hybris » 2. nov 2020, 16:51

R Rosenberg skrev:
2. nov 2020, 16:06
Fromthecradle skrev:
2. nov 2020, 15:51
Læg også mærke til alle de løb Børsting tager og derigennem skaber chancer. Ved 2-1 målet var han 30 meter foran Kusk - og er forudsætningen for at Kusk kan komme til det målgivende indlæg.
Det er vel nærmest en symbiose mellem Kusk, Børsting og deres respektive styrker vi oplevede her.
Kan du underbygge det yderligere?
Carl Lewis tog også et ret vildt løb i 1987, som man måske kan sige, på en eller anden måde har en intergalaktisk indflydelse på, at Kusk lavede en assist i går.
Fjols.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 2. nov 2020, 16:56

Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 16:23
Børstings dybdeløb gjorde, at Hijlemark kunne lave den lækre diagonal til Børsting, som så kunne sætte Kusk op til hans fine indlæg.

Det er netop kvaliteterne med bolden og ikke mindst evnen til at sætte medspillere op til store chancer, der er den helt åbenlyse forskel på de to spillere. Og gode oplæg resulterer ofte i mål - og sejre.
Men ja, det var da én af få gode aktioner fra Børsting, der dog ikke smed bolden halvt så meget væk som i de to foregående kampe.
Man skal da også være stæreblind for ikke at se at Lucas blev langt bedre, da Børsting blev smidt væk fra fronttrioen - og at vores offensive spil blev bedre.
Det pynter gevaldigt med spillere der har øje for hinanden, og har det tekniske niveau til at holde tempo i spillet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2020, 17:29

Hybris skrev:
2. nov 2020, 16:51
R Rosenberg skrev:
2. nov 2020, 16:06
Fromthecradle skrev:
2. nov 2020, 15:51
Læg også mærke til alle de løb Børsting tager og derigennem skaber chancer. Ved 2-1 målet var han 30 meter foran Kusk - og er forudsætningen for at Kusk kan komme til det målgivende indlæg.
Det er vel nærmest en symbiose mellem Kusk, Børsting og deres respektive styrker vi oplevede her.
Kan du underbygge det yderligere?
Carl Lewis tog også et ret vildt løb i 1987, som man måske kan sige, på en eller anden måde har en intergalaktisk indflydelse på, at Kusk lavede en assist i går.
Fjols.
:kiss:
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2020, 19:55

Jeg så desværre ikke kampen da jeg var til LAN-party i kælderen med resten af debatsidens klub 5k. Men jeg kan se der skete noget interessant omkring det tidspunkt hvor Lucas gik ud og Nkada kom ind mht. til chancebalancen, som tippede totalt over i vores favør.
Om det er fordi Nkada tog nogle gode løb, fordi Lucas var en hæmsko, eller fordi Feher havde andre taktiske tricks oppe i ærmet aner jeg naturligvis ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2020, 20:42

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 15:12
Maglau skrev:
2. nov 2020, 13:26
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:22
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 13:05
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 12:45
Brodernumsi skrev:
2. nov 2020, 12:15


Ja, statistik er et fantastisk værktøj. ;)
Det er jo den helt klassiske diskussion. Statistik giver fin mening, når datagrundlaget er stort nok, det ses i en helhed og man måler på de parametre der giver mening. Ellers er det ubrugeligt.

Så er diskussionen blot hvornår de betingelser er opfyldt. Vi kan godt blive enige om at vi ikke er nærheden af at have nok data til at måle Pricas præstation statistisk.
Ja, grundlaget skal være stort nok, men det kan også blive mudret, når en kikset afslutning pludselig kommer til at tælle som en assist. Hvis ret skal være ret, burde det jo være Pallesen der fik den assist.
Statistisk set er det langt mere præcist at benytte objektive kritierier hver gang, fremfor at skulle vurdere. (Her: Næstsidste fod på bolden). Har man data nok, så vil det i sidste ende give et fornuftigt billede af en spillers evne til at lave assist.

Det giver så også et hint til hvor meget data man skal bruge før det bliver præcist.
Men for at statistikken skal give retvisende billede skal man have XG med og den falder negativt på Prica i går.
Man kan godt have en fantastisk assistmager som ser skidt ud i statistikerne hvis der kun tælles mål og han spiller på et hold med bovlamme angribere.
Der ramte du lige ind i min kæphest, og fortjener et dummeslag. xG-kan slet ikke bruges til noget, hvis man kigger på mindre end en hel sæson. Selv talnørderne i Mediano siger det hver gang de så alligevel bruger dem til noget på en enkelt kamp.

Det ser iøvrigt ud til at XG ikke giver assisten til Prica, men derimod giver ham en brændt chance. (Edit: Vrøvl - den giver bare kun 0,17, Pallesen har en anden der giver 0,4)
Som stor fan af xG og xA- baserede analyser gør det ondt indeni at læse at andre er sure på det. Mht. dit indlæg specifikt, så kan jeg ikke forstå hvorfor du mener man skal bruge en helt sæson for at sige noget interessant på baggrund af e.g. xG. Det er muligt man skal bruge det for at sige noget om "table of justice", men xG er mig bekendt interessant selv ved den enkelte afslutning (hvis man lige husker modellens begrænsninger).

Så... der er bestemt mange usikkerheder forbundet med xG, men mig bekendt er "prøve størrelsen" ikke en af dem hvis man bare vil vide noget om hvor stor en chance er, eller om det ene eller det andet hold skabte de største chancer i en kamp.

Der er dog mange ting man kan klandre xG for. Og pålideligheden af xG-vurderingen hænger uløseligt sammen med modellens kompleksitet. De mest simple tager e.g. slet og ret udgangspunkt i hvor afslutningen falder og ikke andet og det er der mange åbentlyse problemer ved. De mere komplicerede medtager dog også forsvarsspillernes nogenlunde position; om der bliver afsluttet med det gode eller dårlige ben; om afslutningen kommer fra at hårdt indlæg, eller den kommer efter en bold i dybten. Så det hjælper lidt på det. Siden tap-in's model indeholder xA tænker jeg den tager lidt mere med, e.g. min. hvor afleveringen kommer fra. Men selv de bedste modeller er ikke perfekte og såvidt jeg har læst (ret mig endelig), så bliver der aldrig taget udgangspunkt i om afslutteren er en god eller dårlig afslutter, eller målmandens evner. Så en afslutning fra Lucas vil e.g. give samme xG som en afslutning fra Pallesen - fra samme position, uanset om det er Karsten fra serie 3 eller Neuer der står på mål. Jeg har heller ikke hørt om modeller der tager udgangspunkt i om forsvaret er i balance eller ej. Men man kunne jo snildt forestille sig at en afslutning som enden på et kontrastød burde give større målchance end en afslutning fra samme position mod et ustresset forsvar. Så alle de ting er værd at have med og det er på disse punkter at seernes mavefornemmelser kan være mere pålidelige end en grovkornet computermodel.

Men, de ovenstående fejl bliver så vidt jeg kan se ikke nødvendigvis værre eller bedre af at man har datagrundlaget for en hel sæson. Men xG og xA kan kvalificere debatten en smule, og - vil jeg påstå - xG og xA er oftest en bedre indikation af holdets (og til tider spillernes) præstationer, end debatsidens mavefornemmesler.

Sorry, det blev langt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Jakobsen » 2. nov 2020, 21:01

Buzz Killington skrev:
2. nov 2020, 19:55
Jeg så desværre ikke kampen da jeg var til LAN-party i kælderen med resten af debatsidens klub 5k. Men jeg kan se der skete noget interessant omkring det tidspunkt hvor Lucas gik ud og Nkada kom ind mht. til chancebalancen, som tippede totalt over i vores favør.
Om det er fordi Nkada tog nogle gode løb, fordi Lucas var en hæmsko, eller fordi Feher havde andre taktiske tricks oppe i ærmet aner jeg naturligvis ikke.
Det er interessant. Jeg synes på den ene side, at jeg i går så en Lucas der begynder at ligne sig selv lidt mere med driblinger og fart. Omvendt synes jeg, at Lucas især efter pokalfinalen har villet alt for meget selv og undlader at spille de andre. Omvendt har der måske ikke altid være så mange spilbare folk så det er ikke kun Lucas der står for skud her. At Nkada kommer ind og skaber noget ubalance med hans fart giver god mening mod Brøndbys preshold. På den led tror jeg måske mere, at det er en Nkada type der gør forskellen end, at vi piller Lucas ud.

Jeg synes dog i det hele taget vi mangler at finde ud af hvordan vi bruger Lucas bedst. Vi har tre gode fødte centrale midtbanespillere i Pedro, Fossum og Hiljemark som vi gerne vil have plas til alle tre. Derfor er det svært at give Lucas en 10'er eller 8'er selvom det i nogle kampe ville ligge godt til ham. Så der frontkæden i 3-4-3, hvor han typisk har lagt som en af kanterne. Jeg vil gerne have flere folk foran Lucas så der er nogen han kan spille med og det taler for at vi integrerer ham på midtbanen, hvilket så vil betyde bænken eller kanten for Fossum. Alternativt skal han love at være 10'er i en klassisk 3-5-2.

Et bud på hvordan vi kunne bruge Lucas bedste kunne være at gå over til en 4-4-2 diamant. I den ser jeg, at vi kan få plads til alle vores bedste spillere i en formation ala.

Rinne

Palle/Børsting, Thelander, Ross, Ahlmann

Pedro

Fossum, Hiljemark

Lucas

van Weert/Prica, Kusk/Nkada

Det giver os to angribere som Lucas kan lege med og de får lov til at være angribere fremfor at være kanter. Samitidig har vi tre på midten i et maskinrum som gør vi konstant kan tilbagerobre bolden. Eneste svage punkt er højre backen, hvor jeg hverken synes Palle eller Børsting er helt gode nok til det her i længden, men den svaghed har vi uanset formationen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Dennis Nielsen » 2. nov 2020, 21:12

Jakobsen skrev:
2. nov 2020, 21:01
Buzz Killington skrev:
2. nov 2020, 19:55
Jeg så desværre ikke kampen da jeg var til LAN-party i kælderen med resten af debatsidens klub 5k. Men jeg kan se der skete noget interessant omkring det tidspunkt hvor Lucas gik ud og Nkada kom ind mht. til chancebalancen, som tippede totalt over i vores favør.
Om det er fordi Nkada tog nogle gode løb, fordi Lucas var en hæmsko, eller fordi Feher havde andre taktiske tricks oppe i ærmet aner jeg naturligvis ikke.
Det er interessant. Jeg synes på den ene side, at jeg i går så en Lucas der begynder at ligne sig selv lidt mere med driblinger og fart. Omvendt synes jeg, at Lucas især efter pokalfinalen har villet alt for meget selv og undlader at spille de andre. Omvendt har der måske ikke altid være så mange spilbare folk så det er ikke kun Lucas der står for skud her. At Nkada kommer ind og skaber noget ubalance med hans fart giver god mening mod Brøndbys preshold. På den led tror jeg måske mere, at det er en Nkada type der gør forskellen end, at vi piller Lucas ud.

Jeg synes dog i det hele taget vi mangler at finde ud af hvordan vi bruger Lucas bedst. Vi har tre gode fødte centrale midtbanespillere i Pedro, Fossum og Hiljemark som vi gerne vil have plas til alle tre. Derfor er det svært at give Lucas en 10'er eller 8'er selvom det i nogle kampe ville ligge godt til ham. Så der frontkæden i 3-4-3, hvor han typisk har lagt som en af kanterne. Jeg vil gerne have flere folk foran Lucas så der er nogen han kan spille med og det taler for at vi integrerer ham på midtbanen, hvilket så vil betyde bænken eller kanten for Fossum. Alternativt skal han love at være 10'er i en klassisk 3-5-2.

Et bud på hvordan vi kunne bruge Lucas bedste kunne være at gå over til en 4-4-2 diamant. I den ser jeg, at vi kan få plads til alle vores bedste spillere i en formation ala.

Rinne

Palle/Børsting, Thelander, Ross, Ahlmann

Pedro

Fossum, Hiljemark

Lucas

van Weert/Prica, Kusk/Nkada

Det giver os to angribere som Lucas kan lege med og de får lov til at være angribere fremfor at være kanter. Samitidig har vi tre på midten i et maskinrum som gør vi konstant kan tilbagerobre bolden. Eneste svage punkt er højre backen, hvor jeg hverken synes Palle eller Børsting er helt gode nok til det her i længden, men den svaghed har vi uanset formationen.
Nu har der kørt en debat om kusk og børsten, som er meget forskellige typer, men jeg har luret lidt på kusk og Lucas, når de har spillet i denne sæson. Lucas kan til tider have en tendens til, som du også påpeger, at ville for meget selv, men en af de forskelle jeg også ser, det er, at en spiller som Kusk er hurtigere i boldomgangen og derfor kreerer flere chancer.

Det kan være perfekt, at hvis tempoet lige skal trækkes lidt ud af kampen, men såfremt vi skal bevar tempo, så kan det være en udfordring, hvis vi skal spille overfaldsfodbold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2020, 22:07

Det kan godt være, at man i klubberne kan udnytte xG og de andre ting, når de træner og tænker kamp.

Men på fanfora er det blot en random statistik, som kan understøtte ens påstand. Som I selv er inde på, er der mange forbehold, som skal vurderes, når man forholder sig til data og den handling, som det skal udløses. Den nuancering er ikke fanfora forundt.

Iøvrigt kan jeg ikke se det interessante i en kamp, som vi vinder 2-1, at xG siger 2,11 mod 1,22.

xA viser vel blot, at Kusk, Lucas og Pallesen er lige vigtige for offensiven.

Det sidste var kun for at pisse nogle af og hvor misvisende eller ligegyldig, jeg synes data er.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af NIN » 3. nov 2020, 00:32

Så fik KEP lige erklæret sin uforbeholdne kærlighed til Kusk og fodboldspillet, her i aften.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Bruno » 3. nov 2020, 08:08

NIN skrev:
3. nov 2020, 00:32
Så fik KEP lige erklæret sin uforbeholdne kærlighed til Kusk og fodboldspillet, her i aften.
Hvad sagde den gode Kenneth Emil da?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Hanga » 3. nov 2020, 08:25

Bruno skrev:
NIN skrev:
3. nov 2020, 00:32
Så fik KEP lige erklæret sin uforbeholdne kærlighed til Kusk og fodboldspillet, her i aften.
Hvad sagde den gode Kenneth Emil da?
Han fremhæver Kusk på ugens hold fordi han er træt af at høre så meget om løbearbejde og presspil, da der også skal være plads på holdet til en spiller der kan afgøre kampene som Kusk. Så må AaB få en højreback der kan dække af de gange Kusk ikke helt får taget det defensive løb han måske burde.

Jeg er helt enig med den gode KEP. Som skrevet mange gange de forgangne måneder, så var Friis gameplan ikke den rigtige, hvis han så sig nødsaget til at bænke reelle offensive og målfarlige spillere til fordel for løbestærke midtbanespillere I angreb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2020, 08:56

Wieghorst, Friis og nu Feher har ikke set Kusk som en naturlig starter. Jeg kan helt klart se at han bringer noget de andre ikke gør, også udover manglende tilbageløb og vattede afslutninger. Men med mindre man skal købe den absurde antagelse om at de tre herrer helt har tabt deres respektive taktiske småkager, så bliver vi jo nødt til at acceptere at det er nogle store udfordringer med at få ham til at passe ind på holdet. Er der nogen der er klogere end jeg der vil komme med et seriøst bud på hvad problemet er?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 3. nov 2020, 09:15

Buzz Killington skrev:
3. nov 2020, 08:56
Er der nogen der er klogere end jeg der vil komme med et seriøst bud på hvad problemet er?
Ja, et simpelt bud er vores udprægede problemer på højre back. Særligt ifht. afstemning af løb og generel måde at spille på.
Det har alle 3 trænere bøvlet med, og samspillet mellem Kusk og Pallesen er milevidt fra Dalsgaard/Kusk.

Noget andet er, at det først er nu vi kvalitetsmæssigt er tilbage på niveau på midtbanen. Der har manglet def. organisation.

Og så er det vist ret håbløst, at konkludere at Feher ikke ser Kusk som naturlig starter. Det kan vi næppe sige før om nogle kampe. Seneste kamp forsøgte han at lukke ned for Brøndbys dygtige offensiv, og gik lidt på kompromis med opstillingen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 3. nov 2020, 09:19

FlæskeFrank skrev:
2. nov 2020, 22:07
Det kan godt være, at man i klubberne kan udnytte xG og de andre ting, når de træner og tænker kamp.

Men på fanfora er det blot en random statistik, som kan understøtte ens påstand. Som I selv er inde på, er der mange forbehold, som skal vurderes, når man forholder sig til data og den handling, som det skal udløses. Den nuancering er ikke fanfora forundt.

Iøvrigt kan jeg ikke se det interessante i en kamp, som vi vinder 2-1, at xG siger 2,11 mod 1,22.

xA viser vel blot, at Kusk, Lucas og Pallesen er lige vigtige for offensiven.

Det sidste var kun for at pisse nogle af og hvor misvisende eller ligegyldig, jeg synes data er.
Dit indlæg er også ret ligegyldigt. xA siger f.eks. noget om kvalitet af oplæg.
Det er lidt komisk, at xA og xG er ligegyldigt, men at dét at vi skal spille med højt pres pludselig bliver en altafgørende årsag til at en spiller starter.

Det er ikke presspillet der skubber bolden ind over stregen, der er vi afhængig af gode offensive præstationer. Og vi har meget få decideret kampafgørende typer.
På de offensive parametre leverer Kusk altså som en af de allerbedste i ligaen, og det tænker jeg der skal være plads til. De kvaliteter vinder fodboldkampe.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 3. nov 2020, 09:31

Alene det faktum at Kusk indtil videre har skabt 16 chancer mod Fossum, Børsting og Lucas Andersens samlede total på 17 skriger jo til himlen.
Med fuld spilletid havde han overgået trioen.

Desuden strider det mod vores tanke om offensiv fodbold, hvis 2 af 3 spillere i frontkæden er rugbrødsspillere, der arbejder mere bagud end tænker fremad. Vi har ikke så meget kreativitet (mål/assists) inde centralt, så vi har i langt højere grad brug for det chanceskabende element i fronttrioen. Det siger næsten sig selv, at hvis hverken Fossum eller Børsting skaber chancer, og Lucas ikke helt er på vant niveau, så har vi svært ved at vinde fodboldkampe. Ingen af de to første har skarpe indlæg, stikninger, afgørende driblinger eller mand-mod-mand udfordringer som en del af deres repertoire. Vi har i hvert fald ikke set skyggen af det denne sæson.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Elvis lever » 3. nov 2020, 09:52

Buzz Killington skrev:
3. nov 2020, 08:56
Wieghorst, Friis og nu Feher har ikke set Kusk som en naturlig starter. Jeg kan helt klart se at han bringer noget de andre ikke gør, også udover manglende tilbageløb og vattede afslutninger. Men med mindre man skal købe den absurde antagelse om at de tre herrer helt har tabt deres respektive taktiske småkager, så bliver vi jo nødt til at acceptere at det er nogle store udfordringer med at få ham til at passe ind på holdet. Er der nogen der er klogere end jeg der vil komme med et seriøst bud på hvad problemet er?
Ståle skal vel ret beset med i den række, selvom det var for FCK.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 3. nov 2020, 10:01

Elvis lever skrev:
3. nov 2020, 09:52
Ståle skal vel ret beset med i den række, selvom det var for FCK.
Han fik masser af kampe under Ståle, afgjorde vel også et par derbys. Men det er vel ingen skam at komme til kort som kant i FCK’s 4-4-2 - det er der mange spillere der gør. Ståle kræver ekstremt hårdt defensivt arbejde og giver meget lidt frihed som kant i en 4-4-2.
Det er der ikke mange moderne kanter der passer ind i. Den sidste spiller der lykkedes var Verbic. Ståle har formået at ødelægge Fischer, Thomsen og andre ved at blotte dem for kreativ frihed.

Men godt du lige tittede frem, som du plejer, når der er mulighed for at vise din antipati mod ham.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Julgranen » 3. nov 2020, 10:07

Buzz Killington skrev:
3. nov 2020, 08:56
Wieghorst, Friis og nu Feher har ikke set Kusk som en naturlig starter.
Jeg har desuden lidt svært med at du omgås sandheden. Fik fuld spilletid i 17/18 da han vendte hjem fra FCK. Startede 32 kampe i 18/19, startede 20 kampe sidste sæson og fik så et formdyk kombineret med at han skulle være far og blev bænket.
Dog ikke værre end at han var meget afgørende for at vi fik en plads i mesterskabsspillet.

Ovenstående udsagn er derfor det man vist kalder bullshit.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2020, 10:21

Julgranen skrev:
3. nov 2020, 09:15
Buzz Killington skrev:
3. nov 2020, 08:56
Er der nogen der er klogere end jeg der vil komme med et seriøst bud på hvad problemet er?
Ja, et simpelt bud er vores udprægede problemer på højre back. Særligt ifht. afstemning af løb og generel måde at spille på.
Det har alle 3 trænere bøvlet med, og samspillet mellem Kusk og Pallesen er milevidt fra Dalsgaard/Kusk.

Noget andet er, at det først er nu vi kvalitetsmæssigt er tilbage på niveau på midtbanen. Der har manglet def. organisation.

Og så er det vist ret håbløst, at konkludere at Feher ikke ser Kusk som naturlig starter. Det kan vi næppe sige før om nogle kampe. Seneste kamp forsøgte han at lukke ned for Brøndbys dygtige offensiv, og gik lidt på kompromis med opstillingen.
Ja ja, håbløst ligefrem bop bop. Det er da lidt overilet på et smalt grundlag, indrømmet. Men, Feher var jo tydeligvis ikke bange for at ryste posen, og nogle - inklusiv dig - mener så vidt jeg kan fornemme, at han bør være noget lignende i top 3 på holdkortet. Og her kunne det jo tyde på at Feher er uenig. Han er i udkanten af startopstillingen, afhængigt af modstander. Det var bare det jeg efterspurgte en forklaring på. Hvis Feher bruger Kusk konstant i de næste mange kampe uafhængigt af modstander, så tog jeg jo fejl.

Mht. til backen, så kan det godt være forklaringen. Men vi har dog set Palle sammen med Børsting og Lucas, hvor sidstenævnte jo minder en del om Kusk. Spørgsmålet er som om det er Kusk der simpelthen er for sløv i det defensive, eller om det er Palle der ikke har blik for ordenligt forsvars/garderings-arbejde. Jeg hælder nok mest til at det er Kusk der kræver meget af en back. Så det ville jo være fint at løse det problem næste transfervindue.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 01.11.2020

Indlæg af Bruno » 3. nov 2020, 12:05

Buzz Killington skrev:
3. nov 2020, 08:56
Wieghorst, Friis og nu Feher har ikke set Kusk som en naturlig starter. Jeg kan helt klart se at han bringer noget de andre ikke gør, også udover manglende tilbageløb og vattede afslutninger. Men med mindre man skal købe den absurde antagelse om at de tre herrer helt har tabt deres respektive taktiske småkager, så bliver vi jo nødt til at acceptere at det er nogle store udfordringer med at få ham til at passe ind på holdet. Er der nogen der er klogere end jeg der vil komme med et seriøst bud på hvad problemet er?
Jeg tænker at det er et udtryk for dansk fodboldmentalitet. Alle skal kunne forsvare og tonse. Det er faktisk vigtigere end at skabe chancer.
Det har dræbt megen talent rundt omkring i kongeriget de senere år. Det er også en hel del af forklaringen på at Danmark aldrig har fostret en Zlatan Ibrahimovic.
Andre steder i Europa lever man fint med kampafgørende spillere der ikke smider sig rundt i glidende tacklinger men til gengæld skaber de chancer og mål.
Det har I mange år været en svært bedrøvelig del af dansk fodbold og DBU-mentaliteten som de to førstnævnte trænere er udprægede eksponenter for.
Og ja en del af løsningen kunne være en kompetent højre back.

Besvar