Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Kristian » 28. nov 2020, 19:43

Julgranen skrev:
28. nov 2020, 18:45
Kristian skrev:
28. nov 2020, 18:36
De to andre er helt helt fra snøvsen..Fossum har bidraget med mål og været afgørende..

Mangler vi at se fra Kusk og Lucas meget snart..

Og det ved du godt.
Sikke noget vrøvl, de har skabt masser af chancer for de andre spillere. Hvordan ser det ud for Fossum?
Det er bl.a. dét han er købt til.
Han har været uhyggeligt skuffende længe. Det er da rigtigt at han har scoret 4 mål, men derudover er han blind passager.
I dag har han rollen som kreativ på midtbanen, men storskuffer.

Kusk har skabt flest åbne chancer af alle, og Lucas er lige efter. At de andre ikke kan score på dem (f.eks Fossum) er jo et generelt problem.
Nu skrev jeg ordet afgørende...

Vi kan sagtens snakke om at de skaber chancer og de andre ikke score.

Men når man ser på bundlinjen har de skuffet og der skal både flere mål og assist på.

Mangler simpelhen og se at Lucas og Kusk afgøre nogle kampe for os snart. De andre magter jo ikke at score på chancerne.
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 20:04

Kristian skrev:
28. nov 2020, 19:43
Mangler simpelhen og se at Lucas og Kusk afgøre nogle kampe for os snart. De andre magter jo ikke at score på chancerne.
Kusk er mest chanceskabende igen i dag. Står noteret for 3 skabte chancer.
Det samme som Fossums total for hele sæsonen...
Han skal måske score på sin chance, men ellers synes jeg han gør det fint. Ligesom de andre to.
Hvad angår mål og assists - helt enig. Det skal oppes. Vi skal score på en højere %-del af vores chancer.

Og så havde jeg ret med Fossum. Sølle 63 % af hans afleveringer ramte en medspiller, det er eddermaneme ringe. Særligt når han ikke sætter bolden særligt meget på spil.

Højholt ligger på 77 %.
Flot, flot indsats.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 28. nov 2020, 20:15

Forstår simpelthen ikke den store kritik af fossum. Syntes den er malplaceret .. ja han er ikke typen der laver fantastiske frispilninger til de andre osv. men han har da en mega vigtig og god rolle

1) han passer hans defensive opgaver. Tager alle returløb og markeringer. Også når kusk og lukas slår op i banen er fossum klar til at redde trådene ud

2) han tager ekstremt mange dybdeløb og er altid i feltet. Han allerede resulteret i 4 mål. Vores store dobbeltchance idag til børsting/fossum kommer også pga at fossum bryder bolden

Indtil videre i denne sæson er han vel udover pedro vores mest betydende spiller ifht at skaffe os point på kontoen

Jeg er da vild med kusk og lukas når tingene kører. Man kan altid komme med forklaringer om at de andre brænder for meget etc etc. Men de ligger som 2 angribere / offensive kanter i en 3-5-2. Så er 0 mål og 1? Assist tilsammen i denne sæson simpelthen uacceptabelt. Når man så inkluderer at de intet bidrager med defensivt er det bare ikke godt nok

Fossum er købt som en læbestærk boks-boks spiller. En som passer sine defensive opgaver men samtidig altid tager dybdeløb og er farlig i feltet. Jeg syntes han opfylder begge roller perfekt. Han hjæper holdet godt defensivt og kommer i feltet og laver mål. Har aldrig set at hun skulle være en dybdeliggende playmaker der laver sylespidse afleveringer etc.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 28. nov 2020, 20:18

Julgranen skrev:
28. nov 2020, 18:50
Og så er det altså heller ikke værre. Havde Frede og Tom scoret på deres friløbere denne sæson lå vi nummer 1. Lad os ds glæde over at vi har fået os et hold der skaber chancer for hinanden HVER kamp. Det har bestemt ikke været en selvfølge de seneste 5 sæsoner.
Eller Kusk... Sorry, men han har altså også været storslem foran kassen. Den eneste der har været skarp har været Fossum, og selvom du har ret i meget af din kritik om ham, så kan vi så heller ikke komme uden om, at han har været afgørende i forhold til de point vi har skrabet sammen.

Men ja det går sku egentlig okay, og kunne vi nu for fanden bare snart genfinde effektiviteten, så ser et lovende ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af doukas » 28. nov 2020, 20:20

Første gang i 18 år, at AaB på udebane holder FCM fra at score og første gang nogensinde, at AaB holder FCM fra at score i Herning.

Aldeles fremragende præsentation af forsvaret og den defensive organisation og det er endda uden to normale startere på midtbanen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Stegosaurus » 28. nov 2020, 20:29

doukas skrev:
28. nov 2020, 20:20
Første gang i 18 år, at AaB på udebane holder FCM fra at score og første gang nogensinde, at AaB holder FCM fra at score i Herning.

Aldeles fremragende præsentation af forsvaret og den defensive organisation og det er endda uden to normale startere på midtbanen.
Enig. Mange roser Højholt, og han var da heller ikke dårlig, men har nu mine tvivl om hvordan han vil løse opgaverne i kampe hvor vi står mere spredt på banen.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 28. nov 2020, 20:47

Stegosaurus skrev:
28. nov 2020, 20:29
doukas skrev:
28. nov 2020, 20:20
Første gang i 18 år, at AaB på udebane holder FCM fra at score og første gang nogensinde, at AaB holder FCM fra at score i Herning.

Aldeles fremragende præsentation af forsvaret og den defensive organisation og det er endda uden to normale startere på midtbanen.
Enig. Mange roser Højholt, og han var da heller ikke dårlig, men har nu mine tvivl om hvordan han vil løse opgaverne i kampe hvor vi står mere spredt på banen.
Som 4 valg bag pedro, hilje og fossum er han da en super fin backup
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 21:04

andreasaab89 skrev:
28. nov 2020, 20:15

Jeg er da vild med kusk og lukas når tingene kører. Man kan altid komme med forklaringer om at de andre brænder for meget etc etc. Men de ligger som 2 angribere / offensive kanter i en 3-5-2. Så er 0 mål og 1? Assist tilsammen i denne sæson simpelthen uacceptabelt. Når man så inkluderer at de intet bidrager med defensivt er det bare ikke godt nok

Fossum er købt som en læbestærk boks-boks spiller. En som passer sine defensive opgaver men samtidig altid tager dybdeløb og er farlig i feltet. Jeg syntes han opfylder begge roller perfekt. Han hjæper holdet godt defensivt og kommer i feltet og laver mål. Har aldrig set at hun skulle være en dybdeliggende playmaker der laver sylespidse afleveringer etc.
Men det er noget sludder. Igen i dag fremhæver modstanderens træner, at de er ekstremt opmærksomme på Kusk og Lucas pba. deres evner i omstillingerne.
Mit bud er at FCM ville dominere mere, hvis vi havde mindre dygtige spillere i front.
Vi er for nemme at isolere med kun én kreativ kraft. Med Kusk og Lucas har vi to, og ellers kommer det fra backs.
Der kommer ikke meget fra de andre. Og det er meget fint at påstå at de skal bænkes, men så skal I være klar på at vi skaber endnu mindre. At modstanderne frygter os mindre. At de andre spillere får mindre plads at spille på.
Og det kommer IKKE fra en spiller som Fossum.

Kusk har I øvrigt 2 assists, hvilket er mest sammen med Ahlmann. Og kunne have ligget på 7-8, hvis Tom, Børsting, Prica og i dag Fossum havde udnyttet de oplæg, som andre ville have scoret på.
Det er marginaler.

Lad os satse på at det vender, for vi bliver sgu ved med at skabe dem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 21:07

Hanga skrev:
28. nov 2020, 20:18

Eller Kusk... Sorry, men han har altså også været storslem foran kassen.
Ja da! Han skulle have lavet 3 mål nu! Men det er en generel ting. Fællesnævneren er at modsat de andre hold, så er vi god til spille vores chancer store. Bedre end de andre hold. Det skyldes kvalitet i den sidste aflevering. Nu skal vi have kvalitet i afslutningerne.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af andreasaab89 » 28. nov 2020, 21:10

Julgranen skrev:
28. nov 2020, 21:04
andreasaab89 skrev:
28. nov 2020, 20:15

Jeg er da vild med kusk og lukas når tingene kører. Man kan altid komme med forklaringer om at de andre brænder for meget etc etc. Men de ligger som 2 angribere / offensive kanter i en 3-5-2. Så er 0 mål og 1? Assist tilsammen i denne sæson simpelthen uacceptabelt. Når man så inkluderer at de intet bidrager med defensivt er det bare ikke godt nok

Fossum er købt som en læbestærk boks-boks spiller. En som passer sine defensive opgaver men samtidig altid tager dybdeløb og er farlig i feltet. Jeg syntes han opfylder begge roller perfekt. Han hjæper holdet godt defensivt og kommer i feltet og laver mål. Har aldrig set at hun skulle være en dybdeliggende playmaker der laver sylespidse afleveringer etc.
Men det er noget sludder. Igen i dag fremhæver modstanderens træner, at de er ekstremt opmærksomme på Kusk og Lucas pba. deres evner i omstillingerne.
Mit bud er at FCM ville dominere mere, hvis vi havde mindre dygtige spillere i front.
Vi er for nemme at isolere med kun én kreativ kraft. Med Kusk og Lucas har vi to, og ellers kommer det fra backs.
Der kommer ikke meget fra de andre. Og det er meget fint at påstå at de skal bænkes, men så skal I være klar på at vi skaber endnu mindre. At modstanderne frygter os mindre. At de andre spillere får mindre plads at spille på.
Og det kommer IKKE fra en spiller som Fossum.

Kusk har I øvrigt 2 assists, hvilket er mest sammen med Ahlmann. Og kunne have ligget på 7-8, hvis Tom, Børsting, Prica og i dag Fossum havde udnyttet de oplæg, som andre ville have scoret på.
Det er marginaler.

Lad os satse på at det vender, for vi bliver sgu ved med at skabe dem.
Jeg syntes ikke kusk og lukas skal bænkes :) syntes de skal tage sig sammen. Syntes bare kritittiken af fossum er voldsomt unfair når han scorer alle vores mål og konstant leverer en god arbejdsindsats :)
Men lad os håbe vi får det hele til at gå op i en højere enhed på et tidspunkt. Det er fedt vi nu har mange muligheder og kan ændre tingene
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2020, 21:11

Det er vel også på sin plads at rose Lukas Klitten. Godt indhop og Ahlmann skal holde sig skarp for at holde pladsen.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 21:13

FlæskeFrank skrev:
28. nov 2020, 21:11
Det er vel også på sin plads at rose Lukas Klitten. Godt indhop og Ahlmann skal holde sig skarp for at holde pladsen.
What? Ahlmann har gang i sin bedste sæson i mange år. Den nye formation passer ham perfekt. Han er ikke det mindste truet!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. nov 2020, 21:22

Sidder tilbage med en ambivalent følelse, i og for sig er uafgjort i Herning ok men målt på chancer burde vi ha' vundet. Ærgrer mig over at vi ikke kunne besejre et meget tamt FCM hold som tydeligvis manglede overskud, vi havde alletiders mulighed for at vinde på pløjemarken men det er selvfølgelig svært når vi brænder så store chancer.

Spillemæssigt en ret dårlig kamp med mange fejl fra begge hold, det var ikke ligefrem god reklame for suppen. Vi skabte 3-4 store chancer men jeg sidder tilbage med følelsen af at vi kunne ha' skabt mere hvis boldomgangen var bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 28. nov 2020, 21:24

Julgranen skrev:
28. nov 2020, 21:07
Hanga skrev:
28. nov 2020, 20:18

Eller Kusk... Sorry, men han har altså også været storslem foran kassen.
Ja da! Han skulle have lavet 3 mål nu! Men det er en generel ting. Fællesnævneren er at modsat de andre hold, så er vi god til spille vores chancer store. Bedre end de andre hold. Det skyldes kvalitet i den sidste aflevering. Nu skal vi have kvalitet i afslutningerne.
Ja, men du vælger kun at nævne Børsting og Tom, og hvis vi skal navngive, så må Kusk også på listen over største syndere. All I'm saying.

Men altså, vi ved jo godt at du altid stiller Kusk i det bedst mulige lys :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 21:35

Hanga skrev:
28. nov 2020, 21:24
Ja, men du vælger kun at nævne Børsting og Tom, og hvis vi skal navngive, så må Kusk også på listen over største syndere. All I'm saying.
Jeg talte nu om hans egne oplæg, som han af gode grunde ikke selv kan score på. Sønderjyske-kampen, AGF-kampen, i dag...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Fromthecradle » 28. nov 2020, 21:46

Lucas og Kusk spillede begge en svag kamp. De tager ikke de nødvendige løb, og de reagerer alt for langsomt når bolden tabes. Ingen af dem er på et niveau hvor deres Messi attituder til forsvar er acceptabelt.
You pay for this?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Klaus » 28. nov 2020, 22:16

Vel et rimeligt resultat. Vi kunne have scoret og havde vel de største chancer i åbent spil. Omvendt blev de snydt for et klokkeklart straffespark. Jeg er også bekymret over vores manglende mål....

depor
2. div
2. div
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23. aug 2020, 15:48
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af depor » 28. nov 2020, 22:18

Fromthecradle skrev:
28. nov 2020, 21:46
Lucas og Kusk spillede begge en svag kamp. De tager ikke de nødvendige løb, og de reagerer alt for langsomt når bolden tabes. Ingen af dem er på et niveau hvor deres Messi attituder til forsvar er acceptabelt.
Præcis - vi ser den hver gang fra Kusk, men at Lucas skal få samme stjernenykker bare fordi han nu har fået lidt minutter på landsholdet. Det er ikke godt nok og hvis ikke de tager dem sammen må de på bænken. Tom arbejder altid for sagen og det kan jeg lide, så helt uforståeligt, at han ikke kom ind noget før i dag!
jeg fattter bare ikke, at Kusk ikke kan sparke hårderer til end bold - nu har vi set den nogle gange efter hånden, at han skyder på mål og den er ved at gå i stå i græsset på vejen ind til målmanden. Det skal virkelig være ligaens langsomste målmand for ikke at redde de forkølede skud han sende afsted hver gang. Så Kusk og Pallesen skrabede virkelig bunden i dag!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Julgranen » 28. nov 2020, 22:33

depor skrev:
28. nov 2020, 22:18
Det er ikke godt nok og hvis ikke de tager dem sammen må de på bænken. Tom arbejder altid for sagen og det kan jeg lide, så helt uforståeligt, at han ikke kom ind noget før i dag!
Man skal godt nok læse mange dumme ting herinde. De to spillere har skabt næsten halvdelen af alle vores chancer - vi kan ikke undvære dem.
Vi har set gentagne gange, at når vi kun lader den ene spille så bliver han lukket ned og så er vi bovlamme. Så sætter modstanderne to mand på f.eks. Lucas, og vupti - nul kreativitet.

Hvem skal ellers støbe kuglerne?
Har du et godt og gennemargumenteret svar på det, så hører jeg det gerne?

Vi er et hold der ikke laver mål på dødbolde, vi har ingen skudtrusler udefra (vi har ikke lavet et eneste mål udenfor feltet) og vores øvrige offensivspillere har været nøjagtig ligeså uskarpe denne sæson.
Kusk og Lucas har lagt op til flest åbne chancer af alle spillere i ligaen - det er tegn på kvalitet.
Hverken Tom Van Weert, Fossum, Nkada eller en 4. kan levere det samme.
Og så glemmer I i øvrigt at vi spiller som vi gør... den opstilling er lagt an på kreative, dynamiske spillere i front.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Dalbjerg » 28. nov 2020, 22:45

Den eneste grund til at man vover at sidde og være lidt utilfreds med 0-0 i Ikast er jo, at man har smidt en masse point i de andre kampe pga. manglende skarphed.

FCM havde vel den største chance i dag, men vi havde vel så 2., 3., 4., og 5. største chance..

Besvar