Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Pastorius »

FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 15:50
HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 15:39 Nu var det under Allan Gaarde man underskrev en længere
kontrakt med Pallesen. Siden er der kommet en ny sportschef til.
...
komme tilbage til AaB i dette vindue, men der er flere parter der skal bestemme sig. Kan ikke se det store
problem i at man har to ældre og erfaren spillere på
højreback positionen, når den ene er landsholdspiller, og når der er flere talenter på vej på denne position 😊
Nu var det ikke Gaarde, som lavede den kontraktforlængelse. Han var ikke i butikken på det tidspunkt.

Altså jeg ville være stærkt bekymret, hvis en sportschef syntes - i en klub af AaBs størrelse - at det var i orden at have to 30+ årige rendende og kæmpe om en enkelt plads.
Hvis Dalsgaard kommer så er der vel ingen konkurrent til pladsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

9520AaB skrev: 12. jan 2021, 18:11 Er der seriøst nogen herinde, der betvivler om vi skal have en højreback med landsholdserfaring, mange kampe fra en liga der er klasser bedre end den danske, og som ovenikøbet vil tilbage til os, altså bløder rød/hvide striber???
Det er da en no brainer. Hjem med Dalsgaard hurtigst muligt, hvis det er sandt.
Og jeg gider ikke høre at det er træls at vi forlængede med Pallesen. Sådan er gamet. Vi har sgu også MC og Kaketo, som aldrig kommer i nærheden af Pedro.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg betvivler det. 32 år om lidt hvilket sætter spor mht. hurtighed, dyr i løn, intet videresalgspotentiale. Hvis man virkelig tror på scoutingsystemet så er det en no-brainer at hente en spiller med fremtiden foran sig at investere spilminutter i.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

Pastorius skrev: 12. jan 2021, 18:31
HutilihutAaB skrev: 12. jan 2021, 15:39 Nu var det under Allan Gaarde man underskrev en længere
...
komme tilbage til AaB i dette vindue, men der er flere parter der skal bestemme sig. Kan ikke se det store
højreback positionen, når den ene er landsholdspiller, og når der er flere talenter på vej på denne position 😊
Nu var det ikke Gaarde, som lavede den kontraktforlængelse. Han var ikke i butikken på det tidspunkt.

Altså jeg ville være stærkt bekymret, hvis en sportschef syntes - i en klub af AaBs størrelse - at det var i orden at have to 30+ årige rendende og kæmpe om en enkelt plads.
Og derfor giver det heller ingen mening at have Pallesen som backup. Når Inge Andre siger, at der skal ryddes op i truppen, så ville sådan en øvelse(hente Dalsgaard og beholde Pallesen) være håbløs og manglende konsistens mellem hvad han siger og gør..

Og så er det en internetsandhed, at Kasper Kusk kun er dårlig pga. Pallesen. Det klarer Kusk helt alene.
- FlæskeFrank
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af HutilihutAaB »

Buzz Killington skrev: 12. jan 2021, 18:31
9520AaB skrev: 12. jan 2021, 18:11 Er der seriøst nogen herinde, der betvivler om vi skal have en højreback med landsholdserfaring, mange kampe fra en liga der er klasser bedre end den danske, og som ovenikøbet vil tilbage til os, altså bløder rød/hvide striber???
Og jeg gider ikke høre at det er træls at vi forlængede med Pallesen. Sådan er gamet. Vi har sgu også MC og Kaketo, som aldrig kommer i nærheden af Pedro.

Han kan give så meget igen inde på banen, såsom
udenfor, ved at støtte op om de nye talenter der
Kommer op, så nej det er ikke en no brainer

Jeg betvivler det. 32 år om lidt hvilket sætter spor mht. hurtighed, dyr i løn, intet videresalgspotentiale. Hvis man virkelig tror på scoutingsystemet så er det en no-brainer at hente en spiller med fremtiden foran sig at investere spilminutter i.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 19:17
Pastorius skrev: 12. jan 2021, 18:31
...

Og derfor giver det heller ingen mening at have Pallesen som backup. Når Inge Andre siger, at der skal ryddes op i truppen, så ville sådan en øvelse(hente Dalsgaard og beholde Pallesen) være håbløs og manglende konsistens mellem hvad han siger og gør..

Og så er det en internetsandhed, at Kasper Kusk kun er dårlig pga. Pallesen. Det klarer Kusk helt alene.
Om Dalsgaard kommer eller ej før ingen forskel på om det vil være fornuftigt at beholde Pallesen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
HutilihutAaB
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af HutilihutAaB »

Han kan give så meget igen inde på banen, såsom
udenfor, ved at støtte op om de nye talenter der
Kommer op, så nej det er ikke en no brainer

Han kan give så meget på banen, såsom uden for
banen, ved at støtte op og give en masse input til
de unge talenter der kommer op, så nej det er ikke
en no brainer
Prica22
1. div
1. div
Favoritspiller: Robert Kanteeto

Indlæg af Prica22 »

Der betvivles om det er smart at have to højrebacks på 30+....

MC er man ved at få afskippet, mens Kakeeto er en klar reserve og hans løn taler sikkert også til det. Slet ikke samme case.
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Geografisk sted: København

Indlæg af Sauer »

Jeg kan ikke se, vi skulle kunne tiltrække en bedre back end Dalsgaard. Lønnen skal selvfølgelig give mening ift. de andre faktorer, du nævner.

Men kan man lande på noget, der giver mening for AaB, håber jeg, man ikke er så rigid i sin strategi for videresalg og scouting, at man lader være med at slå til, hvis man får sådan mulighed for at løfte kvaliteten i truppen. Men det kræver nok også en tro på, at man kan komme af med Pallesen.
9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB »

Nå ser ud til Pedro måske bliver sendt videre i Januar - læste en artikel at der måske er flere om buddet til ham.

Hvem ska vi ud og ha istedet for ham så?....

Læste os i en anden artikel at Wilczek muligvis er tilovers i FCK - kunne et leje af ham i 1 år være en mulighed for os?
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Kontakt:

Indlæg af McMark »

9000AaB skrev: 12. jan 2021, 20:27 Nå ser ud til Pedro måske bliver sendt videre i Januar - læste en artikel at der måske er flere om buddet til ham.

Hvem ska vi ud og ha istedet for ham så?....

Læste os i en anden artikel at Wilczek muligvis er tilovers i FCK - kunne et leje af ham i 1 år være en mulighed for os?
Det er fra Ripodsten. Inge sagde, at store klubber kigger på ham, men der er ingen bud endnu. Kamil tror jeg slet ikke på vi kan få - han får boksen i løn.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 19:17 Og så er det en internetsandhed, at Kasper Kusk kun er dårlig pga. Pallesen. Det klarer Kusk helt alene.
Endnu et tåbeligt indlæg fra dig...

Selvfølgelig betyder det noget at man har en stærk back. Kombinationsspil, en der kan tage opmærksomhed, en man kan sætte i scene. Det er alfa/omega for kantspilleren med god opbakning. Det viser Ahlmann på glimrende vis i den anden side.

Kusk har desuden været blandt vores bedste spillere denne sæson.
baresi
1. div
1. div
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi »

Julgranen skrev: 12. jan 2021, 21:51
FlæskeFrank skrev: 12. jan 2021, 19:17 Og så er det en internetsandhed, at Kasper Kusk kun er dårlig pga. Pallesen. Det klarer Kusk helt alene.
Endnu et tåbeligt indlæg fra dig...

Selvfølgelig betyder det noget at man har en stærk back. Kombinationsspil, en der kan tage opmærksomhed, en man kan sætte i scene. Det er alfa/omega for kantspilleren med god opbakning. Det viser Ahlmann på glimrende vis i den anden side.

Kusk har desuden været blandt vores bedste spillere denne sæson.
hvis man mener kusk i denne periode har været dårlig har man altså ikke set kampene. her er jeg enig. KUSK skal anvendes rigtigt, og gør man det skaber han en stor del af det offensive ikke mindst assist. Men han har brug for en back der kan sættes i spil og komme i overlap og IKKE mindst sørge for at dække af bag kusk. I min verden skal kusk ikke have mange defensive forpligtelser. Det skal løses af andre. Lad ham fokusere på den sidste 3.del, så er han sgu et aktiv. OG så trænger han til en i boksen der kan sætte dem ind. OG ham finder INGE til os. .jeg glæder mig til vinduet lukker. MEN håber IKKE PEdro bliver solgt. han er ankermanden på holdet pt. Ved godt pengene kan blive for store. Men han er sindssyg vigtig for AaB.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank »

Det er altså lidt klassisk, at nogle finurlige moves gør at får mere kredit end hårdtarbejdende slider. Spiller man i forreste række og kun scorer i en sl-kamp, så leverer man ikke varen.

Jeg mener, at vores offensiv lider voldsomt under mangel af angriberevner. Ift. Højreback kunne jeg godt se en opgradering, men hverken første eller andenprioritet. Tror dog systemskiftet bliver godt for Kusk. For han har ikke været ideel i 4-3-3
- FlæskeFrank
Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen »

FlæskeFrank skrev: 13. jan 2021, 09:03 Det er altså lidt klassisk, at nogle finurlige moves gør at får mere kredit end hårdtarbejdende slider. Spiller man i forreste række og kun scorer i en sl-kamp, så leverer man ikke varen.

Jeg mener, at vores offensiv lider voldsomt under mangel af angriberevner. Ift. Højreback kunne jeg godt se en opgradering, men hverken første eller andenprioritet. Tror dog systemskiftet bliver godt for Kusk. For han har ikke været ideel i 4-3-3
Finurlige moves? Han har i top 5 over de mest chanceskabende spillere i ligaen, og har været et kæmpe aktiv denne sæson.
Din fodboldforstand ligger på et meget lille sted.
Man kan jo ikke kræve mange mål af en spiller, som har til opgave at sætte angrebene op - ikke afslutte dem!
Var det ikke for brændte kæmpechancer af Prica, Børsting og Nkada på afgørende tidspunkter i kampe hvor vi har smidt point, så havde det set bedre ud i stillingen. Alle på hans oplæg i øvrigt.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank »

Hvis du føler dig større, ved at kalde alle andre uvidende, so be it. Men når chanceskabelserne ikke bliver til mål, så er det ikke kun højrebackens skyld. Og det kan heller ikke kun tilskrives alle andres skyld. Så er problemet jo i lige så høj grad, at Kusk har været voldsom ufarlig som målskytte.
- FlæskeFrank
baresi
1. div
1. div
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi »

Julgranen skrev: 13. jan 2021, 09:11
FlæskeFrank skrev: 13. jan 2021, 09:03 Det er altså lidt klassisk, at nogle finurlige moves gør at får mere kredit end hårdtarbejdende slider. Spiller man i forreste række og kun scorer i en sl-kamp, så leverer man ikke varen.

Finurlige moves? Han har i top 5 over de mest chanceskabende spillere i ligaen, og har været et kæmpe aktiv denne sæson.
Man kan jo ikke kræve mange mål af en spiller, som har til opgave at sætte angrebene op - ikke afslutte dem!
Var det ikke for brændte kæmpechancer af Prica, Børsting og Nkada på afgørende tidspunkter i kampe hvor vi har smidt point, så havde det set bedre ud i stillingen. Alle på hans oplæg i øvrigt.
jeg har bestemt været stor kritiker af kusk, for han har tit ikke leveret. MEN det har mest været pga. attitude og manglende vilje og vindermentalitet. Jeg synes dog han har taget skeen i den anden hånd og viser mere vilje og gejst. OG så viser han at han vil være på banen. Og synes netop ikke han kommer med en masse finurlige moves, der er lucas faktisk værre og burde endda forsimple sit spil lidt. Kusk har et godt blik for spillet for bevægelsesmønstre hos sig selv men endnu mere sine medspillere, og så skal man gøre det man er god til og ikke bruge så meget tid på det man ikke er. Og der har jeg til tider savnet at kusks trænere har bragt ham bedre i spil. Istedet for at pakke ham ind i pligter han ikke løser godt. Kusk er kommet på min topliste efter trænerskiftet og med cifuentes tror jeg at kusk kan forløses, og jeg ser ham som vigtig for holdet. Desuden har man jo ikke en sæk med penge i hvor man bare kan købe hvad man har lyst, og det er heller ikke fordi konkurrencen står i kø ift. kusks position. At van weert blev anvendt derude er helt vingeskudt, og børsting har været der er vingeskudt, og hvis man tror at prica skal spille til højre i en 4-2-3-1 så tager man også fejl. Han skal være helt fremme. Men kusk tror jeg bliver forårets profil hvis man lander en angriber der kan sættes i spil og lave mål.
Men et punkt hvor jeg savner lidt fra kusk er hans afslutninger. Der er tendens til at de skal listes ind og altid tænkes i at afslutningen skal være rigtig. Det er han også god til. MEN nogle gange skal han altså bare klappe på kassen. det kunne han ændre lidt. Men ellers synes jeg han gør det godt.
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper »

FlæskeFrank skrev: 13. jan 2021, 09:28 Hvis du føler dig større, ved at kalde alle andre uvidende, so be it. Men når chanceskabelserne ikke bliver til mål, så er det ikke kun højrebackens skyld. Og det kan heller ikke kun tilskrives alle andres skyld. Så er problemet jo i lige så høj grad, at Kusk har været voldsom ufarlig som målskytte.
Den havde du fortjent, du kører direkte hetz mod en af efterårets profiler fordi at du er efter en anden bruger. Du har mange sjove og gode inputs, som jeg altid læser, men du er ude på en glidebane.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau »

Julgranen skrev: 13. jan 2021, 09:11

Jeg giver dig helt i ret i at Kusk har været super god i store dele af efteråret og med mange kreeret chancer.
Men du kan ikke bortforklare de manglende mål med at hans opgave er at kreere. Hvis vi skal acceptere at 2/3 af angrebet er kreatører og hele målscoringen således hovedsagelig påhviler en angriber og lidt fra midtbanen så er vi ildestedt i jagten på den angriber med vores midler.
Vi SKAL forvente at Lucas og kusk udover deres fantastiske evner som oplæggere også selv bidrager med mål sålænge de optager 2/3 af offensiven
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen »

Maglau skrev: 13. jan 2021, 10:46 Vi SKAL forvente at Lucas og kusk udover deres fantastiske evner som oplæggere også selv bidrager med mål sålænge de optager 2/3 af offensiven
Det kan der ikke være to meninger om. Men det var heller ikke det jeg gik i rette med. Fuldstændig blæst at påstå, at en spiller ikke leverer varen når han er blandt de mest kreative spillere i ligaen.
Mål kommer ikke ud af ingenting - spillere skal sættes op. Derfor er han - Fossum og Lucas' generelle form in mente - uundværlig for dette AaB-hold.
Himmerland
1. div
1. div
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland »

Øhh. Er helt forvirret det er godt nok transfer tråde den har ikke ?
Besvar