Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Buzz Killington »

Himmerland skrev: 13. jan 2021, 12:25 Øhh. Er helt forvirret det er godt nok transfer tråde den har ikke ?
Der var en der nævnte Kusk, så det var jo lidt uundgåeligt. Det ville da være en plads hvor det ville give mening at have nogle alternativer. En ung spiller med nogle moves til højre wing ville ikke være tosset.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
AleAle
Miniput
Miniput

Indlæg af AleAle »

Hej alle i fantastiske og entusiastiske AaB fans. Hvor er det en fornøjelse at se at i holder fanen højt, og altid formår at holde gryden i kog omkring vores elskede klub.
Efter 6 leverpostejs år under ledelse af Allan Gaarde kan jeg igen mærke en spirrende optimisme blandt os fans. Jeg synes virkelig der er mange ting der peger vores vej, for at vi går en stor sportslig fremtid i møde. Bevares det er en ny ledelse, men jeg fornemmer bare det er et ungt og sultent setup vi har fået ind. Først Bælum (42 år) derefter Inge (42 år) og nu Marti (38 år).

Hvor er det dog befriende at vi har fået en sportsdirektør der tør at italesætte alle vores fans ambitioner om top 4, og vi skal tilbage til europa. Det har vi i den grad fortjent. Og jeg ser på ingen måde dette som urealistisk selv denne sæson.

Jeg har kigget en del på Inge's ageren på transfermarkedet i hans tid i Stabæk. Og af dette kan man ikke ligefrem påstå der er et fast mønster, jeg bider dog mærke i at han også er glad for de transferfrie spillere ligesom vores højt elskede Lynge var. Uden at kende til Stabæk's transferbudgetter så det ud til han gjorde det rigtig godt. Og det bliver spændende hvad han kan gøre med vores midler.

Jeg ser på ingen måde en europæisk billet som urealistisk i år. Det forudsætter dog at vi kan holde Oscar og Lucas skadesfri. Det er trods alt kun 19 kampe fordelt udover 114. Med mindre de selvfølgelig gør det så godt at landsholdet kalder.

Udover det så skal vi selvfølgelig også have den omtalte angriber og de mål vi alle hungrer efter, jeg har taget et kig på transfermarkt :)

Spillere med kontraktudløb sommeren 2021:

Der render 2 skandinaviske angribere rundt i bundesliga 2. Greuther Furth hvor begge spillere har scoret okay med mål indenfor de seneste par måneder. Branimir Hrgota https://www.transfermarkt.com/branimir- ... ler/171209 og Havard Nielsenhttps://www.transfermarkt.com/havard-nielsen/le ... ler/136181 begge to årgang 93, de har ligeledes en god højde og drøjde. Samt en del landskampe for Sverige og Norge. Ved ikke hvad man hiver af løn i sådan en suptop klub i bundesliga 2. Og de har nogen interesse, men det er da et bud :)

Transferfrie spillere:

Richmond Boakye en kæmpe klubnomade, ved ikke om han er urealistisk lønmæssigt. Han har været tranferfri 12 dage. Håber lidt at Inge har spurgt på ham, tror ikke han er bange for at få et nej :). Men han ligner en komplet angrebsspiller med en fin størrelse og ligeledes årgang 93.

Fred Friday som vidstnok idag har fået ophævet sin kontrakt hos Alkmaar. Har en fortid i norsk fodbold (Lillestrøm). Han er 95'er og ser også ret komplet ud med en god størrelse.

Havde virkelig håbet vi havde kapret Vegar Eggen Hedenstad så vi kunne få en højre back. Men de må have mange penge i Tyrkiet.

Fortsæt jeres fantastiske arbejde alle sammen. Det er jer der holder klubben igang :aabfan:
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 »

AleAle skrev: 13. jan 2021, 13:38 Hej alle i fantastiske og entusiastiske AaB fans. Hvor er det en fornøjelse at se at i holder fanen højt, og altid formår at holde gryden i kog omkring vores elskede klub.
Efter 6 leverpostejs år under ledelse af Allan Gaarde kan jeg igen mærke en spirrende optimisme blandt os fans. Jeg synes virkelig der er mange ting der peger vores vej, for at vi går en stor sportslig fremtid i møde. Bevares det er en ny ledelse, men jeg fornemmer bare det er et ungt og sultent setup vi har fået ind. Først Bælum (42 år) derefter Inge (42 år) og nu Marti (38 år).

Hvor er det dog befriende at vi har fået en sportsdirektør der tør at italesætte alle vores fans ambitioner om top 4, og vi skal tilbage til europa. Det har vi i den grad fortjent. Og jeg ser på ingen måde dette som urealistisk selv denne sæson.

Jeg har kigget en del på Inge's ageren på transfermarkedet i hans tid i Stabæk. Og af dette kan man ikke ligefrem påstå der er et fast mønster, jeg bider dog mærke i at han også er glad for de transferfrie spillere ligesom vores højt elskede Lynge var. Uden at kende til Stabæk's transferbudgetter så det ud til han gjorde det rigtig godt. Og det bliver spændende hvad han kan gøre med vores midler.

Jeg ser på ingen måde en europæisk billet som urealistisk i år. Det forudsætter dog at vi kan holde Oscar og Lucas skadesfri. Det er trods alt kun 19 kampe fordelt udover 114. Med mindre de selvfølgelig gør det så godt at landsholdet kalder.

Udover det så skal vi selvfølgelig også have den omtalte angriber og de mål vi alle hungrer efter, jeg har taget et kig på transfermarkt :)

Der render 2 skandinaviske angribere rundt i bundesliga 2. Greuther Furth hvor begge spillere har scoret okay med mål indenfor de seneste par måneder. Branimir Hrgota https://www.transfermarkt.com/branimir- ... ler/171209 og Havard Nielsenhttps://www.transfermarkt.com/havard-nielsen/le ... ler/136181 begge to årgang 93, de har ligeledes en god højde og drøjde. Samt en del landskampe for Sverige og Norge. Ved ikke hvad man hiver af løn i sådan en suptop klub i bundesliga 2. Og de har nogen interesse, men det er da et bud :)

Transferfrie spillere:

Richmond Boakye en kæmpe klubnomade, ved ikke om han er urealistisk lønmæssigt. Han har været tranferfri 12 dage. Håber lidt at Inge har spurgt på ham, tror ikke han er bange for at få et nej :). Men han ligner en komplet angrebsspiller med en fin størrelse og ligeledes årgang 93.

Fred Friday som vidstnok idag har fået ophævet sin kontrakt hos Alkmaar. Har en fortid i norsk fodbold (Lillestrøm). Han er 95'er og ser også ret komplet ud med en god størrelse.

Havde virkelig håbet vi havde kapret Vegar Eggen Hedenstad så vi kunne få en højre back. Men de må have mange penge i Tyrkiet.

Fortsæt jeres fantastiske arbejde alle sammen. Det er jer der holder klubben igang :aabfan:
Velkommen til :-)
Vil lige tilføje Søren Krogh (43) til setup.
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen »

BTs podcast transfervinduet fortæller, at den norske agent Jim Solbakken forventer at sende tre spillere til Superlgiaen i dette vindue.

En del kendte navne i hans stald, men svært ved at vurdere om angriberne er realistisk eller noget for os.
https://www.transfermarkt.co.uk/jim-sol ... rater/1292
Aner derudover ikke om listen der aktuel.
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Tim Prica

Indlæg af FIDEL »

AleAle skrev: 13. jan 2021, 13:38 Hej alle i fantastiske og entusiastiske AaB fans. Hvor er det en fornøjelse at se at i holder fanen højt, og altid formår at holde gryden i kog omkring vores elskede klub.

Transferfrie spillere:

Fred Friday kunne godt ligne en spiller Inge har kontakt med. Ser spændende ud.
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh »

Ohi Omoijuanfo har et år tilbage af kontrakten i Molde, han har i hvert fald bevist over flere sæsoner, at han har mål i støvlerne, også kender Inge ham fra hans tid i Stabæk.

https://www.transfermarkt.com/ohi-omoij ... saison=ges
FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL »

troelsh skrev: 13. jan 2021, 19:48 Ohi Omoijuanfo har et år tilbage af kontrakten i Molde, han har i hvert fald bevist over flere sæsoner, at han har mål i støvlerne, også kender Inge ham fra hans tid i Stabæk.

https://www.transfermarkt.com/ohi-omoij ... saison=ges
Han var det helt store talent for nogle år siden, men er endnu ikke nået videre end Molde. Han skal igen igen ud at spille europæisk med Molde, så han er lettere urealistisk. Så skal det være, hvis Inge kan lokke ham med en plan om at han skal sælges til udlandet inden for et par år.
Prica22
2. div
2. div
Favoritspiller: Robert Kakeeto

Indlæg af Prica22 »

Jakobsen skrev: 13. jan 2021, 16:44 BTs podcast transfervinduet fortæller, at den norske agent Jim Solbakken forventer at sende tre spillere til Superlgiaen i dette vindue.

En del kendte navne i hans stald, men svært ved at vurdere om angriberne er realistisk eller noget for os.
Zekhnini, Östigard, Heggheim, Valsvik og Botheim er alle interresante navne. De fleste af dem har udløb snart, mens Zekhnini og Valsvik "bare" er interessante spillere, med interessante klubsituationer.
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

Valsvik er helt sikkert én af dem.

Et andet bud vil være centerforsvareren Tollås Nation - havde en god sæson sidste sæson. Meget driftsikker spiller, som sagtens kunne ende hos nogle lidt mindre klubber end os.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank »

Jakobsen skrev: 13. jan 2021, 16:44 BTs podcast transfervinduet fortæller, at den norske agent Jim Solbakken forventer at sende tre spillere til Superlgiaen i dette vindue.

Jeg kan se, at når man googler Jim Solbakken og agent, så dukker der nogle nyere navne frem, som ikke er på listen.

Generelt tror jeg, at vi kan udelukke spillere over 28 år(medmindre det er en proven goalscoreer). Vores holdopbygning er simpelthen "forkert", hvis man vil have nogle gode salg(unge med potentiale).

Hvis man tager Cifuentes og kigger på holdet i efteråret, så må det give en 4-2-3-1 med følgende opsætning:
Rinne
Pallesen-Okore-Thelander-Ahlmann
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Fossum-Lucas
van Weert/Prica.

Det giver 1½ spiler på 23 år eller derunder(Ferreira og Prica) samt hele 6½ spillere på 28 år og derover.

Det er ikke optimalt ud fra en salgsstrategi. HVIS Okore sælges kan Ross selvfølgelig tage pladsen foran Granli, men er det nok. Særligt når vi åbenbart jagter en proven goalscorer, som nok nærmere er 28 år end 20 år og dermed skubber Prica ned i køen.
- FlæskeFrank
TK-allez
2. div
2. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez »

Jeg kan ikke forstå, at man heller ikke hører rygter omkring afgange af spillere. Det bliver vist et par travle uger for Inge.
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

FlæskeFrank skrev: 14. jan 2021, 10:33 Generelt tror jeg, at vi kan udelukke spillere over 28 år(medmindre det er en proven goalscoreer). Vores holdopbygning er simpelthen "forkert", hvis man vil have nogle gode salg(unge med potentiale).

Hvis man tager Cifuentes og kigger på holdet i efteråret, så må det give en 4-2-3-1 med følgende opsætning:
Rinne
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Fossum-Lucas
van Weert/Prica.

Det giver 1½ spiler på 23 år eller derunder(Ferreira og Prica) samt hele 6½ spillere på 28 år og derover.

Det er ikke optimalt ud fra en salgsstrategi. HVIS Okore sælges kan Ross selvfølgelig tage pladsen foran Granli, men er det nok. Særligt når vi åbenbart jagter en proven goalscorer, som nok nærmere er 28 år end 20 år og dermed skubber Prica ned i køen.
Vi skal da have øje for det i fremtiden, men nu jagter vi jo altså en topplacering.

Vi skal først og fremmest have nogle af vores egne relativt dårlige spillere ud (Magnus, Kasper P.) og erstatte dem med Prijovic + et andet talent.

Så kan man overveje til sommer, om man evt. kan få solgt Iver Fossum, der er ekstremt svingende i sine præsentationer trods en meget høj løn. Vi har i hvert fald ikke fået det ud af ham vi burde.
Og så er det jo sådan at alle 5 forreste spillere er nogen vi kan få penge for. Det er interessante spillere for de fleste klubber. Vi skal have skibet 1 eller 2 af dem videre i løbet af det næste år.

Jeg synes ikke det ser så slemt ud. Og vi har nu engang de spillere vi har - den transformation tager nogle vinduer at føre igennem.
jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 »

Julgranen skrev: 14. jan 2021, 13:31
FlæskeFrank skrev: 14. jan 2021, 10:33 Generelt tror jeg, at vi kan udelukke spillere over 28 år(medmindre det er en proven goalscoreer). Vores holdopbygning er simpelthen "forkert", hvis man vil have nogle gode salg(unge med potentiale).

Rinne
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Fossum-Lucas
van Weert/Prica.

Vi skal da have øje for det i fremtiden, men nu jagter vi jo altså en topplacering.

Vi skal først og fremmest have nogle af vores egne relativt dårlige spillere ud (Magnus, Kasper P.) og erstatte dem med Prijovic + et andet talent.

Så kan man overveje til sommer, om man evt. kan få solgt Iver Fossum, der er ekstremt svingende i sine præsentationer trods en meget høj løn. Vi har i hvert fald ikke fået det ud af ham vi burde.
Og så er det jo sådan at alle 5 forreste spillere er nogen vi kan få penge for. Det er interessante spillere for de fleste klubber. Vi skal have skibet 1 eller 2 af dem videre i løbet af det næste år.

Jeg synes ikke det ser så slemt ud. Og vi har nu engang de spillere vi har - den transformation tager nogle vinduer at føre igennem.
Jeg er enig i din beskrivelse af Fossum, og jeg ville ikke have noget imod at slippe ham til Norge eller lignende, skulle der foreligge et bud. Dog kan det være hans redning, hvis vi skal spille med tre offensive midtbanespillere og en enlig angriber (de fire dynamiske i front). Her kunne jeg godt se Fossum blomstre i rollen som second striker og boldfordeler i mellem Lucas og Kusk og bagved en angriber.
Måske han bliver mere risikobetonet i sit spil, når han ikke skal tænke så meget over boldtab på midtbanen.

Alternativt kunne jeg godt tænke mig en eksplosiv kant og Lucas på midten, hvis vi kunne komme af med Fossum.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL »

TK-allez skrev: 14. jan 2021, 13:29 Jeg kan ikke forstå, at man heller ikke hører rygter omkring afgange af spillere. Det bliver vist et par travle uger for Inge.
Der har da været lidt rygter: Weert evt. ud, Okore er tæt på at blive solgt iflg. Inge, og så var der et rygte om, at Trabzonspor er interesserede i Kusk. Det sidste rygte er dog meget tvivlsomt :cool:
Prica22
2. div
2. div

Indlæg af Prica22 »

Min kilde der havde Kusks interesse til Tyrkiet meldte om at der havde været “verbale møder”, men intet konkret endnu.

Dog fandt jeg lige dette. Kan godt forstå at de bliver skræmt væk, hvis Inge kræver tæt på 15m dkk, som kursen er nu. Al respekt til Kusk, men han er oppe i alderen og har været meget svingende siden tilbagekomsten.

https://twitter.com/emre1453_61/status/ ... 64128?s=21
Prica22
2. div
2. div

Indlæg af Prica22 »

FIDEL skrev: 14. jan 2021, 14:05
TK-allez skrev: 14. jan 2021, 13:29 Jeg kan ikke forstå, at man heller ikke hører rygter omkring afgange af spillere. Det bliver vist et par travle uger for Inge.
Der har da været lidt rygter: Weert evt. ud, Okore er tæt på at blive solgt iflg. Inge, og så var der et rygte om, at Trabzonspor er interesserede i Kusk. Det sidste rygte er dog meget tvivlsomt :cool:
Tvivlede også selv lidt på den med Kusk da jeg fik den, men ved et par Twittersøgninger, ligner det at en del som har fingeren på pulsen ift. Tranzonspor, skriver om interessen.
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen »

Prica22 skrev: 14. jan 2021, 14:05 Min kilde der havde Kusks interesse til Tyrkiet meldte om at der havde været “verbale møder”, men intet konkret endnu.

Dog fandt jeg lige dette. Kan godt forstå at de bliver skræmt væk, hvis Inge kræver tæt på 15m dkk, som kursen er nu. Al respekt til Kusk, men han er oppe i alderen og har været meget svingende siden tilbagekomsten.

https://twitter.com/emre1453_61/status/ ... 64128?s=21
Det er sgu bare fint. De Tyrkiske klubber virker generelt ret købeglade (ved ikke hvordan det er under Corona) og det er en startende spiller. Skal vi sælge en startende spiller skal vi selvfølgelig have en rigtig god pris så 15 mil er da et godt sted at starte. Skulle vi nå få 10 er der jo masser at snolde for.
FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL »

Prica22 skrev: 14. jan 2021, 14:07
Tvivlede også selv lidt på den med Kusk da jeg fik den, men ved et par Twittersøgninger, ligner det at en del som har fingeren på pulsen ift. Tranzonspor, skriver om interessen.
Vil du skrive hvem det er?
Prica22
2. div
2. div

Indlæg af Prica22 »

FIDEL skrev: 14. jan 2021, 14:08
Prica22 skrev: 14. jan 2021, 14:07
Vil du skrive hvem det er?
Søg på hans navn på Twitter, så dukke der en del op. Skal ikke kunne sige om det hele stammer fra samme rygte dog.
TK-allez
2. div
2. div

Indlæg af TK-allez »

Ja, den med Kusk er konkret nok. Men de andre har slet ikke haft en klub indover. 😅 og MC & KP - hvilke klubmuligheder er der for dem? Nichts.
Besvar