AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. jan 2021, 21:57

RicoBR02 skrev:
22. jan 2021, 21:50
Tidligere AaB spiller Luton Shelton er død af ALS i en alder af 35 🙏
Frygtelig sygdom. Mine tanker går til familien.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 22. jan 2021, 22:02

RicoBR02 skrev:
22. jan 2021, 21:50
Tidligere AaB spiller Luton Shelton er død af ALS i en alder af 35 🙏
Skrækkeligt. Kigger man på hans IG billeder kan man tydeligt se hvor hårdt det har ramt ham siden 2018. Forfærdeligt :(
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 22. jan 2021, 22:20

ALS er en frygtelig sygdom hvor et menneske ved sit fulde fem svinder ind til absolut ingenting. Forfærdeligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af NIN » 22. jan 2021, 22:32

Trist skæbne.

R.I.P

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 22. jan 2021, 22:35

Det er tragisk. Jeg vil altid huske Shelton for det vigtige mål imod City. Ærgerligt, at det skal ende i så ung en alder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 22. jan 2021, 22:38

jonas386 skrev:
22. jan 2021, 22:35
Det er tragisk. Jeg vil altid huske Shelton for det vigtige mål imod City. Ærgerligt, at det skal ende i så ung en alder.
Jeg må ærligt sige at det mest er det brændte straffespark i samme kamp, som dukker op på nethinden hos mig. Men det er naturligvis fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2021, 22:40

Meget trist. Jeg vil primært huske Shelton for de europæiske kampe mod Deportivo La Coruna samt Manchester City hvor han var en afgørende spiller.

RIP

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lyfe » 22. jan 2021, 22:43

Ære være hans minde!


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Fromthecradle » 22. jan 2021, 22:44

Sørgelige billeder i klippet fra NIN.

Trist.
You pay for this?

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Onkel Franz » 23. jan 2021, 00:22

Hvor er det trist. Bare 35 år gammel.

Hvil i fred og tak for indsatsen.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 23. jan 2021, 02:19

Det var en spiller, der sagtens kunne være røget i glemmebogen. Et lejemål i en halv sæson for 12 år siden.

Ikke desto mindre husker jeg af flere grunde tydeligt Luton Shelton. Han kom til AaB i en periode, hvor det sydede og kogte. UEFA Cup gruppespil, bronze, guld, Champions League, UEFA Cup igen og så den traditionelle pokalfinale, der endte med nederlag. Det var de to vildeste år i AaBs historie.

Mit første indtryk var meget negativt. På det tidspunkt havde klubben jo tjent en bondegård på de store sportslige meritter og et par gode spillersalg, bl.a. Rade Prica. Jeg var derfor direkte chokeret over, at det tilbagekøb af samme Prica, der lå lige til højrebenet, endte med et lejemål af en spiller i Vålerenga. Det var hér, det gik op for mig, hvor vilde AaBs økonomiske vanskeligheder i 2009 egentlig var; et forvarsel om, hvad der ventede de næste par år med næsten-nedrykningen 2 år senere som det store lavpunkt.

Trods det korte ophold i klubben i en halvsæson, der i øvrigt endte komplet miserabelt, mindes jeg ikke desto mindre scoringerne mod La Coruna (det vigtige 1-1 - mål i returopgøret) samt 1-0 - målet i hjemmekampen mod Manchester City i runden efter. Tænk sig; vi var en straffesparkskonkurrence fra en kvartfinale i UEFA Cuppen, hvor modstanderen havde heddet Hamburger SV (der i øvrigt sendte City ud). Den dag i dag tager jeg mig selv i at tænke, hvad det kunne være endt med og har fra tid til anden i tankerne set AaB som vinder af UEFA Cuppen i 2009...

Det var et sidespor. Æret være Luton Sheltons minde.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 2. feb 2021, 14:53

Jakobsen skrev:
15. dec 2020, 09:09
Hanga skrev:
15. dec 2020, 08:22
Yankee skrev:
15. dec 2020, 07:57
Jakobsen skrev:
15. dec 2020, 07:49

Håber ikke det bliver Atalanta ud fra den betragtning, at de ikke er en etableret topklub. Jeg ved godt, at de har nogle vilde sæsoner og skulle spille vildt offensivt, men det plejer Atalanta ikke og mon ikke de er tilbage i glemslen om et par år når holder er splittet sf. Mæhle skal hellere til en klub, hvor han kan tage næste skridt. Det tror jeg bliver svært i Atalanta.
Vanvittig statement. Atalanta var i kvartfinalen i CL og vandt bronze i Serie A i sommers. Det er en gigantisk klub og et formidabelt skifte for Mæhle hvis det er en mulighed.

Mæhle er jo ikke et emne i Barcelona eller Bayern München, så Atalanta er absolut højeste hylde han kan stræbe efter.
Enig det er et glimrende skifte. Det er jo heller ikke fordi Marseilles render og vinder det ene trofæ efter det andet. Og helt egoistisk set herfra, så skal han da bare skydes afsted, så vi kan få nogle tiltrængte penge i kassen. Desværre lader prisen til at være faldet, var meldingerne ikke omkring de 100 mio. kr. i sommers?
Omvendt plejer Mareseille at spille en eller anden form for Europæisk hvert år. Det samme kan vi ikke sige om Atalanta. Så mange år siden er det trods alt heller ikke, at de var en klub der blev slået ud af Europa af FCK. Atalanta er sikkert en fin klub som i siger, men det er ikke en klub der plejer være fast i Europa. Isoleret set kan jeg sagtens følge argumenter om største mulige transfer, men Mæhle har vel været os fra en alder der gør vi også vil få penge ud af fremtidige salg. Derfor er værd at tage med, hvilken klub der giver bedst mulighed for et videresalg. Er det Atalanta når de om en 2-3 sæsoner sikkert er tilbage i midten/bunden af Serie A?
Hvor er det ærgerligt at Joakim Mæhle endte i Atalanta og ikke den fine franske storklub Olympique Marseille, hvor fans for nylig stormede træningsanlægget, satte det i brand, og hvor træneren nu har sagt op i protest mod ledelsens spillerindkøb, og hvor der generelt hersker total kaos.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2021, 15:33

Gnu skrev:
2. feb 2021, 14:53
Jakobsen skrev:
15. dec 2020, 09:09
Hanga skrev:
15. dec 2020, 08:22
Yankee skrev:
15. dec 2020, 07:57
Jakobsen skrev:
15. dec 2020, 07:49

Håber ikke det bliver Atalanta ud fra den betragtning, at de ikke er en etableret topklub. Jeg ved godt, at de har nogle vilde sæsoner og skulle spille vildt offensivt, men det plejer Atalanta ikke og mon ikke de er tilbage i glemslen om et par år når holder er splittet sf. Mæhle skal hellere til en klub, hvor han kan tage næste skridt. Det tror jeg bliver svært i Atalanta.
Vanvittig statement. Atalanta var i kvartfinalen i CL og vandt bronze i Serie A i sommers. Det er en gigantisk klub og et formidabelt skifte for Mæhle hvis det er en mulighed.

Mæhle er jo ikke et emne i Barcelona eller Bayern München, så Atalanta er absolut højeste hylde han kan stræbe efter.
Enig det er et glimrende skifte. Det er jo heller ikke fordi Marseilles render og vinder det ene trofæ efter det andet. Og helt egoistisk set herfra, så skal han da bare skydes afsted, så vi kan få nogle tiltrængte penge i kassen. Desværre lader prisen til at være faldet, var meldingerne ikke omkring de 100 mio. kr. i sommers?
Omvendt plejer Mareseille at spille en eller anden form for Europæisk hvert år. Det samme kan vi ikke sige om Atalanta. Så mange år siden er det trods alt heller ikke, at de var en klub der blev slået ud af Europa af FCK. Atalanta er sikkert en fin klub som i siger, men det er ikke en klub der plejer være fast i Europa. Isoleret set kan jeg sagtens følge argumenter om største mulige transfer, men Mæhle har vel været os fra en alder der gør vi også vil få penge ud af fremtidige salg. Derfor er værd at tage med, hvilken klub der giver bedst mulighed for et videresalg. Er det Atalanta når de om en 2-3 sæsoner sikkert er tilbage i midten/bunden af Serie A?
Hvor er det ærgerligt at Joakim Mæhle endte i Atalanta og ikke den fine franske storklub Olympique Marseille, hvor fans for nylig stormede træningsanlægget, satte det i brand, og hvor træneren nu har sagt op i protest mod ledelsens spillerindkøb, og hvor der generelt hersker total kaos.
Med Mæhle havde alt været godt i Marseille i paradestil på vej mod det franske mesterskab :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 2. feb 2021, 19:57

Hovedet skrev:
23. jan 2021, 02:19
Det var en spiller, der sagtens kunne være røget i glemmebogen. Et lejemål i en halv sæson for 12 år siden.

Ikke desto mindre husker jeg af flere grunde tydeligt Luton Shelton. Han kom til AaB i en periode, hvor det sydede og kogte. UEFA Cup gruppespil, bronze, guld, Champions League, UEFA Cup igen og så den traditionelle pokalfinale, der endte med nederlag. Det var de to vildeste år i AaBs historie.

Mit første indtryk var meget negativt. På det tidspunkt havde klubben jo tjent en bondegård på de store sportslige meritter og et par gode spillersalg, bl.a. Rade Prica. Jeg var derfor direkte chokeret over, at det tilbagekøb af samme Prica, der lå lige til højrebenet, endte med et lejemål af en spiller i Vålerenga. Det var hér, det gik op for mig, hvor vilde AaBs økonomiske vanskeligheder i 2009 egentlig var; et forvarsel om, hvad der ventede de næste par år med næsten-nedrykningen 2 år senere som det store lavpunkt.

Trods det korte ophold i klubben i en halvsæson, der i øvrigt endte komplet miserabelt, mindes jeg ikke desto mindre scoringerne mod La Coruna (det vigtige 1-1 - mål i returopgøret) samt 1-0 - målet i hjemmekampen mod Manchester City i runden efter. Tænk sig; vi var en straffesparkskonkurrence fra en kvartfinale i UEFA Cuppen, hvor modstanderen havde heddet Hamburger SV (der i øvrigt sendte City ud). Den dag i dag tager jeg mig selv i at tænke, hvad det kunne være endt med og har fra tid til anden i tankerne set AaB som vinder af UEFA Cuppen i 2009...

Det var et sidespor. Æret være Luton Sheltons minde.
AaB havde råd til de 5m man fik tilbudt prica for, og prica var klar. Men bestyrelsen ville hellere bruge pengene på håndbold spillere

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 12:07

Kaufmann er blevet skadet igen. Han har godt nok haft mange korte skadesperioder siden han skiftede til FCK.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 3. feb 2021, 12:27

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 12:07
Kaufmann er blevet skadet igen. Han har godt nok haft mange korte skadesperioder siden han skiftede til FCK.
I det mindste figurerer han ikke på AaBs lønningsliste, hvis man anskuer dette fra en kynisk synsvinkel. Vi er så rigeligt hængt op på det punkt.

Men ja, trist fra Kaufmanns synsvinkel. Det er ikke gået helt glat det skifte.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af NIN » 7. feb 2021, 19:55

Puha! Det må efterhånden være et princip, at Patrick Olsen skal starte. Langsom boldomgang, dårlige beslutninger og kort.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 8. feb 2021, 15:56

NIN skrev:
7. feb 2021, 19:55
Puha! Det må efterhånden være et princip, at Patrick Olsen skal starte. Langsom boldomgang, dårlige beslutninger og kort.
0 mål i 15 kampe. Det føles som et godt salg.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Uldahl » 8. feb 2021, 17:18

Hohenhaus Tenne skrev:
8. feb 2021, 15:56
NIN skrev:
7. feb 2021, 19:55
Puha! Det må efterhånden være et princip, at Patrick Olsen skal starte. Langsom boldomgang, dårlige beslutninger og kort.
0 mål i 15 kampe. Det føles som et godt salg.
Det var et kanon godt salg. Også selvom flere herinde begræd det stort, han har aldrig leveret mere end en god sæson af gangen. Vi fik en hel ublu pris for ham i forhold til det. Han er en sand journyman. skide godt solgt.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af DenGamleMand » 8. feb 2021, 17:31

Uldahl skrev:
8. feb 2021, 17:18
Hohenhaus Tenne skrev:
8. feb 2021, 15:56
NIN skrev:
7. feb 2021, 19:55
Puha! Det må efterhånden være et princip, at Patrick Olsen skal starte. Langsom boldomgang, dårlige beslutninger og kort.
0 mål i 15 kampe. Det føles som et godt salg.
Det var et kanon godt salg. Også selvom flere herinde begræd det stort, han har aldrig leveret mere end en god sæson af gangen. Vi fik en hel ublu pris for ham i forhold til det. Han er en sand journyman. skide godt solgt.
Husk nu at AGF er det nyyy’eee og alt de gør kan vi misunde.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Besvar