Rufo

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Rufo

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 11:35

Forza skrev:
9. feb 2021, 11:05
I forhold til Samuelsen havde man forsøgt at købe, men forhandlingerne gjorde at det endte i en lejeaftale. Komplet spekulation men kunne forestille mig, at Hull krævede lidt mere end Inge ønskede, hvorfor han kun ville leje med en købsoption. Denne løsning er altid en fordel for den købende klub.
Nej, det er omvendt. Hull ville sælge nu og her, AaB ville have en præstationsbaseret lejekontrakt med option på køb for en fastsat pris ved indfrielse af mål.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Rufo

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 11:38

Hanga skrev:
9. feb 2021, 11:04
Jeg har svært ved at forstå hvorfor Rufo skulle få så høj en betaling må jeg sige. Med fare for at lyde som en broken record, så er hans CV ikke imponerende og der er ingen videresalgspotentiale, især ikke med denne kontraktlængde.
Hvem siger han har været dyr?

Det kan ligeså godt være kontraktlængde, eller det faktum at vi har skulle konkurrere mod flere klubber der har spillet ind og trukket aftalen ud.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Rufo

Indlæg af Lyfe » 9. feb 2021, 11:40

Er han god nok til at gå direkte ind i truppen til en start plads?
Fed signing hvor vi har en træner der ved hvad han kan.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rufo

Indlæg af Hanga » 9. feb 2021, 11:41

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 11:38
Hanga skrev:
9. feb 2021, 11:04
Jeg har svært ved at forstå hvorfor Rufo skulle få så høj en betaling må jeg sige. Med fare for at lyde som en broken record, så er hans CV ikke imponerende og der er ingen videresalgspotentiale, især ikke med denne kontraktlængde.
Hvem siger han har været dyr?

Det kan ligeså godt være kontraktlængde, eller det faktum at vi har skulle konkurrere mod flere klubber der har spillet ind og trukket aftalen ud.
Sorry, jeg læste simpelthen dit indlæg forkert kan jeg se. My bad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Rufo

Indlæg af Mini-p » 9. feb 2021, 12:23

Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rufo

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2021, 12:54

Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Jeg er helt på de gamle, sure mænds hold her. Who the fuck cares.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rufo

Indlæg af Buzz Killington » 9. feb 2021, 13:01

Pastorius skrev:
9. feb 2021, 12:54
Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Jeg er helt på de gamle, sure mænds hold her. Who the fuck cares.
Jo jo da. Men vi skal jo helst også sælge produktet til de helt unge. Og narcisitsiske som de jo er, så vil de måske hellere associeres med en cool klub, der har et cool image udadtil. Eller i det mindste, en klub der ikke har et decideret kikset udtryk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Rufo

Indlæg af Rasmus » 9. feb 2021, 13:11

Pastorius skrev:
9. feb 2021, 12:54
Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Jeg er helt på de gamle, sure mænds hold her. Who the fuck cares.
Han bliver jo ikke bedre af en flot præsentation :aabfan:
/ Rasmus

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Rufo

Indlæg af Meelsen » 9. feb 2021, 13:13

Pastorius skrev:
9. feb 2021, 12:54
Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Jeg er helt på de gamle, sure mænds hold her. Who the fuck cares.
Et kæmpe marked af potentielle kunder i butikken, som AaB på nuværende tidspunkt slet ikke kommer ud til, cares.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rufo

Indlæg af dyhrmaN » 9. feb 2021, 13:14

Der er mange måde at præsentere en spiller på. Odenses måde ligner mest af alt en reklame for en ny Kia med fancy lys, slowmotion og spændingsmusik - den siger intet som spilleren og hvad formålet er.
Jeg kunne lide AaBs humor i FM-præsentationen, og for fremtidige videoer kunne man i stedet for at forfalde til bilreklamer arbejde lidt med spillerens forcer og det han er indkøbt til. En angriber hamrer den op i hjørnet, forsvarer laver tackling osv., og derfra fortælle mere om, hvem der kommer - og så lidt fancy lys og slowmotion, sådan alle er glade.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rufo

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2021, 13:20

Meelsen skrev:
9. feb 2021, 13:13
Pastorius skrev:
9. feb 2021, 12:54
Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Jeg er helt på de gamle, sure mænds hold her. Who the fuck cares.
Et kæmpe marked af potentielle kunder, som AaB på nuværende tidspunkt slet ikke kommer ud til, cares.
Du har sikkert ret, men jeg har svært ved at det kunne komme til at batte noget i det store billede. Hvis vi gør det rigtige på banen, så er der et helt andet potentiale at profitere af.

Der var fx. en del AaB-trøjer at se i de små fodboldklubber her rundt omkring (vestsjælland) i og omkring 2014. Det var ikke dem alle der var indoktrineret af en nordjysk far. Jeg tror sgu ikke en præsentationsvideo - hvor professionel den end måtte være - sælger en eneste trøje udenfor nordjylland, men det kunne muligvis flytte nogle små marginaler mellem AaB og konkurrerende sportshold i det nordjyske.

Fred med det. AaB må meget gerne lave supergode præsentationsvideoer for min skyld, men det kommer ret langt nede på prioriteringslisten, hvis jeg skulle bestemme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Rufo

Indlæg af Moen » 9. feb 2021, 13:24

Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
Til gengæld kunne vi heller ikke finde på at "låne" et fredet trøjenummer ud..

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Rufo

Indlæg af Mogens » 9. feb 2021, 13:29

Mini-p skrev:
9. feb 2021, 12:23
Ser lige Odenses præsentationsvideo af Baskim. Vi er lysår fra, at lave fede præsentationsvideoer.
De må gerne være foran med fede præsentationsvideoer (som ikke kunne rage mig mindre), bare vi præsenterer de fede spillere (ikke i bogstavelig forstand forstås).

Ikke at det er et succeskriterie i sig selv, men vi skal nok ende foran ob. Så kan de sidde og glæde sig over deres nye videoer.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rufo

Indlæg af Yankee » 9. feb 2021, 13:32

Mogens skrev:
9. feb 2021, 13:29

De må gerne være foran med fede præsentationsvideoer (som ikke kunne rage mig mindre), bare vi præsenterer de fede spillere (ikke i bogstavelig forstand forstås).

Ikke at det er et succeskriterie i sig selv, men vi skal nok ende foran ob. Så kan de sidde og glæde sig over deres nye videoer.
Ja, på samme måde som vi kan sidde og hygge os over Patrick Olsens manglende succes, mens AGF ender 4-5 pladser højere end AaB.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Rufo

Indlæg af Julgranen » 9. feb 2021, 13:43

Yankee skrev:
9. feb 2021, 13:32
Ja, på samme måde som vi kan sidde og hygge os over Patrick Olsens manglende succes, mens AGF ender 4-5 pladser højere end AaB.
Ja, det er jo lidt en diskussion i sig selv, og én af de ting jeg af og til godt kan savne ved debatsiden.

De store forkromede drøftelser om hvor vi skal hen, og hvordan vi kommer derhen. At vi f.eks. herinde fortsætter med at sætte en sportschef og træner under en gammel lup, trods at deres arbejde har langt mere ambitiøse mål end hos forgængerne.
Det er mit indtryk at AaB's vej til at arbejde sig mod toppen kommer af en øget økonomisk konsolidering, ved markant øgede transferindtægter. Som så skal geninvesteres.
Det er uholdbart at spekulere i resultater, som basis for økonomisk fremgang. Det nytter f.eks. ikke særligt meget at slutte i top 6, hvis ikke vi kommer i Europa eller oplever markant øgede indtægter.

I stedet fortsætter folk med at tordne mod vores nuværende folk i spidsen med den gamle hat på - som om de sidste 6 år skal ses i samme lys. Jeg mener jo tværtimod at vi er igang med store ændringer som har en noget længere sigte, men som vi naturligvis på kort sigt skal se indikationer på peger i den rigtige retning. Men jeg vil hellere vente på noget godt, end føle at vi står i stampe og jagter noget uden at have en klar strategi for hvordan.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rufo

Indlæg af jonas386 » 9. feb 2021, 13:44

Spændende med Rufo. En spiller der ligesom Samuelsen kan dække flere pladser i offensiven som jeg forstår det. Det ligner en efterhånden rimelig bred offensiv vi har fået stablet på benene. Det er glædeligt at vi har fået flere legekammerater til Lucas og Kusk (når de får lov til at spille).

Det ligner også at vi så går over til de fire meget dynamiske spillere i front der har været tale om. Som jeg ser det kan vi spille med følgende spillere offensivt, alt efter modstander og form.

9'er: Samuelsen, Rofu, Van Weert, Kusk, Børsting
Offensiv midt: Lucas, Rofu, Fossum, Kusk, Samuelsen
Venstre kant: Lucas, Samuelsen, Hannesbo
Højre kant: Prica, Kusk, Børsting

De fleste tilfældige sammensætninger af ovenstående spillere er imo en stærk superligaoffensiv. Lucas kan sikkert også spille 9'eren, ligesom at Rofu nok også kan dække en kant skulle det blive nødvendigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rufo

Indlæg af Buzz Killington » 9. feb 2021, 14:10

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 13:43
Yankee skrev:
9. feb 2021, 13:32
Ja, på samme måde som vi kan sidde og hygge os over Patrick Olsens manglende succes, mens AGF ender 4-5 pladser højere end AaB.
Ja, det er jo lidt en diskussion i sig selv, og én af de ting jeg af og til godt kan savne ved debatsiden.

De store forkromede drøftelser om hvor vi skal hen, og hvordan vi kommer derhen. At vi f.eks. herinde fortsætter med at sætte en sportschef og træner under en gammel lup, trods at deres arbejde har langt mere ambitiøse mål end hos forgængerne.
Det er mit indtryk at AaB's vej til at arbejde sig mod toppen kommer af en øget økonomisk konsolidering, ved markant øgede transferindtægter. Som så skal geninvesteres.
Det er uholdbart at spekulere i resultater, som basis for økonomisk fremgang. Det nytter f.eks. ikke særligt meget at slutte i top 6, hvis ikke vi kommer i Europa eller oplever markant øgede indtægter.

I stedet fortsætter folk med at tordne mod vores nuværende folk i spidsen med den gamle hat på - som om de sidste 6 år skal ses i samme lys. Jeg mener jo tværtimod at vi er igang med store ændringer som har en noget længere sigte, men som vi naturligvis på kort sigt skal se indikationer på peger i den rigtige retning. Men jeg vil hellere vente på noget godt, end føle at vi står i stampe og jagter noget uden at have en klar strategi for hvordan.
Så sandt så sandt. For kortsigtet at tænke for meget i kortsigtede resultater. FCN har vist at man promovere spillere uden kortsigtede resultater.

Og lige en note dertil: hvis man skal tro Inge og Jim Larsen, så har vi snart (sammen med IT-factory netcompany) fået etableret et automatisk scouting-system der selvstændigt kører aktiv scouting over hele verden (eller bare europa?), så man hele tiden får nys om interessant spillere, deres uvikiling, og når de til overpræsterer i forhold til klub og liganiveau. Det er et system som de selv mener er vi skal være meget stolte af. Det er der indtægterne skal komme fra, både gennem investering i spillere, og gennem salg af rettighederne til systemet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Rufo

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 9. feb 2021, 14:22

Julgranen skrev:
9. feb 2021, 13:43
Yankee skrev:
9. feb 2021, 13:32
Ja, på samme måde som vi kan sidde og hygge os over Patrick Olsens manglende succes, mens AGF ender 4-5 pladser højere end AaB.
Ja, det er jo lidt en diskussion i sig selv, og én af de ting jeg af og til godt kan savne ved debatsiden.

De store forkromede drøftelser om hvor vi skal hen, og hvordan vi kommer derhen. At vi f.eks. herinde fortsætter med at sætte en sportschef og træner under en gammel lup, trods at deres arbejde har langt mere ambitiøse mål end hos forgængerne.
Det er mit indtryk at AaB's vej til at arbejde sig mod toppen kommer af en øget økonomisk konsolidering, ved markant øgede transferindtægter. Som så skal geninvesteres.
Det er uholdbart at spekulere i resultater, som basis for økonomisk fremgang. Det nytter f.eks. ikke særligt meget at slutte i top 6, hvis ikke vi kommer i Europa eller oplever markant øgede indtægter.

I stedet fortsætter folk med at tordne mod vores nuværende folk i spidsen med den gamle hat på - som om de sidste 6 år skal ses i samme lys. Jeg mener jo tværtimod at vi er igang med store ændringer som har en noget længere sigte, men som vi naturligvis på kort sigt skal se indikationer på peger i den rigtige retning. Men jeg vil hellere vente på noget godt, end føle at vi står i stampe og jagter noget uden at have en klar strategi for hvordan.
Nu hvor vi ikke altid er enige her så vil jeg da gerne hamre enig knappen i, lad os løfte debatten til et ny niveau.
Og det gør vi vel ved at erkende at vi kommer fra det samme udgangspunkt, kærligheden til AaB, det burde vel også gøre at vi kan være enige om at være uenige om vejen til det endelig mål, som vel helt simpelt er titler til AaB, og flere ture i Europa..

Jeg læser heller ikke debatten her som samlet flok der tordner mod den nuværende ledelse, de er jo dårlig nok startet, det ville ikke give mening.
Men der skal vel også være plads til at udtrykke tvivl og skepsis i forhold til deres beslutninger, eller ku vi jo bare alle mødes om 5 år for at se om IAO's plan lykkedes.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Rufo

Indlæg af Mogens » 9. feb 2021, 14:23

Yankee skrev:
9. feb 2021, 13:32
Mogens skrev:
9. feb 2021, 13:29

De må gerne være foran med fede præsentationsvideoer (som ikke kunne rage mig mindre), bare vi præsenterer de fede spillere (ikke i bogstavelig forstand forstås).

Ikke at det er et succeskriterie i sig selv, men vi skal nok ende foran ob. Så kan de sidde og glæde sig over deres nye videoer.
Ja, på samme måde som vi kan sidde og hygge os over Patrick Olsens manglende succes, mens AGF ender 4-5 pladser højere end AaB.
Det er du bestemt mere end velkommen til.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rufo

Indlæg af Maglau » 9. feb 2021, 14:31

Jeg synes det mest spændende er om vi formår at holde balancen mellem resultater og salg af talenter/spillere.
Fcm og fck har været fremragende til den balance hvor jeg ser fcn lidt for meget fokus salg og indtjening - bedst resulteret i deres valg af en træner der er total uambitiøs på resultatet og slutstillingens i ligaen bare de udvikler spillere til videre salg.

Jeg er fortrøstningsfuld på at vi - get the balance right - ud fra køb som Hiljemark og Rufo som jeg ikke ser som salgsobjekter mennspillere der skal skabe resultater og hjælpe unge salgsobjekter i processen. Derfor glædede det mig at Inge udtalte at vi har nok unge spillere på holdet nu.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar