Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 21. feb 2021, 18:01

Aalborg frederikshavner skrev:
21. feb 2021, 15:03
Det er ikke mange dage siden at IAO udtalte at målsætningen er top 4 i den kommende sæson
Det er alt andet lige også noget nemmere at agere i et sommervindue, hvor vi bliver fri for en del lønforpligtelser og markedet forhåbentlig er mere normaliseret.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af johnfrank » 21. feb 2021, 20:03

Fabbe skrev:Jeg er positiv og tillidsfuld og håbefuld nok.

Jeg kan alligevel ikke lade være med at dele en betænkelighed over Inges Cifuentes-projekt og det spor, vi er ude ad.

Bevares, en flot mand er kommet til byen. Det minder mig om ansættelsen af Smukke Erik, hvor Tom Matthiesen ikke lagde skjul på, at svenskerens evne til at bære jakkesæt var en styrkelse af AaB's brand (og en understøttelse af alle de spændende synergieffekter).

På flere måder end rent sportsligt var Hamrén åbenlyst en meget strategisk ansættelse. Og det gik jo meget godt. Hamrén performede sportsligt og udenomssportsligt med sin tjekkede karisma. Form og indhold gik hånd i hånd, perfekt.

Da Inge så skulle skaffe sin første rigtige, varige trænerløsning til AaB, virkede det klart, at nu skulle vi ikke nøjes. Morten Bruun sagde nærmest (helt frit parafraseret): "Se nu for helvede Thomasberg lige for fødderne af jer!" Men det ligger ikke i vores afkodningssyn, at en kronisk sammenbidt himmerlænding i Randers har det fornødne, magiske strejf til AaB.

Det er vores sjove dobbeltchauvinsme, der pendulerer mellem mindreværdskompleks og megalomani: Man skal være særlig for at lede Nordjyllands største klub. Og det mener vi ikke, at nordjyder er.

Sådan et strejf skulle man lige have, hvis man ligner Pep til forveksling og kommer fra Barcelona.

Vi kan lide Inge for at være kåd som en olierig norsk turist, der pløjer vesterhavsstranden med sin sorte firhjulstrækker i juli og udser Cifuentes som den nye strategiske rekruttering.

Ja, Marti har virkelig pakken. Den har form, har den. Men er der virkelig topfodbold i den?

Med benovelse blev det fremhævet, hvorfra han kom. Det fik mig til at bemærke halvvittigt i en Facebook-kommentar, at jeg er opvokset i Vodskov som Lord Siva, Annika Aakjær og Oh No Ono. Vi er overrepræsenteret i P3's spillelister. Så stik mig en pladekontrakt.

Min lille skepsis blev så bestyrket, da Marti fandt det magtpåliggende at hente Rufo, som spillede sin bedste Sandefjord-sæson for to år siden.

Hvor i hans meritter kan man se, at han har niveau til mere end Silkeborg? Er der også topfodbold i Rufos pakke, når han i tråd med det iberiske sprogområdes traditioner kommer med sit helt eget, æggende fodboldkunstnernavn, som ikke er til at stå for?

At en træner ser tilbage mod sin gamle klub for at rekruttere, virker afdanket i topfodbold. Det var ret almindeligt for 20-30 år siden, hvor Morten Olsen i hele sin karriere som klubtræner drog rundt med polske Andrzej Rudy i sin kuffert.

I dag er markedet et helt andet. Det er helt anderledes totalovervåget med analyserede data.

Jeg kan forstå, at begæret efter helt bestemte spillere er udpræget i fodboldens absolutte top. Hos det faste inventar i Champions League. I det store brede midterlag af professionel fodbold kan man vælge imellem et utal af mulige spillere. Alle raske drenge vil have sådan et job.

Jeg kan ikke befri mig fra mistanken - nej, jeg er sgu helt gennemsyret overbevist om, at Inge ikke havde købt en Sandefjord-træner med samme resultater, som hed Pål og en spiller på Påls opfordring, som hed Sondre, der spillede sin bedste sæson for to år siden.

Så er købet af Rufo andet end gammelvenskabelig smånepotisme, så Marti har nogen at sludre med på spansk i korridorerne?

Det håber jeg og har tillid til. Jeg er positiv over for det, der sker, og erfaringerne har vist, at en succes kan kræve tålmodighed.

Men det er som om, at sårbarheden for kritik allerede kan identificeres: En tydelig bias medvirker til trænervalget. Måske påvirker det også indkøbene og andre dispositioner.
Haha love it fabbe. Juryen er stadig ude, men der er en pæn risiko for at det hele bare er gammel rioja i fancy flasker.





Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 21. feb 2021, 20:23

johnfrank skrev:
21. feb 2021, 20:03
Haha love it fabbe. Juryen er stadig ude, men der er en pæn risiko for at det hele bare er gammel rioja i fancy flasker.
Jeg tror ikke du havde været ligeså hård i din vurdering, hvis det var en dansk træner.

Alle spanske trænere er inspireret af samme fodboldskole - ligesom tilfældet er med mange engelske trænere.

Jeg synes godt nok det er sørgeligt, at man tilsyneladende forholder sig så negativt til en træner, udelukkende fordi han kommer fra en anden baggrund.

AaB_Fan_since1995
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2020, 09:53

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 21. feb 2021, 21:46

Godt indspark Fabbe, som fint beskriver de følelser og bekymringer mange af os sidder med.

Vi håber alle at frygten er gjort til skamme efter de næste 5 “lettere” grundspilskampe.

Personligt tror jeg dog at det vil tage længere tid, at få styrket spillernes psyke og tro på egne evner! Dette bliver endnu en mellemsæson, hvor vi forhåbentligt kommer til at tanke selvtillid i slutspillet (som nok bliver nedrykningsspillet), hvor den nye (gamle) struktur, og et usædvanligt lavt og pointtallet til Lyngby og Horsens gør, at vi har tid til at vente på at Marti bringer os bedre tider.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af johnfrank » 21. feb 2021, 22:04

Julgranen skrev:
johnfrank skrev:
21. feb 2021, 20:03
Haha love it fabbe. Juryen er stadig ude, men der er en pæn risiko for at det hele bare er gammel rioja i fancy flasker.
Jeg tror ikke du havde været ligeså hård i din vurdering, hvis det var en dansk træner.

Alle spanske trænere er inspireret af samme fodboldskole - ligesom tilfældet er med mange engelske trænere.

Jeg synes godt nok det er sørgeligt, at man tilsyneladende forholder sig så negativt til en træner, udelukkende fordi han kommer fra en anden baggrund.
Position - possession. Uanset hvad du kalder det er det jo stort set det samme wighorst lavede. Vi har ikke rørt os ud af stedet i 6 år.

Wighorst var en dårlig træner. Og han havde lært det direkte af Michael Laudrup der havde lært det direkte af Johan cruyff. Hvad kan man bruge det til?





Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 21. feb 2021, 22:20

johnfrank skrev:
21. feb 2021, 22:04
Position - possession. Uanset hvad du kalder det er det jo stort set det samme wighorst lavede. Vi har ikke rørt os ud af stedet i 6 år.

Wighorst var en dårlig træner. Og han havde lært det direkte af Michael Laudrup der havde lært det direkte af Johan cruyff. Hvad kan man bruge det til?
Det har ikke det fjerneste at gøre med at ville have bolden meget.
Hvis du ikke aner noget om hans fodboldfilosofi, hvorfor så overhovedet udtale sig om den?

Wieghorst spillede traditionel 4-4-2. Hans filosofi gik ud på at spille foran modstandernes pres, ikke på at spille sig igennem det.
Jo mere man havde bolden, jo mere var man sikker på at der på et tidspunkt ville komme en åbning.

Det er omtrent så langt fra Cifuentes som man overhovedet kan komme.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af FIDEL » 21. feb 2021, 22:36

johnfrank skrev:
21. feb 2021, 22:04
Julgranen skrev:
johnfrank skrev:
21. feb 2021, 20:03
Haha love it fabbe. Juryen er stadig ude, men der er en pæn risiko for at det hele bare er gammel rioja i fancy flasker.
Jeg tror ikke du havde været ligeså hård i din vurdering, hvis det var en dansk træner.

Alle spanske trænere er inspireret af samme fodboldskole - ligesom tilfældet er med mange engelske trænere.

Jeg synes godt nok det er sørgeligt, at man tilsyneladende forholder sig så negativt til en træner, udelukkende fordi han kommer fra en anden baggrund.
Position - possession. Uanset hvad du kalder det er det jo stort set det samme wighorst lavede. Vi har ikke rørt os ud af stedet i 6 år.

Wighorst var en dårlig træner. Og han havde lært det direkte af Michael Laudrup der havde lært det direkte af Johan cruyff. Hvad kan man bruge det til?
Vi har ikke haft meget possesion i de første 4 kampe. :S

Ibiza Polar

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Ibiza Polar » 21. feb 2021, 23:05

Nu har den her klub sejlet rundt siden 2014. Intet har været tilfredsstillende. ENDELIG tager bestyrelsen aktion, rusker op, og nu har vi en helt anderledes sportsdirektør, som har fået lov at sætte sin egen retning med en ny træner.

Den træner har så fået 3 kampe mod tophold og en mod fysiske Randers, hvorefter halvdelen af debatsiden vil tilbage til de gyldne Gaarde-dage, hvor alt tilsyneladende var bedre.

Det et dybt problematisk, at Lucas og Hiljemark ikke er kampdygtige, men alt efter hvor paranoid man er, kan man allerhøjest bebrejde Inge for Hiljemarks løn. Men vi er for fanden stadig ved at rydde ud i truppen efter de kontrakter, som Inge har overtaget. Vi har flere spillere, som har fået tilbud om at smutte og sagt nej, og begge vinduer har været præget af Corona. Det gør det svært at sammensætte en trup, når man ikke kan få frigivet de midler, man mener er bundet forkert op.

Det er fuldstændigt urimeligt at dømme både Inge og Marti før de har fået lov at sammensætte et hold og en spillestil. Fejler det derefter - fair nok.

Og mht. Rufo. Måske kunne det tænkes, at Cifuentes lynhurtigt har identificeret, at INGEN af vores offensive spillere kan levere det, han kræver. Derfor henter man en transferfri kending ind på en kort kontrakt, hvor han ved, at manden kan levere den indsats han kræver af sine spillere. Man skal fandme være en sølvpapirshat for at mistænke nepotisme i det tilfælde.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Kristian » 21. feb 2021, 23:08

Ibiza Polar skrev:
21. feb 2021, 23:05
Nu har den her klub sejlet rundt siden 2014. Intet har været tilfredsstillende. ENDELIG tager bestyrelsen aktion, rusker op, og nu har vi en helt anderledes sportsdirektør, som har fået lov at sætte sin egen retning med en ny træner.

Den træner har så fået 3 kampe mod tophold og en mod fysiske Randers, hvorefter halvdelen af debatsiden vil tilbage til de gyldne Gaarde-dage, hvor alt tilsyneladende var bedre.

Det et dybt problematisk, at Lucas og Hiljemark ikke er kampdygtige, men alt efter hvor paranoid man er, kan man allerhøjest bebrejde Inge for Hiljemarks løn. Men vi er for fansen stadig ved at rydde ud i truppen efter de kontrakter, som Inge har overtaget. Vi har flere spillere, som har fået tilbud om af smutte og sagt nej, og begge vinduer har været præget af Corona.

Det er fuldstændigt urimeligt at dømme både Inge og Marti før de har fået lov at sammensætte et hold og en spillestil. Fejler der derefter - fair nok.

Og mht. Rufo. Måske kunne det tænkes, at Cifuentes lynhurtigt har identificeret, at INGEN af vores offensive spillere kan levere det, han kræver. Derfor henter man en transferfri kending ind på en kort kontrakt, hvor han ved, at manden kan levere den indsats han kræver af sine spillere. Man skal fandme være en sølvpapirshat for at mistænke nepotisme i det tilfælde.
TAK!!
------------------
mvh Kristian

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af gravballe » 21. feb 2021, 23:31

Ibiza Polar skrev:
21. feb 2021, 23:05
Nu har den her klub sejlet rundt siden 2014. Intet har været tilfredsstillende. ENDELIG tager bestyrelsen aktion, rusker op, og nu har vi en helt anderledes sportsdirektør, som har fået lov at sætte sin egen retning med en ny træner.

Den træner har så fået 3 kampe mod tophold og en mod fysiske Randers, hvorefter halvdelen af debatsiden vil tilbage til de gyldne Gaarde-dage, hvor alt tilsyneladende var bedre.

Det et dybt problematisk, at Lucas og Hiljemark ikke er kampdygtige, men alt efter hvor paranoid man er, kan man allerhøjest bebrejde Inge for Hiljemarks løn. Men vi er for fanden stadig ved at rydde ud i truppen efter de kontrakter, som Inge har overtaget. Vi har flere spillere, som har fået tilbud om at smutte og sagt nej, og begge vinduer har været præget af Corona. Det gør det svært at sammensætte en trup, når man ikke kan få frigivet de midler, man mener er bundet forkert op.

Det er fuldstændigt urimeligt at dømme både Inge og Marti før de har fået lov at sammensætte et hold og en spillestil. Fejler det derefter - fair nok.

Og mht. Rufo. Måske kunne det tænkes, at Cifuentes lynhurtigt har identificeret, at INGEN af vores offensive spillere kan levere det, han kræver. Derfor henter man en transferfri kending ind på en kort kontrakt, hvor han ved, at manden kan levere den indsats han kræver af sine spillere. Man skal fandme være en sølvpapirshat for at mistænke nepotisme i det tilfælde.
Tak!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 00:09

Ibiza Polar skrev:
21. feb 2021, 23:05
Nu har den her klub sejlet rundt siden 2014. Intet har været tilfredsstillende. ENDELIG tager bestyrelsen aktion, rusker op, og nu har vi en helt anderledes sportsdirektør, som har fået lov at sætte sin egen retning med en ny træner.

Den træner har så fået 3 kampe mod tophold og en mod fysiske Randers, hvorefter halvdelen af debatsiden vil tilbage til de gyldne Gaarde-dage, hvor alt tilsyneladende var bedre.

Det et dybt problematisk, at Lucas og Hiljemark ikke er kampdygtige, men alt efter hvor paranoid man er, kan man allerhøjest bebrejde Inge for Hiljemarks løn. Men vi er for fanden stadig ved at rydde ud i truppen efter de kontrakter, som Inge har overtaget. Vi har flere spillere, som har fået tilbud om at smutte og sagt nej, og begge vinduer har været præget af Corona. Det gør det svært at sammensætte en trup, når man ikke kan få frigivet de midler, man mener er bundet forkert op.

Det er fuldstændigt urimeligt at dømme både Inge og Marti før de har fået lov at sammensætte et hold og en spillestil. Fejler det derefter - fair nok.

Og mht. Rufo. Måske kunne det tænkes, at Cifuentes lynhurtigt har identificeret, at INGEN af vores offensive spillere kan levere det, han kræver. Derfor henter man en transferfri kending ind på en kort kontrakt, hvor han ved, at manden kan levere den indsats han kræver af sine spillere. Man skal fandme være en sølvpapirshat for at mistænke nepotisme i det tilfælde.
Tak.
Nu må folk simpelthen tage sig sammen og give det nye set-up en chance. Historikken i AaB, og også i aktuelle tilfælde med David og Niels Frederiksen i Brøndby taler sit klare og tydelige sprog.
Ting. Tager. Tid.

Succeser kommer ikke over natten - og når enkelte brugere bruger træningskampe, hvor hele truppen plus U-spillere har været brugt, og endda kampe under andre trænere, som løftestang for deres kritik, så er der simpelthen en voksen der er nødt til at sætte foden ned.
Det er fuldstændig absurd at være vidne til.

Guderne skal vide at jeg selv har været kritiker af klubbens dispositioner. Derfor er jeg også fuld af respekt over at man valgte interne ansættelser og middelmådighed fra, og tilvalgte personer på nøgleposter med præcis de kompetencer AaB har efterspurgt.
Meritter indenfor talentudvikling og maksimal udnyttelse af den enkelte spillers potentiale.

Derfor er det også lidt håbløst at foreslå Thomas Thomasberg til at stå i spidsen for et hold der satser på talenter.
Han fejlede totalt i FCM og har siden været i to klubber, der ikke fostrer skyggen af talenter.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Rockafellar » 22. feb 2021, 07:59

Det her er den DEBAT-side for AaB-fans!

Forskellige fans har forskellige holdninger, kritikpunkter og løsningsforslag - det er vel helt fair.

Jeg synes sgu der er en tendes blandt flere debattører herinde at svine hinanden til/kraftigt kritisere andre debattørers holdninger i vel og mærke nedladende toner.

Det synes JEG sgu er en uskik.

Om man så synes at hele det nye setup i AaB er et stort fatamorgana, så er det en holdning (meget gerne underbygget med solide argumenter) man må have. Den behøver ikke blive udskammet af andre debattører.

Kunne sgu godt tænke mig en bedre debatkultur herinde. Der er mange med stor viden og indsigt som gør det pisse interesant at følge med herinde - men behovet for at svine/disse fabbe og andre tid med deres indlæg synes jeg sgu er sørgeligt.
Swing Like God's Own Dick

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 09:08

Rockafellar skrev:
22. feb 2021, 07:59
Det her er den DEBAT-side for AaB-fans!

Forskellige fans har forskellige holdninger, kritikpunkter og løsningsforslag - det er vel helt fair.

Jeg synes sgu der er en tendes blandt flere debattører herinde at svine hinanden til/kraftigt kritisere andre debattørers holdninger i vel og mærke nedladende toner.

Det synes JEG sgu er en uskik.

Om man så synes at hele det nye setup i AaB er et stort fatamorgana, så er det en holdning (meget gerne underbygget med solide argumenter) man må have. Den behøver ikke blive udskammet af andre debattører.

Kunne sgu godt tænke mig en bedre debatkultur herinde. Der er mange med stor viden og indsigt som gør det pisse interesant at følge med herinde - men behovet for at svine/disse fabbe og andre tid med deres indlæg synes jeg sgu er sørgeligt.
En bedre debatkultur starter med saglig argumentation. Der er intet sagligt i at beskæftige sig med hånlige bemærkninger om trænerens nationalitet og spillestil, eller lave indlæg med indhold som “13 kampe - 1 sejr!!! Nu må folk vågne op!”
Debatten bliver forpestet af den slags.
Når det så bliver toppet af teorier, hvor man betvivler lægestabens faglighed og anklager dem for bevidst at have ignoreret en skade, og mener at en spiller bliver forfordelt blot fordi træneren kender ham, så hopper kæden af for mig.

Jeg har kendt Fabbe i snart 20 år - jeg tænker han overlever at vi er uenige, og han nyder i øvrigt stor respekt hos undertegnede :-)

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Mephisto2 » 22. feb 2021, 09:11

Rockafellar skrev:
22. feb 2021, 07:59
Det her er den DEBAT-side for AaB-fans!

Forskellige fans har forskellige holdninger, kritikpunkter og løsningsforslag - det er vel helt fair.

Jeg synes sgu der er en tendes blandt flere debattører herinde at svine hinanden til/kraftigt kritisere andre debattørers holdninger i vel og mærke nedladende toner.

Det synes JEG sgu er en uskik.

Om man så synes at hele det nye setup i AaB er et stort fatamorgana, så er det en holdning (meget gerne underbygget med solide argumenter) man må have. Den behøver ikke blive udskammet af andre debattører.

Kunne sgu godt tænke mig en bedre debatkultur herinde. Der er mange med stor viden og indsigt som gør det pisse interesant at følge med herinde - men behovet for at svine/disse fabbe og andre tid med deres indlæg synes jeg sgu er sørgeligt.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Mogens » 22. feb 2021, 09:22

Pastorius skrev:
21. feb 2021, 01:00
Jeg håber snart vi kan få et par sejre, så vi kan slippe for at høre på mere af det negative vrøvl.
Efter en forsigtig optimisme, er jeg selv en af dem, der pt. bidrager lettere negativt, MEN... hånden på hjertet, hvori ligger det positive, som du ser det? Jeg spørger, fordi jeg virkelig gerne vil se det.

De seneste år har været præget af svingende resultater. Efter Fehers fine start (som midlertidig træner) døde den med mildt sagt elendige dispositioner, hvor hans mangler som cheftræner på liganiveau blev udstillet. Min udfordring med Cifuentes er, at der samlet set ca. har været en god kamp ud af fire. Jeg er med på, at vi har mødt 4 ud af 5 top5-hold, men især i de to seneste, har vi været skræmmende ringe, og jeg føler på ingen måde, at vi har set fremskridt spillemæssigt. Ting tager tid, den er jeg helt med på, og jeg forventer ingenlunde, at vi ser et færdigt Cifuentes-produkt i denne sæson - jeg vil bare gerne se fremskridt, og det føler jeg egentlig ikke rigtig er sket.

Jeg er absolut pro dette projekt, men optimismen er desværre skubbet i baggrunden.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 22. feb 2021, 09:40

Brodernumsi skrev:
21. feb 2021, 11:04


Nu du vil sammenligne Hamrén og Cifuentes, så glemmer du vist, at Hamrén også startede ret dårligt, og blev af mange fans, ønsket hen hvor peberet gror.
Det ødelægger jo ikke din pointe om, at et øjebliksbillede ikke viser, hvad kontinuitet og tillid kan føre med sig, men Hamrén startede faktisk som lyn og torden. Det første halve år havde han et snit på over to point per kamp, og det var faktisk først efter halvandet år, at der for alvor kom en bølgedal. 05-06 var således ret jammerlig, og den skabte skepsis, der sågar dukkede op langt ind i bronzesæsonen, da der på det tidspunkt var en dårlig periode, inden vi via en ret flot afslutning hev medaljen og toto-cup-kvalifikationen (!) hjem.

Som sagt beviser det jo bare, at ting godt kan vendes, men vi skal jo have fakta på plads.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af FlæskeFrank » 22. feb 2021, 10:09

Mogens skrev:
22. feb 2021, 09:22
Efter en forsigtig optimisme, er jeg selv en af dem, der pt. bidrager lettere negativt, MEN... hånden på hjertet, hvori ligger det positive, som du ser det? Jeg spørger, fordi jeg virkelig gerne vil se det.
Nu spurgte du ikke mig, men de positive ting, som jeg ser, er,
At vi overordnet har fået et system, hvor alle kender deres plads og vi ikke på samme måde som tidligere er afhængige af enkeltpræstationer. Det tror jeg gør, at vi kan sluse nye spillere ind nemmere.
At der er kommet kamp om mange flere pladser, særlig de offensive. Det har været savnet, vi mangler dog, at en stempler ind og siger, at han er førstevalg og I andre må slås om de øvrige pladser.
At vi spiller bold, selvom der har været dårlige periode, så ser jeg faktisk stor lyst til at spille bold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2021, 10:26

Mogens skrev:
22. feb 2021, 09:22
Pastorius skrev:
21. feb 2021, 01:00
Jeg håber snart vi kan få et par sejre, så vi kan slippe for at høre på mere af det negative vrøvl.
Efter en forsigtig optimisme, er jeg selv en af dem, der pt. bidrager lettere negativt, MEN... hånden på hjertet, hvori ligger det positive, som du ser det? Jeg spørger, fordi jeg virkelig gerne vil se det.

De seneste år har været præget af svingende resultater. Efter Fehers fine start (som midlertidig træner) døde den med mildt sagt elendige dispositioner, hvor hans mangler som cheftræner på liganiveau blev udstillet. Min udfordring med Cifuentes er, at der samlet set ca. har været en god kamp ud af fire. Jeg er med på, at vi har mødt 4 ud af 5 top5-hold, men især i de to seneste, har vi været skræmmende ringe, og jeg føler på ingen måde, at vi har set fremskridt spillemæssigt. Ting tager tid, den er jeg helt med på, og jeg forventer ingenlunde, at vi ser et færdigt Cifuentes-produkt i denne sæson - jeg vil bare gerne se fremskridt, og det føler jeg egentlig ikke rigtig er sket.

Jeg er absolut pro dette projekt, men optimismen er desværre skubbet i baggrunden.
Det meste ligger i at der bliver arbejdet konsekvent med tingene. Vores forsvar er ikke så shaky med 4 mand i bagkæden som jeg have frygtet, og det er ret tydeligt hvorfor det ikke bare flyder derud af, og det er til at rette på bare en lille smule længere sigt. (Kakeeto + højreside).

Vi spiller uden store profiler i flere perioder. Helt væk er Lucas, Hiljemark og Okore, Ahlmann har været delvist fraværende og Kusk og Van Weert ikke brugt meget. Det er en meget stor forandring, og alligevel er vi langt fra faldet fra hinanden (bortset fra en halvleg mod FCK). Spillerne ser ikke ud til at være i tvivl om hvad der forventes af dem, i modsætning til tidligere sløje perioder under Friis, Wieghort og Søndergaard, hvor alle så råvilde og forvirrede ud.

Det er ikke sikkert det når at blive rigtig godt i denne sæson, men der er noget grundliggende sundt i den tilgang til tingene, som vi har haft.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af gravballe » 22. feb 2021, 10:33

FlæskeFrank skrev:
22. feb 2021, 10:09
Mogens skrev:
22. feb 2021, 09:22
Efter en forsigtig optimisme, er jeg selv en af dem, der pt. bidrager lettere negativt, MEN... hånden på hjertet, hvori ligger det positive, som du ser det? Jeg spørger, fordi jeg virkelig gerne vil se det.
Nu spurgte du ikke mig, men de positive ting, som jeg ser, er,
At vi overordnet har fået et system, hvor alle kender deres plads og vi ikke på samme måde som tidligere er afhængige af enkeltpræstationer. Det tror jeg gør, at vi kan sluse nye spillere ind nemmere.
At der er kommet kamp om mange flere pladser, særlig de offensive. Det har været savnet, vi mangler dog, at en stempler ind og siger, at han er førstevalg og I andre må slås om de øvrige pladser.
At vi spiller bold, selvom der har været dårlige periode, så ser jeg faktisk stor lyst til at spille bold.
præcis samt det ser ud tila t være en plan i det fremaf rettede spil, og ikke som under friis/fehrer hvor det var mere baseret på enkeltmand lige gjorde noget unikt. VI blev så tit udstillet under Friis og Fehrer, at når Lucas ikke lige gjorde noget vildt, eller Kusk ikke lige gjorde, så skete der bare ikke rigtigti noget. Der var ingen løb, ingen tegn af en angrebs plan. Det ser vi i højere grad nu, end før. Men jeg forventer da det bliver endnu bedre når systemet bliver mere indspillet.

Samtidig ser jeg også en træner der ikke bare sætter et hold og reagere efter modstanderne, men i højere grad vil have modstanderen til også at forholde sig til AaB. Problemet med AaB har tit været at man har sat holdet efter modstanderen, frem for bare at spille sit spil. Det betød tit at vi spillede med spillere på positioner hvor de ikke var bedst. Nu forsøger man da at få FCM, FCK og Brøndby til at forholde sig til AaBs offensive spil, hvilke forhåbeligt med tiden betyder at forsvaret bliver mindre belastet. Lidt lige som i 2014 hvor alle modstandere altid var nød til at forholde sig til AaB´s angrebs spil...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3188
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Gnu » 22. feb 2021, 11:44

gravballe skrev:
22. feb 2021, 10:33
FlæskeFrank skrev:
22. feb 2021, 10:09
Mogens skrev:
22. feb 2021, 09:22
Efter en forsigtig optimisme, er jeg selv en af dem, der pt. bidrager lettere negativt, MEN... hånden på hjertet, hvori ligger det positive, som du ser det? Jeg spørger, fordi jeg virkelig gerne vil se det.
Nu spurgte du ikke mig, men de positive ting, som jeg ser, er,
At vi overordnet har fået et system, hvor alle kender deres plads og vi ikke på samme måde som tidligere er afhængige af enkeltpræstationer. Det tror jeg gør, at vi kan sluse nye spillere ind nemmere.
At der er kommet kamp om mange flere pladser, særlig de offensive. Det har været savnet, vi mangler dog, at en stempler ind og siger, at han er førstevalg og I andre må slås om de øvrige pladser.
At vi spiller bold, selvom der har været dårlige periode, så ser jeg faktisk stor lyst til at spille bold.
præcis samt det ser ud tila t være en plan i det fremaf rettede spil, og ikke som under friis/fehrer hvor det var mere baseret på enkeltmand lige gjorde noget unikt. VI blev så tit udstillet under Friis og Fehrer, at når Lucas ikke lige gjorde noget vildt, eller Kusk ikke lige gjorde, så skete der bare ikke rigtigti noget. Der var ingen løb, ingen tegn af en angrebs plan. Det ser vi i højere grad nu, end før. Men jeg forventer da det bliver endnu bedre når systemet bliver mere indspillet.

Samtidig ser jeg også en træner der ikke bare sætter et hold og reagere efter modstanderne, men i højere grad vil have modstanderen til også at forholde sig til AaB. Problemet med AaB har tit været at man har sat holdet efter modstanderen, frem for bare at spille sit spil. Det betød tit at vi spillede med spillere på positioner hvor de ikke var bedst. Nu forsøger man da at få FCM, FCK og Brøndby til at forholde sig til AaBs offensive spil, hvilke forhåbeligt med tiden betyder at forsvaret bliver mindre belastet. Lidt lige som i 2014 hvor alle modstandere altid var nød til at forholde sig til AaB´s angrebs spil...
Modstanderne skulle da også 'forholde sig' til AaB's spil i sidste sæson. Det så vi jo fx i slutspillet, hvor det faktisk lykkedes at hente nogle hæderlige resultater mod top 6, hvor bl.a. presspillet var med til at give modstanderne problemer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar