'VAR'

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: 'VAR'

Indlæg af Meelsen » 17. feb 2021, 17:26

Få ting kan gøre mig så rasende som VAR. Få det forpulede pis væk fra fodbolden!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 17. feb 2021, 17:37

Meelsen skrev:
17. feb 2021, 17:26
Få ting kan gøre mig så rasende som VAR. Få det forpulede pis væk fra fodbolden!
Enig, men det løb er kørt. Jeg tror den reelle grund til at man (UEFA/FIFA) gerne vil have det indført, er for at kunne begrænse matchfixing - i hvert fald den del, der involverer bestikkelse af dommere. Med VAR har man en mulighed for at fange noget af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 'VAR'

Indlæg af Yankee » 17. feb 2021, 19:46

Pastorius skrev:
17. feb 2021, 17:37
Meelsen skrev:
17. feb 2021, 17:26
Få ting kan gøre mig så rasende som VAR. Få det forpulede pis væk fra fodbolden!
Enig, men det løb er kørt. Jeg tror den reelle grund til at man (UEFA/FIFA) gerne vil have det indført, er for at kunne begrænse matchfixing - i hvert fald den del, der involverer bestikkelse af dommere. Med VAR har man en mulighed for at fange noget af det.
Jarh, hvis du går 5-10 år tilbage, så var der jo et enormt pres fra fans og medier for at indføre videohjælp til dommerne. FIFA blev kaldt bagstræberiske og teknologi-forskrækkede osv.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 'VAR'

Indlæg af gravballe » 17. feb 2021, 22:15

VAR er fint nok, der er bare nogle regler der skal ændres lidt og tilpasses. Blandt andet den ide om at man nu bare fløjter og giver straffe for alt bold til hånd kontakt..

Samtidig er det mig en gåde at selv med Var bliver Brøndby og FCK ting altid vægtet til deres fordel stadig.... (ja der var ikke fucking straffe)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2021, 00:27

Yankee skrev:
17. feb 2021, 19:46
Pastorius skrev:
17. feb 2021, 17:37
Meelsen skrev:
17. feb 2021, 17:26
Få ting kan gøre mig så rasende som VAR. Få det forpulede pis væk fra fodbolden!
Enig, men det løb er kørt. Jeg tror den reelle grund til at man (UEFA/FIFA) gerne vil have det indført, er for at kunne begrænse matchfixing - i hvert fald den del, der involverer bestikkelse af dommere. Med VAR har man en mulighed for at fange noget af det.
Jarh, hvis du går 5-10 år tilbage, så var der jo et enormt pres fra fans og medier for at indføre videohjælp til dommerne. FIFA blev kaldt bagstræberiske og teknologi-forskrækkede osv.
Jeg er med på at presset var der dengang, men det var jo ikke nok til at få fingeren ud.

Jeg tror sådan set ikke at de har indført VAR med Matchfixing for øje, men jeg tror de har opdaget den mulighed, og så giver de nok ikke slip på den igen.

...og hvis man har de kyniske (og ganske svagt konspiratoriske) briller på, så er der nok allerede gang i indtægter til FIFA fra sponsorater og returkommision fra dem der tjener på at levere teknologi til VAR.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af NIN » 18. feb 2021, 10:28

Sønderhof skrev:
17. feb 2021, 17:05
Hvis I ikke har set de tre straffespark, som Michael Johansen i dag er ude og sige er forkert dømt, synes jeg I skal tjekke dem ud.
https://www.fck.dk/nyhed/highlights-fck ... derjyske-1

Ufatteligt, at VAR-rummet ikke siger til Dhia Putros, at han bør tjekke dem igennem.
Man kan diskutere for og imod VAR, men nu vi har det, så er det ubegribeligt at man ikke bruger det bedre.

P.S. Jeg er stadig ikke kommet mig over de to mål AGF får godkendt i efterårets sidste kamp. Især det med hands, ser jeg som sæsonens største dommer- VAR-fejl.

PPS. Undskyld at der linkes til en FCK side. Videoen er uden reklamer, derfor :)
Jeg zappede forbi og så de to sidste straffespark og tænkte, hvis VAR ikke skal bruges her, hvornår så? Og hvad er ideen så med det. En anden ting der undrer mig med VAR er, at der er forskellige måder at bruge det på i de respektive ligaer (plus i Europa Cup kampe). Det forvirrer og frustrerer jo blot endnu mere. Man burde holde sig til simpel målteknologi også baglinjedommere som tør at dømme og ikke blot er ekstra tilskuere. Men det er sjældent teknologien bliver skruet tilbage.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: 'VAR'

Indlæg af Lyfe » 22. feb 2021, 19:44

VAR giver jo ingen mening når det som i lyngby fck kampen slet ikke ber dommeren om at se et mål og et straffespark igennem der tydeligvis begge er tvivlsomme


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 'VAR'

Indlæg af Anubit » 23. feb 2021, 07:01

Lyfe skrev:
22. feb 2021, 19:44
VAR giver jo ingen mening når det som i lyngby fck kampen slet ikke ber dommeren om at se et mål og et straffespark igennem der tydeligvis begge er tvivlsomme


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej der mangler godt nok en linje for teknologien - i hvert fald til et stadie hvor de, som du siger, aktivt skal se på det, i hvert fald. Om de så ser rigtigt til den tid, er selvfølgelig en anden sag...
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2021, 09:37

Lyfe skrev:
22. feb 2021, 19:44
VAR giver jo ingen mening når det som i lyngby fck kampen slet ikke ber dommeren om at se et mål og et straffespark igennem der tydeligvis begge er tvivlsomme
VAR er noget rod, men det er ikke bare at se alt igennem, så tager det alt for lang tid. Det er allerede i overkanten, men det er ikke kun VAR der er noget galt med. Jeg synes egentlig at VAR-rummet bare skal tage beslutningen - det er jo også dommere der sidder der. De har bare været alt for dårlige indtil nu.

Jeg synes det værste problem er at der (både med og uden VAR) bliver dømt alt for mange straffespark, og rigtig mange er dem, er skabt af angribere der opfører sig på en måde som de aldrig ville have gjort, hvis de bare gik efter bolden. Det kan være svært at bedømme for dommeren live, men i VAR-rummet, vil det være muligt. En anden ting man kunne overveje, er om der skal dømmes noget, hvis angriberen også laver en forseelse evt. lidt før.

Man kunne overveje at indføre en regel om at film ville give et straffespark i den modsatte ende. Så står konsekvensen af at prøve at snyde ligesom mål med konsekvensen i at blive opdaget.

Men første step for mig, er at der kun dømmes straffe, hvis der er en chance for at forseelsen har forhindret en scoring. Man kunne så overveje indirekte frispark i andre situationer. Vigtigst er det, at der bliver dømt færre straffespark end der gør nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: 'VAR'

Indlæg af Lindmark » 23. feb 2021, 19:09

Meget enig Pastorius - alt alt for mange straffespark, og især mange tvivlsomme eller bløde af slagsen.

Det har ødelagt mange kampe i de senere år...
Lindmark / Vendelbokartellet

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: 'VAR'

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. feb 2021, 21:08

Lindmark skrev:
23. feb 2021, 19:09
Meget enig Pastorius - alt alt for mange straffespark, og især mange tvivlsomme eller bløde af slagsen.

Det har ødelagt mange kampe i de senere år...
Er meget enig, der dømmes alt alt for mange straffespark.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 'VAR'

Indlæg af Brodernumsi » 23. feb 2021, 21:10

Aalborg frederikshavner skrev:
23. feb 2021, 21:08
Lindmark skrev:
23. feb 2021, 19:09
Meget enig Pastorius - alt alt for mange straffespark, og især mange tvivlsomme eller bløde af slagsen.

Det har ødelagt mange kampe i de senere år...
Er meget enig, der dømmes alt alt for mange straffespark.
Igen, det er ikke VARS skyld. Hvis vi levede i en verden, hvor dommeren så ALT, ville de straffespark jo også blive dømt. Det er reglerne, der skal laves om, så de passer til VAR ( For vi kommer ikke til at slippe for det nu ).
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2021, 22:05

Brodernumsi skrev:
23. feb 2021, 21:10
Aalborg frederikshavner skrev:
23. feb 2021, 21:08
Lindmark skrev:
23. feb 2021, 19:09
Meget enig Pastorius - alt alt for mange straffespark, og især mange tvivlsomme eller bløde af slagsen.

Det har ødelagt mange kampe i de senere år...
Er meget enig, der dømmes alt alt for mange straffespark.
Igen, det er ikke VARS skyld. Hvis vi levede i en verden, hvor dommeren så ALT, ville de straffespark jo også blive dømt. Det er reglerne, der skal laves om, så de passer til VAR ( For vi kommer ikke til at slippe for det nu ).
Ja, helt enig, eller fortolkningerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: 'VAR'

Indlæg af Dr. Holst » 26. feb 2021, 21:07

Kunne det være en mulighed at ligge pres på DBU og dommerforeningen (eller hvem der nu har beslutningen om fodboldreglerne i DK), igennem fairfans foreningen, samlede supportklubber, for at få ændret VAR til noget bedre?
Hvad tænker i?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2021, 21:09

Dr. Holst skrev:
26. feb 2021, 21:07
Kunne det være en mulighed at ligge pres på DBU og dommerforeningen (eller hvem der nu har beslutningen om fodboldreglerne i DK), igennem fairfans foreningen, samlede supportklubber, for at få ændret VAR til noget bedre?
Hvad tænker i?
Not a chance - det forsvinder ikke igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 'VAR'

Indlæg af Danni » 28. feb 2021, 17:37

Jeg har nogle spørgsmål i ift. VAR-reglerne, jeg håber nogen kan svare på;

1. Hvor længe skal der gå, for man ikke kan annullere et mål med hjælp fra VAR? Sat på spidsen; hvis en målmand udfører et kort målspark forkert, ved bolden ikke ligger stille eller marginalt udenfor målfeltet, målmandens hold scorer så efterfølgende 15 afleveringer og 30 sekunder senere nede i den anden ende, skal VAR så annullere målet?

2. Hvad skal der forstås ved det, som jeg hører så ofte "clear and obvious" fejl? Jeg synes jo ved offside-kendelser, at de går i allermindste detalje, for at se, om der er offside.

3. Hvad sker der, hvis en spiller kommer alene igennem, men er marginalt offside, dommeren lader spillet køre, for han er i tvivl om der er offside. På vej ned mod målet, bliver den angribende spiller flæsket af en forsvarsspiller, på en måde, der er til rødt kort. Efterfølgende viser VAR, at der er offside. Hvad skal der dømmes?
Længe leve arbejderklassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 'VAR'

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2021, 18:02

Puha, jeg er dog glad for jeg ikke er AGF haha. De når lige at fejre sejren før et straffespark bliver dømt (efter at der er fløjtet af). Jonas Wind til 3-3
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 'VAR'

Indlæg af Buzz Killington » 28. feb 2021, 18:04

jonas386 skrev:
28. feb 2021, 18:02
Puha, jeg er dog glad for jeg ikke er AGF haha. De når lige at fejre sejren før et straffespark bliver dømt (efter at der er fløjtet af). Jonas Wind til 3-3
hahaha. Men ja, fuck var
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 'VAR'

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2021, 18:44

jonas386 skrev:Puha, jeg er dog glad for jeg ikke er AGF haha. De når lige at fejre sejren før et straffespark bliver dømt (efter at der er fløjtet af). Jonas Wind til 3-3
Jeg har set 2,5 times fodbold i dag, hvor dommertrioen på banen har misset 3 kampafgørende fejl i første omgang. I to af tilfældene er der diskussion om hvor gyldig VAR-kendelse var (de blev alle tre dømt korrekt af VAR).

Det er simpelthen for ringe af dommerne at misse så mange klare situationer. Det har ikke noget med VAR at gøre
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: 'VAR'

Indlæg af Elvis lever » 28. feb 2021, 18:55

Pastorius skrev:
28. feb 2021, 18:44
jonas386 skrev:Puha, jeg er dog glad for jeg ikke er AGF haha. De når lige at fejre sejren før et straffespark bliver dømt (efter at der er fløjtet af). Jonas Wind til 3-3
Jeg har set 2,5 times fodbold i dag, hvor dommertrioen på banen har misset 3 kampafgørende fejl i første omgang. I to af tilfældene er der diskussion om hvor gyldig VAR-kendelse var (de blev alle tre dømt korrekt af VAR).

Det er simpelthen for ringe af dommerne at misse så mange klare situationer. Det har ikke noget med VAR at gøre
Der er jeg fuldstændig enig i. Jeg har tilgengæld hørt, at man i Holland anvender nogle bredere streger i stedet for den tyndest mulige linje når man bedømmer off-side. På den måde bevarer de et bedre flow i kampen og undgår de situationer, som i England, hvor de kan bruge 5 min. på ingenting. Jeg har dog ikke kunnet finde noget beskrivelse på nettet. Er der nogen, som ved noget?
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Besvar