Fodbold streaming.

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2021, 17:01

Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Ja, den fik jeg også - det var så farvel til at se AaB når kampene vises der. Måske hvis der er nok der siger op, kan det være de ombestemmer sig?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Hanga » 2. mar 2021, 17:05

Pastorius skrev:
2. mar 2021, 17:01
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Ja, den fik jeg også - det var så farvel til at se AaB når kampene vises der. Måske hvis der er nok der siger op, kan det være de ombestemmer sig?
- "Tak, fordi du vælger Viaplay! Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores tjeneste og vores udbud for at give dig den bedst mulige oplevelse, og i år vil vi tilbyde mere end nogensinde. Derfor vil prisen på dit valgte abonnement Viaplay Sport stige fra 309 kroner til 419 kroner om måneden. Ændringen træder i kraft fra din første betaling efter den 31. marts 2021," fremgår det af en email til kunderne.

Er lettere imponeret over at man kan skrive det så umiddelbart og helt uden nogen form for beklagelse, nej faktisk så er det jo en forbedring af dit abonnement :S

Godt jeg ikke har brug for Viaplay.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2021, 17:08

Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Til gengæld har de, ehm, mindre officielle kanaler langt højere kvalitet end nogensinde før. For et par uger siden lykkes det mig faktisk at aflæse trøjenavnet på en spiller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Fromthecradle » 2. mar 2021, 18:24

Pastorius skrev:
2. mar 2021, 17:01
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Ja, den fik jeg også - det var så farvel til at se AaB når kampene vises der. Måske hvis der er nok der siger op, kan det være de ombestemmer sig?
Ja, det er da et forsøg værd. De udnytter virkelig at kampe ikke kan ses på stadion eller en bar.

Desværre tror jeg nok ikke rigtigt på det - der skal falde mange fra, for at det ikke er en god forretning for dem.
You pay for this?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af doukas » 2. mar 2021, 18:42

Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Martino » 2. mar 2021, 19:52

Pastorius skrev:
2. mar 2021, 17:01
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Ja, den fik jeg også - det var så farvel til at se AaB når kampene vises der. Måske hvis der er nok der siger op, kan det være de ombestemmer sig?
Det blev også et farvel fra min side...det er simpelthen svineri at hæve prisen så voldsomt.
Jeg savner Winsnes

Ibiza Polar

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Ibiza Polar » 2. mar 2021, 19:55

Også farvel herfra.
Et bud på et alternativ: https://youtv.dk/
Hvis de ellers holder prisen.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af DenGamleMand » 2. mar 2021, 20:00

doukas skrev:
2. mar 2021, 18:42
Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
Det er helt håbløst. Det blev et farvel herfra.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2021, 20:22

Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 18:24
Pastorius skrev:
2. mar 2021, 17:01
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 16:28
Viaplay har netop meddelt at abonnement stiger fra 339 pr måned til 449.
Det kan man da kalde at udnytte sine monopolfordele :thumbsdown:
Ja, den fik jeg også - det var så farvel til at se AaB når kampene vises der. Måske hvis der er nok der siger op, kan det være de ombestemmer sig?
Ja, det er da et forsøg værd. De udnytter virkelig at kampe ikke kan ses på stadion eller en bar.

Desværre tror jeg nok ikke rigtigt på det - der skal falde mange fra, for at det ikke er en god forretning for dem.
Ja, og de skal ikke komme igen til EM eller lignende. Anyway - jeg er væk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2021, 20:24

Ibiza Polar skrev:
2. mar 2021, 19:55
Også farvel herfra.
Et bud på et alternativ: https://youtv.dk/
Hvis de ellers holder prisen.
Det tænker jeg ikke de gør. HVis balancen mellem streaming fra Viaplay og TV-pakker flytter sig for meget, så sender Nent bare deres indtægter videre til TV-udbyderne. Det giver ikke meget mening.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af NIN » 2. mar 2021, 22:12

doukas skrev:
2. mar 2021, 18:42
Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
Helt enig. Grotesk prisstigning. Det andet er nu ikke helt korrekt, da Viasat er afhængig af reklameblokke og de er selvfølgelig ikke i nærheden af at være nær så attraktive for annoncørerne, forsvinder pludselig 25% af husstandene og dermed med et stort fald i seertal. Det tror jeg nu desværre så heller ikke de gør.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Yankee » 3. mar 2021, 09:48

NIN skrev:
2. mar 2021, 22:12
doukas skrev:
2. mar 2021, 18:42
Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
Helt enig. Grotesk prisstigning. Det andet er nu ikke helt korrekt, da Viasat er afhængig af reklameblokke og de er selvfølgelig ikke i nærheden af at være nær så attraktive for annoncørerne, forsvinder pludselig 25% af husstandene og dermed med et stort fald i seertal. Det tror jeg nu desværre så heller ikke de gør.
Til gengæld er det jo de færreste, der går fra fuldt Viaplay-abonnement til slet ikke at se Superliga på TV. De fleste overgår vel til kabel-tv eller lignende - og der får Viasat jo altså også betaling når deres kanaler indgår i diverse pakker.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af NIN » 3. mar 2021, 10:04

Yankee skrev:
3. mar 2021, 09:48
NIN skrev:
2. mar 2021, 22:12
doukas skrev:
2. mar 2021, 18:42
Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
Helt enig. Grotesk prisstigning. Det andet er nu ikke helt korrekt, da Viasat er afhængig af reklameblokke og de er selvfølgelig ikke i nærheden af at være nær så attraktive for annoncørerne, forsvinder pludselig 25% af husstandene og dermed med et stort fald i seertal. Det tror jeg nu desværre så heller ikke de gør.
Til gengæld er det jo de færreste, der går fra fuldt Viaplay-abonnement til slet ikke at se Superliga på TV. De fleste overgår vel til kabel-tv eller lignende - og der får Viasat jo altså også betaling når deres kanaler indgår i diverse pakker.
Nu var præmissen jo at 25% tog sit gode tøj og gik og indtjeningen ville forblive den samme. Og fordi du har en kabel tv-udbyder, er det jo ikke ensbetydende med, at du kan/vil betale for se SL. Jeg har ikke en pakke, hvor jeg kan. Jeg skal købe en større og langt dyre eller vælge et tillægsprodukt, vil jeg følge Superligaen. Hos Stofa eksempelvis, deres bland-selv-pointsystem.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2021, 18:01

NIN skrev:
3. mar 2021, 10:04
Yankee skrev:
3. mar 2021, 09:48
NIN skrev:
2. mar 2021, 22:12
doukas skrev:
2. mar 2021, 18:42
Det er vildt at tænke på, at hvis bare 75 % af kunderne bliver, så er det stadigvæk en god forretning for Viaplay
Helt enig. Grotesk prisstigning. Det andet er nu ikke helt korrekt, da Viasat er afhængig af reklameblokke og de er selvfølgelig ikke i nærheden af at være nær så attraktive for annoncørerne, forsvinder pludselig 25% af husstandene og dermed med et stort fald i seertal. Det tror jeg nu desværre så heller ikke de gør.
Til gengæld er det jo de færreste, der går fra fuldt Viaplay-abonnement til slet ikke at se Superliga på TV. De fleste overgår vel til kabel-tv eller lignende - og der får Viasat jo altså også betaling når deres kanaler indgår i diverse pakker.
Nu var præmissen jo at 25% tog sit gode tøj og gik og indtjeningen ville forblive den samme. Og fordi du har en kabel tv-udbyder, er det jo ikke ensbetydende med, at du kan/vil betale for se SL. Jeg har ikke en pakke, hvor jeg kan. Jeg skal købe en større og langt dyre eller vælge et tillægsprodukt, vil jeg følge Superligaen. Hos Stofa eksempelvis, deres bland-selv-pointsystem.
Jeg er ret sikker på at den underliggende årsag til at de hæver priserne, er at de har brug for større indtægter - så hvis de bare løber rundt, med lidt færre kunder, så har de også forregnet sig. Jeg tror de regner med at dem der hopper fra nu, fortryder når EM går i gang.

Her er lidt af det de selv siger om stigningen (Det er EB, så "lidt" skal tages helt bogstavligt):
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ej/8491278
Med venlig Hilsen
--
Robert

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af AabMaster » 3. mar 2021, 18:26

Jeg vil foreslå, at man kaster et blik ind på AliExpress. Der er det muligt at finde streamingtjenester med alle kampe, til en meget billig pris og af god kvalitet.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af Klaus » 3. mar 2021, 22:46

Må jeg anbefale boxer. Du får streaming af tvkanalerne og 4 kort med på et abonnement. På det dyreste er udover alle tvkanalerne også viaplay (uden sport), tv2 play og dplay med i prisen. Jeg synes det fungerer godt. Hvad man gør med de 4 kort er jo i princippet op til en selv og ens moral.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 09:15

AabMaster skrev:
3. mar 2021, 18:26
Jeg vil foreslå, at man kaster et blik ind på AliExpress. Der er det muligt at finde streamingtjenester med alle kampe, til en meget billig pris og af god kvalitet.
så lige kombinere det med en android boks nvidia shield eller en af de billigere.. boom :) (nvidia shield tv har dog en ret god ai upscaler der fungere overraskende godt) implayer som afspiller kan anbefales :)

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af AabMaster » 4. mar 2021, 10:34

En app installeret på tv fungerer også super fx Smart IPTV. Alternativt kan man caste fra mobil til Tv. Begge dele kan fungere fint og hvis man årligt kan spare flere 1000 kr kan man nok leve med lidt bøvl.
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 12:43

AabMaster skrev:
4. mar 2021, 10:34
En app installeret på tv fungerer også super fx Smart IPTV. Alternativt kan man caste fra mobil til Tv. Begge dele kan fungere fint og hvis man årligt kan spare flere 1000 kr kan man nok leve med lidt bøvl.
ja.. ipsmarters osv. men trust me.. implayer giver en oplevelser der ligner 99% regulær tv. Når det samtidig køre fra en ordenlig box, er man fri for lag og menuer der er langsomme osv. Samt AI upscaler gør altså billedet bliver noget pænere.

Ved os er nvidia shield tv blev det der styre hele tvét.. så alt går igennem det, så er det netflix, osv der køre via det... i sidste ende giver det den bedste oplevelse for os. Den understøtter også hdmi cec så en fjernbetjening der styre alt.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Fodbold streaming.

Indlæg af abbifar » 4. mar 2021, 15:10

Nu har jeg opsagt min TVpakke hos Viaplay og valgt YouTV i stedet.

Mit regnestykke skyldes, at jeg har flere streamingtjenester, men:

Pris i hidtidigt setup:
Viaplay total: 449
HBO Nordic: 99
Tv2play Favorit+sport: 179
Eurosport: 119
Totalt: 846,- (Skriiig)

YouTV + øvrige:
YouTV 20: 399
TV2play Favorit: 139
Eurosport: 119
Totalt: 657,- (stadig skriig)

Jeg har valgt alle TV3-kanaler, de to TV2sport kanaler, golfkanalen og HBO samt Viaplay Film+serie.

Dermed er jeg fuldt dækket ind med alt det jeg havde før + har fået nogle ekstrakanaler, der følger med.

Så 189 sparet pr. måned og flere kanaler til rådighed.
Det kan sikkert gøres billigere, men YouTV er sgu nemt.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Besvar