Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2021, 00:01

RufusTheDog skrev:
12. mar 2021, 23:52
Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 21:51
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:32
Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 17:13
Største problem med ham er vel at han bor i en form for parcelhus i Gug.
Der er ikke meget parcelhus over det...
As said, en form for..
Det er da kun et kæmpe + at han bor i 9210, ligesom en masse andre legendariske Gug’rillas.
Det er sgu sket meget de 30 år jeg har været væk fra byen. Gug er gået fra at være verdens røvhul til at blive mondænt. Den havde jeg sgu ikke set komme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 13. mar 2021, 06:41

Pastorius skrev:
13. mar 2021, 00:01
RufusTheDog skrev:
12. mar 2021, 23:52
Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 21:51
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:32
Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 17:13
Største problem med ham er vel at han bor i en form for parcelhus i Gug.
Der er ikke meget parcelhus over det...
As said, en form for..
Det er da kun et kæmpe + at han bor i 9210, ligesom en masse andre legendariske Gug’rillas.
Det er sgu sket meget de 30 år jeg har været væk fra byen. Gug er gået fra at være verdens røvhul til at blive mondænt. Den havde jeg sgu ikke set komme.
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2021, 09:20

RufusTheDog skrev:
13. mar 2021, 06:41
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.
Det gør alt jeg skriver. En noget broget flok du nævner der, der ikke for alvor får mig til at holde op med at undre mig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 13. mar 2021, 09:56

Jakobsen skrev:
12. mar 2021, 22:00
Gnu skrev:
12. mar 2021, 21:20
Pastorius skrev:
12. mar 2021, 21:12
Gnu skrev:
12. mar 2021, 21:10
Pastorius skrev:
12. mar 2021, 20:35
Gnu skrev:
12. mar 2021, 20:12

Billede
"Pension og feriepenge...?! Ta'r do pis på mig?"
Jeg over vejede at nævne den som en undtagelse, men det der for alvor gjorde Lynge harm, var jo at han synes han havde gjort det bedste for de aktuelle spillere. Om det så var så kompetent gjort er en anden sag, men jeg er sikker på Lynge synes han har opført sig korrekt, og dem der har fået pengene igen har fået dem to gange på trods af en anden aftale.
Det er muligt, at det er simpel inkompetence, der gjorde at AaB måtte betale en meget høj pris i den sag. Men da Spillerforeningen henvendte sig med sit krav stak man jo hovedet i busken og gjorde alt for at trække sagen i langdrag. Dét er i hvert fald ikke et eksempel på god opførsel.
De var uenige i kravet, og kørte en sag igennem på det (rådgivet af både egne advokater og divisionsforeningen). Jeg kan ikke se noget forkert i det fra et moralsk synspunkt, men de tabte sagen, så selvfølgelig var det den forkerte beslutning og det kom vi til at betale dyrt for. Det var iøvrigt ikke AaB der kørte sagen, men divisionforeningen både på vegne af os og BIF.
Sagen blev kørt mod Brøndby og det var en meget klar dom. AaB indgik forlig, og der kom først skub i det, da Lynge var væk.
Gaarde kom fra en rolle i spillerforeningen så det har han helt sikkert også været farvet af. Sådan kan det ikke undgå at være når man har arbejdet dedikeret for noget i en tid, som fagforeningsarbejdet jo må siges at være for nogle fodboldspillere.
Det er komplet forvrøvlet. Total bullshit. Det var en meget klar dom, og der var simpelthen ikke noget at komme efter for klubberne. Hvordan vil du ellers forklare at ikke kun AaB, men også alle andre klubber med noget i klemme indgik forlig? Havde de tilfældigvis også direktører med fortid i Spillerforeningen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 13. mar 2021, 10:13

Hovedet skrev:
12. mar 2021, 21:18
STOP nu med den åndssvage feriepengesag! For helvede da.
Enig, utroligt den skal bringes på banen hver eneste gang at den største personlighed AaB nogensinde har haft skal hyldes en smule.

Ærgerligt at miste Lynge i bestyrelsen, selvom tiden måske er den rigtige. Jeg har haft det rigtig godt med at der sad en mand med så udtalt en kærlighed til AaB og indsigt i vores kultur og værdier, samt at en kæmpe erfaring i det at drive en fodboldklub. Jeg er sikker på at han har været en god modpol til "erhvervstyperne", når der skulle træffes sportslige beslutninger.

Det er svært ikke at spekulere lidt i, om hans stop skyldes uenigheder om noget.

Jeg kender ikke de nye folk så dem skal jeg ikke kloge mig i. Jeg har været rigtig meget efter bestyrelsen ovenpå the double, hvor man virkede ret uambitiøse og ikke så behovet for at investere sportsligt i klubben, men jeg synes dog at de de seneste år er "vågnet op" og er begyndt at trække klubben i en mere ambitiøs retning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 13. mar 2021, 11:47

Hanga skrev:
13. mar 2021, 10:13
Hovedet skrev:
12. mar 2021, 21:18
STOP nu med den åndssvage feriepengesag! For helvede da.
Enig, utroligt den skal bringes på banen hver eneste gang at den største personlighed AaB nogensinde har haft skal hyldes en smule.

Ærgerligt at miste Lynge i bestyrelsen, selvom tiden måske er den rigtige. Jeg har haft det rigtig godt med at der sad en mand med så udtalt en kærlighed til AaB og indsigt i vores kultur og værdier, samt at en kæmpe erfaring i det at drive en fodboldklub. Jeg er sikker på at han har været en god modpol til "erhvervstyperne", når der skulle træffes sportslige beslutninger.

Det er svært ikke at spekulere lidt i, om hans stop skyldes uenigheder om noget.

Jeg kender ikke de nye folk så dem skal jeg ikke kloge mig i. Jeg har været rigtig meget efter bestyrelsen ovenpå the double, hvor man virkede ret uambitiøse og ikke så behovet for at investere sportsligt i klubben, men jeg synes dog at de de seneste år er "vågnet op" og er begyndt at trække klubben i en mere ambitiøs retning.
Jeg tænker det er alder (70) og alvorlig sygdom der gør at han stopper.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Bech » 13. mar 2021, 11:51

Patmand skrev:
13. mar 2021, 11:47
Jeg tænker det er alder (70) og alvorlig sygdom der gør at han stopper.
Ja alt har desværre en udløbsdato og Lynge fortsætter trods alt i 1885.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2021, 11:58

Bech skrev:
13. mar 2021, 11:51
Patmand skrev:
13. mar 2021, 11:47
Jeg tænker det er alder (70) og alvorlig sygdom der gør at han stopper.
Ja alt har desværre en udløbsdato og Lynge fortsætter trods alt i 1885.
...og så har han altid været meget bevidst om at han hellere vil gå selv - lidt for tidligt - end at blive hængende lidt for længe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 13. mar 2021, 14:44

Pastorius skrev:
13. mar 2021, 09:20
RufusTheDog skrev:
13. mar 2021, 06:41
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.
Det gør alt jeg skriver. En noget broget flok du nævner der, der ikke for alvor får mig til at holde op med at undre mig.
Der er måske for meget kant til dele af borgerskabet, Aalborg’s kulturliv havde været fattigt uden “hele verdens røvhul”, men fair nok Pastor Pihl.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 13. mar 2021, 16:03

Hanga skrev:
13. mar 2021, 10:13
Hovedet skrev:
12. mar 2021, 21:18
STOP nu med den åndssvage feriepengesag! For helvede da.
Enig, utroligt den skal bringes på banen hver eneste gang at den største personlighed AaB nogensinde har haft skal hyldes en smule.

Ærgerligt at miste Lynge i bestyrelsen, selvom tiden måske er den rigtige. Jeg har haft det rigtig godt med at der sad en mand med så udtalt en kærlighed til AaB og indsigt i vores kultur og værdier, samt at en kæmpe erfaring i det at drive en fodboldklub. Jeg er sikker på at han har været en god modpol til "erhvervstyperne", når der skulle træffes sportslige beslutninger.

Det er svært ikke at spekulere lidt i, om hans stop skyldes uenigheder om noget.

Jeg kender ikke de nye folk så dem skal jeg ikke kloge mig i. Jeg har været rigtig meget efter bestyrelsen ovenpå the double, hvor man virkede ret uambitiøse og ikke så behovet for at investere sportsligt i klubben, men jeg synes dog at de de seneste år er "vågnet op" og er begyndt at trække klubben i en mere ambitiøs retning.
Det er simpelthen perfidt, slet og ret. Desuden findes der vist ikke flere sten at vende i den ældgamle sag for nu at sige det mildt, og samtidig afsporer det fuldstændigt en tråd, der handler om noget helt andet. Det bliver Ekstra Bladet og Nationen om igen.

Bortset fra det tror jeg, at hans farvel er komplet udramatisk. Det er jo helt naturligt, at man trækker sig tilbage som 70-årig med skrantende helbred.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2021, 16:40

RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
13. mar 2021, 09:20
RufusTheDog skrev:
13. mar 2021, 06:41
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.
Det gør alt jeg skriver. En noget broget flok du nævner der, der ikke for alvor får mig til at holde op med at undre mig.
Der er måske for meget kant til dele af borgerskabet, Aalborg’s kulturliv havde været fattigt uden “hele verdens røvhul”, men fair nok Pastor Pihl.
Lad nu være med at tage det for alvorligt. Jeg har ikke rigtig noget i klemme ift aalborgensiske bydele efter at have været væk fra byen i 30 år, og ikke været på besøg de sidste 20..
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Bech » 13. mar 2021, 19:40

Pastorius skrev:
13. mar 2021, 16:40
RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
13. mar 2021, 09:20
RufusTheDog skrev:
13. mar 2021, 06:41
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.
Det gør alt jeg skriver. En noget broget flok du nævner der, der ikke for alvor får mig til at holde op med at undre mig.
Der er måske for meget kant til dele af borgerskabet, Aalborg’s kulturliv havde været fattigt uden “hele verdens røvhul”, men fair nok Pastor Pihl.
Lad nu være med at tage det for alvorligt. Jeg har ikke rigtig noget i klemme ift aalborgensiske bydele efter at have været væk fra byen i 30 år, og ikke været på besøg de sidste 20..
Du har ret. Gug er et hul. Den må absolut rangere lavest blandt Aalborgs bydele. Også selv om Gug har produceret et par dygtigere rappere og kommunister.

RufusTheDog

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 14. mar 2021, 13:51

Bech skrev:
13. mar 2021, 19:40
Pastorius skrev:
13. mar 2021, 16:40
RufusTheDog skrev:
Pastorius skrev:
13. mar 2021, 09:20
RufusTheDog skrev:
13. mar 2021, 06:41
Den må stå for egen regning. Tænker nok folk som; Carsten “Soulshock”, Niarn & Gug Tang Klan, Kasper Kusk, Pernille Skipper, Geo, Jimmy Nielsen, Frank Aaen, Danni Toma, Mette Frederiksen, Jacob Krüger, Razz, Jesper Steinmetz, Wessam Abou Ali og Søren Thorst har været tilfredse med at vokse op eller bo i Gug. Også før det blev ‘mondænt’.
Det gør alt jeg skriver. En noget broget flok du nævner der, der ikke for alvor får mig til at holde op med at undre mig.
Der er måske for meget kant til dele af borgerskabet, Aalborg’s kulturliv havde været fattigt uden “hele verdens røvhul”, men fair nok Pastor Pihl.
Lad nu være med at tage det for alvorligt. Jeg har ikke rigtig noget i klemme ift aalborgensiske bydele efter at have været væk fra byen i 30 år, og ikke været på besøg de sidste 20..
Du har ret. Gug er et hul. Den må absolut rangere lavest blandt Aalborgs bydele. Også selv om Gug har produceret et par dygtigere rappere og kommunister.
Ja uha, én var kommunist i 80’erne. Din tåbelig påstand clasher med kvadratmeter-prisen i Aalborg’s næstdyreste postnummer.

Johnnygogo
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 10. jul 2020, 13:52

Re: Økonomitråden

Indlæg af Johnnygogo » 14. mar 2021, 23:23

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 15. mar 2021, 07:08

Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Fordi han var fra Gug?
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1462
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Økonomitråden

Indlæg af Stegosaurus » 15. mar 2021, 07:43

Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Han havde elendige sociale kompetencer og var ikke vellidt blandt hverken personale eller samarbejdspartnere, og så tog han meget få initiativer ift. forretningsudvikling. I dag er han vist økonomichef hos et entreprenørfirma i Løgstør.

RufusTheDog

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 15. mar 2021, 07:59

R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 07:08
Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Fordi han var fra Gug?
Burde man så ikke tilføje et (SWT)?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 15. mar 2021, 08:02

Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Det var fordi han var overkvalificeret. Så der var kort sagt ikke brug for en mand med hans kvalifikationer mere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 15. mar 2021, 09:37

Stegosaurus skrev:
15. mar 2021, 07:43
Han havde elendige sociale kompetencer og var ikke vellidt blandt hverken personale eller samarbejdspartnere, og så tog han meget få initiativer ift. forretningsudvikling. I dag er han vist økonomichef hos et entreprenørfirma i Løgstør.
Tabte vist også en magtkamp med Gaarde, såvidt vides...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. mar 2021, 09:49

Julgranen skrev:
15. mar 2021, 09:37
Stegosaurus skrev:
15. mar 2021, 07:43
Han havde elendige sociale kompetencer og var ikke vellidt blandt hverken personale eller samarbejdspartnere, og så tog han meget få initiativer ift. forretningsudvikling. I dag er han vist økonomichef hos et entreprenørfirma i Løgstør.
Tabte vist også en magtkamp med Gaarde, såvidt vides...
Det har du spekuleret i siden fyringen. Er det vitterligt noget som helst der indikerer det?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar