AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 24. feb 2021, 21:20

jonas386 skrev:
24. feb 2021, 20:26
Og så er det bare sjovt at tænke på, at hvis man havde fået at vide tilbage i 2016, at en af de 6 oprykkede talenter en dag ville spille ChL kvartfinale imod Real Madrid, så var Mæhle nok den sidste jeg havde gættet på. Han var vel ikke engang den backspiller vi havde højest forventninger til dengang.
Sådan er talentudvikling. Det er kun meget sjældent at de største ungdomstalenter bliver de bedste spillere. Derfor er det så vigtigt at have et bredt og godt talentmiljø.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 25. feb 2021, 00:04

Pastorius skrev:
24. feb 2021, 21:20
jonas386 skrev:
24. feb 2021, 20:26
Og så er det bare sjovt at tænke på, at hvis man havde fået at vide tilbage i 2016, at en af de 6 oprykkede talenter en dag ville spille ChL kvartfinale imod Real Madrid, så var Mæhle nok den sidste jeg havde gættet på. Han var vel ikke engang den backspiller vi havde højest forventninger til dengang.
Sådan er talentudvikling. Det er kun meget sjældent at de største ungdomstalenter bliver de bedste spillere. Derfor er det så vigtigt at have et bredt og godt talentmiljø.
Faktisk kendetegner det vel næsten alle vores succeshistorier, at de ikke har stået forrest i køen eller har haft bump på vejen.

- Thomsen startede på 3. holdet på uholdene og var ikke en de overhovedet så noget i
- Kusk spillede ligeledes reservehold på U-niveau og var sat af i perioder. Døjede bl.a. med fysikken
- Augu blev først en succes efter en mislykket tid som angriber
- Dalsgaard gik fra uforløst angriber til klasse back
- Risgård var uhyre tæt på at stoppe karieren og gå ind i politiet fordi han kun kunne blive en nødløsning i midterforsvaret

Til gengæld har vi givet et hav af spillere chancen i Gaarde-æraen af polistiske grunde uden, at det har givet os ret meget tilnærmelsesvis lige så gode resultater ifht. udvikling af spillere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FIDEL » 25. feb 2021, 08:37

Pastorius skrev:
24. feb 2021, 21:20
jonas386 skrev:
24. feb 2021, 20:26
Og så er det bare sjovt at tænke på, at hvis man havde fået at vide tilbage i 2016, at en af de 6 oprykkede talenter en dag ville spille ChL kvartfinale imod Real Madrid, så var Mæhle nok den sidste jeg havde gættet på. Han var vel ikke engang den backspiller vi havde højest forventninger til dengang.
Sådan er talentudvikling. Det er kun meget sjældent at de største ungdomstalenter bliver de bedste spillere. Derfor er det så vigtigt at have et bredt og godt talentmiljø.
Præcis. Jeg kender en sportschef i en tidligere superligaklub, og han siger det samme. Det viser igen, at det mentale aspekt er essentielt i fodbold, og sport generelt.
Selvfølgelig er der undtagelser i AaB , såsom Lucas og Grønkjær, men grunden til, at de største ungdomstalenter ikke slår igennem, er at de ikke har måtte kæmpe sig frem i køen. De har levet på deres store talent.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Fabbe » 25. feb 2021, 09:59

Jakobsen skrev:
25. feb 2021, 00:04
- Thomsen startede på 3. holdet på uholdene og var ikke en de overhovedet så noget i
- Kusk spillede ligeledes reservehold på U-niveau og var sat af i perioder. Døjede bl.a. med fysikken
- Augu blev først en succes efter en mislykket tid som angriber
- Dalsgaard gik fra uforløst angriber til klasse back
- Risgård var uhyre tæt på at stoppe karieren og gå ind i politiet fordi han kun kunne blive en nødløsning i midterforsvaret.
Når man især har set talentfulde angribere skuffe som angribere og komme tilbage i nye roller, kan det hænge sammen med, at de som unge har kunnet få den plads, de pegede på i ungdomssystemet. Som årgangens og hjemklubbens mest talentfulde spiller, ville de naturligvis forfølge drømmen om at blive en 9'er.

Det var så rigtigt set af dem, at de var talenter, men der er gået for længe, før det blev afklaret, at det ikke var 9'ere, de skulle være som voksne.

Jeg tror, at fodboldens talentplejesystem er langt bedre til at håndtere problemstillingen i dag. Unge talenter kommer tidligere ind i et miljø med skarpe analytiske kompetencer.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 25. feb 2021, 10:11

Fabbe skrev:
25. feb 2021, 09:59
Jakobsen skrev:
25. feb 2021, 00:04
- Thomsen startede på 3. holdet på uholdene og var ikke en de overhovedet så noget i
- Kusk spillede ligeledes reservehold på U-niveau og var sat af i perioder. Døjede bl.a. med fysikken
- Augu blev først en succes efter en mislykket tid som angriber
- Dalsgaard gik fra uforløst angriber til klasse back
- Risgård var uhyre tæt på at stoppe karieren og gå ind i politiet fordi han kun kunne blive en nødløsning i midterforsvaret.
Når man især har set talentfulde angribere skuffe som angribere og komme tilbage i nye roller, kan det hænge sammen med, at de som unge har kunnet få den plads, de pegede på i ungdomssystemet. Som årgangens og hjemklubbens mest talentfulde spiller, ville de naturligvis forfølge drømmen om at blive en 9'er.

Det var så rigtigt set af dem, at de var talenter, men der er gået for længe, før det blev afklaret, at det ikke var 9'ere, de skulle være som voksne.

Jeg tror, at fodboldens talentplejesystem er langt bedre til at håndtere problemstillingen i dag. Unge talenter kommer tidligere ind i et miljø med skarpe analytiske kompetencer.
tit er det også fordi de er fysisk forand de andre. Hvilke man så med Victor Ahlmann, da han så kom op og spillede i ligaén så kunne han pludselig ikke bruge sin fordel. Victor gav et interview engang, hvor han sagde at pga hans fysik og den fordel det gav ham, samt hans talent betød det at han ikke trænede og var så seriøs, hvilke han mente var grunden til det ikke blev til mere. Da det gik op for ham, hvad der var nødvendigt var det for sent. Direkte modsætning til sin bror.

Men man ser tit angribere i ungdoms rækkerne bombe løs pga den har en fysisk fordel de er måske lidt forand i udviklingen kontra sine jævl alderne.. den fordel forsvinder så når de bliver rykket op, og så bliver det svært.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 25. feb 2021, 12:00

gravballe skrev:
25. feb 2021, 10:11
tit er det også fordi de er fysisk forand de andre. Hvilke man så med Victor Ahlmann, da han så kom op og spillede i ligaén så kunne han pludselig ikke bruge sin fordel.
Viktor var ikke foran de andre på størrelse - han var bare ekstremt hurtig, og opererede med et meget lavt tyngdepunkt. En rigtig fin fyr, men ikke tilnærmelsesvis ligeså seriøs som sin bror.

Det mentale aspekt er ekstremt vigtigt.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 25. feb 2021, 16:24

Julgranen skrev:
25. feb 2021, 12:00
gravballe skrev:
25. feb 2021, 10:11
tit er det også fordi de er fysisk forand de andre. Hvilke man så med Victor Ahlmann, da han så kom op og spillede i ligaén så kunne han pludselig ikke bruge sin fordel.
Viktor var ikke foran de andre på størrelse - han var bare ekstremt hurtig, og opererede med et meget lavt tyngdepunkt. En rigtig fin fyr, men ikke tilnærmelsesvis ligeså seriøs som sin bror.

Det mentale aspekt er ekstremt vigtigt.
fair nok jeg huskede forkert hvad hans forde var. men igen det ødelægger ikke min pointe :)

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 25. feb 2021, 19:27

Helenius med sit 6. mål i 3 kampe for Silkeborg. Man kan da unde ham successen i 1. division - han har aldrig rigtigt nået samme niveau som han havde i AaB 1. gang.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. feb 2021, 15:57

Jeppe Pedersen nettede 2 gange i Skive IKs 4-2 sejr i Kolding

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 27. feb 2021, 16:18

Aalborg frederikshavner skrev:
27. feb 2021, 15:57
Jeppe Pedersen nettede 2 gange i Skive IKs 4-2 sejr i Kolding
Sådan mand. Godt for knægten!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 27. feb 2021, 16:52

gravballe skrev:
25. feb 2021, 16:24
Julgranen skrev:
25. feb 2021, 12:00
gravballe skrev:
25. feb 2021, 10:11
tit er det også fordi de er fysisk forand de andre. Hvilke man så med Victor Ahlmann, da han så kom op og spillede i ligaén så kunne han pludselig ikke bruge sin fordel.
Viktor var ikke foran de andre på størrelse - han var bare ekstremt hurtig, og opererede med et meget lavt tyngdepunkt. En rigtig fin fyr, men ikke tilnærmelsesvis ligeså seriøs som sin bror.

Det mentale aspekt er ekstremt vigtigt.
fair nok jeg huskede forkert hvad hans forde var. men igen det ødelægger ikke min pointe :)
Nej, du huskede rigtigt. Han var i ungdomsårene større end de andre.

Han fortæller selv om det her https://www.tipsbladet.dk/blog/jacobped ... ufokuseret

“ Jeg har haft en kæmpe fordel ved at være betydeligt større end mine med- og modspillere i ungdomsårene. Jeg var nærmest færdigudviklet som 12-13-årig.”
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 27. feb 2021, 17:27

To mål af Jeppe P i dagens kamp for Skive. Ikke en dårlig start!
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2021, 13:52

Abildgaard har fået rødt kort i hvad der indtil videre ligner en 2-0 sejr over Spartak Moskva

Kazan ligger nummer 9 efter 20 runder
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 1. mar 2021, 09:10

Forza skrev:
27. feb 2021, 16:52
gravballe skrev:
25. feb 2021, 16:24
Julgranen skrev:
25. feb 2021, 12:00
gravballe skrev:
25. feb 2021, 10:11
tit er det også fordi de er fysisk forand de andre. Hvilke man så med Victor Ahlmann, da han så kom op og spillede i ligaén så kunne han pludselig ikke bruge sin fordel.
Viktor var ikke foran de andre på størrelse - han var bare ekstremt hurtig, og opererede med et meget lavt tyngdepunkt. En rigtig fin fyr, men ikke tilnærmelsesvis ligeså seriøs som sin bror.

Det mentale aspekt er ekstremt vigtigt.
fair nok jeg huskede forkert hvad hans forde var. men igen det ødelægger ikke min pointe :)
Nej, du huskede rigtigt. Han var i ungdomsårene større end de andre.

Han fortæller selv om det her https://www.tipsbladet.dk/blog/jacobped ... ufokuseret

“ Jeg har haft en kæmpe fordel ved at være betydeligt større end mine med- og modspillere i ungdomsårene. Jeg var nærmest færdigudviklet som 12-13-årig.”
Godt det var nemlig det interview jeg kunne huske svagt.. Tak :)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. mar 2021, 16:48

Jetsmark besejrede tidligere på dagen BK Frem 5-2 i topbraget i 2. division. Rye scorede 2 mål på straffespark, derudover kom Ahlmann og Lyngø ligeledes på måltavlen.

Kunne være fedt hvis Jetsmark trodser konkurrenter med større budgetter og alligevel rykker op.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af ekni99 » 6. mar 2021, 18:00

Schwartz har lige brændt straffe i sidste minut i kampen mod Oxford - kampen sluttede 0-0.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 15. mar 2021, 15:08

Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 15. mar 2021, 15:40

Hvis man kan sælge Holgersson som en spillende forsvarer med lederpotentiale, så kan man vel også sælge en uduelig træner til OB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 15. mar 2021, 15:47

R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 15:08
Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Det er i hvert fald meget, meget underligt at sportschefen ikke skal deltage i den proces, men i stedet er sat til at vikariere på cheftrænerposten. Det er umiddelbart en kæmpe degradering af Michael Hemmingsen.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 15. mar 2021, 17:16

Yankee skrev:
15. mar 2021, 15:47
R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 15:08
Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Det er i hvert fald meget, meget underligt at sportschefen ikke skal deltage i den proces, men i stedet er sat til at vikariere på cheftrænerposten. Det er umiddelbart en kæmpe degradering af Michael Hemmingsen.
Det har ærlig talt også virket noget rodet hos dem ift. den cheftrænerpost. Måske Hemmingsen er kørt død i rekrutteringen, da det ikke lykkedes med Niels Frederiksen (hvis rygterne da holder).

Besvar